reklama - zainteresowany?

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org (wydanie III) - Helion

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org (wydanie III)
Autor: Jolanta Pańczyk
ISBN: 978-83-246-4383-7
stron: 328, Format: 195x260, okładka: miękka
Data wydania: 2012-08-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 13,52 zł (poprzednio: 15,72 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,20 zł)

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org (wydanie III)

Tagi: Informatyka Europejczyka

Numer dopuszczenia: MEN 566/2012


Zaradny gimnazjalista z komputera korzysta

Komputer już dawno przestał być dla Ciebie zagadką. Bez problemu go obsługujesz, korzystasz z Internetu, oglądasz filmiki oraz grasz w różne gry. Ale czy wiesz, że komputer to nie tylko zabawka? To również doskonałe narzędzie pracy oraz pomoc naukowa. Książka Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org została napisana przystępnym językiem, z myślą o Twoich potrzebach w zakresie uzupełniania niezbędnej wiedzy z dziedziny informatyki. Wkroczysz na kolejny poziom obsługi swojej ulubionej maszyny - poznasz różnice między oferowanymi systemami operacyjnymi i wybierzesz dla siebie pakiet biurowy. Zgłębisz także niedostępne dla Ciebie wcześniej tajemnice świata komputerów.

Lekcje w gimnazjum to najlepszy czas na rozpoczęcie pracy z bazami danych, poznanie możliwości arkuszy kalkulacyjnych oraz naukę wykorzystywania ich do rozwiązywania najróżniejszych problemów. Z tą książką bez trudu zaczniesz obsługiwać także darmowy program graficzny GIMP i tworzyć prezentacje multimedialne. Spojrzysz również na Internet jako na źródło wiedzy i prosty sposób komunikacji.

Na płycie CD zamieszczono materiały niezbędne do wykonywania ćwiczeń z podręcznika, przykłady do lekcji, dodatkowe wiadomości oraz darmowe oprogramowanie, gotowe do instalacji na komputerze.

Komplet podręczników oraz płyta z serii "Informatyka Europejczyka" pozwolą uczniom zdobywać wiedzę poprzez praktykę, a nauczycielom ułatwią przekazywanie nowego materiału w interesujący i niebanalny sposób. Helion, największe wydawnictwo informatyczne w Polsce, teraz wspiera także młodzież w zakresie nowoczesnej nauki i pracy.

Wciśnij ENTER i do dzieła!


Książki wchodzące w skład zestawu edukacyjnego Matematyka Europejczyka dla szkoły podstawowej, klasa 6:

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org (wydanie III) Informatyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeń dla gimnazjum. Edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org (wydanie II) Informatyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla nauczycieli informatyki w gimnazjum. Edycja: Windows XP, Windows Vista, Linux Ubuntu (wydanie IV) Informatyka Europejczyka. Program nauczania informatyki w gimnazjum. Edycja: Windows XP, Windows Vista, Linux Ubuntu (wydanie IV)

 

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org (wydanie III)

Spis treści

Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org (wydanie III) -- spis treści

Od autorki (11)

1. Zastosowanie komputera w życiu codziennym (15)

  • 1.1. Komputer i jego znaczenie we współczesnym świecie (16)
      • Na czym polega reprezentowanie i przetwarzanie informacji przez człowieka i komputer? (16)
      • Zastosowanie komputera (17)
  • 1.2. Co to jest informatyka i jakie są aspekty jej rozwoju? (19)
      • Jakie znaczenie ma rozwój komputeryzacji i internetu? (19)
      • Uzależnienia od komputera i internetu (21)
      • Ćwicz umiejętności (21)
  • 1.3. Na czym polega bezpieczna i higieniczna praca z komputerem? (22)
      • Wpływ komputera na zdrowie (22)
  • 1.4. Prawo autorskie (25)
      • Licencja (25)

2. Elementy zestawu komputerowego (27)

  • 2.1. Wnętrze komputera (28)
      • Elementy płyty głównej (28)
      • Karty rozszerzeń (30)
      • Jednostki pamięci (32)
      • Rodzaje pamięci (32)
  • 2.2. Urządzenia poza obudową komputera (34)
      • Klawiatura (34)
      • Mysz komputerowa (35)
      • Skaner (37)
      • Mikrofon (37)
      • Monitor (38)
      • Drukarka (39)
      • Modem (40)
      • Router (40)
      • Głośniki i słuchawki (40)
      • Pendrive (41)
      • Kamera internetowa (42)
      • Cyfrowy aparat fotograficzny i kamera cyfrowa (42)
      • Telefon komórkowy (43)
  • 2.3. Przygotowanie zestawu komputerowego do pracy (43)
      • Podłączenie urządzeń zewnętrznych (44)

