reklama - zainteresowany?

Flash 5. Biblia - Helion

Flash 5. Biblia
Autor: Robert Reinhardt, Jon Warren Lentz
Tytuł oryginału: Flash 5 Bible
Tłumaczenie: Marek Binkowski, Rafał Jońca, Joanna Pasek, Wojciech Pazdur
ISBN: 83-7197-536-8
stron: 1200, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2002-02-25
Księgarnia: Helion

Cena książki: 125,00 zł

Dodaj do koszyka Flash 5. Biblia

Tagi: Flash/ActionScript

Internet znacznie zmienił sposób, w jaki ludzie pracują, żyją i komunikują się ze sobą. Nie można nie zauważyć podobieństwa pomiędzy cyfrową rewolucją i innymi wynalazkami, które zmieniły i ukształtowały pokolenia: telefonem, radiem i telewizją. Chociaż w trakcie ich wprowadzania były prymitywne, ostatecznie stały się dużo bardziej dynamiczne, potężniejsze i atrakcyjniejsze. Telefon z dwuczęściowej skrzynki zmienił się w niewielkie bezprzewodowe urządzenie służące za przenośne biuro. Telewizja osiągnęła taki poziom, że w pokoju, oglądając film, możesz czuć się jak w kinie. Internet na początku był (i dla wielu osób nadal jest) statyczny, powolny i niezbyt atrakcyjny. Flash zrewolucjonizował sposób, w jaki projektanci, animatorzy i twórcy mogą zrealizować swoje pomysły, dzięki czemu ponad dwieście milionów internautów może chociaż przez chwilę odczuć, co to jest Internet.

Po wprowadzeniu każdej nowej wersji Flasha widzieliśmy, że coraz większa liczba użytkowników programu korzystała z nowych funkcji. Najpierw byli ilustratorzy i animatorzy tworzący wspaniałą grafikę wektorową. Później pojawili się projektanci witryn kreujący interaktywne menu, animowaną grafikę lub nawet całe witryny. Twórcy programów rozpoczęli projektowanie nowoczesnych aplikacji internetowych oraz zakończenia interfejsów baz danych. Inni opracowywali multimedialne reklamy, prezentacje, wygaszacze ekranów i symulacje produktów. Pozostali nadal wykorzystywali Flasha do tworzenia kreskówek dla telewizji lub krótkich filmów. Nie dziwi więc fakt, ze społeczność posługująca się programem urosła do pół miliona użytkowników, pojawiły się dziesiątki witryn poświęconych Flashowi, a w lokalnych konferencjach o wspólnym temacie przewodnim -- aplikacji Flash firmy Macromedia -- uczestniczą tysiące osób. Użytkownicy programu nigdy nie przestali mnie zadziwiać innowacyjnymi pracami tworzonymi po wydaniu każdej wersji Flasha, ciągle pokazując, co jeszcze można osiągnąć. Wspaniali użytkownicy oraz tworzone przez nich prezentacje inspirują zespół firmy Macromedia do poprawy i unowocześniania tej platformy.

Mam zaszczyt pracować z autorami tej książki -- Jonem Warrenem Lentzem oraz Robertem Reinhardtem -- jednymi z najbardziej szanowanych ekspertów flashowej społeczności. Aby zwiększyć atrakcyjność tej książki, zgromadzili zespół ponad czterdziestu osób, które napisały ćwiczenia; do grupy tej dołączyli najlepsi artyści, projektanci i twórcy pracujący we Flashu. Flash 5. Biblia jest szczegółowym przewodnikiem po aplikacji Flash firmy Macromedia i zawiera wskazówki pozwalające dokładnie poznać wszystkie tajniki programu. Jest to książka, którą powinien posiadać każdy prawdziwy projektant witryn i animator.

Jeremy Clark, Flash Production Manager, Macromedia

Dodaj do koszyka Flash 5. Biblia

 

Osoby które kupowały "Flash 5. Biblia", wybierały także:

  • Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript
  • Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5
  • Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw
  • Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
  • ActionScript 3.0. Biblia

Dodaj do koszyka Flash 5. Biblia

Spis treści

Flash 5. Biblia -- spis treści

O Autorach (23)

O Redaktorach merytorycznych (25)

Przedmowa (27)

Wstęp (29)

Przegląd: Flash w pigułce (35)

  • Ćwiczenie (35)
    • Rozpoczynamy projekt (35)
    • Piłka (39)
    • Pierwsza animacja (41)
    • Symbol klipu filmowego (46)
    • Etykiety i komentarze (48)
    • Praca z tekstem (50)
    • Symbol przycisku (51)
    • Dźwięk (58)
    • Rozmieszczenie elementów na listwie czasowej (60)
    • Pierwszy kontakt z językiem ActionScript (61)
    • Tworzenie skryptów (63)
    • Testowanie filmu (66)
  • Porady dotyczące efektywnej pracy z programem (66)
    • Organizacja pracy (66)
    • Poznaj możliwości i ograniczenia Flasha 5 (67)

Część I Środowisko Flasha (69)

Rozdział 1. Struktura Flasha (71)

