reklama - zainteresowany?

Delphi 2. Vademecum profesjonalisty - Helion

Delphi 2. Vademecum profesjonalisty
Autor: Xavier Pacheco, Steve Teixeira
Tytuł oryginału: Delphi 2 Developers Guide
Tłumaczenie: Andrzej Grażyński
ISBN: 83-86718-78-1
stron: 1256, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 112,50 zł

Dodaj do koszyka Delphi 2. Vademecum profesjonalisty

Tagi: Delphi - Programowanie

Niniejsza książka przeznaczona jest dla doświadczonych programistów Delphi i Pascala. Stanowi ona doskonałe wprowadzenie w zagadnienie tworzenia aplikacji baz danych w oparciu o interfejs graficzny Windows 95/NT. Napisana przez programistów dla programistów odsłania szczegóły tego fascynującego świata - w oparciu o sterowniki .OCX, wykorzystanie mechanizmów OLE, DDE oraz dostęp do Schowka prezentuje nowoczesną technikę tworzenia aplikacji od początkowej koncepcji do ostatecznego rozwiązania, a kreatywnemu projektantowi dostarcza silnych narzędzi do tworzenia własnych elementów rozszerzających środowisko Delphi.

Autorzy książki - Steve Teixeira i Xavier Pacheco - to projektanci-konsultanci departamentu Delphi Developer Support firmy Borland International Inc., a więc prezentowany materiał jest wyjątkowo cenny - zawiera informacje źródłowe "z pierwszej ręki". Wiedza i doświadczenie autorów stanowi od lat nieocenione źródło wiedzy dla tysięcy użytkowników Pascala i Delphi w USA i na całym świecie. Mistrzowskiemu poziomowi publikacji towarzyszy przyjazna, sympatyczna atmosfera, co zjednuje im czytelników wielu czasopism, a w 1996 roku zaowocowało uhonorowaniem ich prestiżową nagrodą Delphi Informant Reader's Choice Award.

Czytając tę książkę:

  • doświadczysz pełnego wykorzystania zaawansowanych możliwości 32-bitowego interfejsu programisty Windows w ramach Delphi 2.0
  • posiądziesz umiejętność tworzenia aplikacji spełniających wymogi opatrzenia godłem "dla Windows 95"
  • nauczysz się tworzyć aplikacje baz danych typu desktop oraz klient-serwer
  • poznasz metody tworzenia procesów wielowątkowych oraz nowoczesnych technik śledzenia i usuwania błędów
  • zobaczysz, jak w tworzonych aplikacjach wykorzystać techniki multimedialne
  • wzbogacisz swoją wiedzę o języku Object Pascal, komponentach VCL, elementach interfejsu Win32 API
  • udoskonalisz swoje umiejętności w zakresie wykorzystania bibliotek DLL
  • staniesz się konstruktorem nowych elementów sterujących podobnych do oryginalnych komponentów Delphi

Dodaj do koszyka Delphi 2. Vademecum profesjonalisty

 

Osoby które kupowały "Delphi 2. Vademecum profesjonalisty", wybierały także:

  • Aplikacje w Delphi. Przykłady. Wydanie III
  • Delphi 7. Kompendium programisty
  • Delphi 2007 dla WIN32 i bazy danych
  • Programowanie w języku Delphi
  • Flutter for Jobseekers

Dodaj do koszyka Delphi 2. Vademecum profesjonalisty

Spis treści

Delphi 2. Vademecum profesjonalisty -- spis treści

I. Pojęcia podstawowe

Rozdział 1. Delphi 2.0 jako narzędzie programowania w Windows
  • Nieco historii.
  • Czym jest Delphi 2.0?
    • Rodzina produktów Delphi 2.0
  • Wizualne środowisko projektowe
    • Zoptymalizowany kompilator 32-bitowy
    • Skalowalny dostęp do baz danych
    • Język i biblioteki
  • Środowisko zintegrowane Delphi 2.0
    • Okno główne
    • Okno formularza
    • Inspektor obiektów
    • Edytor kodu
  • Generator kodu źródłowego
  • Prosta aplikacja
  • Jeszcze o zdarzeniach
  • Prototypowanie kodu
  • Rozszerzenia środowiska
  • Podsumowanie

