reklama - zainteresowany?

Flex 3.0. Tworzenie efektownych aplikacji - Helion

Flex 3.0. Tworzenie efektownych aplikacji
Autor: Juan Sanchez, Andy McIntosh
Tytuł oryginału: Creating Visual Experiences with Flex 3.0 (Developer's Library)
Tłumaczenie: Aleksander Lamża
ISBN: 83-246-2259-4
stron: 408, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2010-01-20
Księgarnia: Helion

Cena książki: 17,90 zł (poprzednio: 57,74 zł)
Oszczędzasz: 69% (-39,84 zł)

Dodaj do koszyka Flex 3.0. Tworzenie efektownych aplikacji

Tagi: FLEX

Zachwyć użytkowników nowym interfejsem!

  • Jak tworzyć dynamiczny układ graficzny?
  • Jak konstruować i obsługiwać "skórki"?
  • Jakie możliwości dają filtry?

Czy wiesz, na co w pierwszej kolejności zwracają uwagę przeciętni użytkownicy Twojej aplikacji? Jeżeli myślisz, że na jej możliwości, jesteś w niemałym błędzie! To interfejs użytkownika jest tym, co wywiera na nich największe wrażenie! Najważniejsze, aby właśnie ten element był estetyczny, ergonomiczny, dynamiczny oraz funkcjonalny! Musi być także szybki i wzbudzać zazdrość innych programistów. Flex to najlepsza odpowiedź na Twoje potrzeby. To niezwykłe narzędzie firmy Adobe pozwoli Ci na wygodne tworzenie aplikacji o dużych możliwościach i eleganckim wyglądzie.

Autorzy książki "Flex 3.0. Tworzenie efektownych aplikacji " skupiają swoje siły na przekazaniu Ci tajników projektowania atrakcyjnego interfejsu użytkownika. W trakcie lektury dowiesz się m. in., jak rozmieszczać komponenty, programować obsługę "skórek" czy zapewniać atrakcyjny wygląd rozmaitym elementom interfejsu. Dowiesz się także, jak dobrać właściwy krój i rozmiar czcionek oraz wykorzystać dostępne efekty wizualne. W IV części książki znajdziesz zbiór ćwiczeń wraz z rozwiązaniami — dzięki nim ugruntujesz i poszerzysz swoją wiedzę. Jeżeli chcesz zachwycić użytkowników Twojej aplikacji nowym interfejsem, to idealna lektura dla Ciebie!

  • Podstawy Adobe Flex oraz Adobe AIR
  • Tworzenie dynamicznego układu graficznego
  • Wykorzystanie arkuszy stylów
  • Tworzenie "skórek" — rozwiązania programowe oraz graficzne
  • Dostosowanie komponentów wizualnych do Twoich potrzeb
  • Dobór odpowiednich krojów i rozmiarów czcionek
  • Zastosowanie filtrów
  • Wykorzystanie efektów i przejść
  • Integracja z Flashem
  • Ćwiczenia praktyczne (m.in. tworzenie "skórek", okno czatu, arkusze stylów)

Opanuj możliwości Adobe Flex w zakresie
tworzenia atrakcyjnego interfejsu użytkownika!

Dodaj do koszyka Flex 3.0. Tworzenie efektownych aplikacji

 

Osoby które kupowały "Flex 3.0. Tworzenie efektownych aplikacji", wybierały także:

  • Hello! Flex 4
  • Android na tablecie. Receptury
  • Hello! Flex 4
  • Android Poradnik programisty. 93 przepisy tworzenia dobrych aplikacji

Dodaj do koszyka Flex 3.0. Tworzenie efektownych aplikacji

Spis treści

Flex 3.0. Tworzenie efektownych aplikacji -- spis treści

Przedmowa (15)

Słowo wstępne (17)

Podziękowania (21)

O autorach (21)

Część I: Wprowadzenie (23)

1. Bogate aplikacje internetowe (25)

  • Odbiorcy (26)
  • Zawartość (26)
  • Reakcje na działania użytkowników (28)
  • Prezentacja (29)
    • Kolor (29)
    • Ruch (30)
    • Typografia (30)
    • Ikonografia (31)
    • Warstwy i głębia (32)
    • Elementy zewnętrzne (33)
  • Podsumowanie (34)

2. Adobe Flex i AIR (35)

  • Framework Flex 3.0 (36)
    • Dynamiczny układ graficzny (36)
    • Rozbudowa wizualnych komponentów (36)
    • Własny wygląd (36)
    • Potęga ruchu (37)
  • Budowanie aplikacji we Fleksie (38)
    • Flex 3 SDK i kompilator MXML-a (38)
    • Pakiet Adobe Creative Suite (39)
    • Dystrybuowanie fleksowych aplikacji (39)
  • Podsumowanie (40)

