reklama - zainteresowany?

Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik - Helion

Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik
ebook
Autor: Chris Grover, E. A. Vander Veer
Tytuł oryginału: Flash CS3: The Missing Manual
Tłumaczenie: Łukasz Schmidt
ISBN: 978-83-246-6040-7
stron: 584, Format: ebook
Data wydania: 2012-12-05
Księgarnia: Helion

Cena książki: 42,35 zł (poprzednio: 75,63 zł)
Oszczędzasz: 44% (-33,28 zł)

Dodaj do koszyka Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik

Tagi: Flash/ActionScript

Programu Flash nie trzeba chyba już nikomu przedstawiać. Znana od wielu lat aplikacja do tworzenia wektorowych animacji ewoluowała do postaci prawdziwego multimedialnego kombajnu wykorzystywanego do budowania witryn i aplikacji internetowych oraz prezentacji. Możliwości Flasha pozwalają nie tylko na tworzenie elementów graficznych i animacji, ale także na obróbkę cyfrowego dźwięku i wideo, a wbudowany obiektowy język programowania ActionScript daje twórcy niemal nieograniczoną kontrolę nad wszystkimi elementami prezentacji. Efekty pracy projektantów korzystających z Flasha wzbudzają podziw i wyznaczają nowe standardy na rynku interaktywnych witryn WWW.

Książka "Flash CS3/CS3 PL Professional" to podręcznik, który wprowadzi Cię w arkana tej niesamowitej aplikacji. Czytając go poznasz możliwości Flasha - nie tylko te już opisywane, ale także te, których omówienia ciężko znaleźć w jakichkolwiek źródłach. Dowiesz się, jak tworzyć elementy graficzne, modyfikować ich atrybuty i animować je różnymi sposobami. Nauczysz się korzystać z języka ActionScript i komponentów, testować prezentacje oraz wykrywać i usuwać błędy. Przeczytasz także o publikowaniu gotowych filmów na stronach WWW oraz eksportowaniu ich do plików w innych formatach.

  • Interfejs użytkownika, menu i palety
  • Praca z plikami
  • Tworzenie prostych obiektów graficznych
  • Modyfikowanie atrybutów obiektów
  • Klatki i warstwy
  • Korzystanie z symboli i szablonów
  • Elementy interaktywne
  • Stosowanie komponentów
  • Testowanie prezentacji
  • Optymalizacja i publikowanie filmów

Poznaj Flasha i zrealizuj swoje pomysły na fantastyczną animowaną witrynę WWW.

Dodaj do koszyka Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik

 

Osoby które kupowały "Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
  • ActionScript 3.0. Biblia

Dodaj do koszyka Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik

Spis treści

Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik eBook -- spis treści

Nieoficjalna czołówka (9)

Wprowadzenie (13)

Część I Tworzenie animacji Flasha (27)

Rozdział 1. Poruszanie się we Flashu (29)

  • Uruchamianie Flasha (30)
  • Pulpit Flasha (32)
    • Pasek menu (33)
    • Stół montażowy (34)
  • Paski narzędzi (35)
  • Panele (37)
    • Panel Narzędzia (Tools) (39)
    • Panel Dostępność (Accessibility) (41)
    • Panele Operacje (Actions) oraz Debuger ActionScript (ActionScript Debugger) (41)
    • Panel Wyrównaj (Align) (42)
    • Panel Zachowania (Behaviors) (42)
    • Panele Kolor (Color Mixer) oraz Próbki (Color Swatches) (44)
    • Wspólne biblioteki (Common Libraries) (44)
    • Panele Komponenty (Components) oraz Inspektor komponentów (Component Inspector) (45)
    • Panel Historia (History) (45)
    • Panel Informacje (Info) (46)
    • Panel Biblioteka (Library) (47)
    • Panel Eksplorator filmu (Movie Explorer) (47)
    • Panel Wyjście (Output) (48)
    • Panele Właściwości (Properties), Filtry (Filters) oraz Parametry (Parameters) (49)
    • Panel Scena (Scene) (50)
    • Panel Przekształć (Transform) (51)
  • Oś czasu (51)
  • Jazda próbna z Flashem CS3 (52)
  • Otwieranie pliku Flasha (52)
    • Zapoznanie się z Inspektorem właściwości (Property inspector) (53)
    • Zmienianie wymiarów stołu montażowego (54)
    • Powiększanie i zmniejszanie widoku (54)
    • Odtwarzanie animacji (56)
    • Zapisywanie pliku (56)

Rozdział 2. Tworzenie prostych rysunków (61)

