CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty - Helion
Tytuł oryginału: CorelDRAW 10. The Official Guide
Tłumaczenie: Zenon Zabłocki, Oskar Ostrowski, Piotr Ducher, Rafał Jońca, Patrycja Domagała
ISBN: 83-7197-489-2
stron: 712, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2001-10-10
Księgarnia: Helion
Cena książki: 75,00 zł
Jedyna autoryzowana książka na temat CorelDRAW 10!!!
Nieważne, czy jesteś ilustratorem, projektantem, architektem, inżynierem, w tej książce znajdziesz profesjonalne porady na temat różnych technik ilustratorskich -- oraz inne informacje pozwalające w pełni wykorzystać ten wspaniały program do tworzenia ilustracji. Twórz wspaniałe obrazy, które będą mogły być drukowane lub umieszczane na stronach internetowych. Odkryj nowe i udoskonalone narzędzia pozwalające na tworzenie wspaniałych grafik szybciej niż kiedykolwiek. Ucz się od nagradzanego artysty dzięki samouczkom i poznaj uniwersalne techniki ilustracyjne, które będą przez ciebie używane przez wiele lat.
Naucz się używać narzędzi i funkcji CorelDRAW!
- Poznaj setki wskazówek, trików oraz technik zdradzanych przez mistrza w CorelDRAW.
- Poznaj siłę interaktywnych efektów, takich jak metamorfoza, rzucanie cieni, obrys, obwiednia, przezroczystość, zniekształcenia oraz zestawy ustawień dla tych efektów.
- Przypisuj teksty do ścieżek oraz obiektów, używaj połączonych narzędzi do pisania tekstów oraz obsługi tekstów pisanych w różnych językach.
- Dostosuj interfejs, aby mieć łatwiejszy dostęp do najczęściej używanych narzędzi i opcji.
- Popraw projektowanie stron do druku oraz WWW dzięki profesjonalnym technikom.
- Stosuj i łącz wiele efektów, jak filtry dla obrazów rastrowych, rysunki wektorowe, efekty 3D, zasoby kolorów, i jeszcze więcej.
- Rozszerz swoją kreatywność dotyczącą stron internetowych tworząc animacje w programie Corel R.A.V.E.
Na CD-ROM-ie znajdziesz sześć dodatkowych rozdziałów w formacie PDF, przykładowe pliki oraz testowe wersje programów -- oraz skrypty, szablony, kliparty, pędzle, listy rozpylacza, ramki i animacje GIF, które mogą zostać użyte w przykładach z książki.
Steve Bain jest nagradzanym ilustratorem, pisarzem i nauczycielem. Prowadził wiele warsztatów dotyczących projektowania i rysowania, regularnie pisuje dla magazynów edukacyjnych i stron WWW. Testuje też nowe funkcje programów dla Corela.
Osoby które kupowały "CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty", wybierały także:
- CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania 34,15 zł, (15,71 zł -54%)
- CorelDRAW Graphics Suite X6 PL 67,77 zł, (37,95 zł -44%)
- ABC CorelDRAW X6 PL 39,20 zł, (21,95 zł -44%)
Spis treści
CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty -- spis treści
Część I Szybki start (31)
Rozdział 1. Instalowanie programu CorelDRAW i korzystanie z systemu pomocy (33)
- Zanim rozpoczniesz instalacjÄ™ (33)
- Wymagania systemowe (34)
- Rejestrowanie oprogramowania (35)
- PÅ‚yta z oprogramowaniem (35)
- Instalacja typowa (37)
- Instalacja dla użytkownika indywidualnego (37)
- Wybieranie narzędzi (38)
- Instalowanie rozszerzeń filtrów do map bitowych (38)
- Wybieranie czcionek (39)
- Wybieranie narzędzi dodatkowych (39)
- Dodawanie i usuwanie komponentów (39)
- Odświeżanie instalacji CorelDRAW 10 (40)
- Korzystanie z samouczka (41)
- Uruchamianie samouczka (41)
- Korzystanie z pomocy (41)
- Uaktywnianie wskazówek (41)
- Polecenie What's This? (41)
- Korzystanie z pomocy kontekstowej (42)
- Korzystanie z pomocy CorelDRAW (42)
- Uzyskiwanie pomocy technicznej (43)
- Korzystanie z usługi Corel's IVAN Faxback (44)
- Korzystanie z polecenia About CorelDRAW (44)
- Korzystanie z podpowiedzi (45)
