reklama - zainteresowany?

CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik - Helion

CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik
Autor: Steve Bain, Nick Wilkinson
Tytuł oryginału: CorelDRAW 12 The Official Guide
Tłumaczenie: Zenon Zabłocki
ISBN: 83-7361-515-6
stron: 688, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-08-03
Księgarnia: Helion

Cena książki: 95,00 zł

Dodaj do koszyka CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik

Tagi: Corel

CorelDRAW to aplikacja będąca jednym z kluczowych narzędzi pracy wielu grafików i projektantów. Rozwijany od kilkunastu lat doskonały program do tworzenia i obróbki grafiki wektorowej zawsze zadziwiał ogromem możliwości i mnogością zastosowań. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej wersji. Program CorelDRAW 12 docenią graficy zajmujący się tworzeniem publikacji drukowanych, stron WWW, prezentacji multimedialnych, a nawet animacji wektorowych. Każdemu z nich CorelDRAW 12 zaoferuje narzędzia pozwalające na wygodną i efektywną pracę.

Książka "CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik" to kompendium wiedzy na temat najnowszej wersji tego narzędzia. Zawiera wszystkie informacje dotyczące Corela -- od opisu interfejsu użytkownika, poprzez zasady korzystania z narzędzi rysunkowych, filtrów i efektów, aż do sposobów tworzenia animacji wektorowych i pisania skryptów w VBA.

  • Interfejs użytkownika
  • Definiowanie układu dokumentu, tryby wyświetlania
  • Pomoce rysunkowe
  • Tworzenie i modyfikowanie obiektów
  • Narzędzia tekstowe
  • Łączenie tekstu i obiektów
  • Kolory, wypełnienia i kontury
  • Efekty specjalne i filtry
  • Praca z grafiką bitmapową
  • Drukowanie dokumentów Corela
  • Tworzenie stron WWW i animacji wektorowych
  • Skrypty i VBA
  • Konfigurowanie programu
"CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik" to publikacja autoryzowana przez firmę Corel i rekomendowana wszystkim użytkownikom tej aplikacji. Dzięki temu można mieć pewność, że zawarte w niej wiadomości są poprawne i faktycznie przydatne podczas pracy z CorelDRAW.

O autorach:
Steve Bain jest doskonałym ilustratorem oraz cenionym pisarzem i wykładowcą. Kierował niezliczoną ilością warsztatów graficznych. Jest stałym współpracownikiem wielu wydawnictw edukacyjnych i witryn internetowych. Testuje również nowe wersje programów dla firmy Corel.

Nick Wilkinson jest ilustratorem i programistą. Napisane przez niego skrypty cieszą się wielkim uznaniem w społeczności użytkowników CorelDRAW na całym świecie.

Dodaj do koszyka CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik

 

Osoby które kupowały "CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik", wybierały także:

  • CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy
  • CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego
  • CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania
  • CorelDRAW Graphics Suite X6 PL
  • ABC CorelDRAW X6 PL

Dodaj do koszyka CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik

Spis treści

CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik -- spis treści

O Autorze (17)

Przedmowa (19)

Wprowadzenie (21)

Część I CorelDRAW 12. Szybki start (29)

Rozdział 1. Nowości w wersji 12. programu CorelDRAW (31)

  • Lepsza produktywność i wydajność (31)
  • Zarządzanie obiektami (32)
  • Zestaw nowych narzędzi (37)
  • Komfort pracy (39)
  • Importowanie i eksportowanie (40)
    • Informacje zwrotne w kursorze importowania (40)
    • Zgodność importowanych i eksportowanych plików (40)

Rozdział 2. Interfejs programu (43)

  • Anatomia okna (43)
    • Okno aplikacji CorelDRAW 12 (43)
    • Anatomia okna dokumentu (44)
  • Określanie wartości na paskach narzędziowych oraz w oknach dialogowych (45)
  • Praca z dokerami (49)
    • Otwieranie, przemieszczanie i zamykanie dokerów (49)
    • Dokery zagnieżdżone (50)
  • Korzystanie z przybornika (51)
  • Praca z paskami narzędziowymi (52)
  • Korzystanie z palety kolorów (53)
    • Przeglądanie palety kolorów (53)
    • Modyfikowanie opcji palety kolorów (54)

Rozdział 3. Otwieranie i zapisywanie plików (57)

