reklama - zainteresowany?

Director 8 i Lingo. Księga eksperta - Helion

Director 8 i Lingo. Księga eksperta
Autor: Phil Gross
Tytuł oryginału: Director 8 and Lingo Authorized Macromedia, Inc.
Tłumaczenie: Szymon Drejewicz
ISBN: 83-7197-499-X
stron: 704, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2002-03-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 75,00 zł

Dodaj do koszyka Director 8 i Lingo. Księga eksperta

Tagi: Inne

Macromedia Director 8 jest najlepiej sprzedającym się programem do projektowania multimediów, a także wiodącym narzędziem do tworzenia interaktywnych filmów przeznaczonych dla WWW, CD, kiosków informacyjnych, prezentacji oraz telewizji interaktywnej. Łatwy w obsłudze interfejs Directora umożliwia łączenie w dowolny sposób grafiki, dźwięku, animacji wideo i innych elementów oraz późniejsze dodawanie do nich interaktywności za pomocą Lingo -- niezwykłego języka skryptowego. Podręcznik ten jest autoryzowany przez firmę Macromedia; przybliża on podstawowe składniki Directora i prowadzi krok po kroku przez kilka faktycznie zrealizowanych projektów.

Dla tych, którzy chcą tylko poznać Directora, przeznaczonych jest piętnaście początkowych rozdziałów, które można traktować jako swoisty kurs dotyczący tego programu. Dotyczy on podstaw tworzenia interaktywnych multimediów z wykorzystaniem grafiki, tekstów, animacji, dźwięków i filmów wideo. Rozpoczyna się od omówienia interfejsu użytkownika, a kończy informacjami niezbędnymi do zdobycia umiejętności tworzenia filmów Shockwave przeznaczonych do prezentowania na stronach WWW. Piętnaście początkowych rozdziałów nie wymaga programowania w Lingo.

Kolejnych piętnaście rozdziałów zapoznaje czytelnika z technikami umożliwiającymi sprawowanie większej kontroli nad elementami multimedialnymi pojawiającymi się w projektach Directora. Podczas gdy pierwsza część przedstawia sposoby wykorzystywania i wzbogacania multimediów, druga koncentruje się przede wszystkim na Lingo, wewnętrznym języku programowania Directora. Początkowo omawiane są podstawy Lingo, tak więc wcześniejsza znajomość programowania nie jest wymagana. Podczas jego poznawania nauczysz się wprowadzania interaktywności, tworzenia nawigacji w projekcie oraz obróbki grafiki, tekstu, dźwięku i wideo.

Po przeczytaniu wszystkich rozdziałów będziesz mógł wykorzystać zdobytą wiedzę podczas tworzenia własnych projektów w Directorze.

Poszczególne rozdziały tej książki zostały przygotowane przez najlepszych szkoleniowców firmy Macromedia i są wynikiem ich wieloletnich doświadczeń w kształceniu. Należy dodać, że autoryzowane kursy firmy Macromedia stanowią najlepsze dostępne materiały dotyczące oprogramowania tej firmy.

Podręcznik ten został przygotowany dla projektantów multimediów, grafików, artystów, instruktorów, rysowników, webmasterów oraz dla każdego, kto chciałby stać się projektantem multimediów lub projektantem aplikacji internetowych. W tej książce zakładamy, że jesteś początkującym użytkownikiem Directora, znającym jednak podstawy pracy w systemie Windows lub MacOS, takie jak wybieranie polecenia z menu, otwieranie i zapisywanie plików itd. Więcej informacji na podobne tematy znajdziesz w dokumentacji dostarczonej wraz z systemem bądź komputerem, który posiadasz.

