Chcę zostać informatykiem - Helion
ISBN: 978-83-246-9728-1
stron: 216, Format: ebook
Data wydania: 2014-06-09
Księgarnia: Helion
Cena książki: 22,42 zł (poprzednio: 29,89 zł)
Oszczędzasz: 25% (-7,47 zł)
- Poznaj teoretyczne podstawy informatyki
- Naucz się rozwiązywać praktyczne problemy z wykorzystaniem metod informatycznych
- Rozpocznij karierÄ™ profesjonalnego programisty
Informatyka to niezwykle dynamicznie rozwijająca się dziedzina wiedzy. Komputery otaczają nas ze wszystkich stron: sterują pracą sprzętów gospodarstwa domowego, pośredniczą w komunikacji, a nawet umożliwiają eksplorację przestrzeni kosmicznej.
Dzisiejszy świat trudno już właściwie wyobrazić sobie bez maszyn cyfrowych i kontrolującego je oprogramowania. Wciąż rośnie zapotrzebowanie rynku na wysokiej klasy specjalistów, którzy dzięki swojej wiedzy i dużemu doświadczeniu potrafią projektować, budować oraz programować systemy komputerowe. Popularność zawodu informatyka potęgują też wysokie zarobki, które zwiększają zainteresowanie młodzieży tą niełatwą dziedziną wiedzy. Jeśli interesujesz się informatyką, chcesz lepiej poznać jej podstawowe zagadnienia, nauczyć się rozwiązywać jej klasyczne problemy i analizować zadania informatyczne w sposób właściwy prawdziwym programistom, sięgnij po książkę Chcę zostać informatykiem. W przystępny sposób prezentuje ona matematyczne mechanizmy wykorzystywane w informatyce, uczy podstaw algorytmiki i wprowadza w świat programowania komputerów. Przedstawia zagadnienia związane z sieciami komputerowymi i bezpieczeństwem informacji oraz sposoby tworzenia gier komputerowych. Przede wszystkim zawiera jednak mnóstwo praktycznych przykładów i ciekawych zadań, które pomogą zainteresowanym kandydatom sprawdzić poziom swojej wiedzy i dostać się na studia informatyczne. Jeśli marzysz o karierze informatyka lub po prostu interesujesz się programowaniem i chcesz poszerzyć swoją wiedzę na ten temat, trafiłeś na właściwą książkę!
- Podstawy teoretyczne informatyki na skróty
- Ciekawe zadania informatyczne wraz z rozwiÄ…zaniami
- Matematyka, logika i algorytmika w informatyce
- Analiza podstawowych problemów programistycznych
- Wymiarowanie informacji i bezpieczeństwo danych
- Programowanie komputerów i sieci komputerowe
- Gry komputerowe
Nie wahaj się! Zrób pierwszy krok, aby poznać sekrety informatyki!
Osoby które kupowały "Chcę zostać informatykiem", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
Spis treści
Chcę zostać informatykiem eBook -- spis treści
O autorach (13)
Słowo wstępne (15)
Wprowadzenie (17)
Rozdział 1. Wymiarowanie informacji (25)
- Wstęp (25)
- Zadania (28)
- 1.1. Trwałość hasła (28)
- 1.2. Umowa na Internet dla telewizora (29)
- 1.3. Wbudowana pamięć skanera (29)
- 1.4. Pamięć wideo w monitorze (29)
- 1.5. Czytnik e-booków (29)
- 1.6. JÄ™zyk angielski dla informatyków (30)
- 1.7. Kamera wideo (30)
- 1.8. Genom ludzki (30)
- 1.9. Wyniki kartkówki (31)
- 1.10. Tryb High Color (31)
