Deep Learning. Uczenie głębokie z językiem Python. Sztuczna inteligencja i sieci neuronowe - Helion
Tytuł oryginału: Python Deep Learning
Tłumaczenie: Radosław Meryk
ISBN: 978-83-283-4174-6
stron: 360, Format: ebook
Data wydania: 2018-09-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 50,25 zł (poprzednio: 67,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-16,75 zł)
Na naszych oczach dokonuje siÄ™ przeÅ‚om: technologie wykorzystujÄ…ce rozmaite formy sztucznej inteligencji zaczynajÄ… siÄ™ pojawiać w różnych branżach. Niektórzy nawet nie zdajÄ… sobie sprawy, jak czÄ™sto i jak powszechnie stosuje siÄ™ algorytmy uczenia gÅ‚Ä™bokiego. MożliwoÅ›ci w tym zakresie stale rosnÄ…. Wzrasta też zapotrzebowanie na inżynierów, którzy swobodnie operujÄ… wiedzÄ… o uczeniu gÅ‚Ä™bokim i sÄ… w stanie zaimplementować potrzebne algorytmy w konkretnym oprogramowaniu. Uczenie gÅ‚Ä™bokie jest jednak dość zÅ‚ożonym zagadnieniem, a przyswojenie sobie potrzebnych umiejÄ™tnoÅ›ci wymaga wysiÅ‚ku.
Ta książka stanowi doskonaÅ‚e wprowadzenie w temat uczenia gÅ‚Ä™bokiego. WyjaÅ›niono tu najważniejsze pojÄ™cia uczenia maszynowego. Pokazano, do czego mogÄ… siÄ™ przydać takie narzÄ™dzia jak pakiet scikit-learn, biblioteki Theano, Keras czy TensorFlow. Ten praktyczny przewodnik znakomicie uÅ‚atwi zrozumienie zagadnieÅ„ rozpoznawania wzorców, dokÅ‚adnego skalowania danych, pozwoli też na rzetelne zapoznanie siÄ™ z algorytmami i technikami uczenia gÅ‚Ä™bokiego. Autorzy zaproponowali wykorzystanie w powyższych celach jÄ™zyka Python - ulubionego narzÄ™dzia wielu badaczy i pasjonatów nauki.
W książce między innymi:
- Solidne podstawy uczenia maszynowego i sieci neuronowych
- Trening systemów sztucznej inteligencji w grach komputerowych
- Rozpoznawanie obrazów
- Rekurencyjne sieci neuronowej w modelowaniu języka
- Budowa systemów wykrywania oszustw i wÅ‚amaÅ„
Uczenie głębokie: zajrzyj w przyszłość programowania!
Dr Valentino Zokka opracowaÅ‚ wiele algorytmów matematycznych i modeli prognostycznych dla firmy Boeing. Obecnie jest konsultantem w branży finansowej.
Gianmario Spacagna pracuje w firmie Pirelli, gdzie buduje systemy maszynowego uczenia siÄ™ i kompletne rozwiÄ…zania do produktów informacyjnych.
Daniel Slater tworzyÅ‚ oprogramowanie do oceny ryzyka dla branży finansowej. Obecnie zajmuje siÄ™ systemami do przetwarzania dużych iloÅ›ci danych i analizy zachowaÅ„ użytkowników.
Peter Roelants specjalizuje siÄ™ w stosowaniu technik uczenia gÅ‚Ä™bokiego do badaÅ„ spektralnych obrazów, rozpoznawania mowy czy ekstrakcji danych z dokumentów.
