Flash ActionScript f/x - Helion
Tytuł oryginału: Flash ActionScript f/x
TÅ‚umaczenie: Marek Binkowski
ISBN: 83-7197-455-8
stron: 328, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-05-16
Księgarnia: Helion
Cena książki: 45,00 zł
Książka jest przeznaczona zarówno dla początkujących twórców skryptów, jak i dla doświadczonych programistów. W przejrzysty i przystępny sposób omówiono w niej odnowiony i wzbogacony język ActionScript programu Flash 5. Oprócz rozważań teoretycznych w ponad 50 filmach Flasha pokazano, jak w praktyce używać nowego języka skryptowego. Dzięki projektom i instrukcjom "krok po kroku" poznasz metody wzbogacania własnych filmów Flasha, umieszczając w nich skrypty w języku ActionScript.
Nie trać czasu! Już teraz zacznij tworzyć rozbudowane, eleganckie i wyjątkowe filmy Flasha! Użyj języka ActionScript, by wzbogacić film Flasha, sterując wszystkimi cechami animacji!
CD-ROM zawiera m.in.:
- Ponad 50 filmów Flasha 5 (pliki FLA i SWF), a w nich kody źródłowe związane z przykładami edukacyjnymi i projektami omówionymi w książce.
- Próbne wersje programów firmy Macromedia.
- dynamicznie zmieniać kolory, barwy, wymiary, widzialność, kształt i położenie obiektów;
- tworzyć obiekty i suwaki przeciągane za pomocą myszy;
- nawigować w wielu listwach czasowych;
- wykrywać kolizje obiektów w grach i reklamach elektronicznych;
- przewijać tekst w dynamicznych polach tekstowych;
- tworzyć funkcje użytkownika, sterujące obiektami za pomocą zmiennych lokalnych;
- sterować dźwiękami za pomocą nowych obiektów dźwiękowych języka ActionScript;
- tworzyć animacje wstępne;
- przesyłać dane pomiędzy Flashem i innymi aplikacjami;
- redukować czas przesyłania danych poprzez doczytywanie zewnętrznych filmów.
Osoby które kupowały "Flash ActionScript f/x", wybierały także:
- Learning ActionScript 3.0. A Beginner's Guide. 2nd Edition 175,88 zł, (29,90 zł -83%)
- Flash CS5.5: The Missing Manual. 6th Edition 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
- Learning ActionScript 3.0. The Non-Programmer's Guide to ActionScript 3.0 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
- ActionScript 3.0 Cookbook. Solutions for Flash Platform and Flex Application Developers 142,38 zł, (29,90 zł -79%)
- Flash CS3: The Missing Manual 124,58 zł, (29,90 zł -76%)
Spis treści
Flash ActionScript f/x -- spis treści
Przedmowa (15)
Wstęp (17)
Rozdział 1. ActionScript - podstawy (21)
- Możliwości języka ActionScript (21)
- Komfort pracy (22)
- Modułowa budowa skryptów (22)
- ActionScript zorientowany obiektowo (23)
- Gdzie umieszczamy skrypty? (24)
- Klipy filmowe (24)
- Przyciski (25)
- Właściwości klonów (26)
- Właściwości ujęć (28)
- Jak tworzymy skrypty? (31)
- Panele Object Action i Frame Action (32)
- Detektory zdarzeń (34)
- Edycja wyrażeń (34)
- Klipy filmowe i ścieżki (35)
- Niezależne listwy czasowe (35)
- Ścieżki (35)
Rozdział 2. Zmienne i typy danych (37)
- Co to jest zmienna? (37)
- Nazwy zmiennych (38)
- Tablice (39)
- Typy danych w języku ActionScript (39)
- Ciągi znaków (39)
- Wyrażenia (40)
- Wyrażenia logiczne (41)
- Liczby (43)
- Obiekty (44)
- Klipy filmowe (46)
- Tworzenie i używanie zmiennych (47)
- Testowanie skryptów (48)
- Zmieniamy wartości zmiennych za pomocą przycisków (50)
- Przyciski i pola tekstowe (plik Button.fla na płycie CD) (51)
- Warstwa Concatenate Strings (52)
- Warstwa Add Numbers (53)
- Warstwa Test Boolean (53)
