reklama - zainteresowany?

HTML5. Nieoficjalny podręcznik - Helion

HTML5. Nieoficjalny podręcznik
ebook
Autor: Matthew MacDonald
Tytuł oryginału: HTML5: The Missing Manual
TÅ‚umaczenie: Maciej Reszotnik
ISBN: 978-83-246-3950-2
stron: 416, Format: ebook
Data wydania: 2013-02-04
Księgarnia: Helion

Cena książki: 51,75 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-17,25 zł)

Dodaj do koszyka HTML5. Nieoficjalny podręcznik

Tagi: HTML i XHTML - Programowanie

Poznaj możliwości HTML5!

HTML5 to coÅ› wiÄ™cej niż jÄ™zyk sÅ‚użący do tworzenia stron WWW — to zbiór kilkunastu niezależnych standardów sieciowych pod jednym wspólnym szyldem. Z rozmachem wkracza do codziennego życia projektantów stron internetowych. Jego nowe możliwoÅ›ci naprawdÄ™ robiÄ… wrażenie: obejmujÄ… Å›cisÅ‚Ä… integracjÄ™ ze Å›rodowiskiem przeglÄ…darki internetowej, usÅ‚ugi geolokalizacyjne, doskonaÅ‚e wsparcie dla multimediów i aplikacji offline. Jeszcze niedawno takie możliwoÅ›ci nie Å›niÅ‚y siÄ™ żadnym webmasterom, a dziÅ› sÄ… w zasiÄ™gu każdego!

Dzięki kolejnej książce z serii "Nieoficjalny podręcznik" nie musisz odkrywać tajników HTML5 na własną rękę. Znajdziesz tu wszystkie istotne informacje, dzięki którym błyskawicznie zaczniesz korzystać z dobrodziejstw HTML5. W trakcie lektury nauczysz się dynamicznie rysować elementy, używać geolokalizacji oraz przechowywać dane użytkowników w lokalnych magazynach danych. Ponadto poznasz nowe znaczniki oraz ich przeznaczenie. HTML5 to przyszłość sieci, dlatego już dziś warto poznać jego możliwości!

HTML5 to:

  • wsparcie dla plików multimedialnych
  • usÅ‚ugi geolokalizacyjne
  • wygodne przechowywanie danych
  • aplikacje offline
  • standard nowoczesnej sieci Internet!

Sprawdź, jak będzie wyglądać sieć jutra,
i zacznij korzystać z tego już dziś!

Dodaj do koszyka HTML5. Nieoficjalny podręcznik

Spis treści

HTML5. Nieoficjalny podręcznik eBook -- spis treści

Nieoficjalna czołówka (11)

Wstęp (15)

Część I. Wprowadzenie do języka (23)

Rozdział 1. Wprowadzenie do HTML5 (25)

  • Historia HTML5 (25)
    • XHTML 1.0: rygor ponad wszystko (26)
    • XHTML 2: niespodziewana porażka (27)
    • HTML5: reaktywacja (27)
    • HTML: żywy jÄ™zyk (29)
  • Trzy pryncypia HTML5 (30)
    • 1. Nie psuj sieci (30)
    • 2. Brukuj Å›cieżki (30)
    • 3. BÄ…dź praktyczny (32)
  • Rzut oka na skÅ‚adniÄ™ HTML5 (32)
    • Element doctype a HTML5 (34)
    • Kodowanie znaków (35)
    • JÄ™zyk (36)
    • Dodawanie arkusza stylów (36)
    • DoÅ‚Ä…czanie JavaScriptu (36)
    • Ostateczny produkt (37)
  • SkÅ‚adnia HTML5 z bliska (38)
    • Rozluźnione reguÅ‚y (38)
    • Walidacja HTML5 (39)
    • Powrót XHTML-u (41)
  • Rodzina znaczników HTML5 (43)
    • Dodane elementy (43)
    • Komponenty usuniÄ™te ze specyfikacji (44)
    • Elementy zaadaptowane (45)
    • Zmodyfikowane znaczniki (46)
    • Elementy standaryzowane (47)
  • Korzystanie z HTML5 już dziÅ› (48)
    • Ocenianie wsparcia ze strony przeglÄ…darek (49)
    • Statystyki poziomu przyjÄ™cia przeglÄ…darek (51)
    • Wykrywanie obsÅ‚ugi wÅ‚asnoÅ›ci z aplikacjÄ… Modernizr (52)
    • UzupeÅ‚nianie braków przy użyciu wypeÅ‚niania (55)

