CorelDRAW 11. Ćwiczenia praktyczne - Helion
ISBN: 83-7361-009-X
stron: 168, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-03-05
Księgarnia: Helion
Cena książki: 16,89 zł
Program CorelDRAW jest znany użytkownikom komputerów już od ponad 10 lat. Co roku firma Corel publikuje jego nową wersję wzbogaconą o nowe możliwości. Do największych zalet CorelDRAW należą: łatwość obsługi, ogromna popularność oraz różnorodność zastosowań -- zarówno do celów profesjonalnych, jak i "codziennych". Dzięki przemyślanemu układowi poleceń, posługiwanie się programem jest łatwe nawet dla osób początkujących, dlatego też jest to doskonały program dla osób, które chcą nauczyć się tworzenia rysunków wektorowych.
Książka "CorelDRAW 11. Ćwiczenia praktyczne" przeznaczona jest dla osób początkujących, które chcą poznać podstawy tworzenia grafiki wektorowej wykorzystując do tego celu właśnie CorelDRAW. Zainteresować się nią powinni także użytkownicy starszych wersji programu chcący poznać nowe możliwości udostępniane przez najnowszą edycję tej popularnej aplikacji.
"CorelDRAW 11. Ćwiczenia praktyczne" przestawia za pomocą kilkudziesięciu ćwiczeń najważniejsze funkcje CorelDraw:
- Instalację i konfigurację programu
- Tworzenie prostych obiektów, ich transformacje i grupowanie
- Formatowanie tekstu
- Wykorzystanie narzędzi "kontur i wypełnienie"
- Precyzyjne rysowanie z użyciem siatki i prowadnic
- Edycję krzywych
- Efekty specjalne
Osoby które kupowały "CorelDRAW 11. Ćwiczenia praktyczne ", wybierały także:
- CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania 34,15 zł, (15,71 zł -54%)
- CorelDRAW Graphics Suite X6 PL 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- ABC CorelDRAW X6 PL 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
Spis treści
CorelDRAW 11. Ćwiczenia praktyczne -- spis treści
Rozdział 1. Wstęp (7)
- Opis programu CorelDRAW 11 (7)
- Co nowego w programie? (8)
- Wymagania systemowe (9)
- Różnice między rysunkiem rastrowym a wektorowym (9)
Rozdział 2. Pierwsze kroki (13)
- Instalacja programu CorelDRAW 11 (13)
- Uruchamianie programu (16)
- Wygląd ekranu (18)
- Zapisywanie, otwieranie i drukowanie rysunków (20)
- Zapisywanie rysunków (20)
- Otwieranie rysunków (22)
- Drukowanie rysunków (23)
- Przydatne informacje (24)
Rozdział 3. Podstawy rysunku wektorowego (27)
- Rysowanie prostych obiektów (27)
- Prostokąty, elipsy, wielokąty i spirale (27)
- Obiekty podstawowe (30)
- Nadawanie kolorów obiektom (31)
- Transformacje obiektów (33)
- Tworzenie kopii obiektu (36)
- 3-punktowe obiekty (37)
- Kolejność obiektów (37)
- Wybieranie obiektów (38)
- Grupy obiektów (39)
- Blokowanie obiektów (41)
- Wyrównywanie i rozkładanie obiektów (41)
- Przykładowe rysunki (44)
Rozdział 4. Praca z tekstem (49)
- Wpisywanie i formatowanie tekstu (49)
- Okienko Format Text (51)
- Przykłady (58)
Rozdział 5. Nadawanie wypełnień i konturów (61)
- Zmiana ustawień domyślnych (61)
- Wypełnienie jednolite (Uniform Fill) (63)
- Wypełnienie tonalne (Fountain Fill) (66)
- Wypełnienie deseniem (Pattern Fill) (68)
- Wypełnienie teksturą (Texture Fill) (69)
- Wypełnienie postscriptowe (PostScript Texture) (70)
- Okno dokowane (Color Docker Window) (71)
- Kontury obiektów (72)
- Przykłady (75)
Rozdział 6. Precyzyjne rysowanie (77)
- Linijki (78)
- Siatka (79)
- Prowadnice (82)
- Przyciąganie do obiektów (84)
- Przykłady (85)
Rozdział 7. Edycja krzywych (89)
- Rysowanie linii (89)
- Rysunek odręczny (Freehand Tool) (90)
- Krzywe Béziera (Bezier Tool) (92)
- Pisak (Artistic Media Tool) (92)
- Pióro (Pen Tool) (95)
- Narzędzie Polyline (Polyline Tool) (95)
- 3-punktowa krzywa (3 Point Curve Tool) (96)
- Łącznik (Interactive Connector Tool) (96)
- Krzywe Béziera (98)
- Zmiana kształtu krzywych (99)
- Zmiana kształtu obiektów (104)
- Przykłady (105)
Rozdział 8. Modyfikacje obiektów (107)
- Narzędzia kształtu (107)
- Nóż (Knife Tool) (107)
- Gumka (Eraser Tool) (108)
- Rozmazywanie (Smudge Brush) (109)
- Wyostrzanie (Roughen Brush) (110)
- Łączenie obiektów (111)
- Kształtowanie (112)
- Spawanie (Weld) (113)
- Przycinanie (Trim) (114)
- Część wspólna (Intersect) (114)
- Proste przycinanie (Simplify) (115)
- Przód bez tyłu (Front Minus Back) (115)
- Tył bez przodu (Back Minus Front) (116)
- Przykłady (116)
Rozdział 9. Praca z bitmapami (123)
Rozdział 10. Efekty (129)
- Dopasowanie kolorów (Adjust), przekształcenia (Transform) i korekcja (Correction) (130)
- Metamorfoza (Blend) (131)
- Przykłady użycia metamorfozy (136)
- Obrys (Contour) (138)
- Przykłady użycia konturu (140)
- Obwiednia (Envelope) (141)
- Przykład użycia obwiedni (144)
- Głębia (Extrude) (145)
- Soczewka (Lens) (149)
- Perspektywa (Add Perspective) (154)
- Kadrowanie (Power Clip) (155)
- Efekty interakcyjne (157)
- Interakcyjna metamorfoza (157)
- Interakcyjny obrys (158)
- Interakcyjna obwiednia (158)
- Interakcyjna głębia (158)
- Interakcyjne zniekształcenie (Interactive Distortion Tool) (159)
- Interakcyjny cień (Interactive Drop Shadow Tool) (160)
- Interakcyjna przezroczystość (Interactive Transparency) (161)
- Dopasowanie tekstu do ścieżki (164)
- Obwiednia i oblewanie tekstem obiektów (167)