  • Ekran powitalny programu CorelDRAW 12 (57)
  • Otwieranie pierwszego dokumentu (58)
  • Otwieranie plików dokumentów (59)
    • Otwieranie plików utworzonych w innych aplikacjach (60)
    • Komunikaty ostrzegawcze (61)
  • Zamykanie i zapisywanie dokumentów (61)
    • Zamykanie dokumentu (61)
    • Zapisywanie pierwszego dokumentu (61)
    • Korzystanie z opcji zapisu (63)
    • Polecenie Save As (64)
    • Zaawansowane opcje zapisu (64)
    • Korzystanie z opcji tworzenia kopii zapasowych (66)
  • Praca z szablonami (67)
    • Otwieranie szablonów (67)
    • Otwieranie i zapisywanie szablonów (68)
  • Polecenia schowka (69)
    • Kopiowanie a wycinanie (69)
    • Polecenie Paste i Paste Special (70)
  • Cofanie i ponawianie operacji (70)
    • Podstawowe polecenia cofania operacji (70)
    • Korzystanie z dokera Undo (71)
  • Korzystanie z teczki podręcznej (72)
  • Importowanie i eksportowanie plików (76)
  • Opcje importu i eksportu plików (76)
  • Eksport plików i wybór opcji (79)
  • Wybór formatu eksportu (81)

Część II Poznawanie programu CorelDRAW 12 (85)

Rozdział 4. Kontrolowanie dokumentów i stron (87)

  • Przygotowanie strony (87)
    • Opcje wyświetlania strony (87)
    • Definiowanie wymiarów i orientacji strony (89)
    • Ustalanie koloru tła strony (90)
    • Korzystanie z wzorców układu dokumentu i etykiet (92)
  • Nadawanie stronom nazw (95)
    • Korzystanie z polecenia Rename Page (95)
    • Korzystanie z dokera Object Properties (96)
    • Korzystanie z dokera Object Manager (97)
  • Polecenia odnoszące się do stron dokumentu (98)
    • Opcje wstawiania stron i definiowania ustawień (98)
    • Usuwanie stron (99)
    • Korzystanie z trybu podglądu Page Sorter (99)
  • Gromadzenie informacji o rysunkach i obiektach (101)

Rozdział 5. Pomocnicze narzędzia rysunkowe (103)

  • Korzystanie z linijki (103)
    • Co mierzą linijki? (103)
    • Ustawianie punktu zerowego linijki (104)
    • Wybór jednostek miary (105)
    • Ustawianie opcji linijek (106)
    • Edycja skali rysowania (107)
    • Kalibrowanie linijek (108)
  • Korzystanie z siatki konstrukcyjnej (110)
    • Sterowanie właściwościami siatki (111)
    • Opcje wyświetlania, wyglądu i przyciągania do siatki (112)
    • Korzystanie z poleceń przyciągania (112)
    • Definiowanie sposobu działania funkcji przyciągania (113)
  • Praca z prowadnicami (116)
  • Korzystanie z prowadnic dynamicznych (116)
    • Korzystanie z prowadnic (118)
  • Sterowanie warstwą prowadnic (122)
    • Przekształcanie obiektów w prowadnice (122)
    • Korzystanie z prowadnic predefiniowanych (124)

Rozdział 6. Powiększanie i tryby podglądu (127)

  • Ustawianie trybów podglądu (127)
    • Tryby podglądu szkieletowego i uproszczonego (128)
    • Tryb podglądu schematycznego (128)
    • Tryb podglądu normalnego (129)
    • Tryb podglądu dokładnego (130)
  • Powiększanie i przewijanie widoku stron (130)
    • Korzystanie z narzędzia Zoom i paska właściwości (130)
    • Korzystanie z narzędzia Hand (133)
  • Specjalizowane tryby podglądu (135)
    • Widok sortera stron (135)
    • Podgląd pełnoekranowy (136)
    • Podgląd bieżącego zaznaczenia (137)
  • Korzystanie z nawigatora podglądu (137)
  • Korzystanie z dokera View Manager (138)
    • Polecenia dokera View Manager (139)
    • Korzystanie z opcji zmiany widoku strony i skali powiększenia (140)

Rozdział 7. Podstawowe polecenia dotyczące obiektów (141)