- 1.11. Bardzo duży plik wideo (31)
- 1.12. Jakość obrazków w gazetce studenckiej (32)
- 1.13. Zapisujemy fale dźwiękowe (32)
- 1.14. Co to jest digitalizacja? (32)
- 1.15. Biblioteka na dysku komputera (32)
- 1.16. Skanowane zdjęcie (33)
- 1.17. Obliczamy kolor (33)
- RozwiÄ…zania (33)
- 1.1. Trwałość hasła (33)
- 1.2. Umowa na Internet dla telewizora (33)
- 1.3. Wbudowana pamięć skanera (34)
- 1.4. Pamięć wideo w monitorze (35)
- 1.5. Czytnik e-booków (35)
- 1.6. JÄ™zyk angielski dla informatyków (36)
- 1.7. Kamera wideo (36)
- 1.8. Genom ludzki (36)
- 1.9. Wyniki kartkówki (37)
- 1.10. Tryb High Color (37)
- 1.11. Bardzo duży plik wideo (37)
- 1.12. Jakość obrazków w gazetce studenckiej (38)
- 1.13. Zapisujemy fale dźwiękowe (38)
- 1.14. Co to jest digitalizacja? (39)
- 1.15. Biblioteka na dysku komputera (39)
- 1.16. Skanowane zdjęcie (40)
- 1.17. Obliczamy kolor (40)
- Podsumowanie (40)
Rozdział 2. Matematyka a informatyka (43)
- Wstęp (43)
- Zadania (46)
- 2.1. Naturalne liczby szesnastkowe i ósemkowe (46)
- 2.2. Obliczenia geometryczne (46)
- 2.3. Siostra i liczby pierwsze (46)
- 2.4. Jaka to funkcja? (47)
- 2.5. Sumujemy szereg (48)
- 2.6. Rysujemy model piramidy 3D (48)
- 2.7. Kwadrat prawie jak fraktal (48)
- 2.8. Programujemy liczby pierwsze (49)
- 2.9. CiÄ…g arytmetyczny (49)
- 2.10. Liczby zaprzyjaźnione (49)
- 2.11. Badamy liczby razem z Piotrkiem (50)
- 2.12. Jak zauważyć tendencję? (50)
- 2.13. RozwiÄ…zanie nieliniowego równania (50)
- RozwiÄ…zania (51)
- 2.1. Naturalne liczby szesnastkowe i ósemkowe (51)
- 2.2. Obliczenia geometryczne (51)
- 2.3. Siostra i liczby pierwsze (52)
- 2.4. Jaka to funkcja? (52)
- 2.5. Sumujemy szereg (53)
- 2.6. Rysujemy model piramidy 3D (54)
- 2.7. Kwadrat prawie jak fraktal (54)
- 2.8. Programujemy liczby pierwsze (55)
- 2.9. CiÄ…g arytmetyczny (56)
- 2.10. Liczby zaprzyjaźnione (56)
- 2.11. Badamy liczby razem z Piotrkiem (56)
- 2.12. Jak zauważyć tendencję? (59)
- 2.13. RozwiÄ…zanie nieliniowego równania (60)
- Podsumowanie (60)
Rozdział 3. Logika a informatyka (63)
- Wstęp (63)
- Zadania (66)
- 3.1. Logika zapytań w wyszukiwarkach (66)
- 3.2. Poszukiwanie prawidłowości w danych (67)
- 3.3. Logika w rozgrywkach piłkarskich (67)
- 3.4. Szachy, logika i informatyka (67)
- 3.5. Turniej tenisa a funkcje boolowskie (68)
- 3.6. Tablica prawdy (68)
- RozwiÄ…zania (69)
- 3.1. Logika zapytań w wyszukiwarkach (69)
- 3.2. Poszukiwanie prawidłowości w danych (70)
- 3.3. Logika w rozgrywkach piłkarskich (70)
- 3.4. Szachy, logika i informatyka (70)
- 3.5. Turniej tenisa a funkcje boolowskie (71)
- 3.6. Tablica prawdy (72)
- Podsumowanie (72)
Rozdział 4. Algorytmika (75)
- Wstęp (75)
- Zadania (79)
- 4.1. Badamy systemy liczbowe (79)
- 4.2. PorzÄ…dkujemy liczby (79)
- 4.3. Jaki system liczbowy? (79)
- 4.4. Analiza algorytmu (80)
- 4.5. RozwiÄ…zanie równania metodÄ… Newtona (80)
- 4.6. Struktura danych dla koszykarzy (81)
- 4.7. Uzupełniamy tablicę danych (81)