- Uzyskiwanie pomocy w Internecie (45)
- Przeglądanie stron poświęconych Corelowi (45)
- Uzyskiwanie internetowej pomocy technicznej (46)
- O serwerze FTP Corela (46)
- Grupy dyskusyjne Corela (46)
Rozdział 2. Nowości w wersji 10. programu CorelDRAW (47)
- Wygląd interfejsu i ogólna koncepcja (47)
- Produktywność i wydajność (49)
- Rozszerzone możliwości edycji tekstu (52)
- ZarzÄ…dzanie obiektami (54)
- Narzędzia (56)
- Właściwości internetowe (58)
- Drukowanie i PDF (60)
Rozdział 3. Przewodnik po interfejsie CorelDRAW 10 (63)
- Anatomia okna (63)
- Okno aplikacji CorelDRAW 10 (63)
- Anatomia okna dokumentu (64)
- Określanie wartości na paskach narzędziowych oraz w oknach dialogowych (66)
- Praca z dokerami (70)
- Otwieranie, przemieszczanie i zamykanie dokerów (70)
- Dokery zagnieżdżone (72)
- Korzystanie z przybornika (73)
- Praca z paskami narzędziowymi (74)
- Korzystanie z palety kolorów (75)
- Przeglądanie palety kolorów (75)
- Zmienianie opcji palety kolorów (77)
Rozdział 4. Otwieranie i zapisywanie plików (79)
- Ekran powitalny programu CorelDRAW 10 (79)
- Otwieranie pierwszego dokumentu (80)
- Otwieranie plików dokumentów (82)
- Otwieranie plików innych aplikacji (83)
- Komunikaty ostrzegawcze (83)
- Zamykanie i zapisywanie dokumentów (84)
- Zamykanie dokumentu (84)
- Zapisywanie pierwszego dokumentu (84)
- Korzystanie z opcji zapisu (86)
- Polecenie Save As (87)
- Zaawansowane opcje zapisu (88)
- Korzystanie z opcji tworzenia kopii zapasowych (90)
- Praca z szablonami (91)
- Otwieranie szablonów (91)
- Otwieranie i zapisywanie szablonów (92)
- Polecenia schowka (93)
- Kopiowanie a wycinanie (93)
- Wklejanie a wklejanie specjalne (94)
- Cofanie i ponawianie operacji (95)
- Podstawowe polecenia cofania (95)
- Korzystanie z dokera historii (96)
- Korzystanie z teczki podręcznej (97)
Część II Poznawanie programu CorelDRAW 10 (101)
Rozdział 5. Kontrolowanie dokumentów i stron (103)
- Szacowanie potrzeb dokumentu (103)
- Ustawianie stron dokumentu (104)
- Funkcje wyświetlania strony (104)
- Ustalanie rozmiarów i orientacji strony (106)
- Ustalanie koloru tła strony (107)
- Korzystanie z publikacji i etykiet (109)
- Nazywanie stron (112)
- Korzystanie z polecenia Rename Page (113)
- Korzystanie z dokera Object Properties (113)
- Korzystanie z dokera Object Manager (114)
- Polecenia strony (115)
- Wstawianie stron i definiowanie ustawień (115)
- Usuwanie stron (116)
- Korzystanie z podglÄ…du Page Sorter (117)
- Zbieranie informacji o rysunkach i obiektach (119)
Rozdział 6. Pomocnicze narzędzia rysunkowe (121)
- Korzystanie z linijki (121)
- Co mierzÄ… linijki? (121)
- Ustawianie punktu zerowego linijki (123)
- Ustawianie jednostek miary (124)
- Ustawianie opcji linijki (125)
- Edycja skali rysowania (126)
- Kalibrowanie linijek (127)
- Korzystanie z siatki konstrukcyjnej (128)
- Kontrolowanie właściwości siatki (129)
- Opcje wyświetlania, stylu wyświetlania i przyciągania (131)
- Korzystanie z poleceń przyciągania (131)
- Praca z prowadnicami (133)
- Tworzenie prowadnic (134)
- Definiowanie właściwości prowadnic (135)
- Dodawanie, usuwanie i przemieszczanie prowadnic (135)
- Definiowanie koloru prowadnic (136)
- Blokowanie i odblokowywanie prowadnic (137)
- Kontrolowanie warstwy prowadnic (137)
- Przekształcanie obiektów w prowadnice (139)
- Korzystanie z predefiniowanych prowadnic (139)
Rozdział 7. Powiększanie i tryby podglądu (143)
- Ustawianie trybów podglądu (143)
- Tryby podglÄ…du szkieletowego i uproszczonego (144)
- Tryb podglÄ…du poglÄ…dowego (144)
- Tryb podglÄ…du normalnego (145)
- Tryb podglądu dokładnego (146)
- Powiększanie i przewijanie stron (146)
- Korzystanie z narzędzia Zoom i paska właściwości (146)
