Flash ActionScript. Ćwiczenia praktyczne - Helion
ISBN: 83-7197-547-3
stron: 76, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-09-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 9,00 zł
ActionScript to wewnętrzny język programowania Flash'a, dzięki któremu jesteśmy w stanie kontrolować zachowanie animacji oraz zawartych w niej obiektów. Możemy tworzyć skrypty, które dołączone do odpowiednich odnośników potrafią stworzyć interaktywne elementy interfejsu graficznego, takie jak przyciski, paski przewijania, rozwijane menu itp. Zaawansowanie języka ActionScript w piątej wersji Flash'a pozwala na tworzenie złożonych aplikacji internetowych, np. gier, formularzy itp.
W tej oto książce chciałbym w sposób praktyczny przekazać przynajmniej część swojej wiedzy o ActionScript, tak aby Czytelnik mógł później sam wykorzystać z powodzeniem to, czego się dzięki tej publikacji nauczy. Ze względu na objętość książki nie jestem oczywiście w stanie opisać wszystkich szczegółów, dlatego też podczas omawiania poszczególnych ćwiczeń będę zachęcał do dalszego eksperymentowania z danym zagadnieniem. Ponadto do książki dołączona jest dyskietka, na której znajdują się przykłady i ćwiczenia, wykorzystywane w tej książce. Ponieważ tematyką tej pozycji jest ActionScript, zakładam, iż Czytelnik potrafi już tworzyć animacje we Flashu, wie, czym są symbole, odnośniki, ujęcia, animacja uzupełniana, pliki SWF i FLA. Wiedza ta jest niezbędna, aby móc bez problemów przeczytać tę książkę i wykonać zawarte w niej ćwiczenia.
Osoby które kupowały "Flash ActionScript. Ćwiczenia praktyczne", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
Flash ActionScript. Ćwiczenia praktyczne -- spis treści
Wstęp (5)
Wprowadzenie (7)
- Co daje ActionScript? (7)
- Gdzie dołączać skrypty (8)
- Prosta interaktywna animacja (9)
- Podsumowanie (12)
Rozdział 1. Detektory zdarzeń (13)
- Detektor on - On Mouse Event (13)
- Detektor onClipEvent (18)
- Podsumowanie (23)
Rozdział 2. Programowanie obiektowe w ActionScript (25)
- Zmienne w ActionScript (25)
- Tworzenie akcji (funkcji) w ActionScript (26)
- Obiekty, ich właściwości oraz metody (28)
- Składnia kropki (30)
- Podsumowanie (30)
Rozdział 3. Najciekawsze obiekty ActionScript (31)
- Obiekt tablicowy - Array (32)
- Obiekt koloru - Color (33)
- Obiekt daty - Date (35)
- Obiekt klawiatury - Key (37)
- Obiekt matematyczny - Math (38)
- Obiekt myszy - Mouse (39)
- Obiekt łańcucha tekstowego - String (39)
- Podsumowanie (42)
Rozdział 4. Klip filmowy jako obiekt ActionScript (43)
- Właściwości klipu filmowego (43)
- Metody klipu filmowego (46)
- Podsumowanie (50)
Rozdział 5. Komunikacja ze światem (51)
- Ładowanie dokumentów HTML do okna przeglądarki (51)
- Ładowanie zmiennych z zewnętrznego źródła (53)
- Podsumowanie (58)
Rozdział 6. Inteligentne klipy filmowe (59)
- Przyciski (59)
- Pasek przewijania (62)
- Podsumowanie (66)
Rozdział 7. Preloader (67)
- Podsumowanie (76)
- Zakończenie (76)