reklama - zainteresowany?

Hello Scratch! Napisz swoją pierwszą grę i ucz się programowania - Helion


ebook
Autor: Melissa Ford, Sadie Ford, Gabriel Ford
Tytuł oryginału: Hello Scratch!: Learn to Program by Making Arcade Games
Tłumaczenie: Katarzyna Wojtkowiak
ISBN: 978-83-283-4060-2
stron: 464, Format: ebook
Data wydania: 2018-11-27
Księgarnia: Helion

Cena książki: 24,50 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-24,50 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Inne - Programowanie | Scratch

Programowanie i gry komputerowe mają ze sobą wiele wspólnego. Są interesujące, wciągające oraz dają mnóstwo radości i satysfakcji. A przede wszystkim są znakomitą zabawą dla każdego bystrego dzieciaka, nawet jeśli ten dzieciak ma osiem lat i dopiero co opanował sztukę czytania. Naturalnie, dla tak młodych adeptów sztuki kodowania potrzebne jest specjalne środowisko, właśnie takie jak Scratch - język programowania dla dzieci stworzony przez MIT i udostępniony na zasadach open source. To świetny sposób na naukę programistycznego myślenia bez konieczności wnikania w złożoność standardowego programowania.

Ta książka jest doskonałym przewodnikiem po świecie Scratcha. Jej autorami są dwunastoletnie bliźnięta, które w przyjazny sposób pokazały, jak napisać pięć wciągających gier. To znakomity sposób na pierwsze kroki w świecie programowania! W książce opisano, jak rozpocząć pracę ze Scratchem i jak wygląda jego przestrzeń robocza oraz edytor grafiki. Przystępnie przedstawiono podstawowe idee programowania. Omówiono krok po kroku tworzenie zabawnych gier w stylu retro. Starannie dobrane projekty zachęcają do prowadzenia samodzielnych poszukiwań, eksperymentów i modyfikacji. Przy tym wszystkim książka jest znakomitą pomocą zarówno do samodzielnych ćwiczeń, jak i do wspólnej pracy z rodzicami, dla których może stać się pretekstem do wspomnień o grach sprzed lat.

Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 8 - 14 lat i zawiera:

  • Wprowadzenie do Scratcha
  • Przedstawienie podstawowych idei programistycznych
  • Zasady tworzenia elementów graficznych (pixel art) i skryptów
  • Wyczerpująco opisane projekty mniejszych i większych programów
  • Instrukcje budowania wciągających gier retro

Dziecinajlepiej wiedzą, jak nauczyć dzieci programowania!

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Hello Scratch! Napisz swoją pierwszą grę i ucz się programowania", wybierały także:

  • Sterowniki Siemens. Kurs video. Programowanie PLC w praktyce
  • Ansible. Kurs video. Automatyzacja w IT od podstaw
  • Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform

Dodaj do koszyka

Spis treści

Hello Scratch! Napisz swoją pierwszą grę i ucz się programowania eBook -- spis treści

  • Przedmowa (xv)
  • Podziękowania (xvii)
  • O książce (xix)
  • O autorach (xxvi)

CZĘŚĆ I NABIERANIE ZRĘCZNOŚCI (1)

1. Nauka obchodzenia się ze Scratchem (3)

  • Tworzymy pierwszy program (4)
    • Zaczynamy (5)
    • Przesuwanie kota (6)
    • Modyfikacja klocka (7)
    • Kontynuacja ruchu (8)
    • Dodawanie nowego duszka (10)
    • Sprawdzanie nieznanych klocków (12)
  • Poruszanie się po ekranie (13)
    • Poznajemy szary przybornik (13)
    • Poznajemy listę bloczków (15)
    • Poznajemy strefę duszków (21)
  • Podsumowanie wycieczki (22)
    • Baw się przestrzenią (22)
    • Czego się dowiedziałeś? (22)

2. Poznajemy edytor grafiki (23)

  • Twój pierwszy rysunek (24)
    • Poznajemy piksele (25)
    • Korzystanie z narzędzi plastycznych do rysowania duszka (26)
    • Tworzenie kota, piksel po pikselu (38)
  • Twoje pierwsze tło (42)
    • Poznajemy edytor tła (42)
    • Projektowanie tła (43)
  • Podsumowanie wycieczki (45)
    • Baw się przestrzenią (46)
    • Czego się dowiedziałeś? (46)