Część II: Framework Flex 3 (41)

3. Dynamiczny układ graficzny (43)

  • Wprowadzenie do układów graficznych we Fleksie (44)
  • Automatyczne rozmieszczanie (45)
    • Układ liniowy (45)
    • Układ wielowymiarowy (46)
    • Wypełnienie i luki (46)
    • Wykluczanie komponentów z układu automatycznego (47)
    • Korzystanie z kontrolki Spacer (47)
  • Rozmieszczanie bezwzględne (47)
    • Określanie położenia komponentu jako współrzędnych kartezjańskich (48)
    • Określanie położenia komponentu za pomocą układu z wymuszeniami (49)
  • Zmiana rozmiaru komponentów (51)
    • Określanie rozmiaru w pikselach (52)
    • Określanie rozmiaru w procentach (52)
    • Przekazanie zadania określania rozmiaru komponentom (53)
    • Jak wymuszenia położenia wpływają na rozmiar? (53)
  • Korzystanie z przewijania (54)
  • Podsumowanie (57)

4. Style (59)

  • Wprowadzenie do właściwości stylów (59)
    • Dziedziczenie (60)
    • Typy danych i formaty (61)
  • Umieszczanie stylów bezpośrednio w kodzie (61)
  • Stosowanie stylów za pomocą CSS (63)
    • Lokalne i zewnętrzne arkusze stylów (63)
    • Selektory CSS (64)
    • Różnice między CSS we Fleksie i języku HTML (65)
  • Pierwszeństwo stosowania stylów (66)
  • Praca ze stylami w języku ActionScript (70)
    • Tworzenie widżetów ze stylami (71)
    • Wykorzystanie klasy StyleManager (72)
  • Definiowanie stylów w widoku Design (73)
  • Widok Design dla CSS (76)
  • Motywy (77)
  • Podsumowanie (78)

5. Skórki - rozwiązania graficzne (79)

  • Różnice między grafiką bitmapową a wektorową (81)
  • Osadzanie grafiki we Fleksie 3 (83)
  • Stosowanie 9-polowej siatki skalowania (84)
    • Ustawianie 9-polowej siatki (85)
  • Konwencje nazewnicze w procesie importowania skórek (87)
    • Główne zasady (87)
    • Nazywanie selektorów klas (88)
    • Nazywanie komponentów składowych (88)
  • Korzystanie z kreatora importowania skórek (90)
  • Praca ze skórkami w widoku projektu arkusza CSS (92)
  • Szablony skórek (93)
  • Łączenie narzędzi (94)
  • Podsumowanie (95)

6. Skórki - rozwiązania programowe (97)

  • Wprowadzenie do funkcji rysujących (98)
    • Wyjaśnienie sposobu rysowania obrysów (98)
  • Tworzenie skórki programowej (99)
    • Wybór klasy bazowej (100)
    • Implementowanie interfejsów (101)
    • Przesłanianie metod (102)
  • Miary w skórkach programowych (104)
  • Podsumowanie (105)

7. Komponenty list i nawigacji (107)

  • Komponenty list (108)
    • Komponenty List, HorizontalList oraz TileList (109)
    • Komponent Tree (110)
    • Komponent DataGrid (110)
    • Komponent Menu (111)
  • Elementy renderujące i edycyjne (111)
    • Stosowanie elementów renderujących lub edycyjnych typu drop-in (112)
    • Wplatanie elementów renderujących lub edycyjnych (113)
    • Tworzenie elementu renderującego jako osobnego komponentu (114)
    • Tworzenie elementu renderującego dla komponentów Tree i Menu (115)
  • Kontrolki nawigacyjne (115)
    • Kontrolka ButtonBar (118)
    • Kontrolka ToggleButtonBar (118)
    • Kontrolka TabBar (118)
    • Kontrolka LinkBar (119)
  • Kontenery nawigacyjne (119)
  • Określanie etykiet i ikon (122)
  • Wykorzystanie komponentów list w nawigacji (122)
  • Podsumowanie (123)

8. Wskazówki i kursory (125)

  • Nauka na przykładzie (126)
  • Ikony (127)
    • Wstawianie ikon (127)
    • Ustalanie położenia ikon (128)
  • Ramka aktywnej kontrolki (129)
  • Podpowiedzi (131)
    • Tworzenie podpowiedzi (131)
    • Podpowiedzi związane z błędami (132)
    • Podpowiedzi związane z danymi (133)
    • Podpowiedzi związane z paskiem przewijania (135)
    • Modyfikowanie stylów i skórek podpowiedzi (136)
  • Korzystanie z klasy ToolTipManager (137)
    • Programistyczne tworzenie podpowiedzi (137)
    • Dostosowanie zależności czasowych i ruchu podpowiedzi (138)
  • Kursory (140)
    • Klasa CursorManager (141)
  • Podsumowanie (142)

