reklama - zainteresowany?

Fotografia cyfrowa. Wydanie drugie - Helion

Fotografia cyfrowa. Wydanie drugie
Autor: Ben Long
Tytuł oryginału: Complete Digital Photography, Second Edition
Tłumaczenie: Łukasz Oberlan
ISBN: 83-7361-113-4
stron: 440, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-12-18
Księgarnia: Helion

Cena książki: 55,00 zł

Dodaj do koszyka Fotografia cyfrowa. Wydanie drugie

Tagi: Techniki fotografowania

"Fotografia cyfrowa. Wydanie II" to książka przygotowana z myślą o wszystkich fotografach pracujących w technologii cyfrowej, niezależnie od stopnia zaawansowania. Jeśli jesteś amatorem lub hobbystą i korzystasz z aparatu cyfrowego z nadzieją na robienie lepszych zdjęć, to dzięki niniejszej książce dowiesz się, jak do tego dojść. Jeśli zaś z fotografią masz do czynienia od dawna, a teraz zależy ci przede wszystkim na tym, aby gładko przejść z technologii tradycyjnej na cyfrową, lektura tej książki pomoże Ci zrozumieć, czym różni się praca z aparatem cyfrowym od fotografowania urządzeniami analogowymi.

  • Przewodnik po świecie fotografii cyfrowej
  • Omówienie różnic pomiędzy fotografią tradycyjną a cyfrową
  • Uaktualnione informacje o najnowszym sprzęcie fotograficznym
  • Liczne ćwiczenia i przykłady wykorzystania omawianych w książce technik edycyjnych

W drugim wydaniu "Fotografii cyfrowej" znalazło się również miejsce na przegląd najnowszego sprzętu fotograficznego oraz oprogramowania komputerowego służącego do edycji i drukowania cyfrowych zdjęć. Zawarte w tekście ćwiczenia prezentują praktyczne sposoby edycji obrazów -- retuszowania, korekcji kolorów, redukcji szumów, komponowania, maskowania, dodawania efektów specjalnych i wielu innych. Wszystkie przykłady opierają się na programie Adobe Photoshop, ale jako że większość współczesnych narzędzi graficznych posiada wspólne cechy i rozwiązania, przedstawione w książce techniki są uniwersalne.

W książce zostały poruszone następujące zagadnienia:
  • Główne przyczyny problemów z jakością zdjęć cyfrowych
  • Podstawy tradycyjnej fotografii i zasady działania aparatu cyfrowego
  • Najważniejsze cechy aparatów cyfrowych mające znaczenie przy doborze właściwego modelu
  • Nośniki pamięci dla aparatów cyfrowych
  • Ręczne i automatyczne ustawianie parametrów ekspozycji
  • Sposoby wykonywania zdjęć specjalnych: makrofotografii, fotografii czarno-białych, zdjęć panoramicznych
  • Korekcję tonalną fotografii cyfrowych
  • Zaawansowaną edycję obrazów, korzystanie z efektów specjalnych i filtrów
  • Drukowanie i publikowanie fotografii cyfrowych


Dodaj do koszyka Fotografia cyfrowa. Wydanie drugie

 

Osoby które kupowały "Fotografia cyfrowa. Wydanie drugie", wybierały także:

  • Oświetlenie portretowe. Warsztaty ze Scottem Kelbym. Kurs video
  • Jak fotografować kota
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdjęcia krok po kroku
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdj
  • Świat florystyki. Sztuka układania i fotografowania kwiatów. Wydanie III rozszerzone

Dodaj do koszyka Fotografia cyfrowa. Wydanie drugie

Spis treści

Fotografia cyfrowa. Wydanie drugie -- spis treści

Podziękowania (11)

Rozdział 1. Wprowadzenie (13)

  • Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (15)
  • Czym jest fotografia cyfrowa? (17)
  • Cyfrowe ABC: kilka podstawowych faktów (18)

