Excel zaawansowany - ScoreCard - zarządzanie procesami biznesowymi z użyciem Excela - Helion

ISBN: 978-83-269-3187-1
stron: 90, Format: ebook
Data wydania: 2014-05-27
Księgarnia: Helion
Cena książki: 67,44 zł
BalancedScoreCard (BSC, strategiczna karta wyników – zbalansowana karta dokonań, karta wyników) – jest narzędziem wykorzystywanym do mierzenia poziomu realizacji strategii przedsiębiorstwa. BSC pozwala na prowadzenie bieżącej kontroli realizacji celów i zarazem skuteczne motywowanie pracowników. Jest przyjaznym narzędziem komunikacji kierowników z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym organizacji. W naszej książce poruszamy zarówno kwestię zarządzania z wykorzystaniem BSC, jak również kwestię weryfikacji jakości baz danych źródłowych. Podpowiadamy, jakie wskaźniki KPI ustalić jako kluczowe, a także pokazujemy jak zobrazować je na wykresach. A wszystko to z wykorzystaniem Excela dla wersji 2007, 2010 i 2013.
Osoby które kupowały "Excel zaawansowany - ScoreCard - zarządzanie procesami biznesowymi z użyciem Excela", wybierały także:
- Excel 2019. Kurs video. Postaw pierwsze kroki! 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Power Query i Power Pivot. Kurs video. Poznaj narzędzia Excel BI 249,00 zł, (99,60 zł -60%)
- Excel zaawansowany. 45 trików w Excelu na formatowanie i porządkowanie danych 77,13 zł, (30,85 zł -60%)
- Excel 2016 i programowanie VBA. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia makr 69,00 zł, (27,60 zł -60%)
- Excel - tabele przestawne. Kurs video. Raporty i analiza danych 39,90 zł, (15,96 zł -60%)
Spis treści
Excel zaawansowany - ScoreCard - zarządzanie procesami biznesowymi z użyciem Excela eBook -- spis treści
Wstęp
1. Zbalansowana karta wyników
1.1. Obszary pomiarów
1.2. Perspektywa finansowa
1.3. Perspektywa klienta
1.4. Perspektywa procesów wewnętrznych firmy
1.5. Perspektywa rozwoju
1.6. Systemy informacyjne
1.7. Motywacja i zbieżność celów
1.8. Mierniki zgłoszonych i zrealizowanych inicjatyw
1.9. Mierzenie usprawnień
1.10. Zbieżność celów indywidualnych z celami całej organizacji
2. Budowanie karty wyników
2.1. Odbiorcy strategicznej karty wyników
2.2. ScoreCard w organizacjach rządowych
3. Analiza źródeł danych
3.1. Jakość czy ilość
3.2. Weryfikacja jakości gromadzonych danych
3.3. Tworzenie aktualizującego się automatycznie arkusza ze statystykami
3.4. Porządkowanie wartości liczbowych
3.5. Komórki z wartościami pseudopustymi
3.6. Porządkowanie kodów pocztowych
3.7. Uzupełnianie brakujących wartości komórek
3.8. Automatyczne wstawianie aktualnych wartości
3.9. Pobieranie danych ze stron internetowych
3.11. Kontrola wprowadzanych danych
4. Data Mining, czyli wyszukiwanie informacji w zbiorach danych
4.1. Analiza ciągów tekstowych
4.2. Business Intelligence
5. Tworzenie ScoreCardu dostosowanego do potrzeb organizacji
5.1. Dobór liczby wskaźników KPI
5.2. Segmenty i grupy KPI
5.3. Raportowanie kluczowych wskaźników efektywności
5.4. Benchmark – porównywanie względem konkurencji
5.5. Zasady wyznaczania KPI dla danego obszaru firmy metodą SMART
5.6. Tworzenie ScoreCardu w praktyce
6. Porady i triki
6.1. Komórki pseudoliczbowe
6.2. Zastosowanie funkcji SUMA.ILOCZYNÓW