C++. Ćwiczenia zaawansowane - Helion
ISBN: 83-7361-766-3
stron: 120, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2005-01-12
Księgarnia: Helion
Cena książki: 19,90 zł
- Zaprojektuj optymalne klasy
- Zbuduj prawdziwÄ… hierarchiÄ™ klas
- Zastosuj mechanizmy polimorfizmu
- Stwórz wydajną obsługę błędów i wyjątków
"C++. Ćwiczenia zaawansowane" to kontynuacja książki "C++. Ćwiczenia praktyczne" przeznaczona dla tych, którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę o najpopularniejszym obecnie języku programowania. Przedstawia kolejne, niezwykle istotne zagadnienia związane z programowaniem w C++, mianowicie zasady programowania obiektowego. Przeczytasz o klasach, metodach i szablonach oraz poznasz w praktyce metody stosowania tych mechanizmów we własnych programach. Nauczysz się technik stosowania gotowych struktur danych, takich jak dynamiczna tablica, kolejka, lista oraz stos.
- Instalacja środowiska programistycznego
- Operacje zapisu i odczytu plików
- Klasy -- definiowanie i stosowanie
- Konstruktorzy i destruktor klas
- Hierarchia klas i dziedziczenie
- Obsługa wyjątków
- Stosowanie szablonów
Spis treści
C++. Ćwiczenia zaawansowane -- spis treści
Wprowadzenie (5)
Rozdział 1. Piszesz pierwsze programy (9)
- Instalacja środowiska programistycznego (9)
- Funkcja main() i ogólny szkic programu (11)
- SÅ‚owo kluczowe namespace, czyli przestrzenie nazw (14)
- Podsumowanie (16)
Rozdział 2. Operacje na plikach (17)
- Otwieranie plików do zapisu i odczytu (17)
- Modyfikowanie standardowych operacji wejścia i wyjścia (20)
- Podsumowanie (23)
Rozdział 3. Klasy, czyli Twoje własne typy danych (25)
- Deklarowanie i definiowanie klasy (25)
- Funkcje zaprzyjaźnione z klasami (28)
- Statyczne składniki klasy (30)
- Funkcje statyczne klasy (32)
- Pola bitowe w klasach (33)
- SÅ‚owo kluczowe this (34)
- Podsumowanie (35)
Rozdział 4. Konstruktory i destruktor (37)
- Konstruktor bezargumentowy, zwany domyślnym (37)
- Konstruktory merytoryczne (38)
- Lista inicjalizacyjna konstruktora (39)
- Konstruktor kopiujÄ…cy (40)
- Konstruktory konwertujÄ…ce (42)
- Konstruktor a składniki stałe klasy (42)
- Destruktor (43)
- Gdy w klasie brakuje konstruktora... (44)
- Podsumowanie (46)
Rozdział 5. Przeciążanie operatorów (47)
- Operatory zadeklarowane w klasie (47)
- Operator przypisania = (50)
- Operatory zadeklarowane poza klasÄ… (52)
- Operator wyprowadzania danych << (53)
- Podsumowanie (54)
Rozdział 6. Konwersje, czyli przekształcanie danych jednych typów w inne (55)
- Operator konwersji (55)
- Niejawne konwersje za pomocÄ… operatora konwersji (57)
- Jednoargumentowe konstruktory konwersji (58)
- Niejawne konwersje za pomocÄ… konstruktora (58)
- Konstruktor jednoargumentowy explicit (59)
- Operator static_cast (60)
- Operator const_cast (61)
- Operator dynamic_cast (62)
- Operator reinterpret_cast (63)
- Podsumowanie (63)
Rozdział 7. Dziedziczenie, czyli hierarchie klas (65)
- Dziedziczenie po klasie a zawieranie klasy (65)
- Rodzaje dziedziczenia (67)
- Konstruktory klasy pochodnej (70)
- Konstruktor kopiujÄ…cy klasy pochodnej (72)
- Operator przypisania w klasie pochodnej (73)
- Destruktor w klasie pochodnej (74)
- Funkcje wirtualne (75)
- Funkcje czysto wirtualne i klasy abstrakcyjne (76)
- Polimorfizm (77)
- Destruktor wirtualny (79)
- Podsumowanie (80)
Rozdział 8. Obsługa sytuacji wyjątkowych (83)
- Ogólny schemat obsługi wyjątków (83)
- Zgłaszanie i identyfikacja wyjątków (84)
- Klasy wyjątków (86)
- Wyjątki i nowy styl pisania nagłówków funkcji (88)
- Hierarchia klas wyjątków (90)
- WyjÄ…tki generowane przez funkcje biblioteczne (91)
- Podsumowanie (93)
Rozdział 9. Szablony funkcji i klas (95)
- Szablony funkcji (95)
- Szablony klas (97)
- Domyślne typy - parametry szablonów (99)
- Podsumowanie (100)
Rozdział 10. Kontener vector (101)
- Rozmiary wektorów (101)
- Iteratory (104)
- Wyszukiwanie elementu w wektorze (107)
- Sortowanie elementów wektora (108)
- Tablice wielowymiarowe (109)
- Tablice klas (110)
- Zewnętrzne funkcje relacji (predykaty) (114)
- Podsumowanie (116)
Zakończenie (117)