Rozdział 2. Jak dobre są cyfrowe zdjęcia? (21)

  • Słowo o ilustracjach zamieszczonych w książce (21)
  • Cyfrowe aparaty fotograficzne - w czym tkwi haczyk? (22)
    • Szum (22)
    • Problemy z kolorami (24)
    • Szczegóły i poszarpane krawędzie (26)
    • Problemy z ekspozycją (27)
    • Zbyt dobre, aby było prawdziwe (27)
    • "Powód?! Nie potrzeba nam żadnego powodu!" (27)
  • Po co Ci cyfrowy aparat fotograficzny? (28)
    • Dlaczego aparaty cyfrowe są lepsze od tradycyjnych aparatów z celownikiem optycznym? (29)
  • Następny krok (30)

Rozdział 3. Jak działa cyfrowy aparat fotograficzny? (31)

  • Trochę tradycji, trochę nowoczesności (31)
  • Szczypta teorii kolorów (32)
  • Jak działa matryca CCD? (34)
    • Liczenie elektronów (35)
    • Tablice (37)
    • "Jedno CCD i bez interpolacji" (40)
    • Trzeba to poskładać (41)
  • Kompresja i przechowywanie obrazów (42)
  • Powrót do rzeczywistości (44)

Rozdział 4. Podstawy fotografii - krótkie wprowadzenie (45)

  • Soczewki (46)
    • Ogniskowa (47)
    • Obiektywy o stałej i zmiennej ogniskowej (48)
  • Ekspozycja: przesłona, czas otwarcia migawki oraz ISO (48)
    • Wzajemność czasu i przesłony (51)
    • Szybkość obiektywu (52)
    • ISO albo inaczej - "Postaraj się być bardziej czuły" (52)
  • Prawie to samo (53)

Rozdział 5. Wybór cyfrowego aparatu fotograficznego (55)

  • Podstawy anatomii aparatu cyfrowego (55)
  • Matryce CCD, rozdzielczość, wielkość obrazka i kompresja (56)
    • Podział aparatów cyfrowych pod względem rozdzielczości matrycy (57)
    • Rozdzielczość obrazu i kompresja (64)
    • Proporcje obrazu (66)
  • Budowa aparatu cyfrowego (66)
    • W pełni automatyczne aparaty kompaktowe z celownikiem optycznym (68)
    • Aparaty kompaktowe wyższej klasy średniej (69)
    • Cyfrowe lustrzanki jednoobiektywowe z wyższej klasy średniej (71)
    • Aparaty bez celownika optycznego (73)
    • Profesjonalne cyfrowe lustrzanki jednoobiektywowe (74)
  • Kształt i konstrukcja korpusu (75)
    • Pomocniczy wyświetlacz LCD (77)
    • Mocowanie aparatu na statywie (78)
    • Jak wybierać? (79)
  • Obiektyw (79)
    • Zoom i długość ogniskowej (81)
    • Funkcjonalność obiektywu (83)
    • Zoom cyfrowy (85)
    • Sterowanie ostrością (86)
    • Migawka i przesłona (88)
  • Wizjer (89)
    • Wizjery LCD (89)
    • Wizjery optyczne (91)
    • Elektroniczne wizjery TTL (92)
    • Wizjery cyfrowych lustrzanek jednoobiektywowych (93)
  • Ustawianie parametrów ekspozycji (94)
    • Balans bieli (94)
    • Pomiar światła (95)
    • Kompensacja ekspozycji (96)
    • Ustawianie czułości (ISO) (96)
    • Blokada ekspozycji i zdjęcia panoramiczne (97)
    • Programy tematyczne (98)
    • Kontrola ostrości obrazu i nasycenia kolorów (98)
  • Tryby fotografowania (99)
    • Priorytet czasu i przesłony (100)
    • Buforowanie obrazu (100)
    • Tryb zdjęć seryjnych (101)
    • Tryb filmowy (102)
    • Zdjęcia czarno-białe (103)
    • Samowyzwalacz i pilot zdalnego sterowania (103)
  • Szybkość działania aparatu (104)
  • Lampa błyskowa (105)
  • Przeglądanie zdjęć (107)
  • Nośnik pamięci i złącza wejścia-wyjścia (108)
    • Transfer i podgląd obrazów (108)
    • Nośnik pamięci (109)
    • Jak dużo pamięci będziesz potrzebować? (113)
    • Wskazówki dotyczące korzystania z nośników pamięci (114)
  • Co znajdziesz w pudełku? (115)
    • Akumulatory (116)
  • Dodatki (118)
  • Porównaj i wybierz (119)
  • Co powinienem kupić? (120)

