Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja - Helion
ISBN: 978-83-246-4519-0
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2012-01-27
Księgarnia: Helion
Cena książki: 19,50 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,50 zł)
Zaplanuj i wprowadź w życie świetny projekt internetowy!
- Cele, strategia, technologia — precyzyjnie okreÅ›l potrzeby i przewiduj skutki swoich dziaÅ‚aÅ„
- Internauci, klienci, sponsorzy — uwzglÄ™dnij ich oczekiwania, możliwoÅ›ci i zachowania
- Dokumentacja projektu, kwestie prawne — nie zaniedbuj formalnoÅ›ci: i tak CiÄ™ dopadnÄ…!
Przygotowanie i wdrożenie profesjonalnego projektu internetowego nie polega wyłącznie na założeniu atrakcyjnej wizualnie strony WWW i biernym oczekiwaniu na spodziewane zyski. Za taką stroną, pełniącą rolę wizytówki firmy, musi przecież stać cała strategia, związana z kształtowaniem wizerunku, interakcją z użytkownikami, budowaniem społeczności internetowej. Tylko w taki sposób nowoczesne przedsiębiorstwo jest w stanie dotrzymać kroku swoim konkurentom, dowiedzieć się, jakie elementy jego działalności są najbardziej dochodowe, oraz zrozumieć, co należy zmienić, by usatysfakcjonować klientów. Krótko mówiąc, każdy firmowy projekt internetowy wymaga sensownego planowania i aktywnego zarządzania na co dzień.
W książce "Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja" znajdziesz wszystko to, czego zabrakÅ‚o w innych publikacjach dotyczÄ…cych projektowania serwisów internetowych. IdeÄ… jej autora byÅ‚o pokazanie caÅ‚ego procesu powstawania witryny: od wyznaczenia strategii, przez okreÅ›lenie profilu użytkowników, wybór najlepszej technologii, wÅ‚aÅ›ciwe dokumentowanie dziaÅ‚aÅ„, aż po aspekty prawne. PaweÅ‚ Frankowski nie ograniczaÅ‚ siÄ™ przy tym do omówienia okreÅ›lonego rodzaju strony, dlatego też poradnik ten możesz wykorzystać przy tworzeniu wszelkich projektów: blogów i stron firmowych, serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, forów i sklepów internetowych, stron produktów i innych. Przeczytaj, przemyÅ›l i… do dzieÅ‚a!
- Cele przyświecające projektom internetowym
- Różne rodzaje stron internetowych
- Budowanie strategii i jej założenia
- Grupy docelowe i sposoby ich określania
- Współpraca z agencją interaktywną
- Sponsoring i środki unijne
- Wybór technologii dostosowanej do potrzeb
- Dokumentacja projektu i zapytania ofertowe
- Prototypy oraz specyfikacja strony internetowej
- Logotyp i slogan a znaki towarowe
- Ochrona konkurencji i prawo autorskie
- Regulamin strony internetowej i umowy zwiÄ…zane z Internetem
- Polityka prywatności i ochrona danych osobowych
- Wstęp do zarządzania wykonaniem projektu
Profesjonalne podejście do projektu internetowego to podstawa sukcesu w sieci!
