CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 2 - Helion
Tytuł oryginału: CorelDRAW 11 The Official Guide
Tłumaczenie: Zenon Zabłocki
ISBN: 83-7361-005-7
stron: 340, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2003-05-27
Księgarnia: Helion
Cena książki: 45,00 zł
Poznaj zaawansowane możliwości najnowszej wersji CorelDraw i wykorzystaj je w swojej pracy.
CorelDraw to jedna z najdłużej rozwijanych i najpopularniejszych aplikacji graficznych. Każda kolejna wersja wprowadza ulepszenia i nowe możliwości. Po piętnastu latach od pojawienia się pierwszej wersji programu, wprowadzono na rynek jedenastą edycję CorelDRAW.
Książka "CorelDraw 11. Vademecum profesjonalisty" jest pozycją przeznaczoną dla grafików i ilustratorów, którzy chcą wykorzystać potężne możliwości tego programu w swojej codziennej pracy. Dzięki doświadczeniu Steve"a Baina dokładnie poznasz aplikację i i będziesz mógł wykorzystać setki wskazówek, które nauczą Cię uzyskiwać wspaniałe rezultaty.
W drugim tomie książki zawarto informacje o zaawansowanych możliwościach programu CorelDraw:
- Dokładny opis zmian i ulepszeń wprowadzonych w najnowszej wersji programu
- Omówienie efektów specjalnych: obwiedni, deformacji, metamorfozy, obrysu, cieni, soczewek i efektów przezroczystości
- Tworzenie obrazów trójwymiarowych; perspektywa
- Obsługa obiektów bitmapowych
- Drukowanie w CorelDraw, tworzenie rozbarwień
- Tworzenie elementów stron WWW
- Animacje w Corel R.A.V.E 2.0
- Rozbudowa możliwości Corela za pomocą VisualBasic for Applications, makropolecenia
- Dodatek podsumowujący skróty klawiaturowe
Osoby które kupowały "CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 2", wybierały także:
- CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania 34,15 zł, (15,71 zł -54%)
- CorelDRAW Graphics Suite X6 PL 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- ABC CorelDRAW X6 PL 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
Spis treści
CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 2 -- spis treści
O Autorze (11)
Przedmowa (13)
Wprowadzenie (15)
Rozdział 1. Nowości w wersji 11. programu CorelDRAW (21)
- Lepsza produktywność i wydajność (21)
- Równoległe wersje dla Macintosha i Windows (21)
- Zapisywanie ustawień domyślnych za jednym kliknięciem (22)
- Zarządzanie obiektami (22)
- Symbole (22)
- Nowe właściwości kształtowania (23)
- Poprawiona kontrola przyciągania obiektów (24)
- Wyrównywanie i rozmieszczanie (24)
- Zamiana tekstu akapitowego na krzywe (25)
- Zestaw nowych narzędzi (25)
- Narzędzie Smudge (25)
- Narzędzie Roughen Brush (26)
- Narzędzie Polyline (26)
- Narzędzie Pen (27)
- Narzędzie 3-Point Rectangle (27)
- Narzędzie 3-Point Ellipse (27)
- Narzędzie 3-Point Curve (28)
- Importowanie i eksportowanie (28)
- Zgodność importowanych i eksportowanych plików (29)
- Filtr eksportu do formatu SVG (29)
- Obiekty na warstwach przy eksporcie do formatów Photoshopa lub PHOTO-PAINT-a (29)
- Lepsza obsługa Adobe Portable Document Format (PDF) (29)
- Lepsza obsługa AutoCAD DXF/DWG (30)
- Zachowywanie lub pomijanie formatowania tekstu podczas importowania lub wklejania (30)
Część I Efekty specjalne (31)
Rozdział 2. Obwiednie i deformacje (33)
- Teoria działania obwiedni (33)
- Tworzenie efektów obwiedni (34)
- Wykorzystanie narzędzia Interactive Envelope oraz paska właściwości (34)
- Doker Envelope (35)
- Stany kursora narzędzia Envelope (36)