- Definiowanie własnych skrótów klawiaturowych kontrolujących widoki (149)
- Korzystanie z narzędzia Hand (150)
- Kontrolowanie działania narzędzi Zoom oraz Hand (151)
- Specjalizowane tryby podglÄ…du (152)
- PodglÄ…d sortera stron (152)
- Podgląd pełnoekranowy (153)
- Podgląd bieżących zaznaczeń (154)
- Korzystanie z nawigatora podglÄ…du (154)
- Korzystanie z dokera View Manager (155)
- Polecenia dokera View Manager (156)
- Korzystanie z opcji zmiany widoku z uwzględnieniem strony i skali powiększenia (157)
Rozdział 8. Podstawowe polecenia dotyczące obiektów (159)
- Zaznaczanie obiektów (159)
- Zaznaczanie narzędziem Pick (wskaźnik) (160)
- Techniki zaznaczania obiektów (161)
- Narzędzie Pick (wskaźnik) jako narzędzie Shape (kształt) (162)
- Zaznaczanie obiektów ze względu na typ (163)
- Przemieszczanie obiektów (165)
- Korzystanie z narzędzia Pick (165)
- Korzystanie z klawiszy przesuwania (165)
- Transformowanie obiektów (166)
- Interaktywne transformowanie obiektów (166)
- Transformowanie swobodne (168)
- Przypisywanie transformacji precyzyjnych (169)
- Korzystanie z dokera Transformation (170)
- Wspólne opcje transformowania (173)
- Określanie kolejności obiektów (174)
Cześć III Poznawanie narzędzi tworzenia obiektów (177)
Rozdział 9. Tworzenie kształtów podstawowych (179)
- Korzystanie z narzędzia Rectangle i paska właściwości (179)
- Rysowanie prostokÄ…ta (180)
- Zaokrąglanie narożników prostokąta (180)
- Korzystanie z narzędzia Ellipse i paska właściwości (182)
- Rysowanie elipsy (182)
- Kontrolowanie trybów elipsy (183)
- Korzystanie z narzędzia Polygon i paska właściwości (184)
- Rysowanie wieloboku (184)
- Rysowanie wieloboków i gwiazd (185)
- Tworzenie wieloboków jako gwiazd (186)
- Kształtowanie wieloboków i gwiazd (187)
- Korzystanie z narzędzia Spiral (187)
- Korzystanie z narzędzia Graph Paper (189)
- Zastosowanie narzędzi Perfect Shape (191)
- Tworzenie obiektów typu Perfect Shape (192)
- Edytowanie węzłów typu glyph (193)
- Korzystanie z polecenia Convert Outline To Object (196)
Rozdział 10. Rysowanie linii (197)
- Narzędzia z grupy Line Tools (197)
- Wypełnianie krzywych otwartych (198)
- Korzystanie z narzędzia Artistic Media (199)
- Rysowanie w trybie wzorców predefiniowanych (200)
- Rysowanie w trybie pędzla (201)
- Rysowanie w trybie rozpylacza (203)
- Rysowanie w trybach: kaligrafowania i czułym na nacisk (205)
- Zapisywanie pociągnięć pędzlem oraz wzorów rozpylania (206)
- Rysowanie narzędziem Freehand (207)
- Rysowanie narzędziem Bézier (208)
- Anatomia krzywych Béziera (209)
- Tworzenie krzywej Béziera (211)
- Korzystanie z ukrytych możliwości autotrasowania (217)
- Znajdowanie narzędzia Autotrace (217)
- Obsługa narzędzi Autotrace, Freehand i Bézier (218)
- Krzywe złożone (219)
- Scalanie krzywych (220)
- Rozdzielanie krzywych (221)
- Konwertowanie obiektów na krzywe (221)
- Korzystanie z narzędzia Dimension (222)
- Tryby narzędzia Dimension (223)
- Narzędzie Dimension i pasek właściwości (225)
- Korzystanie z narzędzia Interactive Connector (226)
- Edytowanie Å‚amanych linii Å‚Ä…czÄ…cych (228)
Rozdział 11. Cięcie, kształtowanie i przekształcanie obiektów (231)
- Sposoby kształtowania obiektów (231)
- Przycinanie, spawanie i część wspólna (232)
- Korzystanie z dokera Shaping (232)
- Polecenia kształtowania i pasek właściwości (234)
- Korzystanie z funkcji Leave Original (235)
- Zastosowanie poleceń kształtowania (235)
- Ścieżki otwarte jako kształty przycinające (236)
- Przykładowe strategie kształtowania (237)
- Korzystanie z narzędzia Knife (239)
- Cięcie obiektów narzędziem Knife (239)
- Definiowanie sposobu działania narzędzia Knife (240)