3. System operacyjny (47)

  • 3.1. System operacyjny, oprogramowanie (48)
  • 3.2. Pierwsze spojrzenie na pulpit (50)
      • Pulpit (50)
      • Tworzenie skrótów (52)
      • Zmiana wyglądu pulpitu (52)
      • Ćwicz umiejętności (53)
  • 3.3. Okna w systemie Windows (53)
      • Elementy okna (54)
      • Zawartość okna Mój komputer (54)
      • Uruchamianie programów (55)
      • Ćwicz umiejętności (55)
  • 3.4. Operacje na plikach i folderach (56)
      • Zapisywanie pliku (56)
      • Rozszerzenia plików (57)
      • Właściwości plików (58)
      • Tworzenie folderów (59)
      • Zaznaczanie plików i folderów (59)
      • Wycinanie, wklejanie, kopiowanie plików i folderów (60)
      • Ćwicz umiejętności (61)
  • 3.5. Zarządzanie plikami i folderami (62)
      • Kompresja i dekompresja danych (62)
      • Zarządzanie danymi (65)
      • Ćwicz umiejętności (66)
  • 3.6. Wyszukiwanie plików w systemie (67)
      • Ćwicz umiejętności (69)
  • 3.7. Bezpieczeństwo komputera i danych (69)
    • 3.7.1. Jak zadbać o bezpieczeństwo komputera? (69)
      • Zabezpieczenia systemu (70)
      • Ochrona przed wirusami komputerowymi (71)
    • 3.7.2. Jak zadbać o bezpieczeństwo danych? (71)
      • Wykonywanie kopii zapasowej plików i ustawień (72)
      • Przywracanie systemu (72)
      • Ćwicz umiejętności (73)
  • 3.8. Rozwiązywanie problemów, czyli jak korzystać z pomocy i obsługi technicznej (74)
      • Pomoc i obsługa techniczna systemu Windows (74)
      • Pomoc zdalna systemu Windows (75)
      • Ćwicz umiejętności (76)

4. Podstawy grafiki (77)

  • 4.1. Rodzaje grafiki komputerowej (79)
  • 4.2. Podstawowe formaty graficzne (81)
      • Sposoby zapisu grafiki komputerowej (81)
      • BMP (82)
      • GIF (85)
      • JPEG (85)
      • Ćwicz umiejętności (86)
  • 4.3. Importowanie grafiki (88)
      • Skanowanie obrazów (88)
      • Pobieranie obrazów z internetu (88)
      • Importowanie zdjęć i filmów z cyfrowego aparatu fotograficznego i kamery cyfrowej (88)
      • Importowanie plików graficznych i filmowych z telefonu komórkowego (90)
      • Ćwicz umiejętności (91)
  • 4.4. Praca z programem graficznym GIMP (92)
      • Okno programu (92)
      • Narzędzia GIMP-a (93)
      • Zaznaczanie obszarów (94)
      • Ćwicz umiejętności (98)
  • 4.5. Poznajemy funkcje GIMP-a, realizując projekty (100)
    • 4.5.1. Projekt "Wakacyjne wspomnienia", czyli jak utworzyć oryginalną kompozycję w programie GIMP (100)
      • Opracowanie planu działania (100)
      • Realizacja projektu (102)
      • Zakończenie i prezentacja projektu (104)
    • 4.5.2. Projekt "Pocztówka z wakacji", czyli jak wykonać w programie GIMP fotomontaż z napisem (105)
    • 4.5.3. Elektroniczna fotka z wakacji z animowanym napisem (109)
      • Ćwicz umiejętności (110)
  • 4.6. Tworzenie animacji (111)
      • Ćwicz umiejętności (112)
  • 4.7. Publikowanie własnych zdjęć w internecie (113)
      • Ćwicz umiejętności (114)
      • Ćwiczenia utrwalające (116)

