reklama - zainteresowany?

ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript - Helion

ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript
ebook
Autor: Nicholas C. Zakas
Tytuł oryginału: Understanding ECMAScript 6: The Definitive Guide for JavaScript Developers
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-283-3404-5
stron: 384, Format: ebook
Data wydania: 2017-08-02
Księgarnia: Helion

Cena książki: 33,50 zł (poprzednio: 67,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-33,50 zł)

Dodaj do koszyka ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript

Tagi: JavaScript - Programowanie

Najnowsza specyfikacja języka JavaScript ECMAScript 6 — jest najważniejszym uaktualnieniem w dotychczasowej historii tego języka. Jej Zrozumienie specyfikacji ECMAScript 6 ma kluczowe znaczenie dla wszystkich programistów JavaScript. Tworzy ona solidny fundament i to właśnie na nim będą budowane wszystkie aplikacje JavaScriptu w przyszłości.

Oto podręcznik przeznaczony dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych programistów JavaScriptu, którzy korzystają ze środowiska przeglądarki WWW lub Node.js. Omówiono tu zagadnienia wiązania bloków, ciągów tekstowych, wyrażeń regularnych, a także zmiany wprowadzone w funkcjach. Przedstawiono pełne wprowadzenie do typów obiektów oraz składni, które pojawiły się w JavaScripcie wraz ze specyfikacją ECMAScript 6. Nie zabrakło przykładów kodu działającego w dowolnym środowisku JavaScriptu. Dodatkowo zaprezentowano zmiany wprowadzone wraz z nowym standardem ECMAScript 7 (2016).

W tej książce omówiono między innymi:

  • natywne tablice JavaScriptu i ich nowe możliwości
  • obietnice i programowanie asynchroniczne
  • API refleksji
  • wykorzystanie proxy do kontroli obiektów
  • hermetyzację kodu za pomocą modułów

JavaScript to dojrzałość, elastyczność i najnowsze standardy!


Nicholas C. Zakas — pisze aplikacje internetowe od niemal dwudziestu lat. Jest doskonale znanym i uznanym ekspertem w dziedzinie tworzenia front-endu i przyczynia się do kształtowania najlepszych praktyk w tym zakresie. Specjalizuje się w stosowaniu takich technik, jak JavaScript, Dynamic HTML, CSS, XML oraz XSLT. Kilka lat pracował w firmie Yahoo!, w której pełnił funkcje głównego inżyniera do spraw związanych z jej główną witryną. Jest autorem wielu książek dotyczących technik programistycznych.

Dodaj do koszyka ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript

 

Osoby które kupowały "ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript", wybierały także:

  • D3.js w akcji
  • Tablice informatyczne. Node.js
  • React i GatsbyJS. Kurs video. Nowoczesne strony internetowe w oparciu o headless CMS i GraphQL
  • TypeScript i React. Kurs video. Tworzenie nowoczesnych komponent
  • Vue.js w praktyce. Kurs video. Poznaj narz

Dodaj do koszyka ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript

Spis treści

ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript eBook -- spis treści

O autorze (11)

Wstęp (13)

Wprowadzenie (15)

  • Droga do ECMAScript 6 (15)
  • O tej książce (16)
    • Zgodność przeglądarki WWW i Node.js (17)
    • Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (17)
    • Ogólne omówienie zawartości książki (17)
    • Konwencje typograficzne użyte w książce (19)
    • Pomoc i wsparcie (20)

1. Wiązanie bloków (21)

  • Deklaracje var i hoisting (21)
  • Deklaracje na poziomie bloku (23)
    • Deklaracje let (23)
    • Brak możliwości ponownej deklaracji (24)
    • Deklaracja const (25)
    • Tymczasowo martwa strefa (27)
  • Wiązanie bloku w pętli (28)
    • Funkcja w pętli (29)
    • Deklaracja let w pętli (30)
    • Deklaracja const w pętli (31)
  • Wiązanie bloku globalnego (32)
  • Zastosowanie najlepszych praktyk dotyczących wiązania bloku (33)
  • Podsumowanie (34)

