reklama - zainteresowany?

CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty - Helion

CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty
Autor: Steve Bain
Tytuł oryginału: CorelDRAW 10. The Official Guide
Tłumaczenie: Zenon Zabłocki, Oskar Ostrowski, Piotr Ducher, Rafał Jońca, Patrycja Domagała
ISBN: 83-7197-489-2
stron: 712, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2001-10-10
Księgarnia: Helion

Cena książki: 75,00 zł

Dodaj do koszyka CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty

Tagi: Corel

Jedyna autoryzowana książka na temat CorelDRAW 10!!!

Nieważne, czy jesteś ilustratorem, projektantem, architektem, inżynierem, w tej książce znajdziesz profesjonalne porady na temat różnych technik ilustratorskich -- oraz inne informacje pozwalające w pełni wykorzystać ten wspaniały program do tworzenia ilustracji. Twórz wspaniałe obrazy, które będą mogły być drukowane lub umieszczane na stronach internetowych. Odkryj nowe i udoskonalone narzędzia pozwalające na tworzenie wspaniałych grafik szybciej niż kiedykolwiek. Ucz się od nagradzanego artysty dzięki samouczkom i poznaj uniwersalne techniki ilustracyjne, które będą przez ciebie używane przez wiele lat.

Naucz się używać narzędzi i funkcji CorelDRAW!

  • Poznaj setki wskazówek, trików oraz technik zdradzanych przez mistrza w CorelDRAW.
  • Poznaj siłę interaktywnych efektów, takich jak metamorfoza, rzucanie cieni, obrys, obwiednia, przezroczystość, zniekształcenia oraz zestawy ustawień dla tych efektów.
  • Przypisuj teksty do ścieżek oraz obiektów, używaj połączonych narzędzi do pisania tekstów oraz obsługi tekstów pisanych w różnych językach.
  • Dostosuj interfejs, aby mieć łatwiejszy dostęp do najczęściej używanych narzędzi i opcji.
  • Popraw projektowanie stron do druku oraz WWW dzięki profesjonalnym technikom.
  • Stosuj i łącz wiele efektów, jak filtry dla obrazów rastrowych, rysunki wektorowe, efekty 3D, zasoby kolorów, i jeszcze więcej.
  • Rozszerz swoją kreatywność dotyczącą stron internetowych tworząc animacje w programie Corel R.A.V.E.
BONUS!

Na CD-ROM-ie znajdziesz sześć dodatkowych rozdziałów w formacie PDF, przykładowe pliki oraz testowe wersje programów -- oraz skrypty, szablony, kliparty, pędzle, listy rozpylacza, ramki i animacje GIF, które mogą zostać użyte w przykładach z książki.

Steve Bain jest nagradzanym ilustratorem, pisarzem i nauczycielem. Prowadził wiele warsztatów dotyczących projektowania i rysowania, regularnie pisuje dla magazynów edukacyjnych i stron WWW. Testuje też nowe funkcje programów dla Corela.

Dodaj do koszyka CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty

 

Osoby które kupowały "CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty", wybierały także:

  • CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy
  • CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego
  • CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania
  • CorelDRAW Graphics Suite X6 PL
  • ABC CorelDRAW X6 PL

Dodaj do koszyka CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty

Spis treści

CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty -- spis treści

  • O Autorze (21)
  • Przedmowa (23)
  • Wprowadzenie (25)

    Część I Szybki start (31)

    Rozdział 1. Instalowanie programu CorelDRAW i korzystanie z systemu pomocy (33)

    • Zanim rozpoczniesz instalację (33)
      • Wymagania systemowe (34)
      • Rejestrowanie oprogramowania (35)
    • Płyta z oprogramowaniem (35)
    • Instalacja typowa (37)
    • Instalacja dla użytkownika indywidualnego (37)
      • Wybieranie narzędzi (38)
      • Instalowanie rozszerzeń filtrów do map bitowych (38)
      • Wybieranie czcionek (39)
      • Wybieranie narzędzi dodatkowych (39)
    • Dodawanie i usuwanie komponentów (39)
    • Odświeżanie instalacji CorelDRAW 10 (40)
    • Korzystanie z samouczka (41)
      • Uruchamianie samouczka (41)
    • Korzystanie z pomocy (41)
      • Uaktywnianie wskazówek (41)
      • Polecenie What's This? (41)
      • Korzystanie z pomocy kontekstowej (42)
    • Korzystanie z pomocy CorelDRAW (42)
      • Uzyskiwanie pomocy technicznej (43)
      • Korzystanie z usługi Corel's IVAN Faxback (44)
      • Korzystanie z polecenia About CorelDRAW (44)
      • Korzystanie z podpowiedzi (45)
    • Uzyskiwanie pomocy w Internecie (45)
      • Przeglądanie stron poświęconych Corelowi (45)
      • Uzyskiwanie internetowej pomocy technicznej (46)
      • O serwerze FTP Corela (46)
      • Grupy dyskusyjne Corela (46)

