reklama - zainteresowany?

Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych - Helion

Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych
ebook
Autor: Alessandro Biessek
Tytuł oryginału: Flutter for Beginners: An introductory guide to building cross-platform mobile applications with Flutter and Dart 2
Tłumaczenie: Łukasz Wójcicki
ISBN: 978-83-283-7826-1
stron: 416, Format: ebook
Data wydania: 2021-10-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 48,95 zł (poprzednio: 87,41 zł)
Oszczędzasz: 44% (-38,46 zł)

Dodaj do koszyka Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych

Tagi: Android | iPhone

Flutter to opracowany przez Google framework do tworzenia aplikacji mobilnych, które świetnie wyglądają i dobrze działają w systemach Android i iOS. Pisanie reaktywnych aplikacji we Flutterze jest przyjemną i efektywną pracą. Język Dart został bowiem zbudowany tak, by ułatwić pisanie poprawnego kodu. Flutter jest intensywnie rozwijany przez Google: framework co kilka tygodni zyskuje nowe funkcjonalności. Mimo że to relatywnie nowe rozwiązanie, cieszy się dużą popularnością. Liczba poważnych aplikacji napisanych we Flutterze stale rośnie.

Dzięki temu przewodnikowi płynnie rozpoczniesz pisanie aplikacji we Flutterze w języku Dart. Dowiesz się, jak skonfigurować środowisko programistyczne i rozpocząć projekt. Książka poprowadzi Cię przez proces projektowania interfejsu użytkownika i funkcji umożliwiających poprawną pracę aplikacji. Nauczysz się pisać własne wtyczki (tzw. plug-iny). Poznasz techniki poprawy wrażeń użytkownika i dowiesz się, jak tworzyć dobre, intuicyjne interfejsy. Dzięki licznym wyjaśnieniom, przykładom i wskazówkom nauczysz się pisać aplikacje wolne od błędów i gotowe do wdrożenia w App Store i Google Play. W efekcie dobrze przygotujesz się do projektowania aplikacji we Flutterze na wysokim, profesjonalnym poziomie.

W książce:

  • podstawy języka programowania Dart i koncepcje interfejsu Fluttera
  • pisanie wtyczek i widżetów Fluttera
  • stylizacja aplikacji i poprawa wrażeń użytkownika we Flutterze
  • stosowanie komponentu AnimatedBuilder
  • uzyskiwanie natywnej wydajności aplikacji

Flutter od Google. Specjalnie dla profesjonalnych twórców najlepszych aplikacji!

Dodaj do koszyka Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych

 

Osoby które kupowały "Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych", wybierały także:

  • Mobile Web. Rusz głową!
  • Android Flash. Zaawansowane programowanie aplikacji mobilnych
  • Xamarin. Tworzenie interfejsów użytkownika
  • Kotlin w praktyce. Kurs video. Tworzenie aplikacji webowych za pomocą Spring Boota
  • Android. Techniki efektywnej pracy. Kurs video. Poziom pierwszy. Skróty klawiszowe i biblioteki

Dodaj do koszyka Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych

Spis treści

Flutter i Dart 2 dla pocztkujcych. Przewodnik dla twrcw aplikacji mobilnych eBook -- spis treci


O autorze 13

O recenzencie 15

Przedmowa 17

CZʦ I. WPROWADZENIE DO JZYKA DART 21

Rozdzia 1. Wprowadzenie do jzyka Dart 23

  • Pierwsze kroki z jzykiem Dart 23
    • Ewolucja Darta 24
    • Jak dziaa Dart 25
    • Dart w praktyce 26
  • Dlaczego Flutter korzysta z jzyka Dart 29
    • Zwikszanie produktywnoci 29
    • atwa nauka 30
    • Dojrzao 32
  • Podstawy jzyka Dart 33
    • Operatory 33
    • Przepyw sterowania i ptle 41
    • Funkcje 42
    • Struktury danych, kolekcje i typy ogólne 45
  • Wprowadzenie do OOP w jzyku Dart 47
    • Waciwoci OOP 47
  • Podsumowanie 50
  • Dalsza lektura 50

