reklama - zainteresowany?

Eclipse. Podręcznik programisty - Helion

Eclipse. Podręcznik programisty
Autor: Praca zbiorowa
Tytuł oryginału: Java Developers Guide to Eclipse
Tłumaczenie: Adam Bochenek (wstęp, rozdz. 1 - 18), Piotr Rajca (rozdz. 19 - 27), Jaromir Senczyk (rozdz. 28 - 34)
ISBN: 83-7361-691-8
stron: 784, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-12-20
Księgarnia: Helion

Cena książki: 79,89 zł

Dodaj do koszyka Eclipse. Podręcznik programisty

Tagi: Inne - Programowanie | Java - Programowanie

Poznaj możliwości środowiska Eclipse

  • Korzystanie ze środowiska Eclipse
  • Tworzenie programów w Javie w środowisku Eclipse
  • Rozbudowa możliwości Eclipse za pomocą dodatkowych modułów

Eclipse to nie tylko doskonałe zintegrowane środowisko do tworzenia aplikacji w języku Java. To także platforma do tworzenia i integracji narzędzi programistycznych, umożliwiająca zbudowanie kompletnego warsztatu pracy zarówno dla pojedynczego programisty, jak i dla całego zespołu pracującego nad wspólnym projektem. Idea środowiska Eclipse została zainicjowana przez giganty rynku IT -- firmy, które zdecydowały się na stworzenie uniwersalnego narzędzia, umożliwiającego dostosowanie sposobu pracy z nim do wymagań różnych typów projektów. Eclipse to narzędzie zbudowane w oparciu o potrzeby programistów.

Książka "Eclipse. Przewodnik programisty" opisuje nie tylko środowisko Eclipse i sposoby zastosowania go w codziennej pracy twórcy oprogramowania. Przedstawia również metody rozbudowania go o dodatkowe moduły zwiększające jego możliwości i przydatność do konkretnego zadania. Autorzy książki, wykorzystując swoje doświadczenie zarówno w stosowaniu, jak i w nauczaniu Eclipse, pokazują, jak można dostosowywać platformę w celu zwiększenia efektywności i wydajności pracy oraz jak unikać najczęściej pojawiających się błędów i problemów.

  • Podstawowe wiadomości o Eclipse -- interfejs, konfiguracja i połączenie z innymi aplikacjami
  • Pakiet Java Development Tools
  • Testowanie i usuwanie błędów aplikacji stworzonych za pomocą Eclipse
  • Praca zespołowa -- współpraca Eclipse z systemem CVS
  • Zarządzanie konfiguracją Eclipse
  • Architektura środowiska Eclipse
  • Tworzenie modułów rozszerzających
  • Okna dialogowe, kreatory i widoki
  • Architektura projektów
  • Tworzenie pakietów i systemów pomocy dla użytkowników
  • Wykorzystanie technologii COM i OLE

Dodatkowe ćwiczenia przedstawiają sposoby wykonania najbardziej typowych zadań związanych z obsługą środowiska Eclipse.

O Autorach:
Sherry Shavor, Jim D'Anjou, Scott Fairbrother, Dan Kehn oraz Pat McCarthy są projektantami oprogramowania zatrudnionymi w firmie IBM. Są również członkami IBM Eclipse Jumpstart Team -- zespołu, którego zadaniem jest promocja Eclipse i nauczanie sposobów wykorzystania tej platformy wśród społeczności programistów oraz partnerów biznesowych firmy IBM.
John Kellerman jest jednym z twórców projektu Eclipse oraz szefem zespołu pracującego nad Eclipse w firmie IBM.

Dodaj do koszyka Eclipse. Podręcznik programisty

 

Osoby które kupowały "Eclipse. Podręcznik programisty", wybierały także:

  • Zosta
  • Metoda dziel i zwyci
  • Matematyka. Kurs video. Teoria dla programisty i data science
  • Design Thinking. Kurs video. My
  • Konwolucyjne sieci neuronowe. Kurs video. Tensorflow i Keras w rozpoznawaniu obraz

Dodaj do koszyka Eclipse. Podręcznik programisty

Spis treści

Eclipse. Podręcznik programisty -- spis treści

O Autorach (17)

Przedmowa (19)

Wstęp (21)

  • Geneza książki (21)
  • Cele (21)
  • Czytelnicy (22)
  • Organizacja (23)
  • Konwencje stosowane w książce (24)
  • Zawartość płyty CD-ROM (24)

Część I Eclipse jako środowisko programistyczne (25)

Rozdział 1. Poznajemy Eclipse (27)