    Rozdział 2. Nowości w wersji 10. programu CorelDRAW (47)

    • Wygląd interfejsu i ogólna koncepcja (47)
    • Produktywność i wydajność (49)
    • Rozszerzone możliwości edycji tekstu (52)
    • Zarządzanie obiektami (54)
    • Narzędzia (56)
    • Właściwości internetowe (58)
    • Drukowanie i PDF (60)

    Rozdział 3. Przewodnik po interfejsie CorelDRAW 10 (63)

    • Anatomia okna (63)
      • Okno aplikacji CorelDRAW 10 (63)
      • Anatomia okna dokumentu (64)
    • Określanie wartości na paskach narzędziowych oraz w oknach dialogowych (66)
    • Praca z dokerami (70)
      • Otwieranie, przemieszczanie i zamykanie dokerów (70)
      • Dokery zagnieżdżone (72)
    • Korzystanie z przybornika (73)
    • Praca z paskami narzędziowymi (74)
    • Korzystanie z palety kolorów (75)
      • Przeglądanie palety kolorów (75)
      • Zmienianie opcji palety kolorów (77)

    Rozdział 4. Otwieranie i zapisywanie plików (79)

    • Ekran powitalny programu CorelDRAW 10 (79)
    • Otwieranie pierwszego dokumentu (80)
    • Otwieranie plików dokumentów (82)
      • Otwieranie plików innych aplikacji (83)
      • Komunikaty ostrzegawcze (83)
    • Zamykanie i zapisywanie dokumentów (84)
      • Zamykanie dokumentu (84)
      • Zapisywanie pierwszego dokumentu (84)
      • Korzystanie z opcji zapisu (86)
      • Polecenie Save As (87)
      • Zaawansowane opcje zapisu (88)
      • Korzystanie z opcji tworzenia kopii zapasowych (90)
    • Praca z szablonami (91)
      • Otwieranie szablonów (91)
      • Otwieranie i zapisywanie szablonów (92)
    • Polecenia schowka (93)
      • Kopiowanie a wycinanie (93)
      • Wklejanie a wklejanie specjalne (94)
    • Cofanie i ponawianie operacji (95)
      • Podstawowe polecenia cofania (95)
      • Korzystanie z dokera historii (96)
    • Korzystanie z teczki podręcznej (97)

    Część II Poznawanie programu CorelDRAW 10 (101)

    Rozdział 5. Kontrolowanie dokumentów i stron (103)

    • Szacowanie potrzeb dokumentu (103)
    • Ustawianie stron dokumentu (104)
      • Funkcje wyświetlania strony (104)
      • Ustalanie rozmiarów i orientacji strony (106)
      • Ustalanie koloru tła strony (107)
      • Korzystanie z publikacji i etykiet (109)
    • Nazywanie stron (112)
      • Korzystanie z polecenia Rename Page (113)
      • Korzystanie z dokera Object Properties (113)
      • Korzystanie z dokera Object Manager (114)
    • Polecenia strony (115)
      • Wstawianie stron i definiowanie ustawień (115)
      • Usuwanie stron (116)
      • Korzystanie z podglądu Page Sorter (117)
    • Zbieranie informacji o rysunkach i obiektach (119)

    Rozdział 6. Pomocnicze narzędzia rysunkowe (121)

    • Korzystanie z linijki (121)
      • Co mierzą linijki? (121)
      • Ustawianie punktu zerowego linijki (123)
      • Ustawianie jednostek miary (124)
      • Ustawianie opcji linijki (125)
      • Edycja skali rysowania (126)
      • Kalibrowanie linijek (127)
    • Korzystanie z siatki konstrukcyjnej (128)
      • Kontrolowanie właściwości siatki (129)
      • Opcje wyświetlania, stylu wyświetlania i przyciągania (131)
      • Korzystanie z poleceń przyciągania (131)
    • Praca z prowadnicami (133)
      • Tworzenie prowadnic (134)
      • Definiowanie właściwości prowadnic (135)
      • Dodawanie, usuwanie i przemieszczanie prowadnic (135)
      • Definiowanie koloru prowadnic (136)
      • Blokowanie i odblokowywanie prowadnic (137)
    • Kontrolowanie warstwy prowadnic (137)
      • Przekształcanie obiektów w prowadnice (139)
      • Korzystanie z predefiniowanych prowadnic (139)

    Rozdział 7. Powiększanie i tryby podglądu (143)

    • Ustawianie trybów podglądu (143)
      • Tryby podglądu szkieletowego i uproszczonego (144)
      • Tryb podglądu poglądowego (144)
      • Tryb podglądu normalnego (145)
      • Tryb podglądu dokładnego (146)
    • Powiększanie i przewijanie stron (146)
      • Korzystanie z narzędzia Zoom i paska właściwości (146)
      • Definiowanie własnych skrótów klawiaturowych kontrolujących widoki (149)
      • Korzystanie z narzędzia Hand (150)
      • Kontrolowanie działania narzędzi Zoom oraz Hand (151)
    • Specjalizowane tryby podglądu (152)
      • Podgląd sortera stron (152)
      • Podgląd pełnoekranowy (153)
      • Podgląd bieżących zaznaczeń (154)
    • Korzystanie z nawigatora podglądu (154)
    • Korzystanie z dokera View Manager (155)
      • Polecenia dokera View Manager (156)
      • Korzystanie z opcji zmiany widoku z uwzględnieniem strony i skali powiększenia (157)