- 4.8. Jak liczyć litery? (82)
- 4.9. Jakie znaki zawiera wyraz (fraza)? (82)
- 4.10. Upraszczamy sumator jednobitowy (82)
- 4.11. Mówić wspak (83)
- 4.12. Notacja polska (83)
- 4.13. Anagramy (84)
- 4.14. Najmniejsza wartość w zakresie 1...99 (84)
- 4.15. Największa wartość dodatnia (84)
- 4.16. Bardzo duża tablica (85)
- 4.17. Sterujemy tarczÄ… z diod (85)
- 4.18. Justyna organizatorem studniówki (86)
- 4.19. Kalkulator dla socjologów (86)
- 4.20. Dzielimy arkusz (86)
- RozwiÄ…zania (87)
- 4.1. Badamy systemy liczbowe (87)
- 4.2. PorzÄ…dkujemy liczby (87)
- 4.3. Jaki system liczbowy? (87)
- 4.4. Analiza algorytmu (88)
- 4.5. RozwiÄ…zanie równania metodÄ… Newtona (89)
- 4.6. Struktura danych dla koszykarzy (89)
- 4.7. Uzupełniamy tablicę danych (90)
- 4.8. Jak liczyć litery? (90)
- 4.9. Jakie znaki zawiera wyraz (fraza)? (91)
- 4.10. Upraszczamy sumator jednobitowy (92)
- 4.11. Mówić wspak (93)
- 4.12. Notacja polska (93)
- 4.13. Anagramy (94)
- 4.14. Najmniejsza wartość w zakresie 1...99 (95)
- 4.15. Największa wartość dodatnia (95)
- 4.16. Bardzo duża tablica (96)
- 4.17. Sterujemy tarczÄ… z diod (97)
- 4.18. Justyna organizatorem studniówki (98)
- 4.19. Kalkulator dla socjologów (99)
- 4.20. Dzielimy arkusz (101)
- Podsumowanie (101)
RozdziaÅ‚ 5. Programowanie komputerów (103)
- Wstęp (103)
- Zadania (108)
- 5.1. Czytaj kod ze zrozumieniem (108)
- 5.2. Program szacujÄ…cy czas podróży (109)
- 5.3. Napraw zegar internetowy (109)
- 5.4. Program formatuje obrazki (110)
- 5.5. Kodołamacz (111)
- 5.6. Zabawy z rombem (111)
- 5.7. Programujemy arkusze dla speców od wzornictwa (112)
- 5.8. Formaty arkuszy (113)
- 5.9. Kod dla Ewy (113)
- 5.10. Schemat kampusu (113)
- 5.11. Kwadratura koła czy kołowatość kwadratu? (113)
- 5.12. Co w komórce piszczy? (114)
- 5.13. Wypełniamy tablicę (115)
- 5.14. Nowoczesna legitymacja studencka (116)
- 5.15. Błędy logiczne w kodzie (116)
- 5.16. Macierze magiczne (117)
- 5.17. Oszczędzanie pamięci (117)
- 5.18. Popraw kod (118)
- 5.19. ZaokrÄ…glenie w Pascalu (118)
- 5.20. Kodowanie tabeli w HTML-u (118)
- 5.21. Kwadratowa spirala (119)
- RozwiÄ…zania (119)
- 5.1. Czytaj kod ze zrozumieniem (119)
- 5.2. Program szacujÄ…cy czas podróży (120)
- 5.3. Napraw zegar internetowy (121)
- 5.4. Program formatuje obrazki (121)
- 5.5. Kodołamacz (122)
- 5.6. Zabawy z rombem (123)
- 5.7. Programujemy arkusze dla speców od wzornictwa (125)
- 5.8. Formaty arkuszy (125)
- 5.9. Kod dla Ewy (126)
- 5.10. Schemat kampusu (127)
- 5.11. Kwadratura koła czy kołowatość kwadratu? (127)
- 5.12. Co w komórce piszczy? (128)
- 5.13. Wypełniamy tablicę (128)
- 5.14. Nowoczesna legitymacja studencka (128)
- 5.15. Błędy logiczne w kodzie (129)
- 5.16. Macierze magiczne (130)
- 5.17. Oszczędzanie pamięci (131)
- 5.18. Popraw kod (131)
- 5.19. ZaokrÄ…glenie w Pascalu (131)
- 5.20. Kodowanie tabeli w HTML-u (132)
- 5.21. Kwadratowa spirala (133)
- Podsumowanie (133)
Rozdział 6. Sieci komputerowe (135)
