CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik - Helion
Tytuł oryginału: CorelDRAW 12 The Official Guide
Tłumaczenie: Zenon Zabłocki
ISBN: 83-7361-515-6
stron: 688, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-08-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 95,00 zł
CorelDRAW to aplikacja będąca jednym z kluczowych narzędzi pracy wielu grafików i projektantów. Rozwijany od kilkunastu lat doskonały program do tworzenia i obróbki grafiki wektorowej zawsze zadziwiał ogromem możliwości i mnogością zastosowań. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej wersji. Program CorelDRAW 12 docenią graficy zajmujący się tworzeniem publikacji drukowanych, stron WWW, prezentacji multimedialnych, a nawet animacji wektorowych. Każdemu z nich CorelDRAW 12 zaoferuje narzędzia pozwalające na wygodną i efektywną pracę.
Książka "CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik" to kompendium wiedzy na temat najnowszej wersji tego narzędzia. Zawiera wszystkie informacje dotyczące Corela -- od opisu interfejsu użytkownika, poprzez zasady korzystania z narzędzi rysunkowych, filtrów i efektów, aż do sposobów tworzenia animacji wektorowych i pisania skryptów w VBA.
- Interfejs użytkownika
- Definiowanie układu dokumentu, tryby wyświetlania
- Pomoce rysunkowe
- Tworzenie i modyfikowanie obiektów
- Narzędzia tekstowe
- Łączenie tekstu i obiektów
- Kolory, wypełnienia i kontury
- Efekty specjalne i filtry
- Praca z grafiką bitmapową
- Drukowanie dokumentów Corela
- Tworzenie stron WWW i animacji wektorowych
- Skrypty i VBA
- Konfigurowanie programu
O autorach:
Steve Bain jest doskonałym ilustratorem oraz cenionym pisarzem i wykładowcą. Kierował niezliczoną ilością warsztatów graficznych. Jest stałym współpracownikiem wielu wydawnictw edukacyjnych i witryn internetowych. Testuje również nowe wersje programów dla firmy Corel.
Nick Wilkinson jest ilustratorem i programistą. Napisane przez niego skrypty cieszą się wielkim uznaniem w społeczności użytkowników CorelDRAW na całym świecie.
Osoby które kupowały "CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik", wybierały także:
- CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania 34,15 zł, (15,71 zł -54%)
- CorelDRAW Graphics Suite X6 PL 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- ABC CorelDRAW X6 PL 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
Spis treści
CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik -- spis treści
O Autorze (17)
Przedmowa (19)
Wprowadzenie (21)
Część I CorelDRAW 12. Szybki start (29)
Rozdział 1. Nowości w wersji 12. programu CorelDRAW (31)
- Lepsza produktywność i wydajność (31)
- Zarządzanie obiektami (32)
- Zestaw nowych narzędzi (37)
- Komfort pracy (39)
- Importowanie i eksportowanie (40)
- Informacje zwrotne w kursorze importowania (40)
- Zgodność importowanych i eksportowanych plików (40)
Rozdział 2. Interfejs programu (43)
- Anatomia okna (43)
- Okno aplikacji CorelDRAW 12 (43)
- Anatomia okna dokumentu (44)
- Określanie wartości na paskach narzędziowych oraz w oknach dialogowych (45)
- Praca z dokerami (49)
- Otwieranie, przemieszczanie i zamykanie dokerów (49)
- Dokery zagnieżdżone (50)
- Korzystanie z przybornika (51)
- Praca z paskami narzędziowymi (52)
- Korzystanie z palety kolorów (53)
- Przeglądanie palety kolorów (53)