5. Praca z edytorem tekstu (117)

  • 5.1. Wprowadzenie (119)
      • Notatnik (119)
      • WordPad (120)
      • Microsoft Word (120)
      • Ćwicz umiejętności (120)
  • 5.2. Tworzenie dokumentów tekstowych (121)
    • 5.2.1. Okno programu Microsoft Word 2003 (121)
      • Uruchamianie programu Microsoft Word 2003 (122)
      • Elementy okna (122)
      • Kursory w dokumencie tekstowym (122)
      • Ćwicz umiejętności (122)
    • 5.2.2. Zasady pracy z dokumentami tekstowymi (123)
      • Zasady poprawnego pisania tekstu (124)
      • Zapisywanie dokumentu i zamykanie okna programu (126)
      • Ćwicz umiejętności (126)
    • 5.2.3. Formatowanie dokumentów (127)
      • Ustalanie parametrów czcionki (128)
      • Nadawanie właściwego wyglądu akapitom (130)
      • Podział tekstu na akapity i ustalenie wcięć (130)
      • Wyrównanie akapitów względem marginesów (131)
      • Ćwicz umiejętności (132)
    • 5.2.4. System pomocy programu Word (133)
      • Ćwicz umiejętności (134)
  • 5.3. Poznajemy funkcje edytora tekstu, realizując projekty (135)
    • 5.3.1. Tworzymy gazetkę klasową (135)
      • 5.3.1.1. Opracowanie planu działania (136)
      • 5.3.1.2. Realizacja projektu (136)
      • Ustawienia strony (136)
      • Pisanie i formatowanie tekstu (137)
      • Rozmieszczanie tekstu w kolumnach (137)
      • Włączanie do tekstu obrazów i ozdobnych napisów (139)
      • Wstawianie obrazków clipart (139)
      • Wstawianie obrazów zapisanych w pliku (140)
      • Wstawianie ozdobnych napisów (141)
      • Ozdabianie tekstu autokształtami (141)
      • Wstawianie pola tekstowego (142)
      • Nagłówek i stopka gazetki (143)
      • Sprawdzanie pisowni i gramatyki (144)
      • Drukowanie (144)
      • 5.3.1.3. Zakończenie i prezentacja projektu (145)
      • Ćwicz umiejętności (145)
    • 5.3.2. Projektujemy folder o szkole (147)
      • 5.3.2.1. Opracowanie planu działania (147)
      • 5.3.2.2. Realizacja projektu (147)
      • Układ strony i podział na kolumny (147)
      • Pisanie i formatowanie tekstów (148)
      • Wstawianie do tekstu ozdobnych napisów, zdjęć i obrazów (148)
      • Stosowanie tabulatorów (149)
      • Sprawdzanie pisowni i gramatyki (151)
      • Drukowanie (151)
      • 5.3.2.3. Zakończenie i prezentacja projektu (151)
      • Ćwicz umiejętności (152)
    • 5.3.3. Projektujemy zaproszenie (153)
      • Ćwicz umiejętności (155)
  • 5.4. Inne możliwości edytora tekstu (156)
      • Wyszukiwanie i zamiana wyrazów w tekście (156)
      • Tworzenie tabel (157)
      • Wstawianie do tekstu obiektów (158)
      • Wstawianie obrazów (159)
      • Dołączanie dźwięku (159)
      • Wstawianie równań i wzorów (160)
      • Wstawianie zakładki i hiperłącza (161)
      • Ćwicz umiejętności (162)
      • Ćwiczenia utrwalające (164)

6. Multimedia (167)

  • 6.1. Wprowadzenie (168)
  • 6.2. Windows Movie Maker jako narzędzie przekazu multimedialnego (168)
      • Korzystanie z Pomocy programu (169)
      • Dodawanie przejść i efektów (170)
      • Zapisywanie projektu (171)
      • Dodawanie napisów i tytułów (171)
      • Dodawanie muzyki (172)
      • Zapisywanie i odtwarzanie filmu (172)
      • Ćwicz umiejętności (173)
  • 6.3. Wybrane sposoby nagrywania i odtwarzania obrazu i dźwięku (174)
    • 6.3.1. Nagrywanie obrazu i dźwięku (174)
      • Narzędzia systemu umożliwiające nagrywanie plików (174)
      • Korzystanie z opcji nagrywania programu Windows Media Player (175)
      • Inne programy do nagrywania (176)
    • 6.3.2. Odtwarzanie obrazu i dźwięku (177)
      • Odtwarzanie multimediów w programie Windows Media Player (177)
      • Inne programy do odtwarzania (177)
      • Ćwicz umiejętności (178)
  • 6.4. Multimedialne programy edukacyjne (179)
      • Ćwicz umiejętności (179)
  • 6.5. Prezentacje multimedialne (180)
    • 6.5.1. Wprowadzenie (180)
    • 6.5.2. Uruchamianie gotowej prezentacji multimedialnej (181)
    • 6.5.3. Tworzenie nowej prezentacji (181)
      • Określanie tła prezentacji (183)
      • Dodawanie nowych slajdów i wstawianie obiektów (184)
      • Wstawianie do slajdów dźwięków i filmów (184)
      • Animacje obiektów (185)
      • Przejścia slajdów (186)
      • Widoki wyświetlania slajdów (187)
    • 6.5.4. Różne sposoby zapisu prezentacji (187)
      • Standardowy zapis prezentacji (187)
      • Zapis prezentacji jako pokazu (187)
      • Zapis prezentacji jako strony WWW (188)
      • Zapis prezentacji przenośnej (188)
      • Ćwicz umiejętności (189)
      • Ćwiczenia utrwalające (190)