Rozdział 2. Język Object Pascal

  • Komentarze
  • Zmienne
  • Stałe
  • Operatory
    • Operator przypisania
    • Operatory porównania
    • Operatory logiczne
    • Operatory arytmetyczne
    • Operatory bitowe
    • Operatory zwiększenia i zmniejszenia
  • Typy języka Object Pascal
    • Porównanie typów Pascala, C i Visual Basica
    • Znaki
    • Mnogość łańcuchów
    • Typ ShortString
    • Łańcuchy z zerowym ogranicznikiem
    • Nowe typy wprowadzone w Delphi 2.0
  • Typy definiowane przez użytkownika
    • Tablice
    • Rekordy
    • Obiekty
    • Wskaźniki
  • Rzutowanie i konwersja typów
  • Instrukcje warunkowe
    • Instrukcja If
    • Instrukcja wyboru
  • Pętle
    • Pętla For
    • Pętla While .. Do
    • Pętla repeat .. until
    • Procedura Break()
    • Procedura Continue()
  • Procedury i funkcje
    • Przekazywanie parametrów do procedur i funkcji
    • Mechanizm tablic otwartych
  • Zasięg deklaracji
  • Moduły
    • Dyrektywa USES
  • Programowanie zorientowane obiektowo
    • Środowisko bazujące na obiektach kontra środowisko zorientowane obiektowo
  • Wykorzystanie obiektów Delphi 2.0
    • Deklarowanie obiektów i kreowanie zmiennych obiektowych
    • Destrukcja obiektu
    • Metody
    • Typy metod
    • Właściwości
    • Widoczność elementów obiektu
    • Metody zaprzyjaźnione
    • Wewnątrz obiektów
    • TObject, pierwowzór wszystkich obiektów
  • Strukturalna obsługa wyjątków
    • Wyjątki jako klasy Object Pascala
    • Wyjątki a przepływ sterowania
    • "Przetrzymanie" wyjątku
  • Informacja czasu wykonania (RTTI)
  • Podsumowanie

Rozdział 3. Interfejs programisty Win32 API

  • Obiekty Win32
    • Obiekty jądra
    • Obiekty GDI i USER
  • Wielozadaniowość i wielowątkowość
  • Zarządzanie pamięcią w Win32
    • Jak to się właściwie dzieje?
  • Obsługa błędów Win32
  • Podsumowanie

Rozdział 4. Kluczowe elementy biblioteki komponentów VCL

  • Co to jest komponent?
  • Typy komponentów
    • Komponenty standardowe
    • Powszechne komponenty sterujące
    • Komponenty graficzne
    • Komponenty niewidoczne
  • Struktura komponentu
    • Właściwości komponentu
    • Rodzaje właściwości
    • Metody
    • Zdarzenia
    • Strumieniowość
    • Komponenty-właściciele
    • Rodzicielstwo
  • Hierarchia komponentów VCL
    • Przykład - informacja o klasach
    • Klasa TPersistent
    • Klasa TComponent
    • Klasa TControl
    • Klasa TWinControl
    • Klasa TGraphicControl
    • Klasa TCustomControl
    • Pozostałe klasy
  • Przeglądarka obiektów (Object Browser)
  • Podsumowanie

