Director MX. Szybki start - Helion
Tytuł oryginału: Macromedia Director MX for Windows and Macintosh Visual QuickStart Guide
Tłumaczenie: Bohdan Głębocki
ISBN: 83-7361-526-1
stron: 536, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-07-21
Księgarnia: Helion
Cena książki: 54,90 zł
Błyskawiczny kurs tworzenia prezentacji multimedialnych
Popularność publikacji multimedialnych ciągle rośnie. Coraz częściej zamiast drukowanego katalogu firmy proponują swoim klientom płyty CD lub DVD z ofertą przedstawioną w atrakcyjnej postaci. Multimedia na dobre zadomowiły się w edukacji, reklamie i przekazie informacji. Największą zaletą publikacji multimedialnych jest możliwość umieszczenia w nich nie tylko tekstu, ale także grafiki, animacji, filmów, dźwięku i elementów interaktywnych. Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji służących do tworzenia publikacji multimedialnych, wśród których niekwestionowanym liderem jest Macromedia Director. Rozwijana od prawie 10 lat aplikacja oferuje użytkownikom możliwość łączenia grafiki wektorowej i bitmapowej, cyfrowego wideo, animacji komputerowych i dźwięku, rozbudowany obiektowy język programowania zwany Lingo, setki gotowych skryptów, które można dołączyć do elementów prezentacji, oraz rozbudowane funkcje eksportu i publikowania gotowego produktu. Wykonaną w nim prezentację można zapisać w postaci pliku wykonywalnego aplikacji w formacie Shockwave umożliwiającym umieszczenie jej na stronie WWW i uruchamianie w przeglądarce internetowej.
Książka "Director MX. Szybki start" przedstawia jedną z najnowszych wersji "okrętu flagowego" firmy Macromedia. Zawiera wszystkie informacje niezbędne do rozpoczęcia pracy z Directorem i wykorzystania go do tworzenia prezentacji multimedialnych. Opisuje sposoby wykorzystywania plików graficznych i dźwiękowych, tworzenia animacji i skryptów, dostosowania prezentacji do potrzeb osób niepełnosprawnych i publikowania jej w różnych formatach. Każde z zadań przedstawione jest w postaci krótkich punktów opatrzonych ilustracjami.
- Instalacja i uruchomienie Directora
- Korzystanie z interfejsu użytkownika i definiowanie ustawień preferencyjnych
- Import materiałów źródłowych
- Tworzenie wstępnego układu prezentacji w oknie Score
- Techniki animacji
- Optymalizacja prezentacji
- Tworzenie elementów bitmapowych i wektorowych w Directorze
- Łączenie obrazów za pomocą trybów mieszania
- Wykorzystywanie animacji, klipów wideo i plików SWF
- Edycja i formatowanie tekstu
- Dodawanie dźwięku do prezentacji
- Gotowe skrypty -- behawiory
- Podstawowe informacje o języku Lingo
- Publikowanie prezentacji w postaci projektorów i prezentacji Shockwave
- Shockwave 3D -- trójwymiarowa interaktywna animacja w Directorze
- Rozszerzanie możliwości Directora za pomocą modułów Xtra
- Dostosowywanie prezentacji do potrzeb osób niepełnosprawnych
Osoby które kupowały "Director MX. Szybki start", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Director MX. Szybki start -- spis treści
Wprowadzenie (9)
- Kto korzysta z Directora? (10)
- Director w porównaniu z Flashem (12)
- Co nowego w Directorze MX? (14)
Rozdział 1. Podstawy Directora (17)
- Zaczynamy (18)
- Konwertowanie plików ze starszych wersji Directora do formatu MX (21)
- Ustawianie General Preferences (ogólne preferencje) (23)
- Ustawianie Movie Properties (właściwości prezentacji) (24)
- Szybsza praca (25)
- Rzut oka na interfejs Directora (27)
- Korzystanie z okien i paneli (32)
- Wybieranie kolorów (35)
- System pomocy Directora (40)
Rozdział 2. Gromadzenie elementów w bibliotekach cast (43)
- Tworzenie bibliotek Cast (45)
- Importowanie elementów bibliotek cast (51)
- Importowanie plików PowerPoint (58)
- Zarządzanie oknem Cast (60)
- Wybieranie, przenoszenie oraz usuwanie elementów bibliotek cast (63)
- Zarządzanie właściwościami biblioteki cast oraz elementu biblioteki (67)
Rozdział 3. Budowanie listwy czasu w oknie Score (73)
- Korzystanie z kanałów i klatek (74)
- Praca ze sprite'ami (77)
- Zmiana właściwości sprite'ów (89)
- Korzystanie z trybów wyświetlania sprite'ów (98)
- Ustawianie sprite'ów na scenie (100)
- Blokowanie sprite'ów (103)
- Zmiana wyglądu okna Score (104)
- Ustawianie markerów (108)
Rozdział 4. Animowanie sprite'ów (111)
