reklama - zainteresowany?

HTML5. Nieoficjalny podręcznik. Wydanie II - Helion

HTML5. Nieoficjalny podręcznik. Wydanie II
ebook
Autor: Matthew MacDonald
Tytuł oryginału: HTML5: The Missing Manual, Second Edition
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-246-9254-5
stron: 472, Format: ebook
Data wydania: 2014-09-29
Księgarnia: Helion

Cena książki: 57,75 zł (poprzednio: 77,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-19,25 zł)

Dodaj do koszyka HTML5. Nieoficjalny podręcznik. Wydanie II

Tagi: HTML i XHTML - Programowanie

Przewodnik po tajnikach HTML5!

HTML5 na dobre zadomowiÅ‚ siÄ™ w sieci. Z jego dobrodziejstw garÅ›ciami czerpiÄ… projektanci witryn — i zaskakujÄ… użytkowników coraz bardziej pomysÅ‚owymi aplikacjami. HTML5 zapewnia zaawansowanÄ… integracjÄ™ ze Å›rodowiskiem przeglÄ…darki internetowej, usÅ‚ugi geolokalizacyjne oraz doskonaÅ‚e wsparcie dla materiałów multimedialnych czy aplikacji offline. Jeszcze caÅ‚kiem niedawno nikt nie marzyÅ‚ o rzeczach, na jakie obecnie ten jÄ™zyk programowania pozwala twórcom stron!

Książka, którÄ… trzymasz w rÄ™kach, należy do cenionej serii „Nieoficjalny podrÄ™cznik”. Jej kolejne wydanie zostaÅ‚o poprawione, zaktualizowane i rozszerzone o mnóstwo nowych informacji. DziÄ™ki tej publikacji nie musisz odkrywać tajników HTML5 na wÅ‚asnÄ… rÄ™kÄ™. Liczne przykÅ‚ady oraz szczegółowe omówienie najróżniejszych zagadnieÅ„ sprawiÄ…, że w mig opanujesz niuanse tego jÄ™zyka. W trakcie lektury dowiesz siÄ™, jak wykorzystać nowy element canvas i jak bez trudu zlokalizować użytkownika, oraz zobaczysz, jak przechować kluczowe dane w bazie przeglÄ…darki. SiÄ™gnij po tÄ™ książkÄ™ i przekonaj siÄ™, jakie możliwoÅ›ci daje Ci HTML5!

HTML5 to:

  • wsparcie dla plików multimedialnych
  • usÅ‚ugi geolokalizacyjne
  • wygodne przechowywanie danych
  • aplikacje offline
  • standard nowoczesnej sieci Internet

Poznaj możliwości HTML5 i zacznij korzystać z nich już dziś!

Dodaj do koszyka HTML5. Nieoficjalny podręcznik. Wydanie II

Spis treści

HTML5. Nieoficjalny podręcznik. Wydanie II eBook -- spis treści

Nieoficjalna czoÅ‚ówka (11)

Wstęp (15)

CZĘŚĆ I. NOWE OBLICZE JĘZYKA HTML (23)

Rozdział 1. Wprowadzenie do HTML5 (25)

  • Historia HTML5 (25)
    • XHTML 1.0: rygor ponad wszystko (26)
    • XHTML 2: niespodziewana porażka (27)
    • HTML5: reaktywacja (27)
    • HTML: żywy jÄ™zyk (29)
  • Trzy pryncypia HTML5 (29)
    • 1. Nie psuj sieci (30)
    • 2. Brukuj Å›cieżki (30)
    • 3. BÄ…dź praktyczny (31)
  • Rzut oka na skÅ‚adniÄ™ HTML5 (32)
    • Element doctype a HTML5 (34)
    • Kodowanie znaków (35)
    • JÄ™zyk (35)
    • Dodawanie arkusza stylów (36)
    • DoÅ‚Ä…czanie JavaScriptu (36)
    • Ostateczny produkt (37)
  • SkÅ‚adnia HTML5 z bliska (38)
    • Rozluźnione reguÅ‚y (38)
    • Walidacja HTML5 (39)
    • Powrót XHTML-u (42)
  • Rodzina znaczników HTML5 (43)
    • Dodane elementy (43)
    • Komponenty usuniÄ™te ze specyfikacji (43)
    • Elementy zaadaptowane (45)
    • Zmodyfikowane znaczniki (46)
    • Elementy standaryzowane (47)
  • Korzystanie z HTML5 już dziÅ› (48)
    • Ocenianie wsparcia ze strony przeglÄ…darek (50)
    • Statystyki poziomu przyjÄ™cia przeglÄ…darek (51)
    • Wykrywanie obsÅ‚ugi wÅ‚asnoÅ›ci z aplikacjÄ… Modernizr (53)
    • UzupeÅ‚nianie braków przy użyciu wypeÅ‚nienia (55)

