reklama - zainteresowany?

Excel. Indywidualne szkolenie - Helion

Excel. Indywidualne szkolenie
Autor: CustomGuide Inc
Tytuł oryginału: Excel Personal Trainer
Tłumaczenie: Łukasz Amus, Joanna Sugiero
ISBN: 83-7361-832-5
stron: 472, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2005-05-11
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka Excel. Indywidualne szkolenie

Tagi: Excel

Twój osobisty instruktor, który wprowadzi Cię w tajniki Excela

  • Wprowadzanie i formatowanie danych
  • Obliczenia i wykresy
  • Analizy, symulacje i tabele przestawne

Arkusz kalkulacyjny Excel jest jedną z najpopularniejszych i najpowszechniej stosowanych aplikacji biurowych. Z Excela korzysta się niemal w każdej firmie. Za jego pomocą można przeprowadzać skomplikowane obliczenia, wykonywać analizy statystyczne i tworzyć wykresy. Znajomość Excela to jedno z podstawowych wymagań na współczesnym rynku pracy. Funkcje tego programu początkowo mogą wydawać się trudne do opanowania, jednak dzięki odpowiedniemu sposobowi nauki można z łatwością przyswoić sobie wszystko, co jest niezbędne do sprawnego korzystania z tej aplikacji.

"Excel. Indywidualne szkolenie" to podręcznik przedstawiający Excela i jego funkcje w sposób gwarantujący opanowanie materiału -- na przykładach. Każde zagadnienie opisane jest w postaci punktów, dodatkową pomocą są ilustracje pokazujące poszczególne etapy pracy. Dzięki temu każdą lekcję możesz wykonać we własnym tempie i powtarzać poznane w niej wiadomości, wykorzystując zestawienia znajdujące się na końcu rozdziałów.

  • Poruszanie się po arkuszu i skoroszycie
  • Edycja i formatowanie danych
  • Tworzenie wykresów
  • Funkcje i formuły
  • Makropolecenia
  • Współpraca Excela z innymi aplikacjami
  • Stosowanie tabel przestawnych
  • Analizy danych i symulacje

Przekonaj się, jakim komfortem jest posiadanie osobistego instruktora. Poznaj dzięki niemu wszystkie możliwości Excela.

Dodaj do koszyka Excel. Indywidualne szkolenie

Spis treści

Excel. Indywidualne szkolenie -- spis treści

Wstęp (9)

Rozdział 1. Podstawy (11)

  • Lekcja 1.1. Uruchomienie Excela (12)
  • Lekcja 1.2. Co nowego w Excelu 2003? (15)
  • Lekcja 1.3. Omówienie ekranu programu Excel (17)
  • Lekcja 1.4. Korzystanie z menu (19)
  • Lekcja 1.5. Korzystanie z pasków narzędzi i tworzenie nowego skoroszytu (23)
  • Lekcja 1.6. Wypełnianie okien dialogowych (26)
  • Lekcja 1.7. Klawisze skrótu oraz prawy przycisk myszy (29)
  • Lekcja 1.8. Otwieranie skoroszytu (32)
  • Lekcja 1.9. Zapisywanie skoroszytu (35)
  • Lekcja 1.10. Przesuwanie wskaźnika komórki (37)
  • Lekcja 1.11. Poruszanie się po arkuszu (39)
  • Lekcja 1.12. Wpisywanie etykiet w arkuszu (41)
  • Lekcja 1.13. Wpisywanie wartości w arkuszu i zaznaczanie obszaru komórek (43)
  • Lekcja 1.14. Obliczanie sum wartości przy użyciu przycisku Autosumowanie (45)
  • Lekcja 1.15. Wprowadzanie formuł (47)
  • Lekcja 1.16. Korzystanie z Autowypełniania (50)
  • Lekcja 1.17. Podgląd wydruku i drukowanie arkusza (53)
  • Lekcja 1.18. Uzyskiwanie pomocy (55)
  • Lekcja 1.19. Zmienianie Asystenta Office i korzystanie z przycisku Pomoc (58)
  • Lekcja 1.20. Zamykanie skoroszytu i wychodzenie z Excela (60)
  • Powtórka z rozdziału pierwszego (62)

