HTML5. Nieoficjalny podręcznik - Helion
Tytuł oryginału: HTML5: The Missing Manual
TÅ‚umaczenie: Maciej Reszotnik
ISBN: 978-83-246-3948-9
stron: 416, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2012-07-30
Księgarnia: Helion
Cena książki: 69,00 zł
Poznaj możliwości HTML5!
HTML5 to coÅ› wiÄ™cej niż jÄ™zyk sÅ‚użący do tworzenia stron WWW — to zbiór kilkunastu niezależnych standardów sieciowych pod jednym wspólnym szyldem. Z rozmachem wkracza do codziennego życia projektantów stron internetowych. Jego nowe możliwoÅ›ci naprawdÄ™ robiÄ… wrażenie: obejmujÄ… Å›cisÅ‚Ä… integracjÄ™ ze Å›rodowiskiem przeglÄ…darki internetowej, usÅ‚ugi geolokalizacyjne, doskonaÅ‚e wsparcie dla multimediów i aplikacji offline. Jeszcze niedawno takie możliwoÅ›ci nie Å›niÅ‚y siÄ™ żadnym webmasterom, a dziÅ› sÄ… w zasiÄ™gu każdego!
Dzięki kolejnej książce z serii "Nieoficjalny podręcznik" nie musisz odkrywać tajników HTML5 na własną rękę. Znajdziesz tu wszystkie istotne informacje, dzięki którym błyskawicznie zaczniesz korzystać z dobrodziejstw HTML5. W trakcie lektury nauczysz się dynamicznie rysować elementy, używać geolokalizacji oraz przechowywać dane użytkowników w lokalnych magazynach danych. Ponadto poznasz nowe znaczniki oraz ich przeznaczenie. HTML5 to przyszłość sieci, dlatego już dziś warto poznać jego możliwości!
HTML5 to:
- wsparcie dla plików multimedialnych
- usługi geolokalizacyjne
- wygodne przechowywanie danych
- aplikacje offline
- standard nowoczesnej sieci Internet!
Sprawdź, jak będzie wyglądać sieć jutra,
i zacznij korzystać z tego już dziś!
Osoby które kupowały "HTML5. Nieoficjalny podręcznik", wybierały także:
- HTML5. Kurs video. Poziom pierwszy. Programowanie dla początkujących webmasterów 89,00 zł, (26,70 zł -70%)
- Tworzenie gier w języku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- HTML 5. Kurs video. Poziom drugi. Tworzenie profesjonalnych stron WWW 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
- Sass od podstaw. Kurs video. Budowa kompleksowej strony w oparciu o metodologię BEM 47,93 zł, (22,05 zł -54%)
- HTML i CSS. Przewodnik dla pocz 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
Spis treści
HTML5. Nieoficjalny podręcznik -- spis treści
Nieoficjalna czołówka (11)
Wstęp (15)
Część I. Wprowadzenie do języka (23)
Rozdział 1. Wprowadzenie do HTML5 (25)
- Historia HTML5 (25)
- XHTML 1.0: rygor ponad wszystko (26)
- XHTML 2: niespodziewana porażka (27)
- HTML5: reaktywacja (27)
- HTML: żywy język (29)
- Trzy pryncypia HTML5 (30)
- 1. Nie psuj sieci (30)
- 2. Brukuj ścieżki (30)
- 3. Bądź praktyczny (32)
- Rzut oka na składnię HTML5 (32)
- Element doctype a HTML5 (34)
- Kodowanie znaków (35)
- Język (36)
- Dodawanie arkusza stylów (36)
- Dołączanie JavaScriptu (36)
- Ostateczny produkt (37)
- Składnia HTML5 z bliska (38)
- Rozluźnione reguły (38)
- Walidacja HTML5 (39)
- Powrót XHTML-u (41)
- Rodzina znaczników HTML5 (43)
- Dodane elementy (43)
- Komponenty usunięte ze specyfikacji (44)
- Elementy zaadaptowane (45)