RozdziaÅ‚ 2. Zastosowanie elementów semantycznych na stronie (59)

  • WstÄ™p do elementów semantycznych (60)
  • Modernizacja tradycyjnej strony HTML (61)
    • Struktura strony w stylu klasycznym (62)
    • Struktura strony w HTML5 (65)
    • DoÅ‚Ä…czanie rysunków przy użyciu znacznika
      (67)
    • Dodawanie ramki redaktorskiej - znacznik
      (70)
  • Elementy semantyczne a kompatybilność z przeglÄ…darkami (71)
    • Stylizacja elementów semantycznych (72)
    • Zastosowanie HTML5 Shiv (72)
    • Modernizr: rozwiÄ…zanie uniwersalne (73)
  • Projektowanie strony z nowymi elementami semantycznymi (73)
    • WiÄ™cej o nagÅ‚ówkach (74)
    • OdnoÅ›niki i element
      (76)
    • WiÄ™cej o sekcjach (79)
    • WiÄ™cej o stopce (81)
    • Wskazywanie treÅ›ci gÅ‚ównej przy użyciu elementu (83)
  • System tworzenia konspektu strony w HTML5 (85)
    • Jak zobaczyć konspekt? (85)
    • Konspekt podstawowy (86)
    • Komponenty sekcji (87)
    • Problemy z tworzeniem konspektów (89)

Rozdział 3. Jeszcze bardziej wyrazisty kod (93)

  • Elementy semantyczne raz jeszcze (94)
    • Data, czas i znacznik (95)
    • Obliczenia w JavaScripcie i element (96)
    • Element i zaznaczanie tekstu (98)
  • Inne standardy kodu semantycznego (99)
    • ARIA (ang. Accessible Rich Internet Applications) (100)
    • RDFa (ang. Resource Description Framework) (100)
    • Mikroformaty (101)
    • Mikrodane (102)
  • Praktyczny przykÅ‚ad: modernizacja strony O mnie (105)
    • Ekstrakcja danych semantycznych w przeglÄ…darce (109)
  • Wykorzystanie metadanych przez wyszukiwarki (110)
    • Fragmenty sformatowane przez Google (110)
    • Lepsze wyniki wyszukiwania (111)
    • Wyszukiwarka przepisów (114)

Rozdział 4. Udoskonalone formularze (119)

  • Formularze (120)
  • Modernizowanie tradycyjnego formularza HTML (121)
    • Znak wodny - dodawanie wskazówek (124)
    • Dobry punkt zaczepienia: wÅ‚aÅ›ciwość focus (126)
  • Walidacja: wykrywanie bÅ‚Ä™dów (127)
    • Proces walidacji w HTML5 krok po kroku (127)
    • WyÅ‚Ä…czanie mechanizmu walidacji (129)
    • Formatowanie kontrolek walidacyjnych (130)
    • Walidacja wyrażeÅ„ regularnych (131)
    • WÅ‚asne reguÅ‚y walidacji (132)
  • ObsÅ‚uga mechanizmu walidacji (133)
    • Testowanie obsÅ‚ugi za pomocÄ… skryptu Modernizr (134)
    • UzupeÅ‚nianie kodu przy użyciu biblioteki HTML5Forms (135)
  • Nowe typy znacznika input (137)
    • Adresy e-mail (139)
    • Adresy URL (140)
    • Pola wyszukiwania (140)
    • Telefon (140)
    • Liczby (140)
    • Suwak (141)
    • Czas: daty i godziny (142)
    • Kolor (144)
  • Nowe elementy (144)
    • Sugerowane odpowiedzi i element (144)
    • Pasek stanu i miernik (146)
    • Paski narzÄ™dzi i menu - znaczniki i
      (149)
  • Edytor HTML na stronie (149)
    • Edytowanie zawartoÅ›ci za pomocÄ… contentEditable (150)
    • Edytowanie strony za pomocÄ… atrybutu designMode (152)