Dodaj do koszyka Director 8 i Lingo. Księga eksperta

 

Osoby które kupowały "Director 8 i Lingo. Księga eksperta", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II
  • Gra bez końca

Dodaj do koszyka Director 8 i Lingo. Księga eksperta

Spis treści

Director 8 i Lingo. Księga eksperta -- spis treści

Wprowadzenie (13)

Director 8 na platformie Windows (19)

Rozdział 1. Podstawy Directora (25)

  • Zakładanie folderu na dysku (27)
  • Uruchamianie Directora (27)
  • Otwieranie paska narzędzi (28)
  • Używanie panelu sterującego (29)
  • Wyświetlanie obsady (30)
  • Otwieranie scenariusza (32)
  • Otwieranie okien tekstu i grafiki (34)
  • Używanie systemu pomocy (36)
  • Dostosowywanie okien do własnych potrzeb (36)
  • Tworzenie nowego filmu (36)
  • Ustawianie wielkości sceny (37)
  • Importowanie obrazka (38)
  • Wstawianie sprite'ów na scenę (40)
  • Tworzenie tekstów jako elementów obsady (42)
  • Zmienianie kolorów elementów okna Cast (46)
  • Dodawanie sprite'ów do scenariusza (47)
  • Zmiana właściwości kilku sprite'ów jednocześnie (49)
  • Układanie animacji (51)
  • Odtwarzanie filmu (53)

Rozdział 2. Animowane listy (55)

  • Dodawanie tekstów (57)
  • Używanie okna Paint (58)
  • Umieszczanie sprite'ów w scenariuszu (62)
  • Pozycjonowanie sprite'ów na scenie (65)
  • Wyrównywanie sprite'ów za pomocą okna Align (67)
  • Nazywanie elementów obsady (69)
  • Animowanie tekstu za pomocą klatek kluczowych (70)
  • Powtarzanie procesu animacji (75)
  • Analiza okna Property Inspector (77)
  • Wyrównywanie sprite'ów za pomocą okna Property Inspector (79)

Rozdział 3. Odwracanie animacji (83)

  • Ustawianie koloru tła i tempa odtwarzania filmu (84)
  • Importowanie materiałów do obsady (89)
  • Ustawienie parametru ink obrazu w tle (92)
  • Animowanie obrazka (96)
  • Odwracanie animacji (99)

Rozdział 4. Przejścia, dźwięki i filmy wideo (101)

  • Ustawianie punktu zaczepienia (102)
  • Zmiana elementów obsady (105)
  • Wykorzystywanie przejść ekranowych (107)
  • Dodawanie dźwięku do prezentacji (109)
  • Dodawanie filmów wideo (113)

Rozdział 5. Dodajemy elementy interaktywne (117)

  • Budowa menu ekranowego (118)
  • Pisanie skryptu Lingo (121)
  • Tworzenie ekranu Credits (123)
  • Dodawanie znaczników nawigacyjnych (128)
  • Tworzenie skryptów nawigacyjnych (130)
  • Tworzenie projektora (133)

Rozdział 6. Więcej o animacjach (139)

  • Ustawianie parametrów filmu (140)
  • Tworzenie klatek kluczowych (141)
  • Tworzenie animacji po ścieżce kolistej (144)
  • Tworzenie animacji na żywo, w czasie rzeczywistym (146)

Rozdział 7. Klatki kluczowe i warstwy (151)

  • Tworzenie sceny (152)
  • Importowanie materiałów (152)
  • Ustawianie tempa filmu (155)
  • Ustawianie grafik na scenie (155)
  • Kopiowanie sprite'ów (157)
  • Tworzenie animacji (158)
  • Zabezpieczanie sprite'ów (160)
  • Odtwarzanie wybranych klatek (162)
  • Dokończenie animacji (163)
  • Ustawianie sprite'ów w warstwach (164)
  • Zamiana elementów obsady (166)
  • Muzyka w tle (168)

Rozdział 8. Pętle filmowe i przyciski (171)

  • Zamiana elementów obsady (172)
  • Tworzenie pętli filmowej - Film Loopa (174)
  • Tworzenie klatek kluczowych w pętli filmowej (175)
  • Układanie sprite'ów w warstwach (177)
  • Odwracanie animacji (178)
  • Tworzenie przycisków (180)
  • Wprowadzanie interaktywności - okno Behavior Inspector (181)
  • Dodawanie drugiego behawiora (184)
  • Tworzenie behawiora zatrzymującego film (185)