- Zmodyfikowane znaczniki (46)
- Elementy standaryzowane (47)
- Korzystanie z HTML5 już dziś (48)
- Ocenianie wsparcia ze strony przeglÄ…darek (49)
- Statystyki poziomu przyjęcia przeglądarek (51)
- Wykrywanie obsługi własności z aplikacją Modernizr (52)
- Uzupełnianie braków przy użyciu wypełniania (55)
Rozdział 2. Nowe podejście do projektowania stron (57)
- Wstęp do elementów semantycznych (58)
- Modernizacja tradycyjnej strony HTML (59)
- Struktura strony w stylu klasycznym (60)
- Struktura strony w HTML5 (63)
- Podtytuły i znacznik <hgroup> (65)
- Dołączanie rysunków przy użyciu znacznika <figure> (66)
- Dodawanie ramki redaktorskiej - znacznik <aside> (68)
- Elementy semantyczne a kompatybilność z przeglądarkami (69)
- Projektowanie strony z nowymi elementami semantycznymi (72)
- Więcej o nagłówkach (72)
- Odnośniki i element <nav> (74)
- Więcej o stopce (77)
- Więcej o sekcjach (81)
- System tworzenia konspektu strony w HTML5 (82)
- Jak zobaczyć konspekt? (82)
- Konspekt podstawowy (83)
- Komponenty sekcji (84)
- Problemy z tworzeniem konspektów (87)
Rozdział 3. Semantyczny kod HTML (91)
- Elementy semantyczne raz jeszcze (92)
- Data, czas i znacznik <time> (93)
- Obliczenia w JavaScripcie i element <output> (94)
- Element <mark> i zaznaczanie tekstu (95)
- Inne standardy kodu semantycznego (97)
- ARIA (ang. Accessible Rich Internet Applications) (97)
- RDFa (ang. Resource Description Framework) (98)
- Mikroformaty (99)
- Mikrodane (104)
- Fragmenty sformatowane opracowane przez Google (107)
- Lepsze wyniki wyszukiwania (107)
- Wyszukiwarka przepisów (110)
Część II. Tworzenie nowoczesnych stron (115)
Rozdział 4. Udoskonalone formularze (117)
- Formularze (118)
- Modernizowanie tradycyjnego formularza HTML (119)
- Znak wodny - dodawanie wskazówek (123)
- Dobry punkt zaczepienia: właściwość focus (124)
- Walidacja: wykrywanie błędów (125)
- Proces walidacji w HTML5, krok po kroku (125)
- Wyłączanie mechanizmu walidacji (127)
- Formatowanie kontrolek walidacyjnych (128)
- Walidacja wyrażeń regularnych (129)
- Własne reguły walidacji (130)
- Obsługa mechanizmu walidacji (132)
- Nowe typy znacznika input (134)
- Adresy e-mail (137)
- Adresy URL (137)
- Pola wyszukiwania (137)
- Telefon (138)
- Liczby (138)
- Suwak (139)
- Czas: daty i godziny (140)
- Kolor (141)
- Nowe elementy (141)
- Sugerowane odpowiedzi i element <datalist> (142)
- Pasek stanu i miernik (144)
- Paski narzędzi i menu - znaczniki <command> i <menu> (146)
- Edytor HTML na stronie (147)
- Edytowanie zawartości za pomocą contentEditable (147)
- Edytowanie strony za pomocÄ… atrybutu designMode (149)
Rozdział 5. Multimedia (153)
- Wideo dziÅ› (154)
- Wprowadzenie do audio i wideo w HTML5 (155)
- Wydobywanie dźwięku z elementu <audio> (156)
- Znacznik <video> z szerszej perspektywy (158)
- Wojna o format (159)
- Więcej o formatach (160)
- Obsługa multimediów w przeglądarkach (161)
- Wiele formatów, czyli jak udobruchać każdą przeglądarkę (164)
- Element <source> (164)
- Alternatywa - wtyczka Flasha (166)