Rozdział 6. Kompletowanie wyposażenia cyfrowej ciemni (121)

  • Wybór systemu operacyjnego (121)
    • System Mac OS (122)
    • System Windows (122)
  • Budowanie własnego systemu (123)
    • Pamięć RAM (123)
    • Prędkość procesora (124)
    • Pamięć masowa (125)
    • Monitory (126)
  • Oprogramowanie (128)
    • Programy do edycji obrazów (128)
    • Oprogramowanie do edycji zdjęć panoramicznych (134)
    • Kompresja falkowa (134)
    • Oprogramowanie do katalogowania obrazów (134)
    • Oprogramowanie do odzyskiwania plików (135)
  • Akcesoria (136)
  • Gotów? Cel! (136)

Rozdział 7. Sesja zdjęciowa (137)

  • Ustawienia wstępne aparatu (138)
    • Wybór trybu fotografowania (138)
    • Rozmiar obrazu i kompresja (140)
    • Balans bieli (142)
    • Pomiar światła (146)
    • Wyostrzanie, nasycenie i kontrast (146)
    • Czułość (ISO) (146)
  • Kadrowanie i ostrość (149)
    • Długość ogniskowej (150)
    • Ostrość (153)
  • Pomiar światła (162)
    • O czym informuje światłomierz? (162)
    • Wybór metody pomiaru światła (164)
  • Podstawy fotografowania z lampą błyskową (170)
    • Tryby pracy lampy błyskowej (170)
    • Balans bieli a światło lampy błyskowej (173)
  • Zasilanie i pamięć (175)
    • Poczuj moc (175)
    • Nośniki pamięci (177)
  • A to dopiero początek! (178)

Rozdział 8. Ręczne ustawianie parametrów ekspozycji (179)

  • Ruch na fotografiach (180)
  • Głębia ostrości (182)
  • Czas otwarcia migawki a głębia ostrości (185)
  • Kontrola zakresu tonalnego (186)
    • Dla tych, którzy nie znają się na histogramach (190)
    • Szczegóły szczegółów (195)
  • Ustawianie parametrów ekspozycji (196)
    • Kompensacja ekspozycji (196)
    • Tryby priorytetów i tryb manualny (197)
    • Wzajemność czasu i przesłony (198)
    • Kontrola czułości (ISO) (199)
    • Ekspozycja w praktyce (200)
    • Zamierzone niedoświetlenie fotografii (202)
    • Niedoświetlenie raz jeszcze (204)
    • Ustawienia manualne (dla pewności) (205)
  • O bracketingu i histogramach (207)
  • Unikanie purpurowej otoczki (208)
  • Wszystko pod kontrolą (209)

Rozdział 9. Zdjęcia specjalne (211)