- Korzystanie z narzędzia Eraser (241)
- Operowanie narzędziem Eraser (242)
- Definiowanie właściwości narzędzia Eraser (244)
Rozdział 12. Zarządzanie obiektami (247)
- Przeglądanie i zmienianie właściwości obiektów (247)
- Koncepcja warstw (249)
- Doker Object Manager (249)
- Nawigowanie po stronach, obiektach i warstwach (250)
- Korzystanie z trybów edycji i podglądu dokera Object Manager (253)
- Definiowanie właściwości warstw (254)
- Praca z warstwami strony głównej (256)
- Znajdowanie i zastępowanie właściwości obiektów (258)
- Wyszukiwanie obiektów o określonych właściwościach (259)
- Zastępowanie właściwości obiektów (261)
- Stosowanie stylów graficznych (262)
- Korzystanie z poleceń stylów graficznych (263)
- Korzystanie z dokera Graphic and Text (264)
- Korzystanie z opcji dokera Graphic and Text (267)
- Korzystanie z dokera Object Data (269)
Rozdział 13. Sposoby organizowania obiektów (273)
- Grupowanie i rozgrupowanie zaznaczeń (273)
- Polecenia grupowania (273)
- Polecenie rozgrupowania (274)
- Edycja obiektów zgrupowanych (275)
- Blokowanie i odblokowywanie obiektów (276)
- Kopiowanie, powielanie i klonowanie obiektów (278)
- Szybkie tworzenie kopii obiektów (278)
- Korzystanie z polecenia Duplicate (279)
- Klonowanie obiektów (280)
- Korzystanie z polecenia Repeat (283)
- Wyrównywanie i rozmieszczanie obiektów (284)
- Skróty klawiaturowe wyrównywania (285)
- Zastosowanie poleceń wyrównywania (285)
- Korzystanie z poleceń rozmieszczania (288)
- Skróty klawiaturowe rozmieszczania (289)
Część IV Efekty specjalne (291)
Rozdział 14. Deformowanie obiektów (293)
- Tworzenie efektów obwiedni (294)
- Wykorzystanie narzędzia interakcyjnej obwiedni (Interactive Envelope) oraz paska właściwości (294)
- Doker Envelope (296)
- Kursor narzędzia Envelope (297)
- Tryby działania obwiedni (298)
- Predefiniowane obwiednie (299)
- Zapisywanie i wczytywanie predefiniowanych obwiedni (300)
- Opcje mapowania obwiedni (301)
- Rozbijanie dynamicznego dowiÄ…zania obwiedni (304)
- Ograniczanie działania obwiedni (304)
- Symetryczna deformacja dwóch boków (w przeciwnych kierunkach) (304)
- Równoległa deformacja dwóch boków (305)
- Stosowanie obwiedni dla wielu obiektów (306)
- Kopiowanie właściwości obwiedni (306)
- Tworzenie obwiedni z obiektu (307)
- Namierzanie obiektów dla nowych obwiedni (307)
- Usuwanie obwiedni (308)
- Efekty zniekształcenia (308)
- Narzędzie interakcyjnego zniekształcenia (Interactive Distortion) a pasek właściwości (309)
- Tryby zniekształcania (309)
- Zniekształcenie Push and Pull (310)
- Zniekształcenie Zipper (310)
- Zniekształcenie Twister (313)
- Korzystanie z węzłów kontrolnych zniekształcenia (314)
- Predefiniowane zniekształcenia (316)
- Zarządzanie predefiniowanymi zniekształceniami (317)
Rozdział 15. Metamorfoza i obrys (319)
- Czym różni się metamorfoza od obrysu? (319)
- Metamorfoza w Corelu (319)
- Przykłady metamorfozy (320)
- Narzędzie Interactive Blend a pasek właściwości (321)
- Tworzenie typowej metamorfozy (322)
- Anatomia metamorfozy (322)
- Edycja efektu metamorfozy (324)
- Opcje metamorfozy (324)
- Zaawansowane efekty metamorfozy (329)
- Przypisanie ścieżki metamorfozie (332)
- Metamorfoza pomiędzy wieloma obiektami (336)
- Kopiowanie i klonowanie metamorfozy (337)
- Doker Blend (338)
- Na czym polega efekt obrysu? (339)
- Zastosowania efektu obrysu (340)
- Narzędzie Interactive Contour a pasek właściwości (341)
- Wprowadzanie obrysu (342)
- Interakcyjna edycja obrysów (343)
- Wybór kierunku tworzenia obrysu (344)
- Kolory obrysu (346)
- Efekty gładkiego obrysu (347)
- Wprowadzanie przyspieszenia obrysu (348)
- Predefiniowane obrysy (349)
- Doker Contour (350)