- Modyfikowanie opcji palety kolorów (54)
Rozdział 3. Otwieranie i zapisywanie plików (57)
- Ekran powitalny programu CorelDRAW 12 (57)
- Otwieranie pierwszego dokumentu (58)
- Otwieranie plików dokumentów (59)
- Otwieranie plików utworzonych w innych aplikacjach (60)
- Komunikaty ostrzegawcze (61)
- Zamykanie i zapisywanie dokumentów (61)
- Zamykanie dokumentu (61)
- Zapisywanie pierwszego dokumentu (61)
- Korzystanie z opcji zapisu (63)
- Polecenie Save As (64)
- Zaawansowane opcje zapisu (64)
- Korzystanie z opcji tworzenia kopii zapasowych (66)
- Praca z szablonami (67)
- Otwieranie szablonów (67)
- Otwieranie i zapisywanie szablonów (68)
- Polecenia schowka (69)
- Kopiowanie a wycinanie (69)
- Polecenie Paste i Paste Special (70)
- Cofanie i ponawianie operacji (70)
- Podstawowe polecenia cofania operacji (70)
- Korzystanie z dokera Undo (71)
- Korzystanie z teczki podręcznej (72)
- Importowanie i eksportowanie plików (76)
- Opcje importu i eksportu plików (76)
- Eksport plików i wybór opcji (79)
- Wybór formatu eksportu (81)
Część II Poznawanie programu CorelDRAW 12 (85)
Rozdział 4. Kontrolowanie dokumentów i stron (87)
- Przygotowanie strony (87)
- Opcje wyświetlania strony (87)
- Definiowanie wymiarów i orientacji strony (89)
- Ustalanie koloru tła strony (90)
- Korzystanie z wzorców układu dokumentu i etykiet (92)
- Nadawanie stronom nazw (95)
- Korzystanie z polecenia Rename Page (95)
- Korzystanie z dokera Object Properties (96)
- Korzystanie z dokera Object Manager (97)
- Polecenia odnoszące się do stron dokumentu (98)
- Opcje wstawiania stron i definiowania ustawień (98)
- Usuwanie stron (99)
- Korzystanie z trybu podglądu Page Sorter (99)
- Gromadzenie informacji o rysunkach i obiektach (101)
Rozdział 5. Pomocnicze narzędzia rysunkowe (103)
- Korzystanie z linijki (103)
- Co mierzą linijki? (103)
- Ustawianie punktu zerowego linijki (104)
- Wybór jednostek miary (105)
- Ustawianie opcji linijek (106)
- Edycja skali rysowania (107)
- Kalibrowanie linijek (108)
- Korzystanie z siatki konstrukcyjnej (110)
- Sterowanie właściwościami siatki (111)
- Opcje wyświetlania, wyglądu i przyciągania do siatki (112)
- Korzystanie z poleceń przyciągania (112)
- Definiowanie sposobu działania funkcji przyciągania (113)
- Praca z prowadnicami (116)
- Korzystanie z prowadnic dynamicznych (116)
- Korzystanie z prowadnic (118)
- Sterowanie warstwą prowadnic (122)
- Przekształcanie obiektów w prowadnice (122)
- Korzystanie z prowadnic predefiniowanych (124)
Rozdział 6. Powiększanie i tryby podglądu (127)
- Ustawianie trybów podglądu (127)
- Tryby podglądu szkieletowego i uproszczonego (128)
- Tryb podglądu schematycznego (128)
- Tryb podglądu normalnego (129)
- Tryb podglądu dokładnego (130)
- Powiększanie i przewijanie widoku stron (130)
- Korzystanie z narzędzia Zoom i paska właściwości (130)
- Korzystanie z narzędzia Hand (133)
- Specjalizowane tryby podglądu (135)
- Widok sortera stron (135)
- Podgląd pełnoekranowy (136)
- Podgląd bieżącego zaznaczenia (137)
- Korzystanie z nawigatora podglądu (137)
- Korzystanie z dokera View Manager (138)
- Polecenia dokera View Manager (139)
- Korzystanie z opcji zmiany widoku strony i skali powiększenia (140)
Rozdział 7. Podstawowe polecenia dotyczące obiektów (141)
- Zaznaczanie obiektów (141)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzia Pick (141)