Rozdział 5. Środowisko projektowe i zasady tworzenia aplikacji

  • Przede wszystkim poznaj środowisko
  • Pliki składające się na całość projektu
    • Plik programu głównego
    • Pliki modułów projektu
    • Pliki formularzy
    • Pliki zasobów
    • Opcje projektu i ustawienia pulpitu
    • Kopie zapasowe
  • Pożyteczne wskazówki
    • Jeden projekt, jeden katalog
    • Kod powszechnie wykorzystywany
    • Odrębny moduł dla nazw globalnych
    • Formularz widoczny dla innych formularzy
  • Klasy Delphi 2.0 fundamentalne dla projektu
    • Klasa TForm
    • Zarządzanie obramowaniem i ikonami formularza
    • Wykorzystywanie formularzy wzorcowych
    • Klasa TApplication
    • Właściwości klasy TApplication
    • Metody klasy TApplication
    • Zdarzenia klasy TApplication
    • Klasa TScreen
  • Kilka typowych zagadnień projektowych
    • Zabezpieczenie przed tworzeniem wielu egzemplarzy formularza
    • Dodawanie kodu do programu głównego
    • Dodatkowe zasoby w projekcie
    • Zmiana domyślnej procedury obsługi wyjątków
    • Wyświetlenie wizytówki aplikacji
    • Tworzenie projektów pozbawionych formularzy
    • Wymuszenie zakończenia pracy Windows
    • Zabezpieczenie przed zamknięciem sesji Windows
  • Wymagania dla Logo Windows 95
    • Czego dotyczy logo Designed For Microsoft Windows 95?
    • Wymagania ogólne dla aplikacji
    • Wymagania dla aplikacji bazującej na plikach
    • Wymagania dla aplikacji użytkowych i narzędziowych
  • Podsumowanie

Rozdział 6. Operowanie komunikatami

  • Czym jest komunikat?
  • Typy komunikatów
  • Jak działa system komunikatów Windows?
  • System komunikatów Delphi
    • Rekordy specyficzne dla różnych typów komunikatów
  • Przetwarzanie komunikatów
    • Kontraktowy charakter komunikatów
    • Zwrotne przekazywanie wyniku obsługi
    • Zdarzenie OnMessage klasy TApplication.
  • Wysyłanie własnych komunikatów
    • Metoda Perform()
    • Funkcje SendMessage() i PostMessage()
  • Komunikaty niestandardowe
    • Komunikaty oznajmiające
    • Wewnętrzne komunikaty VCL
    • Komunikaty użytkownika
  • Anatomia systemu komunikatów: VCL
  • Związek komunikatów ze zdarzeniami
  • Podsumowanie

II. Codzienność projektowa

Rozdział 7. Wykorzystanie elementów sterujących OCX w aplikacjach Delphi
  • Czym jest element sterujący OCX?.
  • Zalety i wady sterowników OCX
  • Dodawanie sterowników OCX do Palety Komponentów
  • Moduł źródłowy komponentu OCX
    • Nagłówek modułu
    • Metody
    • Właściwości
  • Wykorzystywanie komponentów OCX w aplikacjach
  • Dystrybucja aplikacji używającej komponentów OCX
    • Rejestracja komponentów OCX
    • Przykładowy projekt dokonujący rejestracji komponentu OCX
  • Przykład aplikacji wykorzystującej komponent OCX
    • Stos kart
    • Gra
    • Wywoływanie metod OCX za pośrednictwem OLE
  • Podsumowanie

Rozdział 8. Przechodząc do Delphi 2.0

  • Znaki i łańcuchy
    • Nowe typy znakowe
    • Nowe typy łańcuchowe
    • Ustawianie bieżącej długości łańcucha
    • Dynamiczna alokacja łańcuchów
    • Łańcuchy jako tablice znaków
    • Łańcuchy z zerowym ogranicznikiem
    • Łańcuchy z zerowym ogranicznikiem jako bufory
    • PChar w roli długiego łańcucha
  • Rozmiar i zakres zmiennych
  • Wyrównanie pól rekordów
  • 32-bitowa arytmetyka
  • Różnice w typie DateTime
  • Sekcja Finalization modułu
  • Język asemblera
  • Konwencje przekazywania parametrów
  • Biblioteki dynamiczne DLL
  • Komponenty zewnętrzne
  • Zmiany w systemie operacyjnym
    • Adresowanie 32-bitowe
    • 32-bitowe zasoby
    • Sterowniki VBX
    • Zmiany w zakresie funkcji API.
  • Projekty kompatybilne
  • Podsumowanie