9. Czcionki i tekst (143)

  • Zwróć uwagę na tekst (143)
  • Stosowanie czcionek w aplikacji (144)
    • Czcionki urządzenia (145)
    • Czcionki systemowe (145)
  • Osadzanie czcionek (146)
    • Osadzanie lokalnej czcionki (146)
    • Osadzanie pliku czcionki TTF lub OTF (147)
  • Korzystanie z czcionek osadzonych w pliku SWF (147)
  • Zaawansowane ustawienia antyaliasingu (148)
  • Wyznaczenie zakresu znaków do osadzenia (148)
    • Zakres osadzanych znaków w deklaracji @font-face (149)
    • Zakres osadzanych znaków we Flashu (149)
  • Praca z czcionkami w widoku projektowania CSS (150)
  • Dbanie o jednolity wygląd tekstu (151)
  • Praca z tekstem (152)
    • Rozmieszczanie tekstu (152)
  • Tekst formatowany znacznikami HTML (152)
    • Przypisywanie tekstu formatowanego znacznikami HTML (153)
    • Formatowanie za pomocą znaczników HTML (154)
    • Arkusze stylów w HTML (156)
  • Podsumowanie (157)

10. Filtry i mieszanie kolorów (159)

  • Filtry (159)
  • Praca z filtrami (160)
  • Właściwości filtrów (162)
  • Stosowanie filtrów (163)
    • Korzystanie ze znaczników filtrów (164)
    • Korzystanie z tablicy filtrów (165)
    • Stosowanie filtrów za pomocą języka ActionScript (166)
  • Tryby mieszania kolorów (166)
    • Stosowanie mieszania kolorów (168)
  • Podsumowanie (169)

11. Efekty i przejścia (171)

  • Korzystanie z efektów i przejść (171)
    • Rozważne używanie efektów (172)
    • Przykłady wzięte z życia (173)
  • Efekty (174)
  • Stosowanie efektów (175)
    • Określanie docelowych komponentów (177)
    • Wyzwalanie efektu (177)
    • Zdarzenia rozpoczynające i kończące efekt (178)
    • Dostosowywanie efektu (179)
    • Ustalanie czasu trwania efektu i liczby powtórzeń (179)
    • Kontrola odtwarzania (180)
  • Efekty złożone (180)
  • Funkcje dynamiki (182)
    • Korzystanie z funkcji dynamiki (183)
    • Tworzenie własnej funkcji dynamiki (184)
    • Wykorzystywanie własnej funkcji dynamiki (185)
  • Wielokrotne wykorzystywanie efektów (186)
  • Efekty powiązane z danymi (186)
  • Domyślne efekty powiązane z danymi (187)
    • Uruchamianie efektów powiązanych z danymi (187)
    • Korzystanie z domyślnego efektu powiązanego z danymi (187)
  • Własne efekty powiązane z danymi (188)
    • Tworzenie własnego efektu powiązanego z danymi (189)
    • Efekty akcji (189)
    • Właściwości filtrów (189)
  • Inne możliwości animacji automatycznej (191)
    • Tweener (191)
    • Boostworthy AS3 Animation System (192)
    • KitchenSync (192)
  • Przejścia (192)
  • Stany widoku (193)
    • Tworzenie stanu widoku (194)
    • Przesłonięte klasy (195)
  • Dodawanie przejść (195)
    • Tworzenie przejścia (196)
    • Przesłanianie akcji (198)
    • Przejścia i układ graficzny (199)
  • Podsumowanie (200)

Część III: Nie tylko Flex (201)

12. Integracja Flasha z Fleksem (203)

  • Dodatek Flex Component Kit (203)
    • Praca z etykietami klatek (204)
    • Wyznaczanie granic (205)
    • Tworzenie komponentów od podstaw (206)
  • Pliki XML z animacjami (206)
  • Podsumowanie (207)

13. Personalizacja aplikacji AIR (209)

  • Przygotowanie prostego projektu (210)
  • Zmiana ramki okna (211)
    • Personalizowanie fleksowej ramki okna (212)
    • Własna ramka okna (214)
  • Własne ikony aplikacji (214)
  • Podsumowanie (216)

Część IV: Ćwiczenia (217)

4.1. Ładowanie arkusza stylów w czasie działania aplikacji (219)

  • Podsumowanie (222)

5.1. Tworzenie skórek we Flashu (223)

  • Od czego zacząć? (224)
  • Tworzenie grafiki (224)
  • Konwertowanie grafiki na symbole (227)
  • Ustawianie siatki 9-polowego skalowania (228)
  • Umieszczanie we Fleksie elementów graficznych z Flasha (229)
  • Efekty pracy (232)
  • Możliwości rozwijania przykładu (232)
  • Korzystanie z grafiki bitmapowej we Flashu (233)
  • Szablony skórek we Flashu (234)
  • Podsumowanie (234)

