reklama - zainteresowany?

HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript - Helion

HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript
Autor: Karl Bunyan
Tytuł oryginału: Build an HTML5 Game: A Developer's Guide with CSS and JavaScript
Tłumaczenie: Jakub Hubisz
ISBN: 978-83-283-1770-3
stron: 208, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2016-01-15
Księgarnia: Helion

Cena książki: 23,94 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 40% (-15,96 zł)

Dodaj do koszyka HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript

Tagi: CSS | HTML i XHTML - Programowanie | JavaScript - Programowanie | Programowanie gier

Pasjans, Bubble Shooter, Puzzle Bubble, Mahjong, Candy Crush... Ile już godzin spędziłeś nad jedną z tych prostych i... wyjątkowo uzależniających gier? Żadna z nich nie wymaga nośników instalacyjnych ani potężnych mocy obliczeniowych, te gry działają na różnych platformach i urządzeniach, niezależnie od systemu operacyjnego, a do ich uruchomienia wystarczy jedynie przeglądarka. Zbudowanie takiej gry jest proste — wystarczy sprawny duet HTML5 i JavaScript.

Jeśli masz podstawową wiedzę o HTML5, CSS i JavaScript, to dzięki tej książce możesz nauczyć się pisania gier działających w przeglądarce. Autor książki, Karl Bunyan, pokazuje, jak zaplanować logikę gry, jak korzystać z bibliotek jQuery i Modernizr, jak renderować elementy gry i tworzyć płynne animacje. Uczy korzystania z efektownych przejść i transformacji CSS, a także sposobu implementowania efektów dźwiękowych i zapisywania wyników uzyskanych przez gracza. Ten kompletny przewodnik w każdym rozdziale przedstawia nowe koncepcje i techniki, od razu prezentując ich działanie w praktyce. Dzięki temu czytelnik płynnie przechodzi od zagadnień podstawowych (tworzenie struktury plików gry czy reagowanie na zachowanie gracza) przez bardziej zaawansowane (wprowadzanie poziomów i wykorzystanie kanwy), aż po tak istotne sprawy, jak zarządzanie pamięcią i optymalizacja szybkości działania aplikacji.

Spróbuj swoich sił i zrealizuj pomysły na własną grę!


Karl Bunyan — swoją pierwszą grę przygodową opublikował w 1990 r. dla ZX Spectrum i od tamtej pory zajmuje się tworzeniem gier. Tworzył prototypy HTML5 dla Game Show Network, a obecnie jest właścicielem Wedu Games, niezależnej firmy budującej gry sieciowe i mobilne.

Dodaj do koszyka HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript

 

Osoby które kupowały "HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript", wybierały także:

  • Zosta
  • LESS. Kurs video. Poziom pierwszy. Jak usprawnić pracę z CSS
  • CSS i SASS. Kurs video. Praktyczny projekt nowoczesnego dashboardu
  • CSS3. Kurs video. Poziom pierwszy. Nowoczesne i stylowe strony WWW
  • Sass od podstaw. Kurs video. Budowa kompleksowej strony  w oparciu o metodologię BEM

Dodaj do koszyka HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript

Spis treści

HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript -- spis treści

Przedmowa (9)

  • Podziękowania (10)

Wprowadzenie (11)

  • Po co budować gry w HTML5? (12)
    • Wykorzystanie posiadanych umiejętności (12)
    • Tworzenie dla wielu systemów (12)
    • Szybko rosnąca platforma (13)
  • O książce (13)
    • Dla kogo jest ta książka? (13)
    • Zawartość książki (14)
    • Zakres książki (15)
    • Jak korzystać z tej książki? (16)

CZĘŚĆ I. TWORZENIE GRY Z WYKORZYSTANIEM HTML, CSS I JAVASCRIPTU

1. Przygotowanie i konfiguracja (19)

  • Zasady gry (20)
  • Budowa gry (23)
  • Środowisko programistyczne i testowe (23)
    • Testowanie w przeglądarce (24)
    • Debugowanie w przeglądarce (25)
  • Rozmieszczanie ekranu gry (26)
    • Tworzenie paneli za pomocą HTML i CSS (27)
    • Struktura kodu (29)
  • Dodanie pierwszych skryptów (31)
    • Biblioteki Modernizr i jQuery (31)
    • Dodanie biblioteki Modernizr (33)
    • Ładowanie skryptów za pomocą Modernizr (34)
    • Modularny JavaScript (37)
    • Interfejs użytkownika i skrypty wyświetlające (42)
  • Podsumowanie (44)
  • Dalsze ćwiczenia (44)

2. Animacja sprite'ów z użyciem jQuery i CSS (45)

  • Zasady pracy ze sprite'ami CSS (47)
    • Tworzenie planszy gry (47)
    • Dodawanie sprite'ów (49)
  • Animacja i klasa Bubble (51)
    • Obliczanie kąta i kierunku (52)
    • Wystrzeliwanie i celowanie bąbelkami (55)
  • Podsumowanie (58)
  • Dalsze ćwiczenia (58)

