Hardware Hacking. Edycja polska - Helion
Tytuł oryginału: Hardware Hacking
Tłumaczenie: Radosław Meryk
ISBN: 83-7361-549-0
stron: 424, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-09-10
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,90 zł
Odkryj nieznane możliwości swojego sprzętu
Hacking sprzętowy rozwija się od dawna. Za jego prekursorów uznaje się założycieli firmy Hewlett-Packard, którzy rozpoczęli budowanie swojego imperium od prób wykorzystania znanych urządzeń do celów, do których nie były przewidywane. Dziś hakerem sprzętowym można nazwać każdego, kto samodzielnie próbuje zmodyfikować swój komputer, palmtopa lub inne urządzenie tak, aby wycisnąć z niego maksimum możliwości. Każdy hobbysta-elektronik może zostać hakerem sprzętowym, wiedząc, co wykorzystać i co zmodyfikować.
Książka "Hardware Hacking. Edycja polska" to podręcznik dla wszystkich, którzy chcą spróbować sił przy samodzielnym modyfikowaniu swojego sprzętu. Autorzy -- osoby na co dzień zajmujące się projektowaniem urządzeń elektronicznych i oprogramowania -- dzielą się swoją wiedzą dotyczącą hackingu sprzętowego. Zarówno początkujący hobbysta, jak i zaawansowany elektronik znajdą tu coś dla siebie.
- Kompletowanie niezbędnych narzędzi
- Tworzenie macierzy RAID z dyskiem FireWire
- Budowa zestawu kina domowego wykorzystującego komputer
- Modyfikowanie konsol Atari 2600 i 7200
- Przeróbki komputerów ośmiobitowych
- Hacking konsoli Playstation
- Modyfikowanie urządzeń dostępowych w sieciach bezprzewodowych
- Przeróbki telefonów komórkowych i palmtopów
- Przegląd najważniejszych informacji o systemach operacyjnych i programowaniu w języku C
Osoby które kupowały "Hardware Hacking. Edycja polska", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Hardware Hacking. Edycja polska -- spis treści
Podziękowania (11)
O Autorach (13)
Słowo wstępne (17)
Wstęp (23)
Część I Wprowadzenie do hackingu sprzętowego (27)
Rozdział 1. Narzędzia (29)
- Wprowadzenie (29)
- Zestaw podstawowy (30)
- Zestaw dla średnio zaawansowanych (32)
- Zestaw dla zaawansowanych (35)
- Gdzie można zakupić potrzebne narzędzia (38)
Rozdział 2. Podstawy elektroniki (39)
- Wprowadzenie (39)
- Pojęcia wstępne (40)
- Bity, bajty i półbajty (40)
- Schematy elektryczne (42)
- Napięcie, natężenie i rezystancja (45)
- Prąd stały i przemienny (46)
- Rezystancja (47)
- Prawo Ohma (47)
- Podstawowe elementy elektroniczne (48)
- Rezystory (48)
- Kondensatory (50)
- Diody (54)
- Tranzystory (56)
- Układy scalone (58)
- Techniki lutowania (60)
- Przykład: lutowanie rezystora na płytce drukowanej (61)
- Wskazówki dotyczące wylutowywania (64)
- Przykład: Wymontowywanie układów montowanych powierzchniowo za pomocą zestawu ChipQuik (64)
- Popularne błędy inżynierskie (68)
- Łącza internetowe i inne zasoby (69)
- Książki poświęcone elektronice ogólnej (69)
- Strony WWW poświęcone elektronice (70)
- Dokumentacje urządzeń i informacje o elementach (70)
- Najważniejsi dystrybutorzy elementów elektronicznych i części (71)
- Dystrybutorzy nietypowych części (71)
Część II Modyfikacje sprzętowe (73)
Rozdział 3. Modding obudów na przykładzie terabajtowego dysku twardego FireWire (75)
- Wprowadzenie (75)
- Modding (75)
- Budowa macierzy RAID z interfejsem FireWire o pojemności 1,2 TB (76)
- Przygotowania (77)
- Wykonywanie projektu (78)