  • Makrofotografia (211)
    • Optymalna długość ogniskowej (212)
    • Ustawianie ostrości (213)
    • Mała głębia ostrości (213)
  • Fotografia czarno-biała (215)
    • System strefowy (215)
    • Fotografowanie w podczerwieni (218)
  • Zdjęcia panoramiczne (220)
    • Przygotowanie aparatu do zdjęć panoramicznych (221)
    • Ekspozycja zdjęć panoramicznych (225)
    • Fotografuj z uwagą (225)
  • Fotografowanie na potrzeby Internetu (227)
    • Rozmiar i jakość obrazu (228)
    • Niech zdjęcie pozostanie czytelne (230)
    • Nareszcie - zastosowanie dla zoomu cyfrowego (230)
  • Fotografowanie na potrzeby wideo (231)
  • Korzystanie z filtrów (232)
    • Rodzaje filtrów (233)
    • Rozszerzenia obiektywu (235)
  • Fotografowanie w trudnych warunkach pogodowych (236)
    • Brud, kurz i piasek a aparaty cyfrowe (236)
    • Woda a aparaty cyfrowe (236)
    • Aparat, który zmarzł (237)
    • Gorący klimat a aparaty cyfrowe (238)
  • Już prawie na miejscu (240)

Rozdział 10. Przygotowywanie obrazów do edycji (241)

  • Przenoszenie i katalogowanie obrazów (241)
    • Transfer danych (242)
    • Porządkowanie plików (243)
  • Przygotowanie środowiska edycyjnego (244)
    • Jeszcze kilka słów o kolorach (244)
    • Systemy zarządzania kolorem (246)
    • Zasada działania systemu zarządzania kolorem (246)
    • Konfigurowanie systemu zarządzania kolorem (248)
    • Soft proofing w Photoshopie 7 (256)
  • Przygotowanie obrazu (257)
    • Nowa rozdzielczość obrazu (257)
    • Zmiana rozmiarów obrazu (258)
  • Ćwiczenie. Zrozumieć czym jest rozdzielczość (260)
    • Etap 1. Otwórz plik (261)
    • Etap 2. Wywołaj okno dialogowe Image Size (Rozmiar obrazka) (261)
    • Etap 3. Zmiana rozmiarów bez ponownego próbkowania (261)
    • Etap 4. Zmiana rozmiarów i ponowne próbkowanie (262)
  • Ćwiczenie. Kadrowanie i zmiana wielkości obrazu (263)
    • Etap 1. Otwórz plik (263)
    • Etap 2. Oceń zdjęcie (264)
    • Etap 3. Skalujemy po raz pierwszy (264)
    • Etap 4. Kadrujemy obraz (265)
    • Etap 5. Skalujemy po raz drugi (266)
    • Dlaczego najpierw zmieniamy rozmiary? (267)

Rozdział 11. Korekcja tonalna fotografii cyfrowych (269)

  • Powtórka z histogramów (269)
  • Ćwiczenie. Próba korekcji obrazu za pomocą polecenia Brightness/Contrast (Jasność/Kontrast) (271)
    • Etap 1. Otwórz plik (271)
    • Etap 2. Dopasuj jasność obrazu (271)
    • Etap 3. Dopasuj kontrast obrazu (272)
    • Etap 4. Poddaj się (273)
  • Poziomy (273)
  • Ćwiczenie. Dopasowanie poziomów wejścia (274)
    • Etap 1. Otwórz plik (275)
    • Etap 2. Dopasuj punkt czerni (275)
    • Etap 3. Dopasuj punkt bieli (276)
    • Etap 4. Poeksperymentuj z suwakiem gamma (277)
  • Czy należy martwić się utratą informacji? (278)
  • Ćwiczenie. Korekcja poziomów w praktyce (280)
    • Etap 1. Otwórz plik (280)
    • Etap 2. Dopasuj punkt czerni (281)
    • Etap 3. Dopasuj punkt bieli (281)
    • Etap 4. Dopasuj wartość współczynnika gamma (282)
    • Etap 5. Ponownie dopasuj punkt bieli (283)
    • Etap 6. Zapisz plik (284)
  • Krzywe (284)
  • Ćwiczenie. Korekcja obrazu za pomocą krzywych (287)
    • Etap 1. Otwórz plik (287)
    • Etap 2. Dopasuj punkt czerni (288)
    • Etap 3. Dopasuj punkt bieli (288)
    • Etap 4. Dopasuj wartość współczynnika gamma (288)
    • Etap 5. Wykonaj dodatkowe poprawki (290)
    • Etap 6. Dopasuj wygląd nieba (290)
  • Poziomy i krzywe a kolory w obrazie (290)
  • Ćwiczenie. Korekcja kolorystyki obrazu za pomocą poziomów i krzywych (292)
    • Etap 1. Otwórz plik (293)
    • Etap 2. Dokonaj szczegółowej analizy (293)
    • Etap 3. Dokonaj edycji krzywych (295)
    • Etap 4. Dokonaj edycji poziomów (296)
  • Nie dotykaj tego pokrętła! (297)

