reklama - zainteresowany?

C++. Ćwiczenia zaawansowane - Helion

C++. Ćwiczenia zaawansowane
Autor: Andrzej Stasiewicz
ISBN: 83-7361-766-3
stron: 120, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2005-01-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 19,90 zł

Dodaj do koszyka C++. Ćwiczenia zaawansowane

Tagi: C++ - Programowanie

  • Zaprojektuj optymalne klasy
  • Zbuduj prawdziwÄ… hierarchiÄ™ klas
  • Zastosuj mechanizmy polimorfizmu
  • Stwórz wydajnÄ… obsÅ‚ugÄ™ bÅ‚Ä™dów i wyjÄ…tków

"C++. Ćwiczenia zaawansowane" to kontynuacja książki "C++. Ćwiczenia praktyczne" przeznaczona dla tych, którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę o najpopularniejszym obecnie języku programowania. Przedstawia kolejne, niezwykle istotne zagadnienia związane z programowaniem w C++, mianowicie zasady programowania obiektowego. Przeczytasz o klasach, metodach i szablonach oraz poznasz w praktyce metody stosowania tych mechanizmów we własnych programach. Nauczysz się technik stosowania gotowych struktur danych, takich jak dynamiczna tablica, kolejka, lista oraz stos.

  • Instalacja Å›rodowiska programistycznego
  • Operacje zapisu i odczytu plików
  • Klasy -- definiowanie i stosowanie
  • Konstruktorzy i destruktor klas
  • Hierarchia klas i dziedziczenie
  • ObsÅ‚uga wyjÄ…tków
  • Stosowanie szablonów

Dodaj do koszyka C++. Ćwiczenia zaawansowane

Dodaj do koszyka C++. Ćwiczenia zaawansowane

Spis treści

C++. Ćwiczenia zaawansowane -- spis treści

Wprowadzenie (5)

Rozdział 1. Piszesz pierwsze programy (9)

  • Instalacja Å›rodowiska programistycznego (9)
  • Funkcja main() i ogólny szkic programu (11)
  • SÅ‚owo kluczowe namespace, czyli przestrzenie nazw (14)
  • Podsumowanie (16)

Rozdział 2. Operacje na plikach (17)

  • Otwieranie plików do zapisu i odczytu (17)
  • Modyfikowanie standardowych operacji wejÅ›cia i wyjÅ›cia (20)
  • Podsumowanie (23)

Rozdział 3. Klasy, czyli Twoje własne typy danych (25)

  • Deklarowanie i definiowanie klasy (25)
  • Funkcje zaprzyjaźnione z klasami (28)
  • Statyczne skÅ‚adniki klasy (30)
  • Funkcje statyczne klasy (32)
  • Pola bitowe w klasach (33)
  • SÅ‚owo kluczowe this (34)
  • Podsumowanie (35)

Rozdział 4. Konstruktory i destruktor (37)

  • Konstruktor bezargumentowy, zwany domyÅ›lnym (37)
  • Konstruktory merytoryczne (38)
  • Lista inicjalizacyjna konstruktora (39)
  • Konstruktor kopiujÄ…cy (40)
  • Konstruktory konwertujÄ…ce (42)
  • Konstruktor a skÅ‚adniki staÅ‚e klasy (42)
  • Destruktor (43)
  • Gdy w klasie brakuje konstruktora... (44)
  • Podsumowanie (46)

Rozdział 5. Przeciążanie operatorów (47)

  • Operatory zadeklarowane w klasie (47)
  • Operator przypisania = (50)
  • Operatory zadeklarowane poza klasÄ… (52)
  • Operator wyprowadzania danych << (53)
  • Podsumowanie (54)

Rozdział 6. Konwersje, czyli przekształcanie danych jednych typów w inne (55)

  • Operator konwersji (55)
  • Niejawne konwersje za pomocÄ… operatora konwersji (57)
  • Jednoargumentowe konstruktory konwersji (58)
  • Niejawne konwersje za pomocÄ… konstruktora (58)
  • Konstruktor jednoargumentowy explicit (59)
  • Operator static_cast (60)
  • Operator const_cast (61)
  • Operator dynamic_cast (62)
  • Operator reinterpret_cast (63)
  • Podsumowanie (63)

Rozdział 7. Dziedziczenie, czyli hierarchie klas (65)

  • Dziedziczenie po klasie a zawieranie klasy (65)
  • Rodzaje dziedziczenia (67)
  • Konstruktory klasy pochodnej (70)
  • Konstruktor kopiujÄ…cy klasy pochodnej (72)
  • Operator przypisania w klasie pochodnej (73)
  • Destruktor w klasie pochodnej (74)
  • Funkcje wirtualne (75)
  • Funkcje czysto wirtualne i klasy abstrakcyjne (76)
  • Polimorfizm (77)
  • Destruktor wirtualny (79)
  • Podsumowanie (80)

Rozdział 8. Obsługa sytuacji wyjątkowych (83)

  • Ogólny schemat obsÅ‚ugi wyjÄ…tków (83)
  • ZgÅ‚aszanie i identyfikacja wyjÄ…tków (84)
  • Klasy wyjÄ…tków (86)
  • WyjÄ…tki i nowy styl pisania nagłówków funkcji (88)
  • Hierarchia klas wyjÄ…tków (90)
  • WyjÄ…tki generowane przez funkcje biblioteczne (91)
  • Podsumowanie (93)

Rozdział 9. Szablony funkcji i klas (95)

  • Szablony funkcji (95)
  • Szablony klas (97)
  • DomyÅ›lne typy - parametry szablonów (99)
  • Podsumowanie (100)

Rozdział 10. Kontener vector (101)

  • Rozmiary wektorów (101)
  • Iteratory (104)
  • Wyszukiwanie elementu w wektorze (107)
  • Sortowanie elementów wektora (108)
  • Tablice wielowymiarowe (109)
  • Tablice klas (110)
  • ZewnÄ™trzne funkcje relacji (predykaty) (114)
  • Podsumowanie (116)

Zakończenie (117)

Dodaj do koszyka C++. Ćwiczenia zaawansowane

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.