Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe - Helion
Tytuł oryginału: Vector Basic Training: A Systematic Creative Process for Building Precision Vector Artwork (Voices That Matter)
Tłumaczenie: Joanna Pasek
ISBN: 978-83-246-3632-7
stron: 248, Format: 180x235 , okładka: miękka
Data wydania: 2012-02-20
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,00 zł
Poznaj nieskończoną skalowalność grafiki wektorowej!
- Jak rozrysować koncepcję, przeanalizować kształty i zacząć je konstruować?
- Jak budować złożone formy?
- Jak rozpoznać objawy wizualnego napięcia?
Gdy przygotowujesz obraz, masz do wyboru dwa rozwiązania: zastosowanie grafiki rastrowej lub wektorowej. Ta pierwsza sprawdza się tam, gdzie wymagana jest fotorealistyczna dokładność. Natomiast jeżeli chcesz stworzyć obraz, który będzie łatwy w skalowaniu oraz obróbce (bezstratnej!) i nie sprawi kłopotów podczas wycinania na ploterze, grafika wektorowa spełni Twoje oczekiwania. Sprawdza się ona wyśmienicie przy projektowaniu logotypów, znaków, planów i schematów. Stosują ją też autorzy ilustracji i komiksów. Warto poznać jej potencjał!
Dzięki niniejszej książce uczynisz to szybko i przyjemnie. Nie skupia się ona na kolejnych funkcjach narzędzia Adobe Illustrator, lecz omawia, jak radzić sobie w typowych sytuacjach i rozwiązywać codzienne problemy. W trakcie lektury poznasz trochę podstaw matematycznych związanych z grafiką wektorową oraz naczelne zasady projektowania i tworzenia koncepcji. Ponadto nauczysz się wybierać dobre miejsca dla podstawowych punktów oraz budować złożone kształty. Dowiesz się, jak wykorzystać warstwy, rozpoznawać objawy wizualnego napięcia i pozbyć się złych nawyków w codziennej pracy. Książka jest idealną pozycją dla każdego grafika oraz osób chcących rozpocząć przygodę z wektorami.
Baczność, projektanci! I zdejmijcie z twarzy te ironiczne uśmieszki! Pora wziąć się serio do roboty. Za długo się wylegiwaliście, myśląc, że oprogramowanie wszystko za Was zrobi. Ta książka NIE objaśni Wam działania każdego narzędzia i polecenia w Adobe Illustratorze. Pokaże Wam jednak, jak rozrysować koncepcję, przeanalizować kształty i precyzyjnie je skonstruować w formie wektorowej, posługując się sprytnymi metodami opisanymi przez autora.
W książce "Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe" znany ilustrator, Von Glitschka prezentuje systematyczny proces tworzenia grafik wektorowych, którego opanowanie stanowi o różnicy między profesjonalistami a nieudolnymi amatorami w branży graficznej. Pokazuje, jak wykorzystać rysunkowe zdolności do tworzenia kształtów, jak konstruować eleganckie, pełne gracji krzywe i jak pieczołowicie rozmieszczać punkty kontrolne w każdym wykonywanym projekcie.
- Historia krzywych Béziera
- Najważniejsze narzędzia do tworzenia wektorowych kształtów
- Zasady projektowania
- Wykorzystanie linii pomocniczych
- Zastosowanie metod analogowych
- Pozycjonowanie podstawowych punktów
- Analizowanie kształtów - metoda zegarowa
- Budowanie złożonych kształtów
- Metody budowania obiektów
- Dzielenie projektu na części
- Style
- Wykorzystanie warstw
- Dobre nawyki w codziennej pracy
Przejdź gruntowne szkolenie i dołącz do zawodowej kadry grafików!
Osoby które kupowały "Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe -- spis treści
Wstęp (11)
Rozdział 1. Krótka historia krzywych Béziera (17)
- Strach przed matematyką (18)
- Kto wymyślił krzywe Béziera? (19)
- Co to jest krzywa Béziera? (22)
- Przykłady. Grafika wektorowa od kuchni (27)
Rozdział 2. Narzędzia artysty (31)
- Miłość i nienawiść (32)
- Najważniejsze narzędzia do tworzenia kształtów wektorowych (33)
- Dostosuj środowisko pracy (42)
- Nie wynajduj koła (45)
- Przykłady. Rozbieramy projekt na części (51)
Rozdział 3. Metody analogowe w epoce cyfrowej (57)
- Nie koncentruj się na narzędziach (58)
- Płacą mi za rysowanie (59)
- Praca koncepcyjna (60)
- Narzędzia analogowe (61)
- Miniatury - zapomniana sztuka (61)
- Twórczy, lecz systematyczny (73)
- Przykłady. Znaczący nonsens (79)
Rozdział 4. Przejdźmy do punktów (87)
- Dobre punkty i dobra ścieżka (88)
- Brzydkie punkty i brzydka ścieżka (90)
- Złe punkty i zła ścieżka (91)
- Dokładna kontrola (92)
- Dobry przykład (96)
- Przykłady. Wektorowy szkielet (99)
Rozdział 5. Analizowanie kształtów (103)
- Metoda Zegarowa (104)
- Pozycjonowanie Punktów Podstawowych (116)
- Yin i yang punktów kontrolnych (120)
- Nie taki diabeł straszny (124)
- Przykłady. Zegary są wszędzie (129)
Rozdział 6. Metody budowania obiektów (133)
- Punkt po punkcie (136)
- Budowanie z gotowych kształtów (142)
- Plugin BetterHandles (150)
- E Pluribus Unum (152)
- Symetria to Twój przyjaciel (155)
- Zdrowy proces twórczy (161)
- Przykłady. Łatwo i szybko (163)
Rozdział 7. Odpowiedni styl (167)
- Graficzny kameleon (168)
- Przykłady. Bierz wszystko albo nic (191)
Rozdział 8. Bądź własnym dyrektorem artystycznym (197)
- Świeżym okiem (198)
- Twój wewnętrzny dyrektor artystyczny (201)
- Unikaj wizualnego napięcia (205)
- Nie spoczywaj na laurach (210)
- Przykłady. Skacz, króliczku! (211)
Rozdział 9. Dobre nawyki (217)
- Teczki z bazgrołami (219)
- Warstwy są Twoimi przyjaciółmi (221)
- Kolory i nazewnictwo plików (235)
- Na tym kończymy (238)
- Przykłady. Moja lista przebojów (239)
Skorowidz (247)