    Rozdział 8. Podstawowe polecenia dotyczące obiektów (159)

    • Zaznaczanie obiektów (159)
      • Zaznaczanie narzędziem Pick (wskaźnik) (160)
      • Techniki zaznaczania obiektów (161)
      • Narzędzie Pick (wskaźnik) jako narzędzie Shape (kształt) (162)
      • Zaznaczanie obiektów ze względu na typ (163)
    • Przemieszczanie obiektów (165)
      • Korzystanie z narzędzia Pick (165)
      • Korzystanie z klawiszy przesuwania (165)
    • Transformowanie obiektów (166)
      • Interaktywne transformowanie obiektów (166)
      • Transformowanie swobodne (168)
    • Przypisywanie transformacji precyzyjnych (169)
      • Korzystanie z dokera Transformation (170)
      • Wspólne opcje transformowania (173)
    • Określanie kolejności obiektów (174)

    Cześć III Poznawanie narzędzi tworzenia obiektów (177)

    Rozdział 9. Tworzenie kształtów podstawowych (179)

    • Korzystanie z narzędzia Rectangle i paska właściwości (179)
      • Rysowanie prostokąta (180)
      • Zaokrąglanie narożników prostokąta (180)
    • Korzystanie z narzędzia Ellipse i paska właściwości (182)
      • Rysowanie elipsy (182)
      • Kontrolowanie trybów elipsy (183)
    • Korzystanie z narzędzia Polygon i paska właściwości (184)
      • Rysowanie wieloboku (184)
      • Rysowanie wieloboków i gwiazd (185)
      • Tworzenie wieloboków jako gwiazd (186)
      • Kształtowanie wieloboków i gwiazd (187)
    • Korzystanie z narzędzia Spiral (187)
    • Korzystanie z narzędzia Graph Paper (189)
    • Zastosowanie narzędzi Perfect Shape (191)
      • Tworzenie obiektów typu Perfect Shape (192)
      • Edytowanie węzłów typu glyph (193)
    • Korzystanie z polecenia Convert Outline To Object (196)

    Rozdział 10. Rysowanie linii (197)

    • Narzędzia z grupy Line Tools (197)
      • Wypełnianie krzywych otwartych (198)
    • Korzystanie z narzędzia Artistic Media (199)
      • Rysowanie w trybie wzorców predefiniowanych (200)
      • Rysowanie w trybie pędzla (201)
      • Rysowanie w trybie rozpylacza (203)
      • Rysowanie w trybach: kaligrafowania i czułym na nacisk (205)
      • Zapisywanie pociągnięć pędzlem oraz wzorów rozpylania (206)
    • Rysowanie narzędziem Freehand (207)
    • Rysowanie narzędziem Bézier (208)
      • Anatomia krzywych Béziera (209)
      • Tworzenie krzywej Béziera (211)
    • Korzystanie z ukrytych możliwości autotrasowania (217)
      • Znajdowanie narzędzia Autotrace (217)
      • Obsługa narzędzi Autotrace, Freehand i Bézier (218)
    • Krzywe złożone (219)
      • Scalanie krzywych (220)
      • Rozdzielanie krzywych (221)
      • Konwertowanie obiektów na krzywe (221)
    • Korzystanie z narzędzia Dimension (222)
      • Tryby narzędzia Dimension (223)
      • Narzędzie Dimension i pasek właściwości (225)
    • Korzystanie z narzędzia Interactive Connector (226)
      • Edytowanie łamanych linii łączących (228)

    Rozdział 11. Cięcie, kształtowanie i przekształcanie obiektów (231)

    • Sposoby kształtowania obiektów (231)
    • Przycinanie, spawanie i część wspólna (232)
      • Korzystanie z dokera Shaping (232)
      • Polecenia kształtowania i pasek właściwości (234)
      • Korzystanie z funkcji Leave Original (235)
    • Zastosowanie poleceń kształtowania (235)
      • Ścieżki otwarte jako kształty przycinające (236)
    • Przykładowe strategie kształtowania (237)
    • Korzystanie z narzędzia Knife (239)
      • Cięcie obiektów narzędziem Knife (239)
      • Definiowanie sposobu działania narzędzia Knife (240)
    • Korzystanie z narzędzia Eraser (241)
      • Operowanie narzędziem Eraser (242)
      • Definiowanie właściwości narzędzia Eraser (244)

    Rozdział 12. Zarządzanie obiektami (247)