Rozdział 9. Programowanie grafiki i wykorzystanie czcionek

  • Obrazki w Delphi: komponent TImage
  • Wykorzystywanie właściwości klasy TCanvas
    • Operowanie piórem
    • Dostęp do poszczególnych pikseli płótna
    • Wykorzystanie pędzla
    • Wykorzystanie czcionek
    • Wykorzystanie właściwości CopyMode
    • Pozostałe właściwości klasy TCanvas
  • Metody klasy TCanvas
    • Rysowanie linii
    • Rysowanie figur geometrycznych
    • Wypisywanie tekstu na płótnie
  • Układy współrzędnych i ich odwzorowania
    • Układ współrzędnych urządzenia (współrzędne fizyczne)
    • Układ współrzędnych logicznych
    • Odwzorowanie współrzędnych
    • Przykład odwzorowania
  • Przykładowy edytor graficzny
    • Jak działa edytor graficzny
  • Animacje graficzne W Delphi 2.0
    • Jak działa program animacji
  • Zaawansowane wykorzystanie czcionek
    • Typy czcionek Win32
    • Podstawowe elementy czcionki
    • Kategorie czcionek GDI
    • Tworzenie własnych czcionek
  • Przykładowy edytor czcionek
    • Wyświetlenie informacji o czcionce
  • Podsumowanie

Rozdział 10. Aplikacje wielodokumentowe (MDI)

  • Tworzenie aplikacji MDI
    • Podstawy aplikacji MDI
    • Formularz potomny MDI
    • Formularz edycji tekstowej - TEditForm
    • Edytor hypertekstu w formacie RTF
    • Przeglądarka grafiki bitmapowej
    • Formularz główny MDI
  • System menu aplikacji MDI
    • Łączenie opcji menu w aplikacjach MDI
    • Łączenie menu dla aplikacji klasycznych (Non-MDI)
    • Lista ostatnio otwieranych dokumentów
  • Powszechnie używane okna dialogowe Windows 95
    • Okna dialogowe związane z plikami - TOpenDialog i TSaveDialog
    • Okno wyboru czcionki - TFontDialog
    • Okno wyboru koloru - TColorDialog
    • Okna dialogowe związane z wydrukami - TPrintDialog i TPrinterSetupDialog
    • Okna związane z wyszukiwaniem i zamianą tekstu - TFindDialog i TReplaceDialog.
  • Pozostałe aspekty aplikacji MDI
    • Wyświetlanie grafiki w oknie klienta aplikacji MDI
    • Tworzenie ukrytego okna potomnego
    • Minimalizacja, maksymalizacja i przywracanie wszystkich formularzy potomnych
  • Podsumowanie

Rozdział 11. Tworzenie własnych komponentów

  • Podstawy tworzenia komponentów
    • Czy tworzenie nowego komponentu jest uzasadnione?
    • Etapy tworzenia nowego komponentu
    • Definiowanie zdarzeń
    • Definiowanie metod
    • Konstruktory i destruktory
    • Rejestracja komponentu
    • Testowanie komponentu
    • Wybór ikony dla komponentu
  • Przykładowe komponenty
    • Rozszerzenia istniejących komponentów 32-bitowych
  • Komponenty w komponentach - THeaderListBox
    • TDigitalClock - jeszcze jeden przykład definiowania zdarzeń
  • Podsumowanie

Rozdział 12. Zaawansowane techniki tworzenia komponentów

  • Komponenty pseudowizualne
    • Niestandardowe podpowiedzi
  • Animowane komponenty
    • Komponent TMarquee
    • Konstruowanie komponentu TMarquee
    • Testowanie komponentu TMarquee
  • Tworzenie edytora właściwości
    • Zdefiniowanie nowej klasy edytora
    • Edycja właściwości w postaci linii tekstu
    • Rejestracja nowego edytora właściwości
    • Edycja właściwości przy użyciu okna dialogowego
  • Edytory komponentów
    • TComponentEditor
    • TDefaultEditor
    • Rejestracja edytora komponentu
  • Przechowywanie w strumieniach niepublikowanych danych komponentu
    • Definiowanie właściwości komponentu
    • TWaveFile - przykład użycia metody DefineBinaryProperty()
  • Listy komponentów - TCollection i TCollectionItem
    • Element kolekcji - klasa TRunBtnItem
    • TRunButtons - kolekcja komponentu TLaunchPad
    • Edycja kolekcji i jej elementów w dialogowym edytorze właściwości
  • Współpraca z ikonami Podajnika
    • Funkcje Win32 API związane z Podajnikiem
    • Obsługa komunikatów. Ikony i podpowiedzi
    • Współdziałanie myszki z Podajnikiem
    • Ukrywanie aplikacji
    • Przykładowa aplikacja wykorzystująca Podajnik
  • Podsumowanie