- Tryby obwiedni (37)
- Predefiniowane obwiednie (38)
- Zapisywanie i przypisywanie predefiniowanych obwiedni obiektom (39)
- Opcje mapowania obwiedni (40)
- Ograniczanie działania obwiedni (42)
- Stosowanie obwiedni dla wielu obiektów (43)
- Kopiowanie właściwości obwiedni (43)
- Tworzenie obwiedni z obiektu (43)
- Usuwanie obwiedni (44)
- Efekty zniekształcenia (45)
- Narzędzie Interactive Distortion i pasek właściwości (45)
- Tryby zniekształcania (46)
- Zniekształcenie Push and Pull (46)
- Zniekształcenie Zipper (47)
- Zniekształcenie Twister (49)
- Korzystanie ze znaczników zniekształcenia (50)
- Interakcyjne modyfikowanie zniekształcenia typu Push and Pull (50)
- Interakcyjne modyfikowanie zniekształcenia Zipper (51)
- Interakcyjne modyfikowanie zniekształcenia Twister (51)
- Predefiniowane zniekształcenia (52)
- Zarządzanie predefiniowanymi zniekształceniami (52)
- Korzystanie z nowego narzędzia Roughen Brush (53)
- Działanie narzędzia Roughen Brush (53)
- Pasek właściwości narzędzia Roughen Brush (54)
Rozdział 3. Metamorfoza i obrys (57)
- Porównanie metamorfozy i obrysu (57)
- Metamorfoza w Corelu (57)
- Przykłady metamorfozy (58)
- Narzędzie Interactive Blend i pasek właściwości (59)
- Tworzenie typowej metamorfozy (60)
- Anatomia metamorfozy (60)
- Edycja efektu metamorfozy (62)
- Opcje metamorfozy (62)
- Zaawansowane efekty metamorfozy (67)
- Określanie ścieżki przebiegu metamorfozy (70)
- Metamorfoza pomiędzy wieloma obiektami (73)
- Kopiowanie i klonowanie metamorfozy (75)
- Doker Blend (75)
- Na czym polega efekt obrysu? (76)
- Zastosowania efektu obrysu (76)
- Narzędzie Interactive Contour i pasek właściwości (78)
- Tworzenie efektu obrysu (78)
- Interakcyjna edycja obrysów (79)
- Wybór kierunku tworzenia obrysu (80)
- Kolory obrysu (82)
- Przyspieszenie obrysu (84)
- Predefiniowane obrysy (85)
- Doker Contour (86)
Rozdział 4. Soczewki i efekty przezroczystości (89)
- Jak działa soczewka? (89)
- Doker Lens (89)
- Efekty soczewki (90)
- Soczewka Brighten (91)
- Soczewka Color Add (91)
- Soczewka Color Limit (92)
- Soczewka Custom Color Map (93)
- Soczewka Fish Eye (94)
- Soczewka Heat Map (94)
- Soczewka Invert (95)
- Soczewka Magnify (95)
- Soczewka Tinted Grayscale (96)
- Soczewka Transparency (96)
- Soczewka Wireframe (98)
- Opcje soczewki (98)
- Opcja Frozen (98)
- Opcja Viewpoint (99)
- Opcja Remove Face (101)
- Przezroczystość w Corelu (101)
- Narzędzie Interactive Transparency i pasek właściwości (101)
- Właściwości efektu przezroczystości (103)
- Typy przezroczystości (103)
- Tryby mieszania efektu przezroczystości (106)
- Przezroczystość konturów i wypełnień (109)
- Blokowanie efektu przezroczystości (110)
- Kopiowanie efektu przezroczystości (110)
- Przykłady efektów przezroczystości (111)
Rozdział 5. Cienie, czyli jak uzyskać efekt głębi (113)
- Cienie w Corelu (113)
- Narzędzie Interactive Drop Shadow i pasek właściwości (114)
- Anatomia cienia (115)
- Opcje płaskich cieni (116)
- Kierunek rozmycia - opcje Feathering Direction (117)
- Krawędzie rozmycia - opcje Feathering Edges (119)
- Cienie perspektywiczne (120)
- Kolor i rozdzielczość cienia (122)
- Predefiniowane cienie (124)
- Triki związane z rzucaniem cieni (125)
- Cienie jako poświata (125)
- Jak uniknąć nakładania się cieni? (125)
Rozdział 6. Szybkie kadrowanie (127)
- Szybkie kadrowanie w Corelu (127)