- Techniki zaznaczania obiektów (143)
- Zaznaczanie obiektów na podstawie ich typu (145)
- Przemieszczanie obiektów (146)
- Korzystanie z narzędzia Pick (147)
- Korzystanie z klawiszy podsuwania (147)
- Przekształcenia obiektów (148)
- Interaktywne przekształcanie obiektów (148)
- Posługiwanie się narzędziem swobodnej transformacji (150)
- Wykonywanie przekształceń precyzyjnych (152)
- Korzystanie z dokera Transformation (152)
- Wspólne opcje transformowania (155)
- Określanie kolejności obiektów (155)
Część III Narzędzia do tworzenia obiektów (159)
Rozdział 8. Tworzenie podstawowych kształtów (161)
- Nowe narzędzie Smart Drawing (161)
- Korzystanie z narzędzia Rectangle i paska właściwości (164)
- Rysowanie prostokąta (164)
- Zaokrąglanie narożników prostokąta (164)
- Tworzenie prostokątów za pomocą narzędzia 3-Point Rectangle (166)
- Korzystanie z narzędzia Ellipse i paska właściwości (166)
- Rysowanie elipsy (167)
- Sterowanie trybami elipsy (168)
- Tworzenie elips za pomocą narzędzia 3-Point Ellipse (168)
- Korzystanie z narzędzia Polygon i paska właściwości (169)
- Rysowanie wieloboków (170)
- Rysowanie wieloboków i gwiazd (171)
- Tworzenie wieloboków jako gwiazd (171)
- Formowanie wieloboków i gwiazd (171)
- Korzystanie z narzędzia Spiral (172)
- Korzystanie z narzędzia Graph Paper (174)
- Zastosowanie narzędzi Perfect Shape (175)
- Tworzenie obiektów typu Perfect Shape (176)
- Edytowanie węzłów kształtowych (177)
- Korzystanie z polecenia Convert Outline To Object (178)
Rozdział 9. Rysowanie linii (181)
- Narzędzia z grupy Line Tools (181)
- Korzystanie z narzędzia Artistic Media (182)
- Korzystanie z predefiniowanych wzorców (183)
- Rysowanie w trybie pędzla (184)
- Korzystanie z rozpylacza (184)
- Rysowanie w trybach: kaligrafowania i czułym na nacisk (186)
- Zapisywanie wzorów pociągnięć i rozpylania (187)
- Rysowanie za pomocą narzędzi Freehand i Polyline (187)
- Rysowanie łuków za pomocą narzędzia 3-Point Curve (189)
- Rysowanie narzędziami Bézier i Pen (190)
- Anatomia krzywych Béziera (190)
- Rysowanie za pomocą narzędzi Bézier i Pen (191)
- Edycja ścieżek Béziera (192)
- Kontrolowanie sposobu działania narzędzi Freehand i Bézier (197)
- Ścieżki złożone (198)
- Łączenie ścieżek (199)
- Rozdzielanie ścieżek (199)
- Konwertowanie obiektów na krzywe (199)
- Korzystanie z narzędzia Dimension (200)
- Tryby pracy narzędzia Dimension (201)
- Narzędzie Dimension i pasek właściwości (202)
- Definiowanie domyślnych ustawień narzędzia Dimension (204)
- Korzystanie z narzędzia Interactive Connector (204)
- Edytowanie łamanych linii łączących (205)
Rozdział 10. Cięcie, kształtowanie i przekształcanie obiektów (207)
- Sposoby formowania obiektów (207)
- Formowanie i przekształcanie obiektów (207)
- Polecenia kształtowania i pasek właściwości (208)
- Korzystanie z dokera Shaping (210)
- Praktyczne przykłady kształtowania obiektów (212)
- Korzystanie z narzędzia Knife (213)
- Cięcie obiektów za pomocą narzędzia Knife (213)
- Definiowanie sposobu działania narzędzia Knife (214)
- Korzystanie z narzędzia Eraser (215)
- Operowanie narzędziem Eraser (215)
- Definiowanie właściwości narzędzia Eraser (217)
- Praca z narzędziem Smudge (218)
- Rozmazywanie obiektów (218)
- Kontrolki narzędzia Smudge na pasku właściwości (219)
- Nowe narzędzie Virtual Segment Delete (221)
