reklama - zainteresowany?

GIMP 2.6. Receptury - Helion

GIMP 2.6. Receptury
Autor: Juan Manuel Ferreyra
Tytuł oryginału: GIMP 2.6 cookbook
TÅ‚umaczenie: Paulina Makolus-Krasa
ISBN: 978-83-246-3535-1
stron: 352, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2012-01-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 57,00 zł

Dodaj do koszyka GIMP 2.6. Receptury

Tagi: GIMP

Ponad 50 przepisów na stworzenie niesamowitej grafiki w GIMP-ie!

  • Jak korzystać z narzÄ™dzi do malowania i rysowania?
  • Jak wyostrzać zdjÄ™cia, poprawiać ich kolory i usuwać niedoskonaÅ‚oÅ›ci?
  • Jak zaprojektować grafikÄ™ strony internetowej lub bloga?

Uwolnij kreatywność! Już nie musisz wydawać kilku tysięcy złotych na komercyjną aplikację, żeby tworzyć profesjonalną grafikę lub edytować fotografie jak zawodowy retuszer. Znany od kilku lat i z powodzeniem wykorzystywany zarówno przez amatorów, jak i zawodowców program GIMP stał się dziś pełnowartościową alternatywą dla drogiego Photoshopa - a wszystko dzięki intensywnemu rozwojowi przez międzynarodową społeczność. Co najważniejsze, jest on alternatywą w 100% darmową! GIMP zawiera wszystkie funkcje niezbędne do projektowania ciekawych obrazów, tworzenia atrakcyjnych wizualizacji czy wszechstronnej edycji zdjęć i przygotowywania ich do druku. Znajdziesz w nim opcje pracy z maskami i warstwami, rozmaite ciekawe filtry, praktyczne narzędzia do tworzenia pędzli, gradientów, deseni oraz różne tryby kolorystyczne.

Wykorzystaj cały potencjał drzemiący w tym programie! Oto doskonała, pełna gotowych przepisów i przejrzystych instrukcji książka, z którą w mgnieniu oka zaczniesz tworzyć fantastyczną grafikę i obrabiać zdjęcia jak zawodowiec. Dzięki interesującym, niebanalnym ćwiczeniom, objaśniającym krok po kroku zastosowanie konkretnych narzędzi, szybko nauczysz się korzystać z nich w swoich projektach i wyzwolisz swoją wrodzoną kreatywność. Zaczniesz od prostych zadań, z każdym rozdziałem przechodząc do coraz bardziej zaawansowanych - tak, żebyś pod koniec lektury miał już kilka fascynujących projektów w swoim portfolio.

Dzięki tej książce nauczysz się m.in.:

  • malować i rysować w GIMP-ie
  • korzystać z filtrów do obróbki obrazów
  • bawić siÄ™ z tekstem i czcionkami (tworzyć logo, tekst 3D czy stosować efekty żarzenia)
  • obrabiać zdjÄ™cia przez skalowanie, kadrowanie, tworzenie odbicia i obracanie
  • eksperymentować z kolorami i ostroÅ›ciÄ…, aby uzyskać ekscytujÄ…ce i niespodziewane rezultaty
  • przygotowywać prosty layout strony z bÅ‚yszczÄ…cymi przyciskami, szablony bloga i nagłówki
  • tworzyć piÄ™kne i atrakcyjne obrazy, których można bÄ™dzie użyć jako tÅ‚a stron www
  • instalować wtyczki i skrypty oraz korzystać z nich

Twórz profesjonalną grafikę dzięki niesamowitym możliwościom darmowego programu!

Dodaj do koszyka GIMP 2.6. Receptury

 

Osoby które kupowały "GIMP 2.6. Receptury", wybierały także:

  • GIMP 2.10. Kurs video. Obróbka fotografii i tworzenie grafik
  • Gimp. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawy tworzenia projektów
  • GIMP. Fantastyczne napisy
  • GIMP. Niesamowite efekty
  • GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie III

Dodaj do koszyka GIMP 2.6. Receptury

Spis treści

GIMP 2.6. Receptury -- spis treści

Przedmowa (7)

Rozdział 1. Korzystanie z narzędzi rysowniczych (11)

  • WstÄ™p (11)
  • Tworzenie trójwymiarowej kulki przy użyciu różnych narzÄ™dzi rysowniczych (12)
  • Rozmywanie kolorów (19)
  • Jak namalować niebo i chmury (22)
  • Od szkicu do efektu koÅ„cowego: tworzenie karykatury samego siebie (28)

Rozdział 2. Efekty i filtry obrazu (47)

  • WstÄ™p (47)
  • Korzystanie z filtrów Blur (Rozmycie) (49)
  • Korzystanie z filtrów Distorts (ZnieksztaÅ‚cenia) (54)
  • Korzystanie z filtrów Light and Shadow (ÅšwiatÅ‚o i cieÅ„) (63)
  • Korzystanie z filtrów Noise (Szum) (66)
  • Korzystanie z filtrów Edge-Detect (Wykrywanie krawÄ™dzi) (69)
  • Korzystanie z filtrów Artistic (Artystyczne) (70)
  • Korzystanie z filtrów Decor (Dekoracja) (73)
  • Korzystanie z filtrów Map (Odwzorowania) (76)
  • Korzystanie z filtrów Render (Renderowanie) (78)
  • Korzystanie z filtrów ukierunkowanych na tworzenie stron WWW (85)
  • Korzystanie z filtrów do tworzenia logo (91)

