reklama - zainteresowany?

Code with Me. Zosta艅 Game Developerem - Helion

Code with Me. Zosta艅 Game Developerem
Autor: Krzysztof Pianta
ISBN: 978-83-283-4998-8
ok艂adka: mi臋kka
Data wydania: 2018-08-01
Ksi臋garnia: Helion

Cena ksi膮偶ki: 51,75 z艂 (poprzednio: 69,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 25% (-17,25 z艂)

Dodaj do koszyka Code with Me. Zosta艅 Game Developerem

Dodaj do koszyka Code with Me. Zosta艅 Game Developerem

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Code with Me. Zosta艅 Game Developerem", wybiera艂y tak偶e:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Ruby on Rails. 膯wiczenia
  • DevOps w praktyce. Kurs video. Jenkins, Ansible, Terraform i Docker
  • Przyw贸dztwo w 艣wiecie VUCA. Jak by膰 skutecznym liderem w niepewnym 艣rodowisku
  • Scrum. O zwinnym zarz膮dzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone

Dodaj do koszyka Code with Me. Zosta艅 Game Developerem

Spis tre艣ci

Code with me. Zosta艅 game developerem -- spis tre艣ci


Rozdzia艂 1. Wst臋p do gry 2D w HTML5 7

  • 1.1. Zaczynamy 8
    • 1.1.1. Jeden kod na wszystkie platformy 8
    • 1.1.2. Narz臋dzia oraz konfiguracja (Notepad++), tworzenie kopii 8
  • 1.2. Klocki 8
    • 1.2.1. 艢wiat gry (canvas, inicjalizacja) 9
    • 1.2.2. P臋tla 9
    • 1.2.3. Rysujemy kwadrat, k贸艂ko, tr贸jk膮t, linie 11
    • 1.2.4. Rysujemy gracza 19
    • 1.2.5. Skalowanie obrazk贸w 20
    • 1.2.6. Skalowanie 艣wiata gry i obiekt贸w (proporcjonalnie) 21
    • 1.2.7. Rotacja 22
    • 1.2.8. Sterowanie klawiatur膮 26
    • 1.2.9. Ulepszone sterowanie klawiatur膮 29
    • 1.2.10. Prosta kolizja z innym obiektem, np. apteczk膮 30
    • 1.2.11. Poruszanie si臋 w kierunku, w kt贸rym obr贸cona jest posta膰 (klawiatura/mysz) 37
    • 1.2.12. Kolizja k贸艂ka z kwadratem i k贸艂ka z k贸艂kiem 42
    • 1.2.13. Kolizja piksel po pikselu 47
    • 1.2.14. Odleg艂o艣膰 mi臋dzy obiektami 65
    • 1.2.15. Sterowanie wrogami 65
    • 1.2.16. Proste strzelanie 70
    • 1.2.17. Strzelanie z obrotem (wycentrowane) 77
    • 1.2.18. Strzelanie z obrotem (ustawienia offsetu na obrazku) 79
    • 1.2.19. Pasek zdrowia (dowolny rozmiar) 83
    • 1.2.20. Obs艂uga myszy 85
    • 1.2.21. Menu i opcje 92
    • 1.2.22. Animacja poklatkowa 112
    • 1.2.23. Pseudoo艣wietlenie 116
    • 1.2.24. Proste efekty - w艂asny blur, blur CSS, glitch 121
    • 1.2.25. Mikrofon 125
    • 1.2.26. Sterowanie kontrolerem (gamepad) 126
    • 1.2.27. Zaznaczanie postaci (ruch RTS) 130
    • 1.2.28. Prosty system cz膮steczek 132
    • 1.2.29. Uk艂ad S艂oneczny (orbity) 150
    • 1.2.30. Grawitacja i jej r贸偶ne zastosowania 151
    • 1.2.31. Ratio 16脳9 176
    • 1.2.32. Loading bar i d藕wi臋ki 178
    • 1.2.33. Okr膮g艂y pasek post臋pu 194
    • 1.2.34. Lupa 196
    • 1.2.35. Save game i load game 197
    • 1.2.36. Licznik FPS 204
    • 1.2.37. Ekwipunek 207
    • 1.2.38. Kamera 209
    • 1.2.39. Nie rysujemy tego, czego nie widzi gracz 215
    • 1.2.40. 艢ciszenie d藕wi臋k贸w i (lub) muzyki 221
    • 1.2.41. Centrowanie tekstu lub obrazka 223
    • 1.2.42. Rozja艣nianie obrazu w JavaScripcie 227
    • 1.2.43. Clip() na przyk艂adzie textboksa a la Final Fantasy 234
    • 1.2.44. Prerenderowanie (bufor) 238
  • 1.3. Budujemy gr臋 z klock贸w 240
    • 1.3.1. Struktura plik贸w naszej gry 241
    • 1.3.2. Tworzymy gr臋 241
    • 1.3.3. Tworzymy build dla Windows, Linuksa i macOS 252
  • 1.4. Dodatki JS 253
    • 1.4.1. Konsola dewelopera 253
    • 1.4.2. Lista poszczeg贸lnych b艂臋d贸w w JS 254
    • 1.4.3. Sztuczki w JavaScripcie 254
    • 1.4.4. Klonowanie (referencje) 255
    • 1.4.5. Zasi臋g zmiennych 259
    • 1.4.6. This/self 261
    • 1.4.7. jQuery kontra JavaScript 262
    • 1.4.8. Dobra praktyka (anonimowa funkcja, window, zmienne globalne) 264
    • 1.4.9. Komentarze blokowy i liniowy 265
    • 1.4.10. setTimeout i dlaczego lepiej nie u偶ywa膰 go w grach 267
    • 1.4.11. Dlaczego requestAnimationFrame zamiast setInterval? 268
  • 1.5. Dodatki NW.js 269
    • 1.5.1. Edycja package.json 269
    • 1.5.2. Steam overlay (nak艂adka) 270
    • 1.5.3. Osi膮gni臋cia Steam (greenworks) 270
    • 1.5.4. Lepsza wydajno艣膰 NW.js 275
    • 1.5.5. Zmiana ikony aplikacji NW.js 275
  • 1.6. Dodatki Notepad++ 278
    • 1.6.1. Wtyczki 278
    • 1.6.2. Polskie znaki lub kodowanie 278
    • 1.6.3. Konfiguracja kopii zapasowej 279