  • Spojrzenie na strukturę programu (71)
    • Przetwarzanie obrazów bitmapowych (72)
    • Program wektorowy (72)
    • Animacje wektorowe (72)
    • Środowisko edycyjne (73)
    • Sekwencer animacyjny (73)
    • Programowanie interfejsu i obsługi baz danych (74)
    • Wyświetlanie filmów Flasha (75)
  • Zastosowania filmów Flasha 5 (75)
    • Planowanie interaktywnych projektów Flasha (76)
    • Typy plików Flasha (78)

Rozdział 2. Interfejs programu: panele, ustawienia, menu (81)

  • Podstawy (81)
    • Przybornik (81)
    • Podpowiedzi narzędzi (83)
    • Narzędzia Flasha związane z kolorem (84)
  • Poznajemy interfejs Flasha (84)
    • Podobieństwo Flasha 5 na różnych platformach (84)
    • Podręczne menu (88)
  • Menu Flasha (88)
    • Menu File (88)
    • Publikowanie (92)
    • Drukowanie (92)
    • Menu Edit (93)
    • Menu View (103)
    • Menu Insert (106)
    • Menu Modify (108)
    • Menu Text (111)
    • Menu Control (112)
    • Menu Window (113)
    • Menu Help (120)
    • Materiały szkoleniowe w trybie offline (121)
    • Materiały szkoleniowe w trybie online (121)

Rozdział 3. Narzędzia do powiększania i przesuwania obrazu (123)

  • Narzędzie Zoom Tool (123)
    • Powiększenie i pomniejszenie (124)
  • Narzędzie Hand Tool (125)
  • Parametr Zoom Control i polecenia związane z powiększeniem (125)
    • Parametr Zoom Control (125)
    • Polecenia menu View związane z powiększeniem obrazu (126)

Rozdział 4. Zaznaczanie i narzędzie Pen Tool (129)

  • Narzędzie Lasso (130)
    • Zaznaczanie w trybie Polygon Mode (130)
    • Modyfikator Magic Wand (131)
    • Parametry modyfikatora Magic Wand (131)
  • Narzędzie Arrow Tool (132)
    • Zaznaczanie elementów za pomocą narzędzia Arrow (133)
    • Funkcja przyciągania do obiektów (134)
    • Wspomaganie rysowania (135)
    • Modyfikator Smooth narzędzia Arrow Tool (135)
    • Modyfikator Straighten narzędzia Arrow Tool (136)
    • Modyfikator Rotate narzędzia Arrow Tool (137)
    • Modyfikator Scale narzędzia Arrow Tool (137)
    • Okno dialogowe Scale and Rotate (138)
    • Trzy stany narzędzia Arrow, umożliwiające zmianę kształtów i przemieszczanie rysunków (139)
  • Narzędzie Pen Tool (141)
    • Zastosowania narzędzia Pen Tool (141)
    • Zastosowania narzędzia Subselect Tool (145)
    • Styl i kolor linii (146)

Rozdział 5. Narzędzia rysownicze i malarskie (149)

  • Wybór koloru (150)
  • Panele Stroke i Fill (151)
    • Kolor linii (151)
    • Grubość linii (151)
    • Styl linii (152)
    • Wybór i zmiana wypełnienia za pomocą panelu Fill (154)
  • Wybór grubości i koloru linii (155)
  • Narzędzie Pencil Tool (155)
    • Tryby rysowania (156)
    • Przetwarzanie linii (156)
  • Narzędzie Line Tool (157)
  • Narzędzie Oval Tool (158)
  • Narzędzie Rectangle Tool (159)
  • Narzędzie Brush Tool (160)
    • Modyfikator Brush Mode (161)
    • Modyfikator Brush Size (163)
    • Modyfikator Brush Shape (164)
    • Modyfikator Lock Fill (164)
    • Modyfikator Use Pressure (165)
    • Różnica pomiędzy narzędziami Brush Tool i Pencil Tool (165)
  • Narzędzie Dropper Tool (166)
  • Narzędzie Ink Bottle Tool (168)
  • Narzędzie Paint Bucket Tool (169)
    • Modyfikator Gap Size (170)
    • Modyfikator Lock Fill (171)
    • Modyfikator Transform Fill (171)
  • Narzędzie Eraser Tool (176)
    • Modyfikator Eraser Shape (177)
    • Modyfikator Faucet (177)
    • Modyfikator Eraser Mode (177)

Rozdział 6. Kolor (179)

  • Podstawowe zagadnienia dotyczące koloru (179)
    • Paleta kolorów sieciowych (180)
    • Kod szesnastkowy (181)
    • Narzędzie ColorSafe i inne rozwiązania (181)
    • Efektywne stosowanie koloru (185)
  • Praca z kolorem we Flashu (186)
    • Kolor w przyborniku (187)
    • Kolor w panelach Stroke i Fill (188)
    • Panel Swatches (189)
    • Panel Mixer (191)
    • Tworzenie gradientów (193)

Rozdział 7. Tekst (201)