- Ustawianie klatek kluczowych (112)
- Sekwencjonowanie (114)
- Poprawianie ruchu (117)
- Nagrywanie krokowe (122)
- Nagrywanie w czasie rzeczywistym (124)
- Animacja poklatkowa (126)
- Tworzenie pętli filmowych (131)
- Kursory animowane (135)
Rozdział 5. Odtwarzanie i optymalizacja prezentacji (137)
- Korzystanie z panelu Control (138)
- Ustawianie tempa prezentacji (142)
- Porównywanie tempa docelowego i rzeczywistego (146)
- Korzystanie z efektów przejść pomiędzy scenami (150)
Rozdział 6. Korzystanie z narzędzi Paint (153)
- Podstawowe informacje o oknie Paint (155)
- Zaznaczanie i przesuwanie obrazów (159)
- Ustawianie grubości linii (164)
- Dostosowywanie narzędzia Brush (165)
- Dostosowywanie narzędzia Air Brush (169)
- Użycie kolorów i wzorów wypełnienia (171)
- Korzystanie z efektów Ink (176)
- Malowanie z użyciem przejść tonalnych (178)
- Tworzenie napisów rastrowych (185)
- Stosowanie narzędzi z paska Effects (187)
- Animacja z użyciem metody skórki cebuli (192)
Rozdział 7. Rysowanie kształtów wektorowych (195)
- Podstawowe informacje o oknie Vector Shape (198)
- Tworzenie kształtów wektorowych (200)
- Edycja kształtów wektorowych (207)
Rozdział 8. Komponowanie obrazów (213)
- Wykorzystanie efektów Ink dla osiągnięcia przezroczystości (215)
- Korzystanie z efektu maski (220)
- Eliminowanie efektu halo w importowanych obrazach (224)
- Praca z kanałami alfa (227)
Rozdział 9. Praca na scenie (233)
- Ustawianie właściwości sceny (234)
- Przybliżanie i przewijanie widoku sceny (238)
- Używanie siatki oraz prowadnic (240)
- Rysowanie na scenie figur geometrycznych (244)
- Tworzenie przycisków na scenie (247)
- Wstawianie tekstu na scenie (250)
Rozdział 10. Dołączanie materiału wideo (251)
- Importowanie i przeglądanie plików wideo (253)
- Praca ze sprite'ami wideo (256)
- Ustawianie właściwości wideo (261)
- Edytowanie plików QuickTime (266)
- Importowanie animowanych GIF-ów (268)
Rozdział 11. Wykorzystywanie animacji flashowych w Directorze (271)
- Importowanie i konfigurowanie animacji Flasha (274)
- Praca ze sprite'ami flashowymi (281)
- Edycja flashowego elementu biblioteki cast (285)
Rozdział 12. Dołączanie tekstu (289)
- Tworzenie i importowanie tekstu (292)
- Edycja tekstu (297)
- Formatowanie tekstu (299)
- Osadzanie czcionek (310)
- Tworzenie hiperłączy (313)
Rozdział 13. Dołączanie dźwięku (315)
- Importowanie i odsłuchiwanie plików dźwiękowych (316)
- Praca ze sprite'ami dźwiękowymi (319)
- Synchronizacja dźwięku z akcją (323)
- Kompresja dźwięku (329)
- Użycie dźwięków strumieniowych (332)
- Nagrywanie dźwięku w Directorze (334)
Rozdział 14. Dołączanie behawiorów (335)
- Przypisywanie behawiorów (336)
- Modyfikowanie przypisanych behawiorów (341)
- Tworzenie i modyfikacja behawiorów (346)
Rozdział 15. Pisanie skryptów w Lingo (349)
- Omówienie zdarzeń i procedur obsługi zdarzeń (350)
- Typy skryptów Lingo (352)
- Pisanie skryptów (356)
- Nawigacja za pomocą skryptów (366)
- Wykorzystanie okna Message (371)
- Użycie zmiennych (374)
- Sprite'y interaktywne (377)
- Wykorzystanie Lingo do obsługi animowanych kursorów (383)
Rozdział 16. Tworzenie projektorów (385)
- Tworzenie projektora (387)
- Zabezpieczanie plików prezentacji (401)
Rozdział 17. Tworzenie prezentacji internetowych (403)
- Tworzenie prezentacji Shockwave (405)
- Odtwarzanie prezentacji Shockwave (410)
- Kontrolowanie rozmiarów prezentacji Shockwave (413)
- Praca z Publish Settings (418)
- Tworzenie strumieniowych prezentacji Shockwave (433)
- Konwersja kilku prezentacji (440)
Rozdział 18. Shockwave 3D (443)
- Tworzenie i modyfikowanie tekstu 3D (445)
- Korzystanie z importowanych plików 3D (456)
- Praca ze sprite'ami 3D (461)
- Dodanie sprite'om 3D interaktywności (464)
Rozdział 19. Korzystanie z xtras (469)
- Nabywanie, instalowanie oraz korzystanie z xtras (471)
- Umieszczanie xtras z projektorem (475)
- Korzystanie z xtras z prezentacjami Shockwave (481)
- Korzystanie z kontrolek ActiveX (485)
Rozdział 20. Wsparcie niepełnosprawnych (487)
- O nawigacji klawiszowej (489)
- Dodawanie funkcji zamiany tekstu na mowę (496)
- Dołączanie podpisów (503)
Dodatek A Skróty klawiszowe z klawiatury numerycznej (509)
Dodatek B Skróty klawiszowe (511)
Skorowidz (515)