Corel PHOTO-PAINT 12. Ćwiczenia - Helion
ISBN: 83-7361-546-6
stron: 136, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-05-17
Księgarnia: Helion
Cena książki: 19,90 zł
Corel PHOTO-PAINT 12 to drugi, obok CorelDRAW, najważniejszy składnik pakietu Corel Graphics Suite 12. Jest przeznaczony do obróbki plików bitmapowych. Można wykorzystać go zarówno do przygotowywania grafiki pod kątem publikacji elektronicznych -- stron WWW i prezentacji multimedialnych, jak i do przygotowania materiałów przeznaczonych do druku. Może również pełnić rolę podstawowego narzędzia cyfrowej ciemni fotograficznej. Jego możliwości są ogromne. Dodatkowym atutem Corel PHOTO-PAINT jest pełna integracja z programem CorelDRAW.
Dzięki wiadomościom zawartym w książce "Corel PHOTO-PAINT 12. Ćwiczenia" poznasz podstawowe zasady korzystania z tej aplikacji.
Dowiesz się:- Jak korzystać z interfejsu użytkownika i zawartych w nim narzędzi
- Jak otwierać i zapisywać pliki
- Jakie typy plików możesz obrabiać w Corel PHOTO-PAINT 12
- Jak skonfigurować program, aby odpowiadał Twoim przyzwyczajeniom i potrzebom
- Jak pracować z narzędziami rysunkowymi
- W jaki sposób wypełniać zamknięte kształty
- Jak tworzyć maski i zaznaczać fragmenty obrazu
- Jak korzystać z filtrów
- Jak tworzyć w PHOTO-PAINT filmy i animacje
- Jak zautomatyzować pracę, korzystając ze skryptów w VBA
Osoby które kupowały "Corel PHOTO-PAINT 12. Ćwiczenia", wybierały także:
- CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania 34,15 zł, (15,71 zł -54%)
- CorelDRAW Graphics Suite X6 PL 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- ABC CorelDRAW X6 PL 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
Spis treści
Corel PHOTO-PAINT 12. Ćwiczenia -- spis treści
Rozdział 1. Wprowadzenie (5)
- Co jest potrzebne do korzystania z książki? (5)
Rozdział 2. Przeznaczenie programu (7)
- Wykonywanie ilustracji i animacji (8)
- Edycja obrazów i efekty specjalne (8)
- Skanowanie (9)
- Zmiana rozdzielczości obrazu (10)
- Konwersja między trybami kolorów (10)
Rozdział 3. Wirtualny warsztat (13)
- Uruchamianie programu (14)
- Rozpoczynanie pracy z nowym obrazkiem (15)
- Wczytywanie obrazka (16)
- Zmiana ekranu powitalnego (17)
- Wczytywanie i importowanie plików (18)
- Zapisywanie i eksportowanie (20)
- Teczka podręczna (23)
Rozdział 4. Formaty plików (27)
- Pliki bitmapowe a pliki wektorowe (27)
- Zapisywanie grafiki wektorowej w formacie bitmapowym (28)
- Zapisywanie grafiki bitmapowej w formacie wektorowym (28)
- Eksportowanie do Microsoft Office (29)
- Optymalizacja rozmiarów plików (31)
Rozdział 5. Narzędzia (33)
- Elementy ekranu (33)
- Paski (35)
- Różne postacie paska właściwości (38)
Rozdział 6. Konfigurowanie programu (41)
Rozdział 7. Pędzel w dłoń (47)
- Narzędzia do malowania (47)
- Zmiana parametrów pędzla (54)
- Kopiowanie kolorów (54)
- Oglądanie obrazu w powiększeniu (56)
- Elektroniczna gumka (58)
- Malowanie obrazkami (62)
- Klonowanie (64)
Rozdział 8. Wypełnienia (67)
- Wypełnienia jednolite (68)
- Wypełnienia gradientowe (70)
- Wypełnienia bitmapowe (73)
- Wypełnienia teksturowe (74)
Rozdział 9. Narzędzia tekstowe (77)
Rozdział 10. Maski (85)
- Maskowanie na podstawie kolorów (90)
- Redukcja efektu czerwonych oczu (94)
- Przesuwanie maski (96)
- Przekształcanie tekstu w maskę (98)
- Zapisywanie maski (99)
Rozdział 11. Efekty specjalne (101)
- Efekty trójwymiarowe (101)
- Efekty artystyczne (105)
- Zamazywanie obrazka (107)
- Zdjęcia wykonywane aparatem fotograficznym (108)
- Przekształcanie kolorów (109)
- Kontury (110)
- Efekty twórcze (112)
- Narzędzia projektowane przez użytkownika (113)
- Zniekształcanie obrazka (114)
- Dodawanie i usuwanie szumu (116)
- Wyostrzanie (117)
- Tekstury (118)
Rozdział 12. Filmy i animacje (121)
- Tworzenie nowego filmu (121)
- Zapisywanie animacji w formacie AVI (123)
- Zapisywanie animacji w formacie GIF (123)
- Jednokolorowe tło filmu (124)
- Zmiana prędkości odtwarzania (125)
Rozdział 13. Komputer pracuje za nas (127)