3. Ważne koncepcje programistyczne i kluczowe klocki Scratcha (47)

  • Rozpoczynanie programu klockiem kiedy kliknięto flagę (49)
    • Odnajdowanie włącznika w programie (49)
    • Skrypt z użyciem klocka kiedy kliknięto flagę (50)
  • Wyznaczamy położenie za pomocą współrzędnych x i y (51)
    • Znajdowanie pozycji duszka za pomocą współrzędnych x i y (52)
    • Pisanie skryptu za pomocą klocka zmień x o 10 (54)
  • Użycie instrukcji warunkowej (56)
    • Wyznaczanie warunków w grze (57)
    • Tworzenie skryptu z klockiem jeżeli... to (57)
  • Tworzenie pętli (60)
    • Kiedy umieszczać pętlę (60)
    • Skrypty z wykorzystaniem klocka zawsze (61)
  • Korzystanie ze zmiennych (62)
    • Jakich zmiennych używać (62)
    • Skrypt z klockiem zmienna (63)
  • Operatory logiczne (66)
    • Gdzie używać operatorów logicznych (66)
    • Skrypty z użyciem operatorów logicznych i klocka dotyka (67)
  • Klonowanie duszków (70)
    • Klonowanie duszków w trakcie gry (71)
    • Skrypt z klockami sklonuj (71)
  • Nadawanie wiadomości (74)
    • Wiadomość do nadania (74)
    • Skrypt z klockiem nadaj komunikat (74)
  • Nauka w akcji (78)

CZĘŚĆ II MASZYNERIA W RUCH (79)

4. Dwuosobowa gra z odbijaniem piłeczki (81)

  • Przygotowanie tła i koło barw (82)
    • Robimy wnękę jadalną (82)
    • Poznajemy koło barw (83)
  • Przygotowanie duszków (84)
    • Przyrządzanie jajka (84)
    • Patelnie w skali szarości (88)
  • Drobiazgi (91)
    • Tworzenie ściany (91)
  • Przygotowania do kodowania (93)
    • Baw się przestrzenią (93)
    • Czego się dowiedziałeś? (93)

5. Instrukcje warunkowe w dwuosobowej grze w ping-ponga (95)

  • Przygotowania do programowania (96)
    • Brakujące duszki (97)
    • Przygotowanie sceny (97)
  • Programowanie żeliwnych patelni (98)
    • Pisanie skryptu poruszającego rakietki (98)
    • Kopiowanie skryptu poruszającego paletkę (101)
  • Programowanie jajka (102)
    • Skrypt startowy (103)
    • Ruszamy jajko (106)
    • Odbijamy jajko (110)
    • Wykrywanie prawej krawędzi (112)
    • Kopiowanie skryptu wykrywającego dla lewej krawędzi (114)
    • Skrypt kończący grę (115)
    • Odbijamy jajko (117)
  • Drobiazgi (120)
  • Rozwiązywanie problemów (122)
    • Naprawianie usterek w warstwach (122)
    • Rozwiązywanie problemów z jajkiem (122)
  • Nauka w akcji (123)
    • Baw się kodem (123)
    • Czego się dowiedziałeś? (124)

CZĘŚĆ III PROGRAMOWANIE I GRANIE (125)

6. Prosta strzelanka (127)

  • Malowanie tła, proporcje, skala oraz zasada trójpodziału (128)
    • Nocne tło (128)
    • Skala i proporcje (130)
    • Uczymy się zasady trójpodziału (132)
  • Rysowanie pierwszoplanowych duszków (133)
    • Tworzenie czarodzieja (133)
    • Rysowanie ducha (137)
    • Iskrząca różdżka (140)
  • Drobiazgi (141)
    • Bariera (141)
  • Przygotowania do kodowania (142)
    • Baw się grą (142)
    • Czego się dowiedziałeś? (142)

7. Instrukcje warunkowe w strzelance (144)

  • Przygotowania do programowania (146)
    • Brakujące duszki (146)
    • Przygotowanie sceny (146)
  • Programowanie czarodzieja (147)
    • Skrypt ruchu (147)
    • Odejmowanie życia (149)
    • Skrypt kończący grę (150)
  • Programowanie duchów (152)
    • Skrypt pozycjonujący (152)
    • Klonujemy duchy (153)
    • Skrypt ruchu (155)
  • Programowanie iskier (160)
    • Skrypt pozycjonujący (160)
    • Skrypt klonujący (163)
    • Skrypt ruchu (164)
    • Wykrywanie klona (166)
  • Drobiazgi (168)
    • Pozycjonujemy linię (168)
    • System punktacji dla tła (169)
  • Rozwiązywanie problemów (171)
    • Sprawdzenie skryptów (171)
    • Duszki nie są na środku (171)
    • Usuwanie klocków (172)
  • Nauka w akcji (172)
    • Baw się kodem (172)
    • Czego się dowiedziałeś? (173)

