Informacja w internecie - Helion

ISBN: 978-83-01-20491-4
stron: 142, Format: ebook
Data wydania: 2019-02-08
Księgarnia: Helion
Cena książki: 43,20 zł (poprzednio: 53,33 zł)
Oszczędzasz: 19% (-10,13 zł)
W roku 1995 Clifford Stoll obserwując niezwykły wzrost popularności Internetu, wieszczył, że ludzkość wkrótce zatonie w śmietnisku informacji. Nikt nie przewidział tylko skali tego zjawiska. Dziś bowiem możemy mówić nie tylko o śmietnisku informacji, ale o śmietnisku komunikacji w ogóle. Ta książka ma być kołem ratunkowym, a jednocześnie kursem pływania dla ludzi, którzy nie chcą utonąć w potopie internetowych treści, ale ujarzmić je i efektywnie wykorzystać. Jak rzekł Jacob Nielsen jedyną stałą cechą Internetu jest jego zmienność (dodajmy: zmienność treści, ale i formy). Dlatego efektywne korzystanie z jego zasobów zależy od znajomości źródeł i umiejętności strategicznego poruszania się w dynamicznej sieci informacji. Tę wiedzę dostarcza niniejsza publikacja. (Maciej Dutko, Magdalena Karciarz)
Osoby które kupowały "Informacja w internecie", wybierały także:
- Internet. Jak dzia 39,20 zł, (21,95 zł -44%)
- Tajemnice sieci 39,20 zł, (21,95 zł -44%)
- E-senior. Poradnik świadomego użytkownika internetu 24,46 zł, (13,70 zł -44%)
- Laura Ipsum. Niezwykła wędrówka po Userlandii - przedziwnej krainie informatyki 29,38 zł, (16,45 zł -44%)
- Dziecko w sieci. Wydanie II 12,68 zł, (7,10 zł -44%)
Spis treści
Informacja w internecie eBook -- spis treści
O autorach 7 Wstęp 9 Część I (Maciej Dutko) 11 Rozdział 1. Wikipedia - zagłada autorytetów? 11 1.1. Informacja w serwisach społecznościowych 11 1.2. Spór o web 2.0 17 1.3. Główny oskarżony: Wikipedia i próby ekspiacji 20 Rozdział 2. O akredytację informacji 32 2.1. Dyktatura autorytetów - media monologu 32 2.2. Informacja w czasach potopu, czyli komu wierzyć? 34 2.3. Rekomendacja medialna vs konsumencka 40 2.4. Test na wiarygodność strony WWW 43 Rozdział 3. Informacja a prawo 48 3.1. Kiedy informacja jest utworem? 48 3.2. Prawa autora a dozwolony użytek 52 3.3. Oryginał, kompilacja, plagiat - śliska granica 53 3.4. Domena publiczna - bierzcie z tego wszyscy 55 3.5. Informacja bez kajdan: open access i spółka 56 Część II (Magdalena Karciarz) 60 Rozdział 4. Informacja - waluta XXI wieku 60 4.1. Jak rozmnaża się informacja? 60 4.2. E-źródła i ich typy 63 4.3. Dla Ciebie - informacja dedykowana 66 4.4. RSS - wiadomości z dostawą do domu 69 Rozdział 5. Google - wierzchołek góry lodowej 73 5.1. Wyszukiwarki 74 5.2. Katalogi internetowe 80 5.3. Portale i wortale 84 5.4. Encyklopedie i słowniki 86 5.5. Bazy danych 90 5.6. E-czasopisma 103 Rozdział 6. Strategie wyszukiwawcze 106 6.1. Ukryte możliwości Google'a 108 6.2. Wieża Babel informacji 113 6.3. Nie wiesz? Zapytaj bibliotekarza! 117 6.4. Infobrokering - informacja nie tylko dla biznesu 123 Zakończenie 125 Dodatek: E-źródła - przybornik 127 Warto poczytać 133 Skorowidz