reklama - zainteresowany?

CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 2 - Helion

CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 2
Autor: Steve Bain, Nick Wilkinson
Tytuł oryginału: CorelDRAW 11 The Official Guide
Tłumaczenie: Zenon Zabłocki
ISBN: 83-7361-005-7
stron: 340, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2003-05-27
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 2

Tagi: Corel

Poznaj zaawansowane możliwości najnowszej wersji CorelDraw i wykorzystaj je w swojej pracy.

CorelDraw to jedna z najdłużej rozwijanych i najpopularniejszych aplikacji graficznych. Każda kolejna wersja wprowadza ulepszenia i nowe możliwości. Po piętnastu latach od pojawienia się pierwszej wersji programu, wprowadzono na rynek jedenastą edycję CorelDRAW.

Książka "CorelDraw 11. Vademecum profesjonalisty" jest pozycją przeznaczoną dla grafików i ilustratorów, którzy chcą wykorzystać potężne możliwości tego programu w swojej codziennej pracy. Dzięki doświadczeniu Steve"a Baina dokładnie poznasz aplikację i i będziesz mógł wykorzystać setki wskazówek, które nauczą Cię uzyskiwać wspaniałe rezultaty.

W drugim tomie książki zawarto informacje o zaawansowanych możliwościach programu CorelDraw:

  • Dokładny opis zmian i ulepszeń wprowadzonych w najnowszej wersji programu
  • Omówienie efektów specjalnych: obwiedni, deformacji, metamorfozy, obrysu, cieni, soczewek i efektów przezroczystości
  • Tworzenie obrazów trójwymiarowych; perspektywa
  • Obsługa obiektów bitmapowych
  • Drukowanie w CorelDraw, tworzenie rozbarwień
  • Tworzenie elementów stron WWW
  • Animacje w Corel R.A.V.E 2.0
  • Rozbudowa możliwości Corela za pomocą VisualBasic for Applications, makropolecenia
  • Dodatek podsumowujący skróty klawiaturowe
Materiał zawarty w niniejszej książce został opracowany w taki sposób, by opisywane funkcje programu CorelDRAW stały się zrozumiałe dla wszystkich użytkowników, bez względu na zakres posiadanej wiedzy: od początkujących po zaawansowanych. Tom drugi jest skierowany w pierwszym rzędzie do tej drugiej grupy. Jeśli profesjonalnie zajmujesz się grafiką komputerową, uczestniczysz w procesie przygotowania publikacji do druku i chcesz wykorzystać w tym celu potencjał CorelDraw -- "CorelDraw 11. Vademecum profesjonalisty. Tom II" stanowi dla Ciebie lekturę obowiązkową.

Dodaj do koszyka CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 2

 

Osoby które kupowały "CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 2", wybierały także:

  • CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy
  • CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego
  • CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania
  • CorelDRAW Graphics Suite X6 PL
  • ABC CorelDRAW X6 PL

Dodaj do koszyka CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 2

Spis treści

CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 2 -- spis treści

O Autorze (11)

Przedmowa (13)

Wprowadzenie (15)

Rozdział 1. Nowości w wersji 11. programu CorelDRAW (21)

  • Lepsza produktywność i wydajność (21)
    • Równoległe wersje dla Macintosha i Windows (21)
    • Zapisywanie ustawień domyślnych za jednym kliknięciem (22)
  • Zarządzanie obiektami (22)
    • Symbole (22)
    • Nowe właściwości kształtowania (23)
    • Poprawiona kontrola przyciągania obiektów (24)
    • Wyrównywanie i rozmieszczanie (24)
    • Zamiana tekstu akapitowego na krzywe (25)
  • Zestaw nowych narzędzi (25)
    • Narzędzie Smudge (25)
    • Narzędzie Roughen Brush (26)
    • Narzędzie Polyline (26)
    • Narzędzie Pen (27)
    • Narzędzie 3-Point Rectangle (27)
    • Narzędzie 3-Point Ellipse (27)
    • Narzędzie 3-Point Curve (28)
  • Importowanie i eksportowanie (28)
    • Zgodność importowanych i eksportowanych plików (29)
    • Filtr eksportu do formatu SVG (29)
    • Obiekty na warstwach przy eksporcie do formatów Photoshopa lub PHOTO-PAINT-a (29)
    • Lepsza obsługa Adobe Portable Document Format (PDF) (29)
    • Lepsza obsługa AutoCAD DXF/DWG (30)
    • Zachowywanie lub pomijanie formatowania tekstu podczas importowania lub wklejania (30)

Część I Efekty specjalne (31)

Rozdział 2. Obwiednie i deformacje (33)