Rozdział 13. Tworzenie aplikacji wielowątkowych

  • Wątki
    • Nowy rodzaj wielozadaniowości
    • Do czego może się przydać wielowątkowość?
    • Błędne wykorzystanie wielowątkowości
  • Obiekt TThread
    • Egzemplarze wątków
    • Kończenie wątku
    • Synchroniczne wykorzystanie komponentów VCL
    • Przykładowa aplikacja
    • Priorytety i szeregowanie wątków
    • Zawieszanie i wznawianie wątków
    • Pomiar czasu w ramach wątku
  • Współdziałanie wątków aplikacji
    • Pamięć lokalna wątku
    • Synchronizacja wątków.
  • Przykład zastosowania wielowątkowości: zaawansowane wyszukiwanie tekstu
  • Interfejs użytkownika
    • Proces przeszukiwania
    • Zmiana priorytetu wątku
  • Wielowątkowe wykorzystanie bazy danych
  • Podsumowanie

Rozdział 14. Wymiana informacji z wykorzystaniem Schowka i DDE

  • Na początku był Schowek...
    • Informacja tekstowa w Schowku
    • Schowek a grafika
  • Tworzenie własnego formatu wymiany danych ze Schowkiem
    • Wyposażenie obiektu w umiejętność współpracy ze Schowkiem
    • Przykładowa aplikacja wykorzystująca specyficzny format zapisu do Schowka
  • DDE - Dynamiczna wymiana danych
    • Komunikacja między aplikacjami
    • Usługi DDE
    • Tematy DDE
    • Jednostki DDE
    • Implementacja serwera DDE
    • Udostępnienie danych serwera innym aplikacjom
    • Implementacja klienta DDE
    • Ustanawianie połączenia z serwerem DDE
    • Wykorzystanie komponentu TDDEServerConv
    • Wysyłanie danych do serwera DDE.
  • Makroinstrukcje serwera DDE
    • Tworzenie grupy Menedżera Programów
  • Podsumowanie

Rozdział 15. Łączenie i osadzanie obiektów OLE 2.0

  • Podstawy OLE
    • Terminologia OLE
    • Co daje nam OLE?
    • OLE 1 kontra OLE 2
  • OLE 2 "od środka"
    • Model obiektu składowego - COM
    • Interfejsy
    • Pamięć strukturalna
    • Jednolity Transfer Danych - UDT
  • Klasa TOleContainer
    • Prosta przykładowa aplikacja
    • Nieco większa aplikacja demonstracyjna
  • Automatyzacja OLE
    • Tworzenie serwerów automatyzacji
    • Tworzenie klientów-sterowników
  • Przykład interfejsów: obiekty powłoki
    • Typ HResult
    • Tworzenie egzemplarza interfejsu
    • Zwolnienie egzemplarza interfejsu
    • Przykład wykorzystania interfejsu
    • Przykładowa aplikacja
  • Podsumowanie

Rozdział 16. Wykorzystanie interfejsu Open Tools API

  • Narzędzia otwarte
  • Wykorzystanie Open Tools API
    • Prymitywny kreator ("Dumb Expert")
    • "Ekspert od ekspertów"
    • Kompilacja warunkowa - moduł wynikowy .EXE albo DLL
    • Grepspert
  • Podsumowanie

Rozdział 17. Biblioteki DLL

  • Czym w istocie jest DLL?
  • Łączenie statyczne kontra łączenie dynamiczne
  • A więc - co daje nam używanie bibliotek DLL?
    • Współdzielenie kodu, zasobów i danych przez wiele aplikacji
    • Ukrycie szczegółów implementacyjnych
    • Elementy sterujące Win32 - Custom Controls
  • Tworzenie i wykorzystywanie bibliotek DLL
    • Prosty przykład - poznaj siłę swych pieniędzy
    • Udostępnianie formularzy zawartych w bibliotece DLL
  • Wykorzystanie bibliotek DLL w aplikacjach Delphi 2.0
    • Jawne ładowanie biblioteki
  • Procedura inicjująco-kończąca biblioteki DLL
    • Definiowanie funkcji inicjująco-kończącej
  • Obsługa wyjątków w bibliotekach DLL
  • Funkcje zwrotne
    • Wykorzystanie funkcji zwrotnej
    • Wyświetlanie kolumnowe
  • Wywoływanie funkcji zwrotnych z bibliotek DLL
  • Współdzielenie danych biblioteki DLL przez różne procesy
    • Tworzenie bibliotek DLL z pamięcią dzieloną
    • Dzielenie danych za pośrednictwem wspólnej biblioteki DLL
  • Podsumowanie