- Warstwy Output Window i Input Windows (54)
- Ujęcia i wartości zmiennych (54)
- Wyrażenia logiczne z ciągami znaków (56)
- Skrypty ujęć (plik Frame.fla na płycie CD) (56)
- Warstwa Frame Action (56)
- Warstwa Output (57)
- Adresowanie zmiennych na różnych listwach czasowych (58)
- Ścieżki adresowe (plik DataPaths.fla na płycie) (59)
- Warstwa The Mainline (59)
- Warstwa Buttons (61)
- Warstwa Output (62)
- Przykład edukacyjny: zaokrąglanie liczb (62)
- Projekt: zaokrąglanie liczb (plik RoundUp.fla na płycie CD) (63)
- Warstwa Output (63)
- Warstwa Input (63)
- Projekt: pobieranie identyfikatora użytkownika do bazy danych (plik DataEntry.fla na płycie CD) (64)
- Warsta Buttons (65)
- Warstwa Forms (67)
Rozdział 3. Proste akcje (69)
- Ścisła współpraca Flasha i języka ActionScript (69)
- Etykiety ujęć (70)
- Akcja gotoAndStop() lub gotoAndPlay() (plik SBLimit.fla na płycie CD) (70)
- Warstwy dokumentu (71)
- Akcja Play (75)
- Akcje stop() i play() oraz przyciski (plik StopAtPlay.fla na płycie CD) (76)
- Warstwa Stop or Play (76)
- Warstwa Buttons (77)
- Przejścia do ujęć i scen (79)
- Przejście do następnego lub poprzedniego ujęcia (79)
- Przejście do następnej lub poprzedniej sceny (79)
- Adresowanie scen i ujęć (plik FrameScene.fla na płycie CD) (80)
- Warstwa Output (scena 1) (80)
- Warstwa Buttons (scena 1) (81)
- Warstwa Copy Here (scena 2) (83)
- Adresowanie ujęć na różnych listwach czasowych (84)
- Sterowanie listwami czasowymi (plik PlayAway.fla na płycie CD) (85)
- Klip filmowy Bouncer (86)
- Warstwa MainTimeLine (86)
- Akcje z zewnętrznego skryptu (87)
- Przykład edukacyjny: dwa języki i jedna listwa czasowa (88)
- Projekt: nauka liczb (88)
- Warstwa Count (89)
- Warstwa Frame Buttons (90)
- Warstwa Output (91)
- Pasek nawigacyjny (91)
- Projekt: sklep internetowy (plik ecommerceMenu.fla na płycie CD) (93)
- Warstwa Selections (93)
- Warstwa Menu Bar Bg (93)
- Warstwa Buttons (94)
Rozdział 4. Wyrażenia warunkowe i operatory (97)
- Porównania (97)
- if... (97)
- if ...else (98)
- if ...else if (99)
- Przykład filmu z wyrażeniami warunkowymi (plik IfElseIf.fla na płycie CD) (99)
- Operatory (101)
- Kolejność obliczeń (103)
- Operatory numeryczne (106)
- Operatory znakowe (106)
- Operatory logiczne (106)
- Przypisania złożone (107)
- Animacje wstępne (plik preload.fla na płycie CD) (107)
- Projekt: różne odpowiedzi (plik condQuiz.fla na płycie CD) (109)
- Warstwa Background (110)
- Warstwa Question (110)
- Warstwa Buttons (111)
- Kto to powiedział? Gra w znane cytaty (114)
- Projekt: gra w cytaty (plik Quotes.fla na płycie CD) (114)
- Warstwa Quotes (115)
- Warstwa Buttons (117)
Rozdział 5. Pętle (119)
- Wielokrotne wykonywanie akcji (119)
- Pętle rozproszone (121)
- Tworzenie pętli za pomocą wyrażeń warunkowych (121)
- Zapętlone ujęcia (plik FrameLoop.fla na płycie CD) (122)
- Warstwa Output (123)
- Warstwa Condition (123)
- Pętle skupione (124)
- Pętle i tablice (124)
- Pętle zagnieżdżone (plik NestedLoop.fla na płycie CD) (124)
- Warstwa Build Array (125)
- Warstwa Button Out (126)
- Projekt: przenoszenie danych z użyciem pętli (plik TransLoop.fla na płycie CD) (127)
- Warstwa ButtonActions (128)
- Projekt: kalendarz (plik Calendar.fla na płycie CD) (129)
- Warstwa Cells (131)
- Warstwa Dates (132)
- Warstwa Start (133)
- Warstwa Buttons and Actions (134)
- Przyciski Sunday...Saturday (klony) (134)
- Przycisk Clear (klon) (136)