  • Eclipse a nowe wyzwania twórców aplikacji (28)
  • Czym właściwie jest Eclipse? (30)
    • Eclipse jako narzędzie do tworzenia aplikacji w Javie (30)
    • Eclipse jako platforma integracyjna (32)
    • Eclipse jako społeczność (34)
  • Licencja CPL (35)
  • Pobranie i instalacja (36)
  • Pierwszy rzut oka na środowisko (36)
  • Organizacja projektów (38)
  • Słów kilka do użytkowników IBM VisualAge (39)
  • Podsumowanie (39)
  • Bibliografia (40)

Rozdział 2. Używamy Eclipse (41)

  • Pierwsze kroki (41)
    • Ojej! (42)
    • Tworzenie pierwszego projektu (42)
    • Organizacja interfejsu użytkownika (45)
    • Parametry środowiska (46)
  • Posługiwanie się interfejsem użytkownika (47)
    • Podstawowe operacje (48)
    • Lista zadań (53)
    • Fiszki (ang. bookmarks) (55)
    • System pomocy (55)
  • Zarządzanie składnikami projektów (60)
    • Przestrzeń projektów (60)
    • Inne właściwości projektów (66)
    • Import i eksport zasobów (68)
    • Przenoszenie zasobów (70)
    • Edytor (71)
    • Drukowanie (71)
  • Konfiguracja Eclipse (71)
    • Perspektywy (72)
    • Wiele kopii Eclipse (74)
    • Konfiguracja JRE (75)
    • Eclipse a inne aplikacje (76)
    • System pomocy (79)
    • Wydajność (81)
  • Inne parametry konfiguracyjne (82)
    • Pozycja Workbench (83)
    • Pozycja External Tools (84)
  • Ćwiczenia (84)
  • Podsumowanie (85)

Rozdział 3. Java Development Tools (87)

  • Pierwsze kroki z JDT (88)
    • Interfejs użytkownika JDT (88)
    • Podstawowe operacje (89)
    • Wyszukiwanie (91)
  • Pisanie kodu źródłowego (93)
    • Asystent wprowadzania (96)
    • Generowanie kodu (99)
    • Nawigacja wśród komunikatów o błędach (101)
    • Szybka naprawa błędów (101)
    • Refaktoring (102)
    • Przeglądanie dokumentacji projektu (105)
    • Szablony kodu (106)
    • Wydzielenie łańcuchów tekstowych (108)
    • Generowanie dokumentacji Javadoc (111)
    • Korzystanie z alternatywnego JRE (112)
  • Uruchamianie programów (114)
    • Polecenie Run (115)
    • Konfiguracja uruchomieniowa (116)
    • Strona brudnopisu (117)
  • Składniki projektów JDT (118)
    • Dalsze szczegóły dotyczące projektów (118)
    • Tworzenie projektów Java (120)
    • Tworzenie folderów (123)
    • Tworzenie klas i interfejsów (123)
    • Import projektów Java (124)
    • Lokalna historia plików źródłowych Java (124)
  • Poprawa wydajności narzędzi JDT (125)
  • Inne cechy widoków i perspektyw JDT (126)
    • Filtrowanie zawartości widoków (126)
    • Przeglądarka pakietów (127)
    • Widok hierarchii (127)
    • Widok Tasks (128)
    • Widok Search (129)
    • Perspektywa Java Type Hierarchy (129)
    • Perspektywa Java Browsing (130)
  • Ćwiczenia (131)
  • Podsumowanie (131)

Rozdział 4. Śledzenie działania aplikacji (133)

  • Perspektywa Debug (134)
  • Podstawowe operacje (135)
    • Wstawienie punktu kontrolnego (135)
    • Rozpoczęcie sesji usuwania błędów (135)
    • Sterowanie wykonywaniem programu (135)
    • Analiza bieżącego stanu programu (136)
  • Dodatkowe możliwości debugera (137)
    • Wyrażenia (137)
    • Modyfikacja wartości zmiennej (138)
    • Edytor w perspektywie Debug (138)
    • Śledzony cel (ang. debug target) (139)
  • Punkty kontrolne (140)
    • Punkty kontrolne dotyczące wyjątku (143)
    • Punkty kontrolne dotyczące metody (143)
    • Punkty kontrolne dotyczące pola (144)
    • Widok konsoli (144)
  • Konfiguracja uruchomieniowa debugera (144)
  • Podłączanie kodu źródłowego (145)
  • Modyfikacja kodu "na gorąco" (146)
  • Zdalne usuwanie błędów (147)
  • Ćwiczenia (149)
  • Podsumowanie (149)

