reklama - zainteresowany?

CSS od podszewki - Helion

CSS od podszewki
ebook
Autor: Keith J. Grant
ISBN: 978-83-283-4447-1
Format: ebook
Data wydania: 2018-12-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,50 zł (poprzednio: 79,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-39,50 zł)

Dodaj do koszyka CSS od podszewki

Dodaj do koszyka CSS od podszewki

Spis treści

CSS od podszewki eBook -- spis treści


Słowo wstępne 11

Przedmowa 13

Podziękowania 15

O książce 17

O autorze 21

CZĘŚĆ I. PRZEGLĄD PODSTAWOWYCH POJĘĆ 23

Rozdział 1. Kaskada, specyficzność i dziedziczenie 25

  • 1.1. Kaskada 26
    • 1.1.1. Źródło arkusza stylów 29
    • 1.1.2. Specyficzność 31
    • 1.1.3. Kolejność źródłowa 36
    • 1.1.4. Dwie praktyczne zasady 39
  • 1.2. Dziedziczenie 40
  • 1.3. Wartości specjalne 42
    • 1.3.1. Użycie słowa kluczowego inherit 42
    • 1.3.2. Użycie słowa kluczowego initial 43
  • 1.4. Właściwości skrócone 44
    • 1.4.1. Uważaj na właściwości skrócone przesłaniające "po cichu" inne style 45
    • 1.4.2. Kolejność wartości skróconych 46
  • Podsumowanie 48

Rozdział 2. Użycie jednostek względnych 49

  • 2.1. Siła jednostek względnych 50
    • 2.1.1. Walka o projekt "idealny co do piksela" 50
    • 2.1.2. Koniec projektów internetowych "idealnych co do piksela" 50
  • 2.2. Jednostki em i rem 52
    • 2.2.1. Użycie wartości z jednostką em do definiowania rozmiaru czcionki 53
    • 2.2.2. Użycie jednostki rem do określania rozmiaru czcionki 57
  • 2.3. Nie myśl w kategoriach pikseli 59
    • 2.3.1. Ustawianie rozsądnego domyślnego rozmiaru czcionki 60
    • 2.3.2. Zapewnianie elastyczności panelu 62
    • 2.3.3. Zmiana wielkości pojedynczego komponentu 63
  • 2.4. Jednostki względne obszaru roboczego 65
    • 2.4.1. Użycie jednostki vw do określenia rozmiaru czcionki 67
    • 2.4.2. Użycie funkcji calc() do określenia rozmiaru czcionki 67
  • 2.5. Liczby bezjednostkowe i właściwość line-height 68
  • 2.6. Właściwości niestandardowe (inaczej - zmienne CSS) 70
    • 2.6.1. Dynamiczne zmienianie właściwości niestandardowych 72
    • 2.6.2. Zmiana właściwości niestandardowych za pomocą kodu JavaScript 74
    • 2.6.3. Eksperymentowanie z właściwościami niestandardowymi 75
  • Podsumowanie 76

Rozdział 3. Opanowanie modelu pudełkowego 77

  • 3.1. Trudności związane z szerokością elementów 78
    • 3.1.1. Unikanie liczb magicznych 81
    • 3.1.2. Dostosowywanie modelu pudełkowego 81
    • 3.1.3. Użycie metody uniwersalnego określania wymiarów dla wartości border-box 83
    • 3.1.4. Dodawanie przerwy między kolumnami 84
  • 3.2. Trudności związane z wysokością elementu 86
    • 3.2.1. Kontrolowanie zachowania przepełnienia 86
    • 3.2.2. Stosowanie alternatywnych rozwiązań dla określania wysokości na podstawie wartości procentowej 87
    • 3.2.3. Użycie właściwości min-height i max-height 92
    • 3.2.4. Środkowanie zawartości w pionie 92
  • 3.3. Marginesy ujemne 94
  • 3.4. Załamywanie marginesów 95
    • 3.4.1. Załamywanie między tekstem 95
    • 3.4.2. Załamywanie wielu marginesów 96
    • 3.4.3. Załamywanie poza obrębem kontenera 97
  • 3.5. Określanie odstępów dla elementów w obrębie kontenera 99
    • 3.5.1. Uwzględnienie zmieniającej się zawartości 101
    • 3.5.2. Tworzenie bardziej ogólnego rozwiązania: selektor "sowy po lobotomii" 102
  • Podsumowanie 105