Rozdział 9. Wykorzystywanie wbudowanych behawiorów (187)

  • Ustawianie grafik (188)
  • Dodawanie behawiorów (190)
  • Okno Behavior Inspector (193)
  • Modyfikowanie behawiorów (196)

Rozdział 10. Kursory specjalne i przyciski (199)

  • Zmiana kształtu kursora (200)
  • Przywracanie kształtu kursora (204)
  • Obszar ograniczający sprite'a (206)
  • Zamiana grafiki sprite'a (208)
  • Budowanie atrakcyjnych przycisków (210)
  • Tworzenie animowanego kursora (212)
  • Wykorzystanie kursora filmie (214)
  • Modyfikowanie częstotliwości zmian klatek (216)

Rozdział 11. Kanały alfa i maski (217)

  • Określanie kanału alfa (218)
  • Eksperymenty z kanałem alfa (219)
  • Używanie masek w Directorze (221)
  • Dodawanie różnych efektów Ink (225)
  • Tworzenie maski alfa (228)
  • Ustawianie maski w odpowiedniej warstwie (234)
  • Spróbuj sam (236)

Rozdział 12. Właściwości sprite'ów i palety kolorów (237)

  • Importowanie materiałów (238)
  • Ustawianie wielkości sceny, domyślnej palety oraz koloru tła filmu (242)
  • Ustawianie parametrów obsady i sprite'ów (244)
  • Organizowanie obsady (245)
  • Ustawianie położenia sprite'a (247)
  • Przyciąganie do siatki (251)
  • Tworzenie behawiorów do elementów nawigacyjnych (256)
  • Spróbuj sam (261)
  • Paleta indeksowanych kolorów (261)
  • Modyfikowanie właściwości sprite'a (264)
  • Dodajemy czołówkę filmu (269)

Rozdział 13. Znaczniki i nawigacja (273)

  • Wstawianie znaczników (274)
  • Budowanie ekranu docelowego (277)
  • Zamiana elementów obsady (282)
  • Nawigacja z wykorzystaniem znaczników (285)
  • Tworzenie pętli zatrzymującej w klatce filmu (288)
  • Używanie znaczników względnych (290)
  • Upraszczanie skryptów poprzez wykorzystanie znaczników względnych (293)

Rozdział 14. Czcionki i menu (297)

  • Wstawianie znacznika zakończenia (298)
  • Ustawianie przezroczystego koloru tła (301)
  • Animowanie sprite'ów (305)
  • Praca z czcionkami i tekstem (307)
  • Animowanie z przenikaniem (311)
  • Tworzenie własnych menu (316)

Rozdział 15. Filmy Shockwave (321)

  • Pobieranie modułu Shockwave oraz przeglądarki (323)
  • Tworzenie i odtwarzanie filmu Shockwave (324)
  • Przygotowanie filmu do przesyłania strumieniowego (331)
  • Spróbuj sam (333)

Rozdział 16. Nauka Lingo (335)

  • Trochę historii (336)
  • Tworzenie prostego skryptu Lingo (337)
  • Testowanie skryptu (341)
  • Używanie okna Message (342)
  • Z czego składa się Lingo (344)
  • Rodzaje skryptów (346)
  • Tworzenie różnych rodzajów skryptów (349)

Rozdział 17. Uchwyty i zdarzenia (357)

  • Czym są zdarzenia (358)
  • Obserwacja zdarzeń (359)
  • Rejestrowanie zdarzeń (362)
  • Spróbuj sam (364)
  • Uchwyty i hierarchia uchwytów (364)
  • Parametry i wartości zwracane (367)

Rozdział 18. Nawigacja w Lingo (375)