  • Problemy z wyświetlaniem czcionek (201)
    • Problemy z czcionkami na Macu (202)
    • Problemy z czcionkami na PC (202)
    • Problemy z przenoszeniem projektów pomiędzy różnymi platformami (203)
  • Narzędzie Text Tool (203)
    • Praca z polami tekstowymi we Flashu (204)
    • Praca z panelem Character (206)
    • Praca z panelem Paragraph (208)
    • Praca z panelem Text Options (210)
  • Zmiany kształtu i manipulowanie znakami tekstu (215)

Część II Tworzenie grafiki we Flashu (217)

Rozdział 8. Listwa czasowa (219)

  • Rzut oka na listwę czasową (219)
  • Operowanie listwą czasową (223)
    • Charakterystyczne cechy warstw (224)
    • Charakterystyczne cechy listwy czasowej (224)
    • Ustawienia listwy czasowej (226)
    • Właściwości warstwy (Layer Properties) (228)
    • Właściwości wyświetlania ujęć (231)
    • Listwa sceny i symbolu (232)
  • Zależności pomiędzy listwą czasową a filmem Flasha (234)
    • Kolejność wyświetlania obiektów (234)
    • Grupowanie obiektów (235)
    • Edycja grup (235)
  • Edycja filmu na listwie czasowej (236)
  • Przenikanie ujęć (Onion Skin) (238)

Rozdział 9. Biblioteka Flasha - symbole i klony (243)

  • Biblioteka i jej zawartość (244)
    • Praca z biblioteką (245)
  • Typy symboli (249)
    • Importowanie dźwięków, map bitowych, grafiki wektorowej oraz plików QuickTime (251)
  • Symbole graficzne (Graphic) (252)
  • Klipy filmowe (Movie Clips) (253)
    • Tworzenie klipu filmowego z wcześniej przygotowanej animacji (253)
  • Przyciski (Buttons) (258)
    • Tworzenie przycisku (259)
    • Dodawanie animacji do przycisku (260)
    • Dodawanie dźwięku do przycisku (261)
  • Organizowanie zawartości biblioteki (262)
  • Dodawanie symboli do filmu (263)
  • Edycja symboli (264)
    • Tryb edycji symbolu (Symbol Editing Mode) (264)
    • Edycja symbolu w nowym oknie (Edit In New Window) (265)
    • Edycja symbolu w głównym obszarze roboczym (Edit In Place) (265)
    • Edycja symbolu z poziomu biblioteki (266)
    • Powrót do filmu po zakończeniu edycji symbolu (266)
  • Modyfikowanie właściwości klonu (266)
    • Modyfikowanie koloru i przeźroczystości klonów (267)
    • Zmiana typu klonu (268)
    • Podmiana symbolu (Swap Symbol) (268)
  • Narzędzie Movie Explorer (269)
  • Współdzielone biblioteki i czcionki (274)

Rozdział 10. Rysowanie we Flashu (277)

  • Proste kształty i elementy (277)
    • Tworzenie kształtów (277)
  • Panele przydatne podczas rysowania (286)
    • Panel Info (287)
    • Panel Transform (288)
    • Panel Align (292)
  • Efekty związane z wypełnieniami i liniami (293)
    • Sfery (293)
    • Konwersja linii na wypełnienia (294)
  • Statyczne maski (299)
    • Maskowanie za pomocą grafiki (300)
    • Maskowanie za pomocą grupy (301)
    • Maskowanie za pomocą symbolu (301)
    • Maskowanie z udziałem tekstu (302)
  • Napisy i efekty tekstowe (303)
    • Tekst z obrysem (304)
    • Tekst rzucający cień (305)
    • Inne efekty tekstowe (306)

Rozdział 11. Animacje (309)

  • Animacja "klatka po klatce" (310)
    • Dodawanie ujęć kluczowych (310)
    • Tworzenie animacji "klatka po klatce" (311)
  • Animacja automatyczna (313)
    • Panel Frames (313)
    • Automatyczna animacja kształtu (313)
    • Automatyczna animacja ruchu (317)
    • Efekty związane z automatyczną animacją ruchu (320)
  • Warstwy wzorcowe (322)
    • Warstwy wzorcowe a układ elementów obrazu (323)
    • Ścieżki ruchu (324)
    • Nietypowe zastosowania warstw wzorcowych (326)
  • Animowanie masek (326)
    • Tekst i animowana maska (327)
    • Maskowane fazy księżyca (329)
    • Maskowane rozwijanie linii (330)
    • Końcowe uwagi na temat animowanych masek (331)

Rozdział 12. Bitmapy i materiały w innych formatach (333)

  • Grafika wektorowa a grafika bitmapowa (333)
  • Import plików (335)
  • Import grafiki wektorowej (340)
  • Przygotowanie bitmap dla Flasha (341)
    • Więcej na temat przygotowania bitmap (342)
  • Importowanie obrazów bitmapowych (345)
    • Import bitmap we Flashu (345)
    • Kopiowanie i wklejanie bitmapy do Flasha (346)
  • Właściwości bitmap we Flashu (347)
  • Bitmapy jako wypełnienia (349)
    • Rozbijanie bitmapy (350)
    • Parametr Threshold modyfikatora Magic Wand (351)
    • Parametr Smoothing modyfikatora Magic Wand (351)
  • Wektoryzacja bitmap (352)
  • Kilka słów przestrogi (353)
    • Przesunięcia bitmap (354)
    • Zgodność z przeglądarkami (354)
  • Porównanie jakości bitmap (355)
    • Przygotowanie do porównania obrazków (355)
    • Obserwacje i uwagi na temat rezultatów kompresji (358)