- Jak działa produkt? (83)
- Modyfikacja obudowy dla macierzy FireWire RAID (84)
- Przygotowania (85)
- Wykonanie projektu (86)
- Jak to działa? (93)
- Dodatkowe zasoby (94)
- Modyfikacje obudów (95)
Rozdział 4. Komputerowe kino domowe - komputer HTPC (97)
- Wprowadzenie (97)
- Zanim zaczniesz: analiza i planowanie (99)
- Ile to będzie kosztowało? (100)
- Czy ktoś to już zrobił? (101)
- Komponenty projektu (102)
- Monitor (104)
- Możliwości wyświetlania wideo wyższej jakości (105)
- Karta graficzna (108)
- Obudowa (109)
- Dyski twarde (111)
- Szybkość (112)
- Głośność pracy dysku (113)
- Dyski optyczne (114)
- Procesor (114)
- Karta dźwiękowa (116)
- Zdalne sterowanie (116)
- Oprogramowanie (117)
- Monitor (104)
- Komputer HTPC z systemem Windows (121)
- Przygotowania (121)
- Wykonywanie projektu: oprogramowanie (125)
- Eazylook (127)
- Wykorzystanie programu rozruchowego Launchpad (127)
- Wykorzystanie programu Guide Plus+ (129)
- CDex (130)
- FairUse (130)
- Komputer HTPC z systemem Windows - podsumowanie (134)
- Komputer HTPC z systemem Linux (135)
- Przygotowania (135)
- Sprzęt (135)
- Wykonywanie projektu: oprogramowanie (141)
- Instalacja sterowników karty telewizyjnej (142)
- Instalacja programu MPlayer i kodeków (142)
- Instalacja programu MythTV (142)
- Linuksowy komputer HTPC - podsumowanie (147)
- Co dalej? Zagadnienia dla zaawansowanych (148)
Rozdział 5. Hacking konsol Atari 2600 i 7800 (149)
- Wprowadzenie (149)
- Atari 7800 ProSystem (150)
- Projekty opisane w tym rozdziale (152)
- Joystick dla leworęcznych do Atari 2600 (152)
- Przygotowania (153)
- Wykonywanie projektu (153)
- Przystosowanie kontrolera konsoli NES do wykorzystania z Atari 2600 (156)
- Przygotowania (156)
- Wykonywanie projektu (157)
- Dźwięk stereo w Atari 2600 (162)
- Przygotowania (163)
- Wykonywanie projektu (164)
- Jak to działa? (169)
- Instalacja niebieskiej diody LED w Atari 7800 (169)
- Przygotowania (170)
- Wykonywanie projektu (170)
- Jak to działa? (173)
- Wyeliminowanie problemów zgodności modelu 7800 z modelem 2600 (174)
- Przygotowania (175)
- Wykonywanie projektu (176)
- Jak to działa? (178)
- Naprawa regulatora napięcia konsoli Atari 7800 (178)
- Przygotowania (179)
- Wykonywanie projektu (179)
- Jak to działa? (182)
- Instalacja standardowego gniazda zasilania w Atari 7800 (183)
- Przygotowania (184)
- Wykonywanie projektu (184)
- Inne projekty (187)
- Instalacja wyjść zespolonego sygnału wideo (S-Video) w konsoli 2600 (187)
- Wyjścia sygnału zespolonego i S-Video w Atari 7800 (188)
- Przystosowanie kontrolera konsoli Sega Genesis do wykorzystania w konsoli Atari 7800 (188)
- Przystosowanie kontrolera konsoli NES do wykorzystania w konsoli Atari 7800 (189)
- System DevOS dla Atari 7800 oraz kable potrzebne do obsługi jego funkcji (189)
- Zasoby poświęcone konsoli Atari w internecie (189)
Rozdział 6. Hacking konsoli Atari 5200 i komputerów ośmiobitowych (191)
- Wprowadzenie (191)
- Atari 5200 SuperSystem (193)
- Modyfikacje (194)
- Instalacja niebieskiej diody LED w Atari 5200 (194)
- Przygotowania (195)
- Wykonywanie projektu (195)
- Jak to działa? (199)
- Wykonanie kontrolera typu paddle dla Atari 5200 (199)
- Przygotowania (200)
- Wykonywanie projektu: rozmontowanie kontrolera paddle (201)
- Wykonywanie projektu: wykonanie kontrolera typu paddle dla konsoli Atari 5200 (203)