    • Przeglądanie i zmienianie właściwości obiektów (247)
    • Koncepcja warstw (249)
    • Doker Object Manager (249)
      • Nawigowanie po stronach, obiektach i warstwach (250)
      • Korzystanie z trybów edycji i podglądu dokera Object Manager (253)
      • Definiowanie właściwości warstw (254)
      • Praca z warstwami strony głównej (256)
    • Znajdowanie i zastępowanie właściwości obiektów (258)
      • Wyszukiwanie obiektów o określonych właściwościach (259)
      • Zastępowanie właściwości obiektów (261)
    • Stosowanie stylów graficznych (262)
      • Korzystanie z poleceń stylów graficznych (263)
      • Korzystanie z dokera Graphic and Text (264)
      • Korzystanie z opcji dokera Graphic and Text (267)
    • Korzystanie z dokera Object Data (269)

    Rozdział 13. Sposoby organizowania obiektów (273)

    • Grupowanie i rozgrupowanie zaznaczeń (273)
      • Polecenia grupowania (273)
      • Polecenie rozgrupowania (274)
    • Edycja obiektów zgrupowanych (275)
    • Blokowanie i odblokowywanie obiektów (276)
    • Kopiowanie, powielanie i klonowanie obiektów (278)
      • Szybkie tworzenie kopii obiektów (278)
      • Korzystanie z polecenia Duplicate (279)
      • Klonowanie obiektów (280)
    • Korzystanie z polecenia Repeat (283)
    • Wyrównywanie i rozmieszczanie obiektów (284)
      • Skróty klawiaturowe wyrównywania (285)
      • Zastosowanie poleceń wyrównywania (285)
      • Korzystanie z poleceń rozmieszczania (288)
      • Skróty klawiaturowe rozmieszczania (289)

    Część IV Efekty specjalne (291)

    Rozdział 14. Deformowanie obiektów (293)

    • Tworzenie efektów obwiedni (294)
      • Wykorzystanie narzędzia interakcyjnej obwiedni (Interactive Envelope) oraz paska właściwości (294)
      • Doker Envelope (296)
      • Kursor narzędzia Envelope (297)
      • Tryby działania obwiedni (298)
      • Predefiniowane obwiednie (299)
      • Zapisywanie i wczytywanie predefiniowanych obwiedni (300)
      • Opcje mapowania obwiedni (301)
      • Rozbijanie dynamicznego dowiązania obwiedni (304)
    • Ograniczanie działania obwiedni (304)
      • Symetryczna deformacja dwóch boków (w przeciwnych kierunkach) (304)
      • Równoległa deformacja dwóch boków (305)
    • Stosowanie obwiedni dla wielu obiektów (306)
      • Kopiowanie właściwości obwiedni (306)
      • Tworzenie obwiedni z obiektu (307)
      • Namierzanie obiektów dla nowych obwiedni (307)
      • Usuwanie obwiedni (308)
    • Efekty zniekształcenia (308)
    • Narzędzie interakcyjnego zniekształcenia (Interactive Distortion) a pasek właściwości (309)
      • Tryby zniekształcania (309)
      • Zniekształcenie Push and Pull (310)
      • Zniekształcenie Zipper (310)
      • Zniekształcenie Twister (313)
      • Korzystanie z węzłów kontrolnych zniekształcenia (314)
    • Predefiniowane zniekształcenia (316)
      • Zarządzanie predefiniowanymi zniekształceniami (317)

    Rozdział 15. Metamorfoza i obrys (319)

    • Czym różni się metamorfoza od obrysu? (319)
    • Metamorfoza w Corelu (319)
    • Przykłady metamorfozy (320)
    • Narzędzie Interactive Blend a pasek właściwości (321)
    • Tworzenie typowej metamorfozy (322)
    • Anatomia metamorfozy (322)
    • Edycja efektu metamorfozy (324)
      • Opcje metamorfozy (324)
      • Zaawansowane efekty metamorfozy (329)
      • Przypisanie ścieżki metamorfozie (332)
      • Metamorfoza pomiędzy wieloma obiektami (336)
      • Kopiowanie i klonowanie metamorfozy (337)
    • Doker Blend (338)
    • Na czym polega efekt obrysu? (339)
    • Zastosowania efektu obrysu (340)
    • Narzędzie Interactive Contour a pasek właściwości (341)
      • Wprowadzanie obrysu (342)
      • Interakcyjna edycja obrysów (343)
      • Wybór kierunku tworzenia obrysu (344)
      • Kolory obrysu (346)
      • Efekty gładkiego obrysu (347)
    • Wprowadzanie przyspieszenia obrysu (348)
    • Predefiniowane obrysy (349)
    • Doker Contour (350)

    Rozdział 16. Soczewki i efekty przezroczystości (353)

