Getting Things Programmed. Droga do efektywności - Helion
ISBN: 978-83-246-8889-0
stron: 184, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2016-07-22
Księgarnia: Helion
Cena książki: 35,40 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-23,60 zł)
Na pracÄ™ programisty skÅ‚ada siÄ™ bardzo wiele zadaÅ„. Nawet jeżeli 90% czasu spÄ™dzamy na "klepaniu w klawiaturÄ™", to w trakcie tych dziaÅ‚aÅ„ wykonujemy caÅ‚Ä… gamÄ™ najróżniejszych czynnoÅ›ci.
Sprawne sterowanie swojÄ… uwagÄ…, planowanie zadaÅ„ czy umiejÄ™tność ich oszacowania to wiedza, której brakuje wiÄ™kszoÅ›ci programistów. CzÄ™sto nie zdajemy sobie nawet sprawy z istnienia problemów spowalniajÄ…cych naszÄ… pracÄ™.
W niniejszej książce Autor przedstawia bogaty wachlarz wyzwań stojących przed świadomym programistą. Nie poprzestaje na tym: wysuwa propozycje samodoskonalenia. Opisuje sprawdzone recepty pomagające zrozumieć codzienne problemy, rozbija je na czynniki pierwsze i przygotowuje do walki o lepszą organizację czasu.
Maciej Aniserowicz, Programista i szkoleniowiec, twórca bloga devstyle.pl oraz podcasta devtalk.pl
Osoby które kupowały "Getting Things Programmed. Droga do efektywności", wybierały także:
- Java 9: Building Robust Modular Applications 332,22 zł, (29,90 zł -91%)
- Jira 8 Essentials 199,33 zł, (29,90 zł -85%)
- Practical Discrete Mathematics 186,88 zł, (29,90 zł -84%)
- Learn Grafana 7.0 186,88 zł, (29,90 zł -84%)
- Windows Presentation Foundation Development Cookbook 186,88 zł, (29,90 zł -84%)
Spis treści
Getting Things Programmed. Droga do efektywności -- spis treści
Zakończenie (zamiast wstępu) (13)
Rozdział 1. Podstawy (15)
- O przeznaczeniu tej książki i motywacji (15)
- Produktywność, skuteczność czy efektywność? (17)
- Istota efektywności programisty (18)
- Wielozadaniowość (19)
- Podstawowe założenia (21)
- Upływ czasu jest subiektywny (24)
- Jednominutowy kurs asertywnoÅ›ci dla programistów (24)
- Podsumowanie (26)
- Zrób to teraz! (26)
RozdziaÅ‚ 2. Zbieranie tematów (29)
- SkÄ…d pochodzÄ… Twoje zadania? (29)
- Rejestr - źródÅ‚o Twoich zadaÅ„ (30)
- Inne postacie rejestru (40)
- Przetwarzanie tematów (41)
- Kłopoty z wdrażaniem rejestru (49)
- Słowo o narzędziach (50)
- Podsumowanie (50)
- Zrób to teraz! (51)
RozdziaÅ‚ 3. Burze mózgu (53)
- Nie wiem, od czego zacząć (53)
- Najpierw zwizualizuj swoje pomysły (55)
- Zapisz 30 pomysÅ‚ów (56)
- Narysuj mapę swoich myśli (57)
- ZespoÅ‚owa burza mózgów (62)
- Podsumowanie (66)
- Zrób to teraz! (66)
Rozdział 4. Wyodrębnianie zadań (69)
- Cel jako uczucie (69)
- Zadania możliwe do wykonania (70)
- Dekomponowanie złożonych zadań (82)
- Podsumowanie (97)
- Zrób to! (97)
Rozdział 5. Szacowanie zadań programistycznych (101)
- Ile szacowania jest w szacowaniu? (102)
- Stożek niepewności (107)
- Co właściwie szacujemy? (109)
- Szacowanie względne (110)
- Metoda PERT (119)
- Buduj kulturÄ™ szacowania (128)
- Podsumowanie (130)
- Zrób to teraz! (131)
Rozdział 6. Planowanie pracy (133)
- Czym zajmujesz siÄ™ w ciÄ…gu dnia? (133)
- O pilności, ważności i macierzy Eisenhowera (134)
- Twój dzieÅ„ pracy (140)
- Harmonogram pracy programisty (144)
- Podsumowanie (149)
- Zrób to teraz! (150)
Rozdział 7. Wykonywanie zadań (153)
- Skupienie (153)
- Rozpraszacze (157)
- Tu i teraz (164)
- Podsumowanie (168)
- Zrób to teraz! (169)
Rozdział 8. Indywidualna retrospektywa (171)
- Fakty nam uciekajÄ… (171)
- Retrospektywa zmienia Twoje działanie (173)
- Retrospektywa CiÄ™ zmienia (173)
- Jak zacząć robienie retrospektyw? (174)
- Dlaczego w formie pisemnej? (175)
- Ćwicz retrospektywę codziennie (176)
- Przecież ja nie mam na to czasu! (176)
- Podsumowanie (177)
- Zrób to teraz! (177)
Polecane lektury (179)