reklama - zainteresowany?

CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 1 - Helion

CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 1
Autor: Steve Bain, Nick Wilkinson
Tytuł oryginału: CorelDRAW 11 The Official Guide
Tłumaczenie: Marek Korbecki
ISBN: 83-7361-002-2
stron: 384, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2003-04-17
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 1

Tagi: Corel

CorelDraw to jedna z najdłużej rozwijanych i najpopularniejszych aplikacji graficznych. Każda kolejna wersja wprowadza ulepszenia i nowe możliwości. Po piętnastu latach od pojawienia się pierwszej wersji programu, wprowadzono na rynek jedenastą edycję CorelDRAW.

Książka "CorelDraw 11. Vademecum profesjonalisty" jest pozycją przeznaczoną dla grafików i ilustratorów, którzy chcą wykorzystać potężne możliwości tego programu w swojej codziennej pracy. Dzięki doświadczeniu Steve"a Baina dokładnie poznasz aplikację i i będziesz mógł wykorzystać setki wskazówek, które nauczą Cię uzyskiwać wspaniałe rezultaty.

Tom pierwszy przedstawia podstawowe zasady działania CorelDRAW i podstawy tworzenia grafiki wektorowej:

  • Interfejs CorelDraw 11; dostosowywanie go do własnych potrzeb
  • Praca z plikami i szablonami
  • Pomocnicze narzędzia rysunkowe, linijki, siatka i prowadnice
  • Zaznaczanie, przemieszczanie i przekształcanie obiektów
  • Tworzenie kształtów podstawowych i rysowanie linii; krzywe Béziera
  • Zarządzanie obiektami i grupami obiektów, warstwy i style
  • Narzędzia związane z tekstem; łączenie tekstu z obiektami
  • Wypełnienia i kontury, efekty kaligraficzne
  • Praca z kolorami, różne modele kolorów
Materiał zawarty w niniejszej książce został opracowany w taki sposób, by opisane funkcje programu CorelDRAW stały się jasne dla wszystkich użytkowników, bez względu na zakres posiadanej wiedzy: od początkujących po zaawansowanych. Po przeczytaniu pierwszego tomu będziesz w stanie samodzielnie korzystać z programu CorelDraw i tworzyć w nim grafiki, jakie tylko sobie zamarzysz!

Dodaj do koszyka CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 1

 

Osoby które kupowały "CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 1 ", wybierały także:

  • CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy
  • CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego
  • CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania
  • CorelDRAW Graphics Suite X6 PL
  • ABC CorelDRAW X6 PL

Dodaj do koszyka CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 1

Spis treści

CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 1 -- spis treści

O Autorze (13)

Przedmowa (15)

Wprowadzenie (17)

Część I Szybki start (23)

Rozdział 1. Interfejs programu CorelDRAW 11 (25)

  • Anatomia okna (25)
    • Okno aplikacji CorelDRAW 11 (25)
    • Anatomia okna dokumentu (26)
  • Określanie wartości na paskach narzędziowych oraz w oknach dialogowych (27)
  • Praca z dokerami (31)
    • Otwieranie, przemieszczanie i zamykanie dokerów (31)
    • Dokery zagnieżdżone (32)
  • Korzystanie z przybornika (33)
  • Praca z paskami narzędziowymi (34)
  • Korzystanie z palety kolorów (35)
    • Przeglądanie palety kolorów (35)
    • Modyfikowanie opcji palety kolorów (36)
  • Istotne różnice budowy interfejsu w wersji dla komputerów Macintosh (36)

Rozdział 2. Otwieranie i zapisywanie plików (41)

  • Ekran powitalny programu CorelDRAW 11 (41)
  • Otwieranie pierwszego dokumentu (42)
  • Otwieranie plików dokumentów (43)
    • Otwieranie plików stworzonych w innych aplikacjach (44)
    • Komunikaty ostrzegawcze (44)
  • Zamykanie i zapisywanie dokumentów (45)
    • Zamykanie dokumentu (45)
    • Zapisywanie pierwszego dokumentu (45)
    • Korzystanie z opcji zapisu (46)
    • Polecenie Save As (48)
    • Zaawansowane opcje zapisu (48)
    • Korzystanie z opcji tworzenia kopii zapasowych (49)
  • Praca z szablonami (51)
    • Otwieranie szablonów (51)
    • Otwieranie i zapisywanie szablonów (52)
  • Polecenia schowka (52)
    • Kopiowanie a wycinanie (53)
    • Polecenie Paste i Paste Special (53)
  • Cofanie i ponawianie operacji (54)
    • Podstawowe polecenia cofania (54)
    • Korzystanie z dokera Undo (55)
  • Korzystanie z teczki podręcznej (56)
  • Importowanie i eksportowanie plików (56)
  • Opcje importu i eksportu plików (57)
  • Eksport plików i wybór opcji (59)
  • Wybór formatu eksportu (61)