CZĘŚĆ II. OPANOWANIE UKŁADU 107

Rozdział 4. Użycie elementów pływających 109

  • 4.1. Przeznaczenie elementów pływających 110
  • 4.2. Załamywanie kontenera i technika clearfix 115
    • 4.2.1. Załamywanie kontenera 115
    • 4.2.2. Objaśnienie techniki clearfix 118
  • 4.3. Nieoczekiwane "chwytanie elementu pływającego" 120
  • 4.4. Obiekty mediów i konteksty formatowania bloku 123
    • 4.4.1. Ustanawianie kontekstu formatowania bloku 124
    • 4.4.2. Użycie kontekstu formatowania bloku na potrzeby układów obiektów mediów 126
  • 4.5. Systemy siatki 127
    • 4.5.1. System siatki 128
    • 4.5.2. Budowanie systemu siatki 128
    • 4.5.3. Dodawanie przerw 133
  • Podsumowanie 136

Rozdział 5. Flexbox 139

  • 5.1. Zasady modułu Flexbox 140
    • 5.1.1. Budowanie podstawowego menu opartego na module Flexbox 143
    • 5.1.2. Dodawanie wypełnienia i odstępów 145
  • 5.2. Wymiary elementów elastycznych 147
    • 5.2.1. Użycie właściwości flex-basis 149
    • 5.2.2. Użycie właściwości flex-grow 150
    • 5.2.3. Użycie właściwości flex-shrink 151
    • 5.2.4. Kilka praktycznych zastosowań 152
  • 5.3. Kierunek kontenera elastycznego 153
    • 5.3.1. Zmiana kierunku kontenera elastycznego 155
    • 5.3.2. Określanie stylów formularza logowania 156
  • 5.4. Wyrównanie, odstępy i inne szczegóły 158
    • 5.4.1. Właściwości kontenera elastycznego 161
    • 5.4.2. Właściwości elementów elastycznych 163
    • 5.4.3. Użycie właściwości wyrównywania 164
  • 5.5. Kilka rzeczy, których musisz być świadomy 165
    • 5.5.1. Flexbugs 165
    • 5.5.2. Układ pełnej strony 166
  • Podsumowanie 166

Rozdział 6. Układ siatki 169

  • 6.1. Układ witryny internetowej 170
    • 6.1.1. Budowanie podstawowej siatki 171
  • 6.2. Anatomia siatki 173
    • 6.2.1. Numerowanie linii siatki 178
    • 6.2.2. Korzystanie jednoczesne z modułu Flexbox 180
  • 6.3. Techniki alternatywne 183
    • 6.3.1. Nazwane linie siatki 183
    • 6.3.2. Nadawanie nazw obszarom siatki 185
  • 6.4. Siatka jawna i niejawna 187
    • 6.4.1. Zapewnianie różnorodności 191
    • 6.4.2. Dostosowywanie elementów siatki w celu wypełnienia ścieżki siatki 194
  • 6.5. Zapytania dotyczące właściwości 196
  • 6.6. Wyrównanie 200
  • Podsumowanie 202

Rozdział 7. Pozycjonowanie i konteksty stosu 203

  • 7.1. Pozycjonowanie ustalone 204
    • 7.1.1. Tworzenie modalnego okna dialogowego z pozycjonowaniem ustalonym 204
    • 7.1.2. Kontrolowanie wielkości pozycjonowanych elementów 208
  • 7.2. Pozycjonowanie bezwzględne 208
    • 7.2.1. Pozycjonowanie bezwzględne przycisku Zamknij 209
    • 7.2.2. Pozycjonowanie pseudoelementu 210
  • 7.3. Pozycjonowanie względne 211
    • 7.3.1. Tworzenie menu rozwijanego 212
    • 7.3.2. Tworzenie trójkąta w standardzie CSS 215
  • 7.4. Konteksty stosu i właściwość z-index 217
    • 7.4.1. Proces renderowania i kolejność na stosie 218
    • 7.4.2. Modyfikowanie kolejności na stosie za pomocą właściwości z-index 220
    • 7.4.3. Konteksty stosu 220
  • 7.5. Pozycjonowanie sticky 224
  • Podsumowanie 227