  • Zaznaczanie obiektów (141)
    • Zaznaczanie za pomocą narzędzia Pick (141)
    • Techniki zaznaczania obiektów (143)
    • Zaznaczanie obiektów na podstawie ich typu (145)
  • Przemieszczanie obiektów (146)
    • Korzystanie z narzędzia Pick (147)
    • Korzystanie z klawiszy podsuwania (147)
  • Przekształcenia obiektów (148)
    • Interaktywne przekształcanie obiektów (148)
    • Posługiwanie się narzędziem swobodnej transformacji (150)
  • Wykonywanie przekształceń precyzyjnych (152)
    • Korzystanie z dokera Transformation (152)
    • Wspólne opcje transformowania (155)
  • Określanie kolejności obiektów (155)

Część III Narzędzia do tworzenia obiektów (159)

Rozdział 8. Tworzenie podstawowych kształtów (161)

  • Nowe narzędzie Smart Drawing (161)
  • Korzystanie z narzędzia Rectangle i paska właściwości (164)
    • Rysowanie prostokąta (164)
    • Zaokrąglanie narożników prostokąta (164)
    • Tworzenie prostokątów za pomocą narzędzia 3-Point Rectangle (166)
  • Korzystanie z narzędzia Ellipse i paska właściwości (166)
    • Rysowanie elipsy (167)
    • Sterowanie trybami elipsy (168)
    • Tworzenie elips za pomocą narzędzia 3-Point Ellipse (168)
  • Korzystanie z narzędzia Polygon i paska właściwości (169)
    • Rysowanie wieloboków (170)
    • Rysowanie wieloboków i gwiazd (171)
    • Tworzenie wieloboków jako gwiazd (171)
    • Formowanie wieloboków i gwiazd (171)
  • Korzystanie z narzędzia Spiral (172)
  • Korzystanie z narzędzia Graph Paper (174)
  • Zastosowanie narzędzi Perfect Shape (175)
    • Tworzenie obiektów typu Perfect Shape (176)
    • Edytowanie węzłów kształtowych (177)
  • Korzystanie z polecenia Convert Outline To Object (178)

Rozdział 9. Rysowanie linii (181)

  • Narzędzia z grupy Line Tools (181)
  • Korzystanie z narzędzia Artistic Media (182)
    • Korzystanie z predefiniowanych wzorców (183)
    • Rysowanie w trybie pędzla (184)
    • Korzystanie z rozpylacza (184)
    • Rysowanie w trybach: kaligrafowania i czułym na nacisk (186)
    • Zapisywanie wzorów pociągnięć i rozpylania (187)
  • Rysowanie za pomocą narzędzi Freehand i Polyline (187)
  • Rysowanie łuków za pomocą narzędzia 3-Point Curve (189)
  • Rysowanie narzędziami Bézier i Pen (190)
    • Anatomia krzywych Béziera (190)
    • Rysowanie za pomocą narzędzi Bézier i Pen (191)
  • Edycja ścieżek Béziera (192)
  • Kontrolowanie sposobu działania narzędzi Freehand i Bézier (197)
  • Ścieżki złożone (198)
    • Łączenie ścieżek (199)
    • Rozdzielanie ścieżek (199)
    • Konwertowanie obiektów na krzywe (199)
  • Korzystanie z narzędzia Dimension (200)
    • Tryby pracy narzędzia Dimension (201)
    • Narzędzie Dimension i pasek właściwości (202)
    • Definiowanie domyślnych ustawień narzędzia Dimension (204)
  • Korzystanie z narzędzia Interactive Connector (204)
    • Edytowanie łamanych linii łączących (205)

Rozdział 10. Cięcie, kształtowanie i przekształcanie obiektów (207)

  • Sposoby formowania obiektów (207)
  • Formowanie i przekształcanie obiektów (207)
    • Polecenia kształtowania i pasek właściwości (208)
    • Korzystanie z dokera Shaping (210)
  • Praktyczne przykłady kształtowania obiektów (212)
  • Korzystanie z narzędzia Knife (213)
    • Cięcie obiektów za pomocą narzędzia Knife (213)
    • Definiowanie sposobu działania narzędzia Knife (214)
  • Korzystanie z narzędzia Eraser (215)
    • Operowanie narzędziem Eraser (215)
    • Definiowanie właściwości narzędzia Eraser (217)
  • Praca z narzędziem Smudge (218)
    • Rozmazywanie obiektów (218)
    • Kontrolki narzędzia Smudge na pasku właściwości (219)
  • Nowe narzędzie Virtual Segment Delete (221)

Rozdział 11. Zarządzanie obiektami (223)