  • Opłaca się planować (61)
    • Tworzenie scenariusza (62)
    • Pięć pytań - lepsze wyniki (62)
  • Przygotowanie do rysowania (64)
    • Dostosowywanie stołu montażowego (65)
    • Zmiana trybu rysowania (71)
    • Zaznaczanie obiektów na stole montażowym (74)
    • Najważniejsze pojęcia związane z rysunkami (77)
  • Tworzenie wyjątkowych prac (78)
    • Rysowanie i malowanie za pomocą narzędzi cyfrowych (78)
    • Wyrównywanie obiektów za pomocą narzędzi wyrównania (89)
    • Wymazywanie pomyłek za pomocą narzędzia Gumka (Eraser) (91)
  • Kopiowanie i wklejanie narysowanych obiektów (95)
  • Dodawanie kolorów (96)
    • Zmiana koloru obrysu (97)
    • Zmiana koloru wypełnienia (101)

Rozdział 3. Animowanie rysunków (105)

  • Animacje poklatkowe (106)
    • Klatki i klatki kluczowe (106)
    • Tworzenie animacji poklatkowej (107)
    • Testowanie animacji poklatkowych (111)
    • Edytowanie animacji poklatkowej (112)
  • Dodawanie warstw do animacji (116)
    • Tworzenie warstw (116)
  • Animowanie automatyczne (animowanie klatek pośrednich) (117)
    • Automatyczne animacje kształtu (płynne przechodzenie kształtów) (118)
    • Opcja Punkty zmiany kształtu (Shape Hints) (122)
    • Automatyczne animacje ruchu (125)

Część II Zaawansowane techniki rysunku i animacji (137)

Rozdział 4. Organizowanie klatek i warstw (139)

  • Praca z klatkami (139)
    • Kopiowanie i wklejanie klatek (139)
    • Przesuwanie klatek (klatek kluczowych) (142)
    • Edytowanie wielu klatek (143)
  • Dodawanie zawartości do wielu warstw (146)
  • Wyświetlanie warstw (152)
    • Pokazywanie i ukrywanie warstw (152)
  • Praca z warstwami (154)
    • Zmiana nazwy warstw (154)
    • Kopiowanie i wklejanie warstwy (158)
    • Zmiana kolejności ułożenia warstw (przesuwanie warstw) (158)
    • Usuwanie warstw (158)
    • Blokowanie i odblokowanie warstw (160)
  • Organizowanie warstw (161)
    • Tryb widoku konturów (161)
    • Organizowanie warstw za pomocą folderów warstw (163)

Rozdział 5. Zaawansowane techniki rysowania i nadawania kolorów (165)

  • Zaznaczanie elementów graficznych (165)
    • Narzędzie Zaznaczanie (Selection) (167)
    • Narzędzie Podzaznaczanie (Subselection) (173)
    • Narzędzie Lasso (175)
  • Modyfikowanie elementów graficznych (180)
    • Modyfikowanie właściwości obiektów (180)
    • Przesuwanie, wycinanie, wklejanie i kopiowanie (181)
    • Przekształcanie obiektów (skalowanie, obracanie, pochylanie i zniekształcanie) (183)
    • Układanie obiektów w pionie (190)
    • Konwertowanie linii na wypełnienia (194)
    • Wyrównywanie obiektów (196)
  • Dodawanie tekstu do rysunku (200)
  • Zaawansowane kolory i wypełnienia (204)
    • Podstawy teorii kolorów (204)
    • RGB i HSB (205)
  • Tworzenie własnych kolorów (206)
  • Zapisywanie próbek kolorów (209)
    • Użycie obrazu jako "koloru" wypełnienia (210)
    • Stosowanie gradientów (212)
  • Importowanie własnej palety kolorów (216)
  • Kopiowanie koloru za pomocą narzędzia Kroplomierz (Eyedropper) (218)

Rozdział 6. Dodawanie efektów specjalnych (223)

  • Wbudowane efekty osi czasu (224)
    • Duplikat rozmieszczony (Distributed Duplicate) (224)
    • Rozmycie (Blur) (228)
    • Rozszerz (Expand) (231)
    • Eksplozja (Explode) (233)
    • Przekształć (Transform) - automatyczna animacja kształtu (236)
    • Przejście (Transition) - Zanik/Zetrzyj (Fade/Wipe) (239)
    • Modyfikowanie efektu osi czasu (241)
    • Usuwanie efektu osi czasu (241)
  • Efekt reflektora utworzony za pomocą warstw maskujących (242)
    • Dodawanie ścieżki ruchu do maski (246)

Rozdział 7. Symbole i szablony (251)