Osoby które kupowały "Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja", wybierały także:
- Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekst 59,00 zł, (17,70 zł -70%)
- Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy. Wydanie 2 rozszerzone 34,90 zł, (13,96 zł -60%)
- Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy 31,46 zł, (12,90 zł -59%)
- Magia s 49,90 zł, (24,95 zł -50%)
- Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie II zaktualizowane i poszerzone 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
Spis treści
Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja eBook -- spis treści
Wprowadzenie (7)
Rozdział 1. Cele i strategia (11)
- Wprowadzenie (11)
- Cele przyświecające projektom internetowym (12)
- Pani Zosiu, musimy mieć stronę... (13)
- Rodzaj strony a jej cel (13)
- Liczy siÄ™ powodzenie, ale co to takiego? (19)
- Strategia i jej założenia (19)
- Dopasuj strategiÄ™ do rynku (23)
- A gdyby się nie udało? (25)
Rozdział 2. Ludzie, czyli internauci, klienci i sponsorzy (29)
- Wprowadzenie (29)
- Jaki jest Polak, każdy widzi? (30)
- Grupa docelowa (31)
- Kobiety (37)
- Nastolatki (40)
- Magia, horoskopy i ich czytelnicy (42)
- Pracownicy (42)
- Zabawki, rodzice, duże dzieci i ich dzieci (43)
- Godziny pracy, weekendy a internauci (44)
- Określanie grupy docelowej (45)
- Człowiek jako istota społeczna (47)
- User Experience produktu i usługi (49)
- User-Centered Design (UCD) (52)
- Agencja interaktywna jako partner przy realizacji zaawansowanych projektów (54)
- Masz klienta na stronÄ™ WWW - masz problem (57)
- Sponsor czy Unia, czyli skąd brać środki? (59)
Rozdział 3. Technologia (63)
- Wprowadzenie (63)
- Web 1.0 (64)
- Systemy zarządzania treścią (CMS) (64)
- Wprowadzenie (64)
- Kiedy warto przesiąść się na CMS-a (65)
- Budowa CMS (68)
- Zalety CMS-ów (71)
- Tysiące CMS na świecie, co wybrać? (74)
- CMS-owy detektyw (78)
- Typy systemów CMS (78)
- Popularne CMS (80)
- LMS i LCMS (83)
- Web 2.0 - serwis społecznościowy, wideo i systemy Wiki (87)
- Serwis społecznościowy (social networking) (90)
- Serwisy wideo i VOD (92)
- Wiki (93)
- Sklepy internetowe (95)
- Jak zostać e-sprzedawcą? (96)
- Jakie funkcje powinien posiadać dobry sklep internetowy? (96)
- Gotowe rozwiÄ…zania do zastosowania w e-commerce (99)
- Sklepy, porównywarki cen a wyszukiwarki (102)
- Proces podejmowania decyzji o zakupie (103)
- Enterprise 2.0 (104)
- Web 3.0 (107)
Rozdział 4. Dokumentacja projektu, zapytania, prototypy oraz specyfikacja strony internetowej (113)
- Wprowadzenie (113)
- Karta projektu (114)
- Manifest - cele i założenia projektu (115)
- Harmonogram prac (116)
- Zapytania ofertowe (117)
- Typowe błędy (118)
- O wykonaniu strony internetowej (120)
- Specyfikacja strony internetowej (121)
- Definicja specyfikacji strony internetowej (SSI) (121)
- Dlaczego specyfikacja jest potrzebna? (121)
- Dlaczego aż dwie specyfikacje? (122)
- Jak wygląda, a jak powinna wyglądać specyfikacja? (122)
- Raporty (133)
- Kłamać czy nie kłamać - czyli dylematy project managera (135)
- Minimalna zawartość (136)
- Rodzaje raportów (136)
- Prototypowanie, czyli makiety (137)
- Zakończenie (141)
Rozdział 5. Zagadnienia prawne (143)
- Wprowadzenie (143)
- Domeny i nazwy domenowe (145)
- Logotyp i slogan a znaki towarowe (152)
- Ochrona konkurencji (155)
- Podstawa prawna działania stron urzędowych (156)
- Prawo autorskie (159)
- Fotografia na stronie WWW (180)
- Dane kontaktowe na stronie (185)
- Regulamin strony internetowej (186)
- Ochrona danych osobowych (196)
- Polityka prywatności (201)
- Czy moja strona internetowa jest dziennikiem, czy magazynem? (202)
- Odpowiedzialność prawna (208)
- Umowy zwiÄ…zane z internetem (212)
- Umowa dotyczÄ…ca wykonania strony internetowej (214)
- Umowa cesji domeny (220)
- Umowa NDA - umowa o zachowaniu poufności (225)
- Umowa autorska (230)
- Zastrzeżenie prawne (232)
Rozdział 6. Wstęp do zarządzania wykonaniem projektu (233)
- Projekt internetowy - wprowadzenie (233)
- ZarzÄ…dzanie projektem internetowym - porady (235)
- Aplikacje webowe wspierajÄ…ce zarzÄ…dzanie projektami i pracÄ™ grupowÄ… (241)
- Wnioski (249)
Dodatek A: Terminologia (251)
Skorowidz (265)