- Projekt: sortowanie z użyciem pętli i tablic (plik loopSort.fla na płycie CD) (136)
- Warstwa Text Fields (137)
- Warstwa Buttons (137)
- Przycisk SortIt (138)
- Warstwa Background (140)
- Modyfikacje (140)
Rozdział 6. Detektory zdarzeń (141)
- Współpraca skryptu z myszą (141)
- Zdarzenia myszy (plik mouseEvent.fla na płycie CD) (143)
- Warstwa Tomato Blaster (143)
- Warstwa Sound (144)
- Warstwa Action Button (145)
- Współpraca skryptu z klawiaturą (146)
- Gdzie jest przycisk? (146)
- Klawiatura (plik keyboard.fla na płycie CD) (147)
- Warstwa Letters (148)
- Warstwa Invisible Button (148)
- Obiekty typu Key (150)
- Metody obiektów typu Key (150)
- Stałe typu Key (151)
- Obiekty typu Mouse (152)
- Klipy filmowe (152)
- Nowy kursor (plik newCursor.fla na płycie CD) (153)
- Warstwa Cursor (154)
- Warstwa Release (155)
- Warstwa Background (155)
- Obiekty typu Movie Clip (155)
- Metody obiektów typu MovieClip (156)
- Wysyłanie poleceń do klipów filmowych (157)
- Detekcja kolizji (157)
- Kolizje obiektów (plik planetCollide.fla na płycie CD) (158)
- Warstwa Rocket (159)
- Warstwa Planet (159)
- Warstwa Stars (160)
- Warstwa Background (160)
- Obiekty typu Selection i pola tekstowe (160)
- Formularze i obiekty typu Selection (plik SelectForms na płycie CD) (161)
- Warstwa Background (162)
- Warstwa Forms (162)
- Przeciąganie przycisków w klipach filmowych (164)
- Przeciągalne przyciski (plik Duster.fla na płycie CD) (164)
- Przygotowania (164)
- Warstwa MainTimeLine (165)
- Projekt: wyświetlanie współrzędnych kursora (plik DragXY.fla na płycie CD) (166)
- Warstwa Position (168)
- Warstwa DragClip (168)
- Projekt: wózek na zakupy (plik shoppingCart.fla na płycie CD) (169)
- Warstwa Background (171)
- Warstwa Cash Register (171)
- Warstwa Fruits (172)
- Warstwa Shopping Cart (174)
Rozdział 7. Właściwości i funkcje (175)
- Właściwości (175)
- Co to jest właściwość? (175)
- Zmiany właściwości (176)
- Akcja Set Property (178)
- Przykłady skryptów zmieniających właściwości obiektu (179)
- Właściwości globalne (plik Globalquality.fla na płycie CD) (181)
- Warstwa Background (182)
- Warstwa Labels (182)
- Warstwa Buttons (183)
- Podświetlanie przycisków (plik TabOutline.fla na płycie CD) (185)
- Warstwa Background (185)
- Warstwa Buttons (186)
- Buforowanie dźwięku (187)
- Odczytywanie właściwości (187)
- Zmienne i właściwości (plik callingAllProps.fla na płycie CD) (188)
- Warstwa Show (189)
- Warstwa Property Buttons (190)
- Warstwa MCs (190)
- Funkcje Flasha (192)
- Funkcje znakowe (194)
- Podciągi znaków (plik substrings.fla na płycie CD) (194)
- Warstwa Background (194)
- Warstwa Button (195)
- Warstwa Text Fields (196)
- Warstwa Labels (197)
- Dlaczego podciÄ…gi? (197)
- Obiekty typu String (199)
- Generator liczb losowych (200)
- Funkcje użytkownika (200)
- Projekt: suwak i kompas (plik SlideRotation.fla na płycie CD) (203)
- Warstwa Background (203)
- Warstwa Slide Handle MC (203)
- Warstwa Whirly MC (205)
- Warstwa Labels and Groove (205)
- Projekt: dynamiczny wykres słupkowy (206)
- Warstwa Background (207)
- Warstwa Bars (207)
- Warstwa Text Fields (208)
- Warstwa Button (209)
Rozdział 8. Obiekty specjalizowane (211)
- Standardowe obiekty Flasha (211)
- Obiekty typu Color (211)
- Definiowanie koloru obiektu (212)
- Projekt: ustalanie i zmienianie kolorów (plik setColors.fla na płycie CD) (214)
- Warstwa Input (214)
- Warstwa Buttons (215)
- Warstwa Movie Clips (215)
