reklama - zainteresowany?

Efektywne programowanie w języku Java - Helion

Efektywne programowanie w języku Java
Autor: Joshua Bloch
Tytuł oryginału: Effective Java Programming Language
Tłumaczenie: Paweł Gonera
ISBN: 83-7197-989-4
stron: 216, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-11-19
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Efektywne programowanie w języku Java

Tagi: Java - Programowanie | programowanie-kupon

Java to wspaniaÅ‚e narzÄ™dzie w rÄ™kach programisty. Ale nawet najlepsze narzÄ™dzie może zostać źle użyte. Istnieje wiele książek, które opisujÄ… ten jÄ™zyk programowania, skupiajÄ…c siÄ™ na przedstawieniu jego skÅ‚adni. Ta książka jest zupeÅ‚nie inna. Adresowana do osób znajÄ…cych już JavÄ™, przedstawia 57 praktycznych zasad pisania efektywnego, poprawnego kodu.

Każda wskazówka to oddzielny podrozdziaÅ‚, przedstawiajÄ…cy opis problemu, przykÅ‚ady poprawnego (i bÅ‚Ä™dnego!) kodu, a także historie wziÄ™te z doÅ›wiadczenia autora. DziÄ™ki książce zapoznasz siÄ™ z idiomami wÅ‚aÅ›ciwymi jÄ™zykowi Java oraz z istotnymi z praktycznego punktu widzenia wzorcami projektowymi.

Wskazówki dotyczÄ… miÄ™dzy innymi:

  • Tworzenia i usuwania obiektów
  • Pisania metod wspólnych dla wielu obiektów
  • Klas i interfejsów
  • Javowych odpowiedników konstrukcji znanych z C
  • Pisania poprawnych metod
  • ObsÅ‚ugi wyjÄ…tków
  • Korzystania z wÄ…tków
  • Serializacji obiektów

 

O autorze:
Joshua Bloch jest wspóÅ‚autorem wielu bibliotek jÄ™zyka Java, takich jak Java Collections Framework i java.math, a także autorem licznych prac naukowych. [wiÄ™cej...]

Dodaj do koszyka Efektywne programowanie w języku Java

 

Osoby które kupowały "Efektywne programowanie w języku Java", wybierały także:

  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze
  • Metoda dziel i zwyci
  • JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne
  • Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform

Dodaj do koszyka Efektywne programowanie w języku Java

Spis treści

Efektywne programowanie w języku Java -- spis treści

Słowo wstępne (7)

Przedmowa (9)

Wprowadzenie (11)

RozdziaÅ‚ 1. Tworzenie i usuwanie obiektów (15)

  • Temat 1. Tworzenie statycznych metod factory zamiast konstruktorów (15)
  • Temat 2. Wymuszanie wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci singleton za pomocÄ… prywatnego konstruktora (18)
  • Temat 3. Wykorzystanie konstruktora prywatnego w celu uniemożliwienia utworzenia obiektu (20)
  • Temat 4. Unikanie powielania obiektów (21)
  • Temat 5. Usuwanie niepotrzebnych referencji do obiektów (24)
  • Temat 6. Unikanie finalizatorów (27)

RozdziaÅ‚ 2. Metody wspólne dla wszystkich obiektów (31)

  • Temat 7. Zachowanie zaÅ‚ożeÅ„ w trakcie przedefiniowywania metody equals (31)
  • Temat 8. Przedefiniowywanie metody hashCode wraz z equals (39)
  • Temat 9. Przedefiniowywanie metody toString (44)
  • Temat 10. RozsÄ…dne przedefiniowywanie metody clone (46)
  • Temat 11. Implementacja interfejsu Comparable (53)

Rozdział 3. Klasy i interfejsy (59)

  • Temat 12. Ograniczanie dostÄ™pnoÅ›ci klas i ich skÅ‚adników (59)
  • Temat 13. Zapewnianie niezmiennoÅ›ci obiektu (62)
  • Temat 14. ZastÄ™powanie dziedziczenia kompozycjÄ… (69)
  • Temat 15. Projektowanie i dokumentowanie klas przeznaczonych do dziedziczenia (74)
  • Temat 16. Stosowanie interfejsów zamiast klas abstrakcyjnych (78)
  • Temat 17. Wykorzystanie interfejsów jedynie do definiowania typów (83)
  • Temat 18. Zalety stosowania statycznych klas skÅ‚adowych (84)