- Sterowanie odtwarzaniem za pomocÄ… JavaScriptu (169)
- Dodawanie efektów dźwiękowych (170)
- Budowa własnego odtwarzacza filmów (173)
- Odtwarzacze JavaScript (175)
- Napisy i dostępność (177)
Rozdział 6. Podstawy rysowania na elemencie canvas (179)
- Płótno - wprowadzenie (180)
- Linie proste (182)
- Ścieżki i figury (184)
- Krzywe (186)
- Transformaty (188)
- Przezroczystość (192)
- Tworzenie prostego programu graficznego (194)
- Przygotowanie narzędzi (195)
- Malowanie po płótnie (196)
- Zachowywanie płótna (198)
- Płótno i kompatybilność z przeglądarkami (201)
- Wypełnianie płótna (201)
- Alternatywne płótna i wykrywanie obsługi (203)
Rozdział 7. Więcej o płótnie (205)
- Inne własności płótna (205)
- Rysowanie obrazów (206)
- Wycinanie i zmienianie wielkości obrazu (207)
- Rysowanie tekstu (208)
- Cienie i inne ozdobniki (210)
- Dodawanie cieni (210)
- Wypełnianie figur deseniem (212)
- Wypełnianie figur gradientem (213)
- Składanie wszystkiego w całość: rysowanie wykresów (216)
- Interaktywne figury (221)
- Śledzenie rysowanych elementów (221)
- Współrzędne i lokalizowanie trafień (224)
- Animowanie płótna (226)
- Podstawowa animacja (227)
- Animowanie wielu obiektów (228)
- Praktyczny przykład: labirynt (233)
- Rysowanie labiryntu (234)
- Animowanie ikony (235)
- Lokalizowanie trafień a barwa pikseli (237)
Rozdział 8. Rewolucja w stylach - CSS3 (241)
- Używanie CSS3 już dziś (242)
- Strategia 1.: Wykorzystaj to, co możesz (242)
- Strategia 2.: Traktuj własności CSS3 jak usprawnienia (243)
- Strategia 3.: Dodanie awaryjnych mechanizmów za pomocą Modernizra (244)
- Style właściwe konkretnym przeglądarkom (246)
- Typografia w sieci (247)
- Formaty fontów (248)
- Używanie zestawów fontów (250)
- Korzystanie z fontów sieciowych Google (253)
- Korzystanie z własnych fontów (255)
- Wielokolumnowy tekst (256)
- Przystosowanie stron do różnych urządzeń (258)
- Zapytania medialne (259)
- Zapytania medialne - wyższa szkoła jazdy (262)
- Zastępowanie całego arkusza stylów (263)
- Rozpoznawanie urządzeń mobilnych (264)
- Kontenery na błysk (265)
- Przezroczystość (266)
- ZaokrÄ…glane rogi (268)
- TÅ‚o (269)
- Cienie (269)
- Gradienty (271)
- Efekty przejścia (273)
- Przekształcanie koloru (274)
- Przejścia - teczka z pomysłami (276)
- Transformaty (276)
Część III. Konstruowanie aplikacji sieciowych przy użyciu komponentów desktopowych (281)
Rozdział 9. Magazyn danych (283)
- Magazyn sieciowy - podstawy (284)
- Magazynowanie danych (285)
- Praktyczny przykład: zapisywanie stanu gry (286)
- Magazyn sieciowy a obsługa przeglądarek (288)
- Magazyn sieciowy - na głębszych wodach (289)
- Usuwanie wpisów (289)
- Listowanie wszystkich zachowanych wpisów (289)
- Zapisywanie liczb i dat (290)
- Zachowywanie obiektów (292)
- Reagowanie na zmiany w magazynie (293)
- Odczytywanie plików (295)
- Pobieranie pliku (295)
- File API i obsługa przeglądarek (296)
- Odczytywanie pliku tekstowego (296)
- Zastępowanie standardowej kontrolki ładowania plików (298)
