Google App Engine. Tworzenie wydajnych aplikacji w Javie - Helion
Tytuł oryginału: Essential App Engine: Building High-Performance Java Apps with Google App Engine
TÅ‚umaczenie: Justyna Walkowska
ISBN: 978-83-246-6459-7
stron: 304, Format: ebook
Data wydania: 2012-12-21
Księgarnia: Helion
Cena książki: 32,93 zł (poprzednio: 54,88 zł)
Oszczędzasz: 40% (-21,95 zł)
Od projektu do wdrożenia!
Google App Engine to idealny przykład usługi PaaS (ang. Platform as a Service). W tym modelu płaci się wyłącznie za wykorzystane zasoby dostawcy. Pozwala to na budowanie niezwykle elastycznych rozwiązań informatycznych. Jednak największą zaletą z perspektywy użytkownika tego rozwiązania jest brak konieczności utrzymywania własnej infrastruktury. Niezależnie od sytuacji, będziesz zawsze przygotowany na obsłużenie dowolnie dużego ruchu, a to naprawdę się opłaca!
Dzięki tej książce błyskawicznie rozpoczniesz przygodę z platformą Google App Engine. Autor pokaże Ci, jak szybko tworzyć złożone i wydajne aplikacje w chmurze Google. Zaprezentuje przełomowe techniki, pozwalające na skonstruowanie aplikacji, które są w stanie odpowiedzieć na żądanie w ciągu dwóch sekund przy tzw. zimnym uruchomieniu i w ciągu co najwyżej setek milisekund podczas normalnego działania w pozostałej części sesji. W trakcie lektury dowiesz się, jak uniknąć najczęstszych błędów, które dramatycznie pogarszają wydajność i skalowalność aplikacji w chmurze, oraz poznasz najświeższe technologie do tworzenia interfejsów użytkownika. Proces powstawania aplikacji omówiony został od podstaw - od projektowania i modelowania danych, przez bezpieczeństwo i testowanie, aż po wdrożenie.
Po lekturze tej książki:
- swobodnie zainstalujesz aplikacjÄ™ na platformie Google App Engine
- skorzystasz z dodatkowych możliwości platformy
- bÄ™dziesz przechowywać dane w Datastore’ach
- stworzysz w pełni bezpieczne rozwiązanie
- zagwarantujesz Twojej aplikacji najlepszÄ… infrastrukturÄ™!
Zagwarantuj najlepszą wydajność Twojej aplikacji w każdych warunkach!
Osoby które kupowały "Google App Engine. Tworzenie wydajnych aplikacji w Javie", wybierały także:
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (26,70 zł -70%)
- Język C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania 99,00 zł, (29,70 zł -70%)
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 zł, (59,90 zł -69%)
- Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze 125,42 zł, (45,15 zł -64%)
- Maven. Kurs video. Automatyzacja tworzenia aplikacji w Javie 98,98 zł, (39,59 zł -60%)
Spis treści
Google App Engine. Tworzenie wydajnych aplikacji w Javie eBook -- spis treści
Wprowadzenie (13)
Podziękowania (21)
O autorze (23)
I Wprowadzenie do App Engine (25)
1. Konfiguracja środowiska (27)
- Praca z Eclipse (27)
- Instalacja wtyczek Eclipse (28)
- Utworzenie nowego projektu App Engine (31)
- Uruchomienie serwera roboczego (33)
- Wdrożenie aplikacji na serwerach Google (36)
- Wdrażanie z linii poleceń (39)
- Uruchamianie serwera roboczego z linii poleceń (40)
- Wdrażanie aplikacji App Engine z linii poleceń (40)
- Podsumowanie (40)
2. Wydajność w środowisku App Engine (41)
- Wydajność w chmurze (41)
- Porównanie App Engine z tradycyjnymi aplikacjami internetowymi (42)
- Optymalizacja kosztów zasobów (42)
- Pomiar kosztów ładowania klas (42)
- Czas uruchomienia serwletu zawierającego zewnętrzną bibliotekę (43)
- Czas uruchomienia serwletu niezawierającego zewnętrznej biblioteki (44)
- Zmniejszenie objętości pliku web.xml (45)
- Unikanie zimnych uruchomień (47)