Rozdział 2. Edytowanie arkusza (67)

  • Lekcja 2.1. Wpisywanie wartości daty i korzystanie z opcji Autowypełniania (68)
  • Lekcja 2.2. Wprowadzanie, usuwanie i zmienianie zawartości komórki (71)
  • Lekcja 2.3. Wycinanie, kopiowanie i wklejanie komórek (74)
  • Lekcja 2.4. Przenoszenie i kopiowanie komórek przy użyciu metody "przeciągnij i upuść" (77)
  • Lekcja 2.5. Zbieranie i wklejanie wielu elementów (80)
  • Lekcja 2.6. Bezwzględne i względne odwołania do komórek (82)
  • Lekcja 2.7. Korzystanie z polecenia Wklej specjalnie (85)
  • Lekcja 2.8. Wstawianie i usuwanie komórek, wierszy i kolumn (88)
  • Lekcja 2.9. Korzystanie z poleceń Cofnij, Powtórz i Wykonaj ponownie (91)
  • Lekcja 2.10. Sprawdzanie pisowni (94)
  • Lekcja 2.11. Wyszukiwanie i zamienianie informacji (96)
  • Lekcja 2.12. Zaawansowane opcje drukowania (98)
  • Lekcja 2.13. Zarządzanie plikami (100)
  • Lekcja 2.14. Wstawianie komentarzy w komórkach (103)
  • Lekcja 2.15. Odzyskiwanie skoroszytu (105)
  • Powtórka z rozdziału drugiego (108)

Rozdział 3. Formatowanie arkusza (115)

  • Lekcja 3.1. Formatowanie czcionek oraz pasek narzędzi Formatowanie (116)
  • Lekcja 3.2. Formatowanie wartości (119)
  • Lekcja 3.3. Zmienianie wysokości wierszy i szerokości kolumn (123)
  • Lekcja 3.4. Zmienianie wyrównania w komórce (126)
  • Lekcja 3.5. Wstawianie obramowania (130)
  • Lekcja 3.6. Dodawanie kolorów i deseni (134)
  • Lekcja 3.7. Korzystanie z malarza formatów (137)
  • Lekcja 3.8. Opcja Autoformatowania (140)
  • Lekcja 3.9. Tworzenie niestandardowego formatu liczby (142)
  • Lekcja 3.10. Tworzenie, stosowanie i modyfikowanie stylu (145)
  • Lekcja 3.11. Formatowanie komórek przy użyciu formatowania warunkowego (148)
  • Lekcja 3.12. Scalanie komórek, obracanie tekstu i korzystanie z opcji Autodopasowania (151)
  • Lekcja 3.13. Znajdowanie i zamienianie formatowania (153)
  • Powtórka z rozdziału trzeciego (156)

Rozdział 4. Tworzenie wykresów i praca na nich (161)

  • Lekcja 4.1. Tworzenie wykresu (162)
  • Lekcja 4.2. Przemieszczanie wykresu i zmienianie jego rozmiaru (165)
  • Lekcja 4.3. Formatowanie i edytowanie obiektów na wykresie (167)
  • Lekcja 4.4. Zmienianie danych źródłowych na wykresie (171)
  • Lekcja 4.5. Zmienianie typu wykresu i praca z wykresami kołowymi (174)
  • Lekcja 4.6. Wstawianie tytułów, linii siatki i tabeli danych (178)
  • Lekcja 4.7. Formatowanie serii danych i osi wykresu (181)
  • Lekcja 4.8. Dodawanie adnotacji do wykresu (184)
  • Lekcja 4.9. Wykresy trójwymiarowe (186)
  • Lekcja 4.10. Wybieranie i zapisywanie wykresu niestandardowego (189)
  • Lekcja 4.11. Stosowanie efektów wypełnienia (193)
  • Powtórka z rozdziału czwartego (197)

Rozdział 5. Zarządzanie skoroszytami (201)