2. Ciągi tekstowe i wyrażenia regularne (35)

  • Lepsza obsługa Unicode (35)
    • Punkty kodowe UTF-16 (36)
    • Metoda codePointAt() (37)
    • Metoda String.fromCodePoint() (38)
    • Metoda normalize() (38)
    • Opcja u dla wyrażeń regularnych (40)
  • Inne zmiany dotyczące ciągu tekstowego (42)
    • Metody przeznaczone do identyfikacji podciągów tekstowych (42)
    • Metoda repeat() (44)
  • Zmiany wprowadzone w wyrażeniach regularnych (45)
    • Opcja y w wyrażeniach regularnych (45)
    • Powielanie wyrażenia regularnego (48)
    • Właściwość flags (49)
  • Szablony literałów (50)
    • Składnia podstawowa (50)
    • Wielowierszowy ciąg tekstowy (51)
    • Zastępowanie ciągu tekstowego (53)
    • Szablony wraz z tagami (54)
  • Podsumowanie (58)

3. Funkcje (59)

  • Funkcje wraz z wartościami parametrów domyślnych (59)
    • Symulowanie wartości parametrów domyślnych w ECMAScript 5 (60)
    • Wartości parametrów domyślnych w ECMAScript 6 (61)
    • Jaki wpływ na argumenty Object mają wartości parametrów domyślnych? (62)
    • Wyrażenia parametru domyślnego (64)
    • Parametr domyślny i koncepcja TDZ (66)
  • Praca z nienazwanymi parametrami (68)
    • Nienazwane parametry w ECMAScript 5 (68)
    • Parametry resztowe (69)
  • Zwiększone możliwości konstruktora Function (72)
  • Operator rozszczepiania (72)
  • Właściwość name (74)
    • Wybór odpowiedniej nazwy (74)
    • Przypadki specjalne dotyczące właściwości name (75)
  • Wyjaśnienie podwójnego przeznaczenia funkcji (76)
    • Ustalenie, jak funkcja była wywoływana w ECMAScript 5 (77)
    • Metawłaściwość new.target (78)
  • Funkcje na poziomie bloku (79)
    • Ustalenie, kiedy należy używać funkcji na poziomie bloku (80)
    • Funkcje na poziomie bloku w trybie nieścisłym (81)
  • Funkcja strzałki (81)
    • Składnia funkcji strzałki (82)
    • Utworzenie natychmiast wykonywanego wyrażenia funkcji (84)
    • Brak wiązania this (85)
    • Funkcja strzałki i tablica (88)
    • Brak wiązania arguments (88)
    • Identyfikacja funkcji strzałki (88)
  • Optymalizacja wywołania ogonowego (89)
    • Co nowego w wywołaniu ogonowym w specyfikacji ECMAScript 6? (90)
    • Jak okiełznać optymalizację wywołania ogonowego? (92)
  • Podsumowanie (93)

4. Rozbudowana funkcjonalność obiektu (95)

  • Kategorie obiektu (95)
  • Rozszerzenia składni literału obiektu (96)
    • Skrót inicjalizacji właściwości (96)
    • Zwięzłe metody (97)
    • Generowane nazwy właściwości (98)
  • Nowe metody (100)
    • Metoda Object.is() (100)
    • Metoda Object.assign() (101)
  • Powielenie właściwości literału obiektu (103)
  • Kolejność właściwości typu wyliczeniowego (104)
  • Usprawnienia dla prototypów (105)
    • Zmiana prototypu obiektu (105)
    • Łatwy dostęp do prototypu za pomocą odwołania super (107)
  • Formalna definicja metody (110)
  • Podsumowanie (111)

5. Destrukturyzacja w celu łatwiejszego dostępu do danych (113)

  • Dlaczego destrukturyzacja może być użyteczna? (113)
  • Destrukturyzacja obiektu (114)
    • Destrukturyzacja przypisania (115)
    • Wartości domyślne (116)
    • Przypisanie do różnych nazw zmiennych lokalnych (117)
    • Destrukturyzacja zagnieżdżonego obiektu (118)
  • Destrukturyzacja tablicy (120)
    • Destrukturyzacja przypisania (121)
    • Wartości domyślne (123)
    • Destrukturyzacja zagnieżdżonej tablicy (123)
    • Elementy resztowe (123)
  • Destrukturyzacja mieszana (125)
  • Destrukturyzacja parametrów (125)
    • Destrukturyzowane parametry są wymagane (127)
    • Wartości domyślne dla destrukturyzowanych parametrów (128)
  • Podsumowanie (128)

6. Symbole i ich właściwości (131)

  • Utworzenie symbolu (132)
  • Użycie symbolu (133)
  • Współdzielenie symboli (134)
  • Koercja symbolu (135)
  • Pobieranie właściwości symbolu (136)
  • Udostępnienie wewnętrznych operacji za pomocą powszechnie znanych symboli (137)
    • Metoda Symbol.hasInstance (138)
    • Właściwość Symbol.isConcatSpreadable (140)
    • Właściwości Symbol.match, Symbol.replace, Symbol.search i Symbol.split (142)
    • Metoda Symbol.toPrimitive (144)
    • Właściwość Symbol.toStringTag (146)
    • Właściwość Symbol.unscopables (150)
  • Podsumowanie (151)

