reklama - zainteresowany?

Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów - Helion

Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów
Autor: Jolanta Pańczyk
ISBN: 978-83-246-2749-3
stron: 160, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2010-09-24
Księgarnia: Helion

Cena książki: 16,06 zł (poprzednio: 18,89 zł)
Oszczędzasz: 15% (-2,83 zł)

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów

Tagi: Gimnazjum | Informatyka Europejczyka

"Informatyka Europejczyka" to doskonaÅ‚y i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponujÄ…cego ogromnym doÅ›wiadczeniem lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion. PodrÄ™czniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostaÅ‚y opracowane w taki sposób, aby ich użytkownicy mogli nie tylko poszerzać swojÄ… wiedzÄ™, ale też szybko i skutecznie utrwalać nowe wiadomoÅ›ci. Proponowane przez nas rozwiÄ…zania szczególnie ważne sÄ… wÅ‚aÅ›nie dziÅ›, gdy znajomość informatyki staÅ‚a siÄ™ kluczowa — bez niej nie sposób nadążyć za tempem rozwoju dowolnej dziedziny wiedzy i zrozumieć fundamentalnych zmian zachodzÄ…cych na caÅ‚ym Å›wiecie.

"Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów" to zestaw interesujących, przydatnych zagadnień dotyczących obsługi komputera (z ćwiczeniami) dla młodych adeptów informatyki. Można je poznawać samodzielnie bądź w grupie, na przykład podczas spotkań kółka tematycznego. Gimnazjaliści będą mieli okazję uzupełnić wiadomości z zakresu zabezpieczania danych i całego komputera, a także przyjrzeć się różnym sposobom eksploracji internetu. Nauczą się profesjonalnej obróbki zdjęć i umieszczania ich w sieci, projektowania folderów i broszur, wykorzystania różnych możliwości arkusza kalkulacyjnego czy edytora tekstu. Poznają również podstawy programowania i sposoby tworzenia dobrej prezentacji w programie PowerPoint.

  • Parametry komputera i podstawowe zasady dotyczÄ…ce jego bezpieczeÅ„stwa
  • Stosowanie haseÅ‚, szyfrowanie danych i ich skuteczna ochrona
  • Internetowe bazy danych, platformy i portale edukacyjne oraz e-booki
  • Listy elektroniczne, fora dyskusyjne i komunikatory
  • Sposoby zapisu obrazów i tworzenie fotomontaży w programie graficznym Gimp
  • Gromadzenie zdjęć w komputerze oraz ich publikacja w albumie internetowym
  • Optymalizacja zdjęć i obrazów oraz sposoby obróbki plików graficznych
  • Microsoft Publisher — projektowanie ogÅ‚oszeÅ„, kalendarza i broszury reklamowej
  • Tworzenie filmów w programie Windows Movie Maker
  • Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci w zakresie edycji tekstów
  • RozwiÄ…zywanie problemów w arkuszu kalkulacyjnym
  • Podstawy programowania
  • PowerPoint jako narzÄ™dzie multimedialnego przekazu

"Informatyka Europejczyka" pozwala na:

  • gruntowne poznanie podstaw obsÅ‚ugi komputera i najczęściej używanych programów;
  • atrakcyjne przekazywanie wiedzy, niezbÄ™dnej do zrozumienia współczesnego Å›wiata;
  • kreatywne wykorzystanie dostÄ™pnych możliwoÅ›ci i proponowanie wÅ‚asnych rozwiÄ…zaÅ„.