Rozdział 16. Soczewki i efekty przezroczystości (353)
- Jak działa soczewka? (353)
- Doker Lens (354)
- Efekt soczewki (355)
- Soczewka Brighten (355)
- Soczewka Color Add (356)
- Soczewka Color Limit Lens (356)
- Soczewka Custom Color Map (356)
- Soczewka Fish Eye (358)
- Soczewka Heat Map (358)
- Soczewka Invert (359)
- Soczewka Magnify (360)
- Soczewka Tinted Grayscale (360)
- Soczewka Transparency Lens (360)
- Soczewka Wireframe (361)
- Opcje soczewki (362)
- Zamrażanie soczewki - opcja Frozen (362)
- Pole widzenia - opcja Viewpoint (363)
- Opcja Remove Face (364)
- Przezroczystość w Corelu (365)
- Narzędzie Interactive Transparency a pasek właściwości (365)
- Właściwości efektu przezroczystości (367)
- Typy przezroczystości (367)
- Tryby scalania efektu przezroczystości (370)
- Zamrażanie efektu przezroczystości (373)
- Kopiowanie efektu przezroczystości (373)
Rozdział 17. Cienie, czyli jak oderwać obiekt od strony (375)
- Cienie w Corelu (375)
- Narzędzie Interactive Drop Shadow a pasek właściwości (376)
- Anatomia cienia (377)
- Opcje płaskich cieni (378)
- Kopiowanie i klonowanie cieni (379)
- Kierunek rozmycia - opcje Feathering Direction (379)
- Typ rozmycia - opcje Feathering Edges (381)
- Usuwanie i rozdzielanie efektów cienia (382)
- Cienie perspektywiczne (383)
- Tryb koloru i rozdzielczość bitmapy cienia (385)
- Predefiniowane cienie (386)
- Triki zwiÄ…zane z rzucaniem cieni (387)
- Efekt żarzenia, czyli przekształcenie cienia w poświatę (387)
- Jak uniknąć nakładania się cieni? (388)
Rozdział 18. Szybkie kadrowanie (389)
- Szybkie kadrowanie w Corelu (389)
- Umieszczanie obiektu w kadrze (390)
- Automatyczne centrowanie zawartości kadru (392)
- Edycja zawartości kadru (393)
- WÅ‚Ä…czanie trybu edycji (393)
- Praca na różnych poziomach (394)
- Opcje blokowania (395)
- Ograniczenia szybkiego kadrowania (396)
- Przykłady szybkiego kadrowania (396)
Część V Praca w trzech wymiarach (399)
Rozdział 19. Tworzenie iluzji głębi za pomocą efektu perspektywy (401)
- Jak działa efekt perspektywy? (401)
- Tworzenie efektu głębi perspektywy (401)
- Symulacja perspektywy w programie CorelDRAW (402)
- Zastosowanie perspektywy (403)
- Edycja efektu perspektywy (405)
- WÅ‚Ä…czenie trybu edycji efektu perspektywy (405)
- Zmiana położenia punktów zbiegu i uchwytów kontrolnych (405)
- Ograniczenie ruchu punktów zbiegu (407)
- Wzmocnienie efektu perspektywy (408)
- Ograniczenia programu w stosowaniu efektu perspektywy (409)
- Kopiowanie i usuwanie efektu perspektywy (410)
Rozdział 20. Głębia wektorowa (413)
- Jak działa efekt głębi wektorowej? (413)
- Wybór i zastosowanie głębi wektorowej (415)
- Anatomia głębi wektorowej (416)
- Zastosowanie narzędzia interakcyjnej głębi i paska właściwości (417)
- Stany aktywności narzędzia interakcyjnej głębi (417)
- Rodzaje kształtów efektu głębi (417)
- Obrót w przestrzeni trójwymiarowej (421)
- Dodatkowe oświetlenie (425)
- Ustawienia koloru efektu głębi (428)
- Zastosowanie fazy do efektu głębi wektorowej (431)
- Zastosowanie predefiniowanych ustawień głębi wektorowej (432)
- Zastosowanie dokerów głębi wektorowej (433)
- Określenie złożoności głębi wektorowej z wykorzystaniem wartości jej elementu (434)
- Kopiowanie i klonowanie efektu głębi wektorowej (436)
Rozdział 21. Wytłaczanie bitmapowe (437)
- Na czym polega wytłaczanie bitmapowe? (437)
- Wytłaczanie bitmapowe a pasek właściwości (438)
- Możliwości wytłaczania bitmapowego (438)
- Anatomia wytłaczania bitmapowego (440)
- Głębia wytłoczenia (441)
- Fazowanie krawędzi (442)
- Oświetlanie wytłoczonego obiektu (444)
- Oświetlenie ogólne a światło punktowe (444)
- Ustawienia oświetlenia ogólnego (445)
- Zastosowanie świateł punktowych (446)