8. Jednoosobowe odbijanie piłki (175)

  • Przygotowanie tła i nauka tworzenia tekstury (176)
    • Trawiaste tło (176)
    • Sprawdzanie tekstury (181)
  • Przygotowanie duszków (182)
    • Rysowanie buta (182)
    • Rysowanie piłki (185)
    • Tkanie siatki (188)
  • Drobiazgi (190)
    • Tabela punktacji (190)
    • Bariera (191)
  • Przygotowania do kodowania (192)
    • Baw się grą (192)
    • Czego się dowiedziałeś? (192)

9. Zmienne wchodzą do gry (194)

  • Przygotowania do programowania (196)
    • Brakujące duszki (196)
    • Przygotowanie sceny (196)
  • Programowanie buta (197)
    • Poruszanie butem (197)
  • Programowanie piłki (198)
    • Skrypt organizacyjny (199)
    • Klonujemy piłkę (200)
    • Skrypt ruchu (202)
    • Wykrywanie buta (203)
    • Wykrywanie siatki (205)
    • Skrypt odejmujący piłki (206)
  • Programowanie siatki (207)
    • Skrypt klonujący (207)
    • Wykrywanie piłki (210)
  • Drobiazgi (211)
    • Ukrywamy tabelę punktów (211)
    • Wyświetlamy tabelę punktów (212)
    • Umieszczamy linię na scenie (213)
    • Odejmujemy szanse (214)
    • Skrypt kończący grę (215)
  • Rozwiązywanie problemów (216)
    • Wyśrodkuj duszki (216)
    • Usprawnij kod (217)
  • Nauka w akcji (218)
    • Baw się kodem (218)
    • Czego się dowiedziałeś? (219)

10. Prosta gra platformowa (221)

  • Przygotowanie tła (222)
    • Piaszczyste tło (222)
    • Dziura w piasku (224)
    • Woda w dziurze (226)
  • Pierwszoplanowe duszki (227)
    • Plażowa Buffy (227)
    • Zamki z piasku (231)
    • Krab (233)
    • Winorośl (235)
  • Drobiazgi (236)
    • Boczne linie bariery (236)
  • Przygotowania do programowania (237)
    • Baw się grą (237)
    • Czego się dowiedziałeś? (238)

11. Współrzędne x i y w prostej grze platformowej (239)

  • Przygotowania do programowania (241)
    • Brakujące duszki (241)
    • Przygotowanie sceny (241)
  • Programowanie Plażowej Buffy (242)
    • Poruszanie się (242)
    • Skrypt prędkości spadania (244)
    • Skrypt opadania (246)
    • Skakanie (247)
    • Skrypt pozycjonujący (249)
    • Skrypt odejmujący życie (250)
    • Zmiana tła (253)
    • Zsiadanie z liany (257)
    • Chwytanie winorośli - skrypt dwuczęściowy (258)
  • Programowanie zamku (261)
    • Pokaż i ukryj się (261)
    • Kopiowanie skryptu pokazywania i ukrywania (262)
  • Kraby (263)
    • Modyfikacja skryptu pokazywania i ukrywania (263)
    • Skrypt ruchu (264)
  • Winorośl (266)
    • Skrypt startowy (266)
    • Skrypt pozycjonujący (269)
    • Poruszanie winoroślą (270)
  • Drobiazgi (271)
    • Pozycjonowanie bariery (272)
    • Poprzednie tło - skrypt (273)
    • Następne tło - skrypt (274)
  • Rozwiązywanie problemów (274)
  • Nauka w akcji (275)
    • Baw się kodem (275)
    • Czego się dowiedziałeś? (276)

12. Jednoplanszowa gra platformowa (278)

  • Przygotowanie tła (279)
    • Ze szkołą w tle (279)
  • Przygotowanie duszków (280)
    • Zegar (280)
    • Drzwi (283)
    • Biurko (284)
    • Nauczycielka (288)
    • Dzieci (292)
  • Przygotowanie kodu (295)
    • Baw się grą (295)
    • Czego się dowiedziałeś? (296)