Rozdział 12. Twój własny arsenał (299)

  • Pędzle i stemple (299)
    • Pędzle (300)
    • Aerografy (301)
    • Stemple i narzędzia do klonowania (301)
  • Ćwiczenie. Klonowanie - klip wideo (302)
  • Maski (303)
    • Narzędzia do tworzenia i edycji masek (304)
    • Narzędzia zaznaczenia (304)
    • Malowanie maski (304)
    • Narzędzia do zaznaczania kolorów (306)
    • Narzędzia specjalne (306)
    • Zapisywanie masek (307)
    • Zamaskowany czy coś w tym rodzaju (308)
  • Ćwiczenie. Tworzenie złożonych masek (309)
    • Etap 1. Otwórz plik (309)
    • Etap 2. Utwórz maskę (309)
    • Etap 3. Wczytaj utworzoną maskę (311)
    • Etap 4. Zmiękcz tło (311)
    • Etap 5. Oszacuj rezultaty dotychczasowej pracy (311)
    • Etap 6. Utwórz maskę gradientową (312)
    • Etap 7. Wypróbuj nową maskę (313)
    • Etap 8. Utwórz jeszcze jedną maskę (314)
    • Etap 9. Zmiękcz tło (314)
  • Warstwy (315)
    • Podstawy (315)
    • Warstwy dopasowania (korekcyjne) (318)
    • Maski warstw (319)
  • Pozostałe narzędzia edycyjne (320)
    • Polecenie Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) (321)
    • Polecenie Selective Color (Kolor selektywny) (321)
    • Unikalne narzędzia Twojego programu (321)
  • Wybór właściwego narzędzia (322)

Rozdział 13. Podstawowe operacje edycyjne (323)

  • Tok pracy (323)
  • Wstępne porządki (325)
    • Usuwanie szumów (325)
    • Identyfikacja szumu (325)
  • Ćwiczenie. Selektywne rozmycie - klip wideo (331)
    • Usuwanie kurzu i plam (334)
  • Ćwiczenie. Klonowanie - klip wideo (335)
  • Korekcja zniekształceń beczkowych i poduszkowych (336)
  • Ćwiczenie. Korekcja zniekształceń beczkowych (336)
    • Etap 1. Otwórz plik (337)
    • Etap 2. Umieść na obrazie linie pomocnicze (337)
    • Etap 3. Powiększ obszar roboczy (338)
    • Etap 4. Skoryguj obraz (338)
    • Etap 5. Spróbuj jeszcze raz (339)
    • Etap 6. Wykadruj obraz (339)
  • Korekcja tonalna (340)
  • Ćwiczenie. Korekcja kolorów (340)
    • Etap 1. Otwórz plik (341)
    • Etap 2. Usuń niebieskie przebarwienie (341)
    • Etap 3. Zmniejsz nasycenie kolorów tła (343)
    • Etap 4. Dopasuj poziomy tła (344)
    • Etap 5. Dopasuj punkty bieli oraz czerni (344)
  • Ćwiczenie. Korekcja kolorów - klip wideo (345)
    • Usuwanie efektu czerwonych oczu (345)
    • Usuwanie aberracji chromatycznych (347)
  • Ćwiczenie. Zmniejszanie nasycenia kolorów w przebarwionych obszarach (347)
    • Etap 1. Zaznacz pierwszy z przebarwionych obszarów (347)
    • Etap 2. Utwórz warstwę dopasowania Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) (348)
    • Etap 3. Określ zakres kolorów stanowiących przebarwienie (349)
    • Etap 4. Zmniejsz nasycenie wyselekcjonowanego zakresu kolorów (349)
    • Etap 5. Rozszerz zakres kolorów do modyfikacji (349)
    • Etap 6. Oceń rezultaty (350)
    • Korekcja zakresu tonalnego za pomocą dodatkowych warstw (351)
    • Korekcja balansu bieli (351)
    • Korekcja efektu winietowania (352)
  • Korekcja nasycenia kolorów (353)
    • Zwiększanie kontrastu i nasycenia za pomocą dodatkowych warstw (354)
    • Zmniejszanie kontrastu i nasycenia za pomocą dodatkowych warstw (355)
  • Edycja (355)
  • Skalowanie (356)
    • Skalowanie w dół (357)
    • Skalowanie w górę (357)
  • Wyostrzanie (358)
    • Jak działa wyostrzanie? (359)
  • Ostrość - nie zawsze znaczy to samo (362)
  • Jeszcze więcej narzędzi (363)

