GIMP. Domowe studio graficzne. Ćwiczenia - Helion
ISBN: 83-7361-011-1
stron: 116, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-03-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,90 zł
GIMP to zaawansowany program służący do obróbki grafiki bitmapowej pracujący w systemie Linux i na innych platformach opartych na Uniksie (istnieje także wersja dla Windows). Bez wątpienia jest to najlepszy program graficzny dla Linuksa, także osoby pracujące w środowisku Windows powinny zastanowić się nad wyborem GIMP-a: jest to darmowa aplikacja o bardzo dużym potencjale, porównywalnym nawet z Adobe Photoshopem.
Kolejne ćwiczenia zawarte w książce "GIMP. Domowe studio graficzne. Ćwiczenia" zaprezentują Ci bogate możliwości programu GIMP. Nauczysz się obrabiać cyfrowe zdjęcia, tworzyć własną grafikę i przygotowywać ilustracje na potrzeby stron WWW.
Książka przedstawia:
- Podstawy pracy z GIMP-em, interfejs użytkownika
- Modele kolorów, tryby obrazu, palety kolorów
- Działanie masek, prowadnic i selekcji
- Kadrowanie obrazu
- Pracę na warstwach i kanałach
- Korekcję obrazu
- Pracę z tekstem i efekty tekstowe
- Przygotowywanie grafiki do publikacji na stronach WWW
Osoby które kupowały "GIMP. Domowe studio graficzne. Ćwiczenia ", wybierały także:
- Gimp. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawy tworzenia projektów 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- GIMP. Fantastyczne napisy 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- GIMP. Niesamowite efekty 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie III 79,00 zł, (39,50 zł -50%)
- Gimp 2.8. Praktyczne wprowadzenie 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
Spis treści
GIMP. Domowe studio graficzne. Ćwiczenia -- spis treści
Wstęp (5)
Rozdział 1. Podstawy (7)
- Interfejs (8)
- Pasek narzędziowy (9)
- Okna dialogowe (11)
- Podstawowe operacje (12)
Rozdział 2. Kolory w GIMP-ie (17)
- Model kolorów a tryb obrazu (17)
- Model RGB (17)
- Model CMYK (18)
- Model HSV (18)
- Skala szarości (19)
- Kolory indeksowane (19)
- Bitmapa (19)
- Zmiana trybu obrazu (20)
- Wybieranie kolorów (22)
- Okno wyboru kolorów (23)
- Palety kolorów (25)
- Pobieranie kolorów z obrazka (28)
Rozdział 3. Praca z obrazem (31)
- Podgląd obrazu (31)
- Miarki i prowadnice (34)
- Korzystanie z wielu widoków (37)
Rozdział 4. Selekcje i przekształcenia (39)
- Narzędzia do tworzenia selekcji (40)
- Wtapianie i wygładzanie selekcji (40)
- Selekcje geometryczne (41)
- Odręczne tworzenie selekcji (43)
- Zaznaczanie względem koloru (45)
- Zaznaczanie za pomocą krzywych Béziera (46)
- Inteligentne zaznaczanie inteligentnym narzędziem (50)
- Edycja selekcji (52)
- Przekształcenia (59)
- Ramki i kadrowanie (59)
- Przekształcenia geometryczne (61)
- Selekcje jako sposób na rysowanie dowolnych kształtów (64)
Rozdział 5. Warstwy i kanały (69)
- Warstwy (69)
- Podstawowe operacje na warstwach (70)
- Praktyczne zastosowanie warstw (74)
- Efekty warstw (76)
- Kanały (77)
Rozdział 6. Korekcja obrazu (79)
- Poziomy (79)
- Krzywe (83)
- Odcień i nasycenie (87)
Rozdział 7. Praca z tekstem (89)
- Tworzenie tekstu (89)
- Przekształcenia i efekty tekstowe (93)
Rozdział 8. GIMP i Sieć (99)
- Optymalizacja plików graficznych (99)
- Podstawowe elementy graficzne na stronie WWW (105)
Rozdział 9. Drukowanie (109)