Część II Poznawanie programu CorelDRAW 11 (65)

Rozdział 3. Kontrolowanie dokumentów i stron (67)

  • Przygotowanie strony (67)
    • Opcje wyświetlania strony (67)
    • Definiowanie wymiarów i orientacji strony (69)
    • Ustalanie koloru tła strony (71)
    • Korzystanie z wzorców układu dokumentu i etykiet (72)
  • Nadawanie stronom nazw (76)
    • Korzystanie z polecenia Rename Page (76)
    • Korzystanie z dokera Object Properties (76)
    • Korzystanie z dokera Object Manager (77)
  • Polecenia odnoszące się do stron dokumentu (78)
    • Opcje wstawiania stron i definiowania ustawień (78)
    • Usuwanie stron (79)
    • Korzystanie z trybu podglądu Page Sorter (80)
  • Gromadzenie informacji o rysunkach i obiektach (82)

Rozdział 4. Pomocnicze narzędzia rysunkowe (83)

  • Korzystanie z linijki (83)
    • Co mierzą linijki? (83)
    • Ustawianie punktu zerowego linijki (84)
    • Wybór jednostek miary (86)
    • Ustawianie opcji linijek (86)
    • Edycja skali rysowania (88)
    • Kalibrowanie linijek (89)
  • Korzystanie z siatki konstrukcyjnej (90)
    • Sterowanie właściwościami siatki (90)
    • Opcje wyświetlania, sposobu wyświetlania i przyciągania (92)
    • Korzystanie z poleceń przyciągania (92)
    • Definiowanie sposobu działania funkcji przyciągania (94)
  • Korzystanie z prowadnic (95)
    • Tworzenie prowadnic (95)
    • Definiowanie właściwości prowadnic (96)
    • Dodawanie, usuwanie i przemieszczanie prowadnic (97)
    • Definiowanie kolorów prowadnic (98)
    • Blokowanie i odblokowywanie prowadnic (98)
  • Sterowanie warstwą prowadnic (99)
    • Przekształcanie obiektów w prowadnice (100)
    • Korzystanie z prowadnic predefiniowanych (101)

Rozdział 5. Powiększanie i tryby podglądu (105)

  • Ustawianie trybów podglądu (105)
    • Tryby podglądu szkieletowego i uproszczonego (106)
    • Tryb podglądu schematycznego (107)
    • Tryb podglądu normalnego (107)
    • Tryb podglądu dokładnego (107)
  • Powiększanie i przewijanie widoku stron (108)
    • Korzystanie z narzędzia Zoom i paska właściwości (108)
    • Korzystanie z narzędzia Hand (111)
  • Specjalizowane tryby podglądu (113)
    • Widok sortera stron (113)
    • Podgląd pełnoekranowy (114)
    • Podgląd bieżącego zaznaczenia (115)
  • Korzystanie z nawigatora podglądu (115)
  • Korzystanie z dokera View Manager (116)
    • Polecenia dokera View Manager (117)
    • Korzystanie z opcji zmiany widoku strony i skali powiększenia (118)

Rozdział 6. Podstawowe polecenia dotyczące obiektów (119)

  • Zaznaczanie obiektów (119)
    • Zaznaczanie za pomocą narzędzia Pick (119)
    • Techniki zaznaczania obiektów (121)
    • Zaznaczanie obiektów na podstawie ich typu (123)
  • Przemieszczanie obiektów (124)
    • Korzystanie z narzędzia Pick (125)
    • Korzystanie z klawiszy podsuwania (125)
  • Przekształcenia obiektów (126)
    • Interaktywne przekształcanie obiektów (126)
    • Posługiwanie się narzędziem swobodnej transformacji (128)
  • Wykonywanie przekształceń precyzyjnych (129)
    • Korzystanie z dokera Transformation (129)
    • Wspólne opcje transformowania (132)
  • Określanie kolejności obiektów (133)

Część III Narzędzia do tworzenia obiektów (135)