Rozdzia艂 2. Wst臋p do gier online 281

  • 2.1. Zaczynamy. Prosta gra tekstowa 282
    • 2.1.1. Konfiguracja serwera XAMPP 282
    • 2.1.2. 艢wiat gry 283
    • 2.1.3. Tworzenie tabeli MySQL 287
    • 2.1.4. Rozbudowa naszego menu 288
    • 2.1.5. Zadania cron 295
  • 2.2. Wst臋p do gry k贸艂ko i krzy偶yk online (PHP/AJAX) 297
    • 2.2.1. Zaczynamy! 297
  • 2.3. Wst臋p do kwadracik贸w online (PHP/AJAX) 303
    • 2.3.1. Zaczynamy! 304

Rozdzia艂 3. Zarz膮dzanie jako艣ci膮 oprogramowania 311

  • 3.1. Optymalizacja 312
    • 3.1.1. 300 MB kontra 60 MB 312
    • 3.1.2. Jsperf 313
  • 3.2. Testowanie 313
    • 3.2.1. Jak testowa膰 313
    • 3.2.2. Co zrobi膰, gdy nie mo偶emy znale藕膰 b艂臋du? 314
    • 3.2.3. Gamepady mog膮 mie膰 inne warto艣ci 314
    • 3.2.4. Najlepiej tworzy膰 pod low-end 314
  • 3.3. Telemetria - 艣ledzenie gracza 315
    • 3.3.1. Jakie dane s膮 wysy艂ane? 315
    • 3.3.2. Prosta telemetria 315

Rozdzia艂 4. Projektowanie gry 317

  • 4.1. Pocz膮tek 318
    • 4.1.1. Trudne czy 艂atwe gry? 318
    • 4.1.2. Gry 2D czy 3D? 318
    • 4.1.3. Struktura plik贸w 318
    • 4.1.4. Gry to zabawa, nie tw贸rz realnych gier 319
    • 4.1.5. Programowa膰 czy korzysta膰 z darmowych program贸w do tworzenia gier? 319
  • 4.2. Zawarto艣膰 gry 319
    • 4.2.1. Kubek te偶 ma swoj膮 histori臋 320
    • 4.2.2. Postacie 320
    • 4.2.3. D藕wi臋ki otoczenia 320
    • 4.2.4. Lockit 320
    • 4.2.5. Przyk艂adowy scenariusz gry 321
    • 4.2.6. Ostatni nab贸j - manipulowanie graczem 323
    • 4.2.7. Licencje i uznania autor贸w na przyk艂adzie Game Dev Tycoon oraz ich om贸wienie 323

Rozdzia艂 5. Promocja gry 325

  • 5.1. Gdzie promowa膰 gr臋 326
  • 5.2. Na w艂asn膮 r臋k臋 326
  • 5.3. Wydawca 326
  • 5.4. Agencje reklamowe 327
  • 5.5. Keymailer 327
  • 5.6. Platformy 327

Rozdzia艂 6. Materia艂y promocyjne 329

  • 6.1. Tworzenie materia艂贸w 330
  • 6.2. Press-kit 330
  • 6.3. Trailer 330
  • 6.4. Teaser 330
  • 6.5. Strona WWW 330

Rozdzia艂 7. Tworzenie zasob贸w 331

  • 7.1. Programy do tworzenia grafiki 332
  • 7.2. Programy do tworzenia muzyki i d藕wi臋k贸w 332
  • 7.3. Tworzenie prostych d藕wi臋k贸w, modyfikacja 332
  • 7.4. Usuwanie szumu 336
  • 7.5. Sk膮d bra膰 darmow膮 muzyk臋, d藕wi臋ki oraz grafik臋 do wykorzystania komercyjnego? 338

Rozdzia艂 8. Inne 341

  • 8.1. Zakuj, naucz si臋 i zapomnij... Zapomnij! 342
  • 8.2. Kopia, kopia i jeszcze raz kopia! 342
  • 8.3. Lista program贸w do tworzenia gier 342
  • 8.4. Notepad++, u偶yteczne wtyczki Compare, ColorPicker 343
  • 8.5. Steam - wgrywanie gry (konsola + skrypty) 345
  • 8.6. GIF, MP4/AVI jako animowany obrazek APNG (opis Steam) 349

Zako艅czenie 351

Dodaj do koszyka Code with Me. Zosta艅 Game Developerem

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.