  • Korzystanie z poleceń grupowania (223)
  • Blokowanie i odblokowywanie obiektów (225)
  • Kopiowanie, powielanie i klonowanie obiektów (225)
    • Szybkie kopiowanie obiektów (226)
    • Sposoby wykorzystania polecenia Duplicate (227)
    • Klonowanie obiektów (227)
  • Tworzenie symboli (229)
    • Edytowanie symboli (231)
    • Praca z bibliotekami symboli (231)
  • Korzystanie z polecenia Repeat (234)
  • Wyrównywanie i rozmieszczanie obiektów (234)
    • Korzystanie z opcji wyrównywania (235)
    • Korzystanie z poleceń rozmieszczania (237)
  • Koncepcja warstw (239)
  • Doker Object Manager (239)
    • Nawigowanie po stronach, obiektach i warstwach (239)
    • Korzystanie z trybów edycji i podglądu dokera Object Manager (242)
    • Sterowanie właściwościami warstw (243)
    • Praca z warstwami strony wzorcowej (245)
  • Odszukiwanie i zamiana właściwości obiektów (246)
    • Wyszukiwanie i zaznaczanie obiektów (247)
    • Zamiana właściwości obiektów (249)
  • Wykorzystanie stylów graficznych (250)
    • Polecenia dotyczące stylów graficznych (250)
    • Posługiwanie się dokerem Graphic and Text (251)
    • Opcje dokera Graphic and Text (254)
  • Korzystanie z dokera Object Data (255)

Część IV Narzędzia tekstowe (257)

Rozdział 12. Właściwości tekstu (259)

  • Wybór między tekstem ozdobnym i akapitowym (259)
  • Narzędzie Text programu CorelDRAW (260)
    • Tworzenie tekstu ozdobnego (260)
    • Tworzenie tekstu akapitowego (261)
    • Edycja tekstu (261)
    • Konwertowanie tekstu ozdobnego na akapitowy (263)
  • Formatowanie tekstu przy użyciu paska właściwości (263)
  • Okno dialogowe Format Text (263)
    • Formatowanie na poziomie znaków (264)
    • Formatowanie akapitów (267)
    • Formatowanie tabulatorów (270)
    • Formatowanie kolumn (272)
    • Efekty akapitowe (273)
  • Zmiana wielkości liter (274)
  • Praca z użyciem tekstu ozdobnego (274)
    • Skalowanie i przemieszczanie tekstu ozdobnego (274)
    • Łączenie i rozbijanie tekstu ozdobnego (274)
    • Konwersja tekstu ozdobnego na krzywe (275)
    • Tekst ozdobny i narzędzie Shape (275)
  • Praca z tekstem akapitowym (276)
    • Korzystanie z ramek tekstowych (277)
    • Ustawianie tabulatorów przy użyciu linijki (279)
    • Praca z kolumnami (280)
  • Osadzanie obiektów w tekście (280)
  • Tekst i style (281)
    • Tworzenie i edycja stylów (281)
    • Przypisywanie stylów tekstowych (282)
    • Edycja stylów tekstowych (282)
  • Oblewanie obiektów tekstem (283)
  • Zarządzanie czcionkami (283)
  • Praca z tekstem w innych językach (284)
  • Wstawianie znaków (285)

Rozdział 13. Łączenie tekstu z obiektami (287)

  • Łączenie ramek tekstu akapitowego (287)
    • Łączenie ramek za pomocą poleceń (287)
    • Interaktywne łączenie ramek (288)
    • Łączenie ramek rozmieszczonych na różnych stronach (289)
    • Usuwanie ramek tekstu akapitowego (290)
    • Rozłączanie ramek tekstowych (290)
    • "Zamrażanie" zawartości ramek (291)
  • Umieszczanie tekstu na ścieżkach (291)
    • Wprowadzanie tekstu wprost na ścieżkę (292)
    • Korzystanie z polecenia Fit Text To Path (293)
    • Opcje dostępne na pasku właściwości Text on Curve/Object (294)
    • Korzystanie z gotowych wzorców (295)
    • Ustawienia orientacji tekstu (295)
    • Pionowe umiejscowienie znaków (296)
    • Ustawienia Text Placement oraz Horizontal Offset (297)
    • Regulacja odległości tekstu od ścieżki (297)
    • Opcja Place On Other Side (298)
  • Obiekty tekstowe na ścieżce i narzędzia Pick oraz Shape (298)
    • Interaktywna regulacja odstępów i położenia tekstu przy użyciu narzędzia Shape (299)
    • Interaktywne regulowanie położenia tekstu za pomocą narzędzia Pick (300)
    • Oddzielanie tekstu od ścieżki (300)
    • Przywracanie właściwości tekstu (301)
    • Prostowanie tekstu (301)
  • Łączenie tekstu wewnątrz ścieżek zamkniętych (302)
    • Obiekty jako kontenery (302)
    • Łączenie obiektów z zawartością tekstową (303)