Rozdział 14. Efekty specjalne (365)

  • Symulowanie głębi ostrości (365)
  • Ćwiczenie. Zmniejszanie głębi ostrości obrazu (366)
    • Etap 1. Otwórz plik (366)
    • Etap 2. Przygotuj gradient (367)
    • Etap 3. Utwórz maskę na podstawie gradientu (368)
    • Etap 4. Zastosuj rozmycie (368)
    • Etap 5. Dopasuj kształt maski (369)
    • Etap 6. Ostatecznie rozmyj obraz (370)
  • Łączenie zdjęć panoramicznych (372)
  • Konwersja obrazów kolorowych na obrazy w skali szarości (375)
    • Metody konwersji (375)
  • Tworzenie obrazów z ręcznie malowaną tintą (377)
  • Dodawanie tekstury, ziarna i "tradycyjnego" wyglądu (380)
    • Dodawanie ziarna (381)
  • Ćwiczenie. Dodawania ziarna do obrazu (382)
    • Etap 1. Utwórz warstwę zawierającą wzór szumu (382)
    • Etap 2. Zmień tryb mieszania warstwy (382)
    • Etap 3. Zmniejsz krycie warstwy z szumem (383)
  • Kompozycje (384)
  • Przygotowanie do druku (386)

Rozdział 15. Publikowanie fotografii cyfrowych (387)

  • Wybór drukarki (387)
    • Drukarki laserowe (388)
    • Drukarki termosublimacyjne (389)
    • Drukarki atramentowe (390)
    • Wybór papieru (392)
    • Wybór atramentu (393)
  • Drukowanie (394)
    • Wybór rozdzielczości (394)
    • Wybór rozdzielczości drukowania na drukarce laserowej (395)
    • Wybór rozdzielczości drukowania na drukarce atramentowej (396)
    • Drukowanie a system zarządzania kolorem (397)
    • Korekcja obrazu przed wydrukiem (398)
  • Ćwiczenie. Przygotowywanie obrazu do druku na maszynie offsetowej (401)
    • Etap 1. Otwórz plik (402)
    • Etap 2. Porozmawiaj z drukarzem (402)
    • Etap 3. Ustal zakres tonalny obrazu (403)
    • Etap 4. Oszacuj obraz (403)
    • Drukowanie za pośrednictwem Internetu (404)
  • Publikowanie fotografii cyfrowych w Internecie (405)
  • Podsumowanie (406)

Dodatek A Zawartość CD-ROM-u (407)

Dodatek B Słowniczek (409)

Skorowidz (427)

Dodaj do koszyka Fotografia cyfrowa. Wydanie drugie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.