Rozdział 11. Zarządzanie obiektami (223)
- Korzystanie z poleceń grupowania (223)
- Blokowanie i odblokowywanie obiektów (225)
- Kopiowanie, powielanie i klonowanie obiektów (225)
- Szybkie kopiowanie obiektów (226)
- Sposoby wykorzystania polecenia Duplicate (227)
- Klonowanie obiektów (227)
- Tworzenie symboli (229)
- Edytowanie symboli (231)
- Praca z bibliotekami symboli (231)
- Korzystanie z polecenia Repeat (234)
- Wyrównywanie i rozmieszczanie obiektów (234)
- Korzystanie z opcji wyrównywania (235)
- Korzystanie z poleceń rozmieszczania (237)
- Koncepcja warstw (239)
- Doker Object Manager (239)
- Nawigowanie po stronach, obiektach i warstwach (239)
- Korzystanie z trybów edycji i podglądu dokera Object Manager (242)
- Sterowanie właściwościami warstw (243)
- Praca z warstwami strony wzorcowej (245)
- Odszukiwanie i zamiana właściwości obiektów (246)
- Wyszukiwanie i zaznaczanie obiektów (247)
- Zamiana właściwości obiektów (249)
- Wykorzystanie stylów graficznych (250)
- Polecenia dotyczące stylów graficznych (250)
- Posługiwanie się dokerem Graphic and Text (251)
- Opcje dokera Graphic and Text (254)
- Korzystanie z dokera Object Data (255)
Część IV Narzędzia tekstowe (257)
Rozdział 12. Właściwości tekstu (259)
- Wybór między tekstem ozdobnym i akapitowym (259)
- Narzędzie Text programu CorelDRAW (260)
- Tworzenie tekstu ozdobnego (260)
- Tworzenie tekstu akapitowego (261)
- Edycja tekstu (261)
- Konwertowanie tekstu ozdobnego na akapitowy (263)
- Formatowanie tekstu przy użyciu paska właściwości (263)
- Okno dialogowe Format Text (263)
- Formatowanie na poziomie znaków (264)
- Formatowanie akapitów (267)
- Formatowanie tabulatorów (270)
- Formatowanie kolumn (272)
- Efekty akapitowe (273)
- Zmiana wielkości liter (274)
- Praca z użyciem tekstu ozdobnego (274)
- Skalowanie i przemieszczanie tekstu ozdobnego (274)
- Łączenie i rozbijanie tekstu ozdobnego (274)
- Konwersja tekstu ozdobnego na krzywe (275)
- Tekst ozdobny i narzędzie Shape (275)
- Praca z tekstem akapitowym (276)
- Korzystanie z ramek tekstowych (277)
- Ustawianie tabulatorów przy użyciu linijki (279)
- Praca z kolumnami (280)
- Osadzanie obiektów w tekście (280)
- Tekst i style (281)
- Tworzenie i edycja stylów (281)
- Przypisywanie stylów tekstowych (282)
- Edycja stylów tekstowych (282)
- Oblewanie obiektów tekstem (283)
- Zarządzanie czcionkami (283)
- Praca z tekstem w innych językach (284)
- Wstawianie znaków (285)
Rozdział 13. Łączenie tekstu z obiektami (287)
- Łączenie ramek tekstu akapitowego (287)
- Łączenie ramek za pomocą poleceń (287)
- Interaktywne łączenie ramek (288)
- Łączenie ramek rozmieszczonych na różnych stronach (289)
- Usuwanie ramek tekstu akapitowego (290)
- Rozłączanie ramek tekstowych (290)
- "Zamrażanie" zawartości ramek (291)
- Umieszczanie tekstu na ścieżkach (291)
- Wprowadzanie tekstu wprost na ścieżkę (292)
- Korzystanie z polecenia Fit Text To Path (293)
- Opcje dostępne na pasku właściwości Text on Curve/Object (294)
- Korzystanie z gotowych wzorców (295)
- Ustawienia orientacji tekstu (295)
- Pionowe umiejscowienie znaków (296)
- Ustawienia Text Placement oraz Horizontal Offset (297)
- Regulacja odległości tekstu od ścieżki (297)
- Opcja Place On Other Side (298)
- Obiekty tekstowe na ścieżce i narzędzia Pick oraz Shape (298)