Rozdział 13. Projektowanie interfejsu (363)

  • Struktura witryny na głównej listwie czasowej (363)
    • Planowanie (363)
    • Określanie właściwości filmu (364)
    • Przyporządkowanie ujęciom kluczowym części witryny (364)
    • Tworzenie elementów dla poszczególnych części witryny (366)
  • Tworzenie elementów nawigacyjnych (374)
    • Tworzenie przycisków menu (374)
    • Przeglądanie katalogu produktów (377)
  • Przewijanie tekstu (385)

Część III Dźwięk (391)

Rozdział 14. Dźwięk - podstawy (393)

  • Próbkowanie i jakość dźwięku (393)
    • Co to jest dźwięk? (393)
    • Podstawowe parametry dźwięku cyfrowego (394)
  • Formaty importowanych plików dźwiękowych (399)
  • Formaty kompresji dźwięku we Flashu (401)

Rozdział 15. Import i edycja dźwięku we Flashu (405)

  • Import dźwięków (405)
  • Przypisywanie dźwięku do przycisku (407)
  • Umieszczanie dźwięków na listwie czasowej (408)
    • Porządkowanie dźwięków na listwie czasowej (410)
  • Synchronizacja dźwięku z animacją (411)
    • Typy synchronizacji dźwięku we Flashu (411)
  • Przerywanie odtwarzania dźwięków (413)
    • Przerywanie odtwarzania pojedynczego dźwięku typu Stream (413)
    • Przerywanie odtwarzania wszystkich dźwięków (414)
  • Edycja dźwięków we Flashu (414)
    • Narzędzia edycji dźwięku we Flashu (415)
    • Efekty na liście Effect panelu Sound (416)

Rozdział 16. Optymalizacja dźwięku (421)

  • Ogólne informacje na temat optymalizacji dźwięku (421)
  • Parametry publikacyjne dźwięku (422)
    • Parametry kompresji w oknie Sound Settings (423)
  • Parametry kompresji dźwięków w bibliotece (426)
    • Parametry kompresji dźwięku w bibliotece (426)
  • Parametry dźwięku QuickTime w oknie Publish Settings (430)
  • Dodatkowe uwagi na temat dźwięku (432)
    • Tryb VBR formatu MP3 (432)
    • Ekstrakcja dźwięku z pliku edycyjnego .FLA (432)

Część IV Interaktywność w filmach Flasha (437)

Rozdział 17. Akcje i detektory zdarzeń (439)

  • Poznajemy akcje i detektory zdarzeń (439)
    • Co to jest ActionScript? (440)
    • Edytor skryptów (440)
  • Sześć pierwszych akcji (444)
    • Akcja Go To (444)
    • Akcja Play (447)
    • Akcja Stop (448)
    • Akcja Toggle High Quality (448)
    • Akcja Stop All Sounds (448)
    • Akcja Get URL (449)
  • Uruchamianie akcji za pomocą detektorów zdarzeń (451)
    • Akcja i detektor zdarzenia w skrypcie przycisku (452)
    • Detektory zdarzeń we Flashu (454)

Rozdział 18. Zarządzanie listwami czasowymi (459)

  • Klipy filmowe - elementy z niezależnymi listwami czasowymi (459)
    • Jak oddziałują ze sobą klipy filmowe (460)
    • Jeden film, wiele listew czasowych (461)
  • Przeprowadzka z Flasha 4 do Flasha 5 - ścieżki adresowe (462)
    • Ścieżki absolutne i ścieżki relatywne (463)
    • Tworzenie interfejsów za pomocą akcji Tell Target i klipów filmowych (475)
  • Adresowanie klipów filmowych we Flashu 5 (476)
    • Tworzymy biblioteki dźwiękowe z udziałem klipów filmowych (476)
    • Jak klipy filmowe mogą wpływać na działanie filmu (491)

Rozdział 19. Sterowanie klipami filmowymi (493)

  • Omówienie obiektów typu Movie Clip (493)
    • Właściwości klipu filmowego (494)
    • Metody obiektu typu Movie Clip (498)
    • onClipEvent: detektor zdarzeń klipu filmowego (503)
    • Inne obiekty współpracujące z obiektami typu Movie Clip (506)
    • Inne akcje związane z obiektami typu Movie Clip (506)
  • Praca z właściwościami klipów filmowych (506)
    • Położenie klipu filmowego (508)
    • Skalowanie klipów filmowych (509)
    • Obracanie klipów filmowych (510)
  • Zmiany kolorów: obiekt Color (510)
    • Tworzenie obiektu Color (511)
    • Tworzenie obiektu colorTransform (513)
  • Obsługa dźwięku w języku ActionScript (515)
    • Tworzenie bibliotek dźwięków w skryptach (517)
    • Tworzenie obiektu soundTransform (525)
  • Tworzenie przeciągalnych klipów filmowych (526)
    • Podstawy przeciągania (526)
    • Sprawdzanie miejsca upuszczenia: _dropTarget (528)
    • Suwaki sterujące przeźroczystością i skalą obiektu (529)
  • Drukowanie za pomocą skryptów (542)