  • Teoria działania obwiedni (33)
  • Tworzenie efektów obwiedni (34)
    • Wykorzystanie narzędzia Interactive Envelope oraz paska właściwości (34)
    • Doker Envelope (35)
    • Stany kursora narzędzia Envelope (36)
    • Tryby obwiedni (37)
    • Predefiniowane obwiednie (38)
    • Zapisywanie i przypisywanie predefiniowanych obwiedni obiektom (39)
    • Opcje mapowania obwiedni (40)
  • Ograniczanie działania obwiedni (42)
  • Stosowanie obwiedni dla wielu obiektów (43)
    • Kopiowanie właściwości obwiedni (43)
    • Tworzenie obwiedni z obiektu (43)
    • Usuwanie obwiedni (44)
  • Efekty zniekształcenia (45)
  • Narzędzie Interactive Distortion i pasek właściwości (45)
    • Tryby zniekształcania (46)
    • Zniekształcenie Push and Pull (46)
    • Zniekształcenie Zipper (47)
    • Zniekształcenie Twister (49)
    • Korzystanie ze znaczników zniekształcenia (50)
    • Interakcyjne modyfikowanie zniekształcenia typu Push and Pull (50)
    • Interakcyjne modyfikowanie zniekształcenia Zipper (51)
    • Interakcyjne modyfikowanie zniekształcenia Twister (51)
  • Predefiniowane zniekształcenia (52)
    • Zarządzanie predefiniowanymi zniekształceniami (52)
  • Korzystanie z nowego narzędzia Roughen Brush (53)
    • Działanie narzędzia Roughen Brush (53)
    • Pasek właściwości narzędzia Roughen Brush (54)

Rozdział 3. Metamorfoza i obrys (57)

  • Porównanie metamorfozy i obrysu (57)
  • Metamorfoza w Corelu (57)
  • Przykłady metamorfozy (58)
  • Narzędzie Interactive Blend i pasek właściwości (59)
  • Tworzenie typowej metamorfozy (60)
  • Anatomia metamorfozy (60)
  • Edycja efektu metamorfozy (62)
    • Opcje metamorfozy (62)
    • Zaawansowane efekty metamorfozy (67)
    • Określanie ścieżki przebiegu metamorfozy (70)
    • Metamorfoza pomiędzy wieloma obiektami (73)
    • Kopiowanie i klonowanie metamorfozy (75)
  • Doker Blend (75)
  • Na czym polega efekt obrysu? (76)
  • Zastosowania efektu obrysu (76)
  • Narzędzie Interactive Contour i pasek właściwości (78)
    • Tworzenie efektu obrysu (78)
    • Interakcyjna edycja obrysów (79)
    • Wybór kierunku tworzenia obrysu (80)
    • Kolory obrysu (82)
  • Przyspieszenie obrysu (84)
  • Predefiniowane obrysy (85)
  • Doker Contour (86)

Rozdział 4. Soczewki i efekty przezroczystości (89)

  • Jak działa soczewka? (89)
  • Doker Lens (89)
  • Efekty soczewki (90)
    • Soczewka Brighten (91)
    • Soczewka Color Add (91)
    • Soczewka Color Limit (92)
    • Soczewka Custom Color Map (93)
    • Soczewka Fish Eye (94)
    • Soczewka Heat Map (94)
    • Soczewka Invert (95)
    • Soczewka Magnify (95)
    • Soczewka Tinted Grayscale (96)
    • Soczewka Transparency (96)
    • Soczewka Wireframe (98)
  • Opcje soczewki (98)
    • Opcja Frozen (98)
    • Opcja Viewpoint (99)
    • Opcja Remove Face (101)
  • Przezroczystość w Corelu (101)
  • Narzędzie Interactive Transparency i pasek właściwości (101)
  • Właściwości efektu przezroczystości (103)
    • Typy przezroczystości (103)
  • Tryby mieszania efektu przezroczystości (106)
  • Przezroczystość konturów i wypełnień (109)
  • Blokowanie efektu przezroczystości (110)
  • Kopiowanie efektu przezroczystości (110)
  • Przykłady efektów przezroczystości (111)

Rozdział 5. Cienie, czyli jak uzyskać efekt głębi (113)

  • Cienie w Corelu (113)
  • Narzędzie Interactive Drop Shadow i pasek właściwości (114)
  • Anatomia cienia (115)
  • Opcje płaskich cieni (116)
    • Kierunek rozmycia - opcje Feathering Direction (117)
    • Krawędzie rozmycia - opcje Feathering Edges (119)
  • Cienie perspektywiczne (120)
    • Kolor i rozdzielczość cienia (122)
  • Predefiniowane cienie (124)
  • Triki związane z rzucaniem cieni (125)
    • Cienie jako poświata (125)
    • Jak uniknąć nakładania się cieni? (125)