Rozdzia 2. rednio zaawansowane programowanie w jzyku Dart 51

  • Klasy i konstruktory w jzyku Dart 52
    • Typ wyliczeniowy enum 53
    • Notacja kaskadowa 53
    • Konstruktory 54
    • Metody dostpu - pobierajce i ustawiajce 56
    • Pola i metody statyczne 57
    • Dziedziczenie klas 59
  • Interfejsy, klasy abstrakcyjne i domieszki 60
    • Klasy abstrakcyjne 60
    • Interfejsy 61
    • Domieszki - dodawanie zachowania do klasy 62
    • Klasy wywoywane, funkcje najwyszego poziomu i zmienne 64
  • Biblioteki i pakiety jzyka Dart 66
    • Importowanie i korzystanie z biblioteki 66
    • Tworzenie bibliotek Darta 70
    • Pakiety Darta 76
    • Struktury pakietów 77
    • Stagehand - generator projektów Darta 80
    • Plik pubspec 81
    • Zalenoci pakietów - pub 82
  • Wprowadzenie do programowania asynchronicznego z wykorzystaniem obiektów Future i Isolate 86
    • Obiekty Future 86
    • Obiekty Isolate 89
  • Wprowadzenie do testów jednostkowych w jzyku Dart 91
    • Pakiet test Darta 92
    • Pisanie testów jednostkowych 92
  • Podsumowanie 94

Rozdzia 3. Wprowadzenie do Fluttera 95

  • Porównanie z innymi platformami do tworzenia aplikacji mobilnych 96
    • Problemy, które Flutter chce rozwiza 96
    • Rónice midzy istniejcymi frameworkami 97
  • Kompilacja Fluttera (Dart) 103
    • Kompilacja w fazie rozwoju oprogramowania 103
    • Kompilacja dla wersji release 103
    • Obsugiwane platformy 103
  • Renderowanie Fluttera 104
    • Technologie webowe 104
    • Frameworki i widety OEM 105
    • Flutter - renderowanie samodzielnie 106
  • Wprowadzenie do widetów 106
    • Kompatybilno 107
    • Niezmienno 107
    • Wszystko jest widetem 107
  • Hello Flutter 109
    • Plik pubspec 111
    • Uruchomienie wygenerowanego projektu 113
  • Podsumowanie 115

CZʦ II. INTERFEJS UYTKOWNIKA FLUTTERA - WSZYSTKO JEST WIDETEM 117

Rozdzia 4. Widety: tworzenie layoutów Fluttera 119

  • Widety stanowe i bezstanowe 119
    • Widety bezstanowe 120
    • Widety stanowe 121
    • Reprezentowanie widetów stanowych i bezstanowych za pomoc kodu 121
    • Widety dziedziczone 126
    • Waciwo key widetu 127
  • Widety wbudowane 128
    • Widety podstawowe 128
  • Wprowadzenie do wbudowanych widetów layoutu 133
    • Kontenery 133
    • Stylizacja i pozycjonowanie 134
    • Inne widety (gesty, animacje i transformacje) 134
  • Tworzenie interfejsu uytkownika za pomoc widetów (aplikacja do zarzdzania przysugami) 135
    • Ekrany aplikacji 135
    • Ekran gówny aplikacji 136
    • Ekran proby o przysug 144
  • Tworzenie niestandardowych widetów 147
  • Podsumowanie 149

Rozdzia 5. Obsuga danych wejciowych i gestów uytkownika 151

  • Obsuga gestów uytkownika 151
    • Wskaniki 152
    • Gesty 152
    • Gesty w widetach Material Design 157
  • Widety danych wejciowych 157
    • FormField i TextField 158
    • Form 160
  • Walidacja danych wejciowych (Form) 162
    • Walidacja danych uytkownika 162
  • Niestandardowa obsuga danych wejciowych i FormField 163
    • Tworzenie niestandardowej obsugi danych wejciowych 163
    • Przykad niestandardowego widetu danych wejciowych 163
  • czymy wszystko razem 167
    • Ekran przysug 167
    • Ekran proby o przysug 173
  • Podsumowanie 175

Rozdzia 6. Motyw i styl 177

  • Widety motywu 177
    • Widet Theme 178
    • Tworzenie motywu w praktyce 180
    • Klasa Platform 182
  • Material Design 183
    • Widet MaterialApp 184
    • Widet Scaffold 186
    • Motyw niestandardowy 187
  • iOS Cupertino 189
    • CupertinoApp 189
    • Cupertino w praktyce 190
  • Korzystanie z niestandardowych czcionek 191
    • Importowanie czcionek do projektu Fluttera 191
    • Zastpowanie domylnej czcionki w aplikacji 193
  • Dynamiczne style z MediaQuery i LayoutBuilder 193
    • LayoutBuilder 194
    • MediaQuery 196
    • Dodatkowe klasy responsywne 199
  • Podsumowanie 199