- Projekt: przekształcanie kolorów (plik transColor.fla na płycie CD) (216)
- Warstwa Swatch MC (217)
- Warstwa Button (218)
- Warstwa Input (218)
- Odczytywanie wartości koloru (219)
- Obiekty typu Date (220)
- Konstruktor obiektu typu Date (220)
- Odczytywanie i ustawianie czasu w obiektach typu Date (221)
- Projekt: data i godzina (plik ShowDateAndTime.fla na płycie CD) (223)
- Warstwa Date (224)
- Warstwa World (226)
- Warstwa Background (226)
- Obiekty typu Math (226)
- Projekt: metody obiektów typu Math (plik MathObject.fla na płycie CD) (227)
- Obiekty typu Number (229)
- Projekt: przeliczanie liczb dziesiętnych na szesnastkowe (plik dec2Hex.fla na płycie CD) (230)
- Warstwa Convert Me (231)
- Obiekty typu Sound (231)
- Metoda Sound.setTransform (233)
- Obiekty typu XML i XML Socket (233)
- Projekt: sterowanie dźwiękiem stereo w głośnikach (plik SoundJam.fla na płycie CD) (234)
- Warstwa Components (234)
Rozdział 9. Kopiowanie klipów filmowych, konstruowanie ścieżek i wywoływanie funkcji (241)
- Kopiowanie i usuwanie klipów filmowych (241)
- Kopiowanie klipów filmowych (plik StarField.fla na płycie CD) (242)
- Warstwa StarScript (242)
- Warstwa Button (244)
- Adresowanie klipów filmowych (245)
- Konstruowanie ścieżek klipów filmowych (plik TellMe.fla na płycie CD) (246)
- Ścieżki (247)
- Warstwa MainLine (249)
- Warstwa GrandPa (249)
- Warstwa GrandMa (254)
- Warstwa Lines (255)
- Warstwa Action Buttons (255)
- Przesyłanie zmiennych pomiędzy klipami filmowymi (257)
- Wywoływanie funkcji (258)
- Projekt: funkcje użytkownika i klipy filmowe (plik alienFunction.fla na płycie CD) (259)
- Warstwa Function Script (259)
- Warstwa Saucers (260)
- Warstwa Button (261)
- Projekt: fabryka kreskówek (plik cartoonFactory.fla na płycie CD) (262)
- Warstwa Tears (262)
- Warstwa Hat Flip (263)
- Warstwa Eye Blink (263)
- Warstwa Kat (263)
- Warstwa Slider (264)
- Warstwa Buttons (266)
- Warstwa Cartoon Type (267)
- Warstwa Backdrop (267)
Rozdział 10. Podsumowanie (269)
- Doczytywanie filmów i ich usuwanie (269)
- Doczytywanie filmów (269)
- Usuwanie doczytanych filmów (270)
- Sześć filmów (folder MultiMenu na płycie CD) (271)
- Warstwa Frame (271)
- Warstwa Labels (272)
- Adresowanie zmiennych i obiektów na różnych poziomach (276)
- Przesyłanie danych pomiędzy poziomami (folder MovieVarTrans na płycie CD) (277)
- Warstwa Background filmu levelZero (278)
- Warstwa Message filmu levelZero (278)
- Warstwa Label filmu levelZero (279)
- Warstwa News filmu News (279)
- Wczytywanie tekstu i zmiennych (plik loadText.fla na płycie CD) (281)
- Plik tekstowy (281)
- Warstwy Background i Frame (283)
- Warstwa Text Fields (283)
- Warstwa Beam me up (284)
- Przewijany tekst (plik scrollText.fla w folderze ScrollFlash na płycie CD) (285)
- Warstwa Background (286)
- Warstwa Scripts (287)
- Warstwa Buttons (287)
- Warstwa Text Fields (288)
- Funkcje wielobajtowe (289)
- Przesyłanie danych pomiędzy skryptami Flasha a skryptem JavaScript i kodem HTML (290)
- Projekt: przesyłanie danych ze strony HTML do Flasha (plik flashVar.fla w katalogu FLashHTMLvar na płycie CD) (290)
- Warstwa Border n Button (291)
- Warstwa Text Field (292)
- Projekt: z Plutona na Merkurego (katalog Pluto2Mercury na płycie CD) (293)
- Skrypty ujęć (295)
- Klip filmowy PlutoView (297)
- Planety (297)
- Ruch (298)
- Dodatkowe opcje (298)
- Skrypty i pomysły (299)
Elementy języka ActionScript - przykłady (301)
Skorowidz (323)