    • Jak działa soczewka? (353)
    • Doker Lens (354)
    • Efekt soczewki (355)
      • Soczewka Brighten (355)
      • Soczewka Color Add (356)
      • Soczewka Color Limit Lens (356)
      • Soczewka Custom Color Map (356)
      • Soczewka Fish Eye (358)
      • Soczewka Heat Map (358)
      • Soczewka Invert (359)
      • Soczewka Magnify (360)
      • Soczewka Tinted Grayscale (360)
      • Soczewka Transparency Lens (360)
      • Soczewka Wireframe (361)
    • Opcje soczewki (362)
      • Zamrażanie soczewki - opcja Frozen (362)
      • Pole widzenia - opcja Viewpoint (363)
      • Opcja Remove Face (364)
    • Przezroczystość w Corelu (365)
    • Narzędzie Interactive Transparency a pasek właściwości (365)
    • Właściwości efektu przezroczystości (367)
      • Typy przezroczystości (367)
    • Tryby scalania efektu przezroczystości (370)
    • Zamrażanie efektu przezroczystości (373)
    • Kopiowanie efektu przezroczystości (373)

    Rozdział 17. Cienie, czyli jak oderwać obiekt od strony (375)

    • Cienie w Corelu (375)
    • Narzędzie Interactive Drop Shadow a pasek właściwości (376)
    • Anatomia cienia (377)
    • Opcje płaskich cieni (378)
      • Kopiowanie i klonowanie cieni (379)
      • Kierunek rozmycia - opcje Feathering Direction (379)
      • Typ rozmycia - opcje Feathering Edges (381)
      • Usuwanie i rozdzielanie efektów cienia (382)
    • Cienie perspektywiczne (383)
      • Tryb koloru i rozdzielczość bitmapy cienia (385)
    • Predefiniowane cienie (386)
    • Triki związane z rzucaniem cieni (387)
      • Efekt żarzenia, czyli przekształcenie cienia w poświatę (387)
      • Jak uniknąć nakładania się cieni? (388)

    Rozdział 18. Szybkie kadrowanie (389)

    • Szybkie kadrowanie w Corelu (389)
    • Umieszczanie obiektu w kadrze (390)
    • Automatyczne centrowanie zawartości kadru (392)
    • Edycja zawartości kadru (393)
      • Włączanie trybu edycji (393)
      • Praca na różnych poziomach (394)
      • Opcje blokowania (395)
      • Ograniczenia szybkiego kadrowania (396)
    • Przykłady szybkiego kadrowania (396)

    Część V Praca w trzech wymiarach (399)

    Rozdział 19. Tworzenie iluzji głębi za pomocą efektu perspektywy (401)

    • Jak działa efekt perspektywy? (401)
      • Tworzenie efektu głębi perspektywy (401)
      • Symulacja perspektywy w programie CorelDRAW (402)
    • Zastosowanie perspektywy (403)
    • Edycja efektu perspektywy (405)
      • Włączenie trybu edycji efektu perspektywy (405)
      • Zmiana położenia punktów zbiegu i uchwytów kontrolnych (405)
      • Ograniczenie ruchu punktów zbiegu (407)
    • Wzmocnienie efektu perspektywy (408)
    • Ograniczenia programu w stosowaniu efektu perspektywy (409)
    • Kopiowanie i usuwanie efektu perspektywy (410)

    Rozdział 20. Głębia wektorowa (413)

    • Jak działa efekt głębi wektorowej? (413)
    • Wybór i zastosowanie głębi wektorowej (415)
    • Anatomia głębi wektorowej (416)
    • Zastosowanie narzędzia interakcyjnej głębi i paska właściwości (417)
      • Stany aktywności narzędzia interakcyjnej głębi (417)
      • Rodzaje kształtów efektu głębi (417)
      • Obrót w przestrzeni trójwymiarowej (421)
      • Dodatkowe oświetlenie (425)
      • Ustawienia koloru efektu głębi (428)
      • Zastosowanie fazy do efektu głębi wektorowej (431)
    • Zastosowanie predefiniowanych ustawień głębi wektorowej (432)
    • Zastosowanie dokerów głębi wektorowej (433)
    • Określenie złożoności głębi wektorowej z wykorzystaniem wartości jej elementu (434)
      • Kopiowanie i klonowanie efektu głębi wektorowej (436)

    Rozdział 21. Wytłaczanie bitmapowe (437)

    • Na czym polega wytłaczanie bitmapowe? (437)
    • Wytłaczanie bitmapowe a pasek właściwości (438)
    • Możliwości wytłaczania bitmapowego (438)
    • Anatomia wytłaczania bitmapowego (440)
    • Głębia wytłoczenia (441)
    • Fazowanie krawędzi (442)
    • Oświetlanie wytłoczonego obiektu (444)
      • Oświetlenie ogólne a światło punktowe (444)
      • Ustawienia oświetlenia ogólnego (445)
      • Zastosowanie świateł punktowych (446)
    • Predefiniowane efekty wytłaczania bitmapowego (447)

    Rozdział 22. Modele trójwymiarowe (449)

    • Narzędzia do modelowania trójwymiarowego w Corelu (449)
    • Wprowadzanie modeli trójwymiarowych (449)
    • Ustawienia widoku i trybu wyświetlania (451)
      • Najazd kamerą (451)
      • Przesuwanie kamery (452)
      • Obracanie kamery (453)
      • Zmiana trybu wyświetlania (453)
    • Rozmiar obrazu i oświetlenie (454)
      • Opcje rozmiaru i rozdzielczości obrazu (454)
      • Światła odległe (454)
      • Światło ogólne (457)

