ChatGPT dla tw - Helion
ISBN: 978-83-972963-0-5
stron: 141, Format: ebook
Data wydania: 2024-09-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 37,99 zł
Osoby które kupowały "ChatGPT dla tw", wybierały także:
- React z AI. Kurs video. Programowanie wspomagane sztuczn 115,69 zł, (41,65 zł -64%)
- Uczenie g 128,98 zł, (58,04 zł -55%)
- Prompt engineering. Kurs video. Precyzyjne tworzenie zapyta 169,00 zł, (76,05 zł -55%)
- Sztuczna inteligencja w Azure. Kurs video. Uczenie maszynowe i Azure Machine Learning Service 198,98 zł, (89,54 zł -55%)
- Web scraping w Data Science. Kurs video. Uczenie maszynowe i architektura splotowych sieci neuronowych 179,00 zł, (80,55 zł -55%)
Spis treści
ChatGPT dla twórców: Pisanie, projektowanie i twórczość eBook -- spis treści
WstÄ™p………………………………………………………………………………………………7
RozdziaÅ‚ 1: Podstawy pracy z ChatGPT…………………………………….………….9
1.1. Konfiguracja narzÄ™dzia dla twórców…………………………..…………………………………..9
1.1.1. Wybór platformy i ustawieÅ„…………………………………………………..…….……………..9
1.1.2. Podstawy prompt engineering………………………………………………………..……….…13
1.1.3. PrzykÅ‚ady prompt engineeringu: zÅ‚e i dobre prompty…………………………..……..16
1.2. Pierwsze kroki w generowaniu treÅ›ci………………………………………………………....…19
1.2.1. PrzykÅ‚ady zastosowaÅ„…………………………………………………………………………....…19
1.2.2. Interakcja z ChatGPT…………………………………………………………………..………..…22
RozdziaÅ‚ 2: ChatGPT w procesie pisania………………………………………..….25
2.1. Generowanie pomysÅ‚ów i inspiracji…………………………………………….……………..…25
2.1.1. Brainstorming tematów…………………………………………………………………..…..……25
2.1.2. Rozwijanie wÄ…tków i postaci………………………………………………………………….….28
2.2. Tworzenie i redagowanie tekstów……………………………………………….…………..…..30
2.2.1. Pisanie artykuÅ‚ów, opowiadaÅ„ i książek……………………………………………….…....30
2.2.2. Edycja i poprawa treÅ›ci……………………………………………………………..……………..33
2.3. ChatGPT a SEO i copywriting………………………………………………………………….…..36
2.3.1 Optymalizacja treÅ›ci pod wyszukiwarki…………………………………………………….…36
2.3.2 Tworzenie przekonujÄ…cych opisów produktów………………………………………..…..39
RozdziaÅ‚ 3: ChatGPT w projektowaniu i sztuce…………………………………..42
3.1. Wsparcie w projektowaniu graficznym..………………………………………………….……42
3.1.1. Generowanie koncepcji projektowych…………………………………………………..……42
3.1.2. Inspiracje dla grafików…………………………………………………………………….……….45
3.2. ChatGPT w muzyce i sztuce cyfrowej……………………………………………………….…..47
3.2.1. Tworzenie tekstów piosenek………………………………………………………………….….47
3.2.2. PomysÅ‚y na projekty artystyczne……………………………………………………………….50
RozdziaÅ‚ 4: ChatGPT w tworzeniu treÅ›ci wideo i multimediów…………….53
4.1. Scenariusze i storytelling wideo…………………………………………………………………...53
4.1.1. Generowanie pomysÅ‚ów na scenariusze……………………………………………………...53
4.1.2. Tworzenie dialogów i opisów scen……………………………………………………………..56
4.2. Podcasty i treÅ›ci audio………………………………………………………………………………..59
4.2.1. PomysÅ‚y na tematy podcastów…………………………………………………………………..59
4.2.2. Skrypty dla audycji………………………………………………………………………………….62
RozdziaÅ‚ 5: Zaawansowane techniki i narzÄ™dzia…………………………….…..65
