reklama - zainteresowany?

Cubase SX. Szybki start - Helion

Cubase SX. Szybki start
Autor: Thad Brown
Tytuł oryginału: Cubase SX for Macintosh and Windows: VQG
Tłumaczenie: Marek Korbecki
ISBN: 83-7361-300-5
stron: 432, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-01-25
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka Cubase SX. Szybki start

Tagi: Muzyka

Błyskawiczny kurs cyfrowego przetwarzania muzyki

Cubase SX to komputerowe studio nagrań; aplikacja, dzięki której możesz tworzyć profesjonalne utwory muzyczne nie wychodząc z domu. Cubase umożliwia samodzielne nagrywanie, miksowanie i aranżowanie muzyki. Dzięki interfejsom VST i ASIO jest to niezwykle elastyczny system, który można z łatwością rozbudować i dostosować do swoich potrzeb.

Książka "Cubase SX. Szybki start" to nowoczesny podręcznik, dzięki któremu w krótkim czasie poznasz tę aplikację i nauczysz się używać jej w praktyce. To pozycja skierowana do początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników, którzy nie mają większego doświadczenia w edycji dźwięku, a pragną stworzyć wirtualne studio nagrań od podstaw. Krótkie rozdziały, które możesz przeczytać w ciągu kilkunastu minut, prezentują krok po kroku czynności, jakie należy wykonywać, aby osiągnąć zamierzony efekt.

Nauczysz się:
  • Instalować Cubase SX i konfigurować go, by współpracował z zainstalowanym sprzętem
  • Poruszać po interfejsie programu Cubase i dostosowywać go do swoich potrzeb
  • Nagrywać dźwięk
  • Tworzyć i edytować ścieżki MIDI
  • Korzystać z instrumentów VST
  • Edytować zapis dźwiękowy
  • Miksować utwory, korzystać z filtrów
  • Dodawać efekty dźwiękowe
  • Używać programu ReWire
  • Wykonywać mastering za pomocą Cubase SX

Dodaj do koszyka Cubase SX. Szybki start

Spis treści

Cubase SX. Szybki start -- spis treści

Rozdział 1. Instalacja i konfiguracja programu Cubase SX (15)

  • Instalacja programu Cubase SX (16)
  • Co i gdzie? (17)
  • Podstawy nagrywania (19)
  • Interfejsy audio i sterowniki (20)
  • Sprawdzanie karty dźwiękowej w systemie Windows XP (21)
  • Sprawdzanie karty dźwiękowej w systemie Mac OS X (23)
  • Definicja latencji (25)
  • Ustawianie latencji (26)
  • Sprawdzanie interfejsu MIDI w systemie Windows XP (27)
  • Sprawdzanie interfejsu MIDI w systemie Mac OS X (29)
  • Na czym polega monitorowanie? (30)
  • Monitorowanie z poziomu programu Cubase (31)
  • Monitorowanie przy użyciu miksera zewnętrznego (32)
  • Monitorowanie przy użyciu funkcji ASIO Direct Monitoring (33)
  • Konfiguracja (34)

Rozdział 2. Przechadzka po interfejsie programu Cubase SX (37)

  • Pasek sterowania transportem (39)
  • Okno Project (41)
  • Pasek narzędziowy okna Project (43)
  • Panel Track Inspector w oknie Project (45)
  • Panel Track List okna Project (46)
  • Linijka okna Project (47)
  • Panel zdarzeń w oknie Project (48)
  • Panel informacyjny w oknie Project (49)
  • Ustawienia przyciągania w oknie Project (50)
  • Edytor Audio Sample (53)
  • Edytor MIDI Key (54)
  • Inne edytory MIDI (55)
  • Magazyn (56)
  • Mikser w programie Cubase SX (57)
  • Stelaże efektów w programie Cubase SX (58)
  • Instrumenty VST (59)

Rozdział 3. Rozpoczynamy opracowywanie projektu (61)

  • Tworzenie projektu (62)
  • O metronomie w programie Cubase SX (65)
  • Ustawianie tempa w projekcie (66)
  • Import pętli (68)
  • Dopasowywanie tempa projektu do tempa pętli audio (70)
  • Dopasowywanie tempa pętli do tempa projektu (72)
  • Wielokrotne wklejanie pętli do projektu (74)
  • Import projektów Cubase (76)
  • Tworzenie nowego szablonu (78)
  • Używanie pustych szablonów (80)

Rozdział 4. Instalacja i konfiguracja programu Cubase SX (81)