Rozdział 2. Nowe podejście do projektowania stron (57)

  • WstÄ™p do elementów semantycznych (58)
  • Modernizacja tradycyjnej strony HTML (59)
    • Struktura strony w stylu klasycznym (60)
    • Struktura strony w HTML5 (63)
    • PodtytuÅ‚y i znacznik <hgroup> (65)
    • DoÅ‚Ä…czanie rysunków przy użyciu znacznika <figure> (66)
    • Dodawanie ramki redaktorskiej - znacznik <aside> (68)
  • Elementy semantyczne a kompatybilność z przeglÄ…darkami (69)
  • Projektowanie strony z nowymi elementami semantycznymi (72)
    • WiÄ™cej o nagłówkach (72)
    • OdnoÅ›niki i element <nav> (74)
    • WiÄ™cej o stopce (77)
    • WiÄ™cej o sekcjach (81)
  • System tworzenia konspektu strony w HTML5 (82)
    • Jak zobaczyć konspekt? (82)
    • Konspekt podstawowy (83)
    • Komponenty sekcji (84)
    • Problemy z tworzeniem konspektów (87)

Rozdział 3. Semantyczny kod HTML (91)

  • Elementy semantyczne raz jeszcze (92)
    • Data, czas i znacznik <time> (93)
    • Obliczenia w JavaScripcie i element <output> (94)
    • Element <mark> i zaznaczanie tekstu (95)
  • Inne standardy kodu semantycznego (97)
    • ARIA (ang. Accessible Rich Internet Applications) (97)
    • RDFa (ang. Resource Description Framework) (98)
    • Mikroformaty (99)
    • Mikrodane (104)
  • Fragmenty sformatowane opracowane przez Google (107)
    • Lepsze wyniki wyszukiwania (107)
    • Wyszukiwarka przepisów (110)

Część II. Tworzenie nowoczesnych stron (115)

Rozdział 4. Udoskonalone formularze (117)

  • Formularze (118)
  • Modernizowanie tradycyjnego formularza HTML (119)
    • Znak wodny - dodawanie wskazówek (123)
    • Dobry punkt zaczepienia: wÅ‚aÅ›ciwość focus (124)
  • Walidacja: wykrywanie bÅ‚Ä™dów (125)
    • Proces walidacji w HTML5, krok po kroku (125)
    • WyÅ‚Ä…czanie mechanizmu walidacji (127)
    • Formatowanie kontrolek walidacyjnych (128)
    • Walidacja wyrażeÅ„ regularnych (129)
    • WÅ‚asne reguÅ‚y walidacji (130)
    • ObsÅ‚uga mechanizmu walidacji (132)
  • Nowe typy znacznika input (134)
    • Adresy e-mail (137)
    • Adresy URL (137)
    • Pola wyszukiwania (137)
    • Telefon (138)
    • Liczby (138)
    • Suwak (139)
    • Czas: daty i godziny (140)
    • Kolor (141)
  • Nowe elementy (141)
    • Sugerowane odpowiedzi i element <datalist> (142)
    • Pasek stanu i miernik (144)
    • Paski narzÄ™dzi i menu - znaczniki <command> i <menu> (146)
  • Edytor HTML na stronie (147)
    • Edytowanie zawartoÅ›ci za pomocÄ… contentEditable (147)
    • Edytowanie strony za pomocÄ… atrybutu designMode (149)

Rozdział 5. Multimedia (153)

  • Wideo dziÅ› (154)
  • Wprowadzenie do audio i wideo w HTML5 (155)
    • Wydobywanie dźwiÄ™ku z elementu <audio> (156)
    • Znacznik <video> z szerszej perspektywy (158)
  • Wojna o format (159)
    • WiÄ™cej o formatach (160)
    • ObsÅ‚uga multimediów w przeglÄ…darkach (161)
    • Wiele formatów, czyli jak udobruchać każdÄ… przeglÄ…darkÄ™ (164)
    • Element <source> (164)
    • Alternatywa - wtyczka Flasha (166)
  • Sterowanie odtwarzaniem za pomocÄ… JavaScriptu (169)
    • Dodawanie efektów dźwiÄ™kowych (170)
    • Budowa wÅ‚asnego odtwarzacza filmów (173)
    • Odtwarzacze JavaScript (175)
    • Napisy i dostÄ™pność (177)

Rozdział 6. Podstawy rysowania na elemencie canvas (179)