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów

 

Osoby które kupowały "Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów", wybierały także:

  • Statystyka matematyczna w Excelu dla szkół. Ćwiczenia praktyczne
  • Informatyka Europejczyka. iPodrÄ™cznik dla gimnazjum
  • Matematyka Europejczyka. Zeszyt ćwiczeÅ„ dla gimnazjum. Klasa 2. Część 2
  • Matematyka Europejczyka. PodrÄ™cznik dla gimnazjum. Klasa 1
  • Informatyka Europejczyka. iĆwiczenia dla gimnazjum

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów

Spis treści

Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów -- spis treści

  • Od autorki (7)

I. W XXI wiek z komputerem (9)

  • 1. Czy warto znać parametry komputera? (10)
  • 2. Jak zapewnić bezpieczeÅ„stwo komputera i danych? (13)
    • 2.1. Podstawowe zasady dotyczÄ…ce bezpieczeÅ„stwa komputera (13)
      • 2.1.1. Legalne oprogramowanie i automatyczne aktualizacje (13)
      • 2.1.2. Zapora sieciowa (14)
      • 2.1.3. Programy antywirusowe (14)
      • 2.1.4. Ochrona przed zÅ‚oÅ›liwym oprogramowaniem (16)
      • 2.1.5. Oprogramowanie antyspamowe (16)
    • 2.2. Stosowanie haseÅ‚ (17)
    • 2.3. Szyfrowanie danych (17)
    • 2.4. Skuteczna ochrona danych przechowywanych na komputerze (19)

II. Internet jako źródÅ‚o wiedzy i rozrywki (23)

  • 3. Jak pozyskiwać wiedzÄ™ z internetu? (24)
    • 3.1. Internetowe bazy danych (24)
    • 3.2. Platformy i portale edukacyjne (25)
    • 3.3. Książki elektroniczne, czyli tzw. e-booki (28)
  • 4. Wirtualny kontakt ze Å›wiatem (31)
    • 4.1. Listy elektroniczne (31)
      • 4.1.1. Ustawienie podpisu w listach elektronicznych (32)
      • 4.1.2. Ustawienie automatycznych wiadomoÅ›ci (33)
      • 4.1.3. Konfigurowanie programu pocztowego Microsoft Office Outlook 2007 (33)
      • 4.1.4. ZaÅ‚Ä…czniki w listach elektronicznych (35)
    • 4.2. Fora dyskusyjne (35)
    • 4.3. Komunikatory (36)

III. Projektujemy i tworzymy... (39)

  • 5. Edycja grafiki (40)
    • 5.1. Sposoby zapisu obrazów (40)
    • 5.2. Jak zgromadzić zdjÄ™cia w komputerze? (41)
      • 5.2.1. Importowanie zdjęć z cyfrowego aparatu fotograficznego (41)
      • 5.2.2. Importowanie zdjęć z telefonu komórkowego na komputer (42)
    • 5.3. Jak wykonać fotomontaż w programie graficznym Gimp? (44)
      • 5.3.1. NakÅ‚adanie elementów na tÅ‚o (45)
      • 5.3.2. Wycinanie elementu z tÅ‚a (47)
    • 5.4. Na czym polega optymalizacja zdjęć i obrazów? (51)
    • 5.5. Jakim obróbkom można poddać pliki graficzne? (52)
  • 6. Tworzenie wÅ‚asnej galerii zdjęć w albumie internetowym (57)
  • 7. Wykorzystanie programu Microsoft Publisher do realizacji wÅ‚asnych projektów (61)
    • 7.1. Projektowanie ogÅ‚oszeÅ„ (61)
    • 7.2. Jak zaprojektować wÅ‚asny kalendarz? (63)
    • 7.3. Jak stworzyć udany projekt broszury reklamowej? (64)
  • 8. Tworzenie filmów w programie Windows Movie Maker (67)
    • 8.1. Importowanie multimediów (67)
    • 8.2. Dodawanie przejść i efektów (68)
    • 8.3. Dodawanie napisów i tytuÅ‚ów (70)
    • 8.4. Dodawanie muzyki do filmu (70)
    • 8.5. Publikowanie filmu (71)

