CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 1 - Helion
Tytuł oryginału: CorelDRAW 11 The Official Guide
Tłumaczenie: Marek Korbecki
ISBN: 83-7361-002-2
stron: 384, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2003-04-17
Księgarnia: Helion
Cena książki: 45,00 zł
CorelDraw to jedna z najdłużej rozwijanych i najpopularniejszych aplikacji graficznych. Każda kolejna wersja wprowadza ulepszenia i nowe możliwości. Po piętnastu latach od pojawienia się pierwszej wersji programu, wprowadzono na rynek jedenastą edycję CorelDRAW.
Książka "CorelDraw 11. Vademecum profesjonalisty" jest pozycją przeznaczoną dla grafików i ilustratorów, którzy chcą wykorzystać potężne możliwości tego programu w swojej codziennej pracy. Dzięki doświadczeniu Steve"a Baina dokładnie poznasz aplikację i i będziesz mógł wykorzystać setki wskazówek, które nauczą Cię uzyskiwać wspaniałe rezultaty.
Tom pierwszy przedstawia podstawowe zasady działania CorelDRAW i podstawy tworzenia grafiki wektorowej:
- Interfejs CorelDraw 11; dostosowywanie go do własnych potrzeb
- Praca z plikami i szablonami
- Pomocnicze narzędzia rysunkowe, linijki, siatka i prowadnice
- Zaznaczanie, przemieszczanie i przekształcanie obiektów
- Tworzenie kształtów podstawowych i rysowanie linii; krzywe Béziera
- Zarządzanie obiektami i grupami obiektów, warstwy i style
- Narzędzia związane z tekstem; łączenie tekstu z obiektami
- Wypełnienia i kontury, efekty kaligraficzne
- Praca z kolorami, różne modele kolorów
Osoby które kupowały "CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 1 ", wybierały także:
- CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania 34,15 zł, (15,71 zł -54%)
- CorelDRAW Graphics Suite X6 PL 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- ABC CorelDRAW X6 PL 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
Spis treści
CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 1 -- spis treści
O Autorze (13)
Przedmowa (15)
Wprowadzenie (17)
Część I Szybki start (23)
Rozdział 1. Interfejs programu CorelDRAW 11 (25)
- Anatomia okna (25)
- Okno aplikacji CorelDRAW 11 (25)
- Anatomia okna dokumentu (26)
- Określanie wartości na paskach narzędziowych oraz w oknach dialogowych (27)
- Praca z dokerami (31)
- Otwieranie, przemieszczanie i zamykanie dokerów (31)
- Dokery zagnieżdżone (32)
- Korzystanie z przybornika (33)
- Praca z paskami narzędziowymi (34)
- Korzystanie z palety kolorów (35)
- Przeglądanie palety kolorów (35)
- Modyfikowanie opcji palety kolorów (36)
- Istotne różnice budowy interfejsu w wersji dla komputerów Macintosh (36)
Rozdział 2. Otwieranie i zapisywanie plików (41)
- Ekran powitalny programu CorelDRAW 11 (41)
- Otwieranie pierwszego dokumentu (42)
- Otwieranie plików dokumentów (43)
- Otwieranie plików stworzonych w innych aplikacjach (44)
- Komunikaty ostrzegawcze (44)
- Zamykanie i zapisywanie dokumentów (45)
- Zamykanie dokumentu (45)
- Zapisywanie pierwszego dokumentu (45)
- Korzystanie z opcji zapisu (46)
- Polecenie Save As (48)
- Zaawansowane opcje zapisu (48)
- Korzystanie z opcji tworzenia kopii zapasowych (49)
- Praca z szablonami (51)
- Otwieranie szablonów (51)
- Otwieranie i zapisywanie szablonów (52)
- Polecenia schowka (52)
- Kopiowanie a wycinanie (53)
- Polecenie Paste i Paste Special (53)