Rozdział 7. Tworzenie podstawowych kształtów (137)

  • Korzystanie z narzędzia Rectangle i paska właściwości (137)
    • Rysowanie prostokąta (138)
    • Zaokrąglanie narożników prostokąta (138)
    • Tworzenie prostokątów za pomocą narzędzia 3-Point Rectangle (139)
  • Korzystanie z narzędzia Ellipse i paska właściwości (140)
    • Rysowanie elipsy (141)
    • Sterowanie trybami elipsy (141)
    • Tworzenie elips za pomocą narzędzia 3-Point Ellipse (143)
  • Korzystanie z narzędzia Polygon i paska właściwości (144)
    • Rysowanie wieloboków (144)
    • Rysowanie wieloboków i gwiazd (145)
    • Tworzenie wieloboków jako gwiazd (146)
    • Formowanie wieloboków i gwiazd (146)
  • Korzystanie z narzędzia Spiral (147)
  • Korzystanie z narzędzia Graph Paper (149)
  • Wykorzystanie narzędzi Perfect Shape (150)
    • Tworzenie obiektów typu Perfect Shape (152)
    • Edytowanie węzłów kształtowych (152)
  • Korzystanie z polecenia Convert Outline To Object (154)

Rozdział 8. Rysowanie linii (155)

  • Poznajmy narzędzia z grupy Line Tools (155)
  • Korzystanie z narzędzia Artistic Media (156)
    • Korzystanie z predefiniowanych wzorców (157)
    • Rysowanie w trybie pędzla (158)
    • Korzystanie z rozpylacza (159)
    • Rysowanie w trybach kaligrafowania i czułym na nacisk (161)
    • Zapisywanie wzorów pociągnięć i rozpylania (161)
  • Rysowanie za pomocą narzędzi Freehand i Polyline (162)
  • Rysowanie łuków za pomocą narzędzia 3-Point Curve (163)
  • Rysowanie narzędziami Bézier i Pen (164)
    • Anatomia krzywych Béziera (164)
    • Rysowanie za pomocą narzędzi Bézier i Pen (166)
  • Edycja ścieżek Béziera (167)
  • Korzystanie z ukrytej funkcji autotrasowania (171)
  • Ścieżki złożone (173)
    • Łączenie ścieżek (174)
    • Rozdzielanie ścieżek (174)
    • Konwertowanie obiektów na krzywe (175)
  • Korzystanie z narzędzia Dimension (175)
    • Tryby pracy narzędzia Dimension (176)
    • Narzędzie Dimension i pasek właściwości (177)
    • Definiowanie domyślnych ustawień narzędzia Dimension (179)
  • Korzystanie z narzędzia Interactive Connector (179)
    • Edytowanie łamanych linii łączących (180)

Rozdział 9. Cięcie, kształtowanie i przekształcanie obiektów (183)

  • Sposoby formowania obiektów (183)
  • Formowanie i przekształcanie obiektów (184)
    • Polecenia kształtowania i pasek właściwości (184)
    • Korzystanie z dokera Shaping (187)
  • Praktyczne przykłady kształtowania obiektów (188)
  • Korzystanie z narzędzia Knife (190)
    • Cięcie obiektów za pomocą noża (190)
    • Definiowanie sposobu działania narzędzia Knife (191)
  • Korzystanie z narzędzia Eraser (192)
    • Operowanie narzędziem Eraser (192)
    • Definiowanie właściwości narzędzia Eraser (194)
  • Korzystanie z narzędzia Smudge (195)
    • Rozmazywanie obiektów (195)
    • Kontrolki narzędzia Smudge na pasku właściwości (196)

Rozdział 10. Zarządzanie obiektami (199)

  • Korzystanie z poleceń grupowania (199)
  • Blokowanie i odblokowywanie obiektów (201)
  • Kopiowanie, powielanie i klonowanie obiektów (201)
    • Szybkie kopiowanie obiektów (201)
    • Sposoby wykorzystania polecenia Duplicate (202)
    • Klonowanie obiektów (203)
  • Tworzenie symboli (204)
  • Korzystanie z polecenia Repeat (207)
  • Wyrównywanie i rozmieszczanie obiektów (207)
    • Korzystanie z opcji wyrównywania (208)
    • Korzystanie z poleceń rozmieszczania (210)
  • Koncepcja warstw (211)
  • Doker Object Manager (212)
    • Nawigowanie po stronach, obiektach i warstwach (212)
    • Korzystanie z trybów edycji i podglądu dokera Object Manager (215)
    • Sterowanie właściwościami warstw (216)
    • Praca z warstwami strony wzorcowej (217)
  • Odszukiwanie i zamiana właściwości obiektów (219)
    • Wyszukiwanie i zaznaczanie obiektów (219)
    • Zamiana właściwości obiektów (222)
  • Wykorzystanie stylów graficznych (223)
    • Polecenia dotyczące stylów graficznych (223)
    • Posługiwanie się dokerem Graphic and Text (224)
    • Opcje dokera Graphic and Text (227)
  • Korzystanie z dokera Object Data (228)