- Interaktywna regulacja odstępów i położenia tekstu przy użyciu narzędzia Shape (299)
- Interaktywne regulowanie położenia tekstu za pomocą narzędzia Pick (300)
- Oddzielanie tekstu od ścieżki (300)
- Przywracanie właściwości tekstu (301)
- Prostowanie tekstu (301)
- Łączenie tekstu wewnątrz ścieżek zamkniętych (302)
- Obiekty jako kontenery (302)
- Łączenie obiektów z zawartością tekstową (303)
Rozdział 14. Narzędzia pomocnicze (305)
- Korzystanie z narzędzi językowych programu CorelDRAW (305)
- Przyciski wspólne (306)
- Opcje modułu sprawdzania pisowni (307)
- Definiowanie ustawień językowych modułu Spell Checker (307)
- Korzystanie z listy wyrazów (308)
- Korzystanie z głównych list wyrazów (309)
- Ustawianie opcji list wyrazów użytkownika (309)
- Pozostałe opcje modułu sprawdzania pisowni (311)
- Główne opcje funkcji sprawdzania pisowni (312)
- Korzystanie z funkcji Grammatik (312)
- Sprawdzanie i poprawianie błędów gramatycznych (313)
- Włączanie i wyłączanie reguł gramatycznych (313)
- Korzystanie z tezaurusa (314)
- Definiowanie opcji tezaurusa (314)
- Korzystanie z funkcji QuickCorrect (315)
- Jak działa funkcja QuickCorrect? (315)
- Definiowanie opcji QuickCorrect (316)
- Wyszukiwanie i zamiana tekstu (317)
- Wyszukiwanie tekstu (317)
- Zamiana tekstu (317)
- Wyszukiwanie i zamiana atrybutów tekstu (318)
- Wyszukiwanie atrybutów tekstu (318)
- Zamiana atrybutów tekstu (319)
Część V Wypełnienia i kontury (321)
Rozdział 15. Właściwości konturów (323)
- Definiowanie właściwości pióra konturu (323)
- Opcje Outline Pen i pasek właściwości (323)
- Korzystanie z narzędzia Outline (324)
- Zawartość okna dialogowego Outline Pen (324)
- Definiowanie koloru konturu (325)
- Definiowanie stylu konturu (326)
- Tworzenie i edycja stylów linii konturowych (327)
- Wybieranie grotów (328)
- Definiowanie kształtu narożników (331)
- Definiowanie kształtu zakończeń ścieżki (331)
- Efekty kaligraficzne Outline Pen (332)
- Inne opcje konturu (332)
- Opcje na karcie Outline Pen dokera Object Properties (333)
Rozdział 16. Wypełnienia obiektów (337)
- Przegląd typów wypełnień (337)
- Wypełnianie obiektów (338)
- Stosowanie wypełnień jednolitych (339)
- Definiowanie ustawień wypełnienia jednolitego (339)
- Stosowanie wypełnień tonalnych (340)
- Interaktywne sterowanie wypełnieniami tonalnymi (342)
- Modyfikowanie wypełnień tonalnych (344)
- Definiowanie opcji w oknie dialogowym Fountain Fill (345)
- Stosowanie wypełnień deseniem (347)
- Interaktywne sterowanie wypełnieniami deseniowymi (348)
- Korzystanie z opcji dostępnych w oknie dialogowym Pattern Fill (350)
- Tworzenie nowych deseni dwu- i pełnokolorowych (351)
- Stosowanie wypełnień teksturowych (352)
- Ustawienia opcji wypełnień teksturowych (353)
- Tworzenie i zapisywanie próbek tekstur (354)
- Stosowanie wypełnień postscriptowych (355)
- Stosowanie wypełnień siatkowych (357)
- Anatomia wypełnienia siatkowego (358)
- Edycja wypełnienia siatkowego (358)
Rozdział 17. Praca z kolorami (361)
- Wybór dowolnego koloru (361)
- Korzystanie z dokerów związanych z kolorami (361)
- Korzystanie z dokera Color (361)
- Korzystanie z dokera Color Palette Browser (363)
- Korzystanie z dokera Color Styles (364)
- O modelach kolorów (368)
- Korzystanie z przeglądarek kolorów (369)
- Korzystanie z mikserów kolorów (371)
- Tworzenie palet przy użyciu harmonii kolorów (371)