- Predefiniowane efekty wytłaczania bitmapowego (447)
Rozdział 22. Modele trójwymiarowe (449)
- Narzędzia do modelowania trójwymiarowego w Corelu (449)
- Wprowadzanie modeli trójwymiarowych (449)
- Ustawienia widoku i trybu wyświetlania (451)
- Najazd kamerÄ… (451)
- Przesuwanie kamery (452)
- Obracanie kamery (453)
- Zmiana trybu wyświetlania (453)
- Rozmiar obrazu i oświetlenie (454)
- Opcje rozmiaru i rozdzielczości obrazu (454)
- Światła odległe (454)
- Światło ogólne (457)
Część VI Praca z obrazami cyfrowymi (459)
Rozdział 23. Edycja bitmap (461)
- Bitmapa nie jest obiektem wektorowym (461)
- Obsługa bitmap w Corelu (461)
- Importowanie map bitowych do dokumentu (462)
- Przekształcanie obiektów wektorowych w bitmapy (465)
- Transformacja bitmap (467)
- Skalowanie i pochylanie bitmapy (468)
- Kadrowanie bitmapy (468)
- Najważniejsze polecenia służące do edycji bitmap (470)
- Edycja obrazu - polecenie Edit Bitmap (471)
- Kadrowanie - polecenie Crop Bitmap (471)
- Wektoryzacja - polecenie Trace Bitmap (472)
- Zmiana rozmiaru lub rozdzielczości - polecenie Resample (473)
- Jaskrawość, kontrast, intensywność (474)
- Równoważenie kolorów (475)
- Dobór współczynnika gamma (475)
- Barwa, nasycenie, jasność (476)
- Doker Bitmap Color Mask (477)
- Tworzenie maski kolorów (478)
- Opcje dokera Bitmap Color Mask (478)
- Odnośniki zewnętrzne (479)
- Wprowadzanie odnośnika (479)
- Opcje dokera Link Manager (481)
- Poszerzanie bitmap (482)
- Przekształcanie bitmap do postaci wektorowej (483)
- Wybór metody wektoryzacji (485)
- Wektoryzacja typu Centerline (486)
- Przekształcenie obrazu w szkic (487)
- Płaskie i wypukłe mozaiki (488)
- Drzeworyt (489)
Rozdział 24. Filtry (491)
- Obsługa okien filtrów (491)
- Podgląd efektu działania filtru (492)
- Przewijanie i powiększanie widoku (493)
- Deformacje przestrzenne - filtry 3D Effects (493)
- Filtr 3D Rotate (494)
- Filtr Cylinder (494)
- Filtr Emboss (494)
- Filtr Page Curl (494)
- Filtr Perspective (495)
- Filtr Pinch Punch (495)
- Filtr Sphere (495)
- Filtry artystyczne - Art Strokes (496)
- Filtr Charcoal (496)
- Filtr Conté Crayon (496)
- Filtr Crayon (496)
- Filtr Cubist (497)
- Filtr Impressionist (497)
- Filtr Palette Knife (497)
- Filtr Pastels (498)
- Filtr Pen & Ink (498)
- Filtr Pointillist (498)
- Filtr Scrapeboard (498)
- Filtr Sketch Pad (498)
- Filtr Watercolor (499)
- Filtr Water Marker (499)
- Filtr Wave Paper (499)
- Rozmywanie obrazu - filtry Blur (499)
- Filtr Directional Smooth (500)
- Filtr Gaussian Blur (500)
- Filtr Jaggy Despeckle (500)
- Filtr Low Pass (501)
- Filtr Motion (501)
- Filtr Radial (501)
- Filtr Smooth (501)
- Filtr Soften (501)
- Filtr Zoom (502)
- Transformacje kolorów - filtry Color Transform (502)
- Filtr Bit Planes (502)
- Filtr Halftone (502)
- Filtr Psychedelic (503)
- Filtr Solarize (503)
- Filtr Red Eye Removal (503)
- Akcentowanie krawędzi - filtry Contour (503)
- Filtr Edge Detect (503)
- Filtr Find Edges (503)
- Filtr Trace Contour (504)
- Twórcze przekształcenia - filtry Creative (504)
- Filtr Crafts (505)
- Filtr Crystallize (505)
- Filtr Fabric (505)
- Filtr Frame (505)
- Filtr Glass Block (506)
- Filtr Kid's Play (507)
- Filtr Mosaic (507)
- Filtr Particles (507)
- Filtr Scatter (507)
- Filtr Smoked Glass (507)
- Filtr Stained Glass (508)
- Filtr Vignette (508)
- Filtr Vortex (508)
- Filtr Weather (508)
- Filtry zniekształcające - Distort (509)
- Filtr Blocks (509)
- Filtr Displace (509)
- Filtr Offset (509)
- Filtr Pixelate (510)
- Filtr Ripple (510)
- Filtr Swirl (510)
- Filtr Tile (510)
- Filtr Wet Paint (510)
- Filtr Whirlpool (510)
- Filtr Wind (511)
- Wprowadzanie i usuwanie szumu - filtry Noise (511)