- Cofanie i ponawianie operacji (54)
- Podstawowe polecenia cofania (54)
- Korzystanie z dokera Undo (55)
- Korzystanie z teczki podręcznej (56)
- Importowanie i eksportowanie plików (56)
- Opcje importu i eksportu plików (57)
- Eksport plików i wybór opcji (59)
- Wybór formatu eksportu (61)
Część II Poznawanie programu CorelDRAW 11 (65)
Rozdział 3. Kontrolowanie dokumentów i stron (67)
- Przygotowanie strony (67)
- Opcje wyświetlania strony (67)
- Definiowanie wymiarów i orientacji strony (69)
- Ustalanie koloru tła strony (71)
- Korzystanie z wzorców układu dokumentu i etykiet (72)
- Nadawanie stronom nazw (76)
- Korzystanie z polecenia Rename Page (76)
- Korzystanie z dokera Object Properties (76)
- Korzystanie z dokera Object Manager (77)
- Polecenia odnoszące się do stron dokumentu (78)
- Opcje wstawiania stron i definiowania ustawień (78)
- Usuwanie stron (79)
- Korzystanie z trybu podglądu Page Sorter (80)
- Gromadzenie informacji o rysunkach i obiektach (82)
Rozdział 4. Pomocnicze narzędzia rysunkowe (83)
- Korzystanie z linijki (83)
- Co mierzą linijki? (83)
- Ustawianie punktu zerowego linijki (84)
- Wybór jednostek miary (86)
- Ustawianie opcji linijek (86)
- Edycja skali rysowania (88)
- Kalibrowanie linijek (89)
- Korzystanie z siatki konstrukcyjnej (90)
- Sterowanie właściwościami siatki (90)
- Opcje wyświetlania, sposobu wyświetlania i przyciągania (92)
- Korzystanie z poleceń przyciągania (92)
- Definiowanie sposobu działania funkcji przyciągania (94)
- Korzystanie z prowadnic (95)
- Tworzenie prowadnic (95)
- Definiowanie właściwości prowadnic (96)
- Dodawanie, usuwanie i przemieszczanie prowadnic (97)
- Definiowanie kolorów prowadnic (98)
- Blokowanie i odblokowywanie prowadnic (98)
- Sterowanie warstwą prowadnic (99)
- Przekształcanie obiektów w prowadnice (100)
- Korzystanie z prowadnic predefiniowanych (101)
Rozdział 5. Powiększanie i tryby podglądu (105)
- Ustawianie trybów podglądu (105)
- Tryby podglądu szkieletowego i uproszczonego (106)
- Tryb podglądu schematycznego (107)
- Tryb podglądu normalnego (107)
- Tryb podglądu dokładnego (107)
- Powiększanie i przewijanie widoku stron (108)
- Korzystanie z narzędzia Zoom i paska właściwości (108)
- Korzystanie z narzędzia Hand (111)
- Specjalizowane tryby podglądu (113)
- Widok sortera stron (113)
- Podgląd pełnoekranowy (114)
- Podgląd bieżącego zaznaczenia (115)
- Korzystanie z nawigatora podglądu (115)
- Korzystanie z dokera View Manager (116)
- Polecenia dokera View Manager (117)
- Korzystanie z opcji zmiany widoku strony i skali powiększenia (118)
Rozdział 6. Podstawowe polecenia dotyczące obiektów (119)
- Zaznaczanie obiektów (119)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzia Pick (119)
- Techniki zaznaczania obiektów (121)
- Zaznaczanie obiektów na podstawie ich typu (123)
- Przemieszczanie obiektów (124)
- Korzystanie z narzędzia Pick (125)
- Korzystanie z klawiszy podsuwania (125)
- Przekształcenia obiektów (126)
- Interaktywne przekształcanie obiektów (126)
- Posługiwanie się narzędziem swobodnej transformacji (128)
- Wykonywanie przekształceń precyzyjnych (129)
- Korzystanie z dokera Transformation (129)
- Wspólne opcje transformowania (132)
- Określanie kolejności obiektów (133)
