reklama - zainteresowany?

Geometria obliczeniowa. Wprowadzenie - Helion

Geometria obliczeniowa. Wprowadzenie
Autor: Franco P. Preparata, Michael Ian Shamos
Tytuł oryginału: Computational Geometry. An Introduction
Tłumaczenie: Tomasz Żmijewski
ISBN: 83-7361-098-7
stron: 392, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2003-06-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka Geometria obliczeniowa. Wprowadzenie

Tagi: Inne | Inne - Programowanie | Książki okołoszkolne

W ostatniej dekadzie systematyczne badania algorytmów geometrycznych spowodowały utworzenie nowej dziedziny badawczej -- geometrii obliczeniowej. Jej osiągnięcia mają szerokie zastosowanie w przeżywającej ostatnio błyskawiczny rozwój trójwymiarowej grafice komputerowej, a także w automatyce, robotyce i w statystyce. Książka niniejsza to obszerny, systematyczny i jednolity wykład na ten temat. Stanowi ona klasyczną pozycję w tym zakresie informatyki.

Najważniejszym zadaniem geometrii obliczeniowej jest wskazanie pojęć, właściwości i technik, które będą pomocne przy tworzeniu sprawnych algorytmów rozwiązujących problemy z dziedziny geometrii.

Tematy poruszane w tej książce, to między innymi:

  • podstawy geometrii i historia geometrii obliczeniowej
  • wyszukiwanie geometryczne
  • uzyskiwanie informacji o obiektach
  • tworzenie otoczki wypukÅ‚ej wraz z szeregiem problemów z tym zagadnieniem zwiÄ…zanych,
  • sÄ…siedztwo, przeciÄ™cia oraz geometria prostokÄ…tów
W książce metody geometrii obliczeniowej prezentowane są przez szczegółowe omówienie konkretnych przypadków. Początkowo książka ta miała być podręcznikiem dla studentów, ale w jej obecnym kształcie będzie przydatna także dla badaczy i dla osób zawodowo zajmujących się projektowaniem wspomaganym komputerowo, grafiką komputerową i robotyką.

Dodaj do koszyka Geometria obliczeniowa. Wprowadzenie

 

Osoby które kupowały "Geometria obliczeniowa. Wprowadzenie ", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w Å›wiecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym Å›rodowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II
  • Gra bez koÅ„ca

Dodaj do koszyka Geometria obliczeniowa. Wprowadzenie

Spis treści

Geometria obliczeniowa. Wprowadzenie -- spis treści

Wstęp do wydania drugiego (9)

Wstęp (11)

1. Wprowadzenie (13)

  • 1.1. Rys historyczny (13)
    • 1.1.1. ZÅ‚ożoność geometrii klasycznej (14)
    • 1.1.2. Teoria zbiorów wypukÅ‚ych, geometria metryczna i kombinatoryczna (16)
    • 1.1.3. WczeÅ›niejsze prace (16)
    • 1.1.4. Ku geometrii obliczeniowej (17)
  • 1.2. Wprowadzenie do algorytmów (17)
    • 1.2.1. Algorytmy: zapis i okreÅ›lanie wydajnoÅ›ci (18)
    • 1.2.2. Nieco o technikach tworzenia algorytmów (21)
    • 1.2.3. Struktury danych (22)
  • 1.3. Podstawy geometrii (28)
    • 1.3.1. Definicje ogólne, przyjÄ™te konwencje (28)
    • 1.3.2. Niezmienniki grup przeksztaÅ‚ceÅ„ liniowych (30)
    • 1.3.3. Dualność geometryczna. Biegunowość (35)
  • 1.4. Modele obliczeniowe (37)

2. Przeszukiwanie geometryczne (47)

  • 2.1. Wprowadzenie do przeszukiwania geometrycznego (47)
  • 2.2. Problemy lokalizacji punktu (51)
    • 2.2.1. Rozważania ogólne. Najprostsze przypadki (51)
    • 2.2.2. Lokalizacja punktu w obszarze pÅ‚aszczyzny (55)
  • 2.3. Problemy zwiÄ…zane z przeszukiwaniem zakresu (78)
    • 2.3.1. Rozważania ogólne (78)
    • 2.3.2. Metoda wielowymiarowego drzewa binarnego (k-D drzewa) (83)
    • 2.3.3. Metoda bezpoÅ›redniego dostÄ™pu i jej odmiany (87)
    • 2.3.4. Metoda drzew zakresu i jej odmiany (91)
  • 2.4. Szukanie iterowane i kaskadowanie uÅ‚amkowe (96)
  • 2.5. Uwagi i komentarze (99)
  • 2.6. Ćwiczenia (101)

3. Otoczki wypukłe: algorytmy podstawowe (103)

  • 3.1. Informacje wstÄ™pne (103)
  • 3.2. SformuÅ‚owanie problemu i ograniczenia dolne (107)
  • 3.3. Algorytmy otoczki wypukÅ‚ej na pÅ‚aszczyźnie (111)
    • 3.3.1. Pierwsze dokonania w dziedzinie algorytmów otoczki wypukÅ‚ej (111)
    • 3.3.2. Skan Grahama (114)
    • 3.3.3. Marsz Jarvisa (117)
    • 3.3.4. Techniki QUICKHULL (119)
    • 3.3.5. Algorytmy typu "dziel i rzÄ…dź" (121)
    • 3.3.6. Dynamiczne algorytmy otoczki wypukÅ‚ej (124)
    • 3.3.7. Uogólnienie: zachowanie otoczki wypukÅ‚ej (130)
  • 3.4. Otoczki wypukÅ‚e w wiÄ™kszej liczbie wymiarów niż dwa (136)
    • 3.4.1. Metoda opakowywania prezentu (137)
    • 3.4.2. Metoda "pod-poza" (142)
    • 3.4.3. Trójwymiarowe otoczki wypukÅ‚e (145)
  • 3.5. Uwagi i komentarze (150)
  • 3.6. Ćwiczenia (152)