Rozdział 4. Odpowiedniki konstrukcji języka C (89)

  • Temat 19. ZastÄ™powanie struktur klasami (89)
  • Temat 20. Zamiana unii na hierarchiÄ™ klas (91)
  • Temat 21. ZastÄ™powanie konstrukcji enum za pomocÄ… klas (94)
  • Temat 22. ZastÄ™powanie wskaźników do funkcji za pomocÄ… klas i interfejsów (103)

Rozdział 5. Metody (107)

  • Temat 23. Sprawdzanie poprawnoÅ›ci parametrów (107)
  • Temat 24. Defensywne kopiowanie (109)
  • Temat 25. Projektowanie sygnatur metod (112)
  • Temat 26. RozsÄ…dne korzystanie z przeciążania (114)
  • Temat 27. Zwracanie pustych tablic zamiast wartoÅ›ci null (118)
  • Temat 28. Tworzenie komentarzy dokumentujÄ…cych dla wszystkich udostÄ™pnianych elementów API (120)

Rozdział 6. Programowanie (125)

  • Temat 29. Ograniczanie zasiÄ™gu zmiennych lokalnych (125)
  • Temat 30. Poznanie i wykorzystywanie bibliotek (128)
  • Temat 31. Unikanie typów float i double, gdy potrzebne sÄ… dokÅ‚adne wyniki (131)
  • Temat 32. Unikanie typu String, gdy istniejÄ… bardziej odpowiednie typy (133)
  • Temat 33. Problemy z wydajnoÅ›ciÄ… przy Å‚Ä…czeniu ciÄ…gów znaków (135)
  • Temat 34. OdwoÅ‚ywanie siÄ™ do obiektów poprzez interfejsy (136)
  • Temat 35. Stosowanie interfejsów zamiast refleksyjnoÅ›ci (137)
  • Temat 36. Rozważne wykorzystywanie metod natywnych (140)
  • Temat 37. Unikanie optymalizacji (141)
  • Temat 38. Wykorzystanie ogólnie przyjÄ™tych konwencji nazewnictwa (144)

Rozdział 7. Wyjątki (147)

  • Temat 39. Wykorzystanie wyjÄ…tków w sytuacjach nadzwyczajnych (147)
  • Temat 40. Stosowanie wyjÄ…tków przechwytywalnych i wyjÄ…tków czasu wykonania (149)
  • Temat 41. Unikanie niepotrzebnych wyjÄ…tków przechwytywalnych (151)
  • Temat 42. Wykorzystanie wyjÄ…tków standardowych (153)
  • Temat 43. ZgÅ‚aszanie wyjÄ…tków wÅ‚aÅ›ciwych dla abstrakcji (155)
  • Temat 44. Dokumentowanie wyjÄ…tków zgÅ‚aszanych przez metodÄ™ (157)
  • Temat 45. UdostÄ™pnianie danych o bÅ‚Ä™dzie (158)
  • Temat 46. Zachowanie atomowoÅ›ci w przypadku bÅ‚Ä™du (159)
  • Temat 47. Nie ignoruj wyjÄ…tków (161)

Rozdział 8. Wątki (163)

  • Temat 48. Synchronizacja dostÄ™pu do wspólnych modyfikowalnych danych (163)
  • Temat 49. Unikanie nadmiarowej synchronizacji (168)
  • Temat 50. Nigdy nie wywoÅ‚uj wait poza pÄ™tlÄ… (172)
  • Temat 51. Unikanie korzystania z systemowego szeregowania wÄ…tków (174)
  • Temat 52. Dokumentowanie bezpieczeÅ„stwa dla wÄ…tków (177)
  • Temat 53. Unikanie grup wÄ…tków (180)

Rozdział 9. Serializacja (181)

  • Temat 54. Implementowanie interfejsu Serializable (181)
  • Temat 55. Wykorzystanie wÅ‚asnej postaci serializowanej (185)
  • Temat 56. Defensywne tworzenie metody readObject (191)
  • Temat 57. Tworzenie metody readResolve (196)

Dodatek A Zasoby (199)

Skorowidz (203)

Dodaj do koszyka Efektywne programowanie w języku Java

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.