    Część VI Praca z obrazami cyfrowymi (459)

    Rozdział 23. Edycja bitmap (461)

    • Bitmapa nie jest obiektem wektorowym (461)
    • Obsługa bitmap w Corelu (461)
      • Importowanie map bitowych do dokumentu (462)
      • Przekształcanie obiektów wektorowych w bitmapy (465)
    • Transformacja bitmap (467)
      • Skalowanie i pochylanie bitmapy (468)
      • Kadrowanie bitmapy (468)
    • Najważniejsze polecenia służące do edycji bitmap (470)
      • Edycja obrazu - polecenie Edit Bitmap (471)
      • Kadrowanie - polecenie Crop Bitmap (471)
      • Wektoryzacja - polecenie Trace Bitmap (472)
      • Zmiana rozmiaru lub rozdzielczości - polecenie Resample (473)
      • Jaskrawość, kontrast, intensywność (474)
      • Równoważenie kolorów (475)
      • Dobór współczynnika gamma (475)
      • Barwa, nasycenie, jasność (476)
    • Doker Bitmap Color Mask (477)
      • Tworzenie maski kolorów (478)
      • Opcje dokera Bitmap Color Mask (478)
    • Odnośniki zewnętrzne (479)
      • Wprowadzanie odnośnika (479)
      • Opcje dokera Link Manager (481)
    • Poszerzanie bitmap (482)
    • Przekształcanie bitmap do postaci wektorowej (483)
      • Wybór metody wektoryzacji (485)
      • Wektoryzacja typu Centerline (486)
      • Przekształcenie obrazu w szkic (487)
      • Płaskie i wypukłe mozaiki (488)
      • Drzeworyt (489)

    Rozdział 24. Filtry (491)

    • Obsługa okien filtrów (491)
      • Podgląd efektu działania filtru (492)
      • Przewijanie i powiększanie widoku (493)
    • Deformacje przestrzenne - filtry 3D Effects (493)
      • Filtr 3D Rotate (494)
      • Filtr Cylinder (494)
      • Filtr Emboss (494)
      • Filtr Page Curl (494)
      • Filtr Perspective (495)
      • Filtr Pinch Punch (495)
      • Filtr Sphere (495)
    • Filtry artystyczne - Art Strokes (496)
      • Filtr Charcoal (496)
      • Filtr Conté Crayon (496)
      • Filtr Crayon (496)
      • Filtr Cubist (497)
      • Filtr Impressionist (497)
      • Filtr Palette Knife (497)
      • Filtr Pastels (498)
      • Filtr Pen & Ink (498)
      • Filtr Pointillist (498)
      • Filtr Scrapeboard (498)
      • Filtr Sketch Pad (498)
      • Filtr Watercolor (499)
      • Filtr Water Marker (499)
      • Filtr Wave Paper (499)
    • Rozmywanie obrazu - filtry Blur (499)
      • Filtr Directional Smooth (500)
      • Filtr Gaussian Blur (500)
      • Filtr Jaggy Despeckle (500)
      • Filtr Low Pass (501)
      • Filtr Motion (501)
      • Filtr Radial (501)
      • Filtr Smooth (501)
      • Filtr Soften (501)
      • Filtr Zoom (502)
    • Transformacje kolorów - filtry Color Transform (502)
      • Filtr Bit Planes (502)
      • Filtr Halftone (502)
      • Filtr Psychedelic (503)
      • Filtr Solarize (503)
      • Filtr Red Eye Removal (503)
    • Akcentowanie krawędzi - filtry Contour (503)
      • Filtr Edge Detect (503)
      • Filtr Find Edges (503)
      • Filtr Trace Contour (504)
    • Twórcze przekształcenia - filtry Creative (504)
      • Filtr Crafts (505)
      • Filtr Crystallize (505)
      • Filtr Fabric (505)
      • Filtr Frame (505)
      • Filtr Glass Block (506)
      • Filtr Kid's Play (507)
      • Filtr Mosaic (507)
      • Filtr Particles (507)
      • Filtr Scatter (507)
      • Filtr Smoked Glass (507)
      • Filtr Stained Glass (508)
      • Filtr Vignette (508)
      • Filtr Vortex (508)
      • Filtr Weather (508)
    • Filtry zniekształcające - Distort (509)
      • Filtr Blocks (509)
      • Filtr Displace (509)
      • Filtr Offset (509)
      • Filtr Pixelate (510)
      • Filtr Ripple (510)
      • Filtr Swirl (510)
      • Filtr Tile (510)
      • Filtr Wet Paint (510)
      • Filtr Whirlpool (510)
      • Filtr Wind (511)
    • Wprowadzanie i usuwanie szumu - filtry Noise (511)
      • Filtr Add Noise (512)
      • Filtr Diffuse (512)
      • Filtr Dust and Scratch (513)
      • Filtr Maximum (513)
      • Filtr Median (513)
      • Filtr Minimum (513)
      • Filtr Remove Moiré (513)
      • Filtr Remove Noise (513)
    • Wyostrzanie obrazu - filtry Sharpen (514)
      • Filtr Adaptive Unsharp (514)
      • Filtr Directional Sharpen (514)
      • Filtr High Pass (514)
      • Filtr Sharpen (514)
      • Filtr Unsharp Mask (515)
    • Moduły rozszerzające (pluginy) (515)
      • Instalacja pluginu (515)
      • Kolekcja modułów rozszerzających Corela 10 (516)
      • Przegląd dostępnych modułów rozszerzających (516)