7. Zbiory i mapy (153)

  • Zbiory i mapy w ECMAScript 5 (154)
  • Problemy związane z obejściami (155)
  • Zbiory w specyfikacji ECMAScript 6 (156)
    • Utworzenie zbioru i dodanie do niego elementów (156)
    • Usunięcie elementu ze zbioru (158)
    • Metoda forEach() dla zbioru (159)
    • Konwersja zbioru na postać tablicy (161)
    • Słaby zbiór (162)
  • Mapy w specyfikacji ECMAScript 6 (164)
    • Metody mapy (165)
    • Inicjalizacja mapy (166)
    • Metoda forEach() dla mapy (167)
    • Słabe mapy (168)
  • Podsumowanie (172)

8. Iteratory i generatory (175)

  • Problem związany z pętlą (175)
  • Czym jest iterator? (176)
  • Czym jest generator? (177)
    • Wyrażenie funkcji generatora (179)
    • Metody obiektu generatora (180)
  • Pętla for-of i elementy poddające się iteracji (181)
    • Uzyskanie dostępu do domyślnego iteratora (182)
    • Utworzenie obiektu poddającego się iteracji (183)
  • Wbudowane iteratory (184)
    • Iteratory kolekcji (184)
    • Iteratory ciągu tekstowego (189)
    • Iteratory NodeList (190)
  • Operator rozszczepiania i niebędące tablicami elementy poddające się iteracji (191)
  • Zaawansowana funkcjonalność iteratorów (192)
    • Przekazanie argumentów do iteratora (192)
    • Zgłaszanie błędu w iteratorze (194)
    • Polecenie return w generatorze (196)
    • Delegowanie generatora (197)
  • Asynchroniczne wykonywanie zadania (199)
    • Wykonywanie prostych zadań (200)
    • Wykonanie zadania wraz z danymi (201)
    • Asynchroniczne wykonywanie zadań (202)
  • Podsumowanie (205)

9. Wprowadzenie do klas JavaScript (207)

  • Przypominające klasy struktury w ECMAScript 5 (208)
  • Deklaracja klasy (208)
    • Podstawowa deklaracja klasy (208)
    • Dlaczego należy używać składni klasy? (210)
  • Wyrażenia klasy (212)
    • Podstawowe wyrażenie klasy (212)
    • Wyrażenia nazwanych klas (213)
  • Klasa jako typ pierwszoklasowy (214)
  • Właściwości akcesora (216)
  • Generowane nazwy elementów składowych (217)
  • Metody generatora (218)
  • Statyczne elementy składowe (220)
  • Dziedziczenie z użyciem klas pochodnych (221)
    • Przesłanianie metod klasy (224)
    • Dziedziczone statyczne elementy składowe (224)
    • Klasy pochodne na podstawie wyrażeń (225)
    • Dziedziczenie po wbudowanych klasach (228)
    • Właściwość Symbol.species (229)
  • Użycie właściwości new.target w konstruktorze klasy (232)
  • Podsumowanie (234)

10. Usprawnione możliwości tablicy (237)

  • Tworzenie tablicy (237)
    • Metoda Array.of() (238)
    • Metoda Array.from() (239)
  • Nowe metody we wszystkich tablicach (243)
    • Metody find() i findIndex() (243)
    • Metoda fill() (244)
    • Metoda copyWithin() (245)
  • Typowane tablice (246)
    • Liczbowe typy danych (246)
    • Bufor tablicy (247)
    • Przeprowadzanie operacji na buforze tablicy za pomocą widoku (248)
  • Podobieństwa między tablicami typowanymi i zwykłymi (255)
    • Metody używane w obu typach tablic (256)
    • Te same iteratory (256)
    • Metody of() i from() (257)
  • Różnice między tablicami typowaną i zwykłą (257)
    • Różnice behawioralne (258)
    • Brakujące metody (259)
    • Metody dodatkowe (259)
  • Podsumowanie (260)