- Umieszczanie obiektu w kadrze (128)
- Automatyczne wyśrodkowanie zawartości kadru (130)
- Edycja zawartości kadru (131)
- Opcje blokowania (133)
- Ograniczenia szybkiego kadrowania (133)
Część II Praca w trzech wymiarach (135)
Rozdział 7. Tworzenie iluzji głębi za pomocą efektu perspektywy (137)
- Jak działa efekt perspektywy? (137)
- Tworzenie efektu głębi perspektywy (137)
- Symulacja perspektywy w programie CorelDRAW (138)
- Przypisywanie efektu perspektywy (139)
- Edycja efektu perspektywy (140)
- Włączenie trybu edycji efektu perspektywy (141)
- Zmiana położenia punktów zbiegu i uchwytów kontrolnych (141)
- Wzmocnienie efektu perspektywy (142)
- Ograniczenia programu w stosowaniu efektu perspektywy (144)
- Kopiowanie i usuwanie efektu perspektywy (144)
Rozdział 8. Wytłaczanie obiektów wektorowych (147)
- Jak działa efekt głębi wektorowej? (147)
- Wybór i zastosowanie głębi wektorowej (148)
- Anatomia głębi wektorowej (149)
- Narzędzie Interactive Extrude i pasek właściwości (150)
- Stany aktywności narzędzia Interactive Extrude (150)
- Rodzaje kształtów efektu głębi (150)
- Obrót w przestrzeni trójwymiarowej (154)
- Dodatkowe oświetlenie (157)
- Ustawienia koloru efektu głębi (159)
- Fazowanie efektu głębi wektorowej (162)
- Zastosowanie predefiniowanych ustawień głębi wektorowej (163)
- Doker Extrude (164)
- Kontrola złożoności efektu głębi (165)
Część III Zagadnienia zaawansowane (167)
Rozdział 9. Edycja bitmap (169)
- Obsługa bitmap w Corelu (169)
- Importowanie map bitowych do dokumentu (169)
- Przekształcanie obiektów wektorowych w bitmapy (172)
- Transformacja bitmap (175)
- Skalowanie i pochylanie bitmapy (175)
- Kadrowanie bitmapy (175)
- Najważniejsze polecenia służące do edycji bitmap (177)
- Edycja obrazu - polecenie Edit Bitmap (177)
- Kadrowanie - polecenie Crop Bitmap (178)
- Wektoryzacja - polecenie Trace Bitmap (178)
- Zmiana rozmiaru lub rozdzielczości - polecenie Resample (179)
- Jasność, kontrast, nasycenie (180)
- Równoważenie kolorów (181)
- Dobór współczynnika gamma (181)
- Barwa, nasycenie, jasność (182)
- Doker Bitmap Color Mask (183)
- Tworzenie maski kolorów (183)
- Opcje dokera Bitmap Color Mask (184)
- Łącza do plików zewnętrznych (185)
- Tworzenie łącza (185)
- Polecenia dokera Link Manager (186)
- Poszerzanie bitmap (188)
- Obsługa okien filtrów (189)
- Przewijanie i powiększanie widoku podglądu (192)
Rozdział 10. Wszystko o drukowaniu (193)
- Drukowanie dokumentu (193)
- Opcje wydruku (195)
- Ustawienia ogólne - zakładka General (195)
- Style drukowania (196)
- Drukowanie do pliku (196)
- Układ strony - zakładka Layout (198)
- Separacje barwne - zakładka Separations (199)
- Przygotowanie do druku - panel Prepress (205)
- Druk postscriptowy - zakładka PostScript (206)
- Inne opcje - zakładka Misc (209)
- Raport o problemach związanych z drukiem (210)
- Podgląd wydruku (212)
- Tryby podglądu (212)
- Narzędzia okna podglądu i paski właściwości (214)
- Preferencje drukowania (217)
- Ogólne preferencje drukowania (217)
- Zgodność sterownika (220)
- Opcje ostrzeżeń drukowania (220)
- Drukowanie dokumentów dwustronnych (kreator Double-Sided Printing Wizard) (221)
- Współpraca z przygotowalnią (kreator Prepare for Service Bureau Wizard) (222)
- Polecenie Print Merge (223)
Rozdział 11. Tworzenie elementów stron WWW (227)
- Doker Web Connector (227)
- Pasek narzędziowy Internet (228)