- Ulepszanie urządzenia: dociążone pokrętło (209)
- Jak to działa? (210)
- Przystosowanie czteroportowej wersji konsoli Atari 5200 do wykorzystania standardowego przełącznika RF (211)
- Przygotowania (212)
- Wykonywanie projektu (213)
- Jak to działa? (219)
- Wykonanie kabli S-Video i zespolonego sygnału wideo dla ośmiobitowych komputerów Atari (220)
- Przygotowania (222)
- Wykonywanie projektu (223)
- Rozwiązania alternatywne (227)
- Jak to działa? (228)
- Informacje techniczne (228)
- Inne projekty (229)
- Modyfikacja przejściówki kartridża czteroportowej konsoli Atari 5200 VCS (230)
- Instalacja gniazd zespolonego sygnału wideo i S-Video w konsoli Atari 5200 (230)
- Kabel SIO2PC do połączenia ośmiobitowego komputera Atari z komputerem PC (230)
- Zasoby poświęcone komputerom i konsolom Atari w internecie (231)
Rozdział 7. Hacking konsoli Playstation 2 (233)
- Wprowadzenie (233)
- Komercyjny hacking sprzętowy: modchipy (234)
- Otwieranie konsoli PS2 (236)
- Wersje płyty głównej (236)
- Identyfikacja płyty głównej (237)
- Otwieranie konsoli (238)
- Wersje płyty głównej (236)
- Instalacja portu szeregowego (241)
- Przygotowania (242)
- Wykonywanie projektu (243)
- Testowanie (248)
- Jak to działa? (248)
- Ładowanie kodu z karty pamięci (249)
- Przygotowania (249)
- Wykonywanie projektu: przygotowanie pliku TITLE.DB (250)
- Wybór pliku BOOT.ELF (252)
- Zapisywanie pliku TITLE.DB na karcie pamięci (252)
- Niezależność! (253)
- Jak to działa? (253)
- Inne projekty: niezależne dyski twarde (255)
- Przegląd systemu PS2 (256)
- Układ Emotion Engine (256)
- Szeregowy port wejścia-wyjścia (257)
- Procesor wejścia-wyjścia (260)
- Interfejs procesora pomocniczego (260)
- Układ Emotion Engine (256)
- Dodatkowe zasoby internetowe (260)
Rozdział 8. Hacking sieci bezprzewodowych 802.11 (263)
- Wprowadzenie (263)
- Modyfikacja bezprzewodowej karty sieciowej PCMCIA: instalacja zewnętrznego gniazda antenowego (264)
- Przygotowania (265)
- Wykonywanie projektu (267)
- Zdejmowanie obudowy (267)
- Przesunięcie kondensatora (269)
- Zamontowanie nowego gniazda (269)
- Jak to działa? (270)
- Przeprogramowanie urządzenia dostępowego - instalacja systemu Linux OpenAP firmy Instant802 (271)
- Przygotowania (271)
- Wykonywanie projektu (272)
- Instalacja karty SRAM (273)
- Włączenie zasilania (276)
- Jak to działa? (276)
- Uzyskanie pełnej kontroli nad urządzeniem dostępowym Dell 1184 (277)
- Przygotowania (277)
- Wykonywanie projektu (278)
- Jak to działa? (282)
- Podsumowanie (282)
- Dodatkowe zasoby i inne projekty (283)
- Grupy użytkowników (283)
- Artykuły i badania (283)
- Produkty i narzędzia (284)
Rozdział 9. Czy mnie teraz słychać? Modyfikacje telefonu komórkowego Nokia 6210 (285)
- Wprowadzenie (285)
- Wymiana diod LED w telefonie Nokia 6210 (286)
- Przygotowania (287)
- Wykonywanie projektu (289)
- Otwieranie telefonu Nokia 6210 (289)
- Demontaż starych diod LED (293)
- Zamontowanie nowych diod LED (294)
- Zwiększenie mocy diod LED (296)
- Ponowne zmontowanie telefonu (297)
- Jak to działa? (297)
- Wykorzystanie kabli do przesyłania danych (299)
- Kable do przesyłania danych (301)
- Kable do programowania (303)
- Net Monitor (304)
- Inne modyfikacje i zasoby dodatkowe (308)
Rozdział 10. Aktualizacje pamięci w palmtopach (309)