- Mieszanie kolorów za pomocą miksera Color Blend (372)
- Korzystanie z palet gotowych i palet użytkownika (374)
- Korzystanie z palet gotowych (374)
- Tworzenie palet użytkownika (375)
- Regulowanie i przekształcanie kolorów (377)
Część VI Efekty specjalne (381)
Rozdział 18. Obwiednie i deformacje (383)
- Teoria działania obwiedni (383)
- Tworzenie efektów obwiedni (383)
- Wykorzystanie narzędzia Interactive Envelope oraz paska właściwości (384)
- Doker Envelope (385)
- Stany kursora narzędzia Envelope (386)
- Tryby obwiedni (387)
- Obwiednie predefiniowane (388)
- Zapisywanie i przypisywanie predefiniowanych obwiedni obiektom (389)
- Opcje mapowania obwiedni (389)
- Ograniczanie działania obwiedni (392)
- Stosowanie obwiedni dla wielu obiektów (392)
- Kopiowanie właściwości obwiedni (393)
- Tworzenie obwiedni z obiektów (394)
- Usuwanie obwiedni (394)
- Efekty zniekształcenia (395)
- Narzędzie Interactive Distortion i pasek właściwości (395)
- Tryby zniekształcania (396)
- Zniekształcenie Push and Pull (396)
- Zniekształcenie Zipper (396)
- Zniekształcenie Twister (398)
- Korzystanie ze znaczników zniekształcenia (399)
- Predefiniowane zniekształcenia (402)
- Zarządzanie predefiniowanymi zniekształceniami (402)
- Korzystanie z narzędzia Roughen Brush (403)
- Działanie narzędzia Roughen Brush (403)
- Pasek właściwości narzędzia Roughen Brush (404)
Rozdział 19. Metamorfoza i obrys (407)
- Porównanie metamorfozy i obrysu (407)
- Metamorfoza w Corelu (407)
- Przykłady metamorfozy (408)
- Narzędzie Interactive Blend i pasek właściwości (409)
- Tworzenie typowej metamorfozy (409)
- Anatomia metamorfozy (410)
- Edycja efektu metamorfozy (411)
- Opcje metamorfozy (411)
- Zaawansowane efekty metamorfozy (416)
- Określanie ścieżki przebiegu metamorfozy (419)
- Metamorfoza pomiędzy wieloma obiektami (423)
- Kopiowanie i klonowanie metamorfozy (424)
- Doker Blend (425)
- Na czym polega efekt obrysu? (425)
- Zastosowania efektu obrysu (426)
- Narzędzie Interactive Contour i pasek właściwości (427)
- Tworzenie efektu obrysu (428)
- Interakcyjna edycja obrysów (428)
- Wybór kierunku tworzenia obrysu (430)
- Kolory obrysu (432)
- Efekty gładkiego obrysu (433)
- Przyspieszenie obrysu (434)
- Predefiniowane obrysy (435)
- Doker Contour (436)
Rozdział 20. Soczewki i efekty przezroczystości (437)
- Jak działa soczewka? (437)
- Doker Lens (437)
- Efekty soczewki (438)
- Soczewka Brighten (439)
- Soczewka Color Add (439)
- Soczewka Color Limit (440)
- Soczewka Custom Color Map (441)
- Soczewka Fish Eye (442)
- Soczewka Heat Map (442)
- Soczewka Invert (443)
- Soczewka Magnify (444)
- Soczewka Tinted Grayscale (444)
- Soczewka Transparency (445)
- Soczewka Wireframe (445)
- Opcje soczewki (446)
- Opcja Frozen (446)
- Opcja Viewpoint (447)
- Opcja Remove Face (448)
- Przezroczystość w Corelu (448)
- Narzędzie Interactive Transparency i pasek właściwości (449)
- Właściwości efektu przezroczystości (451)
- Typy przezroczystości (451)
- Tryby mieszania efektu przezroczystości (454)
- Przezroczystość konturów i wypełnień (457)
- Blokowanie efektu przezroczystości (457)
- Kopiowanie efektu przezroczystości (458)
- Przykłady efektów przezroczystości (459)
Rozdział 21. Rzucanie cieni (461)
- Cienie w Corelu (461)
- Narzędzie Interactive Drop Shadow i pasek właściwości (462)
