Flash MX 2004. Tworzenie gier - Helion
ISBN: 83-7361-451-6
stron: 124, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-06-23
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,90 zł
Wszyscy wiedzą, że Flash jest doskonałym narzędziem do tworzenia serwisów WWW i prezentacji multimedialnych. Jednak na tym jego możliwości się nie kończą. Chcesz się przekonać, co jeszcze można zrobić za pomocą Flasha? Połącz pracę z rozrywką i stwórz własną grę! Opracuj scenariusz, zaprojektuj plansze oraz obiekty i napisz kod. Nie musisz wcale opanowywać skomplikowanych środowisk programistycznych i rozbudowanych aplikacji graficznych. Jedyne, czego potrzebujesz, to Flash MX 2004 i pomysł. Wkrótce przekonasz się, że stworzenie gry we Flashu leży w zasięgu Twoich możliwości.
W książce "Flash MX 2004. Tworzenie gier" znajdziesz informacje niezbędne do stworzenia prostej gry. Nauczysz się korzystać z narzędzi rysunkowych i animacyjnych, poznasz język ActionScript, dowiesz się, jak przypisywać dźwięki do klatek i zdarzeń, a także wraz z autorem stworzysz kilka gier. Przeczytasz o:- Narzędziach z panelu Tools
- Klatkach, warstwach, scenach i symbolach
- Animacji i akcjach
- Tworzeniu przycisków
- Obsłudze myszy i klawiatury
- Tworzeniu kodu w języku ActionScript
- Korzystaniu z dźwięku
- Głównych elementach każdej gry komputerowej
Podobno tworzenie gier jest lepszÄ… zabawÄ… od grania w nie.
Przekonaj siÄ™ o tym.
Osoby które kupowały "Flash MX 2004. Tworzenie gier", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 129,00 zł, (64,50 zł -50%)
- ActionScript 3.0. Biblia 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
Spis treści
Flash MX 2004. Tworzenie gier -- spis treści
Rozdział 1. Rysowanie (7)
- 1.1. Grafika we Flashu (7)
- Panel Tools (7)
- Kilka uwag (9)
- Gradienty (10)
- 1.2. Operowanie scenami, warstwami i ujęciami (11)
- Ujęcia (11)
- Warstwy (13)
- Tworzenie maski (14)
- Sceny (15)
- 1.3. Symbole (15)
- Tworzenie symboli (15)
- Edycja symbolu (16)
- Symbol i jego klony (18)
- Obiekty typu Graphic (19)
- Grupy (19)
Rozdział 2. Animacja (21)
- 2.1. Tweening (21)
- 2.2. Kontrolowanie filmu za pomocÄ… akcji (23)
- Okno Actions (23)
- Akcje sterujÄ…ce filmem (24)
- Przykład użycia akcji (24)
Rozdział 3. Odbieranie danych od użytkownika (29)
- 3.1. Przyciski (29)
- Listwa czasowa przycisku (29)
- Zdarzenia (30)
- Przykład użycia przycisków (31)
- 3.2. Pola tekstowe (35)
- 3.3. Mysz i klawiatura (37)
- Właściwości _xmouse i _ymouse (37)
- Obiekt Mouse (37)
- Obiekt Key (38)
Rozdział 4. Movie Clip (39)
- 4.1. Ścieżki dostępu (39)
- Identyfikator (39)
- Ścieżki dostępu (40)
- 4.2. Właściwości (42)
- Dostępne właściwości (42)
- Odwołania do właściwości (43)
- 4.3. Zdarzenia (44)
- 4.4. Operowanie obiektami w ActionScript (45)
- Przykład użycia właściwości (45)
- Dynamiczne kopiowanie obiektów (47)
Rozdział 5. Budowa kodu ActionScript (49)
- 5.1. Zmienne i podstawowe operatory (49)
- Zmienne (49)
- Nazwy zmiennych (50)
- Typy danych (50)
- Operator "=" (51)
- Operatory arytmetyczne (51)
- 5.2. Instrukcja warunkowa (52)
- Przykład użycia akcji if (55)
- 5.3. Tablice (58)
- 5.4. Pętle (59)
- Pętla for (59)
- Pętla while (60)
- Pętla do while (60)
- 5.5. Funkcje (60)
Rozdział 6. Dźwięki (63)
- 6.1. Przypisanie dźwięku do ujęcia (63)
- 6.2. Obiekt Sound (64)
Rozdział 7. Samolot (67)
- 7.1. Założenia gry (67)
- 7.2. Ogólne ustawienia sceny (68)
- 7.3. Stworzenie tras (69)
- 7.4. Samolot (71)
- 7.5. Zatrzymanie gry (72)
- 7.6. Ruch (72)
- 7.7. Udoskonalenia (78)
Rozdział 8. Skaczące żaby (79)
- 8.1. Założenia (79)
- 8.2. Ogólne ustawienia sceny (80)
- 8.3. Tworzenie planszy (80)
- 8.4. Punktacja (81)
- 8.5. Postacie (83)
- 8.6. Ruch (85)
- 8.7. Interakcje żab (88)
- 8.8. Efekt czÄ…steczkowy - krew (90)
Rozdział 9. Bitwa w kosmosie (93)
- 9.1. Założenia (93)
- 9.2. Ogólne ustawienia sceny (94)
- 9.3. Tworzenie menu (95)
- 9.4. Gra (97)
- 9.5. Obiekty (102)
- 9.6. Amunicja (110)
Skorowidz (119)