reklama - zainteresowany?

CorelDRAW 12. Ćwiczenia praktyczne - Helion

CorelDRAW 12. Ćwiczenia praktyczne
Autor: Roland Zimek
ISBN: 83-7361-627-6
stron: 196, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-07-21
Księgarnia: Helion

Cena książki: 34,90 zł

Dodaj do koszyka CorelDRAW 12. Ćwiczenia praktyczne

Tagi: Corel

CorelDRAW 12 to kolejna wersja jednego z najpopularniejszych programów do edycji grafiki wektorowej. Obecny na rynku od ponad 10 lat cieszy się zasłużoną popularnością ze względu na łatwość obsługi, mnogość narzędzi i ogromne możliwości. Nadaje się zarówno do projektowania prostych rysunków, jak i rozbudowanych publikacji. Filozofia pracy z nim jest zdecydowanie inna niż w przypadku takich programów, jak Paint, Photoshop czy Paint Shop Pro. Aby w pełni wykorzystać jego możliwości, należy opanować zasady pracy z narzędziami wektorowymi.

Książka "CorelDRAW 12. Ćwiczenia praktyczne" to podręcznik dla tych, którzy chcą poznać możliwości tej aplikacji od podstaw. Dzięki książce zrozumiesz zasady tworzenia grafiki wektorowej i nauczysz się optymalnie wykorzystywać narzędzia oferowane przez CorelDRAW 12. Dowiesz się m.in. jak tworzyć kształty podstawowe, używać wypełnień, przypisywać efekty i wprowadzać tekst.

Książka opisuje:
  • Instalację programu
  • Pracę z plikami
  • Tworzenie obiektów
  • Edycję właściwości obiektów -- transformacje, nadawanie kolorów, wyrównywanie i rozkładanie na stronie
  • Stosowanie narzędzi tekstowych
  • Wypełnienia i kontury
  • Używanie linijek, siatki i prowadnic
  • Edycję krzywych i modyfikowanie kształtów obiektów
  • Pracę z mapami bitowymi
  • Efekty

Dodaj do koszyka CorelDRAW 12. Ćwiczenia praktyczne

 

Osoby które kupowały "CorelDRAW 12. Ćwiczenia praktyczne", wybierały także:

  • CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy
  • CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego
  • CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania
  • CorelDRAW Graphics Suite X6 PL
  • ABC CorelDRAW X6 PL

Dodaj do koszyka CorelDRAW 12. Ćwiczenia praktyczne

Spis treści

CorelDRAW 12. Ćwiczenia praktyczne -- spis treści

Rozdział 1. Wstęp (7)

  • Opis programu CorelDRAW 12 (7)
  • Co nowego w programie? (8)
  • Wymagania systemowe (9)
  • Różnice między rysunkiem rastrowym a wektorowym (9)

Rozdział 2. Pierwsze kroki (13)

  • Instalacja programu CorelDRAW 12 (13)
  • Uruchamianie programu (17)
  • Wygląd ekranu (18)
  • Zapisywanie, otwieranie i drukowanie rysunków (21)
    • Zapisywanie rysunków (21)
    • Otwieranie rysunków (23)
    • Drukowanie rysunków (24)
  • Przydatne informacje (25)

Rozdział 3. Podstawy rysunku wektorowego (29)

  • Rysowanie prostych obiektów (29)
    • Prostokąty, elipsy, wielokąty i spirale (29)
    • Kształty podstawowe (33)
    • Obiekty z 3 punktów (34)
    • Uproszczone rysowanie (34)
  • Nadawanie kolorów obiektom (36)
  • Transformacje obiektów (38)
  • Tworzenie kopii obiektu (40)
  • Kolejność obiektów (41)
  • Wybieranie obiektów (42)
  • Grupy obiektów (43)
  • Blokowanie obiektów (44)
  • Wyrównywanie i rozkładanie obiektów (45)
  • Przykładowe rysunki (48)