Rozdział 18. Drukowanie w Delphi

  • Obiekt TPrinter
  • TPrinter.Canvas
  • Proste wydruki
    • Drukowanie zawartości komponentu TMemo
    • Drukowanie bitmapy
    • Drukowanie tekstu w formacie RTF
  • Drukowanie formularza
  • Zaawansowane wydruki
    • Drukowanie raportu tabelarycznego
    • Przerywanie procesu drukowania
    • Drukowanie kopert
    • Prosty podgląd wydruku
  • Pozostałe zagadnienia związane z drukowaniem
    • Struktura TDeviceMode
    • Zmiana domyślnej drukarki
  • Podsumowanie

Rozdział 19. Obsługa plików w Delphi 2.0

  • Pliki dyskowe i operacje wejścia/wyjścia
    • Pliki tekstowe
    • Pliki typowane
    • Pliki strumieniowe w roli plików typowanych
    • Pliki amorficzne
  • Struktury TTextRec i TFileRec
  • Mechanizm plików odwzorowanych (memory-mapped files)
    • Zastosowanie plików odwzorowanych
    • Prosty przykład zastosowania plików odwzorowywanych
    • Spójność odwzorowania pliku
    • Przykład zastosowania - program użytkowy przeszukujący pliki tekstowe
  • Napędy i katalogi
    • Uzyskiwanie listy dostępnych napędów i ich typów
    • Uzyskiwanie informacji o napędzie
    • Lokalizacja katalogu Windows
    • Lokalizacja katalogu systemowego
    • Określanie bieżącego katalogu
    • Poszukiwanie plików w drzewie katalogów
    • Rekord TWin32FindData
    • Informacja o wersji pliku
  • Podsumowanie

Rozdział 20. Aplikacje obsługi baz danych typu Desktop

  • Praca ze zbiorami danych
    • "Bazodanowe" komponenty Palety
    • Otwarcie zbioru danych
    • Przemieszczanie się po rekordach zbioru danych
    • Komponent TDataSource
    • Dostęp do pól zbioru
    • Odświeżanie zawartości zbioru danych
    • Zmiana stanu zbioru danych
    • Filtrowanie
  • Komponent TTable i jego wykorzystanie
    • Wyszukiwanie rekordów
    • Mechanizm zakresów
    • Relacje wielowartościowe
    • Zdarzenia komponentu TTable
    • Dynamiczne tworzenie tabeli w kodzie programu
  • Moduły danych
  • Wyszukiwanie, zakresy, filtrowanie - 100% live!
    • Moduł danych DM
    • Formularz główny
    • Formularz zakresów
    • Formularz szukania według kluczy
    • Formularz filtrowania
  • Inne przykłady zbioru danych - komponenty TQuery i TStoredProc
    • TQuery. TStoredProc
  • Tekstowe tabele bazy danych
    • Pliki schematu
    • Pliki danych
    • Wykorzystanie tabel tekstowych
    • Ograniczenia związane z tabelami tekstowymi
    • Import tabeli tekstowej
  • Interfejs ODBC
    • Gdzie znaleźć sterownik ODBC?
    • Przykład ODBC - wykorzystanie bazy MS Access
  • Podsumowanie