- Wstęp (135)
- Zadania (139)
- 6.1. Książki w sieci (139)
- 6.2. Aktualizacja Androida a przepustowość sieci (139)
- 6.3. Tablica ogłoszeń (139)
- 6.4. Tabliczka mnożenia (140)
- 6.5. Puzzle z adresu IP (140)
- 6.6. Czy to Å‚Ä…cze jest szybkie? (140)
- 6.7. Unicode (140)
- 6.8. Mapa strony (141)
- RozwiÄ…zania (141)
- 6.1. Książki w sieci (141)
- 6.2. Aktualizacja Androida a przepustowość sieci (141)
- 6.3. Tablica ogłoszeń (142)
- 6.4. Tabliczka mnożenia (142)
- 6.5. Puzzle z adresu IP (143)
- 6.6. Czy to Å‚Ä…cze jest szybkie? (143)
- 6.7. Unicode (144)
- 6.8. Mapa strony (144)
- Podsumowanie (145)
Rozdział 7. Bezpieczeństwo informacji (149)
- Wstęp (149)
- Zadania (152)
- 7.1. Poufny SMS (152)
- 7.2. Zakodowane terminy informatyczne (153)
- 7.3. Szyfrowanie wiadomości telefonicznej (153)
- 7.4. Zabezpieczone układy cyfrowe (153)
- 7.5. Nieuważny szpieg (154)
- 7.6. Ukryte informacje na stronie (154)
- 7.7. WÅ‚asny szyfr (155)
- 7.8. Szyfrowanie od przedszkola (155)
- RozwiÄ…zania (156)
- 7.1. Poufny SMS (156)
- 7.2. Zakodowane terminy informatyczne (156)
- 7.3. Szyfrowanie wiadomości telefonicznej (157)
- 7.4. Zabezpieczone układy cyfrowe (158)
- 7.5. Nieuważny szpieg (158)
- 7.6. Ukryte informacje na stronie (159)
- 7.7. WÅ‚asny szyfr (159)
- 7.8. Szyfrowanie od przedszkola (160)
- Podsumowanie (162)
Rozdział 8. Gry z komputerem (165)
- Wstęp (165)
- Zadania (167)
- 8.1. RozwiÄ…zujemy sudoku w czterech wariantach (167)
- 8.2. Gra w statki (170)
- 8.3. Chcę zostać milionerem - gram w lotto (170)
- 8.4. Szukamy bomby - gra Saper (171)
- RozwiÄ…zania (171)
- 8.1. RozwiÄ…zujemy sudoku (171)
- 8.2. Gra w statki (174)
- 8.3. Chcę zostać milionerem - gram w lotto (174)
- 8.4. Szukamy bomby - gra Saper (175)
- Podsumowanie (177)
RozdziaÅ‚ 9. RozwiÄ…zywanie problemów za pomocÄ… komputera (181)
- Wstęp (181)
- Zadania (184)
- 9.1. Jak zakreskować pole prostokąta? (184)
- 9.2. Jak policzyć panele podłogowe? (184)
- 9.3. Jak pomóc geodetom? (185)
- 9.4. Jaki jest rekord Krzyśka? (185)
- 9.5. Jak zrozumieć kod przesyłki kurierskiej? (186)
- 9.6. Czy robot wyjdzie z labiryntu? (186)
- 9.7. Jak zamontować router? (187)
- 9.8. Jak zaprogramować linię produkcyjną? (187)
- 9.9. Jak sprawdzić VIN? (188)
- 9.10. Jak zaplanować trasę? (189)
- 9.11. Jak obliczyć przekładnię zębatą? (190)
- 9.12. Jak opisać plan miasta? (190)
- RozwiÄ…zania (191)
- 9.1. Jak zakreskować pole prostokąta? (191)
- 9.2. Jak policzyć panele podłogowe? (192)
- 9.3. Jak pomóc geodetom? (193)
- 9.4. Jaki jest rekord Krzyśka? (194)
- 9.5. Jak zrozumieć kod przesyłki kurierskiej? (195)
- 9.6. Czy robot wyjdzie z labiryntu? (195)
- 9.7. Jak zamontować router? (196)
- 9.8. Jak zaprogramować linię produkcyjną? (196)
- 9.9. Jak sprawdzić VIN? (196)
- 9.10. Jak zaplanować trasę? (198)
- 9.11. Jak obliczyć przekładnię zębatą? (199)
- 9.12. Jak opisać plan miasta? (201)
- Podsumowanie (203)
Zakończenie (205)
Tabela kodów ASCII (209)