Rozdział 14. Narzędzia pomocnicze (305)

  • Korzystanie z narzędzi językowych programu CorelDRAW (305)
    • Przyciski wspólne (306)
  • Opcje modułu sprawdzania pisowni (307)
    • Definiowanie ustawień językowych modułu Spell Checker (307)
    • Korzystanie z listy wyrazów (308)
    • Korzystanie z głównych list wyrazów (309)
    • Ustawianie opcji list wyrazów użytkownika (309)
    • Pozostałe opcje modułu sprawdzania pisowni (311)
    • Główne opcje funkcji sprawdzania pisowni (312)
  • Korzystanie z funkcji Grammatik (312)
    • Sprawdzanie i poprawianie błędów gramatycznych (313)
    • Włączanie i wyłączanie reguł gramatycznych (313)
  • Korzystanie z tezaurusa (314)
    • Definiowanie opcji tezaurusa (314)
  • Korzystanie z funkcji QuickCorrect (315)
    • Jak działa funkcja QuickCorrect? (315)
    • Definiowanie opcji QuickCorrect (316)
  • Wyszukiwanie i zamiana tekstu (317)
    • Wyszukiwanie tekstu (317)
    • Zamiana tekstu (317)
  • Wyszukiwanie i zamiana atrybutów tekstu (318)
    • Wyszukiwanie atrybutów tekstu (318)
    • Zamiana atrybutów tekstu (319)

Część V Wypełnienia i kontury (321)

Rozdział 15. Właściwości konturów (323)

  • Definiowanie właściwości pióra konturu (323)
  • Opcje Outline Pen i pasek właściwości (323)
  • Korzystanie z narzędzia Outline (324)
  • Zawartość okna dialogowego Outline Pen (324)
    • Definiowanie koloru konturu (325)
    • Definiowanie stylu konturu (326)
    • Tworzenie i edycja stylów linii konturowych (327)
    • Wybieranie grotów (328)
    • Definiowanie kształtu narożników (331)
    • Definiowanie kształtu zakończeń ścieżki (331)
    • Efekty kaligraficzne Outline Pen (332)
    • Inne opcje konturu (332)
  • Opcje na karcie Outline Pen dokera Object Properties (333)

Rozdział 16. Wypełnienia obiektów (337)

  • Przegląd typów wypełnień (337)
  • Wypełnianie obiektów (338)
  • Stosowanie wypełnień jednolitych (339)
    • Definiowanie ustawień wypełnienia jednolitego (339)
  • Stosowanie wypełnień tonalnych (340)
    • Interaktywne sterowanie wypełnieniami tonalnymi (342)
    • Modyfikowanie wypełnień tonalnych (344)
    • Definiowanie opcji w oknie dialogowym Fountain Fill (345)
  • Stosowanie wypełnień deseniem (347)
    • Interaktywne sterowanie wypełnieniami deseniowymi (348)
    • Korzystanie z opcji dostępnych w oknie dialogowym Pattern Fill (350)
    • Tworzenie nowych deseni dwu- i pełnokolorowych (351)
  • Stosowanie wypełnień teksturowych (352)
    • Ustawienia opcji wypełnień teksturowych (353)
    • Tworzenie i zapisywanie próbek tekstur (354)
  • Stosowanie wypełnień postscriptowych (355)
  • Stosowanie wypełnień siatkowych (357)
    • Anatomia wypełnienia siatkowego (358)
    • Edycja wypełnienia siatkowego (358)

Rozdział 17. Praca z kolorami (361)

  • Wybór dowolnego koloru (361)
  • Korzystanie z dokerów związanych z kolorami (361)
    • Korzystanie z dokera Color (361)
    • Korzystanie z dokera Color Palette Browser (363)
    • Korzystanie z dokera Color Styles (364)
  • O modelach kolorów (368)
  • Korzystanie z przeglądarek kolorów (369)
  • Korzystanie z mikserów kolorów (371)
    • Tworzenie palet przy użyciu harmonii kolorów (371)
    • Mieszanie kolorów za pomocą miksera Color Blend (372)
  • Korzystanie z palet gotowych i palet użytkownika (374)
    • Korzystanie z palet gotowych (374)
    • Tworzenie palet użytkownika (375)
  • Regulowanie i przekształcanie kolorów (377)

