Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne - Helion
ISBN: 83-7197-930-4
stron: 128, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-11-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 14,00 zł
Tysiące programistów na całym świecie używa Delphi do tworzenia programów w systemie Windows. Wygodne środowisko programistyczne, bogata biblioteka gotowych modułów oraz prostota obsługi wzorowanego na Pascalu języka ObjectPascal to niezaprzeczalne atuty Delphi.
"Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne" to książka, która pozwoli Ci w szybkim tempie opanować podstawowy warsztat programisty i rozpocząć tworzenie pierwszych aplikacji. Poznasz zintegrowane środowisko programistyczne Delphi, a następnie, krok po kroku, za pomocą praktycznych ćwiczeń opanujesz język ObjectPascal. Autor unika informatycznego żargonu, a sprawy skomplikowane tłumaczy w sposób jasny i zwięzły, co czyni tę książką idealną dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem.
Poznasz między innymi:
- Podstawy projektowania obiektowego
- Środowisko programistyczne Delphi
- Język ObjectPascal: instrukcje, zmienne i typy danych
- Programowanie grafiki
- Obsługę dźwięku w Delphi
- Pisanie aplikacji internetowych
Osoby które kupowały "Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne", wybierały także:
- Aplikacje w Delphi. Przykłady. Wydanie III 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
- Delphi 7. Kompendium programisty 129,00 zł, (77,40 zł -40%)
- Delphi 2007 dla WIN32 i bazy danych 89,00 zł, (66,75 zł -25%)
- Programowanie w języku Delphi 49,00 zł, (36,75 zł -25%)
- Flutter for Jobseekers 88,72 zł, (67,43 zł -24%)
Spis treści
Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne -- spis treści
Wstęp (5)
Rozdział 1. Zaczynamy (7)
- Rzut oka na środowisko (7)
- Paleta komponentów (8)
- Projektant formularzy (8)
- Drzewo obiektów (8)
- Inspektor obiektów (9)
- Jak to działa? (9)
- Podsumowanie (10)
Rozdział 2. Zabawa z Object Pascalem (11)
- Tworzymy pierwszy program (11)
- Budowa programu (11)
- Uruchamianie programu (14)
- Zapisywanie programu (14)
- Otwieranie i zamykanie projektu (15)
- Pisanie kodu aplikacji (15)
- Aplikacje konsolowe (17)
- Wpisywanie tekstu na konsoli (18)
- Odczytywanie tekstu z konsoli (19)
- Pętle (21)
- Pętla for (21)
- Pętla repeat (22)
- Pętla while (23)
- Funkcje Break i Continue (24)
- Instrukcje warunkowe (24)
- Procedury (28)
- Funkcje (30)
- Moduły (34)
- Dołączanie modułu do aplikacji (35)
- Dostępność zmiennych (36)
- Tablice (38)
- Tablice dynamiczne (40)
- Rekordy (41)
- Podsumowanie (43)
Rozdział 3. Projektowanie obiektowe (45)
- Klasa TThread (45)
- Pierwszy wątek (45)
- Wstrzymywanie i uruchamianie wątku (47)
- Kilka wątków naraz (48)
- Gra "The Ball" (50)
- Zarys gry (51)
- Budowa interfejsu (51)
- Kod aplikacji (51)
- Kilka formularzy w jednym projekcie (58)
- Klasy (62)
- Tworzenie własnych klas (64)
- Konstruktory i destruktory (66)
- Dziedziczenie klas (67)
- Przedefiniowanie metod (68)
- Sekcje klasy (70)
- Podsumowanie (71)
Rozdział 4. Programowanie grafiki (73)
- Wyświetlanie tekstu (73)
- Funkcja DrawText (75)
- Ładowanie obrazków (76)
- TBitmap (76)
- TJPEGImage (76)
- Tworzenie tekstu i grafiki (77)
- Figury geometryczne (77)
- Prosty edytor graficzny (79)
- Animacje (85)
- Grafika w formacie Flasha (89)
- Podsumowanie (91)
Rozdział 5. Dźwięk w Delphi (93)
- Funkcja PlaySound (93)
- Komponent MediaPlayer (96)
- Odtwarzanie filmów (97)
- Nagrywanie dźwięku w formacie WAV (99)
- Podsumowanie (100)
Rozdział 6. Korzystanie z Internetu (101)
- Przeglądarka internetowa (101)
- Instalowanie kontrolki ActiveX (101)
- Budowa interfejsu (102)
- Kod aplikacji (103)
- Instalacja pakietu Indy (107)
- Wysyłanie e-maila (108)
- Protokół HTTP (111)
- Przekazywanie parametrów do skryptu (114)
- Przesyłanie SMS-ów z programu (115)
- Podsumowanie (125)
Zakończenie (127)