Corel PHOTO-PAINT 10. Ćwiczenia praktyczne - Helion
ISBN: 83-7197-552-X
stron: 120, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-08-07
Księgarnia: Helion
Cena książki: 12,90 zł
Firma Corel postanowiła stworzyć program, którego możliwości byłyby równie nieograniczone jak wyobraźnia artysty. I chyba jej się to udało! Z racji niewielkiej objętości książki, w tekście znalazło się omówienie jedynie wybranych zagadnień związanych z korzystaniem z programu Corel PHOTO-PAINT. Dobór tematów ma na celu pokazanie ogromnych możliwości programu i ułatwienie późniejszej pracy.
W książce opisano i zilustrowano ćwiczeniami:
- wczytywanie i importowanie plików,
- zapisywanie i eksportowanie plików,
- korzystanie z elektronicznego katalogu obrazków Scrapbook,
- optymalizację rozmiarów plików do publikacji w Internecie,
- różnice pomiędzy formatami wektorowymi i bitmapowymi,
- konwersję plików bitmapowych na formaty wektorowe i plików wektorowych na formaty bitmapowe,
- konfigurowanie programu,
- posługiwanie się narzędziami malarskimi,
- stosowanie wypełnień,
- pracÄ™ z tekstem,
- używanie masek,
- stosowanie efektów specjalnych,
- tworzenie animacji,
- automatyzację pracy za pomocą skryptów.
Osoby które kupowały "Corel PHOTO-PAINT 10. Ćwiczenia praktyczne", wybierały także:
- CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania 34,15 zł, (15,71 zł -54%)
- CorelDRAW Graphics Suite X6 PL 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- ABC CorelDRAW X6 PL 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
Spis treści
Corel PHOTO-PAINT 10. Ćwiczenia praktyczne -- spis treści
Rozdział 1. Wprowadzenie 5
- Co jest potrzebne do korzystania z książki? (6)
Rozdział 2. Przeznaczenie programu (7)
- Wykonywanie ilustracji i animacji (8)
- Edycja obrazów i efekty specjalne (9)
- Skanowanie (9)
- Zmiana rozdzielczości obrazu (10)
- Konwersja między trybami kolorów (11)
Rozdział 3. Wirtualny warsztat (13)
- Uruchamianie programu (14)
- Zmiana ekranu powitalnego (17)
- Wczytywanie i importowanie plików (18)
- Zapisywanie i eksportowanie (20)
- Teczka podręczna (22)
Rozdział 4. Formaty plików (24)
- Pliki bitmapowe, a pliki wektorowe (24)
- Zapisywanie grafiki wektorowej w formacie bitmapowym (25)
- Zapisywanie grafiki bitmapowej w formacie wektorowym (26)
- Optymalizacja rozmiarów plików (26)
Rozdział 5. Narzędzia (29)
- Elementy ekranu (29)
- Paski (31)
- Różne postacie paska właściwości (34)
Rozdział 6. Konfigurowanie programu (35)
Rozdział 7. Pędzel w dłoń (40)
- Narzędzia do malowania (40)
- Zmiana parametrów pędzla (46)
- Kopiowanie kolorów (47)
- Oglądanie obrazu w powiększeniu (48)
- Elektroniczna gumka (50)
- Rozpylacz obrazków (52)
- Klonowanie (55)
Rozdział 8. Wypełnienia (56)
- Wypełnienia jednolite (57)
- Wypełnienia gradientowe (59)
- Wypełnienia bitmapowe (61)
- Wypełnienia teksturowe (63)
Rozdział 9. Narzędzia tekstowe (65)
- Umieszczanie tekstu na obrazie (65)
- Edycja tekstu (70)
- Tekst z wypełnieniem (71)
Rozdział 10. Maski (72)
- Maskowanie na podstawie kolorów (78)
- Przesuwanie maski (82)
- Przekształcanie tekstu w maskę (83)
- Zapisywanie maski (85)
Rozdział 11. Efekty specjalne (86)
- Efekty trójwymiarowe (86)
- Efekty artystyczne (90)
- Zamazywanie obrazka (92)
- Przekształcanie kolorów (93)
- Kontury (95)
- Efekty twórcze (96)
- Narzędzia projektowane przez użytkownika (98)
- Zniekształcanie obrazka (99)
- Dodawanie i usuwanie szumu (101)
- Efekty wywoływane za pomocą oświetlenia (102)
- Wyostrzanie (103)
- Tekstury (105)
Rozdział 12. Filmy i animacje (107)
- Tworzenie nowego filmu (107)
- Zapisywanie animacji w formacie AVI (109)
- Zapisywanie animacji w formacie GIF (110)
- Jednokolorowe tło filmu (110)
- Zmiana prędkości odtwarzania (111)
Rozdział 13. Komputer pracuje za nas (113)
- Lokalizacja skryptów (114)
- Działanie skryptów (114)
- ABC skryptów (117)
- Tworzenie skryptu (118)