- Filtr Add Noise (512)
- Filtr Diffuse (512)
- Filtr Dust and Scratch (513)
- Filtr Maximum (513)
- Filtr Median (513)
- Filtr Minimum (513)
- Filtr Remove Moiré (513)
- Filtr Remove Noise (513)
- Wyostrzanie obrazu - filtry Sharpen (514)
- Filtr Adaptive Unsharp (514)
- Filtr Directional Sharpen (514)
- Filtr High Pass (514)
- Filtr Sharpen (514)
- Filtr Unsharp Mask (515)
- Moduły rozszerzające (pluginy) (515)
- Instalacja pluginu (515)
- Kolekcja modułów rozszerzających Corela 10 (516)
- Przegląd dostępnych modułów rozszerzających (516)
Część VII Zagadnienia zaawansowane (519)
Rozdział 25. Drukowanie obrazów utworzonych w programie CorelDRAW (521)
- Drukowanie dokumentu (521)
- Wybór drukarki (522)
- PodglÄ…d i opcje wydruku (523)
- Anatomia okna podglÄ…du (523)
- PodglÄ…d wybranych stron dokumentu (527)
- Tryb wyświetlania w oknie podglądu (527)
- Dodatkowe opcje wyświetlania (528)
- Przybornik okna podglądu i pasek właściwości (529)
- Informacje o dokumencie (537)
- Preferencje programu dotyczÄ…ce druku (538)
- Okno Print Options (545)
- Ustawienia ogólne - zakładka General (545)
- Układ strony - panel Layout (549)
- Rozbarwienia - panel Separations (551)
- Zalewki (555)
- Klisze - panel Prepress (559)
- Druk postcriptowy - panel PostScript (562)
- Inne opcje - panel Miscellaneous (566)
- Raport o problemach zwiÄ…zanych z drukiem (569)
- Drukowanie dokumentów dwustronnych (Double-Sided Printing Wizard) (570)
- Współpraca z przygotowalnią (kreator Service Bureau) (570)
- Polecenie Print Merge (572)
- Zapobieganie problemom (575)
- Identyfikacja problemu (576)
- Upraszczanie dokumentu na potrzeby druku (577)
Rozdział 26. Filtry importu i eksportu (581)
- Jak działają filtry? (581)
- Importowanie pliku (582)
- Eksportowanie pliku (583)
- Bity a liczba kolorów (584)
- Jakie formaty można importować, a jakie eksportować? (585)
- Formaty charakterystyczne dla określonych programów (585)
- Adobe Illustrator (586)
- Adobe Photoshop (587)
- Adobe Acrobat (587)
- Ami Professional (587)
- AutoCAD (587)
- Corel PHOTO-PAINT (588)
- Corel Presentations (590)
- Corel Presentations Compressed (590)
- Corel WordPerfect (590)
- CorelDRAW (590)
- Kodak FlashPix (591)
- Kodak PhotoCD (591)
- MacPaint Bitmap (592)
- Macromedia Flash (592)
- Micrografx Designer (593)
- Microsoft Word (593)
- PC PaintBrush (593)
- Picture Publisher (593)
- WordStar (593)
- Formaty wektorowo-rastrowe (593)
- Encapsulated PostScript (594)
- PS Interpreted (594)
- Windows Metafile (594)
- Formaty wektorowo (rastrowe)
- Enhanced Metafile (595)
- Macintosh PICT (595)
- Computer Graphics Metafile (595)
- Formaty wektorowe (595)
- HPGL Plotter (595)
- Formaty tekstowe (596)
- Rich Text Format (596)
- ANSI Text (596)
- Formaty bitmapowe (596)
- JPEG (597)
- CompuServe GIF (598)
- Portable Network Graphic (600)
- Windows Bitmap (601)
- Tagged Image File Format (601)
- Targa Bitmaps (602)
- Scitex CT Bitmap (602)
- OS/2 Bitmap (602)
- CALS Compressed Bitmap (602)
- Formaty specjalistyczne (603)
- Desktop Color Separations (603)
Rozdział 27. Grafika i animacja dla Internetu - Corel R.A.V.E. (605)
- Doker Web Connector (605)
- Anatomia dokera Web Connector (605)
- Surfowanie po Internecie (606)
- Tworzenie obiektów internetowych w CorelDRAW 10 i Corel R.A.V.E. (606)
- Przyciski z efektem rollover (607)
- Edycja przycisku typu rollover (608)
- Wydobywanie zawartości przycisku typu rollover (608)
- Kopiowanie pomiędzy stanami przycisku (608)
- Uaktywnianie przycisków typu rollover (611)
- Obiekty internetowe (611)
- Animacja (612)
- Uruchamianie Corel R.A.V.E. (612)
- Czym Corel R.A.V.E. różni się od CorelDRAW? (612)
- Listwa czasowa (613)