Rozdział 20. Doczytywanie filmów i biblioteki współdzielone (549)

  • Zarządzanie sprawnym pobieraniem i wyświetlaniem filmu (549)
    • Tworzenie prostej animacji wstępnej za pomocą akcji ifFrameLoaded (550)
    • Animacja wstępna z użyciem właściwości framesLoaded oraz totalFrames (553)
    • Metody getBytesLoaded() oraz getBytesTotal() Flasha 5 (555)
  • Ładowanie filmów Flasha (560)
    • Krótkie omówienie struktury witryny (561)
    • Gdzie przechowywane są ładowane filmy? (562)
    • Doczytywanie zewnętrznych plików .SWF do filmu (562)
    • Jak Flash obsługuje ładowane filmy o różnych wymiarach obrazu? (563)
    • Umieszczanie, skalowanie oraz obracanie załadowanych plików .SWF (564)
    • Komunikacja pomiędzy filmami na różnych poziomach (566)
    • Usuwanie załadowanych filmów (566)
    • loadMovie jako metoda lub akcja (567)
  • Dostęp do elementów bibliotek współdzielonych (571)
    • Tworzenie biblioteki współdzielonej (572)
    • Nadawanie nazw elementom (572)
    • Położenie biblioteki współdzielonej (573)
    • Publikowanie współdzielonej biblioteki do pliku .SWF (573)
    • Dołączanie elementów z innych filmów (574)

Część V Programowanie w języku ActionScript (577)

Rozdział 21. Planowanie struktury kodu (579)

  • Podział interaktywnego procesu na podstawowe elementy (579)
    • Określanie problemu (580)
    • Szukanie rozwiązania (580)
    • Przekład rozwiązania na algorytm programu (581)
  • Podstawy pisania skryptów we Flashu (586)
    • Tryb Normal Mode (586)
    • Tryb Expert Mode (586)
    • Dostęp do poleceń języka ActionScript (586)
    • Okno skryptu (586)
  • Część obliczeń: zmienne ActionScript (588)
    • Ciągi znaków (wartości tekstowe) (589)
    • Wyrażenia (589)
    • Deklaracje zmiennych (590)
    • Zmienne związane z polami tekstowymi (591)
  • Deklarowanie zmiennych (591)
    • Używanie akcji do definiowania zmiennych (591)
    • Ładowanie zmiennych z określonego źródła (591)
    • Przesyłanie zmiennych do adresów URL (593)
    • Deklarowanie zmiennych w HTML (593)
  • Tworzenie wyrażeń w języku ActionScript (593)
    • Operatory (593)
    • Sprawdzanie warunków: akcje If...else (594)
    • Pętle (597)
    • Właściwości (601)
    • Wbudowane funkcje (601)
    • Tworzenie i wywoływanie podprogramów (602)
  • Procedura logowania z użyciem zmiennych (603)
  • Poprawianie błędów w kodzie (606)
    • Panel Debugger (607)
    • Umożliwienie zdalnego usuwania błędów (608)

Rozdział 22. Funkcje i tablice (611)

  • Czym są typy danych? (611)
    • Typ string - wartość tekstowa (613)
    • Typ number - liczby (614)
    • Typ boolean - wartość logiczna (615)
    • Typ movieclip - obiekt typu Movie Clip (615)
    • Typ object (615)
    • Typ function (616)
    • Typ undefinied (616)
    • Sprawdzanie typu zmiennej za pomocą operatora typeof (616)
  • Funkcje jako podprogramy (617)
    • Co robią funkcje? (617)
    • Kiedy tworzyć funkcję? (617)
    • Jak zdefiniować funkcję? (618)
    • Jak wywołać funkcję? (619)
  • Operowanie danymi powiązanymi ze sobą - obiekt Array (629)
  • Tworzenie dynamicznego menu wielokrotnego użytku (631)
  • Funkcje jako metody obiektów (636)
  • Funkcje jako konstruktory obiektów (638)
    • Definicja funkcji (639)
    • Tworzenie i przypisywanie obiektu (639)
    • Wywoływanie metod obiektu typu Sound (639)

Rozdział 23. Klipy filmowe jako obiekty złożone (641)

  • Wykrywanie kolizji klipu filmowego (641)
    • Właściwość _dropTarget (641)
    • Wykrywanie kolizji za pomocą metody hitTest (642)
  • Tworzenie kodu wielokrotnego użytku przy zastosowaniu obiektów typu Smart Clip (660)
    • Dodawanie parametrów do symbolu klipu filmowego (661)
    • Przypisywanie wartości do klonów obiektu typu Smart Clip (665)

Rozdział 24. Wyprowadzanie i pobieranie danych we Flashu (667)