Rozdział 5. Eclipse a praca zespołowa (151)

  • Obsługa CVS w Eclipse (152)
  • Podstawy pracy zespołowej w Eclipse (154)
    • Obsługa pracy zespołowej w Eclipse (154)
    • Organizacja pracy zespołowej (155)
  • CVS dla początkujących (155)
    • Najważniejsze pojęcia CVS (156)
    • Wersje składników projektu (156)
    • Aktualizacja (157)
    • Zatwierdzanie zmian (157)
    • Zarządzanie wersjami projektu (157)
    • Rozgałęzianie projektu (158)
    • Numery wersji w ramach gałęzi projektu (159)
    • Pliki binarne (159)
  • Interfejs obsługi CVS z poziomu Eclipse (159)
    • Perspektywa CVS Repository Exploring (159)
    • Widok CVS Repositories (160)
    • Widok CVS Resource History (163)
    • Widok CVS Console (163)
    • Wygląd elementów projektów znajdujących się w repozytorium (164)
    • Polecenia menu Team (165)
    • Widok Synchronize (165)
    • Równoległa modyfikacja plików (167)
  • Typowe scenariusze (168)
    • Zmiana nazwy, przesunięcie i usunięcie składnika projektu (168)
    • Wycofanie zmiany (169)
    • Gałęzie projektu (170)
  • Inne funkcje (171)
    • Plik aktualizacyjny (171)
    • Zestaw projektów (171)
    • Odłączanie i ponowne definiowanie połączenia (172)
  • Ćwiczenia (172)
  • Podsumowanie (173)
  • Bibliografia (173)

Rozdział 6. Zarządzanie konfiguracją Eclipse (175)

  • Struktura instalacji Eclipse (176)
    • Katalog macierzysty Eclipse (176)
    • Rola pluginów (177)
    • Rola pakietów (177)
    • Menedżer aktualizacji (178)
    • Identyfikacja zainstalowanych pakietów (178)
  • Menedżer aktualizacji - wprowadzenie (180)
    • Źródła instalacji i aktualizacji pakietów (180)
    • Podgląd bieżącej konfiguracji (182)
    • Widok Install Configuration (183)
    • Widok Preview (184)
    • Widok Feature Updates (185)
  • Procesy dotyczące konfiguracji (185)
    • Pierwsze uruchomienie Eclipse (186)
    • Kolejne uruchomienia platformy (186)
    • Ustalenie konfiguracji domyślnej (187)
    • Lista domyślnych pakietów (188)
    • Współdzielenie instalacji Eclipse (189)
  • Ćwiczenia (189)
  • Podsumowanie (190)

Część II Rozbudowa Eclipse (191)

Rozdział 7. Architektura Eclipse (193)

  • Punkty rozszerzenia (194)
  • Platforma Eclipse (197)
  • Szablony składników interfejsu użytkownika (197)
    • Biblioteka Standard Widget Toolkit (198)
    • Biblioteka JFace (199)
    • Obszar roboczy (202)
    • Dostęp do przestrzeni projektów i zasobów (203)
  • Podsumowanie (204)
  • Bibliografia (204)

Rozdział 8. Podstawy tworzenia pluginów (205)

  • Pierwsze kroki (206)
    • Scenariusze integracji (207)
    • Rozpowszechnianie własnego narzędzia (209)
  • Rozszerzenia i punkty rozszerzenia (209)
  • Podstawowe kroki implementacji pluginu (212)
    • Plik manifestu pluginu (214)
    • Klasa pluginu (216)
    • Instalacja pluginu (218)
  • Środowisko PDE (219)
    • Edytor i widoki PDE (220)
    • Platforma testowa (222)
    • Tworzenie i uruchomienie pluginu (223)
    • Praca na jednym stanowisku a praca zespołowa (225)
  • Ćwiczenia (225)
  • Podsumowanie (225)
  • Bibliografia (226)

Rozdział 9. Źródła akcji (227)

  • Punkty rozszerzenia definiujące źródła akcji (228)
  • Podstawy definiowania źródeł akcji (229)
    • Interfejs programowy obsługujący akcje (229)
    • Źródła akcji w pliku manifestu (231)
    • Dodanie akcji do menu i listwy narzędziowej (232)
    • Filtrowanie wyświetlanych akcji (234)
    • Filtrowanie związane z typem obiektu (234)
    • Filtrowanie oparte na warunkach (235)
  • Dodawanie akcji do menu i listwy narzędziowej obszaru roboczego (237)
    • Menu i listwa narzędziowa niezależna od perspektywy (239)
  • Dodawanie akcji do menu i listwy narzędziowej widoku (239)
  • Dodawanie akcji związanej z edytorem (241)
  • Dodawanie akcji do menu kontekstowego widoku i edytora (241)
    • Menu kontekstowe widoku (242)
    • Menu kontekstowe edytora (242)
    • Menu kontekstowe elementu widoku (243)
  • Podsumowanie (244)
  • Bibliografia (244)