IV. Praktyczne wykorzystanie programów użytkowych (75)

  • 9. Doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci w zakresie edycji tekstów (76)
    • 9.1. Jak zastosować ciekawe wypunktowanie? (76)
    • 9.2. Do czego sÅ‚użą pola tekstowe? (78)
    • 9.3. Czy Å‚atwo przeksztaÅ‚cić tekst na tabele? (80)
    • 9.4. W jakim celu stosuje siÄ™ style? (82)
    • 9.5. Jak wstawić automatyczny spis treÅ›ci? (83)
    • 9.6. Kiedy stosować sekcje? (85)
    • 9.7. Jak rysować tabele? (88)
  • 10. RozwiÄ…zywanie problemów w arkuszu kalkulacyjnym (91)
    • 10.1. Co można obliczać w arkuszu? (91)
    • 10.2. Do czego sÅ‚użą wykresy w arkuszu kalkulacyjnym? (93)
    • 10.3. Procentowe okreÅ›lanie wielkoÅ›ci w arkuszu kalkulacyjnym (97)
    • 10.4. Czy można przenosić tabele i wykresy utworzone w arkuszu do innych aplikacji? (99)
      • 10.4.1. Osadzanie tabel i wykresów z użyciem poleceÅ„ kopiuj-wklej (99)
      • 10.4.2. Wstawianie obiektów poÅ‚Ä…czonych z plikiem źródÅ‚owym (99)
    • 10.5. Kiedy należy stosować adresy bezwzglÄ™dne, a kiedy mieszane? (101)
      • 10.5.1. Adresowanie bezwzglÄ™dne (101)
      • 10.5.2. Adresowanie mieszane (103)
    • 10.6. Kiedy należy stosować funkcje w arkuszu kalkulacyjnym? (104)
      • 10.6.1. Funkcje daty i czasu (105)
      • 10.6.2. Funkcje statystyczne (107)
      • 10.6.3. Funkcje logiczne (109)
      • 10.6.4. Funkcje matematyczne (110)

V. Podstawy programowania (113)

  • 11. Logomocja (114)
    • 11.1. Co to sÄ… procedury pierwotne? (114)
      • 11.1.1. Na czym polega powtarzanie poleceÅ„? (116)
    • 11.2. Jak zmienić kolor, grubość i wzór pisaka? (117)
    • 11.3. Jak definiować procedury wÅ‚asne? (119)
      • 11.3.1. Procedury wÅ‚asne z parametrem (120)
    • 11.4. Jak uzyskać efekt animacji w programie Logomocja? (124)
    • 11.5. Procedury zÅ‚ożone (126)
    • 11.6. Na czym polega definiowanie procedur rekurencyjnych? (127)
    • 11.7. Jak powstajÄ… fraktale? (129)
      • 11.7.1. Åšnieżynka Kocha (129)
      • 11.7.2. Drzewo binarne (131)
      • 11.7.3. TrójkÄ…t SierpiÅ„skiego (132)

VI. Sposoby prezentowania informacji (135)

  • 12. PowerPoint jako narzÄ™dzie multimedialnego przekazu (136)
    • 12.1. O czym należy pamiÄ™tać podczas tworzenia prezentacji? (136)
      • 12.1.1. Zasady tworzenia prezentacji (136)
      • 12.1.2. OkreÅ›lenie rozmiaru slajdów (137)
    • 12.2. Jak uatrakcyjnić prezentacjÄ™? (137)
      • 12.2.1. TÅ‚o prezentacji (137)
      • 12.2.2. Style i efekty obrazów (138)
      • 12.2.3. Efekty tekstowe (139)
      • 12.2.4. Animacje obiektów (140)
      • 12.2.5. PrzejÅ›cia slajdów (141)
    • 12.3. Jak wstawić hiperÅ‚Ä…cze? (143)
    • 12.4. Jak wstawić do prezentacji obiekty poÅ‚Ä…czone z innymi plikami? (144)
    • 12.5. Tworzenie albumu fotograficznego w prezentacji (146)
    • 12.6. Kiedy stosować narracjÄ™? (147)
    • 12.7. Jak zapisać prezentacjÄ™ przenoÅ›nÄ…? (149)

Dodaj do koszyka Informatyka Europejczyka. Koło informatyczne dla gimnazjalistów

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.