3. Logika gry (59)

  • Rysowanie planszy gry (61)
    • Renderowanie poziomu (65)
    • Kolejka bąbelków (67)
  • Wykrywanie kolizji (69)
    • Geometria kolizji (70)
    • Logika wykrywania kolizji (75)
  • Reagowanie na kolizje (80)
    • Dodanie obiektu bąbelka do planszy (81)
    • Ustawianie obiektu bąbelka na siatce (83)
  • Podsumowanie (84)
  • Dalsze ćwiczenia (84)

4. Przełożenie na ekran zmian w stanie gry (85)

  • Obliczanie grup (86)
    • Pobieranie bąbelków (86)
    • Tworzenie grup o jednakowym kolorze (87)
  • Pękanie bąbelków (90)
    • Usuwanie grup bąbelków za pomocą JavaScriptu (90)
    • Animacja pękania za pomocą CSS (92)
  • Grupy osierocone (94)
    • Identyfikacja osieroconych bąbelków (94)
    • Usuwanie osieroconych bąbelków (99)
  • Tworzenie eksplozji bąbelków za pomocą wtyczki jQuery (101)
  • Podsumowanie (106)
  • Dalsze ćwiczenia (106)

CZĘŚĆ II. ULEPSZANIE GRY ZA POMOCĄ HTML5 I KANWY

5. Przejścia i transformacje CSS (109)

  • Zalety CSS (109)
  • Podstawowe przejścia CSS (110)
    • Jak stworzyć przejście? (110)
    • Przyciski zmieniające kolor (112)
  • Podstawowe transformacje CSS (114)
    • Jak stworzyć transformację? (115)
    • Skalowanie przycisku (115)
  • Przejścia CSS zamiast animacji jQuery (116)
  • Wady przejść CSS (119)
  • Podsumowanie (120)
  • Dalsze ćwiczenia (120)

6. Renderowanie sprite'ów za pomocą kanwy (121)

  • Wykrywanie wsparcia dla kanwy (122)
  • Rysowanie w elemencie canvas (122)
  • Renderowanie obrazów (124)
    • Elementy canvas (124)
    • Obracanie obrazów w elemencie canvas (126)
  • Renderowanie sprite'ów (129)
  • Definiowanie i utrzymanie stanów (131)
    • Przygotowanie maszyny stanów (131)
    • Implementacja stanów (132)
  • Arkusze sprite'ów a kanwa (137)
  • Renderowanie kanwy (143)
  • Przemieszczanie sprite'ów (146)
  • Animowanie klatek sprite'ów (149)
  • Podsumowanie (151)
  • Dalsze ćwiczenia (152)

7. Poziomy, dźwięk i nie tylko (153)

  • Wiele poziomów i wyniki (153)
    • Zmienne stanu nowej gry (154)
    • Wyświetlenie poziomu i wyniku (155)
  • Efektywne kończenie poziomów (165)
  • Przechowywanie najwyższego wyniku za pomocą magazynu lokalnego (167)
    • Magazyn lokalny kontra ciasteczka (167)
    • Dodawanie danych do magazynu lokalnego (168)
  • Wygładzanie animacji za pomocą requestAnimationFrame (170)
    • Nowe spojrzenie na aktualizację klatek (171)
    • Kompatybilność kodu dzięki wypełnianiu (172)
  • Dodanie dźwięku za pomocą HTML5 (175)
    • API audio HTML (176)
    • Pękanie bąbelków: kompletne z dźwiękiem (177)
  • Podsumowanie (179)
  • Dalsze ćwiczenia (179)

8. Kolejne kroki w HTML5 (181)

  • Zapisywanie i odczytywanie danych (181)
    • AJAX (182)
    • WebSockets (183)
    • Wątki robocze (184)
  • WebGL (185)
  • Udostępnianie gier HTML5 (187)
    • Pełny ekran w przeglądarce komputera (187)
    • Przeglądarki mobilne (188)
    • Udostępnianie w postaci aplikacji natywnej (191)
  • Optymalizacja (192)
    • Zarządzanie pamięcią (193)
    • Optymalizacja prędkości (195)
  • Bezpieczeństwo (196)
    • Nie ufaj nikomu (197)
    • Zaciemnianie (197)
    • Korzystanie ze zmiennych prywatnych (198)
    • Walidacja za pomocą sum kontrolnych (199)
  • Podsumowanie (200)
  • Dalsze ćwiczenia (200)

Posłowie (201)

  • Udoskonalenie Bubble Shootera (201)
  • Stworzenie zupełnie nowej gry (202)
    • Dopasuj trzy (202)
    • Pasjans (202)
    • Gra platformowa (202)
    • Prosta gra związana z fizyką (203)
  • Dołącz do zespołu tworzącego gry (203)

Skorowidz (205)

Dodaj do koszyka HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.