5.2. Tworzenie skórek w Illustratorze (235)

  • Od czego zacząć? (236)
  • Tworzenie grafiki (236)
  • Importowanie grafiki skórki do Fleksa (240)
    • Ostateczny efekt (242)
  • Dalsze możliwości rozbudowy (243)
    • Tworzenie innych zasobów (243)
  • Korzystanie z szablonów skórek (243)
  • Podsumowanie (244)

5.3. Tworzenie skórek w Fireworksie (245)

  • Od czego zacząć? (246)
  • Tworzenie grafiki (246)
  • Przenoszenie skórek do Fleksa (249)
  • Ostateczny efekt (253)
  • Możliwości rozbudowy ćwiczenia (254)
    • Tworzenie innych zasobów (254)
  • Korzystanie z szablonów skórek (254)
  • Podsumowanie (255)

5.4. Tworzenie skórek w Photoshopie (257)

  • Od czego zacząć? (258)
  • Tworzenie grafiki (258)
  • Importowanie grafiki skórki do Fleksa (261)
  • Ostateczny efekt (266)
  • Możliwości rozbudowy ćwiczenia (266)
    • Tworzenie innych zasobów (267)
  • Korzystanie z szablonów skórek (267)
  • Podsumowanie (268)

6.1. Tworzenie skórek programowych (269)

  • Przygotowanie aplikacji testowej (270)
  • Tworzenie klasy skórki (271)
  • Nakładanie skórki na przyciski (272)
  • Rysowanie grafiki (273)
    • Przesłanianie metody updateDisplayList (273)
    • Rysowanie krawędzi (274)
    • Rysowanie wypełnienia przycisku dla poszczególnych stanów (277)
  • Stosowanie stylów (280)
  • Ostateczny efekt (281)
  • Możliwości rozbudowania przykładu (281)
  • Podsumowanie (283)

7.1. Tworzenie okna czatu z wykorzystaniem komponentu List (285)

  • Od czego zacząć? (285)
  • Testowanie aplikacji (288)
  • Podsumowanie (292)

7.2. Tworzenie galerii fotografii z wykorzystaniem komponentu TileList (293)

  • Podsumowanie (300)

9.1. Osadzanie czcionki w pliku SWF za pomocą Flasha (301)

  • Podsumowanie (302)

9.2. Umieszczanie czcionek z CSS w pliku SWF (303)

  • Podsumowanie (305)

9.3. Tworzenie arkusza stylów dla tekstu HTML (307)

  • Podsumowanie (310)

11.1. Stosowanie własnych efektów (311)

  • Podsumowanie (313)

11.2. Tworzenie przejść między stanami (315)

  • Podsumowanie (324)

12.1. Tworzenie skórek za pomocą narzędzia Flex Component Kit (325)

  • Tworzenie struktury skórki (326)
  • Tworzenie elementów graficznych skórki (328)
  • Tworzenie przejść (330)
  • Ustawianie siatki 9-polowego skalowania (333)
  • Przenoszenie skórki do Fleksa (333)
  • Ostateczny efekt (337)
  • Tworzenie innych elementów (338)
  • Podsumowanie (338)

12.2. Korzystanie z szablonów skórek Flasha (339)

  • Podsumowanie (340)

12.3. Tworzenie kontenerów za pomocą narzędzia Flex Component Kit (341)

  • Tworzenie prostego kontenera we Flashu (341)
  • Umieszczanie kontenera we Fleksie (343)
  • Podsumowanie (345)

12.4. Korzystanie z plików XML ruchu (347)

  • Prace we Flex Builderze (351)
  • Podsumowanie (353)

Część V: Dodatki (355)

A: Diagramy stylów i skórek (357)

B: Ściąga z filtrów (377)

C: Przydatne zasoby i materiały (381)

  • Projektowanie interfejsu użytkownika (381)
  • Skórki i motywy dla Fleksa (381)
  • Narzędzie Flex Component Kit (382)
  • Aplikacje demonstracyjne (382)
  • Społeczności związane z komponentami Fleksa (383)
  • Biblioteki i frameworki dla Fleksa (383)
  • Dokumentacja (384)
  • Pobieranie aplikacji i dodatków (384)
  • Społeczności (385)
  • Blogi na temat Fleksa (385)
  • Inne blogi (386)
  • Prezentacje rozwiązań fleksowych i AIR (387)
  • Zbiory ikon (388)
  • Zbiory czcionek (389)
  • Zbiory grafiki (389)

Skorowidz (391)

Dodaj do koszyka Flex 3.0. Tworzenie efektownych aplikacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.