11. Obietnice i programowanie asynchroniczne (263)

  • Kontekst programowania asynchronicznego (264)
    • Model zdarzeń (264)
    • Wzorzec wywołania zwrotnego (265)
  • Podstawy obietnic (267)
    • Cykl życiowy obietnicy (268)
    • Tworzenie nierozstrzygniętej obietnicy (270)
    • Utworzenie spełnionej obietnicy (273)
    • Błędy funkcji executor (275)
  • Globalna procedura obsługi odrzucenia obietnicy (276)
    • Obsługa odrzucenia obietnicy w Node.js (277)
    • Obsługa odrzucenia obietnicy w przeglądarce WWW (279)
  • Łączenie obietnic (281)
    • Przechwytywanie błędów (282)
    • Wartość zwrotna w łańcuchu obietnic (283)
    • Zwrot obietnicy przez łańcuch obietnic (284)
  • Udzielanie odpowiedzi wielu obietnicom (287)
    • Metoda Promise.all() (287)
    • Metoda Promise.race() (288)
  • Dziedziczenie po obietnicach (289)
  • Asynchroniczne wykonywanie zadania za pomocą obietnicy (291)
  • Podsumowanie (295)

12. Proxy i API refleksji (297)

  • Problem tablicy (298)
  • Wprowadzenie proxy i refleksji (298)
  • Utworzenie prostego proxy (300)
  • Weryfikacja właściwości za pomocą pułapki set (300)
  • Weryfikacja kształtu obiektu za pomocą pułapki get (302)
  • Ukrycie istnienia właściwości za pomocą pułapki has (304)
  • Uniemożliwienie usunięcia właściwości za pomocą pułapki deleteProperty (305)
  • Pułapki prototypu proxy (307)
    • Jak działają pułapki prototypu proxy? (308)
    • Dlaczego mamy dwa zbiory metod? (309)
  • Pułapki związane z rozbudową obiektu (311)
    • Dwa proste przykłady (311)
    • Powielone metody związane z rozbudową obiektów (312)
  • Pułapki deskryptora właściwości (313)
    • Blokowanie Object.defineProperty() (314)
    • Ograniczenia deskryptora obiektu (315)
    • Powielone metody deskryptora (316)
  • Pułapka ownKeys (318)
  • Funkcje proxy używane podczas konstruowania i stosowania pułapek (319)
    • Weryfikacja parametrów funkcji (320)
    • Wywołanie konstruktora bez operatora new (322)
    • Nadpisanie konstruktora abstrakcyjnej klasy bazowej (323)
    • Możliwy do wywołania konstruktor klasy (325)
  • Proxy możliwe do odwołania (326)
  • Rozwiązanie problemu tablicy (327)
    • Wykrywanie indeksu tablicy (328)
    • Zwiększenie wielkości po dodaniu nowego elementu (328)
    • Usuwanie elementów po zmniejszeniu wartości właściwości length (330)
    • Implementacja klasy MyArray (332)
  • Użycie proxy jako prototypu (334)
    • Użycie pułapki get w prototypie (335)
    • Użycie pułapki set w prototypie (336)
    • Użycie pułapki has w prototypie (337)
    • Proxy jako prototyp w klasie (338)
  • Podsumowanie (341)

13. Hermetyzacja kodu za pomocą modułów (343)

  • Co to jest moduł? (344)
  • Podstawowe operacje eksportu (344)
  • Podstawowe operacje importu (345)
    • Import pojedynczego wiązania (346)
    • Import wielu wiązań (346)
    • Import całego modułu (347)
    • Drobne dziwactwo zaimportowanych wiązań (348)
  • Zmiana nazwy elementu podczas eksportu i importu (349)
  • Wartość domyślna w module (350)
    • Eksport wartości domyślnej (350)
    • Import wartości domyślnej (351)
  • Ponowny eksport wiązania (352)
  • Import bez wiązań (353)
  • Wczytywanie modułu (354)
    • Użycie modułu w przeglądarce WWW (354)
    • Określanie specyfikatora modułu w przeglądarce WWW (359)
  • Podsumowanie (360)

A. Mniejsze zmiany w ECMAScript 6 (361)

  • Praca z liczbami całkowitymi (361)
    • Identyfikacja liczby całkowitej (362)
    • Bezpieczne liczby całkowite (362)
  • Nowe metody obiektu Math (363)
  • Identyfikatory Unicode (364)
  • Formalizacja właściwości __proto__ (365)

B. Poznajemy ECMAScript 7 (2016) (369)

  • Operator wykładniczy (370)
    • Kolejność operacji (370)
    • Ograniczenie operandu (370)
  • Metoda Array.prototype.includes() (371)
    • Jak używać metody Array.prototype.includes()? (372)
    • Porównywanie wartości (372)
  • Zmiana w trybie ścisłym o zasięgu funkcji (373)

Skorowidz (375)

Dodaj do koszyka ECMAScript 6. Przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.