- Odczytywanie wielu plików jednocześnie (299)
- Odczytywanie pliku graficznego (299)
Rozdział 10. Aplikacje sieciowe z trybem offline (303)
- Cachowanie plików (304)
- Tworzenie manifestu (305)
- Korzystanie z manifestu (306)
- Przenoszenie manifestu na serwer (307)
- Uaktualnianie manifestu (310)
- Obsługa w przeglądarkach aplikacji w trybie offline (312)
- Praktyczne techniki cachowania (313)
- Uzyskiwanie dostępu do cachowanych plików (313)
- Tryb awaryjny (315)
- Sprawdzanie stanu połączenia (316)
- Wykrywanie uaktualniania przy użyciu JavaScriptu (317)
Rozdział 11. Komunikacja z serwerem sieciowym (321)
- Wysyłanie wiadomości na serwer (322)
- Obiekt XMLHttpRequest (322)
- Wysyłanie zapytań na serwer (323)
- Pobieranie nowych treści (327)
- Zdarzenia przesyłane na serwer (331)
- Format wiadomości (332)
- Wysyłanie wiadomości za pomocą skryptu serwera (333)
- Przetwarzanie wiadomości na stronie (335)
- Polling a zdarzenia po stronie serwera (336)
- Technologia WebSocket (337)
- Ocena technologii WebSocket (338)
- Prosty klient w technologii WebSocket (339)
- Przykłady technologii WebSocket w sieci (341)
Rozdział 12. Więcej ciekawych sztuczek JavaScriptu (343)
- Geolokalizacja (344)
- Jak działa geolokalizacja? (345)
- Odnajdywanie współrzędnych użytkownika (347)
- Usuwanie błędów (349)
- Ustawienia geolokalizacji (350)
- Generowanie mapy (352)
- Monitorowanie ruchu użytkownika (355)
- Obiekt pracownika (355)
- Czasochłonne zadanie (357)
- Wykonywanie zadań w tle (359)
- Obsługa błędów pracownika (361)
- Anulowanie zadania uruchomionego w tle (362)
- Przekazywanie bardziej złożonych wiadomości (362)
- ZarzÄ…dzanie historiÄ… (364)
- Kwestia URL (366)
- Tradycyjne rozwiÄ…zanie: znak kratki i adres URL (366)
- RozwiÄ…zanie HTML5: historia sesji (368)
- Historia sesji i kompatybilność (370)
Część IV. Dodatki (373)
Dodatek A. Krótki wstęp do arkuszy stylów (375)
- Załączanie stylów do stron (375)
- Anatomia arkusza stylów (376)
- Własności CSS (377)
- Formatowanie elementów przy użyciu klas (377)
- Komentarze w arkuszach stylów (379)
- Odrobinę bardziej zaawansowane arkusze stylów (379)
- Konstruowanie struktury strony przy użyciu elementu <div> (380)
- Wiele selektorów (380)
- Selektory kontekstowe (381)
- Selektor identyfikatora (382)
- Selektory pseudoklas (382)
- Selektory atrybutów (383)
- Wycieczka po stylach (384)
Dodatek B. Krótki wstęp do języka JavaScript (389)
- W jaki sposób witryny korzystają z JavaScriptu? (390)
- Zagnieżdżanie kodu w dokumencie HTML (390)
- Używanie funkcji (391)
- Przenoszenie kodu JavaScript do oddzielnego pliku (393)
- Odpowiadanie na zdarzenia (394)
- Podstawy składni języka (395)
- Zmienne (395)
- Wartość null (397)
- Zakres zmiennych (397)
- Typy danych (398)
- Operacje (398)
- Instrukcje warunkowe (400)
- Pętle (401)
- Tablice (401)
- Funkcje - otrzymywanie i zwracanie danych (402)
- Interakcja ze stronÄ… (403)
- Manipulowanie elementem (404)
- Dynamiczne Å‚Ä…czenie ze zdarzeniem (406)
- Zdarzenia wplatane (408)
Skorowidz (410)