Rozdział 21. Aplikacje typu klient/serwer

  • Dlaczego klient/serwer?
  • Architektura klient/serwer
    • Klient
    • Serwer
    • "Gruby klient", czy "gruby serwer" ?
  • Modele architektury klient/serwer
  • Architektura klient/serwer kontra lokalne bazy danych typu Desktop
    • Rekordy tabeli kontra podzbiory danych
    • Bezpieczeństwo danych
    • Metody blokowania rekordów
    • Integralność danych
    • Przetwarzanie transakcyjne
  • SQL i jego rola w architekturze klient/serwer
  • Projektowanie systemów klient/serwer
  • Serwer - projektowanie zaplecza (back-end)
    • Obiekty bazodanowe
    • Przywileje i prawa dostępu do rekordów bazy
  • Klient - projektowanie interfejsu czołowego (front-end)
    • Wykorzystanie komponentu TDataBase
    • TTable czy TQuery ? - oto jest pytanie
    • Wykonywanie procedur zapamiętanych
  • Podsumowanie

Rozdział 22. Wykorzystanie interfejsu BDE

  • Moduł BDE
  • Zbiory danych dBase
  • Tabele bazy danych Paradox
  • Podsumowanie

Rozdział 23. Nieco więcej o programowaniu

  • Procedura komunikacyjna okna aplikacji - więcej szczegółów
    • Subclassing
  • Zabezpieczenie przed uruchomieniem danej aplikacji w kilku egzemplarzach
  • Wykorzystanie asemblera w Delphi 2.0
    • Jak funkcjonuje asembler w Delphi 2.0?
    • Rekordy Object Pascala w asemblerze
  • Wykorzystanie funkcji przechwytujących
    • Ustanawianie funkcji przechwytującej
    • Łańcuchowanie funkcji przechwytujących
    • Przykład przechwytywania typu JournalPlayback - funkcja SendKeys()
  • Wykorzystanie plików wynikowych .OBJ języka C/C++
    • Wywoływanie funkcji i procedur pliku .OBJ
    • Automatyczna zmiana nazwy funkcji
    • Współdzielenie danych
    • Wykorzystanie biblioteki Delphi RTL przez dołączane moduły .OBJ
  • Wykorzystanie klas C++
  • Thunking
    • Generic Thunking
  • Komunikat WM_COPYDATA
  • Podsumowanie

Rozdział 24. Testowanie i uruchamianie aplikacji

  • Najczęstsze błędy programistyczne
    • Niezainicjowane zmienne obiektowe
    • Zagubione egzemplarze obiektów
    • Niezainicjowane wskaźniki
    • Niezainicjowane zmienne typu PChar
    • Odwołania do pustych wskaźników
  • Wykorzystanie wbudowanego debuggera
    • Parametry wywołania programu
    • Punkty przerwań
    • Warunkowe punkty przerwań
    • Praca krokowa
    • Wyrażenia testowe
    • Edycja zmiennych programu
    • Wędrówka po stosie wywołań
    • Stan wątków procesu
    • Śledzenie wewnątrz bibliotek DLL
    • Nieudokumentowane opcje wbudowanego debuggera
  • Turbo Debugger
    • Okno procesora
    • Punkty przerwań
    • Podgląd kodu źródłowego modułów
    • Wykorzystanie interfejsu Video API
  • Podsumowanie

III. Błyskawiczne tworzenie aplikacji

Rozdział 25. Multimedia
  • Prosty odtwarzacz
  • Wykorzystanie plików .WAV w aplikacjach Delphi
  • Odtwarzanie animacji wideo
    • Ukazanie pierwszego kadru
    • Wykorzystanie właściwości Display i DisplayRect
    • Zdarzenia związane z komponentem TMediaPlayer
  • Komponent TMediaPlayer a urządzenia Windows
  • Odtwarzacz kompaktów CD
    • Wyświetlenie planszy startowej
    • Inicjowanie pracy odtwarzacza
    • Aktualizacja wyświetlanej informacji
    • Metody związane z uaktualnianiem stanu odtwarzacza
    • Kod źródłowy projektu
  • Podsumowanie

Rozdział 26. Inspektor systemowy

  • InfoForm - formularz informacji o systemie
    • Formatowanie łańcuchów
    • Informacja o stanie pamięci
    • Informacja o wersji systemu operacyjnego
    • Informacja o katalogach
    • Szczegółowa informacja o konfiguracji sprzętowej
    • Zmienne środowiskowe
  • Wykorzystanie ToolHelp32
    • "Migawki" systemowe
    • Iteracyjne przetwarzanie procesów
    • Iteracja po wątkach procesu
    • Iteracja po modułach
    • Iteracja po obszarach pamięci przydzielonych na stertach procesu
    • Moduły źródłowe formularzy
  • Podsumowanie