  • Płótno - wprowadzenie (180)
    • Linie proste (182)
    • Åšcieżki i figury (184)
    • Krzywe (186)
    • Transformaty (188)
    • Przezroczystość (192)
  • Tworzenie prostego programu graficznego (194)
    • Przygotowanie narzÄ™dzi (195)
    • Malowanie po płótnie (196)
    • Zachowywanie płótna (198)
  • Płótno i kompatybilność z przeglÄ…darkami (201)
    • WypeÅ‚nianie płótna (201)
    • Alternatywne płótna i wykrywanie obsÅ‚ugi (203)

Rozdział 7. Więcej o płótnie (205)

  • Inne wÅ‚asnoÅ›ci płótna (205)
    • Rysowanie obrazów (206)
    • Wycinanie i zmienianie wielkoÅ›ci obrazu (207)
    • Rysowanie tekstu (208)
  • Cienie i inne ozdobniki (210)
    • Dodawanie cieni (210)
    • WypeÅ‚nianie figur deseniem (212)
    • WypeÅ‚nianie figur gradientem (213)
    • SkÅ‚adanie wszystkiego w caÅ‚ość: rysowanie wykresów (216)
  • Interaktywne figury (221)
    • Åšledzenie rysowanych elementów (221)
    • WspółrzÄ™dne i lokalizowanie trafieÅ„ (224)
  • Animowanie płótna (226)
    • Podstawowa animacja (227)
    • Animowanie wielu obiektów (228)
  • Praktyczny przykÅ‚ad: labirynt (233)
    • Rysowanie labiryntu (234)
    • Animowanie ikony (235)
    • Lokalizowanie trafieÅ„ a barwa pikseli (237)

Rozdział 8. Rewolucja w stylach - CSS3 (241)

  • Używanie CSS3 już dziÅ› (242)
    • Strategia 1.: Wykorzystaj to, co możesz (242)
    • Strategia 2.: Traktuj wÅ‚asnoÅ›ci CSS3 jak usprawnienia (243)
    • Strategia 3.: Dodanie awaryjnych mechanizmów za pomocÄ… Modernizra (244)
    • Style wÅ‚aÅ›ciwe konkretnym przeglÄ…darkom (246)
  • Typografia w sieci (247)
    • Formaty fontów (248)
    • Używanie zestawów fontów (250)
    • Korzystanie z fontów sieciowych Google (253)
    • Korzystanie z wÅ‚asnych fontów (255)
    • Wielokolumnowy tekst (256)
  • Przystosowanie stron do różnych urzÄ…dzeÅ„ (258)
    • Zapytania medialne (259)
    • Zapytania medialne - wyższa szkoÅ‚a jazdy (262)
    • ZastÄ™powanie caÅ‚ego arkusza stylów (263)
    • Rozpoznawanie urzÄ…dzeÅ„ mobilnych (264)
  • Kontenery na bÅ‚ysk (265)
    • Przezroczystość (266)
    • ZaokrÄ…glane rogi (268)
  • TÅ‚o (269)
    • Cienie (269)
    • Gradienty (271)
  • Efekty przejÅ›cia (273)
    • PrzeksztaÅ‚canie koloru (274)
    • PrzejÅ›cia - teczka z pomysÅ‚ami (276)
    • Transformaty (276)

Część III. Konstruowanie aplikacji sieciowych przy użyciu komponentów desktopowych (281)

Rozdział 9. Magazyn danych (283)

  • Magazyn sieciowy - podstawy (284)
    • Magazynowanie danych (285)
    • Praktyczny przykÅ‚ad: zapisywanie stanu gry (286)
    • Magazyn sieciowy a obsÅ‚uga przeglÄ…darek (288)
  • Magazyn sieciowy - na gÅ‚Ä™bszych wodach (289)
    • Usuwanie wpisów (289)
    • Listowanie wszystkich zachowanych wpisów (289)
    • Zapisywanie liczb i dat (290)
    • Zachowywanie obiektów (292)
    • Reagowanie na zmiany w magazynie (293)
  • Odczytywanie plików (295)
    • Pobieranie pliku (295)
    • File API i obsÅ‚uga przeglÄ…darek (296)
    • Odczytywanie pliku tekstowego (296)
    • ZastÄ™powanie standardowej kontrolki Å‚adowania plików (298)
    • Odczytywanie wielu plików jednoczeÅ›nie (299)
    • Odczytywanie pliku graficznego (299)

Rozdział 10. Aplikacje sieciowe z trybem offline (303)

