CSS od podszewki - Helion
ISBN: 978-83-283-4447-1
Format: ebook
Data wydania: 2018-12-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,25 zł (poprzednio: 79,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-19,75 zł)
Osoby które kupowały "CSS od podszewki", wybierały także:
- Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Administrowanie bezpieczeństwem sieci. Część 3 665,00 zł, (39,90 zł -94%)
- Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Administrowanie urządzeniami Cisco. Część 2 665,00 zł, (39,90 zł -94%)
- Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Podstawy sieci komputerowych i konfiguracji. Część 1 665,00 zł, (39,90 zł -94%)
- Impact of P2P and Free Distribution on Book Sales 427,14 zł, (29,90 zł -93%)
- Cisco CCNP Enterprise 350-401 ENCOR. Kurs video. Programowanie i automatyzacja sieci 443,33 zł, (39,90 zł -91%)
Spis treści
CSS od podszewki eBook -- spis treści
Słowo wstępne 11
Przedmowa 13
Podziękowania 15
O książce 17
O autorze 21
CZĘŚĆ I. PRZEGLĄD PODSTAWOWYCH POJĘĆ 23
Rozdział 1. Kaskada, specyficzność i dziedziczenie 25
- 1.1. Kaskada 26
- 1.1.1. Źródło arkusza stylów 29
- 1.1.2. Specyficzność 31
- 1.1.3. Kolejność źródłowa 36
- 1.1.4. Dwie praktyczne zasady 39
- 1.2. Dziedziczenie 40
- 1.3. Wartości specjalne 42
- 1.3.1. Użycie słowa kluczowego inherit 42
- 1.3.2. Użycie słowa kluczowego initial 43
- 1.4. Właściwości skrócone 44
- 1.4.1. Uważaj na właściwości skrócone przesłaniające "po cichu" inne style 45
- 1.4.2. Kolejność wartości skróconych 46
- Podsumowanie 48
Rozdział 2. Użycie jednostek względnych 49
- 2.1. Siła jednostek względnych 50
- 2.1.1. Walka o projekt "idealny co do piksela" 50
- 2.1.2. Koniec projektów internetowych "idealnych co do piksela" 50
- 2.2. Jednostki em i rem 52
- 2.2.1. Użycie wartości z jednostką em do definiowania rozmiaru czcionki 53
- 2.2.2. Użycie jednostki rem do określania rozmiaru czcionki 57
- 2.3. Nie myśl w kategoriach pikseli 59
- 2.3.1. Ustawianie rozsądnego domyślnego rozmiaru czcionki 60
- 2.3.2. Zapewnianie elastyczności panelu 62
- 2.3.3. Zmiana wielkości pojedynczego komponentu 63
- 2.4. Jednostki względne obszaru roboczego 65
- 2.4.1. Użycie jednostki vw do określenia rozmiaru czcionki 67
- 2.4.2. Użycie funkcji calc() do określenia rozmiaru czcionki 67
- 2.5. Liczby bezjednostkowe i właściwość line-height 68
- 2.6. Właściwości niestandardowe (inaczej - zmienne CSS) 70
- 2.6.1. Dynamiczne zmienianie właściwości niestandardowych 72
- 2.6.2. Zmiana właściwości niestandardowych za pomocą kodu JavaScript 74
- 2.6.3. Eksperymentowanie z właściwościami niestandardowymi 75
- Podsumowanie 76
Rozdział 3. Opanowanie modelu pudełkowego 77
- 3.1. Trudności związane z szerokością elementów 78
- 3.1.1. Unikanie liczb magicznych 81
- 3.1.2. Dostosowywanie modelu pudełkowego 81
- 3.1.3. Użycie metody uniwersalnego określania wymiarów dla wartości border-box 83