- Anatomia cienia (463)
- Opcje płaskich cieni (465)
- Kierunek rozmycia (465)
- Rozmycie krawędzi (467)
- Cienie perspektywiczne (468)
- Kolor i rozdzielczość cienia (470)
- Predefiniowane cienie (472)
- Strategie rzucania cieni (472)
- Cienie jako poświata (473)
- Jak uniknąć nakładania się cieni? (473)
Rozdział 22. Szybkie kadrowanie (475)
- Szybkie kadrowanie w Corelu (475)
- Umieszczanie obiektu w kadrze (476)
- Automatyczne wyśrodkowanie zawartości kadru (479)
- Edycja zawartości kadru (479)
- Opcje blokowania (481)
- Ograniczenia szybkiego kadrowania (481)
Część VII Praca w trzech wymiarach (483)
Rozdział 23. Tworzenie iluzji głębi za pomocą efektu perspektywy (485)
- Jak działa efekt perspektywy? (485)
- Tworzenie efektu głębi perspektywy (485)
- Symulacja perspektywy w programie CorelDRAW (486)
- Przypisywanie efektu perspektywy (487)
- Edycja efektu perspektywy (488)
- Włączenie trybu edycji efektu perspektywy (488)
- Zmiana położenia punktów zbiegu i uchwytów kontrolnych (488)
- Wzmocnienie efektu perspektywy (490)
- Ograniczenia programu w stosowaniu efektu perspektywy (491)
- Kopiowanie i usuwanie efektu perspektywy (492)
Rozdział 24. Wytłaczanie obiektów wektorowych (495)
- Jak działa wytłaczanie? (495)
- Wybór i stosowanie efektu wytłoczenia (496)
- Anatomia wytłoczenia (497)
- Narzędzie Interactive Extrude i pasek właściwości (498)
- Stany narzędzia Interactive Extrude (498)
- Rodzaje kształtów wytłoczenia (498)
- Obrót w przestrzeni trójwymiarowej (502)
- Dodatkowe oświetlenie (505)
- Ustawienia koloru efektu wytłoczenia (508)
- Fazowanie efektu wytłoczenia (510)
- Zastosowanie predefiniowanych ustawień wytłoczenia (511)
- Doker Extrude (512)
- Kontrola złożoności efektu wytłoczenia (512)
- Kopiowanie efektów przy użyciu narzędzi Eyedropper oraz Paintbucket (515)
Część VIII Zagadnienia zaawansowane (517)
Rozdział 25. Edycja bitmap (519)
- Obsługa bitmap w Corelu (519)
- Importowanie bitmap do dokumentu (519)
- Przekształcanie obiektów wektorowych w bitmapy (523)
- Transformacja bitmap (525)
- Skalowanie i pochylanie bitmapy (525)
- Kadrowanie bitmapy (526)
- Najważniejsze polecenia służące do edycji bitmap (528)
- Edycja obrazu - polecenie Edit Bitmap (528)
- Kadrowanie - polecenie Crop Bitmap (529)
- Wektoryzacja - polecenie Trace Bitmap (529)
- Zmiana rozmiaru lub rozdzielczości - polecenie Resample (530)
- Jasność, kontrast, nasycenie (531)
- Równoważenie kolorów (531)
- Dobór współczynnika gamma (532)
- Barwa, nasycenie, jasność (533)
- Doker Bitmap Color Mask (533)
- Tworzenie maski kolorów (534)
- Opcje dokera Bitmap Color Mask (534)
- Łącza do plików zewnętrznych (535)
- Polecenia dokera Link Manager (536)
- Poszerzanie bitmap (538)
- Obsługa okien filtrów (539)
- Przewijanie i powiększanie widoku podglądu (542)
Rozdział 26. Wszystko o drukowaniu (543)
- Drukowanie dokumentu (543)
- Opcje wydruku (544)
- Ustawienia ogólne (545)
- Style drukowania (546)
- Drukowanie do pliku (547)
- Układ strony (548)
- Separacje barwne (550)
- Przygotowywanie klisz (556)
- Druk postscriptowy (557)
- Inne opcje drukowania (560)
- Raport o problemach związanych z drukiem (561)
- Podgląd wydruku (563)
- Tryby podglądu (563)
- Narzędzia okna podglądu i paski właściwości (565)
- Preferencje drukowania (569)
- Ogólne preferencje drukowania (569)
- Zgodność sterownika (572)