Rozdział 3. Tekst i czcionki (97)

  • WstÄ™p (97)
  • Tworzenie prostego logo dla Twojej firmy (98)
  • Tworzenie tekstu 3D (104)
  • Tworzenie efektów żarzÄ…cego siÄ™ tekstu (107)
  • Tworzenie bÅ‚yszczÄ…cego plastikowego tekstu (110)
  • Tworzenie zÅ‚otego tekstu (114)
  • Tworzenie zmrożonego tekstu (117)
  • Tworzenie pÅ‚onÄ…cego tekstu (120)
  • Tworzenie tekstu wycinanki (125)
  • Tworzenie tekstu stempla (128)

Rozdział 4. Przekształcanie zdjęć (131)

  • WstÄ™p (131)
  • Skalowanie obrazu (132)
  • Kadrowanie obrazu (134)
  • Tworzenie odbicia i obracanie obrazu (135)
  • Poprawianie niedoÅ›wietlonych zdjęć (139)
  • Skalowanie obrazu bez znieksztaÅ‚ceÅ„: Liquid Rescaling (inteligentne skalowanie) (143)
  • Tworzenie efektu dioramy (symulowanie gÅ‚Ä™bi ostroÅ›ci) (148)
  • Tworzenie zdjęć w technice HDR (152)
  • Tworzenie czarno-biaÅ‚ej pocztówki z muÅ›niÄ™ciem koloru (163)

Rozdział 5. Zabawy z kolorem i ostrością (169)

  • WstÄ™p (169)
  • Usuwanie efektu czerwonych oczu (170)
  • Kolorowanie czarno-biaÅ‚ych zdjęć (171)
  • Usuwanie elementów obrazu (175)
  • Usuwanie tÅ‚a (183)
  • Tworzenie surrealistycznych manipulacji na zdjÄ™ciu (189)
  • Dodawanie graffiti do zdjÄ™cia (200)
  • Czyszczenie przedmiotów (208)
  • Poprawianie niedoskonaÅ‚oÅ›ci twarzy (214)

Rozdział 6. Wskazówki dla webdesignerów: przyciski i blogi (227)

  • WstÄ™p (227)
  • Tworzenie od podstaw prostego projektu layoutu strony Web 2.0 (228)
  • Tworzenie wÅ‚asnych bÅ‚yszczÄ…cych przycisków (235)
  • Tworzenie szablonu bloga inspirowanego secesjÄ… (239)
  • Jak stworzyć szablon inspirowany impresjonizmem (250)
  • Tworzenie nagłówków dla Twojej strony/bloga (268)

Rozdział 7. Wskazówki dla webdesignerów: tła (277)

  • WstÄ™p (277)
  • Tworzenie kolorowego abstrakcyjnego tÅ‚a (278)
  • Tworzenie zielonego tÅ‚a a la wehikuÅ‚ czasu (282)
  • Tworzenie tÅ‚a ze smugami Å›wiatÅ‚a (287)
  • Tworzenie tÅ‚a z punktami w stylu retro (291)

Rozdział 8. Wtyczki i skrypty (299)

  • WstÄ™p (299)
  • Instalowanie wtyczek i skryptów (300)
  • Korzystanie ze skryptu 3D Screenshot (trójwymiarowy zrzut) (302)
  • Korzystanie ze skryptu Midnight Sepia (nocna sepia) (304)
  • Korzystanie ze skryptu Star Scape (rozgwieżdżone niebo) (306)
  • Korzystanie ze skryptu Antique Photo Border (antyczna ramka na zdjÄ™cie) (308)
  • Korzystanie ze skryptu National Geographic (310)
  • Korzystanie ze skryptu Watermark (znak wodny) (312)
  • Korzystanie z wtyczki Save for Web (zapisz dla sieci) (314)
  • Korzystanie z wtyczki DBP (315)

Dodatek A: Poza GIMP-a (319)

  • Poza GIMP-a (319)
  • Projekty dedykowane dla okreÅ›lonej platformy (321)
  • Użyteczne linki (322)

Dodatek B: Zmiany w wersjach (323)

  • WstÄ™p (323)
  • Zmiany interfejsu (323)
  • Zmiany w narzÄ™dziach (326)
  • GEGL (327)
  • Zmiany/nowoÅ›ci we wtyczkach (327)
  • Kompatybilność wsteczna (328)
  • Znane problemy (328)
  • Pierwsze uruchomienie GIMP-a (328)
  • Komendy wiersza poleceÅ„ (329)
  • Uruchomienie obsÅ‚ugi tabletu w GIMP-ie (331)
  • Okna i ich ukÅ‚ad (333)
  • RozpoczynajÄ…c pracÄ™ z narzÄ™dziami (334)
  • Korzystanie z funkcji Undo (Cofnij) (335)

Skorowidz (337)

Dodaj do koszyka GIMP 2.6. Receptury

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.