Osoby które kupowały "Deep Learning. Uczenie głębokie z językiem Python. Sztuczna inteligencja i sieci neuronowe", wybierały także:
- GraphQL. Kurs video. Buduj nowoczesne API w Pythonie 169,00 zł, (50,70 zł -70%)
- Receptura na Python. Kurs Video. 54 praktyczne porady dla programist 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
- Podstawy Pythona z Minecraftem. Kurs video. Piszemy pierwsze skrypty 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
- Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę PyGame 249,00 zł, (74,70 zł -70%)
- Data Science w Pythonie. Kurs video. Algorytmy uczenia maszynowego 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
Spis treści
Deep Learning. Uczenie głębokie z językiem Python. Sztuczna inteligencja i sieci neuronowe eBook -- spis treści
O autorach (9)
O recenzencie (11)
Przedmowa (13)
- Co zawiera książka? (13)
- Co jest potrzebne podczas lektury tej książki? (14)
- Dla kogo jest ta książka? (15)
- Konwencje (15)
- Pobieranie przykładowego kodu (16)
- Pobieranie kolorowych ilustracji do tej książki (16)
Rozdział 1. Uczenie maszynowe - wprowadzenie (17)
- Czym jest uczenie maszynowe? (18)
- Różne podejÅ›cia do uczenia maszynowego (19)
- Uczenie nadzorowane (19)
- Uczenie nienadzorowane (22)
- Uczenie przez wzmacnianie (23)
- Fazy systemów uczenia maszynowego (24)
- Krótki opis popularnych technik (algorytmów) (28)
- Zastosowania praktyczne (40)
- Popularny pakiet open source (42)
- Podsumowanie (48)
Rozdział 2. Sieci neuronowe (49)
- Dlaczego sieci neuronowe? (50)
- Podstawy (51)
- Neurony i warstwy (52)
- Różne rodzaje funkcji aktywacji (56)
- Algorytm propagacji wstecznej (61)
- Zastosowania praktyczne (68)
- Przykład kodu sieci neuronowej dla funkcji XOR (70)
- Podsumowanie (75)
Rozdział 3. Podstawy uczenia głębokiego (77)
- Czym jest uczenie głębokie? (78)
- Podstawowe pojęcia (80)
- Uczenie siÄ™ cech (81)
- Algorytmy uczenia głębokiego (88)
- Zastosowania uczenia głębokiego (89)
- Rozpoznawanie mowy (90)
- Rozpoznawanie i klasyfikacja obiektów (91)
- GPU kontra CPU (94)
- Popularne biblioteki open source - wprowadzenie (96)
- Theano (96)
- TensorFlow (97)
- Keras (97)
- Przykład implementacji głębokiej sieci neuronowej za pomocą biblioteki Keras (98)
- Podsumowanie (102)
Rozdział 4. Nienadzorowane uczenie cech (105)
- Autoenkodery (107)
- Projekt sieci (110)
- Metody regularyzacji dla autoenkoderów (113)
- Autoenkodery - podsumowanie (117)
- Ograniczone maszyny Boltzmanna (119)
- Sieci Hopfielda a maszyny Boltzmanna (121)
- Maszyna Boltzmanna (123)
- Ograniczona maszyna Boltzmanna (125)
- Implementacja za pomocÄ… biblioteki TensorFlow (126)
- Sieci DBN (130)
- Podsumowanie (132)
RozdziaÅ‚ 5. Rozpoznawanie obrazów (135)
- Podobieństwa pomiędzy modelami sztucznymi a biologicznymi (136)
- Intuicja i uzasadnianie (137)
- Warstwy konwolucyjne (138)
- Parametry krok i wypełnienie w warstwach konwolucyjnych (144)
- Warstwy pooling (145)
- Dropout (147)
- Warstwy konwolucyjne w uczeniu głębokim (147)
- Warstwy konwolucyjne w bibliotece Theano (148)
- Przykład zastosowania warstwy konwolucyjnej do rozpoznawania cyfr za pomocą biblioteki Keras (150)
- Przykład zastosowania warstwy konwolucyjnej za pomocą biblioteki Keras dla zbioru danych CIFAR10 (153)