Część IV Narzędzia tekstowe (231)

Rozdział 11. Właściwości tekstu (233)

  • Wybór między tekstem ozdobnym i akapitowym (233)
  • Narzędzie Text programu CorelDRAW 11 (234)
    • Edycja tekstu (234)
    • Konwertowanie tekstu ozdobnego na akapitowy (236)
  • Tworzenie tekstu ozdobnego (237)
  • Tworzenie tekstu akapitowego (237)
    • Tekst akapitowy zgodny z formatem sieciowym (237)
  • Formatowanie tekstu przy użyciu paska właściwości (238)
  • Okno dialogowe Format Text (238)
    • Formatowanie na poziomie znaków (239)
    • Formatowanie akapitów (243)
    • Formatowanie tabulatorów (247)
    • Formatowanie kolumn (248)
    • Efekty akapitowe (249)
  • Zmiana wielkości liter (250)
  • Praca z użyciem tekstu ozdobnego (251)
    • Skalowanie i przemieszczanie tekstu ozdobnego (251)
    • Łączenie i rozbijanie tekstu ozdobnego (251)
    • Konwersja tekstu ozdobnego na krzywe (252)
    • Tekst ozdobny i narzędzie Shape (252)
  • Praca z tekstem akapitowym (254)
    • Korzystanie z ramek tekstowych (254)
    • Ustawianie tabulatorów przy użyciu linijki (257)
    • Praca z kolumnami (258)
  • Osadzanie obiektów w tekście (258)
  • Tekst i style (259)
    • Tworzenie i edycja stylów (260)
    • Przypisywanie stylów tekstowych (260)
    • Edycja stylów tekstowych (261)
  • Opływanie tekstu wokół obiektów (261)
  • Zarządzanie czcionkami (262)
    • Praca z tekstem w innych językach (263)

Rozdział 12. Łączenie tekstu z obiektami (265)

  • Łączenie ramek tekstu akapitowego (265)
    • Łączenie ramek za pomocą poleceń (265)
    • Interaktywne łączenie ramek (266)
    • Łączenie ramek rozmieszczonych na różnych stronach (267)
    • Usuwanie ramek tekstu akapitowego (267)
    • Rozłączanie ramek tekstowych (268)
    • "Zamrażanie" zawartości ramek (268)
  • Umieszczanie tekstu na ścieżkach (269)
    • Wprowadzanie tekstu wprost na ścieżkę (269)
    • Korzystanie z polecenia Fit Text To Path (270)
    • Opcje dostępne na pasku właściwości Text on Curve/Object (272)
    • Korzystanie z gotowych wzorców (272)
    • Ustawienia Text Orientation (273)
    • Pionowe ustawienie znaków (273)
    • Ustawienia Text Placement oraz Horizontal Offset (274)
    • Regulacja odległości tekstu od ścieżki (275)
    • Opcja Place On Other Side (275)
  • Obiekty tekstowe na ścieżce i narzędzia Pick oraz Shape (276)
    • Interaktywna regulacja odstępów i położenia tekstu przy użyciu narzędzia Shape (276)
    • Interaktywne regulowanie położenia tekstu za pomocą narzędzia Pick (277)
    • Oddzielanie tekstu od ścieżki (278)
    • Przywracanie właściwości tekstu (279)
    • Prostowanie tekstu (279)
  • Łączenie tekstu wewnątrz ścieżek zamkniętych (280)
    • Obiekty jako kontenery (280)
    • Łączenie obiektów z zawartością tekstową (281)

Rozdział 13. Narzędzia pomocnicze (283)