Rozdział 4. Praca z tekstem (57)

  • Wprowadzanie i formatowanie tekstu (57)
  • Okno Format Text (59)
  • Wyrównywanie obiektów względem tekstu (66)
  • Przykłady (67)

Rozdział 5. Nadawanie wypełnień i konturów (71)

  • Zmiana ustawień domyślnych (72)
  • Wypełnienie jednolite (Uniform Fill) (73)
  • Wypełnienie tonalne (Fountain Fill) (76)
  • Wypełnienie deseniem (Pattern Fill) (78)
  • Wypełnienie teksturą (Texture Fill) (80)
  • Wypełnienie postscriptowe (PostScript Texture) (81)
  • Okno dokowane (Color Docker Window) (82)
  • Kontury obiektów (82)
  • Przykłady (86)

Rozdział 6. Precyzyjne rysowanie (89)

  • Linijki (89)
  • Siatka (92)
  • Prowadnice (94)
  • Dynamiczne prowadnice (96)
  • Przyciąganie do obiektów (98)
  • Przykłady (101)

Rozdział 7. Edycja krzywych (109)

  • Rysowanie linii (109)
    • Rysunek odręczny (Freehand Tool) (110)
    • Krzywe Béziera (Bezier Tool) (112)
    • Pisak (Artistic Media Tool) (112)
    • Pióro (Pen Tool) (115)
    • Narzędzie Polyline (Polyline Tool) (115)
    • 3-punktowa krzywa (3 Point Curve Tool) (116)
    • Łącznik (Interactive Connector Tool) (116)
  • Krzywe Béziera (118)
  • Zmiana kształtu krzywych (119)
  • Zmiana kształtu obiektów (124)
  • Przykłady (125)

Rozdział 8. Modyfikacje obiektów (131)

  • Narzędzia kształtu (131)
    • Nóż (Knife Tool) (131)
    • Gumka (Eraser Tool) (132)
    • Pędzel rozmazujący (Smudge Brush) (133)
    • Pędzel chropowaty (Roughen Brush) (134)
    • Inteligentne usuwanie segmentów (Virtual Segment Delete) (135)
  • Łączenie obiektów (136)
  • Kształtowanie (137)
    • Spawanie (Weld) (138)
    • Przycinanie (Trim) (139)
    • Część wspólna (Intersect) (140)
    • Proste przycinanie (Simplify) (140)
    • Przód bez tyłu (Front Minus Back) (141)
    • Tył bez przodu (Back Minus Front) (141)
  • Przykłady (141)

Rozdział 9. Praca z bitmapami (149)

Rozdział 10. Efekty (155)

  • Dopasowanie kolorów (Adjust), przekształcenia (Transform) i korekcja (Correction) (156)
  • Metamorfoza (Blend) (157)
    • Przykłady użycia metamorfozy (162)
  • Obrys (Contour) (165)
    • Przykłady użycia konturu (167)
  • Obwiednia (Envelope) (168)
    • Przykłady użycia obwiedni (171)
  • Głębia (Extrude) (172)
  • Soczewka (Lens) (177)
  • Perspektywa (Add Perspective) (182)
  • Kadrowanie (Power Clip) (183)
  • Efekty interakcyjne (185)
    • Interakcyjna metamorfoza (185)
    • Interakcyjny obrys (186)
    • Interakcyjna obwiednia (186)
    • Interakcyjna głębia (186)
    • Interakcyjne zniekształcenie (Interactive Distortion Tool) (187)
    • Interakcyjny cień (Interactive Drop Shadow Tool) (188)
    • Interakcyjna przezroczystość (Interactive Transparency) (189)
  • Dopasowanie tekstu do ścieżki (192)
    • Obwiednia i oblewanie tekstem obiektów (195)

Dodaj do koszyka CorelDRAW 12. Ćwiczenia praktyczne

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.