Część III Narzędzia do tworzenia obiektów (135)
Rozdział 7. Tworzenie podstawowych kształtów (137)
- Korzystanie z narzędzia Rectangle i paska właściwości (137)
- Rysowanie prostokąta (138)
- Zaokrąglanie narożników prostokąta (138)
- Tworzenie prostokątów za pomocą narzędzia 3-Point Rectangle (139)
- Korzystanie z narzędzia Ellipse i paska właściwości (140)
- Rysowanie elipsy (141)
- Sterowanie trybami elipsy (141)
- Tworzenie elips za pomocą narzędzia 3-Point Ellipse (143)
- Korzystanie z narzędzia Polygon i paska właściwości (144)
- Rysowanie wieloboków (144)
- Rysowanie wieloboków i gwiazd (145)
- Tworzenie wieloboków jako gwiazd (146)
- Formowanie wieloboków i gwiazd (146)
- Korzystanie z narzędzia Spiral (147)
- Korzystanie z narzędzia Graph Paper (149)
- Wykorzystanie narzędzi Perfect Shape (150)
- Tworzenie obiektów typu Perfect Shape (152)
- Edytowanie węzłów kształtowych (152)
- Korzystanie z polecenia Convert Outline To Object (154)
Rozdział 8. Rysowanie linii (155)
- Poznajmy narzędzia z grupy Line Tools (155)
- Korzystanie z narzędzia Artistic Media (156)
- Korzystanie z predefiniowanych wzorców (157)
- Rysowanie w trybie pędzla (158)
- Korzystanie z rozpylacza (159)
- Rysowanie w trybach kaligrafowania i czułym na nacisk (161)
- Zapisywanie wzorów pociągnięć i rozpylania (161)
- Rysowanie za pomocą narzędzi Freehand i Polyline (162)
- Rysowanie łuków za pomocą narzędzia 3-Point Curve (163)
- Rysowanie narzędziami Bézier i Pen (164)
- Anatomia krzywych Béziera (164)
- Rysowanie za pomocą narzędzi Bézier i Pen (166)
- Edycja ścieżek Béziera (167)
- Korzystanie z ukrytej funkcji autotrasowania (171)
- Ścieżki złożone (173)
- Łączenie ścieżek (174)
- Rozdzielanie ścieżek (174)
- Konwertowanie obiektów na krzywe (175)
- Korzystanie z narzędzia Dimension (175)
- Tryby pracy narzędzia Dimension (176)
- Narzędzie Dimension i pasek właściwości (177)
- Definiowanie domyślnych ustawień narzędzia Dimension (179)
- Korzystanie z narzędzia Interactive Connector (179)
- Edytowanie łamanych linii łączących (180)
Rozdział 9. Cięcie, kształtowanie i przekształcanie obiektów (183)
- Sposoby formowania obiektów (183)
- Formowanie i przekształcanie obiektów (184)
- Polecenia kształtowania i pasek właściwości (184)
- Korzystanie z dokera Shaping (187)
- Praktyczne przykłady kształtowania obiektów (188)
- Korzystanie z narzędzia Knife (190)
- Cięcie obiektów za pomocą noża (190)
- Definiowanie sposobu działania narzędzia Knife (191)
- Korzystanie z narzędzia Eraser (192)
- Operowanie narzędziem Eraser (192)
- Definiowanie właściwości narzędzia Eraser (194)
- Korzystanie z narzędzia Smudge (195)
- Rozmazywanie obiektów (195)
- Kontrolki narzędzia Smudge na pasku właściwości (196)
Rozdział 10. Zarządzanie obiektami (199)
- Korzystanie z poleceń grupowania (199)
- Blokowanie i odblokowywanie obiektów (201)
- Kopiowanie, powielanie i klonowanie obiektów (201)
- Szybkie kopiowanie obiektów (201)
- Sposoby wykorzystania polecenia Duplicate (202)
- Klonowanie obiektów (203)
- Tworzenie symboli (204)
- Korzystanie z polecenia Repeat (207)
- Wyrównywanie i rozmieszczanie obiektów (207)
- Korzystanie z opcji wyrównywania (208)
- Korzystanie z poleceń rozmieszczania (210)
- Koncepcja warstw (211)
- Doker Object Manager (212)