Rozdział 10. Biblioteka Standard Widget Toolkit (245)

  • Struktura aplikacji SWT (246)
  • Podstawowe komponenty SWT (248)
    • Określanie stylu komponentu (249)
  • Obsługa zdarzeń (250)
  • Rozmieszczenie komponentów za pomocą menedżerów układu (252)
    • Menedżer układu FillLayout (254)
    • Menedżer układu RowLayout (254)
    • Menedżer układu GridLayout (255)
    • Menedżer układu FormLayout (258)
  • Obsługa błędów (261)
  • Konieczność zwalniania zasobów (262)
  • Wątki obsługujące interfejs użytkownika i pozostałe zadania (263)
  • Pakiety SWT (265)
  • Ćwiczenia (266)
  • Podsumowanie (267)
  • Bibliografia (267)

Rozdział 11. Okna dialogowe i kreatory (269)

  • Okna dialogowe - powszechny element aplikacji (269)
    • Punkt wyjścia, czyli szablon (270)
    • Punkty rozszerzenia dla okien dialogowych i kreatorów (271)
    • Okna dialogowe ogólnego zastosowania (274)
  • Tworzenie własnej strony parametrów (275)
    • Definicja rozszerzenia dotyczącego strony parametrów (276)
    • Implementacja strony parametrów (277)
    • Przygotowanie interfejsu użytkownika strony (278)
    • Określenie sposobu zapisu i odczytu własności (279)
    • Ustalenie domyślnych wartości parametrów (280)
    • Dodawanie kodu zarządzającego wartościami parametrów (281)
    • Obsługa zdarzeń na stronie parametrów (284)
    • Edytor pól jako typ strony parametrów (284)
  • Tworzenie własnej strony właściwości (287)
    • Definicja rozszerzenia dotyczącego strony właściwości (288)
    • Implementacja klasy strony (290)
    • Definicja wyglądu strony (291)
    • Kod odpowiadający za logikę strony (291)
    • Zasady przyporządkowywania właściwości (293)
    • Implementacja własnego okna dialogowego Properties (293)
  • Kreatory tworzenia nowych zasobów, importu oraz eksportu (294)
    • Definicja rozszerzenia (295)
    • Implementacja klasy kreatora (296)
    • Implementacja strony (stron) kreatora (297)
    • Dopasowanie wyglądu strony (stron) kreatora (299)
    • Nawigacja wśród stron kreatora (300)
    • Predefiniowane strony kreatora (301)
    • Wywoływanie kreatora z poziomu kodu źródłowego (304)
    • Zapis cech okna dialogowego (304)
  • Ćwiczenia (305)
  • Podsumowanie (305)
  • Bibliografia (306)

Rozdział 12. Widoki (307)

  • Architektura i działanie widoku (307)
  • Podstawowe etapy implementacji widoku (311)
    • Definicja wyglądu widoku (311)
    • Dodanie rozszerzenia w pliku plugin.xml (312)
    • Utworzenie klasy widoku (312)
    • Definicja dostawcy treści (313)
    • Definicja dostawcy prezentacji (315)
    • Połączenie przeglądarki z modelem (316)
    • Synchronizacja modelu i widoku (317)
    • Obsługa zdarzeń polegających na wyborze elementu (318)
    • Filtrowanie widoku (319)
    • Sortowanie widoku (321)
    • Dodawanie opcji widoku (322)
    • Obsługa poleceń globalnych (326)
    • Dekoratory (326)
  • Współpraca między widokami (328)
    • Widok Properties (328)
  • Ćwiczenia (332)
  • Podsumowanie (333)
  • Bibliografia (333)

Rozdział 13. Edytory (335)