- 3.1.4. Dodawanie przerwy między kolumnami 84
- 3.2. Trudności związane z wysokością elementu 86
- 3.2.1. Kontrolowanie zachowania przepełnienia 86
- 3.2.2. Stosowanie alternatywnych rozwiązań dla określania wysokości na podstawie wartości procentowej 87
- 3.2.3. Użycie właściwości min-height i max-height 92
- 3.2.4. Środkowanie zawartości w pionie 92
- 3.3. Marginesy ujemne 94
- 3.4. Załamywanie marginesów 95
- 3.4.1. Załamywanie między tekstem 95
- 3.4.2. Załamywanie wielu marginesów 96
- 3.4.3. Załamywanie poza obrębem kontenera 97
- 3.5. Określanie odstępów dla elementów w obrębie kontenera 99
- 3.5.1. Uwzględnienie zmieniającej się zawartości 101
- 3.5.2. Tworzenie bardziej ogólnego rozwiązania: selektor "sowy po lobotomii" 102
- Podsumowanie 105
CZĘŚĆ II. OPANOWANIE UKŁADU 107
Rozdział 4. Użycie elementów pływających 109
- 4.1. Przeznaczenie elementów pływających 110
- 4.2. Załamywanie kontenera i technika clearfix 115
- 4.2.1. Załamywanie kontenera 115
- 4.2.2. Objaśnienie techniki clearfix 118
- 4.3. Nieoczekiwane "chwytanie elementu pływającego" 120
- 4.4. Obiekty mediów i konteksty formatowania bloku 123
- 4.4.1. Ustanawianie kontekstu formatowania bloku 124
- 4.4.2. Użycie kontekstu formatowania bloku na potrzeby układów obiektów mediów 126
- 4.5. Systemy siatki 127
- 4.5.1. System siatki 128
- 4.5.2. Budowanie systemu siatki 128
- 4.5.3. Dodawanie przerw 133
- Podsumowanie 136
Rozdział 5. Flexbox 139
- 5.1. Zasady modułu Flexbox 140
- 5.1.1. Budowanie podstawowego menu opartego na module Flexbox 143
- 5.1.2. Dodawanie wypełnienia i odstępów 145
- 5.2. Wymiary elementów elastycznych 147
- 5.2.1. Użycie właściwości flex-basis 149
- 5.2.2. Użycie właściwości flex-grow 150
- 5.2.3. Użycie właściwości flex-shrink 151
- 5.2.4. Kilka praktycznych zastosowań 152
- 5.3. Kierunek kontenera elastycznego 153
- 5.3.1. Zmiana kierunku kontenera elastycznego 155
- 5.3.2. Określanie stylów formularza logowania 156
- 5.4. Wyrównanie, odstępy i inne szczegóły 158
- 5.4.1. Właściwości kontenera elastycznego 161
- 5.4.2. Właściwości elementów elastycznych 163
- 5.4.3. Użycie właściwości wyrównywania 164
- 5.5. Kilka rzeczy, których musisz być świadomy 165
- 5.5.1. Flexbugs 165
- 5.5.2. Układ pełnej strony 166
- Podsumowanie 166
Rozdział 6. Układ siatki 169
- 6.1. Układ witryny internetowej 170
- 6.1.1. Budowanie podstawowej siatki 171
- 6.2. Anatomia siatki 173
- 6.2.1. Numerowanie linii siatki 178
- 6.2.2. Korzystanie jednoczesne z modułu Flexbox 180
- 6.3. Techniki alternatywne 183
- 6.3.1. Nazwane linie siatki 183
- 6.3.2. Nadawanie nazw obszarom siatki 185
- 6.4. Siatka jawna i niejawna 187
- 6.4.1. Zapewnianie różnorodności 191
- 6.4.2. Dostosowywanie elementów siatki w celu wypełnienia ścieżki siatki 194
- 6.5. Zapytania dotyczące właściwości 196
- 6.6. Wyrównanie 200
- Podsumowanie 202
Rozdział 7. Pozycjonowanie i konteksty stosu 203