5.1. Personalizacja ChatGPT dla specyficznych projektów…………………………………....65
5.1.1. Fine-tuning i custom prompts………………………………………………………………..….65
5.1.2. Integracja z innymi narzÄ™dziami AI………………………………………………………..….67
5.2. Automatyzacja i workflowy………………………………………………………………………….69
5.2.1. Zautomatyzowane generowanie treÅ›ci………………………………………………….…….69
5.2.2. Efektywne workflowy dla twórców………………………………………………………..…..72
RozdziaÅ‚ 6: Etyka i odpowiedzialne tworzenie……………..…………………….75
6.1. Zagadnienia etyczne w generatywnej sztuce AI…………………………………….………..75
6.1.1. Autentyczność i oryginalność…………………………………………………………………….75
6.1.2. Prawa autorskie i korzystanie z treÅ›ci…………………………………………………………77
6.2. Odpowiedzialne wykorzystywanie ChatGPT………………………………………..………..81
6.2.1. Unikanie uprzedzeÅ„ i stereotypów……………………………………………………………..81
6.2.2. Transparentność i deklaracja wykorzystania AI……………………………..…………..83
RozdziaÅ‚ 7: Integracja ChatGPT z Platformami SpoÅ‚ecznoÅ›ciowymi……..85
7.1. Tworzenie angażujÄ…cych postów i kampanii………………………………………………….85
7.1.1. Wykorzystanie ChatGPT do generowania treÅ›ci na media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe……85
7.1.2. Automatyzacja zarzÄ…dzania treÅ›ciÄ… i interakcji z użytkownikami…………………..87
7.2. Analiza danych i optymalizacja strategii……………………………………………………….90
7.2.1. Wykorzystanie ChatGPT do analizy trendów i preferencji użytkowników………90
7.2.2. Personalizacja treÅ›ci na podstawie danych analitycznych………………………..…..92
RozdziaÅ‚ 8: ChatGPT i Technologie Immersyjne……………………………..….94
8.1. Rozszerzona rzeczywistość (AR) i wirtualna rzeczywistość (VR) w projektach….94
8.1.1. Generowanie treÅ›ci dla AR/VR przy użyciu ChatGPT…………………………………..94
8.1.2. PomysÅ‚y na immersyjne doÅ›wiadczenia wspierane przez AI………….……………..96
8.2. Interaktywne opowieÅ›ci i gry………………………………………………………………..…….98
8.2.1. Tworzenie scenariuszy i dialogów dla gier i doÅ›wiadczeÅ„ immersyjnych…….…98
8.2.2. Personalizacja doÅ›wiadczeÅ„ użytkownika w Å›rodowiskach wirtualnych……….101
RozdziaÅ‚ 9: PrzyszÅ‚ość i Ewolucja ChatGPT………………………………….…..104
9.1. Trendy i innowacje w AI dotyczÄ…ce generowania treÅ›ci………………………………...104
9.1.1. PrzeglÄ…d nadchodzÄ…cych technologii i ich potencjalnego wpÅ‚ywu na tworzenie treÅ›ci…………………………………………………………………………………………………..…………104
9.1.2. MożliwoÅ›ci rozwoju ChatGPT i integracja z nowymi technologiami…………….107
9.2. Wyzwania i możliwoÅ›ci dla twórców……………………………………………………………110
9.2.1. Adaptacja do zmieniajÄ…cego siÄ™ krajobrazu technologicznego……………………..110
9.2.2. Strategie dla twórców na wykorzystanie ewolucji AI w celu zwiÄ™kszenia kreatywnoÅ›ci i innowacyjnoÅ›ci………………………………………………………………………….112
ZakoÅ„czenie……………………………………………………………………………………………………114
Dodatek 1: Case studies: Sukcesy projektów z wykorzystaniem ChatGPT……………..119
Dodatek 2: Zasoby i narzÄ™dzia dla twórców…………………………………………..…………..126
Dodatek 3: FAQ - najczęściej zadawane pytania……………………………………………..….130
SÅ‚ownik terminów ……………………………………………………………………………………..…..136