  • Architektura i zachowanie edytora (335)
  • Podstawowe etapy implementacji edytora (336)
    • Definicja wyglądu edytora (337)
    • Definicja kreatora odpowiadającego za tworzenie nowych zasobów danego typu (opcjonalnie) (337)
    • Deklaracja rozszerzenia dodana do pliku manifestu plugin.xml (338)
    • Utworzenie klasy edytora (339)
    • Ustanowienie modelu odpowiadającego za edytowane dane (340)
    • Definicja dostawcy treści (341)
    • Definicja dostawcy prezentacji (341)
    • Obsługa modyfikacji treści znajdującej się w edytorze (341)
    • Obsługa zapisu treści edytora (341)
    • Połączenie edytora z modelem (342)
    • Synchronizacja modelu i edytora (342)
    • Obsługa zaznaczania fragmentu treści (343)
    • Dodawanie akcji edytora (343)
  • Połączenie edytora z widokiem Outline (347)
  • Ćwiczenia (349)
  • Podsumowanie (349)
  • Bibliografia (349)

Rozdział 14. Perspektywy (351)

  • Perspektywy (351)
    • Tworzenie perspektywy (352)
  • Rozszerzanie perspektywy (353)
  • Ćwiczenia (354)
  • Podsumowanie (354)
  • Bibliografia (354)

Rozdział 15. Obsługa zasobów przestrzeni projektów (355)

  • Pojęcia podstawowe (355)
    • Model fizyczny (356)
    • Model logiczny (357)
    • Współpraca modelu zasobów i systemu plików (358)
  • API przestrzeni projektów (359)
    • Katalog główny przestrzeni projektów (360)
    • Kontenery zasobów (ang. resource containers) (361)
    • Synchronizacja modelu i systemu plików (361)
    • Obiekt projektu (363)
    • Obiekt zasobu (364)
    • Obiekt ścieżki (365)
    • Obiekty folderu i pliku (368)
    • Przeglądanie drzewa zasobów (369)
  • Własności zasobów (370)
    • Własności tymczasowe (371)
    • Własności trwałe (371)
  • Obsługa zdarzeń przestrzeni projektów (372)
    • Śledzenie zmian za pomocą API przestrzeni projektów (373)
    • Dodanie słuchacza zdarzeń (374)
    • Przeglądanie informacji o zmienionych zasobach (376)
    • Szczegóły modyfikacji zasobu (378)
    • Zarządzanie zdarzeniami modyfikacji zasobów (379)
  • Korzystanie ze zdarzeń w celu zapisywania dodatkowych danych (380)
    • Zdarzenia związane z zapisem (380)
    • Definicja obiektu zapisu danych (381)
  • Ćwiczenia (383)
  • Podsumowanie (383)
  • Bibliografia (384)

Rozdział 16. Natura projektu i przekształcanie zasobów (385)

  • Dodanie nowych funkcji przetwarzających projekt (385)
    • Rozszerzanie obsługi zasobów przestrzeni projektów (386)
    • Projekt i jego opis (386)
  • Definiowanie i implementacja natury (388)
    • Tworzenie natury rozszerzającej konfigurację projektu (388)
    • Dodawanie natury do projektu (389)
    • Relacje pomiędzy naturą a budowniczym (391)
    • Obrazek symbolizujący naturę projektu (392)
  • Implementacja budowniczego (393)
    • Proces transformacji zasobów (393)
    • Kiedy korzystać z budowniczego? (394)
    • Definicja budowniczego realizującego transformację przyrostową (396)
  • Ćwiczenia (399)
  • Podsumowanie (400)
  • Bibliografia (400)

Rozdział 17. Znaczniki zasobów (401)

  • Pojęcie znacznika (401)
  • Nadawanie cech zasobom za pomocą znaczników (403)
  • Tworzenie nowych znaczników (404)
  • Znaczniki pomocy i asystenta wprowadzania (406)
  • Ćwiczenia (406)
  • Podsumowanie (407)
  • Bibliografia (407)

Rozdział 18. Źródła akcji - uzupełnienie (409)

  • Przykłady źródeł akcji i ich obsługa (409)
  • Dodatkowe wskazówki (421)
  • Podsumowanie (424)

Rozdział 19. Zaawansowane tworzenie pluginów (425)

  • Ładowarka klas pluginów (425)
  • Wykrywanie w czasie działania i opóźnione ładowanie pluginów (426)
  • "Ziarnistość" pluginów (428)
  • Fragmenty pluginów (429)
    • Fragmenty i pakiety językowe (430)
    • Fragmenty jako zawartość zależna od platformy (430)
  • Podsumowanie (431)
  • Bibliografia (432)

Rozdział 20. Tworzenie nowych punktów rozszerzeń - w jaki sposób inni mogą rozbudowywać Twoje pluginy? (433)