  • Przygotowania (376)
  • Sprawdzanie parametrów filmu i wypełnianie scenariusza (377)
  • Wykorzystywanie Lingo do oczekiwania w menu głównym (381)
  • Używanie znaczników do oznaczenia klatek (383)
  • Przemieszczanie filmu do znacznika (388)
  • Dodajemy przycisk Back (391)
  • Spróbuj sam (393)
  • Przechodzenie do innego filmu (393)
  • Tworzenie przycisku Quit (396)

Rozdział 19. Zaawansowane techniki nawigacji (399)

  • Przygotowania (400)
  • Animacja menu i zdarzenia MouseEnter (402)
  • Zakończenie animacji menu, użycie zdarzenia MouseLeave (405)
  • Dołączanie dodatkowych skryptów (407)
  • Spróbuj sam (410)
  • Znaczniki względne (410)
  • Dodawanie sygnałów dźwiękowych (414)
  • Operacje warunkowe w Lingo (415)
  • Struktura repeat (418)

Rozdział 20. Synchronizacja z filmami wideo (423)

  • Przygotowania (424)
  • Import filmu wideo (425)
  • Odtwarzanie filmu wideo (427)
  • Tworzenie animacji z tekstem (429)
  • Używanie punktów kluczowych w filmie QuickTime (431)
  • Synchronizacja animacji z użyciem kanału tempa (432)
  • Synchronizacja wideo z użyciem Lingo (433)
  • Wykorzystanie zmiennych (435)
  • Dodawanie komentarzy i zmiennych globalnych do skryptu filmu (437)
  • Dalsza część animacji tekstu (440)
  • Pobieranie informacji o czasie odtwarzania filmu wideo (443)
  • Synchronizacja z głosem lektora (445)
  • Dodawanie tła przez przesuwanie kanałów (449)
  • Przejścia ekranowe w filmie wideo (451)

Rozdział 21. Kontrola sprite'ów za pomocą Lingo (455)

  • Przygotowanie materiałów (456)
  • Animowanie ramienia w oknie Score (457)
  • Rozmieszczanie sprite'ów na scenie (458)
  • Kontrola stanów przycisku (461)
  • Spróbuj sam (464)
  • Przesuwanie ramienia i parametry locV, locH (464)
  • Tworzenie własnych uchwytów i komunikatów (469)
  • Wywoływanie własnych uchwytów (470)
  • Wykorzystanie instrukcji warunkowych (if - then) (472)
  • Zwiększanie prędkości ramienia (474)
  • Spróbuj sam (475)
  • Zamiana elementów obsady (475)
  • Wywoływanie uchwytów (479)
  • Spróbuj sam (480)

Rozdział 22. Optymalizacja skryptów (483)

  • Używanie zmiennych lokalnych (484)
  • Używanie wyrażenia case (487)
  • Używanie parametrów (489)
  • Używanie zmiennych globalnych (491)
  • Używanie symboli w wyrażeniu case (493)
  • Używanie symboli jako parametrów (494)
  • Używanie Lingo do odtwarzania dźwięków (496)
  • Używanie okna Memory Inspector oraz pobieranie elementów obsady (499)
  • Spróbuj sam (502)

Rozdział 23. Sterowanie klawiaturą (503)

  • Określanie kodu klawisza (504)
  • Przygotowania (505)
  • Tworzenie plamki do rysowania (505)
  • Używanie kodów klawiszy do kontroli akcji za pomocą klawiatury (506)
  • Użycie wyrażenia case w miejsce if-then-else (508)
  • Użycie właściwości trails (508)
  • Tworzenie prostokąta ograniczającego (509)
  • Używanie polecenia the constraint do ograniczenia ruchów sprite'a (511)
  • Używanie właściwości the width do zwiększenia prędkości rysowania (511)
  • Dodawanie kodów klawiszy strzałek w górę i w dół (514)
  • Funkcja the keyPressed (515)
  • Funkcje the optionDown oraz the stageColor (516)
  • Spróbuj sam (518)

Rozdział 24. Użycie wielu obsad i listy (519)