  • Używanie pól tekstowych do pobierania i wyświetlania danych (667)
    • Wejściowe pola tekstowe (Input Text) (667)
    • Dynamiczne pola tekstowe (Dynamic Text) (669)
  • Stany przetwarzania danych (670)
    • Stan wejściowy (670)
    • Stan wysyłania (670)
    • Stan oczekiwania (671)
    • Stan wyjściowy (672)
  • Tworzenie formularza (672)
  • Używanie danych XML w filmie Flasha (676)
    • Podstawy XML (678)
    • Wczytywanie dokumentów XML do filmu (679)
  • Aplikacja Flash Exchange (683)

Rozdział 25. Formatowanie tekstu w polach tekstowych Flasha (693)

  • Korzystanie ze znaczników HTML w polach tekstowych (693)
    • Obsługiwane znaczniki HTML (694)
    • Formatowanie tekstu za pomocą paneli Character i Text Options (695)
    • Formatowanie pól tekstowych za pomocą skryptów (697)
    • Wywoływanie funkcji w formatowanych polach tekstowych (698)
  • Właściwości pola tekstowego (699)
  • Manipulacja tekstem za pomocą obiektu Selection (700)

Rozdział 26. Zaawansowana budowa klipów filmowych (705)

  • Ćwiczenia z zakresu programowania interaktywnych filmów Flasha (705)

Część VI Generator i inne aplikacje serwerowe (725)

Rozdział 27. Co to jest Generator? (727)

  • Ogólne omówienie Generatora 2 (727)
    • Aplikacja Generator Server (728)
    • Wydania Generatora (729)
    • Tryb online czy offline? (730)
    • Rozszerzenie Generator Authoring Extension (731)
  • Tworzymy szablon Generatora (734)

Rozdział 28. Zastosowania Generatora (741)

  • Struktura danych wejściowych (741)
    • Struktura Name/Value (742)
    • Struktura Column Name/Value (742)
  • Obiekt Basic Charts (743)
    • Tworzenie wykresu typu Bar (745)
  • Obiekty List i Ticker (747)
    • Obiekt List (749)
    • Obiekt Scrolling List (753)
    • Obiekt Ticker (755)
  • Korzystanie z szablonów Generatora na witrynie (758)
    • Publikacja szablonu Generatora (pliku .SWF) (758)
    • Osadzanie szablonów Generatora w dokumencie HTML (760)
    • Używanie szablonów Generatora w innych filmach Flasha (762)

Rozdział 29. Aplikacje serwerowe niezależnych producentów (769)

  • Technologia ASP i filmy Flasha (769)
  • Inne aplikacje do tworzenia dynamicznej zawartości (779)
    • Swift Generator firmy Swift Tools (779)
    • SwiffPEG firmy SwiffTOOLS (780)
    • Flash Turbine firmy Blue Pacific (780)
    • Form2Flash (780)
    • OpenSWF.org (780)

Część VII Współpraca Flasha z innymi programami (783)

Rozdział 30. Programy do edycji grafiki rastrowej (785)

  • Optymalizacja obrazów w Fireworks 4 (785)
  • Przygotowywanie obrazów dla Flasha w programie Photoshop 6 (792)
    • Tworzenie kanału Alpha dla obrazów .PNG (792)
    • Zarządzanie kolorem w Photoshopie 6 (796)
  • Dodawanie efektów do obrazów w Corel Painter (800)
  • Eksportowanie obrazów rastrowych z Flasha (805)
    • Ogólne ustawienia eksportu obrazów rastrowych (806)
    • Opcje specyficzne dla wybranego formatu rastrowego (808)

Rozdział 31. Programy do edycji grafiki wektorowej (813)

  • Przygotowywanie grafiki wektorowej dla filmów Flasha (813)
    • Wskazówki dotyczące używania importowanej grafiki wektorowej we Flashu (814)
    • Redukcja złożoności ścieżki (814)
    • Konwersja tekstu na obrysy (818)
    • Wybór przestrzeni kolorów przy eksporcie (818)
  • Używanie programu FreeHand 9 z Flashem (819)
  • Eksportowanie grafiki z Illustratora (835)
    • Korzystanie z modułu Flash Writer firmy Macromedia (836)
    • Eksportowanie plików .SWF z Illustratora 9 (837)
  • Zastępowanie przejść kolorów gradientami Flasha (839)
  • Korzystanie z warstw w plikach FreeHand, EPS i Illustrator (841)
  • Szaleństwa z programem Expression (843)
  • Konwersja grafiki rastrowej na wektorową (848)
    • Polecenie Trace Bitmap we Flashu (849)
    • Narzędzie Trace w programie FreeHand (849)
    • Wektoryzacja w programie Streamline firmy Adobe (850)
  • Eksportowanie grafiki wektorowej z Flasha (851)
    • Uwagi dotyczące korzystania z wyeksportowanej z Flasha grafiki wektorowej (852)

Rozdział 32. Programy do edycji dźwięku (855)

  • Programy do tworzenia i edycji dźwięków (856)
    • Pakiet Sonic Foundry (tylko system Windows) (856)
    • Pakiet Bias (tylko system MacOS) (857)
    • Pakiet Cakewalk Pro (tylko system Windows) (858)
    • Studio Vision Pro (tylko system MacOS) (858)
    • Cubase (systemy Windows i MacOS) (858)
    • Macromedia SoundEdit 16 (tylko system MacOS) (859)
    • Pro Tools firmy Digidesign (systemy MacOS i Windows) (859)
    • Punkt początkowy i punkt końcowy (861)
    • Normalizacja poziomu głośności dźwięku (862)
    • Efekt narastania i zanikania dźwięku (863)
    • Tworzenie efektu pogłosu (867)
    • Inne efekty (868)