  • Przegląd architektury Eclipse - raz jeszcze (434)
    • Zależności pomiędzy punktami rozszerzenia i rozszerzeniami (434)
    • Rejestr pluginów - oficjalna lista aktywnych pluginów, rozszerzeń i punktów rozszerzeń (436)
  • Jak definiować nowe punkty rozszerzeń? (437)
    • Wybór istniejącego kodu, który inni będą mogli rozbudowywać lub konfigurować (437)
    • Deklarowanie nowego punktu rozszerzenia (439)
    • Definiowanie interfejsu określającego oczekiwane zachowanie (440)
    • Przetwarzanie informacji dotyczących punktu rozszerzenia, zgromadzonych w rejestrze pluginów (443)
    • Wywoływanie odpowiednich metod zgodnie ze zdefiniowanym wcześniej kontraktem (interfejsem) (445)
  • Jak skorzystać z opartego na schematach kreatora nowych rozszerzeń? (447)
    • Dlaczego warto definiować schemat? (448)
    • Edytor schematów (448)
  • Ćwiczenia (449)
  • Podsumowanie (450)
  • Bibliografia (450)

Rozdział 21. W razie problemów (451)

  • Diagnostyka pluginów - informacje systemowe i konfiguracyjne (453)
  • Obiekty stanu - kolektor stanu (ang. status collector) (453)
    • Przykład wykorzystania obiektu MultiStatus (454)
  • Obsługa wyjątków - wykrywanie błędów (455)
  • Okna dialogowe błędów - dostarczanie szczegółowego stanu w komunikatach o błędach (455)
    • Przykład okna dialogowego błędu (456)
  • Śledzenie wykonywania - narzędzie diagnostyki działania (457)
    • Przykład zastosowania mechanizmów śledzenia (459)
  • Wykorzystanie śledzenia w środowisku produkcyjnym (460)
  • Diagnostyka - obszerny dziennik błędów (461)
  • Rejestracja błędów - zapisywanie informacji w dzienniku błędów (461)
    • Dodawanie komunikatów o błędach (462)
  • Ćwiczenia (462)
  • Podsumowanie (462)

Rozdział 22. Tworzenie pakietów (463)

  • Wszystko na temat pakietów (464)
    • Typy pakietów (464)
    • Określanie struktury przy użyciu pakietów (465)
  • Definicja pakietu (466)
    • Manifest pakietu (466)
    • Określanie wymaganych pluginów oraz pakietów wewnętrznych (467)
    • Reguły dopasowujące pluginy na podstawie numeru wersji (470)
    • Obsługa serwisowa pakietów (471)
  • Identyfikacja pakietów (472)
    • Treści identyfikujące pakietów i pluginów (472)
    • Określanie pakietu głównego (473)
    • Prezentacja w interfejsie użytkownika informacji identyfikujących pakiet i produkt (474)
  • Rozszerzanie możliwości Eclipse (476)
    • Tworzenie pakietu nadającego się do instalacji (477)
    • Tworzenie własnego produktu opierającego się na platformie Eclipse (478)
    • Tworzenie rozszerzeń do innych produktów (479)
    • Udostępnianie pakietów instalowanych za pomocą menedżera aktualizacji (480)
    • Zastosowanie PDE do tworzenia i rozpowszechniania pakietów (482)
  • Ćwiczenia (485)
  • Podsumowanie rozdziału (485)
  • Bibliografia (485)

Rozdział 23. Dostarczanie pomocy (487)

  • Integracja dokumentacji (488)
    • Tworzenie dokumentacji w formacie HTML (490)
    • Deklarowanie rozszerzenia (490)
    • Tworzenie plików spisu treści (491)
    • Dokumentacja dołączona do Eclipse (494)
  • Tworzenie pomocy kontekstowej (494)
    • Deklarowanie rozszerzenia pomocy kontekstowej (495)
    • Definiowanie zawartości okienka Infopop (495)
    • Kojarzenie okienka Infopop z kontekstem interfejsu użytkownika (495)
  • Uruchamianie systemu pomocy w innych programach (497)
  • Dostosowywanie systemu pomocy do własnych wymagań (498)
  • Ćwiczenia (499)
  • Podsumowanie (499)
  • Bibliografia (499)

Rozdział 24. Współdziałanie z technologiami OLE i ActiveX (501)