- Opcje ostrzeżeń drukowania (572)
- Drukowanie dokumentów dwustronnych (572)
- Współpraca z przygotowalnią (573)
- Polecenie Print Merge (574)
Rozdział 27. Tworzenie stron internetowych (579)
- Doker Web Connector (579)
- Pasek narzędziowy Internet (580)
- Przyciski z efektem rollover (581)
- Reagowanie obiektów internetowych (583)
- Zakładka Internet dokera Object Properties (585)
- Doker Bookmark Manager (586)
- Obiekty internetowe (587)
- Właściwości strony WWW (587)
- Tytuł strony (588)
- Nazwa pliku HTML (588)
- Dodatkowe informacje o stronie (588)
- Tło strony (589)
- Publikowanie na potrzeby internetu (590)
- Ustawienia ogólne (591)
- Szczegóły eksportowania (591)
- Przeglądanie eksportowanych obrazów (592)
- Ustawienia zaawansowane (592)
- Podsumowanie eksportu (593)
- Analiza wstępna (594)
- Ustawienia preferencyjne dla publikacji internetowych (595)
- Zarządzanie obrazami (596)
- Konwersja tekstu (597)
- Kolory łączy (598)
- Optymalizacja publikacji internetowych (598)
- Zmiana ustawień optymalizacji (598)
- Corel R.A.V.E. 3.0 (601)
- Listwa czasowa (602)
- Ustawienia animacji (602)
- Tworzenie prostej animacji (603)
- Automatyczne tworzenie animowanych sekwencji (605)
- Zapisywanie animacji (605)
Rozdział 28. Konfigurowanie programu (607)
- Najważniejsze obszary konfigurowania (607)
- Przemieszczanie pasków narzędziowych (607)
- Edycja zawartości pasków narzędziowych (609)
- Przypisywanie i zmienianie skrótów klawiaturowych (610)
- Zmiana ustawień domyślnych dla tekstu i obiektów graficznych (611)
- Zmiana ustawień domyślnych dla nowych dokumentów (613)
- Tworzenie własnych pasków narzędziowych (613)
- Kopiowanie narzędzi lub opcji pomiędzy rozwijanymi paletami (614)
- Dostosowanie wyglądu palety kolorów (615)
- Dostosowanie zawartości paska stanu (616)
- Przezroczystość interfejsu (617)
- Obszary robocze CorelDRAW (618)
- Tworzenie i wczytywanie obszarów roboczych (619)
- Importowanie i eksportowanie obszarów roboczych (621)
Rozdział 29. Skrypty i VBA (625)
- Czego można dokonać z VBA? (625)
- Nowości w wersji 12. programu (626)
- Uaktualnianie makropoleceń utworzonych w CorelDRAW 11 (626)
- Definicje ważniejszych terminów (626)
- Podstawy obsługi edytora VBA (628)
- Okno edytora VB (628)
- Nagrywanie i odtwarzanie makropoleceń (633)
- Nagrywanie makropoleceń za pomocą rejestratora VBA (633)
- Zapisywanie zawartości dokera Undo jako makropolecenia (634)
- Odtwarzanie nagranych lub zapisanych makropoleceń (635)
- Przypisywanie makropoleceń do elementów interfejsu użytkownika (635)
- Nagrywanie makropoleceń (635)
- Tworzenie zaawansowanych makropoleceń na podstawie nagrań (637)
- Analiza skryptu DrawRectangle (637)
- Analiza skryptu RedFill_BlueOutline (639)
- Rozbudowa skryptu RedFill_BlueOutline (640)
- Składanie elementów w całość - wyrażenie warunkowe działające w pętli (642)
- Programowanie od podstaw (643)
- Rozpowszechnianie makropoleceń (644)
- Gdzie instalowane są projekty? (644)
- Tworzenie nowych plików projektów (644)
- Rozpowszechnianie elementów interfejsu użytkownika (644)
- Inne źródła informacji (644)
- "CorelDRAW VBA Programming Guide" oraz "VBA Object Model Guide" (645)
- Grupy dyskusyjne (645)
- Witryny firmy Corel (645)
- Witryny poświęcone Visual Basicowi (645)
Dodatki (647)
Dodatek A Skróty klawiaturowe (649)
Skorowidz (661)