Część VI Efekty specjalne (381)

Rozdział 18. Obwiednie i deformacje (383)

  • Teoria działania obwiedni (383)
  • Tworzenie efektów obwiedni (383)
    • Wykorzystanie narzędzia Interactive Envelope oraz paska właściwości (384)
    • Doker Envelope (385)
    • Stany kursora narzędzia Envelope (386)
    • Tryby obwiedni (387)
    • Obwiednie predefiniowane (388)
    • Zapisywanie i przypisywanie predefiniowanych obwiedni obiektom (389)
    • Opcje mapowania obwiedni (389)
  • Ograniczanie działania obwiedni (392)
  • Stosowanie obwiedni dla wielu obiektów (392)
    • Kopiowanie właściwości obwiedni (393)
    • Tworzenie obwiedni z obiektów (394)
    • Usuwanie obwiedni (394)
  • Efekty zniekształcenia (395)
  • Narzędzie Interactive Distortion i pasek właściwości (395)
    • Tryby zniekształcania (396)
    • Zniekształcenie Push and Pull (396)
    • Zniekształcenie Zipper (396)
    • Zniekształcenie Twister (398)
    • Korzystanie ze znaczników zniekształcenia (399)
  • Predefiniowane zniekształcenia (402)
    • Zarządzanie predefiniowanymi zniekształceniami (402)
  • Korzystanie z narzędzia Roughen Brush (403)
    • Działanie narzędzia Roughen Brush (403)
    • Pasek właściwości narzędzia Roughen Brush (404)

Rozdział 19. Metamorfoza i obrys (407)

  • Porównanie metamorfozy i obrysu (407)
  • Metamorfoza w Corelu (407)
  • Przykłady metamorfozy (408)
  • Narzędzie Interactive Blend i pasek właściwości (409)
  • Tworzenie typowej metamorfozy (409)
  • Anatomia metamorfozy (410)
  • Edycja efektu metamorfozy (411)
    • Opcje metamorfozy (411)
    • Zaawansowane efekty metamorfozy (416)
    • Określanie ścieżki przebiegu metamorfozy (419)
    • Metamorfoza pomiędzy wieloma obiektami (423)
    • Kopiowanie i klonowanie metamorfozy (424)
  • Doker Blend (425)
  • Na czym polega efekt obrysu? (425)
  • Zastosowania efektu obrysu (426)
  • Narzędzie Interactive Contour i pasek właściwości (427)
    • Tworzenie efektu obrysu (428)
    • Interakcyjna edycja obrysów (428)
    • Wybór kierunku tworzenia obrysu (430)
    • Kolory obrysu (432)
    • Efekty gładkiego obrysu (433)
  • Przyspieszenie obrysu (434)
  • Predefiniowane obrysy (435)
  • Doker Contour (436)

Rozdział 20. Soczewki i efekty przezroczystości (437)

  • Jak działa soczewka? (437)
  • Doker Lens (437)
  • Efekty soczewki (438)
    • Soczewka Brighten (439)
    • Soczewka Color Add (439)
    • Soczewka Color Limit (440)
    • Soczewka Custom Color Map (441)
    • Soczewka Fish Eye (442)
    • Soczewka Heat Map (442)
    • Soczewka Invert (443)
    • Soczewka Magnify (444)
    • Soczewka Tinted Grayscale (444)
    • Soczewka Transparency (445)
    • Soczewka Wireframe (445)
  • Opcje soczewki (446)
    • Opcja Frozen (446)
    • Opcja Viewpoint (447)
    • Opcja Remove Face (448)
  • Przezroczystość w Corelu (448)
  • Narzędzie Interactive Transparency i pasek właściwości (449)
  • Właściwości efektu przezroczystości (451)
    • Typy przezroczystości (451)
  • Tryby mieszania efektu przezroczystości (454)
  • Przezroczystość konturów i wypełnień (457)
  • Blokowanie efektu przezroczystości (457)
  • Kopiowanie efektu przezroczystości (458)
  • Przykłady efektów przezroczystości (459)

Rozdział 21. Rzucanie cieni (461)

  • Cienie w Corelu (461)
  • Narzędzie Interactive Drop Shadow i pasek właściwości (462)
  • Anatomia cienia (463)
  • Opcje płaskich cieni (465)
    • Kierunek rozmycia (465)
    • Rozmycie krawędzi (467)
  • Cienie perspektywiczne (468)
    • Kolor i rozdzielczość cienia (470)
  • Predefiniowane cienie (472)
  • Strategie rzucania cieni (472)
    • Cienie jako poświata (473)
    • Jak uniknąć nakładania się cieni? (473)