CZĘŚĆ II. FILMY, OBRAZKI I INNE CUDEŃKA (155)

Rozdział 5. Multimedia (157)

  • Wideo dziÅ› (157)
  • Wprowadzenie do audio i wideo w HTML5 (159)
    • Wydobywanie dźwiÄ™ku z elementu
      (159)
    • Wczytywanie multimediów po zaÅ‚adowaniu strony (160)
    • Automatyczne odtwarzanie (161)
    • ZapÄ™tlone odtwarzanie (161)
    • Znacznik
      z szerszej perspektywy (161)
  • Wprowadzenie do formatów multimediów w HTML5 (163)
    • WiÄ™cej o formatach (164)
    • ObsÅ‚uga multimediów w przeglÄ…darkach (165)
  • Wiele formatów, czyli jak udobruchać każdÄ… przeglÄ…darkÄ™ (168)
    • ObsÅ‚uga różnych formatów (169)
    • Alternatywa - wtyczka Flasha (170)
  • Sterowanie odtwarzaniem za pomocÄ… JavaScriptu (174)
    • Dodawanie efektów dźwiÄ™kowych (174)
    • Budowa wÅ‚asnego odtwarzacza filmów (177)
    • Odtwarzacze JavaScript (180)
  • Napisy i dostÄ™pność (181)
    • Åšcieżki napisów i WebVTT (181)
    • Dodawanie podpisów elementem (184)
    • ObsÅ‚uga podpisów w przeglÄ…darkach (185)

Rozdział 6. CSS3 a wygląd strony (187)

  • Używanie CSS3 już dziÅ› (188)
    • Strategia 1.: Wykorzystaj to, co możesz (188)
    • Strategia 2.: Traktuj wÅ‚asnoÅ›ci CSS3 jak usprawnienia (189)
    • Strategia 3.: Dodanie awaryjnych mechanizmów za pomocÄ… Modernizra (190)
    • Style wÅ‚aÅ›ciwe dla konkretnych przeglÄ…darek (192)
  • Kontenery na bÅ‚ysk (194)
    • Przezroczystość (195)
    • ZaokrÄ…glane rogi (196)
  • TÅ‚o (197)
    • Cienie (199)
    • Gradienty (200)
  • Efekty przejÅ›cia (204)
    • PrzeksztaÅ‚canie koloru (204)
    • PrzejÅ›cia - teczka z pomysÅ‚ami (206)
    • WywoÅ‚ywanie przejść w JavaScripcie (207)
    • Transformaty (209)
    • PrzejÅ›cia wykorzystujÄ…ce transformaty (212)
  • Typografia w sieci (213)
    • Formaty fontów (214)
    • Font dla witryny (216)
    • Pobieranie darmowych fontów z Font Squirrel (217)
    • Przygotowanie fontu sieciowego (218)
    • Korzystanie z fontów sieciowych Google (221)
    • Wielokolumnowy tekst (223)

Rozdział 7. Projektowanie elastycznych witryn w CSS3 (227)

  • Podstawy projektowania elastycznego (228)
    • PÅ‚ynny layout (228)
    • PÅ‚ynne obrazy (231)
    • PÅ‚ynna typografia (233)
    • Widok strony: obsÅ‚uga layoutu na smartfonach (236)
  • Dostosowywanie layoutu przy użyciu zapytaÅ„ medialnych (237)
    • Zapytania medialne (238)
    • Utworzenie prostego zapytania medialnego (240)
    • Layout przyjazny dla urzÄ…dzeÅ„ mobilnych (241)
    • Zapytania medialne - wyższa szkoÅ‚a jazdy (245)
    • ZastÄ™powanie caÅ‚ego arkusza stylów (246)
    • Rozpoznawanie urzÄ…dzeÅ„ mobilnych (246)

Rozdział 8. Podstawy rysowania na elemencie canvas (249)