4. Otoczki wypukłe: rozszerzenia i zastosowanie (155)

  • 4.1. Rozszerzenia i odmiany (155)
    • 4.1.1. Analiza przypadku Å›redniego (155)
    • 4.1.2. Algorytmy przybliżenia otoczki wypukÅ‚ej (159)
    • 4.1.3. Problem maksimów zbioru punktów (162)
    • 4.1.4. Otoczka wypukÅ‚a wielokÄ…ta prostego (170)
  • 4.2. Zastosowania statystyczne (174)
    • 4.2.1. Solidne oszacowania (175)
    • 4.2.2. Regresja izotoniczna (177)
    • 4.2.3. Klastrowanie (Å›rednica zbioru punktów) (179)
  • 4.3. Uwagi i komentarze (185)
  • 4.4. Ćwiczenia (186)

5. Bliskość: algorytmy podstawowe (187)

  • 5.1. Zbiór problemów (188)
  • 5.2. Prototyp obliczeniowy: niepowtarzalność elementu (193)
  • 5.3. Ograniczenia dolne (194)
  • 5.4. Problem najbliższej pary: metoda "dziel i rzÄ…dź" (196)
  • 5.5. RozwiÄ…zywanie lokalne problemów bliskoÅ›ci: diagram Voronoi (205)
    • 5.5.1. WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci Voronoi (206)
    • 5.5.2. Tworzenie diagramu Voronoi (212)
  • 5.6. RozwiÄ…zywanie problemów sÄ…siedztwa diagramem Voronoi (219)
  • 5.7. Uwagi i komentarze (222)
  • 5.8. Ćwiczenia (223)

6. Bliskość: odmiany i uogólnienia (225)

  • 6.1. Euklidesowe drzewa minimalne (225)
    • 6.1.1. Problem komiwojażera w przestrzeni euklidesowej (228)
  • 6.2. Triangulacje pÅ‚askie (232)
    • 6.2.1. Triangulacja zachÅ‚anna (233)
    • 6.2.2. Triangulacje ograniczone (235)
  • 6.3. Uogólnienia diagramu Voronoi (238)
    • 6.3.1. Diagramy Voronoi wyższego rzÄ™du (na pÅ‚aszczyźnie) (239)
    • 6.3.2. Wielowymiarowe diagramy Voronoi punktu najbliższego i punktu najdalszego (249)
  • 6.4. Przerwy i pokrycia (252)
  • 6.5. Uwagi i komentarze (258)
  • 6.6. Ćwiczenia (260)

7. Przecięcia (263)

  • 7.1. PrzykÅ‚adowe zastosowania (264)
    • 7.1.1. Problemy ukrytych linii i ukrytych powierzchni (264)
    • 7.1.2. Rozpoznawanie wzorca (265)
    • 7.1.3. UkÅ‚ad Å›cieżek i elementów (266)
    • 7.1.4. Programowanie liniowe i wspólne przeciÄ™cie półprzestrzeni (267)
  • 7.2. Zastosowania na pÅ‚aszczyźnie (268)
    • 7.2.1. PrzeciÄ™cie wielokÄ…tów wypukÅ‚ych (268)
    • 7.2.2. PrzeciÄ™cie wielokÄ…tów gwiazdoksztaÅ‚tnych (273)
    • 7.2.3. PrzeciÄ™cie odcinków (274)
    • 7.2.4. PrzeciÄ™cie półpÅ‚aszczyzn (283)
    • 7.2.5. Dwuzmienne programowanie liniowe (285)
    • 7.2.6. JÄ…dro wielokÄ…ta pÅ‚askiego (294)
  • 7.3. Zastosowania trójwymiarowe (300)
    • 7.3.1. PrzeciÄ™cia wieloÅ›cianów wypukÅ‚ych (300)
    • 7.3.2. Przecinanie półprzestrzeni (308)
  • 7.4. Uwagi i komentarze (313)
  • 7.5. Ćwiczenia (315)

8. Geometria prostokątów (317)

  • 8.1. Wybrane zastosowania geometrii prostokÄ…tów (317)
    • 8.1.1. Wspomaganie projektowania VLSI (317)
    • 8.1.2. WielodostÄ™p w bazach danych (319)
  • 8.2. Dziedzina poprawnoÅ›ci wyników (321)
  • 8.3. Ogólne uwagi o algorytmach modelu statycznego (323)
  • 8.4. Miara i obwód sumy prostokÄ…tów (325)
  • 8.5. Kontur sumy prostokÄ…tów (332)
  • 8.6. DomkniÄ™cie sumy prostokÄ…tów (339)
  • 8.7. ZewnÄ™trzny kontur sumy prostokÄ…tów (343)
  • 8.8. PrzeciÄ™cia prostokÄ…tów i podobne problemy (348)
    • 8.8.1. PrzeciÄ™cia prostokÄ…tów (348)
    • 8.8.2. Jeszcze raz problem przeciÄ™cia prostokÄ…tów (352)
    • 8.8.3. Zawieranie prostokÄ…tów (355)
  • 8.9. Uwagi i komentarze (360)
  • 8.10. Ćwiczenia (361)

Literatura (363)

Skorowidz (375)

Dodaj do koszyka Geometria obliczeniowa. Wprowadzenie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.