Rozdział 33. Grafika trójwymiarowa (885)

  • Wprowadzenie do modelowania trójwymiarowego (885)
  • Symulowanie trójwymiarowości we Flashu (890)
  • Wykorzystanie Adobe Dimensions do tworzenia obiektów 3D (897)
    • Jak wytłoczyć rysunek wektorowy (897)
    • Importowanie sekwencji 3D do Flasha (900)
  • Animacja postaci w programie MetaCreations Poser (900)
    • Tworzenie biegnącej postaci w Poserze (901)
    • Przygotowywanie sekwencji z Posera do importowania we Flashu (903)
    • Importowanie animacji z Posera do Flasha (906)
  • Eksportowanie animacji z 3D Studio MAX (907)

Rozdział 34. Format QuickTime (917)

  • Formaty QuickTime i Video for Windows (917)
  • Obsługa formatu QuickTime we Flashu (919)
  • Importowanie filmów QuickTime do Flasha (920)
  • Łączenie filmów Flasha i QT (922)
    • Tworzenie filmów QuickTime Flash (922)
    • Tworzenie we Flashu plików QuickTime Video (928)
    • Słowo na temat filmów QuickTime VR (931)
  • Cyfrowe klipy wideo w filmach Flasha (933)
    • Ekstrakcja ujęć z cyfrowych klipów wideo (934)
    • Importowanie sekwencji do Flasha (946)

Rozdział 35. Format RealMedia (949)

  • Flash a RealPlayer (949)
  • Ograniczenia związane z wersją Flasha oraz zawartością filmu (950)
  • Jak sterować odtwarzaniem filmów Flasha w RealPlayer (951)
  • Optymalizacja materiałów multimedialnych dla odtwarzacza RealPlayer (953)
    • Przygotowanie dźwięku (953)
    • Szerokość pasma przesyłu (954)
  • Publikowanie filmu w formacie RealPlayer (957)

Rozdział 36. Tworzenie filmów wideo we Flashu (965)

  • Pozyskiwanie wysokiej jakości materiału filmowego we Flashu (965)
  • Krótkie wprowadzenie do świata cyfrowego wideo (966)
    • Historia cyfrowego wideo (966)
  • Przygotowanie filmów Flasha do publikacji w formie filmu wideo (970)
  • Eksportowanie sekwencji obrazów z filmu Flasha (976)
    • Eksport z Flasha (976)
    • Formaty plików dostępne przy eksporcie sekwencji obrazów (977)
  • Tworzenie plików AVI z filmów Flasha (979)
    • Rozmiary (Dimensions) (980)
    • Metoda zapisu obrazu (Video format) (980)
    • Metoda zapisu dźwięku (Sound format) (981)
    • Kompresja plików filmowych (981)
  • Importowanie sekwencji obrazów do programu do edycji wideo (982)
    • Adobe Premiere 5.1 (982)
    • Adobe After Effects 4.1 (983)

Rozdział 37. Tworzenie kreskówek we Flashu (987)

  • Praca z plikami o dużych rozmiarach (988)
  • Scenariusz (988)
  • Tła i scenografia (990)
    • Mapy bitowe (991)
    • Ograniczenia formatu QuickTime (991)
    • Tworzenie warstwowego tła we Flashu za pomocą Photoshopa (992)
    • Warstwy typu Mask we Flashu (992)
    • Animowanie dużych przemieszczeń (992)
    • Złożone tła (993)
    • Wykorzystywanie rozmycia do symulowania głębi (993)
  • Podstawy animowania kreskówek (994)
    • Ruch i emocje (995)
    • Przygotowanie akcji (995)
    • Masa (995)
    • Nakładanie akcji (996)
    • Użycie rozmycia do symulowania ruchu (996)
  • Ręczne kluczowanie i animacja automatyczna (996)
    • Cykl chodu (997)
    • Ujęcia powtarzające się (998)
    • Rodzaje chodu (999)
    • Kolorowanie animacji (999)
  • Automatyczna animacja Flasha (1001)
    • Wodzenie kamerą (1001)
    • Zamiana klonów symbolu (1001)
  • Synchronizacja mowy (1003)
    • Dlaczego nie morfing? (1004)
    • Ekspresja ust (1004)
    • Kilka dodatkowych sztuczek (1005)
    • Synchronizacja z muzyką i efektami dźwiękowymi (1006)
  • Końcowe poprawki (1010)
    • Przygotowania do publikacji finalnej wersji filmu (1010)

Rozdział 38. Planowanie z użyciem specjalistycznych aplikacji (1019)

  • Podstawy organizacji pracy (1019)
    • Faza I: Pomysł i podstawowe założenia projektu (1020)
    • Faza II: Produkcja, testowanie i publikacja prezentacji (1030)
  • Tworzenie schematów w programie Inspiration (1033)
    • Tworzenie schematu organizacyjnego (1033)
    • Tworzenie schematu działania witryny (1036)