Rozdzia 7. Routing: nawigacja midzy ekranami 201

  • Omówienie widetu Navigator 201
    • Navigator 202
    • Overlay 202
    • Route 203
    • MaterialPageRoute i CupertinoPageRoute 203
    • Przykad 203
    • WidgetsApp 207
  • Trasy nazwane (named routes) 208
    • Obsuga tras nazwanych 208
    • Pobieranie wyników z Route 210
  • Przejcia midzy ekranami 212
    • PageRouteBuilder 212
  • Animacje Hero 214
    • Widet hero 214
    • Implementacja przej Hero 215
  • Podsumowanie 221

CZʦ III. TWORZENIE PROFESJONALNYCH APLIKACJI 223

Rozdzia 8. Wtyczki Firebase 225

  • Omówienie Firebase 225
    • Konfigurowanie Firebase 226
    • czenie aplikacji Fluttera z Firebase 229
  • Uwierzytelnianie Firebase 233
    • Wczanie usug uwierzytelniania w Firebase 233
    • Ekran uwierzytelniania 235
    • Logowanie za pomoc Firebase 236
  • Baza danych NoSQL z Cloud Firestore 241
    • Wczanie Cloud Firestore w Firebase 241
    • Cloud Firestore i Flutter 243
    • adowanie przysug z Firestore 243
    • Aktualizowanie przysug w Firebase 246
    • Zapis przysugi w Firebase 246
  • Cloud Storage z Firebase Storage 248
    • Wprowadzenie do Firebase Storage 248
    • Dodawanie zalenoci Flutter Storage 249
    • Przesyanie plików do Firebase 249
  • Reklamy z Firebase AdMob 252
    • Konto AdMob 252
    • Tworzenie konta AdMob 253
    • AdMob we Flutterze 255
    • Wywietlanie reklam we Flutterze 258
  • Uczenie maszynowe z wykorzystaniem Firebase ML 260
    • Dodanie zestawu uczenia maszynowego do Fluttera 260
    • Korzystanie z detektora etykiet we Flutterze 261
  • Podsumowanie 263

Rozdzia 9. Tworzenie wasnej wtyczki Fluttera 265

  • Tworzenie projektu pakietu/wtyczki 265
    • Pakiety Fluttera a pakiety Dart 266
    • Rozpoczynanie projektu pakietu Dart 266
    • Uruchamianie pakietu wtyczek Fluttera 268
  • Struktura projektu wtyczki 268
    • MethodChannel 269
    • Wdroenie wtyczki Androida 270
    • Implementacja wtyczki iOS 271
    • API Darta 272
    • Przykad pakietu wtyczek 272
    • Korzystanie z wtyczki 273
  • Dodanie dokumentacji do pakietu 274
    • Pliki dokumentacji 274
    • Dokumentacja biblioteki 274
    • Generowanie dokumentacji 275
  • Publikowanie pakietu 275
  • Zalecenia dotyczce tworzenia projektu wtyczki 276
  • Podsumowanie 276

Rozdzia 10. Dostp do funkcji urzdzenia z aplikacji Fluttera 279

  • Uruchomienie adresu URL z aplikacji 279
    • Wywietlanie linku 280
    • Uruchomienie adresu URL 282
  • Zarzdzanie uprawnieniami aplikacji 284
    • Zarzdzanie uprawnieniami we Flutterze 284
  • Importowanie kontaktu z telefonu 285
    • Importowanie kontaktu za pomoc contact_picker 286
    • Uprawnienia do kontaktu za pomoc permission_handler 288
  • Integracja aparatu w telefonie 289
    • Robienie zdj za pomoc image_picker 290
    • Uprawnienia do aparatu za pomoc permission_handler 291
  • Podsumowanie 292