  • Obsługa technologii COM (502)
    • Bezpośrednie dokumenty OLE (503)
    • Bezpośrednie elementy sterujące ActiveX (503)
  • Obsługa kontenera COM (503)
    • Tworzenie obiektu OleFrame (504)
    • Tworzenie obiektu OleClientSite (504)
    • Aktywacja obiektu OLE (505)
    • Deaktywacja obiektu OLE (506)
    • Obsługa edytorów OLE (506)
    • Tworzenie obiektu OleControlSite (507)
    • Aktywacja obiektu OleControlSite (508)
  • Automatyzacja OLE - dostęp do rozszerzonych zachowań (508)
    • Polecenie exec (508)
    • Interfejs IDispatch (510)
    • Metody (511)
    • Wywołanie bez parametrów (511)
    • Typy Variant (512)
    • Wywołanie z przekazaniem parametrów (513)
    • Właściwości (513)
    • Słuchacze zdarzeń oraz słuchacze zdarzeń dotyczących właściwości (515)
  • Ćwiczenia (516)
  • Podsumowanie (516)
  • Bibliografia (517)

Rozdział 25. Współpraca z biblioteką Swing (519)

  • Wprowadzenie do zagadnień integracji biblioteki Swing i SWT (520)
    • Integracja uruchamiania i edycji (520)
    • Tryby wywołań (521)
    • Zwiększanie atrakcyjności produktów (522)
    • Przykładowy edytor ABCEditor - wywołanie wewnątrzprocesowe (523)
    • Szczegóły implementacji - wywołanie wewnątrzprocesowe (523)
  • Ćwiczenia (527)
  • Podsumowanie (528)
  • Bibliografia (528)

Rozdział 26. Rozbudowa narzędzi do pisania programów w Javie (529)

  • Do czego służy JDT? (530)
  • Model elementów Javy (532)
  • Wykorzystanie możliwości JDT (534)
    • Klasa JavaCore (534)
    • Klasa JavaUI (538)
    • Klasa ToolFactory (539)
  • Kompilacja kodu źródłowego Javy (540)
  • Analiza kodu źródłowego Javy (540)
    • Abstrakcyjne drzewo składni (541)
    • Szczegółowa analiza kodu źródłowego Javy (546)
  • Operacje na kodzie źródłowym Javy (550)
    • Proste modyfikacje kodu źródłowego elementów Javy (550)
    • Bardziej złożone modyfikacje kodu źródłowego (551)
  • W jakich miejscach JDT rozbudowuje możliwości Eclipse? (554)
  • Rozbudowa interfejsu użytkownika JDT (554)
    • Dodawanie akcji do widoków (555)
    • Dodawanie akcji do edytora (557)
    • Rozbudowa menu kontekstowego elementów Javy (558)
    • Rozbudowa menu kontekstowych konkretnego widoku lub edytora (558)
    • Rozbudowa akcji globalnych (559)
    • Stosowanie okien dialogowych JDT (559)
  • Ćwiczenia (560)
  • Podsumowanie (560)
  • Bibliografia (560)

Rozdział 27. Tworzenie edytora tekstów przy użyciu komponentu JFace Text (561)

  • Standardowe funkcje edytora tekstów (562)
    • Edycja i przeglądanie tekstu (562)
    • Standardowe opcje menu i przyciski paska narzędzi (563)
    • Standardowa reprezentacja znaczników (563)
  • Konfiguracja edytora - punkty dostosowywania (564)
    • Czym jest asystent wprowadzania? (564)
    • Czym jest kolorowanie składni? (565)
    • Czym jest formatowanie zawartości? (566)
    • Inne możliwości dostosowywania edytora (566)
  • Tajniki wykorzystania edytora tekstów (567)
    • Klasa AbstractTextEditor (567)
    • Klasa TextViewer (568)
    • Zależności klasy AbstractTextEditor (569)
    • Klasa Document (569)
    • Klasa DocumentProvider (571)
    • Zależności typu model-widok-kontroler (572)
    • Klasa DocumentPartitioner (572)
    • Klasa SourceViewerConfiguration (573)
  • Jak stworzyć prosty edytor kodu źródłowego? (574)
    • Etap 1. Tworzenie prostego edytora (574)
    • Etap 2. Dodawanie asystenta wprowadzania (580)
    • Etap 3. Dodawanie kolorowania składni (584)
    • Etap 4. Definiowanie formatowania zawartości (589)
  • Ćwiczenia (592)
  • Podsumowanie (592)
  • Bibliografia (592)

Część III Ćwiczenia (593)

Rozdział 28. Ćwiczenie 1. Obsługa Eclipse (595)

  • Punkt 1. Pierwszy projekt (595)
  • Punkt 2. Edytory i widoki (600)
  • Punkt 3. Posługiwanie się zasobami (607)
  • Punkt 4. Perspektywy (610)
  • Punkt 5. Posługiwanie się wieloma oknami Eclipse (612)
  • Punkt 6. System pomocy (614)

