Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne - Helion

ISBN: 83-7197-930-4
stron: 128, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-11-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 14,00 zł
Tysiące programistów na całym świecie używa Delphi do tworzenia programów w systemie Windows. Wygodne środowisko programistyczne, bogata biblioteka gotowych modułów oraz prostota obsługi wzorowanego na Pascalu języka ObjectPascal to niezaprzeczalne atuty Delphi.
"Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne" to książka, która pozwoli Ci w szybkim tempie opanować podstawowy warsztat programisty i rozpocząć tworzenie pierwszych aplikacji. Poznasz zintegrowane środowisko programistyczne Delphi, a następnie, krok po kroku, za pomocą praktycznych ćwiczeń opanujesz język ObjectPascal. Autor unika informatycznego żargonu, a sprawy skomplikowane tłumaczy w sposób jasny i zwięzły, co czyni tę książką idealną dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem.
Poznasz między innymi:
- Podstawy projektowania obiektowego
- Środowisko programistyczne Delphi
- Język ObjectPascal: instrukcje, zmienne i typy danych
- Programowanie grafiki
- Obsługę dźwięku w Delphi
- Pisanie aplikacji internetowych
Osoby które kupowały "Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne", wybierały także:
- Aplikacje w Delphi. Przykłady. Wydanie III 57,95 zł, (32,45 zł -44%)
- Delphi 7. Kompendium programisty 129,00 zł, (83,85 zł -35%)
- Delphi 2007 dla WIN32 i bazy danych 89,00 zł, (66,75 zł -25%)
- Programowanie w języku Delphi 49,00 zł, (36,75 zł -25%)
- Machine Learning 88,94 zł, (76,49 zł -14%)
Spis treści
Delphi 6. Ćwiczenia praktyczne -- spis treści
  Wstęp  (5)
 
Rozdział 1.   Zaczynamy  (7)
 
- Rzut oka na środowisko  (7)
 - Paleta komponentów (8)
- Projektant formularzy (8)
- Drzewo obiektów (8)
- Inspektor obiektów (9)
 
- Jak to działa?  (9)
 
- Podsumowanie (10)
Rozdział 2.   Zabawa z Object Pascalem  (11)
 
- Tworzymy pierwszy program  (11)
 - Budowa programu (11)
- Uruchamianie programu (14)
- Zapisywanie programu (14)
- Otwieranie i zamykanie projektu (15)
 
- Pisanie kodu aplikacji  (15)
 
- Aplikacje konsolowe  (17)
 - Wpisywanie tekstu na konsoli (18)
- Odczytywanie tekstu z konsoli (19)
 
- Pętle  (21)
 - Pętla for (21)
- Pętla repeat (22)
- Pętla while (23)
- Funkcje Break i Continue (24)
 
- Instrukcje warunkowe  (24)
 
- Procedury  (28)
 
- Funkcje  (30)
 
- Moduły  (34)
 - Dołączanie modułu do aplikacji (35)
- Dostępność zmiennych (36)
 
- Tablice  (38)
 - Tablice dynamiczne (40)
 
- Rekordy  (41)
 
- Podsumowanie (43)
Rozdział 3.   Projektowanie obiektowe  (45)
 
- Klasa TThread  (45)
 - Pierwszy wątek (45)
- Wstrzymywanie i uruchamianie wątku (47)
- Kilka wątków naraz (48)
 
- Gra "The Ball"  (50)
 - Zarys gry (51)
- Budowa interfejsu (51)
- Kod aplikacji (51)
 
- Kilka formularzy w jednym projekcie  (58)
 
- Klasy  (62)
 - Tworzenie własnych klas (64)
- Konstruktory i destruktory (66)
- Dziedziczenie klas (67)
- Przedefiniowanie metod (68)
- Sekcje klasy (70)
 
- Podsumowanie (71)
Rozdział 4.   Programowanie grafiki  (73)
 
- Wyświetlanie tekstu  (73)
 - Funkcja DrawText (75)
 
- Ładowanie obrazków  (76)
 - TBitmap (76)
- TJPEGImage (76)
- Tworzenie tekstu i grafiki (77)
 
- Figury geometryczne  (77)
 
- Prosty edytor graficzny  (79)
 
- Animacje  (85)
 
- Grafika w formacie Flasha  (89)
 
- Podsumowanie (91)
Rozdział 5.   Dźwięk w Delphi  (93)
 
- Funkcja PlaySound  (93)
 
- Komponent MediaPlayer  (96)
 
- Odtwarzanie filmów  (97)
 
- Nagrywanie dźwięku w formacie WAV  (99)
 
- Podsumowanie (100)
Rozdział 6.   Korzystanie z Internetu  (101)
 
- Przeglądarka internetowa  (101)
 - Instalowanie kontrolki ActiveX (101)
- Budowa interfejsu (102)
- Kod aplikacji (103)
 
- Instalacja pakietu Indy  (107)
 
- Wysyłanie e-maila  (108)
 
- Protokół HTTP  (111)
 - Przekazywanie parametrów do skryptu (114)
 
- Przesyłanie SMS-ów z programu  (115)
 
- Podsumowanie (125)
  Zakończenie  (127)
 