  • Lekcja 5.1. Przemieszczanie się między arkuszami w skoroszycie (202)
  • Lekcja 5.2. Wstawianie i usuwanie arkuszy (204)
  • Lekcja 5.3. Zmienianie nazwy i przenoszenie arkusza (207)
  • Lekcja 5.4. Praca z kilkoma skoroszytami i oknami (209)
  • Lekcja 5.5. Dzielenie i blokowanie okna (213)
  • Lekcja 5.6. Odwoływanie się do danych zewnętrznych (216)
  • Lekcja 5.7. Dodawanie nagłówków, stopek i numerów stron (219)
  • Lekcja 5.8. Definiowanie obszaru drukowania i kontrolowanie podziałów stron (222)
  • Lekcja 5.9. Zmienianie marginesów i orientacji strony (225)
  • Lekcja 5.10. Dodawanie tytułu oraz linii siatki do wydruku (227)
  • Lekcja 5.11. Zmienianie rozmiaru papieru oraz skalowanie wydruku (229)
  • Lekcja 5.12. Ochrona arkusza (231)
  • Lekcja 5.13. Ukrywanie kolumn, wierszy i arkuszy (234)
  • Lekcja 5.14. Przeglądanie arkusza i porównywanie skoroszytów obok siebie (236)
  • Lekcja 5.15. Zapisywanie widoku niestandardowego (238)
  • Lekcja 5.16. Praca z szablonami (240)
  • Lekcja 5.17. Konsolidowanie arkuszy (243)
  • Powtórka z rozdziału piątego (246)

Rozdział 6. Więcej funkcji i formuł (253)

  • Lekcja 6.1. Formuły wykorzystujące kilka operatorów i obszarów komórek (254)
  • Lekcja 6.2. Opcja Wstawianie funkcji (257)
  • Lekcja 6.3. Tworzenie obszarów nazw i korzystanie z nich (260)
  • Lekcja 6.4. Zaznaczanie nieprzylegających do siebie obszarów i korzystanie z funkcji Autoobliczania (263)
  • Lekcja 6.5. Obliczanie formuł warunkowych przy użyciu funkcji JEŻELI (265)
  • Lekcja 6.6. Funkcja PMT (267)
  • Lekcja 6.7. Wyświetlanie i drukowanie formuł (270)
  • Lekcja 6.8. Naprawianie błędów w formułach (272)
  • Funkcje matematyczne (275)
  • Funkcje finansowe (276)
  • Funkcje daty i czasu (277)
  • Funkcje statystyczne (278)
  • Funkcje baz danych (279)
  • Powtórka z rozdziału szóstego (280)

Rozdział 7. Praca na listach (283)

  • Lekcja 7.1. Tworzenie listy (284)
  • Lekcja 7.2. Praca na listach i korzystanie z wiersza sumy (286)
  • Lekcja 7.3. Dodawanie rekordów przy użyciu okna dialogowego Formularz danych oraz wiersza (288)
  • Lekcja 7.4. Znajdowanie rekordów (290)
  • Lekcja 7.5. Usuwanie rekordów (292)
  • Lekcja 7.6. Sortowanie listy (294)
  • Lekcja 7.7. Filtrowanie listy przy użyciu Autofiltru (296)
  • Lekcja 7.8. Tworzenie Autofiltru niestandardowego (299)
  • Lekcja 7.9. Filtrowanie listy przy użyciu Filtru zaawansowanego (301)
  • Lekcja 7.10. Kopiowanie przefiltrowanych rekordów (304)
  • Lekcja 7.11. Sprawdzanie poprawności danych (306)
  • Powtórka z rozdziału siódmego (309)

Rozdział 8. Automatyzacja zadań przy użyciu makr (313)

  • Lekcja 8.1. Rejestrowanie makra (314)
  • Lekcja 8.2. Uruchamianie makra i przypisywanie mu klawisza skrótu (316)
  • Lekcja 8.3. Dodawanie przycisku makra do paska narzędzi (318)
  • Lekcja 8.4. Edytowanie kodu makra w języku Visual Basic (320)
  • Lekcja 8.5. Wstawianie kodu do istniejącego makra (322)
  • Lekcja 8.6. Deklarowanie zmiennych i dodawanie komentarzy do kodu VBA (325)
  • Lekcja 8.7. Pobieranie danych od użytkownika (328)
  • Lekcja 8.8. Używanie instrukcji sterującej If...Then...Else (330)
  • Powtórka z rozdziału ósmego (332)