    Część VII Zagadnienia zaawansowane (519)

    Rozdział 25. Drukowanie obrazów utworzonych w programie CorelDRAW (521)

    • Drukowanie dokumentu (521)
    • Wybór drukarki (522)
    • Podgląd i opcje wydruku (523)
      • Anatomia okna podglądu (523)
      • Podgląd wybranych stron dokumentu (527)
      • Tryb wyświetlania w oknie podglądu (527)
      • Dodatkowe opcje wyświetlania (528)
      • Przybornik okna podglądu i pasek właściwości (529)
      • Informacje o dokumencie (537)
      • Preferencje programu dotyczące druku (538)
    • Okno Print Options (545)
      • Ustawienia ogólne - zakładka General (545)
      • Układ strony - panel Layout (549)
      • Rozbarwienia - panel Separations (551)
      • Zalewki (555)
      • Klisze - panel Prepress (559)
      • Druk postcriptowy - panel PostScript (562)
      • Inne opcje - panel Miscellaneous (566)
      • Raport o problemach związanych z drukiem (569)
    • Drukowanie dokumentów dwustronnych (Double-Sided Printing Wizard) (570)
    • Współpraca z przygotowalnią (kreator Service Bureau) (570)
    • Polecenie Print Merge (572)
    • Zapobieganie problemom (575)
      • Identyfikacja problemu (576)
      • Upraszczanie dokumentu na potrzeby druku (577)

    Rozdział 26. Filtry importu i eksportu (581)

    • Jak działają filtry? (581)
    • Importowanie pliku (582)
    • Eksportowanie pliku (583)
    • Bity a liczba kolorów (584)
    • Jakie formaty można importować, a jakie eksportować? (585)
    • Formaty charakterystyczne dla określonych programów (585)
      • Adobe Illustrator (586)
      • Adobe Photoshop (587)
      • Adobe Acrobat (587)
      • Ami Professional (587)
      • AutoCAD (587)
      • Corel PHOTO-PAINT (588)
      • Corel Presentations (590)
      • Corel Presentations Compressed (590)
      • Corel WordPerfect (590)
      • CorelDRAW (590)
      • Kodak FlashPix (591)
      • Kodak PhotoCD (591)
      • MacPaint Bitmap (592)
      • Macromedia Flash (592)
      • Micrografx Designer (593)
      • Microsoft Word (593)
      • PC PaintBrush (593)
      • Picture Publisher (593)
      • WordStar (593)
    • Formaty wektorowo-rastrowe (593)
      • Encapsulated PostScript (594)
      • PS Interpreted (594)
      • Windows Metafile (594)
    • Formaty wektorowo (rastrowe)
      • Enhanced Metafile (595)
      • Macintosh PICT (595)
      • Computer Graphics Metafile (595)
    • Formaty wektorowe (595)
      • HPGL Plotter (595)
    • Formaty tekstowe (596)
      • Rich Text Format (596)
      • ANSI Text (596)
    • Formaty bitmapowe (596)
      • JPEG (597)
      • CompuServe GIF (598)
      • Portable Network Graphic (600)
      • Windows Bitmap (601)
      • Tagged Image File Format (601)
      • Targa Bitmaps (602)
      • Scitex CT Bitmap (602)
      • OS/2 Bitmap (602)
      • CALS Compressed Bitmap (602)
    • Formaty specjalistyczne (603)
      • Desktop Color Separations (603)

    Rozdział 27. Grafika i animacja dla Internetu - Corel R.A.V.E. (605)