- Rezerwacja stale czynnych instancji (47)
- Wstępne ładowanie klas przy użyciu żądań rozgrzewających (48)
- Obsługa współbieżnych żądań w sposób bezpieczny dla wątków (48)
- Obsługa żądań wymagających dużej ilości pamięci za pomocą instancji typu backend (48)
- Ogólna poprawa wydajności (49)
- Optymalizacja modelu danych pod kątem wydajności (49)
- Unikanie nadmiarowych obliczeń przy użyciu cache (49)
- Odraczanie długotrwałych zadań za pomocą kolejki zadań (49)
- Poprawa szybkości ładowania stron w przeglądarce (50)
- Asynchroniczne API (50)
- Optymalizacja aplikacji przed jej wdrożeniem (50)
- Podsumowanie (51)
II Podstawy projektowania aplikacji (53)
3. Anatomia aplikacji Google App Engine (55)
- Przesyłanie plików w celu wykonania dynamicznego wdrożenia (55)
- Struktura katalogów (56)
- Ustawianie parametrów wdrożenia (58)
- Uruchamianie zadań okresowych (61)
- Określenie indeksów w magazynie danych (61)
- Blokowanie zakresów IP (62)
- Konfiguracja poziomów logowania (63)
- Konfiguracja kolejek zadań (63)
- Zabezpieczanie URL (63)
- Konfiguracja panelu administracyjnego (64)
- Podstawy aplikacji (65)
- Aktualna wersja (65)
- Dodawanie użytkowników (66)
- Naliczanie opłat (67)
- Podsumowanie (67)
4. Modelowanie danych na potrzeby magazynu Google App Engine Datastore (69)
- Odwrót od relacyjnych magazynów danych (69)
- Denormalizacja danych (70)
- Agregacja danych bez złączeń (70)
- Projektowanie danych bezschematowych (71)
- Modelowanie danych (71)
- Projektowanie na poziomie mikro (71)
- Wybór właściwości (73)
- Rozdzielenie encji (73)
- Tworzenie i utrzymywanie relacji pomiędzy encjami (74)
- Relacje jeden do wielu i wiele do wielu (75)
- Praca z danymi (76)
- Transakcje (76)
- Zapytania (77)
- Tworzenie indeksów (78)
- Aktualizacja wersji aplikacji korzystajÄ…cej z Datastore (78)
- Podsumowanie (79)
5. Projektowanie aplikacji (81)
- Zbieranie wymagań (81)
- Wybór zestawu narzędzi (82)
- Wybór frameworku (82)
- Wybór systemu szablonów (84)
- Wybór bibliotek (85)
- Decyzje projektowe (86)
- Modelowanie danych (86)
- Modelowanie adresów URL (88)
- Przechodzenie pomiędzy stronami (89)
- Podsumowanie (89)
III Podstawy projektowania interfejsu użytkownika (91)
6. Tworzenie interfejsu użytkownika w HTML5 (93)
- Powitajmy HTML5 (93)
- Stosowanie nowych znaczników HTML5 (94)
- Rysowanie po płótnie (96)
- PrzeciÄ…ganie i upuszczanie na stronach (97)
- Ciekawe elementy formularzy (99)
- Wykrywanie lokalizacji użytkownika (100)
- Przechowywanie danych po stronie klienta (101)
- Przechowywanie danych pomiędzy sesjami (102)
- Przechowywanie danych sesyjnych (103)
- Odpytywanie ustrukturyzowanych danych z wykorzystaniem lokalnej bazy danych SQL (104)
- Podsumowanie (106)
7. Modyfikacja układu strony za pomocą CSS (107)
- Wskazywanie elementów za pomocą CSS3 (107)
- Obliczanie szczegółowości (108)
- Identyfikatory (108)
- Wskazywanie klas (110)
- Wskazywanie pseudoklas (110)
- Wskazywanie atrybutów (111)
- Wskazywanie elementów (112)
- Wskazywanie pseudoelementów (112)
- Nowe efekty graficzne CSS3 (113)
- Zaokrąglone krawędzie (115)
- Animacje 2D (116)
- Animacje 3D (118)
- Podsumowanie (119)
8. Statyczna interakcja z wykorzystaniem kodu JavaScript (121)
- Uproszczony przykład (121)
- Uporządkowanie kodu HTML dzięki zastosowaniu dyskretnego JavaScriptu (124)
- Zmniejszenie zależności od JavaScriptu poprzez stopniowe rozszerzanie HTML-a (128)
- Optymalizacja wydajności za pomocą delegacji zdarzeń (130)
- Unikanie zmiennych globalnych (132)
- Podsumowanie (134)
