reklama - zainteresowany?

Flash MX 2004. Tworzenie gier - Helion

Flash MX 2004. Tworzenie gier
Autor: Krzysztof Pasek
ISBN: 83-7361-451-6
stron: 124, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-06-23
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,90 zł

Dodaj do koszyka Flash MX 2004. Tworzenie gier

Tagi: Flash/ActionScript | Programowanie gier

Wszyscy wiedzą, że Flash jest doskonałym narzędziem do tworzenia serwisów WWW i prezentacji multimedialnych. Jednak na tym jego możliwości się nie kończą. Chcesz się przekonać, co jeszcze można zrobić za pomocą Flasha? Połącz pracę z rozrywką i stwórz własną grę! Opracuj scenariusz, zaprojektuj plansze oraz obiekty i napisz kod. Nie musisz wcale opanowywać skomplikowanych środowisk programistycznych i rozbudowanych aplikacji graficznych. Jedyne, czego potrzebujesz, to Flash MX 2004 i pomysł. Wkrótce przekonasz się, że stworzenie gry we Flashu leży w zasięgu Twoich możliwości.

W książce "Flash MX 2004. Tworzenie gier" znajdziesz informacje niezbędne do stworzenia prostej gry. Nauczysz się korzystać z narzędzi rysunkowych i animacyjnych, poznasz język ActionScript, dowiesz się, jak przypisywać dźwięki do klatek i zdarzeń, a także wraz z autorem stworzysz kilka gier. Przeczytasz o:
  • NarzÄ™dziach z panelu Tools
  • Klatkach, warstwach, scenach i symbolach
  • Animacji i akcjach
  • Tworzeniu przycisków
  • ObsÅ‚udze myszy i klawiatury
  • Tworzeniu kodu w jÄ™zyku ActionScript
  • Korzystaniu z dźwiÄ™ku
  • Głównych elementach każdej gry komputerowej

Podobno tworzenie gier jest lepszÄ… zabawÄ… od grania w nie.
Przekonaj siÄ™ o tym.

Dodaj do koszyka Flash MX 2004. Tworzenie gier

 

Osoby które kupowały "Flash MX 2004. Tworzenie gier", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
  • ActionScript 3.0. Biblia

Dodaj do koszyka Flash MX 2004. Tworzenie gier

Spis treści

Flash MX 2004. Tworzenie gier -- spis treści

Rozdział 1. Rysowanie (7)

  • 1.1. Grafika we Flashu (7)
    • Panel Tools (7)
    • Kilka uwag (9)
    • Gradienty (10)
  • 1.2. Operowanie scenami, warstwami i ujÄ™ciami (11)
    • UjÄ™cia (11)
    • Warstwy (13)
    • Tworzenie maski (14)
    • Sceny (15)
  • 1.3. Symbole (15)
    • Tworzenie symboli (15)
    • Edycja symbolu (16)
    • Symbol i jego klony (18)
    • Obiekty typu Graphic (19)
    • Grupy (19)

Rozdział 2. Animacja (21)

  • 2.1. Tweening (21)
  • 2.2. Kontrolowanie filmu za pomocÄ… akcji (23)
    • Okno Actions (23)
    • Akcje sterujÄ…ce filmem (24)
    • PrzykÅ‚ad użycia akcji (24)

Rozdział 3. Odbieranie danych od użytkownika (29)

  • 3.1. Przyciski (29)
    • Listwa czasowa przycisku (29)
    • Zdarzenia (30)
    • PrzykÅ‚ad użycia przycisków (31)
  • 3.2. Pola tekstowe (35)
  • 3.3. Mysz i klawiatura (37)
    • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci _xmouse i _ymouse (37)
    • Obiekt Mouse (37)
    • Obiekt Key (38)

Rozdział 4. Movie Clip (39)

  • 4.1. Åšcieżki dostÄ™pu (39)
    • Identyfikator (39)
    • Åšcieżki dostÄ™pu (40)
  • 4.2. WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (42)
    • DostÄ™pne wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (42)
    • OdwoÅ‚ania do wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (43)
  • 4.3. Zdarzenia (44)
  • 4.4. Operowanie obiektami w ActionScript (45)
    • PrzykÅ‚ad użycia wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (45)
    • Dynamiczne kopiowanie obiektów (47)

Rozdział 5. Budowa kodu ActionScript (49)

  • 5.1. Zmienne i podstawowe operatory (49)
    • Zmienne (49)
    • Nazwy zmiennych (50)
    • Typy danych (50)
    • Operator "=" (51)
    • Operatory arytmetyczne (51)
  • 5.2. Instrukcja warunkowa (52)
    • PrzykÅ‚ad użycia akcji if (55)
  • 5.3. Tablice (58)
  • 5.4. PÄ™tle (59)
    • PÄ™tla for (59)
    • PÄ™tla while (60)
    • PÄ™tla do while (60)
  • 5.5. Funkcje (60)

Rozdział 6. Dźwięki (63)

  • 6.1. Przypisanie dźwiÄ™ku do ujÄ™cia (63)
  • 6.2. Obiekt Sound (64)

Rozdział 7. Samolot (67)

  • 7.1. ZaÅ‚ożenia gry (67)
  • 7.2. Ogólne ustawienia sceny (68)
  • 7.3. Stworzenie tras (69)
  • 7.4. Samolot (71)
  • 7.5. Zatrzymanie gry (72)
  • 7.6. Ruch (72)
  • 7.7. Udoskonalenia (78)

Rozdział 8. Skaczące żaby (79)

  • 8.1. ZaÅ‚ożenia (79)
  • 8.2. Ogólne ustawienia sceny (80)
  • 8.3. Tworzenie planszy (80)
  • 8.4. Punktacja (81)
  • 8.5. Postacie (83)
  • 8.6. Ruch (85)
  • 8.7. Interakcje żab (88)
  • 8.8. Efekt czÄ…steczkowy - krew (90)

Rozdział 9. Bitwa w kosmosie (93)

  • 9.1. ZaÅ‚ożenia (93)
  • 9.2. Ogólne ustawienia sceny (94)
  • 9.3. Tworzenie menu (95)
  • 9.4. Gra (97)
  • 9.5. Obiekty (102)
  • 9.6. Amunicja (110)

Skorowidz (119)

Dodaj do koszyka Flash MX 2004. Tworzenie gier

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.