  • Cachowanie plików (304)
    • Tworzenie manifestu (305)
    • Korzystanie z manifestu (306)
    • Przenoszenie manifestu na serwer (307)
    • Uaktualnianie manifestu (310)
    • ObsÅ‚uga w przeglÄ…darkach aplikacji w trybie offline (312)
  • Praktyczne techniki cachowania (313)
    • Uzyskiwanie dostÄ™pu do cachowanych plików (313)
    • Tryb awaryjny (315)
    • Sprawdzanie stanu poÅ‚Ä…czenia (316)
    • Wykrywanie uaktualniania przy użyciu JavaScriptu (317)

Rozdział 11. Komunikacja z serwerem sieciowym (321)

  • WysyÅ‚anie wiadomoÅ›ci na serwer (322)
    • Obiekt XMLHttpRequest (322)
    • WysyÅ‚anie zapytaÅ„ na serwer (323)
    • Pobieranie nowych treÅ›ci (327)
  • Zdarzenia przesyÅ‚ane na serwer (331)
    • Format wiadomoÅ›ci (332)
    • WysyÅ‚anie wiadomoÅ›ci za pomocÄ… skryptu serwera (333)
    • Przetwarzanie wiadomoÅ›ci na stronie (335)
    • Polling a zdarzenia po stronie serwera (336)
  • Technologia WebSocket (337)
    • Ocena technologii WebSocket (338)
    • Prosty klient w technologii WebSocket (339)
    • PrzykÅ‚ady technologii WebSocket w sieci (341)

Rozdział 12. Więcej ciekawych sztuczek JavaScriptu (343)

  • Geolokalizacja (344)
    • Jak dziaÅ‚a geolokalizacja? (345)
    • Odnajdywanie współrzÄ™dnych użytkownika (347)
    • Usuwanie bÅ‚Ä™dów (349)
    • Ustawienia geolokalizacji (350)
    • Generowanie mapy (352)
    • Monitorowanie ruchu użytkownika (355)
  • Obiekt pracownika (355)
    • CzasochÅ‚onne zadanie (357)
    • Wykonywanie zadaÅ„ w tle (359)
    • ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów pracownika (361)
    • Anulowanie zadania uruchomionego w tle (362)
    • Przekazywanie bardziej zÅ‚ożonych wiadomoÅ›ci (362)
  • ZarzÄ…dzanie historiÄ… (364)
    • Kwestia URL (366)
    • Tradycyjne rozwiÄ…zanie: znak kratki i adres URL (366)
    • RozwiÄ…zanie HTML5: historia sesji (368)
    • Historia sesji i kompatybilność (370)

Część IV. Dodatki (373)

Dodatek A. Krótki wstęp do arkuszy stylów (375)

  • ZaÅ‚Ä…czanie stylów do stron (375)
  • Anatomia arkusza stylów (376)
    • WÅ‚asnoÅ›ci CSS (377)
    • Formatowanie elementów przy użyciu klas (377)
    • Komentarze w arkuszach stylów (379)
  • OdrobinÄ™ bardziej zaawansowane arkusze stylów (379)
    • Konstruowanie struktury strony przy użyciu elementu <div> (380)
    • Wiele selektorów (380)
    • Selektory kontekstowe (381)
    • Selektor identyfikatora (382)
    • Selektory pseudoklas (382)
    • Selektory atrybutów (383)
  • Wycieczka po stylach (384)

Dodatek B. Krótki wstęp do języka JavaScript (389)

  • W jaki sposób witryny korzystajÄ… z JavaScriptu? (390)
    • Zagnieżdżanie kodu w dokumencie HTML (390)
    • Używanie funkcji (391)
    • Przenoszenie kodu JavaScript do oddzielnego pliku (393)
    • Odpowiadanie na zdarzenia (394)
  • Podstawy skÅ‚adni jÄ™zyka (395)
    • Zmienne (395)
    • Wartość null (397)
    • Zakres zmiennych (397)
    • Typy danych (398)
    • Operacje (398)
    • Instrukcje warunkowe (400)
    • PÄ™tle (401)
    • Tablice (401)
    • Funkcje - otrzymywanie i zwracanie danych (402)
  • Interakcja ze stronÄ… (403)
    • Manipulowanie elementem (404)
    • Dynamiczne Å‚Ä…czenie ze zdarzeniem (406)
    • Zdarzenia wplatane (408)

Skorowidz (410)

Dodaj do koszyka HTML5. Nieoficjalny podręcznik

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.