Rozdział 39. Współpraca z programami Dreamweaver i Director (1047)

  • Wykorzystanie plików .SWF w Dreamweaverze (1048)
    • Praca z filmem Flasha w Dreamweaverze (1048)
    • Pozycja filmu na ekranie (1049)
    • Wstawianie przycisku Flasha (Flash Button) (1051)
    • Edycja przycisku Flasha (1053)
    • Wstawianie tekstu Flasha (Flash Text) (1053)
    • Edycja tekstu Flasha (1054)
    • Kierowanie przeglądarki pod adres z pluginem Flasha (1054)
    • Publikowanie dokumentu HTML (1065)
    • Techniki animacji z wykorzystaniem warstw (1066)
  • Wykorzystanie plików .SWF w programie Macromedia Director (1066)
    • Korzyści i ograniczenia w stosowaniu filmów Flasha w Directorze (1067)
    • Akcje umożliwiające komunikację Flasha z Directorem (1068)
    • Sterowanie filmem .SWF w Directorze (1071)
    • Sterowanie filmem Flasha przy użyciu języka Lingo (1079)

Część VIII Dystrybucja filmów Flasha (1087)

Rozdział 40. Publikowanie filmów Flasha (1089)

  • Optymalizacja filmów Flasha (1089)
    • Upraszczanie grafiki (1089)
    • Wykorzystanie symboli (1092)
    • Zarządzanie obiektami w bibliotece Flasha (1093)
  • Testowanie filmów Flasha (1093)
    • Wykorzystanie poleceń Test Scene i Test Movie (1094)
    • Wykorzystanie narzędzia Bandwidth Profiler (1095)
    • Raport na temat zawartości filmu (Size report) (1099)
  • Publikowanie filmów Flasha (1099)
  • Ustawienia publikowanego pliku (Publish Settings) (1100)
    • Określanie formatu eksportowanego pliku (panel Formats) (1100)
    • Ustawienia formatu Flasha (panel Flash) (1101)
    • Ustawienia formatu HTML (panel HTML) (1104)
    • Ustawienia formatu GIF (1112)
    • Ustawienia formatu JPEG (1115)
    • Ustawienia formatu PNG (1116)
    • Tworzenie projektorów dla systemu Windows i komputerów Macintosh (1118)
    • Ustawienia formatu QuickTime (1119)
    • Eksportowanie prezentacji w formacie RealMedia (1119)
  • Podgląd i publikowanie filmu (1119)
    • Wykorzystanie poleceń z podmenu Publish Preview (1119)
    • Wykorzystanie polecenia Preview (1120)

Rozdział 41. Osadzanie filmu Flasha w dokumencie HTML (1121)

  • Pisanie dokumentów HTML dla filmów Flasha (1121)
    • Wykorzystanie znacznika <OBJECT> (1122)
    • Wykorzystanie znacznika <EMBED> (1124)
  • Wykrywanie odtwarzacza filmów Flasha (1129)
    • Plugin kontra ActiveX: wyświetlanie bez sprawdzania (1129)
    • Wykrywanie odtwarzacza Flasha przy użyciu skryptów JavaScript i VBScript (1130)
    • Wykorzystanie pliku typu swiffer (1135)
  • Wykorzystanie języków JavaScript i DHTML z filmami Flasha (1139)
    • Małe ostrzeżenie dla projektantów sieciowych (1139)
    • Jak Flash współpracuje z JavaScriptem (1140)
    • Zmiana atrybutów HTML (1140)
    • Wykorzystanie metody PercentLoaded() (1145)

Rozdział 42. Odtwarzacze, projektory i wygaszacze ekranu (1151)

  • Niezależny odtwarzacz i projektor (1151)
    • Tworzenie projektora (1152)
    • Rozpowszechnianie i licencje (1154)
    • Dystrybucja na CD-ROM-ach i dyskietkach (1154)
    • Akcje FSCommand (1154)
  • Ograniczenia niezależnych odtwarzaczy i projektorów (1159)
  • Wykorzystanie pluginu Flasha w przeglądarkach internetowych (1165)
    • Obsługiwane systemy operacyjne (1165)
    • Obsługiwane przeglądarki internetowe (1166)
    • Dystrybucja pluginu i filmów Flasha w Internecie (1166)
    • Instalacja pluginu (1166)
  • Alternatywne odtwarzacze filmów Flasha (1168)
    • Wyświetlanie filmów Flasha przy użyciu języka Java (1168)
    • Wykorzystanie odtwarzacza RealPlayer 8.0 do wyświetlania filmów Flasha (1169)
    • Odtwarzacz QuickTime (1169)
    • Odtwarzacz ShockWave (1170)
    • Narzędzia do tworzenia wygaszaczy ekranu (1171)
    • Przyszłe odtwarzacze, przyszłe funkcje (1175)

Dodatki (1177)

Dodatek A Płyta CD-ROM (1179)

  • Instalacja i użytkowanie oprogramowania (1179)
  • Instalacja i użytkowanie skryptu sendmail.cgi (1180)

Skorowidz (1181)


Dodaj do koszyka Flash 5. Biblia

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.