Rozdział 27. Książka adresowa

  • Założenia projektowe aplikacji
    • Funkcje spełniane przez aplikację
    • Struktura danych
  • Obiekt TDataModule
    • Wykorzystanie formatowanych pól edycyjnych
    • Pola obliczane
    • Obsługa zdarzenia OnFilterRecord
  • Formularz główny
    • Część identyfikująca
    • Część informacyjna
    • Część selekcyjna
    • Pozostałe komponenty formularza
  • Wykorzystanie Schowka
  • Podsumowanie

Rozdział 28 Terminarz osobisty

  • Elementy funkcjonalne terminarza
  • Tabele składowe bazy danych
  • Centralizacja dostępu do bazy danych - TDataModule
    • Komponenty zgrupowane w ramach DataModule1
    • Metody komponentu DataModule1
  • Formularz główny aplikacji
    • Konstruktor, destruktor i procedura kończąca
    • Metody związane z kalendarzem
    • Metody związane z zadaniami i spotkaniami
    • Metody związane z notatkami
    • Metody związane z alarmami
    • Zdarzenia związane z komponentami
  • Pozostałe formularze aplikacji
    • Formularz TAlarmForm
    • Formularz TAlarmListFrm
    • Formularz TApptForm
    • Formularz TApptInfoForm
    • Formularz TTaskForm
    • Formularz TTaskInfoForm
  • Podsumowanie

Rozdział 29. Komunikacja szeregowa i telekomunikacja

  • Podstawowe pojęcia komunikacji szeregowej
  • Parametry transmisji szeregowej
    • Szybkość transmisji
    • Liczba bitów w bajcie danych
    • Bit(y) stopu
    • Bit parzystości
    • Błędy transmisji
  • Kontrola przepływu
    • Sprzętowa kontrola przepływu
    • Programowa kontrola przepływu
  • Ewolucja oprogramowania transmisji szeregowej
  • Async Professional for Delphi 2.0 - wprowadzenie
  • Instalacja pakietu
  • Prezentacja
    • Komponent TApdComPort
    • Komponent TApdEmulator
    • Komponent TApdKeyboardEmulator
    • Komponent TApdTerminal
    • Komponent TApdProtocol
    • Komponent TApdModem
    • Komponent TApdModemDialer
    • Projekt demonstracyjny
    • Uruchomienie projektu
  • Interfejs telekomunikacyjny TAPI - Telephony Application Programming Interface
  • Podsumowanie

Rozdział 30. Gospodarka magazynowa

  • Część pierwsza - projektowanie zaplecza
    • Definiowanie domen
    • Definiowanie tabel
    • Definiowanie generatorów
    • Definiowanie wyzwalaczy
    • Definiowanie procedur zapamiętanych
    • Przydzielanie uprawnień dostępu
    • Wykorzystanie skryptu DDL
  • Część druga - definiowanie zasad zarządzania danymi za pomocą modułu danych TDataModule
    • Logowanie i wylogowanie
    • Metody związane w ewidencją klientów
    • Metody związane z katalogiem części
    • Metody związane z obsługą sprzedaży
    • Metody związane z tabelą tymczasową
    • Dostęp do zdarzeń komponentów zgrupowanych w ramach modułu danych
  • Część trzecia - projektowanie interfejsu użytkownika
    • Formularz CustomerSearch
    • Formularz PassWord
    • Formularz główny Main
  • Podsumowanie

Dodatek A Opis błędów i wyjątków

  • Poziomy wykrywania i obsługi wyjątków
  • Błędy wykonania
    • Wyjątki
    • Błędy systemu Win32

Dodatek B Kody błędów BDE

Dodatek C Wykorzystanie CD-ROM'u dołączonego do książki

  • Instalacja plików
  • Instalacja nowych komponentów
  • Definiowanie aliasów
  • Deinstalacja pakietu

Indeks haseł

Dodaj do koszyka Delphi 2. Vademecum profesjonalisty

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.