7. Internet i sieci (193)

  • 7.1. Sieci komputerowe (194)
      • Rodzaje sieci (194)
      • Sposoby łączenia komputerów w sieć (195)
      • Budowa sieci (196)
      • Podziały sieci (197)
      • Praca w sieci lokalnej (197)
      • Ćwicz umiejętności (198)
  • 7.2. Internet jako sieć rozległa (198)
    • 7.2.1. W oknie przeglądarki (198)
      • Elementy składowe adresu internetowego (199)
      • Ćwicz umiejętności (201)
  • 7.3. Usługi internetowe (202)
      • Zagrożenia w sieci (202)
    • 7.3.1. Strony WWW (204)
      • Wyszukiwanie stron WWW (204)
    • 7.3.2. Poczta elektroniczna (205)
      • Zakładanie konta e-mail (z wykorzystaniem usług portalu Onet.pl) (206)
      • Wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej (207)
    • 7.3.3. Protokół FTP (208)
    • 7.3.4. Grupy dyskusyjne (208)
    • 7.3.5. Rozmowy w sieci (209)
    • 7.3.6. Telnet (209)
    • 7.3.7. E-usługi (210)
      • Ćwicz umiejętności (210)
  • 7.4. Gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie informacji pochodzących z różnych źródeł (211)
    • 7.4.1. Prezentacja regionu - praca grupowa nad projektem (211)
      • Praca nad projektem "Mój region" (211)
      • 7.4.1.1. Dyskusja, czyli co i w jakiej formie zaprezentować w projekcie (212)
      • Jakie zasady netykiety obowiązują podczas dyskusji na forum? (212)
      • Dyskusje na forum (213)
      • 7.4.1.2. Tworzenie multimedialnego przekazu w formie prezentacji, filmu lub innego opracowania (214)
      • Usytuowanie regionu i ukształtowanie powierzchni - czyli jak korzystać z internetowej mapy (grupa I) (214)
      • Rośliny i zwierzęta regionu - czyli spojrzenie na region przez pryzmat biologii (grupa II) (215)
      • Zabytki i historia regionu (grupa III) (215)
      • Legendy i podania ludowe związane z regionem (grupa IV) (216)
      • 7.4.1.3. Prezentacje grup i ocena wpływu treści i formy na odbiór (216)
      • Ćwicz umiejętności (216)
  • 7.5. Tworzenie witryny internetowej (217)
    • 7.5.1. Podstawy tworzenia stron WWW w HTML-u (217)
      • Struktura strony (218)
      • Ćwicz umiejętności (221)
      • Ćwiczenia utrwalające (222)

8. Obliczenia w arkuszach kalkulacyjnych (225)

  • 8.1. Arkusz kalkulacyjny - wprowadzenie (226)
      • Podstawowe pojęcia (227)
  • 8.2. Edycja danych arkusza (228)
      • Poruszanie się po arkuszu (228)
      • Wprowadzanie, poprawianie i usuwanie danych (229)
      • Zmiana szerokości kolumn i wierszy (229)
      • Formatowanie danych (230)
      • Ćwicz umiejętności (232)
  • 8.3. Adresowanie w arkuszu (233)
      • Adresowanie względne (233)
      • Adresowanie bezwzględne (236)
      • Adresowanie mieszane (237)
      • Ćwicz umiejętności (238)
  • 8.4. Graficzna prezentacja danych (239)
      • Ćwicz umiejętności (241)
  • 8.5. Stosowanie funkcji w arkuszu kalkulacyjnym (242)
      • Funkcja ŚREDNIA (243)
      • Funkcje MIN, MAX (243)
      • Funkcja JEŻELI (244)
      • Funkcja LICZ.JEŻELI (245)
      • Funkcja ILE.NIEPUSTYCH (246)
      • Ćwicz umiejętności (246)
  • 8.6. Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do rozwiązywania problemów z zakresu różnych przedmiotów (247)
      • Matematyczne obliczenia w Excelu 2003 (247)
      • Fizyka w Excelu 2003 (248)
      • Obliczenia chemiczne (249)
      • Obliczenia statystyczne (249)
      • Ćwicz umiejętności (250)
      • Ćwiczenia utrwalające (251)