- Nawigowanie po stronach, obiektach i warstwach (212)
- Korzystanie z trybów edycji i podglądu dokera Object Manager (215)
- Sterowanie właściwościami warstw (216)
- Praca z warstwami strony wzorcowej (217)
- Odszukiwanie i zamiana właściwości obiektów (219)
- Wyszukiwanie i zaznaczanie obiektów (219)
- Zamiana właściwości obiektów (222)
- Wykorzystanie stylów graficznych (223)
- Polecenia dotyczące stylów graficznych (223)
- Posługiwanie się dokerem Graphic and Text (224)
- Opcje dokera Graphic and Text (227)
- Korzystanie z dokera Object Data (228)
Część IV Narzędzia tekstowe (231)
Rozdział 11. Właściwości tekstu (233)
- Wybór między tekstem ozdobnym i akapitowym (233)
- Narzędzie Text programu CorelDRAW 11 (234)
- Edycja tekstu (234)
- Konwertowanie tekstu ozdobnego na akapitowy (236)
- Tworzenie tekstu ozdobnego (237)
- Tworzenie tekstu akapitowego (237)
- Tekst akapitowy zgodny z formatem sieciowym (237)
- Formatowanie tekstu przy użyciu paska właściwości (238)
- Okno dialogowe Format Text (238)
- Formatowanie na poziomie znaków (239)
- Formatowanie akapitów (243)
- Formatowanie tabulatorów (247)
- Formatowanie kolumn (248)
- Efekty akapitowe (249)
- Zmiana wielkości liter (250)
- Praca z użyciem tekstu ozdobnego (251)
- Skalowanie i przemieszczanie tekstu ozdobnego (251)
- Łączenie i rozbijanie tekstu ozdobnego (251)
- Konwersja tekstu ozdobnego na krzywe (252)
- Tekst ozdobny i narzędzie Shape (252)
- Praca z tekstem akapitowym (254)
- Korzystanie z ramek tekstowych (254)
- Ustawianie tabulatorów przy użyciu linijki (257)
- Praca z kolumnami (258)
- Osadzanie obiektów w tekście (258)
- Tekst i style (259)
- Tworzenie i edycja stylów (260)
- Przypisywanie stylów tekstowych (260)
- Edycja stylów tekstowych (261)
- Opływanie tekstu wokół obiektów (261)
- Zarządzanie czcionkami (262)
- Praca z tekstem w innych językach (263)
Rozdział 12. Łączenie tekstu z obiektami (265)
- Łączenie ramek tekstu akapitowego (265)
- Łączenie ramek za pomocą poleceń (265)
- Interaktywne łączenie ramek (266)
- Łączenie ramek rozmieszczonych na różnych stronach (267)
- Usuwanie ramek tekstu akapitowego (267)
- Rozłączanie ramek tekstowych (268)
- "Zamrażanie" zawartości ramek (268)
- Umieszczanie tekstu na ścieżkach (269)
- Wprowadzanie tekstu wprost na ścieżkę (269)
- Korzystanie z polecenia Fit Text To Path (270)
- Opcje dostępne na pasku właściwości Text on Curve/Object (272)
- Korzystanie z gotowych wzorców (272)
- Ustawienia Text Orientation (273)
- Pionowe ustawienie znaków (273)
- Ustawienia Text Placement oraz Horizontal Offset (274)
- Regulacja odległości tekstu od ścieżki (275)
- Opcja Place On Other Side (275)
- Obiekty tekstowe na ścieżce i narzędzia Pick oraz Shape (276)
- Interaktywna regulacja odstępów i położenia tekstu przy użyciu narzędzia Shape (276)
- Interaktywne regulowanie położenia tekstu za pomocą narzędzia Pick (277)
- Oddzielanie tekstu od ścieżki (278)
- Przywracanie właściwości tekstu (279)
- Prostowanie tekstu (279)
- Łączenie tekstu wewnątrz ścieżek zamkniętych (280)
- Obiekty jako kontenery (280)
- Łączenie obiektów z zawartością tekstową (281)
Rozdział 13. Narzędzia pomocnicze (283)
- Korzystanie z narzędzi językowych CorelDRAW (283)
- Przyciski wspólne (284)
- Opcje modułu sprawdzania pisowni (286)