- Przyciski z efektem rollover (229)
- Sposób działania obiektów internetowych (230)
- Zakładka Internet dokera Object Properties (233)
- Doker Bookmark Manager (233)
- Obiekty internetowe (235)
- Właściwości strony WWW (235)
- Tytuł strony (235)
- Nazwa pliku HTML (236)
- Dodatkowe informacje o stronie (236)
- Tło strony (237)
- Publikacja na potrzeby Internetu (238)
- Zakładka General (239)
- Zakładka Details (239)
- Zakładka Images (239)
- Zakładka Advanced (240)
- Zakładka Summary (241)
- Zakładka Issues (241)
- Preferencje programu dotyczące publikacji na potrzeby Internetu (242)
- Zarządzanie obrazami (243)
- Konwersja tekstu (244)
- Kolory łączy (245)
- Optymalizacja na potrzeby Internetu - okno Web Image Optimizer (245)
- Zmiana ustawień optymalizacji (246)
- Corel R.A.V.E. 2.0 (248)
- Listwa czasowa (248)
- Ustawienia animacji (249)
- Tworzenie prostej animacji (250)
- Automatyczne tworzenie animowanych sekwencji (253)
- Zapisywanie animacji (253)
Rozdział 12. Konfigurowanie programu (255)
- Najważniejsze obszary konfigurowania (255)
- Przemieszczanie pasków narzędziowych (255)
- Edycja zawartości pasków narzędziowych (257)
- Przypisywanie własnych skrótów klawiaturowych lub zmienianie istniejących (258)
- Zmiana ustawień domyślnych dla tekstu i obiektów graficznych (259)
- Zmiana ustawień domyślnych dla nowych dokumentów (261)
- Tworzenie własnych pasków narzędziowych (261)
- Kopiowanie narzędzi lub opcji pomiędzy rozwijanymi paletami (263)
- Dostosowanie wyglądu palety kolorów (263)
- Dostosowanie zawartości paska stanu (265)
- Przezroczystość interfejsu (265)
- Obszary robocze CorelDRAW (266)
- Tworzenie i ładowanie obszarów roboczych (268)
- Importowanie i eksportowanie obszarów roboczych (269)
Rozdział 13. Skrypty i VBA (273)
- Czego można dokonać z VBA? (273)
- Nowości w wersji 11. programu (274)
- Uaktualnianie makropoleceń utworzonych w CorelDRAW 10 (275)
- Wykorzystywanie utworzonych wcześniej plików CorelScript (275)
- Instalacja VBA (275)
- Definicje ważniejszych terminów (276)
- Wprowadzenie do edytora VBA (277)
- Okno edytora VB (278)
- Początkowe ustawienia VBA (283)
- Nagrywanie i odtwarzanie makropoleceń (285)
- Nagrywanie makropoleceń za pomocą rejestratora VBA (286)
- Zapisywanie zawartości dokera Undo jako makropolecenia (287)
- Odtwarzanie nagranych lub załadowanych makropoleceń (288)
- Przypisywanie makropoleceń do elementów interfejsu użytkownika (288)
- Nagrywanie makropoleceń (288)
- Tworzenie zaawansowanych makropoleceń na podstawie nagrań (290)
- Analiza skryptu DrawRectangle (290)
- Analiza skryptu RedFill_BlueOutline (292)
- Rozbudowa skryptu RedFill_BlueOutline (294)
- Składanie elementów w całość - wyrażenie warunkowe działające w pętli (297)
- Programowanie od podstaw (299)
- Rozpowszechnianie makropoleceń (300)
- Gdzie instalowane są projekty? (300)
- Tworzenie nowych plików projektów (300)
- Rozpowszechnianie elementów interfejsu użytkownika (300)
- Przykładowe makropolecenia (300)
- Pozyskiwanie i instalowanie przykładowych makropoleceń (301)
- Przykłady makropoleceń (301)
- Przykładowe aplikacje (302)
- Inne źródła informacji (306)
- CorelDRAW VBA Programming Guide (306)
- Grupy dyskusyjne (306)
- Witryny firmy Corel (306)
- Witryny dotyczące Visual Basica (307)
Dodatki (309)
Dodatek A Skróty klawiaturowe (311)
Dodatek B Skrócony spis treści tomu 1 (321)
Skorowidz (323)