Rozdział 29. Ćwiczenie 2. Posługiwanie się narzędziami Java Development Tools (619)

  • Punkt 1. Hello World (620)
  • Punkt 2. Mechanizm Quick Fix (621)
  • Punkt 3. Tworzenie kodu (628)
  • Punkt 4. Refaktoring (632)
  • Punkt 5. Konfiguracje uruchomieniowe (639)
  • Punkt 6. Kod JRE 1.4 (645)

Rozdział 30. Ćwiczenie 3. Uruchamianie programów w języku Java (649)

  • Punkt 1. Śledzenie (650)
  • Punkt 2. Śledzenie wątków (657)
  • Punkt 3. Śledzenie zdalnych programów (661)

Rozdział 31. Ćwiczenie 4. Eclipse i CVS (665)

  • Konfiguracja ćwiczenia (666)
    • Tworzenie projektu w lokalnej przestrzeni projektów (666)
  • Punkt 1. Pierwsze kroki (668)
    • Określenie preferencji pracy zespołowej i systemu CVS (668)
    • Zdefiniowanie położenia repozytorium CVS (669)
    • Przekazanie projektu pod kontrolę systemu CVS (670)
    • Umieszczenie zawartości projektu w systemie CVS (673)
    • Tworzenie wersji projektu (674)
  • Punkt 2. Aktualizacja, zatwierdzanie zmian i rozwiązywanie konfliktów (675)
    • Modyfikacja kodu projektu (675)
    • Przekazywanie zmian do systemu CVS (677)
    • Wprowadzanie dodatkowych zmian w projekcie (678)
    • Rozwiązywanie konfliktów w systemie CVS (679)
  • Punkt 3. Rozgałęzianie i scalanie (682)
    • Proces rozgałęziania i scalania w Eclipse (682)
    • Aktualizacja projektu i umieszczenie zmian w nowej gałęzi systemu CVS (683)
    • Scalanie zmian przeprowadzonych w nowej gałęzi z gałęzią HEAD (686)
  • Podsumowanie ćwiczenia (689)

Rozdział 32. Ćwiczenie 5. Modyfikacje konfiguracji za pomocą menedżera aktualizacji (691)

  • Punkt 1. Instalacja nowych pakietów (691)
  • Punkt 2. Wyłączanie pakietów (695)
  • Punkt 3. Aktualizacje oczekujące i bezpośrednie modyfikacje konfiguracji (696)
  • Punkt 4. Wyszukiwanie nowych lub zaktualizowanych pakietów (698)

Rozdział 33. Ćwiczenie 6. Tworzenie modułów rozszerzeń (703)

  • Konfiguracja ćwiczenia (704)
    • Przebieg ćwiczenia (705)
  • Punkt 1. "Hello, World" w pięć minut lub nawet szybciej (705)
  • Punkt 2. "Hello, World" krok po kroku (707)
  • Punkt 3. Wykorzystanie uruchomieniowego obszaru roboczego (717)
  • Punkt 4. Śledzenie działania pluginów w uruchomieniowym obszarze roboczym (719)
  • Punkt 5. Eksploracja (a czasami także poprawianie) kodu platformy Eclipse (722)
  • Punkt 6. Usuwanie typowych problemów (724)
  • Podsumowanie ćwiczenia (727)

Rozdział 34. Ćwiczenie 7. Tworzenie i instalowanie pakietów Eclipse (729)

  • Koncepcja ćwiczenia (729)
    • Konfiguracja ćwiczenia (730)
    • Sposób wykonania ćwiczenia (731)
  • Punkt 1. Zadania twórcy pakietów Eclipse (731)
    • Tworzenie plików JAR dla wybranych pluginów (731)
    • Umieszczanie funkcji dostarczanych przez pluginy w pakiecie (735)
    • Dodawanie informacji o marce produktu i pakietu (741)
    • Przygotowanie dystrybucji pakietu (742)
    • Wyodrębnienie pakietu instalacyjnego z przestrzeni projektów i implementacja źródła aktualizacji (744)
  • Punkt 2. Zadania użytkownika platformy Eclipse (745)
    • Instalacja nowego pakietu jako rozszerzenia istniejącego produktu (746)
    • Dodawanie pakietu do istniejącej konfiguracji produktu ze źródła aktualizacji (750)
  • Punkt 3. Zadania twórcy produktu (750)
    • Implementacja produktu (751)
    • Uruchamianie i kontrola instalacji własnego produktu (751)
  • Podsumowanie ćwiczenia (752)

Skorowidz (753)

Dodaj do koszyka Eclipse. Podręcznik programisty

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.