Rozdział 6. Szybkie kadrowanie (127)

  • Szybkie kadrowanie w Corelu (127)
  • Umieszczanie obiektu w kadrze (128)
  • Automatyczne wyśrodkowanie zawartości kadru (130)
  • Edycja zawartości kadru (131)
  • Opcje blokowania (133)
  • Ograniczenia szybkiego kadrowania (133)

Część II Praca w trzech wymiarach (135)

Rozdział 7. Tworzenie iluzji głębi za pomocą efektu perspektywy (137)

  • Jak działa efekt perspektywy? (137)
    • Tworzenie efektu głębi perspektywy (137)
    • Symulacja perspektywy w programie CorelDRAW (138)
  • Przypisywanie efektu perspektywy (139)
  • Edycja efektu perspektywy (140)
    • Włączenie trybu edycji efektu perspektywy (141)
    • Zmiana położenia punktów zbiegu i uchwytów kontrolnych (141)
  • Wzmocnienie efektu perspektywy (142)
  • Ograniczenia programu w stosowaniu efektu perspektywy (144)
  • Kopiowanie i usuwanie efektu perspektywy (144)

Rozdział 8. Wytłaczanie obiektów wektorowych (147)

  • Jak działa efekt głębi wektorowej? (147)
  • Wybór i zastosowanie głębi wektorowej (148)
  • Anatomia głębi wektorowej (149)
  • Narzędzie Interactive Extrude i pasek właściwości (150)
    • Stany aktywności narzędzia Interactive Extrude (150)
    • Rodzaje kształtów efektu głębi (150)
    • Obrót w przestrzeni trójwymiarowej (154)
    • Dodatkowe oświetlenie (157)
    • Ustawienia koloru efektu głębi (159)
    • Fazowanie efektu głębi wektorowej (162)
  • Zastosowanie predefiniowanych ustawień głębi wektorowej (163)
  • Doker Extrude (164)
  • Kontrola złożoności efektu głębi (165)

Część III Zagadnienia zaawansowane (167)

Rozdział 9. Edycja bitmap (169)

  • Obsługa bitmap w Corelu (169)
    • Importowanie map bitowych do dokumentu (169)
    • Przekształcanie obiektów wektorowych w bitmapy (172)
  • Transformacja bitmap (175)
    • Skalowanie i pochylanie bitmapy (175)
    • Kadrowanie bitmapy (175)
  • Najważniejsze polecenia służące do edycji bitmap (177)
    • Edycja obrazu - polecenie Edit Bitmap (177)
    • Kadrowanie - polecenie Crop Bitmap (178)
    • Wektoryzacja - polecenie Trace Bitmap (178)
    • Zmiana rozmiaru lub rozdzielczości - polecenie Resample (179)
    • Jasność, kontrast, nasycenie (180)
    • Równoważenie kolorów (181)
    • Dobór współczynnika gamma (181)
    • Barwa, nasycenie, jasność (182)
  • Doker Bitmap Color Mask (183)
    • Tworzenie maski kolorów (183)
    • Opcje dokera Bitmap Color Mask (184)
  • Łącza do plików zewnętrznych (185)
    • Tworzenie łącza (185)
    • Polecenia dokera Link Manager (186)
  • Poszerzanie bitmap (188)
  • Obsługa okien filtrów (189)
    • Przewijanie i powiększanie widoku podglądu (192)

Rozdział 10. Wszystko o drukowaniu (193)

  • Drukowanie dokumentu (193)
  • Opcje wydruku (195)
    • Ustawienia ogólne - zakładka General (195)
    • Style drukowania (196)
    • Drukowanie do pliku (196)
    • Układ strony - zakładka Layout (198)
    • Separacje barwne - zakładka Separations (199)
    • Przygotowanie do druku - panel Prepress (205)
    • Druk postscriptowy - zakładka PostScript (206)
    • Inne opcje - zakładka Misc (209)
    • Raport o problemach związanych z drukiem (210)
  • Podgląd wydruku (212)
    • Tryby podglądu (212)
    • Narzędzia okna podglądu i paski właściwości (214)
  • Preferencje drukowania (217)
    • Ogólne preferencje drukowania (217)
    • Zgodność sterownika (220)
    • Opcje ostrzeżeń drukowania (220)
  • Drukowanie dokumentów dwustronnych (kreator Double-Sided Printing Wizard) (221)
  • Współpraca z przygotowalnią (kreator Prepare for Service Bureau Wizard) (222)
  • Polecenie Print Merge (223)

