reklama - zainteresowany?

Hermeneutyka gier wideo - Helion

Hermeneutyka gier wideo
ebook
Autor: Michał Kłosiński
ISBN: 978-83-664-4872-8
stron: 307, Format: ebook
Data wydania: 2020-12-10
Księgarnia: Helion

Cena książki: 32,00 zł (poprzednio: 40,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-8,00 zł)

Dodaj do koszyka Hermeneutyka gier wideo

Tagi: Programowanie gier

Michał Kłosiński kreśli w swojej książce projekt hermeneutyki gier wideo hermeneutyki o wyraźnym rysie krytycznym i zaangażowanym. Chodzi bowiem o lekturę gier jako utopii i poszukiwane z ich udziałem alternatyw wobec kapitalizmu. Teoretyczną ramę publikacji wyznacza filozoficzna hermenutyka Paula Ricoeura sposób myślenia o tekście jako nieustannym procesie rozumienia. Ricoeurowska hermeneutyka rozszerzona zostaje przez Autora o teorie utopii; ważnym elementem wywodu jest też analiza zaburzania procesu immersji. Choć Autor porusza tematy bliskie game studies, już we stępie możemy przeczytać, że zadaniem Hermeneutyki gier wideo jest przede wszystkim poszukiwanie nowych języków krytycznych możliwych do zastosowania w analizie gier. Hermeneutyka gier wideo w udany sposób łączy to, co w dyskusji wokół gier dobrze znane, z tematami w game studies poruszanymi sporadycznie. W połączeniu z krytycznym zmysłem Autora prowadzi to do inspirującego efektu, który wpisuje się nie tylko w studia nad pojedynczym medium, ale też w dyskusje dotyczące najszerzej rozumianej humanistyki. Autor wykraczając poza trybalizm studiów nad grami nie tylko krytycznie analizuje problemy stwarzane przez gry, ale też proponuje perspektywę pozwalającą szukać z ich wsparciem rozwiązań. Dr hab. Mirosław Filiciak, prof. SWPS

Dodaj do koszyka Hermeneutyka gier wideo

 

Osoby które kupowały "Hermeneutyka gier wideo", wybierały także:

  • Tworzenie gier w języku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II
  • GameMaker. Kurs video. Kompleksowy przewodnik tworzenia gier platformowych
  • Matematyka w grach i grafice 3D. Kurs video. Analiza matematyczna
  • Unity 2023. Kurs video. Tworzenie gier 3D typu FPS
  • Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę PyGame

Dodaj do koszyka Hermeneutyka gier wideo

Spis treści

Hermeneutyka gier wideo eBook -- spis treści

  • Strona tytułowa
  • Spis treści
  • Podziękowania
  • Wstęp
  • Rozdział I Hermeneutyka gier wideo
    • I W stronę hermeneutyki gier komputerowych11
      • 1. Hermeneutyka gry
      • 2. Hermeneutyka a opowieść w grze
      • 3. Włamywanie się do rzeczywistości krytyka hermeneutyki w dotychczasowych ujęciach game studies
    • II Zamieszkując wirtualne światy
      • 1. Dwie gry o zamieszkiwaniu
      • 2. Zamieszkiwanie i śmierć
      • 3. Zamieszkiwanie wirtualnych światów jako teatr problem tożsamości narracyjnej
      • 4. Teatralność gry a jej medialność
      • 5. Cytowalność gestu a relacja z innym
      • 6. Podsumowanie
    • III Między mapą a terytorium: hermeneutyka przestrzeni gry wideo
      • 1. Mapa a terytorium
      • 2. Minimapy
      • 3. Edytowanie map to edytowanie świata
      • 4. Między mapą a terytorium
  • Rozdział II Problematyka immersji
    • 1. Immersja i emersja
    • 2. Immersja a złudzenie trompe lil
    • 3. Dialektyka immersji i emersji
    • 4. Dialektyka immersji i emersji a wyobraźnia
    • 5. Immersja a zwrot teatrologiczny
    • 6. Immersja a dekonstytucja podmiotowości
  • Rozdział III W magicznym kręgu utopii
    • 1. W magicznym kręgu utopii
    • 2. Magiczny krąg w ogniu krytyki
    • 3. Horyzonty magicznego kręgu
    • 4. Horyzont między rzeczywistością a wirtualnością
    • 5. Magiczny krąg i mimesis
    • 6. Magiczny krąg: przemiana i zmiana
    • 7. Magiczny krąg: allotopia i utopia
    • 8. Magiczny krąg a teoria utopii Blocha
    • 9. Magiczny krąg i IROS (Wyobrażeniowe Przekształcenie Społeczeństwa)487
    • 10. Magiczny krąg a dialektyka utopii i ideologii
    • 11. Magiczny krąg i pragnienie
    • 12. Podsumowanie: w magicznym kręgu utopii
  • Rozdział IV Interpretacje
    • I Robotnicy i gracze
      • 1. Mario robotnik na ratunek księżniczce
      • 2. Grand Theft Auto gra Imperium
      • 3. Robotnicy w grach strategicznych
      • 4. Powrót proletariatu? Robotnicy w Dishonored
    • II Wizje człowieka zadłużonego utopia i dług w grze BioShock Infinite
      • 1. Dwie odmiany człowieka zadłużonego: Booker DeWitt i Zachary Hale Comstock
      • 2. Brak alternatyw
    • III SimCity: gdzie kończy się miasto?
      • 1. SimCity utopia neoliberalna
      • 2. SimCity koniec miasta
      • 3. SimCity pamięć, proroctwo, odpowiedzialność731
      • 4. SimCity miasto śmierci
    • Zakończenie
    • Abstract
    • Bibliografia
      • Książki i artykuły
      • Encyklopedie oraz słowniki
      • Ludografia (bibliografia wymienionych i analizowanych gier)
      • Bibliografia wymienionych seriali i filmów
      • Utwory muzyczne

Dodaj do koszyka Hermeneutyka gier wideo

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.