  • Tworzenie ścieżki audio (83)
  • Definiowanie preferencyjnych ustawień nagrywania dźwięku (84)
  • Nagrywanie pojedynczej ścieżki (88)
  • Nagrywanie na kilku ścieżkach jednocześnie (90)
  • Nagrywanie ścieżek stereofonicznych (92)
  • Nagrywanie automatyczne: podrzutki (93)
  • Nagrywanie automatyczne: tryb nagrywania cyklicznego (96)

Rozdział 5. Nagrywanie MIDI (99)

  • Nadawanie nazw wejściom i wyjściom MIDI (100)
  • Tworzenie ścieżek MIDI (101)
  • Konfigurowanie ścieżek MIDI do nagrania (103)
  • Nagrywanie pojedynczej ścieżki MIDI (105)
  • Automatyczne uruchamianie nagrywania (107)
  • Automatyczne wyłączanie zapisu przy użyciu lokatorów (109)
  • Tryby nagrywania MIDI (110)
  • Cykliczne nagrywanie MIDI (111)
  • Nagrywanie cykliczne: tryby Mix i Overwrite (112)
  • Nagrywanie wielu ścieżek MIDI jednocześnie (113)
  • O wielobrzmieniowych urządzeniach MIDI (114)
  • Zapis danych kontrolerów ciągłych (115)
  • Nagrywanie danych Sysex (116)

Rozdział 6. Ręczne wprowadzanie danych MIDI (119)

  • Tworzenie partii MIDI (120)
  • Otwieranie edytora (122)
  • Opis edytora Key (123)
  • Narzędzia edycyjne (124)
  • Wprowadzanie nut MIDI (125)
  • Rozciąganie panelu nutowego (126)
  • Korzystanie z wyświetlacza pozycji wskaźnika myszy (127)
  • Przyciąganie w edytorze Key (128)
  • Zmiana długości nut (129)
  • Ustawianie siły uderzenia w klawisze (130)
  • Wprowadzanie wielu nut w trybie malowania (131)
  • Wyciszanie i usuwanie nut (132)
  • Przeglądanie danych kontrolerów ciągłych (134)
  • Wprowadzanie danych CC za pomocą narzędzia Draw (135)
  • Edytor perkusyjny (136)
  • Otwieranie edytora Drum (137)
  • Posługiwanie się narzędziem Drumstick (138)
  • Kwantyzacja globalna a ustawienia indywidualne (139)
  • Zmiana wartości parametru Velocity w edytorze Drum (141)
  • Usuwanie i wyciszanie nut w edytorze Drum (143)

Rozdział 7. Korzystanie z instrumentów VST (145)

  • Co to jest instrument VST? (146)
  • Po co używać instrumentów VST? (147)
  • Instalacja i zarządzanie instrumentami VST (149)
  • Otwieranie VSTi (150)
  • Otwieranie edytora VSTi (151)
  • Wybieranie profilów VSTi (152)
  • Korzystanie z VSTi (153)
  • Wizualne narzędzia edycyjne VSTi (154)
  • Zapisywanie i przywoływanie ustawień VSTi (156)
  • Universal Sound Module (157)
  • Neon VSTi (158)
  • cs40 VSTi (159)
  • vb-1 VSTi (160)
  • JX16 VSTi (161)
  • a1 VST1 (163)
  • lm-7 VSTi (164)
  • Sterowanie instrumentami VST za pomocą komunikatów MIDI (165)

Rozdział 8. Podstawowa edycja zapisu dźwiękowego (167)

  • Przekształcanie zdarzeń w partie (170)
  • Rozbijanie partii na zdarzenia (171)
  • Wyciszanie zdarzeń i partii (172)
  • Przesuwanie partii i zdarzeń przy użyciu funkcji Snap (173)
  • Przesuwanie zdarzeń i partii przy użyciu kursora (174)
  • Ograniczanie ruchów partii i zdarzeń (175)
  • Ustawianie punktu przyciągania (176)
  • Kopiowanie partii i zdarzeń audio (178)
  • Tworzenie zgłośnień (179)
  • Tworzenie wyciszenia (180)
  • Edycja obwiedni zgłośnień i wyciszeń (181)
  • Zmiana ogólnej głośności zdarzenia (182)
  • Zmiana długości zdarzenia (183)
  • Przesuwanie zawartości zdarzenia poprzez zmianę jego długości (184)
  • Zmiana długości zdarzenia poprzez ściśnięcie lub rozciągniecie w czasie (185)
  • Przenikanie (186)
  • Zmiana obwiedni przenikania (187)
  • Dzielenie zdarzeń i partii (188)
  • Edytor Audio Part (189)
  • Przygotowanie zdarzeń do montażu (190)
  • Odsłuchiwanie zdarzeń w zbitce (191)
  • Montaż zbitki (192)