Rozdział 11. Tworzenie elementów stron WWW (227)

  • Doker Web Connector (227)
  • Pasek narzędziowy Internet (228)
    • Przyciski z efektem rollover (229)
    • Sposób działania obiektów internetowych (230)
    • Zakładka Internet dokera Object Properties (233)
    • Doker Bookmark Manager (233)
    • Obiekty internetowe (235)
  • Właściwości strony WWW (235)
    • Tytuł strony (235)
    • Nazwa pliku HTML (236)
    • Dodatkowe informacje o stronie (236)
    • Tło strony (237)
  • Publikacja na potrzeby Internetu (238)
    • Zakładka General (239)
    • Zakładka Details (239)
    • Zakładka Images (239)
    • Zakładka Advanced (240)
    • Zakładka Summary (241)
    • Zakładka Issues (241)
  • Preferencje programu dotyczące publikacji na potrzeby Internetu (242)
    • Zarządzanie obrazami (243)
    • Konwersja tekstu (244)
    • Kolory łączy (245)
  • Optymalizacja na potrzeby Internetu - okno Web Image Optimizer (245)
    • Zmiana ustawień optymalizacji (246)
  • Corel R.A.V.E. 2.0 (248)
    • Listwa czasowa (248)
    • Ustawienia animacji (249)
    • Tworzenie prostej animacji (250)
    • Automatyczne tworzenie animowanych sekwencji (253)
    • Zapisywanie animacji (253)

Rozdział 12. Konfigurowanie programu (255)

  • Najważniejsze obszary konfigurowania (255)
    • Przemieszczanie pasków narzędziowych (255)
    • Edycja zawartości pasków narzędziowych (257)
    • Przypisywanie własnych skrótów klawiaturowych lub zmienianie istniejących (258)
    • Zmiana ustawień domyślnych dla tekstu i obiektów graficznych (259)
    • Zmiana ustawień domyślnych dla nowych dokumentów (261)
    • Tworzenie własnych pasków narzędziowych (261)
    • Kopiowanie narzędzi lub opcji pomiędzy rozwijanymi paletami (263)
    • Dostosowanie wyglądu palety kolorów (263)
    • Dostosowanie zawartości paska stanu (265)
    • Przezroczystość interfejsu (265)
  • Obszary robocze CorelDRAW (266)
    • Tworzenie i ładowanie obszarów roboczych (268)
    • Importowanie i eksportowanie obszarów roboczych (269)

Rozdział 13. Skrypty i VBA (273)

  • Czego można dokonać z VBA? (273)
  • Nowości w wersji 11. programu (274)
    • Uaktualnianie makropoleceń utworzonych w CorelDRAW 10 (275)
    • Wykorzystywanie utworzonych wcześniej plików CorelScript (275)
    • Instalacja VBA (275)
  • Definicje ważniejszych terminów (276)
  • Wprowadzenie do edytora VBA (277)
    • Okno edytora VB (278)
    • Początkowe ustawienia VBA (283)
  • Nagrywanie i odtwarzanie makropoleceń (285)
    • Nagrywanie makropoleceń za pomocą rejestratora VBA (286)
    • Zapisywanie zawartości dokera Undo jako makropolecenia (287)
    • Odtwarzanie nagranych lub załadowanych makropoleceń (288)
    • Przypisywanie makropoleceń do elementów interfejsu użytkownika (288)
    • Nagrywanie makropoleceń (288)
  • Tworzenie zaawansowanych makropoleceń na podstawie nagrań (290)
    • Analiza skryptu DrawRectangle (290)
    • Analiza skryptu RedFill_BlueOutline (292)
    • Rozbudowa skryptu RedFill_BlueOutline (294)
    • Składanie elementów w całość - wyrażenie warunkowe działające w pętli (297)
    • Programowanie od podstaw (299)
  • Rozpowszechnianie makropoleceń (300)
    • Gdzie instalowane są projekty? (300)
    • Tworzenie nowych plików projektów (300)
    • Rozpowszechnianie elementów interfejsu użytkownika (300)
  • Przykładowe makropolecenia (300)
    • Pozyskiwanie i instalowanie przykładowych makropoleceń (301)
    • Przykłady makropoleceń (301)
    • Przykładowe aplikacje (302)
  • Inne źródła informacji (306)
    • CorelDRAW VBA Programming Guide (306)
    • Grupy dyskusyjne (306)
    • Witryny firmy Corel (306)
    • Witryny dotyczące Visual Basica (307)

Dodatki (309)

Dodatek A Skróty klawiaturowe (311)

Dodatek B Skrócony spis treści tomu 1 (321)

Skorowidz (323)

Dodaj do koszyka CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 2

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.