  • Symbole i instancje (252)
    • Symbole graficzne (253)
    • Wieloklatkowe symbole graficzne (265)
    • Symbole klipów filmowych (269)
    • Symbole przycisków (274)
  • Szablony (284)
    • Wykorzystanie gotowych szablonów (284)
    • Tworzenie i wykorzystanie własnych szablonów (290)

Rozdział 8. Importowanie plików mediów (293)

  • Dodawanie grafik (293)
    • Importowanie plików graficznych Illustratora (296)
    • Importowanie plików graficznych programu Photoshop (301)
    • Edytowanie bitmap (304)
    • Importowanie serii plików graficznych (307)
  • Dodawanie dźwięku (308)
    • Importowanie plików dźwiękowych (309)
    • Dodawanie zaimportowanego dźwięku do klatki (lub serii klatek) (311)
    • Edytowanie klipów dźwiękowych we Flashu (316)
  • Dodawanie wideo (318)
    • Przygotowanie do importu plików wideo (320)
    • Importowanie plików wideo (321)
    • Edytowanie osadzonego wideo (332)

Część III Dodawanie elementów interaktywnych (343)

Rozdział 9. Automatyzowanie Flasha za pomocą języka ActionScript (345)

  • Jak działa ActionScript? (346)
  • Dodawanie operacji (348)
  • Dodawanie gotowego zachowania (351)

Rozdział 10. Kontrolowanie animacji (359)

  • Spowalnianie (lub przyspieszanie) animacji (359)
    • Ustawianie szybkości odtwarzania (361)
  • Organizowanie animacji (362)
    • Praca ze scenami (363)
    • Praca z etykietami klatek (372)
  • Odtwarzanie serii klatek w pętli (378)
  • Odtwarzanie serii klatek w odwrotnej kolejności (380)
    • Użycie polecenia Modyfikuj/Oś czasu/Odwróć klatki (Modify/Timeline/Reverse Frames) (381)
    • Odtwarzanie klatek w odwrotnej kolejności za pomocą ActionScript (381)

Rozdział 11. Tworzenie elementów interaktywnych (385)

  • Tekst dynamiczny (385)
  • Tekst wejściowy (390)
  • Łączenie operacji ze zdarzeniami (394)
    • Wywoływanie zdarzenia, kiedy oglądający kliknie przycisk (394)
    • Tworzenie obszarów aktywnych i efektów rollover (399)
    • Łączenie zdarzenia z komponentem (405)

Rozdział 12. Interaktywność uzyskiwana za pomocą komponentów (411)

  • Wbudowane grupy komponentów (412)
    • Komponenty danych (413)
    • Komponenty mediów i wideo (414)
    • Komponenty interfejsu użytkownika (417)
  • Dodawanie komponentów (425)
  • Dostosowywanie komponentów (427)
    • Dostosowywanie komponentów za pomocą paneli Właściwości (Properties) oraz Parametry (Parameters) (427)
    • Dostosowywanie komponentów za pomocą panelu Inspektor komponentów (Component Inspector) (429)
    • Dostosowywanie komponentów za pomocą panelu Operacje (Actions) (435)
  • Pozyskiwanie dodatkowych komponentów (437)

Część IV Udostępnianie animacji oglądającemu (439)

Rozdział 13. Testowanie i wykrywanie błędów (441)

  • Strategie testowania (441)
    • Planowanie (442)
    • Techniki ułatwiające testowanie (443)
  • Testowanie na stole montażowym (444)
  • Testowanie w odtwarzaczu Flash Player (446)
  • Testowanie na stronie WWW (448)
  • Testowanie czasu pobierania (451)
    • Symulowanie pobierania (451)
  • Sztuka wykrywania błędów (456)
    • Użycie instrukcji trace() (458)
    • Wyświetlanie nazw i wartości właściwości (464)
    • Dodawanie i używanie punktów przerwania (466)

Rozdział 14. Publikowanie i eksportowanie (471)

  • Optymalizowanie dokumentów Flasha (471)
    • Dziesięć strategii optymalizacji (474)
  • Publikowanie animacji (479)
    • Publikowanie w formie skompilowanego pliku Flasha (.swf) (481)
    • Publikowanie w formie strony WWW (487)
    • Publikowanie klatki w formie statycznego pliku obrazu (493)
    • Publikowanie w formie animowanego pliku GIF (501)
    • Publikowanie w formie samodzielnego pliku projektora (503)
  • Eksportowanie animacji Flasha do innych formatów (504)
    • Eksportowanie zawartości pojedynczej klatki (504)
    • Eksportowanie całej animacji (507)

Dodatki (509)

Dodatek A Instalacja i pomoc (511)

Dodatek B Flash CS3 - menu (517)

Skorowidz (559)

Dodaj do koszyka Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.