- Definiowanie ustawień językowych modułu Spell Checker (287)
- Korzystanie z listy wyrazów (288)
- Korzystanie z głównych list wyrazów (288)
- Ustawianie opcji list wyrazów użytkownika (289)
- Pozostałe opcje modułu sprawdzania pisowni (291)
- Główne opcje funkcji sprawdzania pisowni (292)
- Korzystanie z funkcji Grammatik (293)
- Sprawdzanie i poprawianie błędów gramatycznych (293)
- Włączanie i wyłączanie reguł gramatycznych (293)
- Wybieranie stylu analizy (294)
- Edycja stylu gramatycznego (295)
- Korzystanie z opcji Analysis (296)
- Korzystanie z tezaurusa (297)
- Definiowanie opcji tezaurusa (298)
- Korzystanie z funkcji QuickCorrect (299)
- Jak działa funkcja QuickCorrect (299)
- Definiowanie opcji QuickCorrect (300)
- Tworzenie własnej listy QuickCorrect (301)
- Wyszukiwanie i zamiana tekstu (301)
- Wyszukiwanie tekstu (301)
- Zamiana tekstu (302)
- Wyszukiwanie i zamiana atrybutów tekstu (302)
- Wyszukiwanie atrybutów tekstu (302)
- Zamiana atrybutów tekstu (304)
Część V Wypełnienia i kontury (305)
Rozdział 14. Właściwości konturów (307)
- Definiowanie właściwości pióra konturu (307)
- Opcje Outline Pen i pasek właściwości (307)
- Korzystanie z narzędzia Outline (308)
- Zawartość okna dialogowego Outline Pen (309)
- Definiowanie koloru konturu (309)
- Definiowanie stylu konturu (310)
- Tworzenie i edycja stylów linii konturowych (311)
- Wybieranie grotów (312)
- Definiowanie kształtu narożników (315)
- Definiowanie kształtu zakończeń ścieżki (315)
- Efekty kaligraficzne Outline Pen (316)
- Inne opcje konturu (316)
- Opcje na karcie Outline Pen dokera Object Properties (318)
Rozdział 15. Wypełnienia obiektów (321)
- Przegląd typów wypełnień (321)
- Wypełnianie obiektów (322)
- Stosowanie wypełnień jednolitych (323)
- Definiowanie ustawień wypełnienia jednolitego (323)
- Stosowanie wypełnień tonalnych (324)
- Interaktywne sterowanie wypełnieniami tonalnymi (326)
- Modyfikowanie wypełnień tonalnych (328)
- Definiowanie opcji w oknie dialogowym Fountain Fill (329)
- Stosowanie wypełnień deseniem (331)
- Interaktywne sterowanie wypełnieniami deseniowymi (332)
- Korzystanie z opcji dostępnych w oknie dialogowym Pattern Fill (334)
- Tworzenie nowych deseni dwu- i pełnokolorowych (335)
- Stosowanie wypełnień teksturowych (335)
- Ustawienia opcji wypełnień teksturowych (337)
- Tworzenie i zapisywanie próbek tekstur (339)
- Stosowanie wypełnień postscriptowych (339)
- Stosowanie wypełnień siatkowych (341)
- Anatomia wypełnienia siatkowego (342)
- Edycja wypełnienia siatkowego (343)
Rozdział 16. Praca z kolorami (345)
- Wybierz kolor - dowolny kolor (345)
- Korzystanie z dokerów związanych z kolorami (345)
- Korzystanie z dokera Color (346)
- Korzystanie z dokera Color Palette Browser (347)
- Korzystanie z dokera Color Styles (348)
- O modelach kolorów (352)
- Korzystanie z przeglądarek kolorów (354)
- Korzystanie z mikserów kolorów (355)
- Mieszanie kolorów przy użyciu harmonii (355)
- Mieszanie kolorów za pomocą miksera Color Blend (357)
- Korzystanie z palet gotowych i palet użytkownika (358)
- Korzystanie z palet gotowych (358)
- Tworzenie palet użytkownika (360)
- Regulowanie i przekształcanie kolorów (361)
Dodatki (365)
Dodatek A Skrócony spis treści tomu 2 (367)
Skorowidz (369)