  • Korzystanie z narzędzi językowych CorelDRAW (283)
    • Przyciski wspólne (284)
  • Opcje modułu sprawdzania pisowni (286)
    • Definiowanie ustawień językowych modułu Spell Checker (287)
    • Korzystanie z listy wyrazów (288)
    • Korzystanie z głównych list wyrazów (288)
    • Ustawianie opcji list wyrazów użytkownika (289)
    • Pozostałe opcje modułu sprawdzania pisowni (291)
    • Główne opcje funkcji sprawdzania pisowni (292)
  • Korzystanie z funkcji Grammatik (293)
    • Sprawdzanie i poprawianie błędów gramatycznych (293)
    • Włączanie i wyłączanie reguł gramatycznych (293)
    • Wybieranie stylu analizy (294)
    • Edycja stylu gramatycznego (295)
    • Korzystanie z opcji Analysis (296)
  • Korzystanie z tezaurusa (297)
    • Definiowanie opcji tezaurusa (298)
  • Korzystanie z funkcji QuickCorrect (299)
    • Jak działa funkcja QuickCorrect (299)
    • Definiowanie opcji QuickCorrect (300)
    • Tworzenie własnej listy QuickCorrect (301)
  • Wyszukiwanie i zamiana tekstu (301)
    • Wyszukiwanie tekstu (301)
    • Zamiana tekstu (302)
  • Wyszukiwanie i zamiana atrybutów tekstu (302)
    • Wyszukiwanie atrybutów tekstu (302)
    • Zamiana atrybutów tekstu (304)

Część V Wypełnienia i kontury (305)

Rozdział 14. Właściwości konturów (307)

  • Definiowanie właściwości pióra konturu (307)
  • Opcje Outline Pen i pasek właściwości (307)
  • Korzystanie z narzędzia Outline (308)
  • Zawartość okna dialogowego Outline Pen (309)
    • Definiowanie koloru konturu (309)
    • Definiowanie stylu konturu (310)
    • Tworzenie i edycja stylów linii konturowych (311)
    • Wybieranie grotów (312)
    • Definiowanie kształtu narożników (315)
    • Definiowanie kształtu zakończeń ścieżki (315)
    • Efekty kaligraficzne Outline Pen (316)
    • Inne opcje konturu (316)
  • Opcje na karcie Outline Pen dokera Object Properties (318)

Rozdział 15. Wypełnienia obiektów (321)

  • Przegląd typów wypełnień (321)
  • Wypełnianie obiektów (322)
  • Stosowanie wypełnień jednolitych (323)
    • Definiowanie ustawień wypełnienia jednolitego (323)
  • Stosowanie wypełnień tonalnych (324)
    • Interaktywne sterowanie wypełnieniami tonalnymi (326)
    • Modyfikowanie wypełnień tonalnych (328)
    • Definiowanie opcji w oknie dialogowym Fountain Fill (329)
  • Stosowanie wypełnień deseniem (331)
    • Interaktywne sterowanie wypełnieniami deseniowymi (332)
    • Korzystanie z opcji dostępnych w oknie dialogowym Pattern Fill (334)
    • Tworzenie nowych deseni dwu- i pełnokolorowych (335)
  • Stosowanie wypełnień teksturowych (335)
    • Ustawienia opcji wypełnień teksturowych (337)
    • Tworzenie i zapisywanie próbek tekstur (339)
  • Stosowanie wypełnień postscriptowych (339)
  • Stosowanie wypełnień siatkowych (341)
    • Anatomia wypełnienia siatkowego (342)
    • Edycja wypełnienia siatkowego (343)

Rozdział 16. Praca z kolorami (345)

  • Wybierz kolor - dowolny kolor (345)
  • Korzystanie z dokerów związanych z kolorami (345)
    • Korzystanie z dokera Color (346)
    • Korzystanie z dokera Color Palette Browser (347)
    • Korzystanie z dokera Color Styles (348)
  • O modelach kolorów (352)
  • Korzystanie z przeglądarek kolorów (354)
  • Korzystanie z mikserów kolorów (355)
    • Mieszanie kolorów przy użyciu harmonii (355)
    • Mieszanie kolorów za pomocą miksera Color Blend (357)
  • Korzystanie z palet gotowych i palet użytkownika (358)
    • Korzystanie z palet gotowych (358)
    • Tworzenie palet użytkownika (360)
  • Regulowanie i przekształcanie kolorów (361)

Dodatki (365)

Dodatek A Skrócony spis treści tomu 2 (367)

Skorowidz (369)

Dodaj do koszyka CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 1

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.