- Ustawienia filmu (615)
- Automatyczne tworzenie animowanych sekwencji (616)
- Odtwarzanie filmu (617)
- Zapisywanie animowanych sekwencji (618)
- Własności internetowe pliku animacji (618)
- Doker Bookmark Manager (619)
- Właściwości strony sieciowej (619)
- Tytuł strony (619)
- Nazwa pliku HTML (.HTM) (620)
- Wprowadzanie dodatkowych informacji (620)
- Nowość w Corelu 10 - filtr Flasha (621)
- Zapisywanie dokumentu jako strony sieciowej (621)
- Publikacja dla Internetu - okno Publish To The Web (623)
- Preferencje programu dotyczÄ…ce publikacji dla Internetu (625)
- Konwersja elementów graficznych (625)
- Konwersja tekstu (626)
- Kolory Å‚Ä…czy (626)
- Opcje testowania (626)
- Optymalizacja na potrzeby Internetu - okno Web Image Optimizer (627)
- Zmiana ustawień optymalizacji (627)
- Zapisywanie zoptymalizowanego obrazu (628)
Rozdział 28. Dostosowanie interfejsu programu do potrzeb użytkownika (631)
- Najważniejsze obszary dostosowania (631)
- Przemieszczanie pasków narzędziowych (631)
- Edycja zawartości pasków narzędziowych (633)
- Wprowadzanie własnych skrótów klawiaturowych lub zmiana istniejących (634)
- Zmiana ustawień domyślnych dla tekstu i obiektów graficznych (635)
- Zmiana ustawień domyślnych dla nowych dokumentów (637)
- Tworzenie własnych pasków narzędziowych (638)
- Kopiowanie narzędzi lub opcji pomiędzy rozwijanymi paletami (639)
- Dostosowanie palety kolorów (639)
- Dostosowanie zawartości paska narzędziowego (640)
- Obszary robocze Corela (641)
- Tworzenie i ładowanie obszarów roboczych (643)
- Importowanie i eksportowanie obszarów roboczych (644)
Rozdział 29. Skrypty - programowanie w VBA (649)
- Czego można dokonać z VBA? (649)
- Definicje ważniejszych terminów (650)
- Instalacja VBA oraz przykładowych skryptów (651)
- Korzystanie ze skryptów pochodzących ze starszych wersji programu (652)
- Uaktualnianie skryptów z CorelDRAW 9 (652)
- Uaktualnianie skryptów do VBA (653)
- Nagrywanie i odtwarzanie makropoleceń (653)
- Nagrywanie makropoleceń za pomocą rejestratora VBA (654)
- Zapisywanie zawartości dokera Undo jako makropolecenia (655)
- Odtwarzanie nagranych lub załadowanych makropoleceń (656)
- Przypisywanie makropoleceniom przycisków, poleceń z menu i skrótów klawiaturowych (657)
- Nagrywanie makropoleceń (657)
- Wprowadzenie do edytora VBA (659)
- Okno edytora VBA (659)
- PoczÄ…tkowe ustawienia (665)
- Tworzenie zaawansowanych makropoleceń na podstawie nagrań (666)
- Analizujemy skrypt DrawRectangle (667)
- Analizujemy skrypt DrawEllipse (668)
- Analizujemy skrypt RedFill_BlueOutline (669)
- Poszerzamy skrypt RedFill_BlueOutline (671)
- Złóżmy to w całość - zapętlone wyrażenie warunkowe (674)
- Rozpowszechnianie własnych makropoleceń VBA (676)
- Zapisywanie plików .GMS (677)
- Instalacja plików .GMS (677)
- Przykładowe makropolecenia (678)
- Skrypt SetPageBgColor() (678)
- Skrypt CycleViewQuality() (679)
- Skrypt CreateInchCircle() (679)
- Skrypt PasteCenterWindow() (679)
- Skrypt PowerClipToLastShape() (680)
- Skrypt PasteIntoPowerClip() (680)
- Skrypt DummyText() (680)
- Skrypt CenterAlign() (680)
- Skrypt CenterAlignWindow() (681)
- Skrypt DrawBézierHulls() (681)
- Skrypt DrawBézierNodeControlLines() (681)
- Skrypt CreateWebSafeColorTable() oraz CreateWebSafeColorPalette() (681)
- Przykładowe programy (682)
- Program Relative Transformer (682)
- Program Backup Killer (683)
- Program Crop Marker (683)
- Program Butt Shapes Up (684)
- Program New From Template (685)
- Program Sine Waver (685)
- Co dalej? (686)
- Grupy dyskusyjne (686)
- Witryny Corela (686)
- Witryny dotyczÄ…ce Visual Basica (686)
Dodatki (687)
Dodatek A Co znajdziesz na CD-ROM-ie? (687)
Skorowidz (693)