CorelDRAW 12. Ćwiczenia praktyczne - Helion
ISBN: 83-7361-627-6
stron: 196, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-07-21
Księgarnia: Helion
Cena książki: 34,90 zł
CorelDRAW 12 to kolejna wersja jednego z najpopularniejszych programów do edycji grafiki wektorowej. Obecny na rynku od ponad 10 lat cieszy się zasłużoną popularnością ze względu na łatwość obsługi, mnogość narzędzi i ogromne możliwości. Nadaje się zarówno do projektowania prostych rysunków, jak i rozbudowanych publikacji. Filozofia pracy z nim jest zdecydowanie inna niż w przypadku takich programów, jak Paint, Photoshop czy Paint Shop Pro. Aby w pełni wykorzystać jego możliwości, należy opanować zasady pracy z narzędziami wektorowymi.
Książka "CorelDRAW 12. Ćwiczenia praktyczne" to podręcznik dla tych, którzy chcą poznać możliwości tej aplikacji od podstaw. Dzięki książce zrozumiesz zasady tworzenia grafiki wektorowej i nauczysz się optymalnie wykorzystywać narzędzia oferowane przez CorelDRAW 12. Dowiesz się m.in. jak tworzyć kształty podstawowe, używać wypełnień, przypisywać efekty i wprowadzać tekst.
Książka opisuje:- Instalację programu
- Pracę z plikami
- Tworzenie obiektów
- Edycję właściwości obiektów -- transformacje, nadawanie kolorów, wyrównywanie i rozkładanie na stronie
- Stosowanie narzędzi tekstowych
- Wypełnienia i kontury
- Używanie linijek, siatki i prowadnic
- Edycję krzywych i modyfikowanie kształtów obiektów
- Pracę z mapami bitowymi
- Efekty
Osoby które kupowały "CorelDRAW 12. Ćwiczenia praktyczne", wybierały także:
- CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania 34,15 zł, (15,71 zł -54%)
- CorelDRAW Graphics Suite X6 PL 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- ABC CorelDRAW X6 PL 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
Spis treści
CorelDRAW 12. Ćwiczenia praktyczne -- spis treści
Rozdział 1. Wstęp (7)
- Opis programu CorelDRAW 12 (7)
- Co nowego w programie? (8)
- Wymagania systemowe (9)
- Różnice między rysunkiem rastrowym a wektorowym (9)
Rozdział 2. Pierwsze kroki (13)
- Instalacja programu CorelDRAW 12 (13)
- Uruchamianie programu (17)
- Wygląd ekranu (18)
- Zapisywanie, otwieranie i drukowanie rysunków (21)
- Zapisywanie rysunków (21)
- Otwieranie rysunków (23)
- Drukowanie rysunków (24)
- Przydatne informacje (25)
Rozdział 3. Podstawy rysunku wektorowego (29)
- Rysowanie prostych obiektów (29)
- Prostokąty, elipsy, wielokąty i spirale (29)
- Kształty podstawowe (33)
- Obiekty z 3 punktów (34)
- Uproszczone rysowanie (34)
- Nadawanie kolorów obiektom (36)
- Transformacje obiektów (38)
- Tworzenie kopii obiektu (40)
- Kolejność obiektów (41)
- Wybieranie obiektów (42)
- Grupy obiektów (43)
- Blokowanie obiektów (44)
- Wyrównywanie i rozkładanie obiektów (45)
- Przykładowe rysunki (48)
Rozdział 4. Praca z tekstem (57)
- Wprowadzanie i formatowanie tekstu (57)
- Okno Format Text (59)
- Wyrównywanie obiektów względem tekstu (66)
- Przykłady (67)
Rozdział 5. Nadawanie wypełnień i konturów (71)
- Zmiana ustawień domyślnych (72)
- Wypełnienie jednolite (Uniform Fill) (73)
- Wypełnienie tonalne (Fountain Fill) (76)
- Wypełnienie deseniem (Pattern Fill) (78)
- Wypełnienie teksturą (Texture Fill) (80)
- Wypełnienie postscriptowe (PostScript Texture) (81)
- Okno dokowane (Color Docker Window) (82)
- Kontury obiektów (82)
- Przykłady (86)
Rozdział 6. Precyzyjne rysowanie (89)
- Linijki (89)
- Siatka (92)
- Prowadnice (94)
- Dynamiczne prowadnice (96)
- Przyciąganie do obiektów (98)
- Przykłady (101)
Rozdział 7. Edycja krzywych (109)
- Rysowanie linii (109)
- Rysunek odręczny (Freehand Tool) (110)
- Krzywe Béziera (Bezier Tool) (112)
- Pisak (Artistic Media Tool) (112)
- Pióro (Pen Tool) (115)
- Narzędzie Polyline (Polyline Tool) (115)
- 3-punktowa krzywa (3 Point Curve Tool) (116)
- Łącznik (Interactive Connector Tool) (116)
- Krzywe Béziera (118)
- Zmiana kształtu krzywych (119)
- Zmiana kształtu obiektów (124)
- Przykłady (125)
Rozdział 8. Modyfikacje obiektów (131)
- Narzędzia kształtu (131)
- Nóż (Knife Tool) (131)
- Gumka (Eraser Tool) (132)
- Pędzel rozmazujący (Smudge Brush) (133)
- Pędzel chropowaty (Roughen Brush) (134)
- Inteligentne usuwanie segmentów (Virtual Segment Delete) (135)
- Łączenie obiektów (136)
- Kształtowanie (137)
- Spawanie (Weld) (138)
- Przycinanie (Trim) (139)
- Część wspólna (Intersect) (140)
- Proste przycinanie (Simplify) (140)
- Przód bez tyłu (Front Minus Back) (141)
- Tył bez przodu (Back Minus Front) (141)
- Przykłady (141)
Rozdział 9. Praca z bitmapami (149)
Rozdział 10. Efekty (155)
- Dopasowanie kolorów (Adjust), przekształcenia (Transform) i korekcja (Correction) (156)
- Metamorfoza (Blend) (157)
- Przykłady użycia metamorfozy (162)
- Obrys (Contour) (165)
- Przykłady użycia konturu (167)
- Obwiednia (Envelope) (168)
- Przykłady użycia obwiedni (171)
- Głębia (Extrude) (172)
- Soczewka (Lens) (177)
- Perspektywa (Add Perspective) (182)
- Kadrowanie (Power Clip) (183)
- Efekty interakcyjne (185)
- Interakcyjna metamorfoza (185)
- Interakcyjny obrys (186)
- Interakcyjna obwiednia (186)
- Interakcyjna głębia (186)
- Interakcyjne zniekształcenie (Interactive Distortion Tool) (187)
- Interakcyjny cień (Interactive Drop Shadow Tool) (188)
- Interakcyjna przezroczystość (Interactive Transparency) (189)
- Dopasowanie tekstu do ścieżki (192)
- Obwiednia i oblewanie tekstem obiektów (195)