  • PÅ‚ótno - wprowadzenie (250)
    • Linie proste (252)
    • Åšcieżki i figury (254)
    • Krzywe (256)
    • Transformaty (258)
    • Przezroczystość (262)
    • Kompozycje zÅ‚ożone (263)
  • Tworzenie prostego programu graficznego (264)
    • Przygotowanie narzÄ™dzi (265)
    • Malowanie po pÅ‚ótnie (267)
    • Zachowywanie pÅ‚ótna (268)
  • PÅ‚ótno i kompatybilność z przeglÄ…darkami (271)
    • WypeÅ‚nienie ExplorerCanvas (271)
    • WypeÅ‚nienie FlashCanvas (272)
    • Alternatywne pÅ‚ótna i wykrywanie obsÅ‚ugi (273)

RozdziaÅ‚ 9. WiÄ™cej o pÅ‚ótnie (275)

  • Inne wÅ‚asnoÅ›ci pÅ‚ótna (275)
    • Rysowanie obrazów (276)
    • Wycinanie i zmienianie wielkoÅ›ci obrazu (277)
    • Rysowanie tekstu (278)
  • Cienie i inne ozdobniki (280)
    • Dodawanie cieni (280)
    • WypeÅ‚nianie figur deseniem (282)
    • WypeÅ‚nianie figur gradientem (283)
    • SkÅ‚adanie wszystkiego w caÅ‚ość: rysowanie wykresów (286)
  • Interaktywne figury (291)
    • Åšledzenie rysowanych elementów (291)
    • WspóÅ‚rzÄ™dne i lokalizowanie trafieÅ„ (294)
  • Animowanie pÅ‚ótna (297)
    • Podstawowa animacja (297)
    • Animowanie wielu obiektów (299)
  • Praktyczny przykÅ‚ad: labirynt (303)
    • Rysowanie labiryntu (304)
    • Animowanie ikony (305)
    • Lokalizowanie trafieÅ„ a barwa pikseli (307)

CZĘŚĆ III. KONSTRUOWANIE APLIKACJI SIECIOWYCH PRZY UÅ»YCIU KOMPONENTÓW DESKTOPOWYCH (311)

Rozdział 10. Magazyn danych (313)

  • Magazyn sieciowy - podstawy (314)
    • Magazynowanie danych (315)
    • Praktyczny przykÅ‚ad: zapisywanie stanu gry (317)
    • Magazyn sieciowy a obsÅ‚uga przeglÄ…darek (319)
  • Magazyn sieciowy - na gÅ‚Ä™bszych wodach (319)
    • Usuwanie wpisów (319)
    • Listowanie wszystkich zachowanych wpisów (320)
    • Zapisywanie liczb i dat (321)
    • Zachowywanie obiektów (322)
    • Reagowanie na zmiany w magazynie (323)
  • Odczytywanie plików (325)
    • Pobieranie pliku (326)
    • Odczytywanie pliku tekstowego (326)
    • ZastÄ™powanie standardowej kontrolki Å‚adowania plików (328)
    • Odczytywanie wielu plików jednoczeÅ›nie (329)
    • Odczytywanie pliku graficznego (329)
    • File API i obsÅ‚uga przeglÄ…darek (332)
  • IndexedDB: silnik bazy danych w przeglÄ…darce (333)
    • Obiekt przechowujÄ…cy dane (335)
    • Tworzenie bazy danych i Å‚Ä…czenie z niÄ… (336)
    • Tworzenie zapisów w bazie danych (338)
    • PrzeglÄ…danie wszystkich zapisów tablicy (340)
    • Przeszukiwanie pojedynczego zapisu tablicy (342)
    • UsuniÄ™cie zapisu (343)
    • ObsÅ‚uga IndexedDB w przeglÄ…darkach (344)

Rozdział 11. Aplikacje sieciowe z trybem offline (345)

  • Cache'owanie plików (346)
    • Tworzenie manifestu (347)
    • Korzystanie z manifestu (349)
    • Przenoszenie manifestu na serwer (349)
    • Uaktualnianie manifestu (352)
    • ObsÅ‚uga w przeglÄ…darkach aplikacji w trybie offline (355)
  • Praktyczne techniki cache'owania (356)
    • Uzyskiwanie dostÄ™pu do cache'owanych plików (356)
    • Tryb awaryjny (357)
    • Sprawdzanie stanu poÅ‚Ä…czenia (359)
    • Wykrywanie uaktualniania przy użyciu JavaScriptu (360)