9. Dynamiczna interakcja z wykorzystaniem technologii AJAX (135)
- AJAX na sposób klasyczny, bez frameworków (135)
- Komunikacja z serwerem za pomocÄ… XML-a (136)
- Komunikacja z serwerem za pomocÄ… formatu JSON (138)
- Komunikacja z serwerem za pomocÄ… HTML-a (140)
- Google App Engine Channel API (141)
- Otwarcie kanału przez serwer (142)
- Obsługa komunikatów po stronie klienta (144)
- Podsumowanie (146)
IV Korzystanie z popularnych API App Engine (147)
10. Składowanie danych w magazynach Datastore i Blobstore (149)
- Synchroniczne przetwarzanie danych (149)
- Synchroniczne składowanie danych (150)
- Synchroniczne odpytywanie danych (153)
- Synchroniczne pobieranie danych (154)
- Asynchroniczne przetwarzanie danych (156)
- Asynchroniczne składowanie danych (156)
- Asynchroniczne odpytywanie danych (158)
- Asynchroniczne pobieranie danych (159)
- Ustanawianie transakcji (160)
- Wieloorganizacyjność i przestrzenie nazw (162)
- Składowanie i pobieranie dużych plików (164)
- Składowanie dużych plików w Blobstore (164)
- Odpytywanie Blobstore (166)
- Pobieranie plików z Blobstore (168)
- Wysyłanie dużej ilości danych za pomocą Remote API (169)
- Podsumowanie (170)
11. Wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej (173)
- Wysyłanie rozbudowanych wiadomości e-mail ze znacznikami HTML i załącznikami (173)
- Parametryzacja ciała wiadomości (176)
- Zabezpieczenie serwletu (176)
- Logowanie wysłanych wiadomości na serwerze roboczym (177)
- Alternatywa - JavaMail API (177)
- Porównanie API niskopoziomowego z JavaMail (178)
- Odbieranie poczty (179)
- Konfiguracja serwletu odbierajÄ…cego pocztÄ™ (179)
- Zapisywanie odebranej poczty przez serwlet (180)
- Odbieranie poczty elektronicznej bez JavaMail API (182)
- Błędy (184)
- Uwzględnienie wydajności oraz quoty (184)
- Ile trwa wysłanie wiadomości e-mail? (184)
- Jaki jest koszt zimnego uruchomienia? (185)
- Czy odbieranie poczty jest wydajne? (186)
- Podsumowanie (186)
12. Wykonywanie zadań w tle za pomocą Task Queue API oraz cron (187)
- Kolejkowanie zadań (187)
- Kolejkowanie wysyłania poczty (188)
- Konfiguracja kolejek (189)
- Kontrola limitów (190)
- Dodatkowe opcje (191)
- Jak najlepiej wykorzystać kolejki zadań? (194)
- Planowanie zadań za pomocą cron (195)
- Konfiguracja zadań za pomocą cron.xml (195)
- Jak najlepiej wykorzystać zadania cron? (197)
- Odczyt nagłówków HTTP (197)
- Podsumowanie (199)
13. Przetwarzanie obrazów z wykorzystaniem usługi App Engine Image Service (201)
- Oszczędne stosowanie Image API (201)
- Odczyt i zapis obrazów (202)
- Odczyt danych wprowadzonych przez użytkownika (202)
- Zapis w magazynie danych (204)
- Odczyt z magazynu danych (205)
- Zwrócenie obrazu użytkownikowi (206)
- Odczyt z pliku (207)
- Proste przekształcenia (208)
- Tworzenie miniatur (208)
- Przycinanie obrazów (210)
- Obracanie obrazów (211)
- Przerzucanie obrazów (211)
- Zaawansowane przekształcenia (211)
- Podsumowanie (214)
14. Optymalizacja wydajności za pomocą pamięci podręcznej cache (215)
- Podstawowe zastosowanie API memcache (215)
- Na co uważać, stosując pamięć cache? (215)
- Pamięć cache i wartości typu String (216)
- Strategia obsługi cache (218)
- Redukcja obciążenia App Engine przy użyciu nagłówków ETag (218)
- Drobnoziarnista pamięć cache (220)
- Implementacja interfejsu Serializable (221)
- Umieszczanie w cache obiektów w postaci surowej (222)
- ZarzÄ…dzanie cache (222)
- Unieważnianie elementów w pamięci cache (223)
- Opróżnianie cache (224)
- Inne metody przydatne podczas korzystania z cache (225)
- Wkładanie i wyjmowanie wielu wartości (225)