Rozdzia 11. Widoki platformy oraz integracja mapy 295

  • Wywietlanie mapy 295
    • Widoki platformy 296
    • Tworzenie widetu widoku platformy 297
    • Pierwsze kroki z wtyczk google_maps_flutter 301
  • Dodawanie znaczników do mapy 308
    • Klasa Marker 308
    • Dodawanie znaczników w widecie GoogleMap 309
  • Dodawanie interakcji na mapie 311
    • Dynamiczne dodawanie znaczników 311
    • GoogleMapController 312
    • Pobieranie GoogleMapController 312
    • Animowanie kamery mapy do lokalizacji 312
  • Korzystanie z interfejsu API Google Places 313
    • Wczanie API Google Places 313
    • Pierwsze kroki z wtyczk google_maps_webservice 314
    • Uzyskiwanie adresu miejsca za pomoc wtyczki google_maps_webservice 314
  • Podsumowanie 316

CZʦ IV. ZAAWANSOWANY FLUTTER - ZASOBY DLA ZOONYCH APLIKACJI 319

Rozdzia 12. Testowanie, debugowanie i wdraanie 321

  • Testowanie we Flutterze - testy jednostkowe oraz widetów 321
    • Testy widetów 322
  • Debugowanie aplikacji Fluttera 324
    • Observatory 325
    • Dodatkowe funkcje debugowania 326
    • DevTools 327
  • Profilowanie aplikacji Fluttera 329
    • Profiler Observatory 329
    • Tryb profilowania 329
  • Sprawdzanie drzewa widetów Fluttera 331
    • Inspektor widetów 332
  • Przygotowywanie aplikacji do wdroenia 333
    • Tryb wydania (release mode) 334
    • Wydawanie aplikacji na Androida 334
  • Wydawanie aplikacji na iOS 339
    • App Store Connect 339
    • Xcode 340
  • Podsumowanie 341

Rozdzia 13. Poprawa komfortu uytkowania 343

  • Dostpno we Flutterze i dodawanie tumacze do aplikacji 343
    • Wsparcie Fluttera dla dostpnoci 344
    • Internacjonalizacja Fluttera 344
    • Dodawanie lokalizacji do aplikacji Fluttera 345
  • Komunikacja midzy kodem natywnym a Flutterem z wykorzystaniem kanaów platformy 351
    • Kana platformy 351
    • Kodeki wiadomoci 353
  • Tworzenie procesów pracujcych w tle 354
    • Funkcja Fluttera compute() 354
    • Przykad compute() 355
    • Proces pracujcy w tle 356
    • Inicjalizacja oblicze 357
  • Dodanie kodu specyficznego dla systemu Android w celu uruchomienia kodu Darta w tle 360
    • Klasa HandsOnBackgroundProcessPlugin 360
    • Klasa BackgroundProcessService 362
  • Dodanie kodu specyficznego dla systemu iOS w celu uruchomienia kodu Darta w tle 365
    • Klasa SwiftHandsOnBackgroundProcessPlugin 366
  • Podsumowanie 370

Rozdzia 14. Operacje graficzne na widetach 371

  • Transformacje widetów za pomoc klasy Transform 371
    • Widet Transform 372
  • Rodzaje transformacji 373
    • Obrót 373
    • Skalowanie 374
    • Translacja 375
    • Transformacje zoone 376
  • Stosowanie transformacji do widetów 377
    • Obracanie widetów 377
    • Skalowanie widetów 378
    • Translowanie widetów 378
    • Stosowanie wielu transformacji 379
  • Korzystanie z niestandardowych malarzy i elementów canvas 380
    • Klasa Canvas 380
    • Widet CustomPaint 382
    • Obiekt CustomPainter 383
    • Praktyczny przykad 384
    • Wariant wykresu radialnego 389
  • Podsumowanie 393

Rozdzia 15. Animacje 395

  • Wprowadzenie do animacji 395
    • Klasa Animation 395
  • Korzystanie z animacji 398
    • Animacja obrotu 398
    • Animacja skalowania 401
    • Animacja translacji 403
    • Wiele transformacji i niestandardowy Tween 404
  • Korzystanie z AnimatedBuilder 408
    • Klasa AnimatedBuilder 409
    • Powrót do naszej animacji 409
  • Korzystanie z AnimatedWidget 412
    • Klasa AnimatedWidget 412
    • Przepisanie animacji za pomoc AnimatedWidget 412
  • Podsumowanie 413

Dodaj do koszyka Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2021 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.