Rozdział 8. Projekt elastyczny 229

  • 8.1. Najpierw urządzenia przenośne 231
    • 8.1.1. Tworzenie menu dla urządzeń przenośnych 237
    • 8.1.2. Dodawanie metaznacznika obszaru roboczego 241
  • 8.2. Zapytania dotyczące mediów 242
    • 8.2.1. Typy zapytania dotyczącego mediów 244
    • 8.2.2. Dodawanie punktów zmian do strony 245
    • 8.2.3. Dodawanie kolumn elastycznych 249
  • 8.3. Układy płynne 252
    • 8.3.1. Dodawanie stylów dla punktu zmian powiązanego z dużymi ekranami 253
    • 8.3.2. Obsługa tabel 254
  • 8.4. Obrazy elastyczne 256
    • 8.4.1. Użycie wielu obrazów pod kątem różnych wielkości obszaru roboczego 256
    • 8.4.2. Zastosowanie atrybutu srcset do udostępniania właściwego obrazu 257
  • Podsumowanie 258

CZĘŚĆ III. UŻYCIE CSS NA DUŻĄ SKALĘ 259

Rozdział 9. Modularny kod CSS 261

  • 9.1. Style podstawowe: przygotowanie fundamentu 263
  • 9.2. Prosty moduł 264
    • 9.2.1. Warianty modułu 265
    • 9.2.2. Moduły z wieloma elementami 269
  • 9.3. Moduły będące częścią większych struktur 272
    • 9.3.1. Rozdzielanie wielu odpowiedzialności między moduły 273
    • 9.3.2. Nadawanie nazw modułom 277
  • 9.4. Klasy narzędziowe 278
  • 9.5. Metody związane ze standardem CSS 279
  • Podsumowanie 281

Rozdział 10. Biblioteki wzorców 283

  • 10.1. Wprowadzenie do narzędzia KSS 284
    • 10.1.1. Konfigurowanie narzędzia KSS 285
    • 10.1.2. Tworzenie dokumentacji narzędzia KSS 287
    • 10.1.3. Dokumentowanie wariantów modułu 291
    • 10.1.4. Tworzenie strony przeglądu 293
    • 10.1.5. Dokumentowanie modułów wymagających kodu JavaScript 294
    • 10.1.6. Organizowanie biblioteki wzorców za pomocą sekcji 296
  • 10.2. Zmiana sposobu tworzenia kodu CSS 298
    • 10.2.1. Użycie metody przepływu zadań "najpierw CSS" 298
    • 10.2.2. Użycie biblioteki wzorców jako interfejsu API 300
  • Podsumowanie 306

CZĘŚĆ IV. ZAGADNIENIA ZAAWANSOWANE 307

Rozdział 11. Tła, cienie i tryby mieszania 309

  • 11.1. Gradienty 310
    • 11.1.1. Użycie wielu "przystanków" kolorów 313
    • 11.1.2. Użycie gradientów promienistych 315
  • 11.2. Cienie 317
    • 11.2.1. Definiowanie głębi za pomocą gradientów i cieni 318
    • 11.2.2. Tworzenie elementów z wykorzystaniem projektowania płaskiego 320
    • 11.2.3. Tworzenie przycisków o nowocześniejszym wyglądzie 321
  • 11.3. Tryby mieszania 322
    • 11.3.1. Kolorowanie obrazu 324
    • 11.3.2. Typy trybu mieszania 325
    • 11.3.3. Dodawanie tekstury do obrazu 326
    • 11.3.4. Użycie właściwości mix-blend-mode 328
  • Podsumowanie 330