Rozdział 9. Praca z innymi programami (335)

  • Lekcja 9.1. Wstawienie arkusza Excela do dokumentu programu Microsoft Word (336)
  • Lekcja 9.2. Modyfikacja wstawionego arkusza (339)
  • Lekcja 9.3. Wstawianie dołączonego wykresu Excela do dokumentu programu Word (342)
  • Lekcja 9.4. Wstawianie grafiki do arkusza kalkulacyjnego (344)
  • Lekcja 9.5. Otwieranie i zapisywanie plików w różnych formatach (347)
  • Powtórka z rozdziału dziewiątego (350)

Rozdział 10. Używanie internetowych możliwości Excela (353)

  • Lekcja 10.1. Dodawanie hiperłączy i praca z nimi (354)
  • Lekcja 10.2. Przeglądanie hiperłączy i używanie paska narzędziowego Sieć Web (356)
  • Lekcja 10.3. Zapisywanie skoroszytu jako nieinteraktywnej strony WWW (359)
  • Lekcja 10.4. Zapisywanie skoroszytu jako interaktywnej strony WWW (363)
  • Lekcja 10.5. Importowanie z zewnętrznego źródła danych (366)
  • Lekcja 10.6. Odświeżanie źródła danych i ustawianie jego właściwości (369)
  • Lekcja 10.7. Tworzenie nowej kwerendy sieci Web (372)
  • Powtórka z rozdziału dziesiątego (375)

Rozdział 11. Analiza danych i tabele przestawne (377)

  • Lekcja 11.1. Tworzenie tabeli przestawnej (378)
  • Lekcja 11.2. Określanie danych do analizy w tabeli przestawnej (382)
  • Lekcja 11.3. Zmiana sposobu przeliczania danych w tabeli przestawnej (384)
  • Lekcja 11.4. Wybieranie danych, które mają być widoczne w tabeli przestawnej (386)
  • Lekcja 11.5. Grupowanie danych w tabeli przestawnej według daty (389)
  • Lekcja 11.6. Odświeżanie zawartości tabeli przestawnej (391)
  • Lekcja 11.7. Formatowanie tabeli przestawnej i tworzenie wykresu przestawnego (393)
  • Lekcja 11.8. Tworzenie sum częściowych (396)
  • Lekcja 11.9. Używanie funkcji bazy danych (399)
  • Lekcja 11.10. Używanie funkcji wyszukiwania (402)
  • Lekcja 11.11. Grupowanie i wprowadzanie hierarchii do arkusza kalkulacyjnego (405)
  • Powtórka z rozdziału jedenastego (408)

Rozdział 12. Analiza co-jeśli (411)

  • Lekcja 12.1. Definiowanie scenariusza (412)
  • Lekcja 12.2. Sporządzanie raportu podsumowania scenariuszy (414)
  • Lekcja 12.3. Używanie jedno- i dwuwejściowych tabel danych (416)
  • Lekcja 12.4. Znaczenie polecenia Szukaj wyniku (419)
  • Lekcja 12.5. Używanie narzędzia Solver (421)
  • Powtórka z rozdziału dwunastego (424)

Rozdział 13. Tematy zaawansowane (427)

  • Lekcja 13.1. Ukrywanie, pokazywanie i przesuwanie pasków narzędzi (428)
  • Lekcja 13.2. Dostosowywanie pasków narzędzi Excela (430)
  • Lekcja 13.3. Tworzenie własnej listy autowypełnienia (433)
  • Lekcja 13.4. Zmiana opcji Excela (435)
  • Lekcja 13.5. Zabezpieczanie skoroszytu hasłem (438)
  • Lekcja 13.6. Właściwości pliku i wyszukiwanie plików (440)
  • Lekcja 13.7. Współdzielenie skoroszytu i śledzenie zmian (443)
  • Lekcja 13.8. Scalanie i poprawianie współdzielonego skoroszytu (446)
  • Lekcja 13.9. Używanie narzędzia Wykryj i napraw (449)
  • Powtórka z rozdziału trzynastego (451)

Skorowidz (455)

Dodaj do koszyka Excel. Indywidualne szkolenie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.