9. Bazy danych (253)

  • 9.1. Wprowadzenie (254)
  • 9.2. Podstawowe operacje na tabeli bazy danych (256)
      • Otwieranie gotowej bazy danych w Microsoft Access 2003 (256)
      • Przeglądanie bazy danych (256)
      • Zaznaczanie rekordów (257)
      • Kopiowanie, wstawianie i usuwanie danych w tabeli (258)
      • Wyszukiwanie i zmiana danych w bazie (258)
      • Sortowanie (260)
      • Ćwicz umiejętności (261)
  • 9.3. Tworzenie nowej bazy danych (261)
      • Tworzenie tabel (261)
      • Tworzenie tabeli za pomocą kreatora (262)
      • Importowanie bazy (264)
      • Kwerendy (265)
      • Ćwicz umiejętności (266)
      • Ćwiczenia utrwalające (268)

10. Algorytmy (269)

  • 10.1. Co to jest algorytm? (270)
  • 10.2. Sposoby zapisu algorytmów (271)
      • Opis słowny (271)
      • Lista kroków (271)
      • Schemat blokowy (272)
      • Języki programowania (275)
      • Ćwicz umiejętności (275)
  • 10.3. Rodzaje algorytmów (276)
      • Algorytmy liniowe (276)
      • Algorytmy warunkowe (277)
      • Algorytmy iteracyjne (279)
      • Algorytmy rekurencyjne (281)
      • Ćwicz umiejętności (282)
  • 10.4. Algorytmy porządkujące (284)
    • 10.4.1. Wybrane algorytmy sortowania (284)
      • Sortowanie przez wybór (284)
      • Sortowanie przez scalanie (285)
      • Sortowanie przez wstawianie (286)
      • Sortowanie bąbelkowe (287)
      • Ćwicz umiejętności (288)
  • 10.5. Tworzenie algorytmów w programie ELI 2.0 (289)
      • Jakim programem jest ELI 2.0? (289)
      • Znaczenie podstawowych klocków (291)
      • Budowa algorytmu (291)
      • Symulacja działania algorytmu w programie (293)
      • Algorytmy tworzone w programie ELI (294)
      • Ćwicz umiejętności (295)
  • 10.6. Grafika żółwia (296)
    • 10.6.1. Podstawy programowania w Logo (298)
      • 10.6.1.1. Procedury pierwotne (298)
      • 10.6.1.2. Zapisywanie i otwieranie plików w Logo (299)
      • 10.6.1.3. Sterowanie żółwiem (300)
      • 10.6.1.4. Powtarzanie czynności w Logo (302)
      • 10.6.1.5. Procedury własne w Logo (304)
      • Definiowanie procedur w wierszu poleceń ekranu tekstowego (304)
      • Definiowanie procedur w oknie Edytora obiektów (306)
      • Dorysowywanie do sześciokąta kolejnych sześciokątów w celu utworzenia kompozycji pawie oko (306)
      • 10.6.1.6. Procedury własne z parametrami (307)
      • 10.6.1.7. Kolory i grubości pisaka w Logo (308)
      • Ćwicz umiejętności (310)
      • Ćwiczenia utrwalające (312)

11. Modelowanie i symulacje (315)

  • 11.1. Wprowadzenie (316)
  • 11.2. Modelowanie i symulacje (317)
    • 11.2.1. Mapy internetowe (318)
    • 11.2.2. Interaktywne programy komputerowe do symulacji (319)
      • Analiza wyników eksperymentów (320)
    • 11.2.3. Symulacje lotnicze (320)
    • 11.2.4. Symulacje samochodowe (321)
    • 11.2.5. Symulacje w grach strategicznych, sportowych i projektach (321)
    • 11.2.6. Symulacje w arkuszu kalkulacyjnym (322)
    • 11.2.7. Symulacje algorytmów (324)
    • 11.2.8. Symulacje w Logo (324)
    • 11.2.9. Symulacje matematyczne (325)
      • Ćwicz umiejętności (326)
      • Ćwiczenia utrwalające (327)

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org (wydanie III)

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.