- 7.1. Pozycjonowanie ustalone 204
- 7.1.1. Tworzenie modalnego okna dialogowego z pozycjonowaniem ustalonym 204
- 7.1.2. Kontrolowanie wielkości pozycjonowanych elementów 208
- 7.2. Pozycjonowanie bezwzględne 208
- 7.2.1. Pozycjonowanie bezwzględne przycisku Zamknij 209
- 7.2.2. Pozycjonowanie pseudoelementu 210
- 7.3. Pozycjonowanie względne 211
- 7.3.1. Tworzenie menu rozwijanego 212
- 7.3.2. Tworzenie trójkąta w standardzie CSS 215
- 7.4. Konteksty stosu i właściwość z-index 217
- 7.4.1. Proces renderowania i kolejność na stosie 218
- 7.4.2. Modyfikowanie kolejności na stosie za pomocą właściwości z-index 220
- 7.4.3. Konteksty stosu 220
- 7.5. Pozycjonowanie sticky 224
- Podsumowanie 227
Rozdział 8. Projekt elastyczny 229
- 8.1. Najpierw urządzenia przenośne 231
- 8.1.1. Tworzenie menu dla urządzeń przenośnych 237
- 8.1.2. Dodawanie metaznacznika obszaru roboczego 241
- 8.2. Zapytania dotyczące mediów 242
- 8.2.1. Typy zapytania dotyczącego mediów 244
- 8.2.2. Dodawanie punktów zmian do strony 245
- 8.2.3. Dodawanie kolumn elastycznych 249
- 8.3. Układy płynne 252
- 8.3.1. Dodawanie stylów dla punktu zmian powiązanego z dużymi ekranami 253
- 8.3.2. Obsługa tabel 254
- 8.4. Obrazy elastyczne 256
- 8.4.1. Użycie wielu obrazów pod kątem różnych wielkości obszaru roboczego 256
- 8.4.2. Zastosowanie atrybutu srcset do udostępniania właściwego obrazu 257
- Podsumowanie 258
CZĘŚĆ III. UŻYCIE CSS NA DUŻĄ SKALĘ 259
Rozdział 9. Modularny kod CSS 261
- 9.1. Style podstawowe: przygotowanie fundamentu 263
- 9.2. Prosty moduł 264
- 9.2.1. Warianty modułu 265
- 9.2.2. Moduły z wieloma elementami 269
- 9.3. Moduły będące częścią większych struktur 272
- 9.3.1. Rozdzielanie wielu odpowiedzialności między moduły 273
- 9.3.2. Nadawanie nazw modułom 277
- 9.4. Klasy narzędziowe 278
- 9.5. Metody związane ze standardem CSS 279
- Podsumowanie 281
Rozdział 10. Biblioteki wzorców 283
- 10.1. Wprowadzenie do narzędzia KSS 284
- 10.1.1. Konfigurowanie narzędzia KSS 285
- 10.1.2. Tworzenie dokumentacji narzędzia KSS 287
- 10.1.3. Dokumentowanie wariantów modułu 291
- 10.1.4. Tworzenie strony przeglądu 293
- 10.1.5. Dokumentowanie modułów wymagających kodu JavaScript 294
- 10.1.6. Organizowanie biblioteki wzorców za pomocą sekcji 296
- 10.2. Zmiana sposobu tworzenia kodu CSS 298
- 10.2.1. Użycie metody przepływu zadań "najpierw CSS" 298
- 10.2.2. Użycie biblioteki wzorców jako interfejsu API 300
- Podsumowanie 306
CZĘŚĆ IV. ZAGADNIENIA ZAAWANSOWANE 307
Rozdział 11. Tła, cienie i tryby mieszania 309
- 11.1. Gradienty 310
- 11.1.1. Użycie wielu "przystanków" kolorów 313
- 11.1.2. Użycie gradientów promienistych 315
- 11.2. Cienie 317
- 11.2.1. Definiowanie głębi za pomocą gradientów i cieni 318
- 11.2.2. Tworzenie elementów z wykorzystaniem projektowania płaskiego 320
- 11.2.3. Tworzenie przycisków o nowocześniejszym wyglądzie 321
- 11.3. Tryby mieszania 322