  • Przygotowania (520)
  • Planowanie projektów wykorzystujących wiele obsad (521)
  • Tworzenie nowej zewnętrznej obsady (522)
  • Przenoszenie elementów do zewnętrznej obsady (525)
  • Dołączanie zewnętrznej obsady (530)
  • Tworzenie scenariusza-szablonu (532)
  • Użycie Lingo do zamiany obsad (536)
  • Nawigacja z wykorzystaniem instrukcji warunkowych (540)
  • Tworzenie listy nawigacyjnej (542)
  • Tworzenie skryptu nawigacyjnego (545)
  • Usuwanie części znaków z ciągu (548)
  • Spróbuj sam (552)
  • Wyrównywanie punktów zaczepienia (553)
  • Spróbuj sam (556)

Rozdział 25. Bazy danych i listy (559)

  • Podgląd ukończonego filmu (560)
  • Przygotowania (561)
  • Używanie pola tekstowego (563)
  • Tworzenie listy parametrów z pola tekstowego (565)
  • Użycie okna Watcher (567)
  • Obserwacja skryptu w oknie Debugger (569)
  • Pobieranie danych z listy właściwości (574)

Rozdział 26. Wykorzystanie bazy danych opartej na liście właściwości (575)

  • Tworzenie podświetlenia (576)
  • Użycie funkcji the rect do przesuwania podświetlenia (577)
  • Pobieranie wartości za pomocą funkcji getaProp (578)
  • Używanie wyrażeń blokowych (579)
  • Łączenie dwóch wyrażeń (581)
  • Zmiana właściwości memberNum (583)
  • Przesyłanie parametrów (586)
  • Składanie wszystkiego w jeden uchwyt (586)
  • Dodawanie skryptu do przycisku (589)
  • Dodawanie drugiego podświetlenia (590)
  • Zamiana kierunków (591)
  • Dodawanie dźwięku w tle (595)

Rozdział 27. Lingo w sieci (597)

  • Przygotowania (598)
  • Wybór przeglądarki (599)
  • Użycie polecenia gotoNetPage do uruchamiania przeglądarki (600)
  • Używanie pliku testowego na dysku lokalnym (603)
  • Testowanie filmu w Internecie (605)
  • Użycie pola statusu do wyświetlania informacji (605)
  • Użycie timera do odświeżania pola statusu (608)
  • Użycie getNetText do pobierania danych z Internetu (611)
  • Tworzenie przewijanego pola tekstowego (614)
  • Użycie netDone i getNetText do wyświetlania tekstu pobranego z Sieci (617)
  • Użycie funkcji netError (620)
  • Więcej o filmach zapisanych w formacie Shockwave (621)
  • Spróbuj sam (622)

Rozdział 28. Konwersja dat (625)

  • Pobieranie bieżącej daty (626)
  • Jak porównywać daty (629)
  • Tworzenie kalkulatora dat (630)
  • Wyświetlanie bieżącej daty (632)
  • Edycja pól tekstowych (633)
  • Porównywanie dat (634)
  • Spróbuj sam (639)
  • Ograniczona czasowo wersja filmu (639)

Rozdział 29. Tworzenie łączy w tekście (643)

  • Przygotowanie filmu do hiperłączy (644)
  • Tworzenie łączy (648)
  • Uchwyt dla zdarzenia hyperlinkClicked (653)
  • Spróbuj sam (654)
  • Modyfikacja łączy (linków) za pomocą Lingo (654)

Rozdział 30. Monitorowanie zdarzeń w Directorze (661)

  • Obserwacja położenia myszy (662)
  • Monitorowanie sprite'a oraz bieżącej klatki (664)
  • Wysyłanie komunikatów (666)
  • Używanie polecenia alert (669)
  • Rejestracja zdarzeń w pliku (669)
  • Zakończenie (675)

Dodatek A Klawisze skrótów w systemie Windows (677)

Dodatek B Klawisze skrótów w systemie MacOS (685)

Skorowidz (693)

Dodaj do koszyka Director 8 i Lingo. Księga eksperta

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.