reklama - zainteresowany?

Handel elektroniczny - Helion

Handel elektroniczny
ebook
Autor: Krzysztof Dobosz
ISBN: 978-83-631-0305-7
stron: 118, Format: ebook
Data wydania: 2017-01-18
Księgarnia: Helion

Cena książki: 13,66 zł

Dodaj do koszyka Handel elektroniczny

Tagi: Inne

Książka poświęcona jest wprowadzeniu do wybranych zagadnień związanych

z handlem prowadzonym przy użyciu środków elektronicznych. Oprócz ogólnej
charakterystyki biznesu elektronicznego, uwagę zwrócono w niej przede wszystkim
na sposób funkcjonowania sklepów internetowych. W związku z tym poruszono
zagadnienia m.in. użytecznosci aplikacji internetowej, form i systemów płatności
elektronicznych, sposobów promocji w sieci oraz regulacji prawnych. Książka
obejmuje także zagadnienia aukcji internetowych oraz handlu wykorzystującego
urządzenia mobilne. Opracowanie przeznaczone jest dla osób interesujących się
handlem elektronicznym zarówno z punktu widzenia sprzedawcy, jak i kupującego.
Mogą z niego skorzystać również studenci kierunku Informatyka, słuchacze
studiów podyplomowych i uczestnicy kursów dokształcających.

Dodaj do koszyka Handel elektroniczny

 

Osoby które kupowały "Handel elektroniczny", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w Å›wiecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym Å›rodowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II
  • Gra bez koÅ„ca

Dodaj do koszyka Handel elektroniczny

Spis treści

Handel elektroniczny eBook -- spis treści

Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1
1.1 Idea handlu w sieci Internet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1
1.2 Przewodnik po treści . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2

2 Biznes elektroniczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
2.1 Elektroniczny system wymiany dokumentów . . . . . . . . . . . . .5
2.1.1 Definicja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . 5
2.1.2 Standaryzacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
2.1.3 Realizacja EDI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
2.1.4 Standardy bazujÄ…ce na XML. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
2.2 Sektory handlu elektronicznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
2.3 Zalety i wady e-biznesu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
2.4 Rynek elektroniczny w Polsce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11

3 Sklepy internetowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
3.1 PrzeglÄ…d w rankingach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
3.1.1 Kryteria ocen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
3.1.2 Kategorie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
3.1.3 Trendy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
3.2 Porównywanie cen towarów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
3.2.1 Idea działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
3.2.2 Historia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
3.2.3 PrzeglÄ…d . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
3.2.4 Porównywarki dla urzÄ…dzeÅ„ mobilnych . . . . . . . . . . . . . 20
3.3 Formy płatności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20
3.3.1 PÅ‚atnoÅ›ci gotówkowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
3.3.2 Internetowe przelewy bankowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
3.3.3 Portfele elektroniczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
3.3.4 Karty płatnicze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
3.3.5 Mikropłatności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
3.4 Systemy płatności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
3.4.1 Idea działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
3.4.2 PrzeglÄ…d systemów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
3.4.3 Wybór systemu pÅ‚atnoÅ›ci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
3.4.4 KorzyÅ›ci ze stosowania systemów pÅ‚atnoÅ›ci
internetowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
3.5 Bezpieczeństwo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
3.6 ZÅ‚ote reguÅ‚y zakupów w sieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32

4 Wprowadzanie handlu elektronicznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
4.1 Od pomysłu do biznesu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
4.2 Oprogramowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
4.3 Zakładanie sklepu internetowego na platformie iStore . . . . . . . . 40
4.3.1 Możliwości platformy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
4.3.2 Rejestracja sklepu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
4.3.3 Konfiguracja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
4.4 Użyteczność biznesowych aplikacji WWW . . . . . . . . . . . . . . . 44
4.4.1 Strony internetowe przyjazne użytkownikowi . . . . . . . . . . 45
4.4.2 Analiza procesu zakupowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
4.4.3 Najczęściej spotykane usterki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
4.5 Regulacje prawne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
4.5.1 Regulamin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
4.5.2 Najczęstsze błędy w regulaminach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
4.5.3 Zwrot kosztu towaru i jego przesyłki . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
4.5.4 Prawo autorskie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
4.6 Promocja biznesu elektronicznego w sieci . . . . . . . . . . . . . .  58
4.6.1 Reklama za pomocÄ… poczty elektronicznej . . . . . . . . . . . . 58
4.6.2 Programy lojalnościowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
4.6.3 Aktywizacja klientów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
4.6.4 Pozycjonowanie stron internetowych . . . . . . . . . . . . . . . . .62
4.6.5 Systemy wymiany Å‚Ä…czy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
4.6.6 Reklamy w Internecie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
4.6.7 Reklamy w wyszukiwarkach. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
4.6.8 Reklama kontekstowa na stronie internetowej . . . . . . . .  70
4.7 Użyteczne narzÄ™dzia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . 73
4.7.1 Google AdWords . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
4.7.2 Google AdSense . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
4.7.3 Google Trends . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79

5 Handel aukcyjny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .81
5.1 Idea i modele aukcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .81
5.2 ZarzÄ…dzanie kupnem w Internecie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
5.2.1 Wyszukiwanie przedmiotu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
5.2.2 Metody realizacji zakupów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
5.2.3 Aukcja wieloprzedmiotowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .86
5.2.4 Program ochrony kupujÄ…cych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
5.2.5 Ocenianie sprzedajÄ…cych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
5.3 Zarządzanie sprzedażą w Internecie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
5.3.1 Opłaty w serwisie aukcyjnym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
5.3.2 Prezentacja przedmiotu licytacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
5.3.3 Wybór sposobu sprzedaży . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
5.3.4 Aukcja grzecznościowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95

6 Handel mobilny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
6.1 Historia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
6.2 Metody płatności w środowisku mobilnym . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
6.2.1 Premium SMS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
6.2.2 ProtokóÅ‚USSD . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
6.2.3 Karty bezstykowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
6.3 Aplikacje sklepowe w urzÄ…dzeniach mobilnych . . . . . . . . . . . . . . . 103
6.3.1 PrzeglÄ…d rynku. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
6.3.2 Google Android Market . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104

7 Inne formy handlu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
7.1 Geomarketing . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
7.2 Handel w wirtualnym świecie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
7.3 E-barter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
7.3.1 Idea transakcji wiÄ…zanych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
7.3.2 Barter w Internecie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
7.3.3 Koszty transportu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117

Dodaj do koszyka Handel elektroniczny

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.