- 11.3.1. Kolorowanie obrazu 324
- 11.3.2. Typy trybu mieszania 325
- 11.3.3. Dodawanie tekstury do obrazu 326
- 11.3.4. Użycie właściwości mix-blend-mode 328
- Podsumowanie 330
Rozdział 12. Kontrast, kolor i odstępy 331
- 12.1. Kontrast ponad wszystko 332
- 12.1.1. Definiowanie wzorców 334
- 12.1.2. Implementowanie projektu 335
- 12.2. Kolor 336
- 12.2.1. Notacje kolorów 343
- 12.2.2. Dodawanie nowych kolorów do palety 347
- 12.2.3. Uwzględnianie kontrastu w wypadku kolorów czcionek 349
- 12.3. Odstępy 351
- 12.3.1. Użycie jednostki em albo jednostki px 351
- 12.3.2. Uwzględnianie wysokości wierszy 354
- 12.3.3. Określanie odstępów dla elementów liniowych 357
- Podsumowanie 359
Rozdział 13. Typografia 361
- 13.1. Czcionki dla stron internetowych 363
- 13.2. Czcionki firmy Google 364
- 13.3. Zasady działania zestawu reguły @font-face 368
- 13.3.1. Formaty czcionek i warianty zapasowe 369
- 13.3.2. Wiele wariantów tego samego kroju czcionki 370
- 13.4. Dostosowywanie odstępów w celu zwiększenia czytelności 371
- 13.4.1. Odstępy w obrębie treści głównej 372
- 13.4.2. Nagłówki, niewielkie elementy i odstępy 374
- 13.5. Budzące postrach zdarzenia FOUT i FOIT 378
- 13.5.1. Użycie biblioteki Font Face Observer 380
- 13.5.2. Wariant awaryjny w postaci czcionek systemowych 381
- 13.5.3. Przygotowanie do użycia właściwości font-display 383
- Podsumowanie 384
Rozdział 14. Przejścia 387
- 14.1. Z jednego w drugie 388
- 14.2. Funkcje synchronizacji czasu 390
- 14.2.1. Krzywe Béziera 392
- 14.2.2. Kroki 394
- 14.3. Właściwości nieumożliwiające użycia animacji 395
- 14.3.1. Właściwości, które nie mogą być animowane 398
- 14.3.2. Rozjaśnianie i ściemnianie 399
- 14.4. Użycie przejścia dla właściwości height o wartości auto 401
- Podsumowanie 403
Rozdział 15. Transformacje 405
- 15.1. Obracanie, przesuwanie, skalowanie i wypaczanie 406
- 15.1.1. Zmiana źródła transformacji 408
- 15.1.2. Stosowanie wielu transformacji 409
- 15.2. Transformacje związane z ruchem 410
- 15.2.1. Skalowanie ikony w górę 415
- 15.2.2. Tworzenie "przylatujących" etykiet 418
- 15.2.3. Rozkładanie przejść w czasie 420
- 15.3. Wydajność animacji 422
- 15.3.1. Analiza potoku renderowania 422
- 15.4. Transformacje trójwymiarowe (3D) 424
- 15.4.1. Kontrolowanie perspektywy 425
- 15.4.2. Implementowanie zaawansowanych transformacji 3D 428
- Podsumowanie 430
Rozdział 16. Animacje 431
- 16.1. Klatki kluczowe 432
- 16.2. Animowanie transformacji trójwymiarowych 434
- 16.2.1. Budowanie układu bez animacji 435
- 16.2.2. Dodawanie animacji do układu 440
- 16.3. Opóźnienie animacji i tryb wypełniania 442
- 16.4. Przekazywanie znaczenia za pośrednictwem animacji 444
- 16.4.1. Reagowanie na interakcję użytkownika 445
- 16.4.2. Zwracanie uwagi użytkownika 448
- 16.5. Jeszcze jedna rada 451
- Podsumowanie 452
Dodatek A. Zestawienie selektorów 453
Dodatek B. Preprocesory 459
Skorowidz 473