Rozdział 22. Szybkie kadrowanie (475)

  • Szybkie kadrowanie w Corelu (475)
  • Umieszczanie obiektu w kadrze (476)
  • Automatyczne wyśrodkowanie zawartości kadru (479)
    • Edycja zawartości kadru (479)
    • Opcje blokowania (481)
    • Ograniczenia szybkiego kadrowania (481)

Część VII Praca w trzech wymiarach (483)

Rozdział 23. Tworzenie iluzji głębi za pomocą efektu perspektywy (485)

  • Jak działa efekt perspektywy? (485)
    • Tworzenie efektu głębi perspektywy (485)
    • Symulacja perspektywy w programie CorelDRAW (486)
  • Przypisywanie efektu perspektywy (487)
  • Edycja efektu perspektywy (488)
    • Włączenie trybu edycji efektu perspektywy (488)
    • Zmiana położenia punktów zbiegu i uchwytów kontrolnych (488)
  • Wzmocnienie efektu perspektywy (490)
  • Ograniczenia programu w stosowaniu efektu perspektywy (491)
  • Kopiowanie i usuwanie efektu perspektywy (492)

Rozdział 24. Wytłaczanie obiektów wektorowych (495)

  • Jak działa wytłaczanie? (495)
  • Wybór i stosowanie efektu wytłoczenia (496)
  • Anatomia wytłoczenia (497)
  • Narzędzie Interactive Extrude i pasek właściwości (498)
    • Stany narzędzia Interactive Extrude (498)
    • Rodzaje kształtów wytłoczenia (498)
    • Obrót w przestrzeni trójwymiarowej (502)
    • Dodatkowe oświetlenie (505)
    • Ustawienia koloru efektu wytłoczenia (508)
    • Fazowanie efektu wytłoczenia (510)
  • Zastosowanie predefiniowanych ustawień wytłoczenia (511)
  • Doker Extrude (512)
  • Kontrola złożoności efektu wytłoczenia (512)
    • Kopiowanie efektów przy użyciu narzędzi Eyedropper oraz Paintbucket (515)

Część VIII Zagadnienia zaawansowane (517)

Rozdział 25. Edycja bitmap (519)

  • Obsługa bitmap w Corelu (519)
    • Importowanie bitmap do dokumentu (519)
    • Przekształcanie obiektów wektorowych w bitmapy (523)
  • Transformacja bitmap (525)
    • Skalowanie i pochylanie bitmapy (525)
    • Kadrowanie bitmapy (526)
  • Najważniejsze polecenia służące do edycji bitmap (528)
    • Edycja obrazu - polecenie Edit Bitmap (528)
    • Kadrowanie - polecenie Crop Bitmap (529)
    • Wektoryzacja - polecenie Trace Bitmap (529)
    • Zmiana rozmiaru lub rozdzielczości - polecenie Resample (530)
    • Jasność, kontrast, nasycenie (531)
    • Równoważenie kolorów (531)
    • Dobór współczynnika gamma (532)
    • Barwa, nasycenie, jasność (533)
  • Doker Bitmap Color Mask (533)
    • Tworzenie maski kolorów (534)
    • Opcje dokera Bitmap Color Mask (534)
  • Łącza do plików zewnętrznych (535)
    • Polecenia dokera Link Manager (536)
  • Poszerzanie bitmap (538)
  • Obsługa okien filtrów (539)
    • Przewijanie i powiększanie widoku podglądu (542)

Rozdział 26. Wszystko o drukowaniu (543)

  • Drukowanie dokumentu (543)
  • Opcje wydruku (544)
    • Ustawienia ogólne (545)
    • Style drukowania (546)
    • Drukowanie do pliku (547)
    • Układ strony (548)
    • Separacje barwne (550)
    • Przygotowywanie klisz (556)
    • Druk postscriptowy (557)
    • Inne opcje drukowania (560)
    • Raport o problemach związanych z drukiem (561)
  • Podgląd wydruku (563)
    • Tryby podglądu (563)
    • Narzędzia okna podglądu i paski właściwości (565)
  • Preferencje drukowania (569)
    • Ogólne preferencje drukowania (569)
    • Zgodność sterownika (572)
    • Opcje ostrzeżeń drukowania (572)
  • Drukowanie dokumentów dwustronnych (572)
  • Współpraca z przygotowalnią (573)
  • Polecenie Print Merge (574)