13. Tablice i imitacja grawitacji w jednoplanszowej grze platformowej (297)

  • Przygotowania do programowania (299)
    • Brakujące duszki (299)
    • Łączenie uczniów (299)
    • Przygotowanie sceny (300)
    • Listy do ściągnięcia (301)
  • Pani Finebean (303)
    • Skrypt ruchu (303)
    • Skoki (305)
    • Skrypt prędkości spadania (307)
    • Skrypt spadania (308)
    • Wykrywanie biurka (309)
  • Uczniowie (311)
    • Dodawanie listy (311)
    • Klonowanie (314)
    • Skrypt ruchu (316)
    • Koniec gry (318)
    • Przerwanie ruchu (319)
  • Programowanie biurek (320)
    • Dodawanie listy (320)
    • Klonowanie (322)
    • Skrypt ruchu (323)
  • Zegary (325)
    • Klonowanie (326)
    • Stoper (328)
    • Skrypt ruchu (330)
    • Przerwanie ruchu (331)
  • Programowanie drzwi (332)
    • Klonowanie (333)
    • Zatrzymanie gry (334)
  • Rozwiązywanie problemów (335)
  • Nauka w akcji (336)
    • Baw się kodem (336)
    • Czego się dowiedziałeś? (337)

14. Dalsza droga (339)

  • Dzielenie się pracą (339)
    • Jak podzielić się projektami? (339)
    • Jak zostać scratcherem? (341)
    • Jak śledzić scratcherów? (342)
    • Jak pisać komentarze? (343)
    • Jak stworzyć studio lub do niego dołączyć? (344)
  • Remiksowanie projektów (345)
    • Jak zremiksować czyjś projekt? (346)
    • Jak korzystać z drzewa remiksów? (346)
  • Korzystanie z forum (348)
    • Jak czytać forum? (348)
    • Jak pisać na forach? (348)
  • Inne języki (349)
  • Własne gry (350)

DODATKOWE ĆWICZENIA (351)

Dodatkowe ćwiczenie. Złap sałatkę - grafika (353)

  • Przygotowanie tła i nauka o świetle (354)
    • Ogrodowe tło (354)
    • Przesuwanie światła (355)
  • Przygotowanie duszków (357)
    • Salaterka (358)
    • Marchewka (361)
  • Drobiazgi (363)
    • Dolna bariera (363)
  • Przygotowania do kodowania (365)
    • Baw się kolorem (365)
    • Czego się dowiedziałeś? (365)

Dodatkowe ćwiczenie. Złap sałatkę - kod (367)

  • Przygotowania do programowania (368)
    • Brakujące duszki (369)
    • Przygotowanie sceny (369)
  • Programowanie salaterki (369)
    • Skrypt ruchu (370)
  • Programowanie marchewki (372)
    • Klonowanie (372)
    • Poruszanie klona (377)
    • Zatrzymanie projektu (379)
    • Skrypt punktacji (380)
  • Drobiazgi (382)
    • Skrypt pozycjonujący (382)
  • Rozwiązywanie problemów (383)
    • Sprawdzanie skryptów (383)
    • Naprawianie problemów z warstwami (384)
    • Marchewki spadają ze sceny (384)
  • Nauka w akcji (384)
    • Baw się kodem (384)
    • Czego się dowiedziałeś? (385)

Dodatkowe ćwiczenie. Syreni plusk - grafika (387)

  • Przygotowanie tła (388)
    • Oceaniczne tło (389)
  • Rysowanie duszków (391)
    • Syrenka (391)
    • Żółw (395)
    • Meduza (397)
  • Drobiazgi (399)
    • Przycisk Ponów (399)
    • Bariera (400)
  • Przygotowania do programowania (401)
    • Baw się grą (401)
    • Czego się dowiedziałeś? (401)

Dodatkowe ćwiczenie. Syreni plusk - kod (403)

  • Przygotowania do programowania (404)
    • Brakujące duszki (405)
    • Łączenie zwierząt (405)
    • Przygotowanie sceny (405)
  • Programowanie syrenki (406)
    • Skrypt ruchu (406)
    • Skrypt animacji (407)
    • Ukrywanie (408)
    • Określanie dystansu (410)
  • Zwierzęta (411)
    • Skrypt ukrywający (412)
    • Klonowanie duszków (413)
    • Skrypt ruchu (415)
    • Zygzak (417)
  • Drobiazgi (418)
    • Pokazywanie przycisku (418)
    • Resetowanie gry przyciskiem Ponów (420)
    • Skrypt kończący grę (421)
  • Rozwiązywanie problemów (422)
  • Nauka w akcji (422)
    • Baw się kodem (423)
    • Czego się dowiedziałeś? (423)

Dodatek. Szybki przewodnik po Scratchu (425)

Skorowidz (427)

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.