Rozdział 9. Zaawansowana edycja zapisu dźwiękowego (193)

  • Typy operacji edycyjnych (194)
  • Korzystanie z narzędzia Zoom (195)
  • Wyodrębnianie zdarzeń z partii (196)
  • Regulacja zakresu selekcji (197)
  • Poruszanie się w projekcie przy użyciu lokatorów (198)
  • Przetwarzanie zdarzenia lub partii (199)
  • Regulacja wzmocnienia w zdarzeniu (201)
  • Przestrajanie (202)
  • Korygowanie fałszów (203)
  • Przestrajanie z wykorzystaniem obwiedni (205)
  • Przetwarzanie dźwięku przy użyciu efektów VST (208)
  • Dodatkowe ustawienia przetwarzania dźwięku (209)
  • Usuwanie skutków przetwarzania (211)
  • Modyfikowanie efektów w przetworzonym materiale (213)
  • Zamiana jednego procesu na inny (214)
  • Powiększanie obrazu w edytorze Sample (216)
  • Funkcja ręcznego przesuwania kursora w edytorze Sample Editor (218)
  • Tworzenie regionów w edytorze Sample Editor (219)
  • Tworzenie zdarzenia z regionu (220)
  • Dodatkowe funkcje przetwarzania dźwięku (221)

Rozdział 10. Edycja zapisu MIDI (223)

  • Edycja audio a edycja MIDI (224)
  • Przesuwanie i kopiowanie partii MIDI (225)
  • Wyciszanie i dzielenie partii MIDI (226)
  • Transponowanie ścieżek MIDI przy użyciu panelu Track Inspector (227)
  • Rozbijanie partii na wiele partii (228)
  • Jednoczesna edycja wielu partii w edytorze Key (230)
  • Kopiowanie nut w edytorze Key (232)
  • Zmiana długości nut MIDI (233)
  • Edycja nut o takiej samej wysokości (234)
  • Przeglądanie danych kontrolerów ciągłych (235)
  • Wyświetlanie danych dowolnych kontrolerów CC (237)
  • Tworzenie danych CC powiązanych z tempem projektu (239)
  • O funkcji Snap i edycji CC (241)
  • Inne formy obwiedni komunikatów CC (242)
  • Usuwanie, przesuwanie i kopiowanie komunikatów CC (243)
  • Kwantyzacja (244)
  • Regulowanie gęstości siatki kwantyzacyjnej (245)
  • Wybieranie nut do kwantyzacji (247)
  • Nadawanie kwantyzowanym sekwencjom MIDI bardziej naturalnego brzmienia (248)
  • Edytor List (250)
  • Filtrowanie danych w edytorze List (251)
  • Modyfikowanie wartości na liście zdarzeń (252)
  • Tworzenie nowych zdarzeń na panelu Event (253)

Rozdział 11. Mikser programu Cubase (255)

  • Dlaczego miksujemy w stereo? (256)
  • Kanały miksera programu Cubase (257)
  • Zarządzanie mikserem na ekranie (259)
  • Wyświetlanie kontrolek jednego typu we wszystkich kanałach miksera jednocześnie (262)
  • Osłuchiwanie solo i wyciszanie kanałów miksera (263)
  • Posługiwanie się kanałami audio (264)
  • Wybór portu wyjściowego dla kanału audio (266)
  • Regulowanie poziomu i panoramy (267)
  • Posługiwanie się mikserem w trybie rozszerzonym (269)
  • Zasady korekcji (270)
  • Ustawianie korekcji w oknie Channel Settings (271)
  • Posługiwanie się filtrami półkowymi (273)
  • Posługiwanie się filtrami górno- i dolnoprzepustowymi (274)
  • Podstawowe informacje o efektach insertowych (276)
  • Omijanie korektorów i efektów w kanałach (277)
  • Podstawy miksowania MIDI (280)
  • Efekty insertowe MIDI (281)
  • Profile efektów MIDI (283)
  • MidiEcho (284)
  • Arpache 5 (285)
  • Tworzenie prostego arpeggio (286)
  • AutoPan (288)
  • Tworzenie efektu tremolo przy użyciu AutoPan (289)
  • Pozostałe efekty MIDI (291)
  • Efekty wysyłkowe MIDI (293)
  • Zachowywanie partii MIDI wraz z efektami (295)
  • Instrumenty VST i kanały ReWire (297)
  • Posługiwanie się szynami wyjściowymi (298)
  • Kanały grup (299)
  • Sprzęganie kanałów miksera (302)