Rozdział 27. Tworzenie stron internetowych (579)

  • Doker Web Connector (579)
  • Pasek narzędziowy Internet (580)
    • Przyciski z efektem rollover (581)
    • Reagowanie obiektów internetowych (583)
    • Zakładka Internet dokera Object Properties (585)
    • Doker Bookmark Manager (586)
    • Obiekty internetowe (587)
  • Właściwości strony WWW (587)
    • Tytuł strony (588)
    • Nazwa pliku HTML (588)
    • Dodatkowe informacje o stronie (588)
    • Tło strony (589)
  • Publikowanie na potrzeby internetu (590)
    • Ustawienia ogólne (591)
    • Szczegóły eksportowania (591)
    • Przeglądanie eksportowanych obrazów (592)
    • Ustawienia zaawansowane (592)
    • Podsumowanie eksportu (593)
    • Analiza wstępna (594)
  • Ustawienia preferencyjne dla publikacji internetowych (595)
    • Zarządzanie obrazami (596)
    • Konwersja tekstu (597)
    • Kolory łączy (598)
  • Optymalizacja publikacji internetowych (598)
    • Zmiana ustawień optymalizacji (598)
  • Corel R.A.V.E. 3.0 (601)
    • Listwa czasowa (602)
    • Ustawienia animacji (602)
    • Tworzenie prostej animacji (603)
    • Automatyczne tworzenie animowanych sekwencji (605)
    • Zapisywanie animacji (605)

Rozdział 28. Konfigurowanie programu (607)

  • Najważniejsze obszary konfigurowania (607)
    • Przemieszczanie pasków narzędziowych (607)
    • Edycja zawartości pasków narzędziowych (609)
    • Przypisywanie i zmienianie skrótów klawiaturowych (610)
    • Zmiana ustawień domyślnych dla tekstu i obiektów graficznych (611)
    • Zmiana ustawień domyślnych dla nowych dokumentów (613)
    • Tworzenie własnych pasków narzędziowych (613)
    • Kopiowanie narzędzi lub opcji pomiędzy rozwijanymi paletami (614)
    • Dostosowanie wyglądu palety kolorów (615)
    • Dostosowanie zawartości paska stanu (616)
    • Przezroczystość interfejsu (617)
  • Obszary robocze CorelDRAW (618)
    • Tworzenie i wczytywanie obszarów roboczych (619)
    • Importowanie i eksportowanie obszarów roboczych (621)

Rozdział 29. Skrypty i VBA (625)

  • Czego można dokonać z VBA? (625)
  • Nowości w wersji 12. programu (626)
    • Uaktualnianie makropoleceń utworzonych w CorelDRAW 11 (626)
  • Definicje ważniejszych terminów (626)
  • Podstawy obsługi edytora VBA (628)
    • Okno edytora VB (628)
  • Nagrywanie i odtwarzanie makropoleceń (633)
    • Nagrywanie makropoleceń za pomocą rejestratora VBA (633)
    • Zapisywanie zawartości dokera Undo jako makropolecenia (634)
    • Odtwarzanie nagranych lub zapisanych makropoleceń (635)
    • Przypisywanie makropoleceń do elementów interfejsu użytkownika (635)
    • Nagrywanie makropoleceń (635)
  • Tworzenie zaawansowanych makropoleceń na podstawie nagrań (637)
    • Analiza skryptu DrawRectangle (637)
    • Analiza skryptu RedFill_BlueOutline (639)
    • Rozbudowa skryptu RedFill_BlueOutline (640)
    • Składanie elementów w całość - wyrażenie warunkowe działające w pętli (642)
    • Programowanie od podstaw (643)
  • Rozpowszechnianie makropoleceń (644)
    • Gdzie instalowane są projekty? (644)
    • Tworzenie nowych plików projektów (644)
    • Rozpowszechnianie elementów interfejsu użytkownika (644)
  • Inne źródła informacji (644)
    • "CorelDRAW VBA Programming Guide" oraz "VBA Object Model Guide" (645)
    • Grupy dyskusyjne (645)
    • Witryny firmy Corel (645)
    • Witryny poświęcone Visual Basicowi (645)

Dodatki (647)

Dodatek A Skróty klawiaturowe (649)

Skorowidz (661)

Dodaj do koszyka CorelDRAW 12. Oficjalny podręcznik

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.