- Szkolenie wstępne (155)
- Podsumowanie (156)
Rozdział 6. Rekurencyjne sieci neuronowe i modele języka (159)
- Rekurencyjne sieci neuronowe (160)
- RNN - jak implementować i trenować? (162)
- DÅ‚uga pamięć krótkotrwaÅ‚a (168)
- Modelowanie języka (171)
- Modele na bazie sÅ‚ów (171)
- Modele bazujÄ…ce na znakach (176)
- Rozpoznawanie mowy (183)
- Potok rozpoznawania mowy (183)
- Mowa jako dane wejściowe (184)
- Przetwarzanie wstępne (185)
- Model akustyczny (186)
- Dekodowanie (189)
- Modele od końca do końca (190)
- Podsumowanie (190)
- Bibliografia (190)
Rozdział 7. Uczenie głębokie w grach planszowych (195)
- Pierwsze systemy AI grajÄ…ce w gry (197)
- Wykorzystanie algorytmu min-max do oceny stanów gry (198)
- Implementacja gry w kóÅ‚ko i krzyżyk w Pythonie (201)
- Uczenie funkcji wartości (209)
- Trenowanie systemu AI do uzyskania mistrzostwa w grze w Go (210)
- Zastosowanie górnych granic zaufania do drzew (213)
- Uczenie głębokie w algorytmie przeszukiwania drzewa Monte Carlo (220)
- Krótkie przypomnienie technik uczenia przez wzmacnianie (222)
- Metoda policy gradients w funkcjach strategii uczenia (222)
- Metoda policy gradients w AlphaGo (230)
- Podsumowanie (232)
Rozdział 8. Uczenie głębokie w grach komputerowych (235)
- Techniki uczenia nadzorowanego w odniesieniu do gier (235)
- Zastosowanie algorytmów genetycznych do grania w gry komputerowe (237)
- Q-learning (238)
- Funkcja Q (240)
- Q-learning w akcji (241)
- Gry dynamiczne (246)
- Odtwarzanie doświadczeń (250)
- Epsilon zachłanny (253)
- Breakout na Atari (254)
- Losowy test gry w Breakout na Atari (255)
- Wstępne przetwarzanie ekranu (257)
- Tworzenie głębokiej sieci konwolucyjnej (259)
- Problemy zbieżności w technikach Q-learning (263)
- Technika policy gradients kontra Q-learning (265)
- Metody aktor-krytyk (266)
- Metoda baseline do redukcji wariancji (267)
- Uogólniony estymator korzyÅ›ci (267)
- Metody asynchroniczne (268)
- Podejścia bazujące na modelach (269)
- Podsumowanie (272)
Rozdział 9. Wykrywanie anomalii (273)
- Co to jest wykrywanie anomalii i wykrywanie elementów odstajÄ…cych? (274)
- Rzeczywiste zastosowania mechanizmów wykrywania anomalii (277)
- Popularne płytkie techniki uczenia maszynowego (278)
- Modelowanie danych (279)
- Modelowanie wykrywania (279)
- Wykrywanie anomalii z wykorzystaniem gÅ‚Ä™bokich autoenkoderów (281)
- H2O (283)
- Wprowadzenie do pracy z H2O (285)
- Przykłady (285)
- Rozpoznawanie anomalii wykrywania cyfr z wykorzystaniem zestawu danych MNIST (286)
- Podsumowanie (298)
Rozdział 10. Budowanie gotowego do produkcji systemu wykrywania włamań (301)
- Czym jest produkt danych? (302)
- Trening (304)
- Inicjalizacja wag (304)
- WspóÅ‚bieżny algorytm SGD z wykorzystaniem techniki HOGWILD! (306)
- Uczenie adaptacyjne (308)
- Uczenie rozproszone z wykorzystaniem mechanizmu MapReduce (314)
- Sparkling Water (317)
- Testowanie (320)
- Walidacja modelu (326)
- Dostrajanie hiperparametrów (335)
- Ocena od końca do końca (338)
- Podsumowanie zagadnień związanych z testowaniem (342)
- Wdrażanie (343)
- Eksport modelu do formatu POJO (344)
- Interfejsy API oceny anomalii (347)
- Podsumowanie wdrażania (349)
- Podsumowanie (350)
Skorowidz (351)