Rozdział 12. Modułowe efekty audio (305)

  • Obsługiwane formaty modułów (306)
  • Efekty insertowe i wysyłkowe (308)
  • DoubleDelay (310)
  • Korzystanie z efektów opóźnieniowych synchronizowanych z tempem (312)
  • Modulacja wysokości dźwięku przez moduł ModDelay (314)
  • Pogłos (315)
  • Ustawienia modułu Reverb A (317)
  • Chorus (319)
  • Efekty dynamiczne (321)
  • Korzystanie z modułu Dynamics (325)
  • Pozostałe moduły programu Cubase (328)
  • Efekty wysyłkowe przed tłumikiem (330)
  • Kiedy stosować efekty wysyłkowe przed tłumikiem (332)
  • Kanały grup i efekty (333)
  • Łączenie efektów przy użyciu grup (335)

Rozdział 13. ReWire i Cubase (337)

  • Do czego służy ReWire? (338)
  • Przyłączanie aplikacji ReWire do programu Cubase (339)
  • Uruchamianie i zamykanie aplikacji ReWire (340)
  • Tempo i ReWire (341)
  • Korzystanie z wielu aplikacji ReWire jednocześnie (342)
  • Transmisja danych MIDI przy użyciu protokołu ReWire (343)
  • Transmisja danych audio między aplikacjami ReWire (344)
  • Aplikacje niezależne a aplikacje ReWire (346)

Rozdział 14. Automatyka miksu (347)

  • Po co automatyzować miksy? (348)
  • Zapis automatyki w oknie miksera (349)
  • Przeglądanie ustawień automatyki (351)
  • Tryby automatyki miksera (352)
  • Zapis ustawień automatyki modułów (353)
  • Automatyzacja parametrów efektów (354)
  • Jak wyświetlany jest zapis automatyki (355)
  • Zapis automatyki dla pojedynczej ścieżki (356)
  • Ręczne definiowanie ustawień automatyki (358)
  • Usuwanie punktów sterujących z obwiedni automatyki (359)
  • Inne operacje wykonywane na punktach sterujących (360)
  • Definiowanie ustawień automatyki za pomocą narzędzia Draw (361)
  • Selektywne zwiększanie głośności fragmentów ścieżek (362)
  • Automatyka wyciszeń (363)
  • Przeglądanie i automatyzacja innych parametrów (364)
  • Automatyka kanałów innych niż audio (365)

Rozdział 15. Korzystanie z efektów zewnętrznych (367)

  • Krosowanie zewnętrznych efektów (368)
  • Korzystanie z wyjść VST (369)
  • Konfigurowanie zewnętrznych efektów wysyłkowych (370)
  • Konfigurowanie zewnętrznych efektów insertowych (371)
  • Monitorowanie działania efektów (372)
  • Kierowanie sygnału grupowego do procesora zewnętrznego (374)
  • Zewnętrzne efekty wysyłkowe przed tłumikiem (376)
  • Miksowanie z efektami zewnętrznymi (377)

Rozdział 16. Eksportowanie i renderowanie ścieżek (379)

  • Zgrywanie, eksportowanie i renderowanie (380)
  • Zrzucanie ścieżki (381)
  • Zgrywanie wielu ścieżek (382)
  • Renderowanie ścieżki z efektami (383)
  • Korygowanie przesunięć czasowych (385)
  • Renderowanie wielu ścieżek (386)
  • Renderowanie ścieżek ReWire (387)
  • Tworzenie miksu finalnego (389)
  • Zgrywanie miksu w formacie MP3 (391)
  • Zgrywanie miksu w formacie Ogg Vorbis (392)
  • Zgrywanie miksu w formacie RealAudio - wyłącznie w komputerach PC (393)
  • Zgrywanie miksu w formacie Windows Media - tylko w komputerach PC (394)

Rozdział 17. Mastering (395)

  • Zadanie dla profesjonalnego realizatora masteringu (396)
  • Tworzenie projektu masteringowego (397)
  • Definiowanie sekwencji utworów (399)
  • Płynne zmiany głośności (400)
  • Stosowanie korekcji (401)
  • Stosowanie kompresji (402)
  • Stosowanie efektów w sekcji Master (403)
  • Mastering samodzielny (404)
  • Stosowanie ditheringu UV22 (407)

Słowniczek (409)

Skorowidz (413)

Dodaj do koszyka Cubase SX. Szybki start

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.