    • Doker Web Connector (605)
      • Anatomia dokera Web Connector (605)
      • Surfowanie po Internecie (606)
    • Tworzenie obiektów internetowych w CorelDRAW 10 i Corel R.A.V.E. (606)
      • Przyciski z efektem rollover (607)
      • Edycja przycisku typu rollover (608)
      • Wydobywanie zawartości przycisku typu rollover (608)
      • Kopiowanie pomiędzy stanami przycisku (608)
      • Uaktywnianie przycisków typu rollover (611)
      • Obiekty internetowe (611)
    • Animacja (612)
      • Uruchamianie Corel R.A.V.E. (612)
      • Czym Corel R.A.V.E. różni się od CorelDRAW? (612)
      • Listwa czasowa (613)
      • Ustawienia filmu (615)
      • Automatyczne tworzenie animowanych sekwencji (616)
      • Odtwarzanie filmu (617)
      • Zapisywanie animowanych sekwencji (618)
    • Własności internetowe pliku animacji (618)
      • Doker Bookmark Manager (619)
    • Właściwości strony sieciowej (619)
      • Tytuł strony (619)
      • Nazwa pliku HTML (.HTM) (620)
      • Wprowadzanie dodatkowych informacji (620)
    • Nowość w Corelu 10 - filtr Flasha (621)
    • Zapisywanie dokumentu jako strony sieciowej (621)
      • Publikacja dla Internetu - okno Publish To The Web (623)
    • Preferencje programu dotyczące publikacji dla Internetu (625)
      • Konwersja elementów graficznych (625)
      • Konwersja tekstu (626)
      • Kolory łączy (626)
      • Opcje testowania (626)
    • Optymalizacja na potrzeby Internetu - okno Web Image Optimizer (627)
      • Zmiana ustawień optymalizacji (627)
      • Zapisywanie zoptymalizowanego obrazu (628)

    Rozdział 28. Dostosowanie interfejsu programu do potrzeb użytkownika (631)

    • Najważniejsze obszary dostosowania (631)
      • Przemieszczanie pasków narzędziowych (631)
      • Edycja zawartości pasków narzędziowych (633)
      • Wprowadzanie własnych skrótów klawiaturowych lub zmiana istniejących (634)
      • Zmiana ustawień domyślnych dla tekstu i obiektów graficznych (635)
      • Zmiana ustawień domyślnych dla nowych dokumentów (637)
      • Tworzenie własnych pasków narzędziowych (638)
      • Kopiowanie narzędzi lub opcji pomiędzy rozwijanymi paletami (639)
      • Dostosowanie palety kolorów (639)
      • Dostosowanie zawartości paska narzędziowego (640)
    • Obszary robocze Corela (641)
      • Tworzenie i ładowanie obszarów roboczych (643)
      • Importowanie i eksportowanie obszarów roboczych (644)

    Rozdział 29. Skrypty - programowanie w VBA (649)

    • Czego można dokonać z VBA? (649)
      • Definicje ważniejszych terminów (650)
      • Instalacja VBA oraz przykładowych skryptów (651)
      • Korzystanie ze skryptów pochodzących ze starszych wersji programu (652)
      • Uaktualnianie skryptów z CorelDRAW 9 (652)
      • Uaktualnianie skryptów do VBA (653)
    • Nagrywanie i odtwarzanie makropoleceń (653)
      • Nagrywanie makropoleceń za pomocą rejestratora VBA (654)
      • Zapisywanie zawartości dokera Undo jako makropolecenia (655)
      • Odtwarzanie nagranych lub załadowanych makropoleceń (656)
      • Przypisywanie makropoleceniom przycisków, poleceń z menu i skrótów klawiaturowych (657)
      • Nagrywanie makropoleceń (657)
    • Wprowadzenie do edytora VBA (659)
      • Okno edytora VBA (659)
      • Początkowe ustawienia (665)
    • Tworzenie zaawansowanych makropoleceń na podstawie nagrań (666)
      • Analizujemy skrypt DrawRectangle (667)
      • Analizujemy skrypt DrawEllipse (668)
      • Analizujemy skrypt RedFill_BlueOutline (669)
      • Poszerzamy skrypt RedFill_BlueOutline (671)
      • Złóżmy to w całość - zapętlone wyrażenie warunkowe (674)
    • Rozpowszechnianie własnych makropoleceń VBA (676)
      • Zapisywanie plików .GMS (677)
      • Instalacja plików .GMS (677)
    • Przykładowe makropolecenia (678)
      • Skrypt SetPageBgColor() (678)
      • Skrypt CycleViewQuality() (679)
      • Skrypt CreateInchCircle() (679)
      • Skrypt PasteCenterWindow() (679)
      • Skrypt PowerClipToLastShape() (680)
      • Skrypt PasteIntoPowerClip() (680)
      • Skrypt DummyText() (680)
      • Skrypt CenterAlign() (680)
      • Skrypt CenterAlignWindow() (681)
      • Skrypt DrawBézierHulls() (681)
      • Skrypt DrawBézierNodeControlLines() (681)
      • Skrypt CreateWebSafeColorTable() oraz CreateWebSafeColorPalette() (681)
    • Przykładowe programy (682)
      • Program Relative Transformer (682)
      • Program Backup Killer (683)
      • Program Crop Marker (683)
      • Program Butt Shapes Up (684)
      • Program New From Template (685)
      • Program Sine Waver (685)
    • Co dalej? (686)
      • Grupy dyskusyjne (686)
      • Witryny Corela (686)
      • Witryny dotyczące Visual Basica (686)

    Dodatki (687)

    Dodatek A Co znajdziesz na CD-ROM-ie? (687)

    Skorowidz (693)

    Dodaj do koszyka CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty

  • Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



    (c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.