- Wprowadzenie (309)
- Różnice pomiędzy modelami (311)
- Modyfikacje komputerów Pilot 1000 i Pilot 5000 (312)
- Przygotowania (312)
- Demontaż karty pamięci (313)
- Instalacja dodatkowej pamięci (315)
- Jak to działa? (317)
- Modyfikacje komputerów PalmPilot Professional i PalmPilot Personal (320)
- Przygotowania (320)
- Demontaż karty pamięci (320)
- Instalacja dodatkowej pamięci (321)
- Jak to działa? (323)
- Przygotowania (320)
- Modyfikacja komputera Palm m505 (326)
- Przygotowania (327)
- Otwieranie komputera (328)
- Demontaż płyty głównej (329)
- Demontaż układów pamięci (330)
- Instalacja dodatkowej pamięci (332)
- Jak to działa? (334)
- Informacje techniczne (336)
- Sprzęt (336)
- System plików (337)
- Mapa pamięci (337)
- Struktura bazy danych (338)
- Łącza dotyczące urządzeń Palm w internecie (339)
- Informacje techniczne (339)
- Modyfikacje urządzeń Palm (339)
- Aktualizacje pamięci (340)
Część III Hacking sprzętowy. Kompendium wiedzy technicznej (341)
Rozdział 11. Przegląd informacji o systemach operacyjnych (343)
- Wprowadzenie (343)
- Podstawowe wiadomości o systemach operacyjnych (344)
- Pamięć (344)
- Pamięć fizyczna (345)
- Pamięć wirtualna (346)
- Systemy plików (347)
- Buforowanie (349)
- Wejście-wyjście (349)
- Procesy (349)
- Wywołania systemowe (350)
- Powłoki, interfejsy użytkownika i graficzne interfejsy użytkownika (351)
- Pamięć (344)
- Sterowniki urządzeń (351)
- Urządzenia blokowe i znakowe (353)
- Właściwości wbudowanych systemów operacyjnych (356)
- Linux (357)
- Open Source (357)
- Historia (358)
- Wbudowany Linux (uCLinux) (359)
- Przykłady produktów: systemy wbudowane z Linuksem (359)
- VxWorks (360)
- Przykłady: systemy wbudowane z VxWorks (360)
- Windows CE (361)
- Podstawowe pojęcia (361)
- Przykłady produktów: Windows CE w systemach wbudowanych (363)
- Podstawowe pojęcia (361)
- Podsumowanie (363)
- Odsyłacze i dodatkowa literatura (364)
Rozdział 12. Kodowanie w pigułce (365)
- Wprowadzenie (365)
- Podstawowe pojęcia programowania (366)
- Przypisanie (366)
- Struktury sterujące (367)
- Pętle (368)
- Warunkowe przekazanie sterowania (368)
- Bezwarunkowe przekazanie sterowania (369)
- Struktury danych (370)
- Struktury (371)
- Tablice (371)
- Tablice asocjacyjne (372)
- Listy powiązane (373)
- Czytelność (375)
- Komentarze (375)
- Nazwy funkcji i zmiennych (376)
- Czytelność kodu: sposoby zapisu (376)
- Wprowadzenie do języka C (377)
- Historia i podstawy języka C (377)
- Wyświetlanie komunikatów na ekranie (378)
- Typy danych w języku C (380)
- Funkcje matematyczne (380)
- Struktury sterujące (383)
- Pętle for (383)
- Pętle while (385)
- Instrukcja If-Else (385)
- Instrukcja switch (386)
- Struktury danych (387)
- Tablice, wskaźniki i ciągi znaków (387)
- Struktury (392)
- Wywołania funkcji i przekazywanie zmiennych (392)
- Wywołania systemowe i dostęp do sprzętu (394)
- Podsumowanie (394)
- Historia i podstawy języka C (377)
- Debuggowanie (395)
- Debuggery (395)
- Wykorzystanie funkcji printf w celach diagnostycznych (396)
- Wprowadzenie do języka assemblera (398)
- Składniki instrukcji w języku asemblera (399)
- Etykiety (399)
- Operacje (400)
- Operandy (400)
- Przykładowy program (401)
- Składniki instrukcji w języku asemblera (399)
- Podsumowanie (403)
- Dodatkowe materiały (403)
Dodatki (405)
Skorowidz (407)