Rozdział 12. Kontrast, kolor i odstępy 331

  • 12.1. Kontrast ponad wszystko 332
    • 12.1.1. Definiowanie wzorców 334
    • 12.1.2. Implementowanie projektu 335
  • 12.2. Kolor 336
    • 12.2.1. Notacje kolorów 343
    • 12.2.2. Dodawanie nowych kolorów do palety 347
    • 12.2.3. Uwzględnianie kontrastu w wypadku kolorów czcionek 349
  • 12.3. Odstępy 351
    • 12.3.1. Użycie jednostki em albo jednostki px 351
    • 12.3.2. Uwzględnianie wysokości wierszy 354
    • 12.3.3. Określanie odstępów dla elementów liniowych 357
  • Podsumowanie 359

Rozdział 13. Typografia 361

  • 13.1. Czcionki dla stron internetowych 363
  • 13.2. Czcionki firmy Google 364
  • 13.3. Zasady działania zestawu reguły @font-face 368
    • 13.3.1. Formaty czcionek i warianty zapasowe 369
    • 13.3.2. Wiele wariantów tego samego kroju czcionki 370
  • 13.4. Dostosowywanie odstępów w celu zwiększenia czytelności 371
    • 13.4.1. Odstępy w obrębie treści głównej 372
    • 13.4.2. Nagłówki, niewielkie elementy i odstępy 374
  • 13.5. Budzące postrach zdarzenia FOUT i FOIT 378
    • 13.5.1. Użycie biblioteki Font Face Observer 380
    • 13.5.2. Wariant awaryjny w postaci czcionek systemowych 381
    • 13.5.3. Przygotowanie do użycia właściwości font-display 383
  • Podsumowanie 384

Rozdział 14. Przejścia 387

  • 14.1. Z jednego w drugie 388
  • 14.2. Funkcje synchronizacji czasu 390
    • 14.2.1. Krzywe Béziera 392
    • 14.2.2. Kroki 394
  • 14.3. Właściwości nieumożliwiające użycia animacji 395
    • 14.3.1. Właściwości, które nie mogą być animowane 398
    • 14.3.2. Rozjaśnianie i ściemnianie 399
  • 14.4. Użycie przejścia dla właściwości height o wartości auto 401
  • Podsumowanie 403

Rozdział 15. Transformacje 405

  • 15.1. Obracanie, przesuwanie, skalowanie i wypaczanie 406
    • 15.1.1. Zmiana źródła transformacji 408
    • 15.1.2. Stosowanie wielu transformacji 409
  • 15.2. Transformacje związane z ruchem 410
    • 15.2.1. Skalowanie ikony w górę 415
    • 15.2.2. Tworzenie "przylatujących" etykiet 418
    • 15.2.3. Rozkładanie przejść w czasie 420
  • 15.3. Wydajność animacji 422
    • 15.3.1. Analiza potoku renderowania 422
  • 15.4. Transformacje trójwymiarowe (3D) 424
    • 15.4.1. Kontrolowanie perspektywy 425
    • 15.4.2. Implementowanie zaawansowanych transformacji 3D 428
  • Podsumowanie 430

Rozdział 16. Animacje 431

  • 16.1. Klatki kluczowe 432
  • 16.2. Animowanie transformacji trójwymiarowych 434
    • 16.2.1. Budowanie układu bez animacji 435
    • 16.2.2. Dodawanie animacji do układu 440
  • 16.3. Opóźnienie animacji i tryb wypełniania 442
  • 16.4. Przekazywanie znaczenia za pośrednictwem animacji 444
    • 16.4.1. Reagowanie na interakcję użytkownika 445
    • 16.4.2. Zwracanie uwagi użytkownika 448
  • 16.5. Jeszcze jedna rada 451
  • Podsumowanie 452

Dodatek A. Zestawienie selektorów 453

Dodatek B. Preprocesory 459

Skorowidz 473

Dodaj do koszyka CSS od podszewki

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.