Rozdział 12. Komunikacja z serwerem sieciowym (365)

  • WysyÅ‚anie wiadomoÅ›ci na serwer (366)
    • Obiekt XMLHttpRequest (366)
    • WysyÅ‚anie zapytaÅ„ na serwer (367)
    • Pobieranie nowych treÅ›ci (371)
  • Zdarzenia przesyÅ‚ane na serwer (375)
    • Format wiadomoÅ›ci (376)
    • WysyÅ‚anie wiadomoÅ›ci za pomocÄ… skryptu serwera (377)
    • Przetwarzanie wiadomoÅ›ci na stronie (379)
    • Polling a zdarzenia po stronie serwera (380)
  • Technologia WebSocket (382)
    • Serwer WebSocketów (383)
    • Prosty klient w technologii WebSocket (384)
    • PrzykÅ‚ady technologii WebSocket w sieci (385)

Rozdział 13. Geolokalizacja, obiekt pracownika i zarządzanie historią (389)

  • Geolokalizacja (390)
    • Jak dziaÅ‚a geolokalizacja? (390)
    • Odnajdywanie wspóÅ‚rzÄ™dnych użytkownika (392)
    • Usuwanie bÅ‚Ä™dów (394)
    • Ustawienia geolokalizacji (396)
    • Generowanie mapy (397)
    • Monitorowanie ruchu użytkownika (399)
    • ObsÅ‚uga geolokalizacji w przeglÄ…darkach (400)
  • Obiekt pracownika (401)
    • CzasochÅ‚onne zadanie (401)
    • Wykonywanie zadaÅ„ w tle (404)
    • ObsÅ‚uga bÅ‚Ä™dów pracownika (407)
    • Anulowanie zadania uruchomionego w tle (407)
    • Przekazywanie bardziej zÅ‚ożonych wiadomoÅ›ci (407)
    • ObsÅ‚uga pracowników w przeglÄ…darkach (410)
  • ZarzÄ…dzanie historiÄ… (411)
    • Kwestia URL (411)
    • Dawne rozwiÄ…zanie: znak kratki i adres URL (412)
    • RozwiÄ…zanie HTML5: historia sesji (413)
    • Historia sesji i kompatybilność (417)

DODATKI (419)

Dodatek A. Podstawy CSS (421)

  • ZaÅ‚Ä…czanie stylów do stron (421)
  • Anatomia arkusza stylów (422)
    • WÅ‚asnoÅ›ci CSS (423)
    • Formatowanie elementów przy użyciu klas (423)
    • Komentarze w arkuszach stylów (425)
  • OdrobinÄ™ bardziej zaawansowane arkusze stylów (425)
    • Konstruowanie struktury strony przy użyciu elementu
      (425)
    • Wiele selektorów (426)
    • Selektory kontekstowe (427)
    • Selektor identyfikatora (428)
    • Selektory pseudoklas (428)
    • Selektory atrybutów (429)
  • Wycieczka po stylach (430)

Dodatek B. JavaScript - mózg nowoczesnej witryny (435)

  • W jaki sposób witryny korzystajÄ… z JavaScriptu? (436)
    • Zagnieżdżanie kodu w dokumencie HTML (436)
    • Używanie funkcji (437)
    • Przenoszenie kodu JavaScript do oddzielnego pliku (439)
    • Odpowiadanie na zdarzenia (440)
  • Podstawy skÅ‚adni jÄ™zyka (441)
    • Zmienne (441)
    • Wartość null (443)
    • Zakres zmiennych (443)
    • Typy danych (444)
    • Operacje (444)
    • Instrukcje warunkowe (446)
    • PÄ™tle (447)
    • Tablice (448)
    • Funkcje - otrzymywanie i zwracanie danych (449)
    • Obiekty (450)
    • LiteraÅ‚y obiektu (451)
  • Interakcja ze stronÄ… (452)
    • Manipulowanie elementem (453)
    • Dynamiczne Å‚Ä…czenie ze zdarzeniem (454)
    • Zdarzenia wplatane (457)

Skorowidz (459)

Dodaj do koszyka HTML5. Nieoficjalny podręcznik. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.