- Rejestracja metod obsługi błędów (225)
- Inkrementacja wartości (225)
- JSR 107 jako alternatywa dla Memcache Service (226)
- Podsumowanie (226)
15. Pobieranie danych z zewnÄ…trz za pomocÄ… URL Fetch (227)
- Pobieranie danych z URL za pomocą żądań GET (227)
- Wykorzystanie standardowego URL Fetch API (228)
- Wykorzystanie niskopoziomowego URL Fetch API (229)
- Odczyt wyników (230)
- Interpretacja wyników (230)
- Zapis do memcache (230)
- Zapis do magazynu danych (231)
- Dodatkowe opcje URL Fetch (231)
- Kontrola czasu wygaśnięcia (231)
- Elegancka obsługa wyjątków (233)
- Wysyłanie danych z formularza (234)
- Asynchroniczne pobieranie danych (235)
- Konsumpcja usług sieciowych (237)
- Usługi REST (237)
- Komunikacja z SOAP (238)
- Bezpieczeństwo (238)
- HTTPS (238)
- Otwarte porty (238)
- Podsumowanie (239)
16. Zabezpieczanie aplikacji internetowych za pomocÄ… kont Google, OpenID i OAuth (241)
- Uwierzytelnianie użytkowników w oparciu o konta Google (241)
- Uwierzytelnianie użytkowników za pomocą OpenID (244)
- Dostęp z zewnątrz za pomocą OAuth (246)
- Zabezpieczanie adresów URL w web.xml (248)
- Wymuszenie uwierzytelnienia (248)
- Wymuszenie bezpiecznych protokołów (249)
- Zagadnienia związane z bezpieczeństwem (249)
- Walidacja danych wejściowych (250)
- Konfiguracja wieloorganizacyjności (250)
- Przechowywanie danych osobowych (250)
- Podsumowanie (251)
17. Wysyłanie i odbieranie wiadomości za pomocą XMPP (253)
- Wysyłanie komunikatów XMPP (253)
- Odbieranie komunikatów XMPP (255)
- Odbieranie powiadomień o subskrypcji (257)
- Odbieranie powiadomień o obecności (260)
- Podsumowanie (262)
V Wdrażanie aplikacji (263)
18. Usprawnienie procesu wytwarzania aplikacji (265)
- Optymalizacja procesu wytwarzania aplikacji internetowych (265)
- Wejście w skórę kierownika projektu (266)
- Mniej prac pobocznych (266)
- Wyznaczenie ostatecznego celu (266)
- Rezygnacja ze zbędnych czynności (267)
- Rozszerzanie funkcjonalności (269)
- Określenie priorytetów (269)
- Planowanie iteracji (269)
- Programowanie sterowane eksperymentem (270)
- Stopniowe wprowadzanie zmian (271)
- Mierzenie jakości (271)
- Optymalizacja produktywności programistów (271)
- Rytuały (272)
- Nowe języki programowania (272)
- ZarzÄ…dzanie czasem i otoczeniem (272)
- Podsumowanie (273)
19. Zapewnienie jakości za pomocą narzędzi pomiarowych (275)
- Testowanie w środowisku produkcyjnym (275)
- Racjonalna ocena wartości dodanej testów (276)
- Testowanie zdroworozsÄ…dkowe (276)
- Minimalizacja kosztów awarii (276)
- Inne podejście do użyteczności (277)
- Funkcjonalność przed wyglądem (277)
- Optymalizacja użyteczności w oparciu o wyniki profilowania i analizy statystyk (278)
- Sprawdzanie dostępności za pomocą Capabilities API (278)
- Logowanie nieoczekiwanych zachowań (280)
- Ciągłe profilowanie w środowisku produkcyjnym (282)
- Badanie reakcji użytkownika na Twój interfejs (285)
- Podsumowanie (287)
20. Sprzedaż aplikacji (289)
- Jak podejść do kwestii sprzedaży? (289)
- Znajomość odbiorcy (290)
- Dotarcie do odbiorcy (290)
- Wiadomość w serwisie informacyjnym (290)
- Pisanie artykułów (291)
- Blogowanie (291)
- Twitter (291)
- Strony na Facebooku (293)
- Aplikacje na Facebooku (294)
- Reklamy w Google Apps Marketplace (295)
- AdWords (296)
- Optymalizacja aplikacji na potrzeby wyszukiwarek (297)
- Zakładki społecznościowe (298)
- Inne sklepy z aplikacjami mobilnymi (298)
- Zamiana klientów potencjalnych w aktualnych (299)
- Obsługa procesu płatności (299)
- Podsumowanie (300)
Skorowidz (301)